Alla kategorier Övrigt Östergötland Kinda Hyresgästföreningen, Region Sydost

Hyresgästföreningen, Region Sydost

Skepparegatan 46, 602 45 Norrköping — Visa karta

Hyresgästföreningen - Vi sköter förhandlingar åt dig. Vi ger råd och tips i hyresfrågor. Vi ger juridiskt stöd i svårare ärenden, stöd om du vill engagera dig i boendefrågor där du bor, information om hyresboende och utbildning, elektronisk m

Läs vad 4 kunder tycker om Hyresgästföreningen, Region Sydost

• Jenny d
    Jenny d skrev om Hyresgästföreningen, Region Sydost
    Hyresgästföreningen får pengar av hyresvärarna för att förhandla för ALLA boende, inte bara medlemmar. Och hyresförhandlingarna- eller de s.k hyresförhandlingarna är Hgfs största inkomstbringare. De skiter fullkomligt i hur det går för de boende så länge de kan skriva i sina papper att de förhandlat och håva in cashen! Din Mamma var medlem så hade det varit en seriös förening som värnar om sina medlemmar hade det inte varit ett problem att åtminstone försöka hjälpa till med din situation. Det finns ingen sån ambition inom koncernen. De har bara lyckats bra med att ge den bilden av solidaritet. I bara medlemsavgifter tjänar Hgf runt 43 miljoner kr/MÅNADEN. Man kan tycka att den summan borde räcka till för att lyfta ett finger som tack..
  • Bo L
    Bo L skrev om Hyresgästföreningen, Region Sydost
    Denna organisation försöjer många lathundar.
    Inom arbetarrörelsen kallas Hyresgästföreningen för "Sista vilan" Här hamnar alla obekväma och besvärliga människor. I stället för att ge en person sparken, erbjuds dom jobb där.
    Tvångsanslutningen är rent kriminell i ett demokratiskt land. Skulle inte få förekomma.
    Jenny d, Fredrik L gillar detta
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Hyresgästföreningen, Region Sydost
    En bluff! Fick mycket problem med min mors hyresvärd då hon dog i en olycka. Ringde hyresgästföreningen men fick inte hjälp då min mor var medlem men inte jag. (nyss utflyttad och nyss myndig). Att jag representerade min mors dödsbo, gällande hennes lägenhet och hennes värd spelade inte nån roll. Mitt minderåriga och hemmaboende syskon var heller inte medlem och därmed utan representation. Fick lösa det med hjälp av länsstyrelsen istället.

Detta föjdes upp ett par år senare då jag i min lägenhet fick utöver en hyreshöjning på 19:- på samma räkning en extra avgit på 50:- varje månad, vilken direkt gick till Hyresgästföreningen för att de "förhandlat hyran åt mig".

Att jag inte bett om nån som förhandlat åt mig spelade ingen roll för den här avgiften var en del av det nya hyresavtalet de tecknat med allmännyttan. Om jag tvingats ta hela hyreshöjningen utan förhandlingshjälp hade det kostat 28:-

Hyresgästföreningen är en enorm tillgång för hyresvärdar då de berättigar att ta ut den hyra de vill ta ut och slipper hantera alla hyresgäster enskilt. Vilket i sin tur medverkar till höga hyror och bostadsbrist. Att de är usla på att förhandla och verkar rätt korrumperade hjälper inte hyrestagarna heller.
    Jenny d gillar detta
  • Micke P
    Micke P skrev om Hyresgästföreningen, Region Sydost
    Ett alldeles utmärkt sätt att göra av med 70 kr/mån. Alla ska givetvis vara med, tänkvärt är att du håller minst 20 personer som inte gör annat än att ser till att de får lön för så liten ansträngning som möjligt. De är lika stressade som en anställd på Apoteket. Mao ingen risk för magsår där inte.
    Jenny d gillar detta

Skepparegatan 46, 602 45 Norrköping