Alla kategorier Mataffär Östergötland Norrköping ICA Nära Strömmen

Kungsgatan 41, 602 20 Norrköping — Visa karta

Läs vad 15 kunder tycker om ICA Nära Strömmen

• Karin
    Karin skrev om ICA Nära Strömmen
    Har tidigare varit lite för litet och med ett lite för litet utbud. Bra ställe att snabbhandla på när man var student. Rätt tråkig personal, dock.

Har varit inne där en snabbis efter att de nyligen byggt om och det känns mycket fräschare, men jag handlar ändå hellre på Hemköp några hundra meter bort.
  • Jimmy R
    Jimmy R skrev om ICA Nära Strömmen
    ICA Strömmen måste ses ur ett perspektiv. Det finns flera andra mataffärer precis ett stenkast ifrån - Både Hemköp och Netto finns inom nära gångavstånd. Dock handlar jag mycket på ICA. Det är ungefär lika billigt som Netto i mångt och mycket. Hemköps och Nettos grönsaker brukar mest ligga och ruttna, men eftersom så mycket studenter handlar på ICA så har de bra omsättning på sånt - därför har de nästan alltid inne färska prylar (åtminstone i högre utsträckning än netto / hemköp).

Det största minuset med strömmen är helt klart deras köttutbud, även om det har blivit bättre. När det gäller kött brukar jag hellre gå till Hemköp och handla, eftersom de har större utbud och ofta erbjudande på någonting. ICA kanske har erbjudande någon gång, men eftersom det är så mycket studenter töms det innan man ens hinner uppfatta att det fanns något erbjudande.

Som några av de andra kommentarerna här påpekar så är några i personalen kanske inte så snabba i kassan, men så länge man undviker studenternas lunch lunchrusning är det inga problem.

Sammanlagt en fyra, med minus för dåligt köttutbud.
  • Anja L
    Anja L skrev om ICA Nära Strömmen
    Undvik kvällar då det äldre paret bemannar kassorna, långa köer som resultat.
  • linda o
    linda o skrev om ICA Nära Strömmen
    Mycket trevlig personal, brett sortiment och välfyllda hyllor, en fin butik som jag önskar hade legat nära nog för att handla i till vardags.
  • Al C
    Al C skrev om ICA Nära Strömmen
    Personalen på icaströmmen skulle jag vilja säga är på gränsen till inkompetenta när det kommer till att dela ut postpaket och dyligt. Dom har slarvat bort ett postpaket med mina wii-kontroller, och använder sitt eget system för numrering av postpaketen vilket gör att dom inte under några omständigheter tydligen kan ge ut postpaketen om man kommer med legetimation och ett Kolli-ID... utan då får man snällt vänta ett dygn till tills dom har märkt den. Det står dessutom på lapparna som kommer i postlådan att man kan komma och hämta sin vara men då har den tydligen inte ens kommit in ibland. Så då får man gå hem med svansen mellan benen. Denna värdelösa postservice har medfört bojkott och jag går hellre till hemköp 20m ner på kungsgatan!
  • Alexandra Å
    Alexandra Å skrev om ICA Nära Strömmen
    Är bra eftersom det ligger så nära Campus!
  • David H
    David H skrev om ICA Nära Strömmen
    En ICA-butik nära Campus Norrköping vilket gör att man finner många studenter här under lunchen. Har okej lunchalternativ men är kanske inte förstahandsvalet om man vill laga lite roligare mat åt sig på kvällen.
  • Lina P
    Lina P skrev om ICA Nära Strömmen
    Bra utbud av varm mat till bra pris! Nudellåda för bara 30 kr, billigare kan det inte bli. Även fast butiken är liten finns allt man behöver (jag har i alla fall aldrig saknat något). Personalen är trevliga och trots det går det snabbt genom kassan.
  • Evelina E
    Evelina E skrev om ICA Nära Strömmen
    En central och prisvärd butik med bra utbud av både billiga och lite dyrare varor som passar alla. Detta i kombination med trevlig personal med den rätta känslan för service gör att Ica Strömmen är och förblir den matvarubutik i Norrköping jag helst väljer att besöka. Den perfekta studentbutiken helt enkelt!
  • Vilhelm H
    Vilhelm H skrev om ICA Nära Strömmen
    Ganska dyrt, ofta ganska långsamma i kassan, rätt dåligt utbud, men bra öppettider.
  • My P
    My P skrev om ICA Nära Strömmen
    Ligger mycket nära campus Norrköping och det kanske är just därför som butiken överlever.
    Det är äckligt och i grönsaksdisken är det svårt att hitta bra frukt och grönsaker. Personalen är varken snabb eller trevlig.
    Butiken i helhet ser ut att falla sönder när som helst. Själv går jag hellre en bit ner på gatan till Hemköp.
  • Robert N
    Robert N skrev om ICA Nära Strömmen
    Dyrt men helt ok utbud. Superbra öppetider (tror att det är 08.00 - 22.00 varje dag)! Strömmen har ett väldigt bra läge, mitt på skvallertorget, vilket är väldigt centralt och fungerar som en "pit stop" för studenter som går hem från universitet. Jag handlar nästan alltid min mat här pga läget och att jag vet att det som jag vill ha oftast finns.
  • sd s
    sd s skrev om ICA Nära Strömmen
    Måste hålla med Tobias en viss del på den här.
    Har inte stött på nån otrevlig personal men utbudet är sådär och priser är inget att hurra över heller.
  • Emma A
    Emma A skrev om ICA Nära Strömmen
    Liten butik som har det allra vanligaste i matväg. Vissa grejer är billiga, andra inte så billiga. Trevlig personal och fin frukt- och grönsaksdisk. Har även billigt naturgodis, ett måste under tenta-p!
  • Tobias O
    Tobias O skrev om ICA Nära Strömmen
    Dyrt, dåligt utbud och tyvärr ibland även otrevlig personal. Tyvärr så handlar väll stora delar av Norrköpings studenter där ändå och de har bra studenterbjudanden, dock kanske inte alltid på sånt man egentligen behöver (4 kexchoklad för 20 kronor).

Kungsgatan 41, 602 20 Norrköping