Alla kategorier Mattor Skåne Malmö Ikea Malmö

Kulthusgatan 1, 215 86 Malmö — Visa karta

Läs vad 22 kunder tycker om Ikea Malmö

• Ulla L
    Ulla L skrev om Ikea Malmö
    Köpte en bokhylla här nyligen till ett mycket bra pris. Personalen var inte särskilt hjälpsam. Jag hade några frågor och fick vänta länge på svar.
  • Sitisak F
    Sitisak F skrev om Ikea Malmö
    Hej
    Gäller Ikea Malmö 20121128
    Blev igår kl 19.00 så dåligt bemött och så otrevlig nedlåtande service på utlämning och hemleverans av AMANDA
    Hon var också otrevlig mot en dam som inte visste hur man skulle göra... Utan bara fräste till henne så fort hon fråga något.
    Jag som kund spenderar pengar hos er och förväntar mig trevlig bemötande och att man kan få hjälp när man inte förstår.

Kommer aldrig mer att handla hos er!
  • Anders
    Anders   skrev om Ikea Malmö
    Så när som på den jäkligt trevliga och duktiga tjejen, Annika, vid varuutlämningen var bemötandet i butiken inget vidare. De jag pratade med verkade mest besvärade av att behöva prata med en kund. (5/5 för tjejen i varuutlämningen, 2/5 för de andra jag hade kontakt med)
    Maten i restaurangen var helt okej. Inget jag skulle kalla gott. Men inte heller något jag skulle beskriva som oätligt. Portionen var något snålt tilltagen. Och då är jag inte vidare stor i maten. (3/5 för maten.)
    Tidigare på dagen försökte jag mig också på kontakt med Ikea via deras hemsidechat. Den jag chatade med svarade inte på det som efterfrågades. Och lämnade chaten utan att fråga om jag var nöjd med svaret eller om jag hade fler frågor. Allt detta efter att ha väntat bra länge för att alls få kontakt med någon. (1/5 för chaten.)
    När jag ändå var på hemsidan tänkte jag försöka bygga ihop det jag skulle ha och eventuellt beställa över nätet. Då visar det sig att några produkter inte går att få i den kombination jag önskar. (Något som inte var ett problem i butiken.) Och också att jag var tvungen att beställa extra delar, som jag inte behöver. Alternativet att inte ha med delarna fanns inte med. (2/5 för hemsidan och dess funktionalitet.)
    Ikea är ju Ikea, de är inte kända för kvalitén i deras varor. Så det är inte mycket att orda om att det ser ut och känns som billigt skräp. (2/5 för kvalité.)
    Det som tyvärr inte stämmer in med vad de är kända för är att Ikea inte är billiga. (3/5 för pris.)
    Eftersom det var så pass mycket jag köpte beställde jag hemleverans. Dock var zonindelningen något konstig eftersom jag hamnade i zon 2. Trots att jag bor närmre Ikea än vissa delar av stan som är i zon 1. (1/5 för zonindelning.)
    Hemleveransen gick i övrigt precis som man kan förvänta sig. Hon som lämnade av varorna gav mig ett vänligt bemötande. (4/5 för hemleveransen.)
    Även om betyget väl snittar på 2,5 ca så får det bli 2 som betyg. Helhetsupplevelsen allt som allt räcker inte längre än så.
  • Adam B
    Adam B skrev om Ikea Malmö
    Vilket bemötande man fick, otrevligaste personal jag stött på. De stod på samma ställe 3 st säljare och tyckte det var mycket roligare att prata med varandra än hjälpa mig med garderoberna, "-de ganska långt att gå ditt, fanns det ingen där i närheten?" fick jag som svar på om jag kunde få hjälp med garderoberna. Skärpning !
  • Qpaqex
    Qpaqex skrev om Ikea Malmö
    Att de 2010 inte tar Amex är oerhört förvånande. Detta trotts de har 200-300% vinst på deras produkter.

De skyller på att Amex är dyrt. Fast de tillåter kontanter som är dyrare att hantera... Logik?
  • Alexa B
    Alexa B skrev om Ikea Malmö
    Ikea Malmö har den bästa restaurang maten och personalen, tyvärr så är resten av personalen av sämre kvalitet. Sura miner och otålighet är inget främmande. Produkterna (möbler mm) är helt ok för priset och tack vare långa öppettider i en stad med väldigt lite att göra om man inte vill dricka eller hänga på stan så kan man alltid ta en sväng dit och få nån ny ide.
    Klart att rekomendera om man inte är känslig för otrevlig personal, leta upp solstrålarna bland personalen för de fionns med.
  • Antonio M
    Antonio M skrev om Ikea Malmö
    Ikea har bra priser, det vet alla... men problemet är att Ikeas kvalité inte är utav det bästa, tyvärr!
  • Johan B
    Johan B skrev om Ikea Malmö
    Liksom alla andra Ikea-butiker en butik med låga priser, trevlig personal och underbar korv! Värt att åka dit bara för att titta, även om det är omöjligt att åka därifrån utan att köpa med sig något...
  • Johan P
    Johan P skrev om Ikea Malmö
    IKEA är en students bästa vän. Här har jag handlat runt 90% av mina möbler och köksprylar. Möblerna håller hög kvalitet för att vara så billiga men man får skruva ihopa dem själv.
  • Elna J
    Elna J skrev om Ikea Malmö
    Detta ikeat ar relativt stort och har bra ordning och reda. Dock ligger det lite off..
  • Madelaine M
    Madelaine M skrev om Ikea Malmö
    Jag gillar IKEA väldigt mycket, deras stil tilltalar mig och att det faktiskt inte är så svårt att sätta ihop deras möbler gör att jag gärna handlar här.
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Ikea Malmö
    Har det mesta som behövs för att inreda ett hem, en del av möblerna håller väl kanske inte super kvalitet men är helt ok ändå med tanke på priserna, har inte varit i någon av de andra butikerna men den här i Malmö känns bra planerad och jag har inget direkt att anmärka på.
  • Hannes A
    Hannes A skrev om Ikea Malmö
    Här finns de mesta till lägenheten eller studentrummet. Allt från säng, soffa och blomkruka. Mycket fördelaktiga priser och kvaliteten är bättre än den har varit. Kan verkligen rekommendera en titt i fyndhörnan där vissa saker reas ut på grund av mindre skavanker.
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Ikea Malmö
    ooDet är ett företag som följer sina stadgar och gör allt för kundens bästa. Arbetarna sliter hårt och det märks på kvteten på alla produkter som företaget levererar. En av mina favoriter inom det här området. Rekommenderas varmt.
  • Erika L
    Erika L skrev om Ikea Malmö
    Ikea! Ikea är verkligen ett ställe för hela familjen, det finns något som passar alla. Lekhörna för barnen är en utmärkt idé! Fantastiska planlösningar för alla sortes boende. För att inte tala om alla fina och praktiska möbler som designas och tillverkas här. Ikea är sveriges ansikte utåt. Man kan hitta ett Ikea varuhus över hela världen! Ikea i Malmö är min fasta punkt!
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Ikea Malmö
    Alla vet ju vad IKEA är och det är såklart väldigt stort. Alla möbler som man skulle tänkas vilja ha finns här och också mycket annat för hemmet. De inredda ytorna är fina och IKEA har gjort gångar man följer så att man kan se allt och ändå inte trängas allt för mycket.

Det kan ändå bli lite jobbigt när det är väldigt mycket folk där inne, och har man bil kan det vara lite jobbigt med parkering. I stort sett är IKEA i Malmö ändå klart godkänt för att handla i.
  • Andreas V
    Andreas V skrev om Ikea Malmö
    trevlig personal och väldigt bra sortiment
  • Ami H
    Ami H skrev om Ikea Malmö
    Jag är ett IKEA-fan!
    Alla har vi väl en relation till IKEA och vilket IKEAvaruhus man gillar handlar väl om var man har börjat gå. För mig är Malmö det som gäller, här hittar jag och här känner jag mig hemma. (kan iofs bero på mina två besök i veckan under ett par månaders tid när jag försökte inreda mitt hem) Jag gillar att man blir bjuden på kaffe när man väntar på att dörrarna ska öppnas en kvart innan öppningsdags och jag gillar att det mesta går att komplettera även om det ibland innebär att jag måste göra återbesök ett par gånger. Här hittar jag basgrejor, servetter, ljus, gröna växter och allt är av bra kvalité!!!
  • Anya L
    Anya L skrev om Ikea Malmö
    Ikea i Malmö är riktigt stort, vilket aldrig slår fel. Det finns många inredda rum på ovanvåningen som man kan få inspiration av. Dessutom finns ett litet kafé om man vill fika lite innan man går in. Det finns ett stort urval av möbler på ovanvåningen och där finns även deras stora restaurang där man alltid får god mat, billigt. Det kan dock vara problem att hitta en plats på helgerna och då får man vänta på att någon blir klar.
    På nedervåningen finns porslin, tyg och andra småsaker man kan tänkas behöva. Här finns också lagret och fyndhörnan där man ibland kan göra riktigt bra kap!
    Det som gör mig besviken på detta IKEA är hur lite varor de hur många varor som är slut på lager och att lagret ofta är i o-ordning så att man får leta runt lite överallt för att hitta det man ska ha.
    Men fynd och kap hittar man alltid på IKEA (om varorna finns inne) om inte annat så kan man äta på restaurangen som bara den är värd ett besök.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Ikea Malmö
    Är det dags att inreda ditt hem? Trött på vardagsrummet? Eller du vill helt enkelt förnya ditt hem! Då är det till IKEA du ska åka. IKEA är ett ställe som passar allas plånbok. Är du inte ute efter designernamnet eller det dyraste matbordet så är det hit du tar bussen eller bilen. IKEA´s öppetider är 10-20 på vardagar och 10-18 på helger samt de håller extra öppet till kl 20 den sista lördagen i varje månad. Ett minus för att på helger är det FÖR mycket folk, men det är då de flesta är lediga så vill du slippa värsta ruschen så stå här redan kl 10.

Det finns två våningsplan. På den översta finns det möbler och förslag på hur du kan inreda i ditt hem. Om du är ute efter just möbler stannar du självfallet här och ser dig omkring. Efter den rundan har du då kommit fram till själva restaurangen och här stannar folk gärna ett slag. Billiga rätter serveras och även dessert. Annars är det smidigt att börja direkt på nedersta våningen där det finns indelat i gångar med saker som glas, badrum, lampor, tavlor, mattor, växter etc.

Om du ska handla för arbetets räkning så räkna inte med att det går smidigt till. Dels tar det lång tid även om det inte ens är lång kö eller kö överhuvutaget. Ens konto kan plötsligt försvinna eller efter lång sökan så hittas det. En gång fick IKEA lägga in ett helt nytt konto. Så, systemet verkar inte smidigt.

Hemleverans finns att få och personligen har jag inte haft något problem med det. Men,hade gärna som kund velat önska en tid. Du får en tid på ett antal timmar låt oss säga mellan 16-20 och de kan ej ge besked på exakt när, men du får iaf ett samtal innan de dyker upp.

Har du inte IKEA-kortet så skaffa det. Det dimper ner mail som du själv kan klicka i vad just du är intresserad av och ibland får du erbjudande. Så, klart förmånligt.

Det roliga har du när du kommer hem, dvs om du köpt en möbel för då får du själv sätta ihop den, men va lugn det kommer iaf en bra och utförlig beskrivning av möbeln i lådan.
    Johanna L gillar detta
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Ikea Malmö
    Ikea är Ikea. Produkterna är samma i alla butiker, så ej mkt att säga om just den biten. Butiken är uppdelad på 2 våningar. Högts upp är det möbler i fokus. Här finns även en stor restaurang. På helger och andra populära tider är där ofta lång kö, men vilket Ikea har det inte så. Botten våningen består av allt det andra Ikea säljer. Här finns även en liten "fika restaurang" (säljer ej varm mat, tex Ikeas klassiker köttbullar). Jag tycker att det är smidigt att affären är uppdelad på 2 våningar. Har man ont om tid och just då ej ska titta på möbler, då är det smidigt att kunna välja bort den avdelningen helt.

"Hemkörning" av varor har jag upprepade gånger upplevt problem med. Om allt går som det ska (inget går sönder under frakt), då fungerar det toppen. Uppstår ett problem, en produkt har försvunnit eller gått sönder på vägen, då är det svårare. Har tagit många timmar att prata med Ikeas kundtjänst, hänvisas runt. För att Ikea sen magiskt ska komma på att dem ej tar ansvar, utan dem hyr tjänsten av ett annat företag. Har alltid löst sig tillslut. Men tagit upp mkt tid (ibland veckor) över en sak som kunden ej är till skuld över och är maktlös. Så denna Ikea butiken (baserar endast detta på denna adress/butik) bör lära sig sin egen policy lite bättre och veta vad som gäller när produkter lämnas över till företaget de använder för leverans av produkter.

"3/5 recos" till denna butik. Den föll i mina ögon pga sitt upprepat klumpiga hanterande av problem som inte ens är "kundens ansvar". Efter betalning och namnunderskrift övergår ansvaret för produkterna till "Ikea/företaget som gör hemleveranser", fram tills när produkterna levereras och kunden ger ny namnunderskrift på att produkterna är mottagna och är i ett acceptabelt skick.
    Kerstin A, Kerstin A gillar detta
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Ikea Malmö
    Jag tro aldrig jag har trivts så bra på något Ikea som jag gjorde när vi var en sväng på ikea i Malmö. Jag vet inte vad det är om det är utformningen eller atmosfären generellt. Men det var himla roligt att gå där och det är ju alltid spännande med nya fyndhörnor, för visst är det de allra bästa med hela Ikea iallafall;)

Kulthusgatan 1, 215 86 Malmö