Alla kategorier Cafe Stockholms län Stockholm Kungsholmen Il Caffè

Il Caffè

Bergsgatan 17, 112 28 Stockholm — Visa karta

Il Caffè älskar dig - Fiket med det (kanske) bästa kaffet i Stockholm. Kungsholmens nördvändigaste (gratis tråtlöst nät) Öppet må-fre 8-18, lör-sön 10-18

Läs vad 29 kunder tycker om Il Caffè

• Anton J
    Anton J skrev om Il Caffè
    Kanske Stockholms bästa cappucino. Ett klassiskt ställe där stammisar dominerar, där alla pratar med alla, och där personalen har ett flow som är svårt att konkurrera med. Simple yet brilliant. Läs mer
    Noel H, Tobias B gillar detta
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Il Caffè
    Jag bor själv ett stenkast ifrån deras ställe på drottninggatan och kan varmt rekommendera dem. Mycket bra service med bra barista, nice lokal och tunga mackor, vad mer kan man begära av ett café. Läs mer
  • Calle L
    Calle L skrev om Il Caffè
    Coolt, bra trevligt med gott kaffe Läs mer
  • Judith W
    Judith W skrev om Il Caffè
    Bästa bästa. Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Il Caffè
    Gratis trådlöst internet, utmärkta kardemummabullar och baktakt i högtalarna- topp! Läs mer
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Il Caffè
    Trevligt ställe. Bra kaffe och väldigt serviceinriktad personal. Bra ställe om man vill laptop-jobba eftersom att det är rätt långsmala lokaler som skapar avskildhet. Läs mer
  • Maja L
    Maja L skrev om Il Caffè
    Skön miljö, trevlig personal, wifi och gott kaffe! Goda smörgåsar men inte så mycket att välja på i matväg. Älskar klottertoaletten! Läs mer
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Il Caffè
    Otroligt trevlig och rolig personal. Superba frukostmackor med bröd från Fabrique runt hörnet och ost från Winjas på samma gata. Kärlek! Läs mer
  • Martha J
    Martha J skrev om Il Caffè
    nördigt värre, och jättemånga silvergrå datorer. Men gillar man det så är det superb. Läs mer
  • Fritjof A
    Fritjof A skrev om Il Caffè
    + Ofta riktigt trevligt folk där.
    - Helt värdelös mat.

==> Ät innan. Gå dit sen. Läs mer
    John B gillar detta
  • peter h
    peter h skrev om Il Caffè
    Klart Stockholms skönaste arbetshäng. Personligen blir jag väldigt kreativt stimulerad när jag jobbar här! Vidare är ju dessutom kaffet superb ;-D Läs mer
  • Erik P
    Erik P skrev om Il Caffè
    Snabb service och mycket trevligt bemötande. Att därtill addera trådlöst nät och goda vänner gör inte saken sämre.

Gott häng, med gott kaffe! Läs mer
    Niclas B, Maria H, Nikke L gillar detta
  • Åke B
    Åke B skrev om Il Caffè
    gratis kakor till grabben ger betyg 5+ Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Il Caffè
    Gillar't mycket, Kaffet grymt gott och sällskapet finns alltid där. Lite fler eluttag skulle göra det ännu bättre! Läs mer
    Erik P, Maria H gillar detta
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Il Caffè
    Ett helt underbart Café. Är där så ofta jag kan. Bra espresso och väldigt ofta mycket bra sällskap. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Il Caffè
    Trevlig personal och bra utbud. Perfekt ställe att ta med sig datorn till då det finns öppet wifi och många elkontakter. Alltid bra stämning bland såväl kunder som personal. Läs mer
    Mikael P gillar detta
  • Maria E
    Maria E skrev om Il Caffè
    Det är kanske Stockholms bästa café för ibland är det en upplevelse att gå in genom dörren. Personalen bjuder på sig själva (!), det är snyggt, du får RIKTIGT gott italienskt kaffe, bra musik och roliga diskussioner kring baren till ditt morgonkaffe. Hit är även hundar och barn välkomna (bara en så'n sak). Magnus, som har stället, har en säregen förmåga att få alla att känna sig hemma och Il Caffé är ett offentligt vardagsrum. Det här är en mötesplats där du kan få nya kontakter eller uppslag kring det mesta som är användbart i livet eller bara föra intressant samtal. Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Il Caffè
    När jag passar Nikkes vovve Chili går vi alltid till Il cafè. Han är van att tassa dit. Väl där hälsar alla på Chili, och frågar honom vem han har med sig idag. Läs mer
    Maria H, Nikke L gillar detta
  • Jesper C
    Jesper C skrev om Il Caffè
    Stockholms bästa café. Bra kaffe, trevliga gäster som gärna pratar med nya människor (det tillhör nästan undantagen att man fikat här utan att prata med någon ny bekantskap) och goda mackor. Läs mer
  • Adrian L
    Adrian L skrev om Il Caffè
    Gott kaffe, schyssta mackor, mysig personal, öppen wlan, tillgängliga strömuttag, trevliga och intressanta gäster, hög stammiskvot med många cybernomader. Och helt fantastiska väggmålningar av Finsta (http://www.finstafari.com/ilca/ilca.htm). Läs mer
  • Robert F
    Robert F skrev om Il Caffè
    En pärla som jag saknar, då jag nu bor i Östersund. Hälsar på vid tillfälle! Läs mer
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Il Caffè
    Efter idel påtryckningar från de riktiga stamkunderna måste jag ge mina 50 cent om Il Caffè. Faktum är att det här cafeet inte verkar förstå hur omåttligt populära de är. Mycket tack vare den koola och avslappnade ägaren som inte tycks bekymmra sig över särskilt mycket. Vilket innebar att jag dagligen käkade på Il Caffè utan att betala. Men samvetet kom ikapp, efter ett par veckor av frosseri gjorde jag rätt för mig. Nu saknar jag deras tonfiskröra och den snuskigt goda latten som alltid tillagas med stolthet. Läs mer
    Nikola T, Mary, Nikke L gillar detta
  • -öÖ -
    -öÖ - skrev om Il Caffè
    Toppenställe, litet, enkelt och supertrevlig personal. Läs mer
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om Il Caffè
    Här får man ha med sig hundar och datorer...bara en sån sak =) Läs mer
  • Bengt
    Bengt skrev om Il Caffè
    Något bra ställe att värma sig. Klart juste med trådlöst och de flesta från Twitter hänger här...

Jag har spelat GO här... Läs mer
  • Lisa P
    Lisa P skrev om Il Caffè
    Håller med de övriga som har rekomenderat Il Caffé. Personalen är super kaffet är perfekt och det råder en familjär stämning på cafét med många stammisar. Läs mer
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Il Caffè
    Il Caffè har den bästa personalen, det mest personliga bemötandet och det bästa kaffet på Kungsholmen och faktiskt kanske i hela Stockholm. Numera också helt obetala stenugnsbakade frallor med valnöt och oftast en riktigt god och nyttig GI-lunch.
    Öppet trådlöst nätverk är en självklarhet, liksom trevligt sällskap. Il Caffè är ett av de där kaféerna där man sällan sitter ensam, även om man kom dit ensam. Det pågår alltid intressanta samtal någonstans i den lilla lokalen. Läs mer
    Noel H gillar detta
  • Emilie L
    Emilie L skrev om Il Caffè
    Helt klart den bästa starten på dagen. Opretentiöst och avslappnat och otroligt gott kaffe. En av mina favoriter på Kungsholmen Läs mer
  • Tobias M
    Tobias M skrev om Il Caffè
    Härligt litet café med gott kaffe, fritt trådlöst internet, strömuttag och där det är okej att sitta och hänga länge. Är det någonstans du hittar östra Kungsholmens grannar så är det förmodligen här. Läs mer