Il Caffè

Il Caffè

Ring 08-652 30 04 www.ilcaffe.se
4.4

Il Caffè älskar dig - Fiket med det (kanske) bästa kaffet i Stockholm. Kungsholmens nördvändigaste (gratis tråtlöst nät) Öppet må-fre 8-18, lör-sön 10-18

29 omdömen om Il Caffè

Anton J
Skrev om Il Caffè

Kanske Stockholms bästa cappucino. Ett klassiskt ställe där stammisar dominerar, där alla pratar med alla, och där personalen har ett flow som är svårt att konkurrera med. Simple yet brilliant.

NOEL H och Tobias B gillar detta
Daniel J
Skrev om Il Caffè

Jag bor själv ett stenkast ifrån deras ställe på drottninggatan och kan varmt rekommendera dem. Mycket bra service med bra barista, nice lokal och tunga mackor, vad mer kan man begära av ett café.

Calle L
Skrev om Il Caffè

Coolt, bra trevligt med gott kaffe

Judith W

Bästa bästa.

Erik S
Skrev om Il Caffè

Gratis trådlöst internet, utmärkta kardemummabullar och baktakt i högtalarna- topp!

ANDREAS I
Skrev om Il Caffè

Trevligt ställe. Bra kaffe och väldigt serviceinriktad personal. Bra ställe om man vill laptop-jobba eftersom att det är rätt långsmala lokaler som skapar avskildhet.

Maja L
Skrev om Il Caffè

Skön miljö, trevlig personal, wifi och gott kaffe! Goda smörgåsar men inte så mycket att välja på i matväg. Älskar klottertoaletten!

Niklas L
Skrev om Il Caffè

Otroligt trevlig och rolig personal. Superba frukostmackor med bröd från Fabrique runt hörnet och ost från Winjas på samma gata. Kärlek!

Martha J
Skrev om Il Caffè

nördigt värre, och jättemånga silvergrå datorer. Men gillar man det så är det superb.

Fritjof A
Skrev om Il Caffè

+ Ofta riktigt trevligt folk där. - Helt värdelös mat. ==> Ät innan. Gå dit sen.

John H gillar detta
Hans-Peter H
Skrev om Il Caffè

Klart Stockholms skönaste arbetshäng. Personligen blir jag väldigt kreativt stimulerad när jag jobbar här! Vidare är ju dessutom kaffet superb ;-D

Erik P
Skrev om Il Caffè

Snabb service och mycket trevligt bemötande. Att därtill addera trådlöst nät och goda vänner gör inte saken sämre. Gott häng, med gott kaffe!

Niclas B och 2 andra gillar detta
Åke B

gratis kakor till grabben ger betyg 5+

Anders S
Skrev om Il Caffè

Gillar't mycket, Kaffet grymt gott och sällskapet finns alltid där. Lite fler eluttag skulle göra det ännu bättre!

Erik P och Maria H gillar detta
Mikael P
Skrev om Il Caffè

Ett helt underbart Café. Är där så ofta jag kan. Bra espresso och väldigt ofta mycket bra sällskap.

Maria H
Skrev om Il Caffè

Trevlig personal och bra utbud. Perfekt ställe att ta med sig datorn till då det finns öppet wifi och många elkontakter. Alltid bra stämning bland såväl kunder som personal.

Mikael P gillar detta
Maria E
Skrev om Il Caffè

Det är kanske Stockholms bästa café för ibland är det en upplevelse att gå in genom dörren. Personalen bjuder på sig själva (!), det är snyggt, du får RIKTIGT gott italienskt kaffe, bra musik och roliga diskussioner kring baren till ditt morgonkaffe. Hit är även hundar och barn välkomna (bara en så'n sak). Magnus, som har stället, har en säregen förmåga att få alla att känna sig hemma och Il Caffé är ett offentligt vardagsrum. Det här är en mötesplats där du kan få nya kontakter eller uppslag kring det mesta som är användbart i livet eller bara föra intressant samtal.

Magnus B
Skrev om Il Caffè

När jag passar Nikkes vovve Chili går vi alltid till Il cafè. Han är van att tassa dit. Väl där hälsar alla på Chili, och frågar honom vem han har med sig idag.

Maria H och Nikke L gillar detta
Jesper C
Skrev om Il Caffè

Stockholms bästa café. Bra kaffe, trevliga gäster som gärna pratar med nya människor (det tillhör nästan undantagen att man fikat här utan att prata med någon ny bekantskap) och goda mackor.

Adrian L
Skrev om Il Caffè

Gott kaffe, schyssta mackor, mysig personal, öppen wlan, tillgängliga strömuttag, trevliga och intressanta gäster, hög stammiskvot med många cybernomader. Och helt fantastiska väggmålningar av Finsta (http://www.finstafari.com/ilca/ilca.htm).

Robert F
Skrev om Il Caffè

En pärla som jag saknar, då jag nu bor i Östersund. Hälsar på vid tillfälle!

Tobias B
Skrev om Il Caffè

Efter idel påtryckningar från de riktiga stamkunderna måste jag ge mina 50 cent om Il Caffè. Faktum är att det här cafeet inte verkar förstå hur omåttligt populära de är. Mycket tack vare den koola och avslappnade ägaren som inte tycks bekymmra sig över särskilt mycket. Vilket innebar att jag dagligen käkade på Il Caffè utan att betala. Men samvetet kom ikapp, efter ett par veckor av frosseri gjorde jag rätt för mig. Nu saknar jag deras tonfiskröra och den snuskigt goda latten som alltid tillagas med stolthet.

Nikola T och 2 andra gillar detta
-öÖ -
Skrev om Il Caffè

Toppenställe, litet, enkelt och supertrevlig personal.

Jennifer H
Skrev om Il Caffè

Här får man ha med sig hundar och datorer...bara en sån sak =)

Bengt
Skrev om Il Caffè

Något bra ställe att värma sig. Klart juste med trådlöst och de flesta från Twitter hänger här... Jag har spelat GO här...

Lisa P
Skrev om Il Caffè

Håller med de övriga som har rekomenderat Il Caffé. Personalen är super kaffet är perfekt och det råder en familjär stämning på cafét med många stammisar.

Nikke L
Skrev om Il Caffè

Il Caffè har den bästa personalen, det mest personliga bemötandet och det bästa kaffet på Kungsholmen och faktiskt kanske i hela Stockholm. Numera också helt obetala stenugnsbakade frallor med valnöt och oftast en riktigt god och nyttig GI-lunch. Öppet trådlöst nätverk är en självklarhet, liksom trevligt sällskap. Il Caffè är ett av de där kaféerna där man sällan sitter ensam, även om man kom dit ensam. Det pågår alltid intressanta samtal någonstans i den lilla lokalen.

NOEL H gillar detta
Emilie L
Skrev om Il Caffè

Helt klart den bästa starten på dagen. Opretentiöst och avslappnat och otroligt gott kaffe. En av mina favoriter på Kungsholmen

Tobias M
Skrev om Il Caffè

Härligt litet café med gott kaffe, fritt trådlöst internet, strömuttag och där det är okej att sitta och hänga länge. Är det någonstans du hittar östra Kungsholmens grannar så är det förmodligen här.