Illuma AB

Illuma AB

Ring 073-640 96 60 www.illuma.se

Illuma AB – byggföretaget. Vi förverkligar er vision. Vi på Illuma AB tycker att det ska kännas tryggt att anlita en hantverkare. Illumas koncept går ut på att ta bort så mycket osäkerhet som möjligt för våra kunder. Vi kallar det Lova – Hålla – Visa. Vi lyssnar på era behov och föreslår en projektplan, med start och stoppdatum,...

17 omdömen om Illuma AB

Stefan H
Skrev om Illuma AB

Renoverade en lägenhet. Dom var dedikerade engagerade och pålitliga!

Tack för din recommendation Stefan ! Vi på Illuma

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Ulla H
Skrev om Illuma AB

Badrumsrenoveringar Proffsigt bemötande, proaktiva och lösningsorienterade Bra hantverk

Tack för din recommendation Ulla! Vi på Illuma

Magnus G
Skrev om Illuma AB

Peter är alltid lösningsorienterad och lyhörd!

Tack för din recommendation Magnus! Vi på Illuma

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Jonas M
Skrev om Illuma AB

Bra dialog inför ombyggnation interiört. Köpte arbeten med att riva vägg, skapa ny bärande konstruktion och sköta alla ytskikt och elinstallationer. Bra bemötande längs hela vägen, även om kommunikationen kring olika hantverkares tider på plats kunde varit bättre. Kommer att använda Illuma igen om det det blir läge.

Tack för din recommendation Jonas! Vi på Illuma

Stefan S
Skrev om Illuma AB

Alltid bra snickare och bra kvalitét på jobben. De jobbar effektivt och smart, man behöver inte vara orolig för att de står och latar sig. Finns ibland brister i återkoppling från samordnare men beror mest på högt tryck.

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen

Nina J
Skrev om Illuma AB

Vi anlitade Illuma för ett fönsterbyte och var mer än nöjda med det arbete de utförde. Detta ledde till att vi därefter anlitade dem för ett omfattande stambyte med diverse följdjobb, såsom renovering av våtrum med mera. Genomgående mycket bra hjälp av Illuma, där någon underentreprenör inte fullt höll samma klass. Helhetsintrycket är dock mycket gott. Illuma håller vad de lovar och är alltid lätta att nå. En mycket bra helhetsupplevelse. Vi kommer att be Illuma hjälpa oss med kommande renoveringar av vårt hus. Familjen Jansson I Nockeby

Svar från Illuma AB

Hej Nina, Stort tack för ditt fina omdöme ! Det är alltid lika roligt att läsa possitiva rekommendationer. Vi på Illuma

Torbjörn H
Skrev om Illuma AB

Har anlitat dem båge för ombyggnad på kontor och nu för yttre renovering av mitt hus. De har hela tiden levererat avseende pris, tid och till rätt kvalitet. Så även denna gång. Jag kan varmt rekommendera dem.

Hej Torbjörn, Tack för din rekommendation, uppskattas verkligen! Vi på Illuma

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen

Carolina S Carolina S
Anna D
Skrev om Illuma AB

Illuma AB var vår totalentreprenör när vi byggde ut vårat hus i två plan, totalt sett ca 60kvm extra. Sammanfattningsvis är vi jättenöjda med allt från bemötande till själva arbetet. Alla som arbetade på plats var trevliga, problemlösande och tillmötesgående. Även grannarna var imponerade av deras ordning på bygget Det är nästan så att vi saknar att ha dem alla här:)...

Svar från Illuma AB

Hej Anna, Tack för dina fina ord, de värmer! Kul att ni är nöjda med det utförda arbetet och tack för ett trevligt projekt. Vi på Illuma

Joakim W
Skrev om Illuma AB

Fasadputs av äldre hus. Ett profsigt bolag med bra projektledare och kunniga hantverkare. Ett väl genomfört arbete med ett bra resultat som nådde upp till våra förväntningar. Pris i enlighet med offert och överenskommelse.

Svar från Illuma AB

Hej Joakim, Tack, alltid roligt att läsa en positiv återkoppling. Du är välkommen åter. Vi på Illuma

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Thomas T
Skrev om Illuma AB

Har köpt ganska stor tillbyggnad, samt om-målning av hela huset. Varit mycket nöjd med hela processen, bemötandet samt framförallt genomförandet.

Svar från Illuma AB

Hej Thomas, Tack för fint omdöme! Härligt att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda med oss. Vi på Illuma

Steven G
Skrev om Illuma AB

Vi anlitade Illuma för att totalrenovera ett tre våning radhus från 1965 i originalskick som vi hade köpt. Bemötande av Illuma var väldigt bra samt alla som jobba hos Illuma var väldigt vänlig och hjälpsam. Med hjälp av en designer som Illuma rekommenderade byggde vi upp en bild av hur vi ville har huset och när allting var klart stämde vår bild med hur huset blev till 100%. Illuma är ett väldigt trevligt, hjälpsam företag som utför jobbet till en väldig hög standard och kan absolut rekommenderas.

Svar från Illuma AB

Hej Steven, Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation! Vi är så glada över att du är nöjd med allt från start till slutresultat. Vi på Illuma

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Stephan D
Skrev om Illuma AB

Samtliga uppdrag Illuma har utfört hos oss har gjorts med högsta kvalitet i utförande, bemötande och leverans. Vi är supernöjda och ger Illuma våra allra bästa rekommendationer.

Svar från Illuma AB

Hej Stephan, Tack, alltid roligt att läsa en positiv återkoppling. Du är välkommen åter. Vi på Illuma

Åsa B
Skrev om Illuma AB

Företaget levererar alltid i tid och med god kvalitet och till ett bra pris. Alltid ett gott bemötande från företaget och alla våra förväntningar har blivit uppfyllda. Företaget kommer alltid på bokad tid och arbetar effektivt. Noggranna och städar alltid upp efter slutfört arbete. Kan med varm hand rekommendera företaget till andra.

Svar från Illuma AB

Hej Åsa! Tack för din fina rekommendation. Vi har som mål att alltid göra ett riktigt bra jobb och se till att du som kund blir 100% nöjd. Hör av dig om vi kan hjälpa dig med något annat. Vi på Illuma

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Stefan W
Skrev om Illuma AB

Entreprenad utbyggnad av vårt hus. Bra bemött. Bra kommunikation och handlingsplaner. Jag kände mig oftast trygg med deras arbete. Generellt bra. Resultatet dras er av UE plåt och att fakturorna ibland var för höga.

Svar från Illuma AB

Hej Stefan Tack för en fin rekommendation. Vi tar självklart med oss dem synpunkterna ni nämner för att bli ännu bättre ! Ett stort grattis till ert nya tillbyggnad. Vi på Illuma

Björn W
Skrev om Illuma AB

Uppförande av uterum med tillhörande veranda. Utförlig och bra offert. Bra utfört arbete. Det blev ett lyft för huset. Inga anmärkningar.

Hej Björn, Tack för en positiv återkoppling. Du är välkommen åter. Vi på Illuma

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Dirk G
Skrev om Illuma AB

Illuma AB byggde en takaltan till min vindsvåning som en totalentreprenad, inklusive taklyft och utvändiga plåtarbeten och golvläggning. Mycket bra bemötande av VDn i hela processen, bra och noga utförda arbeten med omtänksamhet och hänsyn till mig som bodde i lägenheten under hela tiden. Resultatet blev snyggt och jag är väldigt nöjd. Kan bara rekommendera detta mycket seriösa företag!

Svar från Illuma AB

Hej Dirk, Tack så mycket för din rekommendation och positiva ord om oss. Det är roligt att läsa att du är nöjd med processen och det arbete vi genomförde hos dig! Vi på Illuma

Helena H
Skrev om Illuma AB

Trevligt bemötande, tydlig information och resultat som utlovat. Pålitliga. Byggt tvättrum, byggt en vägg samt uppsättning av fönsterbleck. Alltid varit jättenöjd med Illuma.

Svar från Illuma AB

Hej Helena Tack så mycket för din fina rekommendation! Vad roligt att du uppskattar både arbetet och vår kommunikation! Hör gärna av dig igen om du behöver mer hjälp. Vi på Illuma

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 256 omdömen 4.7 av 256 omdömen