Vi köpte köksbordet "Besalu" och efter mindre än två år har nu melaminskivan börjat släppa i kanten trots försiktigt användande och skötsel enligt råd. ILVA menar att det felet skulle ha uppkommit tidigare om det var produktionsfel men som alla som märkt av dålig limning vet så sker ett limsläpp ofta gradvis över tid. ILVA viftar enkelt bort sitt ansvar med en kommentar om "yttre påverkan". På deras hemsida står följande påstående: "Vår dedikation till design, kvalitet och hållbarhet är grunden för allt vi gör på ILVA" Det är alltså bara trams när det väl kommer till kritan.
Ilva Swe AB
Omdömen totalt
Snittbetyg
1.0
2 omdömen om Ilva Swe AB
Visar 2 omdömen med 1.0 i snittbetyg
Skrev om
Ilva Swe AB
Skrev om
Ilva Swe AB
Köpte en premiumsoffgrupp från ILVA (bland deras dyraste modeller), med löften om hög kvalitet, 5 års garanti och lång sittkomfort. När jag senare skulle komplettera med nackstöd fick jag i butik besked att originaltillbehören utgått, men att dyrare, vinklingsbara nackstöd från annan modell var ett bättre alternativ och fullt kompatibla – särskilt för oss med nackbesvär. Efter rådgivning accepterade jag det högre priset. När nackstöden levererades visade det sig att de inte fungerar i alla delar av soffan. I hörnmodulen...