Inleed Webbhotell

5.0 i betyg av av 136 omdömen

Här hos oss på Inleeds webbhotell kan du känna stor trygghet. Vi erbjuder webbhotell, domäner och servertjänster både till privatpersoner och företag - alltid med säkerheten i fokus. Vi använder den kända kontrollpanelen Direct Admin och har våra servrar i egna lokaler i Falun och Tällberg. Dessutom är all information säkerhetskopierad på externa hårddiskar.

Vilken sorts tjänst behöver du? Vi har flertalet paket som är anpassade efter olika önskemål - och hittar du inget som passar kan vi skräddarsy ett åt dig. Varmt välkommen!
Mån-Sön: 09:00-21:00

Läs vad 136 kunder tycker om Inleed Webbhotell

• 2020-05-05

Vidar H skrev om Inleed Webbhotell
    Inleed är ett webbhotell som har allt! Till att börja med ett väldigt bra utbud av prisvärda och stabila tjänster. En support i världsklass som alltid är tillgängliga och hjälpsamma. Enkel kontrollpanel där allting finns med ett knapptryck bort. Ärliga i sin kommunikation vilket alltid uppskattas. Inte konstigt att det är topprankade hos Webbhotelldirekt.se, Reco och Trustpilot. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Offerta.se
    4.4 / 5 i betyg — 355 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Har bara skapat en offertförfrågan men är jättenöjd, skönt att få kontakt med seriösa utförare som faktiskt är INTRESSERADE av att göra jobb"
  • 2020-05-01

FREDRIK F skrev om Inleed Webbhotell
    Vi på Enkla Media har varit kund hos Inleed i flera år nu och servicenivån har under alla dessa åren utklassat alla andra hostingföretag vi använder. Vi använder idag Prime#3 för våra sajter som vi har hos Inleed och vi tycker det är en fantastisk tjänst till en riktigt bra pris, vilket vi också lyfter fram på vår sajt "<a href="https://www.wordpressguider.se/">Wordpressguider.se</a>" som det bästa alternativet. Vi kan varmt rekommendera Inleed för såväl privatpersoner som företag! Läs mer
  • 2020-04-01

Ashkan Daniel S skrev om Inleed Webbhotell
    Jag har under mina 17 år som kund på olika företag som erbjuder webbhotell och domäner inte haft att göra med en så enkel och stabil tjänst som Inleed men det mest fascinerande och tacksamma är den exceptionella service jag alltid får. Mycket nöjd. Läs mer
  • Dan Eskil L

2020-03-09

Dan Eskil L skrev om Inleed Webbhotell
    Grymt bra service! Snabb, proffsig och mycket tillmötesgående på alla sätt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-02-15

Elena M skrev om Inleed Webbhotell
    Helt underbart företag! Har varit kund i drygt 3 år och genom vått och torrt, helger, kvällar och egna misstag har de alltid funnits där. Har jobbat själv i branschen med många olika IT-drift bolag genom åren och kan säga att det finns otroligt få bolag som denna. Stort tack till er alla och ser fram emot många kommande år som kund! Läs mer
  • 2020-01-01

Erik Tobias E skrev om Inleed Webbhotell
    Jag har varit kund hos Inleed längre än jag själv kan minnas. Allt har helt klart fungerat över förväntan. Vår sajt Lånasmart.com har mer eller mindre aldrig haft någon nertid och svarstiderna är alltid utomordentliga. Jag kan verkligen rekommendera Inleed om du söker en trygg och säker leverantör med en suverän support! Läs mer
  • Lars-erik E

2019-11-11

Lars-erik E skrev om Inleed Webbhotell
    Helt underbart företag, serviceminded personal som gör det dom säger och lite till. Har varit kund hos Binero sedan de hette Aleborg Solutions (snart 15 år) och har nu ruttnat totalt.
    Kan inte säga nog mycket positivt om Inleed men är trygg och nöjd med mitt val och ger en extra stjärna för de trevliga personerna på supporten. Läs mer
  • Fredrik S

2019-10-24

Fredrik S skrev om Inleed Webbhotell
    Jag har använt mig utav Inleed i över 2 år är kan inte säga mer än att dem alltid levererar topklass.

Skulle man ha något problem så finns dem alltid tillgängliga! Hjälper till med allt möjligt med stora öppettider.

Funktioner och alternativ är ett stort plus hos Inleed då man kan i stort sätt göra allt med ett väldigt trevligt interface.

Absolut topp 5/5 Läs mer
  • Linus W

2019-07-29

Linus W skrev om Inleed Webbhotell
    Här har vi ett webbhotell som fattat att förtroende och ärlighet mot kund är viktigare faktor än antal GB. Prisvärda abonnemang, hjälpsam support och det fungerar jättebra. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-22

Kent Ö skrev om Inleed Webbhotell
    Skaffade mig ett ÅF paket hos Inleed och är urdålig på DNS å allt vad det heter. Men supporten är där hela tiden och hjälper mig. Jag lär mig sakta men säkert, kan verkligen rekommendera Inleed. Läs mer
  • 2019-04-29

Björn Per Erik B skrev om Inleed Webbhotell
    Vi har använt oss av tjänster från Inleed i drygt två år. Med tidigare och samtida erfarenhet av många liknande tjänster som tillhandahålls i Sverige rankar vi Inleed som nummer 1. Vi driver ett antal sajter och på Inleeds Webbhotell ligger exempelvis prisjämförelsesajten kreditkoll.nu, där vi upplever väldigt få problem. Om man stöter på patrull med något kring hostingen finns i princip alltid någon på Inleeds support tillhands för hjälp och vägledning. Läs mer
  • 2019-02-28

Chi Vong skrev om Inleed Webbhotell
    Väldigt bra service och tjänst för pengarna! Jag kontaktat supporten på kvällar och helger och fått svar efter några minuter. Väldigt trevlig och snabb support. Rekommenderar! Läs mer
  • Bert-Åke Byqvist Juninger

2019-02-03

Bert-Åke Byqvist Juninger skrev om Inleed Webbhotell
    Alltid så tillmötesgående och trevlig support. Inget ärende är för litet och inget för stort. Supporten svarar oftast snabbt i telefon både vecko- och helgdagar. Som designer på https://bjwebdesign.se/ har jag jobbat med många webbhotell och Inleed är helt klart i en klass för sig! Läs mer
  • Etem I

2019-01-16

Etem I skrev om Inleed Webbhotell
    Bästa - Jag har aldrig upplevt bättre support - Alltid där alltid hjälpsamma även vid komplicerade frågor. Inga problem utan endast frågor och hjälp. Servern funkar super bra! Läs mer
  • 2018-12-20

Jerker F skrev om Inleed Webbhotell
    Jag har haft Inleed i 3-4 år. Större lösningar för större kunder och små paket för mindre kunder. Inleeds support är inte bara snabb utan också kunnig. Och deras servrar är snabba och pålitliga. Full pott så klart! Läs mer
  • 2018-09-24

Mattias M skrev om Inleed Webbhotell
    Support långt utöver vad man kan förvänta sig med tanke på den lilla slant de tar betalt. Både trevlig, hjälpsam - och öppen nästan dygnet runt efter vad det tycks! Läs mer
  • Viktor S

2018-08-18

Viktor S skrev om Inleed Webbhotell
    Inleed är utan tvekan den mest stabila VPS-leverantören vi på Veloxia har haft. På Lånen.se har vi aldrig haft någonting annat än en grön Pagespeed-score sedan vi började använda Inleed. Supporten är dessutom extremt kunnig och hjälpsam (även på märkliga tider). Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-07-06

Hans Cristian J skrev om Inleed Webbhotell
    Vi har använt Inleed i ca ett år och det har varit i stort sett 100% upp-tid och en FANTASTISK support med ett utomordentligt kundvänligt bemötande. Ett exempel på marknadens bästa support är, när vi var tvungna att begära en restore på våra data - det tog 3 minuter (!!) - på det stora FSD-företaget tog samma ärende tre dygn...

Vi kan varmt rekommendera "Marknadens bästa webb-hotell"! Läs mer
  • 2018-04-29

Vasaboden M skrev om Inleed Webbhotell
    Full pott. Snabb service och enkla att jobba med. Hjälpte till med att flytta från vårt förra webhotell. Extra plus att vi hos inleed ökade från ca 80 till 95+ på google pagespeed. Både på vasaboden.se och på medgravyr.se
    Detta med samma inställningar som vi hade hos förra leverantören.

Mailsvar på frågor även kvällar och helger. Och bra livechatt vardagar.

Jag kommer att rekommendera mina kontakter och vänner att byta till inleed.

//Micke
    Vasaboden.se och medgravyr.se Läs mer
  • 2018-04-27

Anton skrev om Inleed Webbhotell
    Inleed är det första webbhotellet jag använt, och jag tvivlar på att jag kommer byta i framtiden. Det är billigt, alla mina sidor laddar snabbt, jag har aldrig stött på någon downtime och kundtjänsten är otroligt bra.

Framförallt kundtjänsten (Jens) är makalös. Jag har fått svar när jag skrivit på söndagar och jag har fått svar klockan 01:00 en onsdagskväll. I regel har mina mail besvarats inom 10 minuter. Jag själv har jobbat inom kundtjänst och är mäkta imponerad över svarstiden OCH kunnigheten i svaren. Definitivt den mest effektiva servicen jag någonsin sett.

Jag är helnöjd med Inleed och hoppas innerligen att de fortsätter med samma kvalitet på tjänsterna samt kundtjänsten. De har ett vinnande koncept, i alla fall ur mitt kundperspektiv. Förhoppningsvis speglar det sig i deras ekonomi också.

Det är svårt att skriva den här recensionen utan att låta försäljarsliskig. Men jag har precis fått hjälp av Jens och är oerhört tacksam och lättad för att han, återigen, löste problemen jag hade (som visade sig vara mitt Wordpress-temas kodning).

Hatten av och jag önskar en fortsatt trevlig fredag!

P.S Om Jens inte är högsta hönset på Inleed, och "endast" är en vanlig kundtjänstmedarbetare, så röstar jag får en stor löneförhöjning inför sommaren. ;-) Läs mer
  • Robin H

2018-03-07

Robin H skrev om Inleed Webbhotell
    Har varit på massor av olika webbhotell men det har alltid funnits någon slags begränsning som gjort att vissa saker bara går att göra med fullösningar, bakvägar eller helt enkelt hotellbyte.

På inleed saknas dock inte någonting alls, det är helt klart det absolut bästa valet man kan göra på precis alla plan! Det känns ungefär som att gå från windows till mac. Plötsligt funkar allt bara. :-)

Hit kommer man för att stanna. :) Läs mer
  • Micke O

2018-03-05

Micke O skrev om Inleed Webbhotell
    Har studsat runt på ett flertal webbhotell genom åren men aldrig hittills varit fullt nöjd. Det har alltid varit nåt som varit "fel". Endera har det varit för dyrt, för kass up-time, dålig support eller kanske all-of-the-above.
    Hos Inleed har jag nu varit i drygt två års tid och upplever det bästa webbhotell jag någonsin haft. Det passar mina behov som hand i handske, det är enormt prisvärt, det är snabbt, jar har under mina år upplevt en rasande bra up-time och bäst av allt är supporten. Oavsett hur dumma frågor jag må ha haft så har allt klartnat imom kort. Snabb, trevlig och underbar support! Läs mer
  • Marcus L

2018-01-30

Marcus L skrev om Inleed Webbhotell
    Helt suveränt webhotell. Har använt det till min sida SparaCash.se nu under 1 års tid och har aldrig blivit bemött av en kundservice så exceptionellt snabbt som på Inleed. En lördagskväll klockan 23.30 mailar jag och får svar på 3 minuter(!!).
    Oerhört prisvärda paket och funktionerna räcker gott till ändamålen jag behöver.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2018-01-11

Pontus L skrev om Inleed Webbhotell
    Vi har använt Inleed i flera år (exempelvis på Jämförcasino.se ) och samtidigt provat andra, konkurrerande tjänster. Inget har varit lika bra som Inleed när det kommer till prestanda, pris och framförallt support. Läs mer
  • Anders K

2017-11-09

Anders K skrev om Inleed Webbhotell
    Kört inleed i perioder. Servicen har alltid vart världklass och nu är allt flyttat dit efter en tid i synd. Service och inställning till att lösa problem är allt. GRYMT! Läs mer
  • Anna F

2017-11-09

Anna F skrev om Inleed Webbhotell
    Alla företag i hela världen borde göra studiebesök hos Inleed för att lära hur riktigt, riktigt bra kundsupport kan vara! Makalöst imponerad.

Blir själv nyfiken - vad har de i kultur och struktur som andra saknar? Ska nog försöka få till ett studiebesök. Läs mer
  • Daniel B

2017-10-03

Daniel B skrev om Inleed Webbhotell
    HELT otrolig kundservice. Har under åren haft totalt 7 olika webbhotell. Inget av dem andra kan ens komma i närhet av hur supporten fungerar på Inleed. Supporten hos inleed är otroligt snabb, trevlig och träffsäker! Man blir förvånad varje gång över att det går så fort att få svar!

Otroligt bra support för ett otroligt bra pris. Man undrar först "vad är haken..?" men det finns ingen hake, dom är både billiga och levererar riktigt bra grejer och den bästa supporten jag någonsin upplevt!

Dom är också mycket tillmötesgående med div inställningar osv. Om man har behov/gillar att administrera saker från terminalen så erbjuder dom stor frihet i det. Läs mer
  • 2017-09-07

Daniel D skrev om Inleed Webbhotell
    Ja det här börjar ju bli lite tjatigt i form av hyllningar av Inleed, men jag var också tvungen att skapa ett konto på reco för att göra det. Jag har aldrig någonsin varit med om bättre support! Jens på Inleed svarade en sen söndagkväll på min frågor om deras tjänster, dessutom redan innan jag ens var kund.

Nu är också jag kund hos Inleed, och kommer förmodligen att fortsätta vara det tills jag (Eller Jens) väljer att göra något annat.

Full pott Inleed, keep up the good work! Och för bövelen, bjud Jens på en räkmacka eller något. Läs mer
  • 2017-08-07

Anders L skrev om Inleed Webbhotell
    Inleed måste ha världens snabbaste och bästa support!!!
    Behövde hjälp för att konfigurera https via Lets encrypt, fick svar och lösning via mitt mejl på 4!! minuter. Läs mer
  • 2017-07-25

Nicolaj H skrev om Inleed Webbhotell
    Impressive Support! Co-location was ordered in the first place.

Within half an hour after receiving the servers they were ready to setup the servers + configured the Network exactly for my needs.

Furthermore i ordered a Webhotel. Was delivered within 10 minutes even though they had to handle Tax exemption for my company.

Never seen this kind of service! Läs mer
  • Rizla V

2017-07-08

Rizla V skrev om Inleed Webbhotell
    Live support 11 stjärnor.
    Pris 11 stjärnor.

Mycket nöjd! Läs mer
  • Emil D

2017-06-24

Emil D skrev om Inleed Webbhotell
    Det absolut bästa webbhotellet i branschen, utan tvekan. Otrolig support som många andra har skrivit - men även kraftfull hårdvara som tål det mesta, till ruskigt bra priser.

Rekommenderar Inleed varmt! Läs mer
  • 2017-06-17

J skrev om Inleed Webbhotell
    Kundservicen är i en klass för sig! Jag har inte nog med superlativ att beskriva hur makalöst bra kundbemötande man får.
    Flertal gånger har jag behövt hjälpt med något under sena kvällar och helger. Döm om min förvåning när det dimper ner ett svar (och lösning på problemet) från kundservicen tio minuter efter att jag skickat mailet till dem. Att svara inom någon minut en söndag kväll är unikt. Jag förväntar mig inte sådana här svarstider men detta är exceptionellt bra och i en klass för sig.

Jag har haft egna sajter i över tjugo år och har dem utspridda på flera webbhotell. Det är ingen tillfällighet att jag börjat flytta över alla mina sajter till Inleed.

1. Webbhotellstjänsterna har ett bra pris med väldigt bra värde för pengarna.
    2. Servrar i Sverige istället för på andra sidan jordklotet.
    3. Kundservicen är fenomenal!

Kan väl även nämna att jag aldrig skriver rekommendationer i vanliga fall men registrerade ett konto här för att jag alltid häpnar över den otroligt kompetenta och tillmötesgående kundservicen på Inleed att jag bara måste skriva av mig.
    Kvalitet rakt igenom! Läs mer
  • Ann K

2017-06-02

Ann K skrev om Inleed Webbhotell
    Vet inte hur de gör det men de lyckas alltid vara snabba och tillmötesgående med att lösa problem eller svara på frågor av alla de slag, oavsett vad jag behöver hjälp med eller när jag behöver den.
    Upptiden är fenomenal och alla tjänster har prisvänlig och enastående prestanda.
    Sa jag att supporten är suverän? Kan inte sägas nog många gånger! Läs mer
  • 2017-05-30

Jesper H skrev om Inleed Webbhotell
    Brukar nästan aldrig engagera mig tillräckligt för att skriva eller lämna betyg på saker och ting. Men nivån på supporten är helt makalöst bra. Otroligt mervärde och värt varenda krona. Läs mer
  • 2017-05-19

Thomas A skrev om Inleed Webbhotell
    Inleeds support är i världsklass. Varje gång jag behövt hjälp har de ställt upp, och dessutom snabbt. Allt ifrån enklare kontofrågor till konfig av vår nya VPS. Jag rekommenderar dem starkt. Läs mer
  • Zeina M

2017-05-12

Zeina M skrev om Inleed Webbhotell
    ALLTID superbra och snabb service. Jag är grymt nöjd med Inleed. Läs mer
  • 2017-05-07

Klas A skrev om Inleed Webbhotell
    Har varit kund hos Inleed i lite mer än ett år nu och det finns inget att klaga på. Körde en VPS till en tjänst hela 2016 som i princip hade 0 nertid på 12 månader. Supporten är trevlig och supersnabb! Hade precis problem med att komma åt en databas och från mejl till svar tog det 8 minuter - på en SÖNDAG! Hatten av till Inleed och ni förtjänar ett superbetyg. Priset, stabiliteten och supporten - allt är i världsklass! Läs mer
  • 2017-04-28

Grissla M skrev om Inleed Webbhotell
    Superbra support. Fixade snabbt problemet när vi lyckades krascha vår sida. Alltid trevliga och tillmötesgående. Svarar och hjälper till snabbt. Otrolig service för ett extremt bra pris. Läs mer
  • Nicklas Ö

2017-04-16

Nicklas Ö skrev om Inleed Webbhotell
    Älskar Inleed. Dom har bra support tider och bra personal som inte behandlar en som en idiot som andra webbhotell gör.... (Typ one.com ... *höst*)

Helt klart den bästa webbhotellet i Sverige Läs mer
  • 2017-04-05

Linus S skrev om Inleed Webbhotell
    Mycket trevlig, proffsig & snabb support! Fick hjälp via skype & teamviewer med överföring av databas & domän till VPS.
    Väldigt prisvärt & support som överlevererar. Glad över att jag valde Inleed, och ser verkligen fram emot ett långt samarbete!

5/5. Stort tack, Jens. Läs mer
  • 2017-03-29

Johanna L skrev om Inleed Webbhotell
    Jag har bara varit kund i ett dygn men har redan fått utomordentlig service. (Hittills) alltid snabbt svar och snabba lösningar från supporten, lågt pris för webbhotell också. Förhoppningsvis har jag snart min hemsida uppe! Läs mer
  • Stefan B

2017-03-18

Stefan B skrev om Inleed Webbhotell
    Jag är helnöjd! Hade tidigare Surftown som inte motsvarade mina krav på service. Byte till Inleed som var billigare men viktigast har en utomordentlig snabb och effektive service. Sover grabbarna på supporten aldrig? Läs mer
  • 2017-03-14

Marcus L skrev om Inleed Webbhotell
    Jag har tidigare använt andra webbhotell och vad jag kan bedöma så har jag aldrig fått en snabbare och bättre support. Så jag kan starkt rekommendera Inleed och framför allt vill jag tacka Jens för ett mycket bra bemötande. Läs mer
  • Anders N

2017-03-02

Anders N skrev om Inleed Webbhotell
    Jag har vart kund på de flesta svenska webhotell och en hel del utländska och har aldrig upplevt en sådan suverän och snabb support som hos Inleed. Läs mer
  • Daniel M

2017-02-23

Daniel M skrev om Inleed Webbhotell
    Aldrig någonsin blivit bättre behandlad!

Har och har haft många webhotell, inget kommer ens i närheten mot Inleed. Du kan helt utan tvekan hosta dina lösningar här och du kommer ha en felfri och bekymmerlöst tillvaro. Supporten är den som är outstanding förutom att de tär väldigt prisvärt. Ställ en fråga och du får ett svar - snabbt! De bryr sig faktiskt om det löser ditt problem. De har tålamod med dig.

Jag kommer samla alla min webhotell hit. Helt utan tvekan - gör det du också!
    ps. jag är bara en sjukt nöjd kund helt enkelt Läs mer
  • Mats K

2017-02-20

Mats K skrev om Inleed Webbhotell
    Jag har haft detta webbhotell i många år nu, och jag är mycket nöjd över hur de sköter sina åtaganden. De lever verkligen upp till devisen att överträffa kundens förväntningar. De levererar bra tjänster till mycket bra priser. Man får mer än man betalar för. Allt som är billigt behöver inte vara dåligt, det har de med besked bevisat. Supporten och tillgängligheten är suveränt bra. När man skickar ett mejl söndag kväll vid 21-tiden för att tänka sig ett svar någon gång under dagen efter, så plingar det till i mejlboxen en timme senare, och ibland snabbare.
    Bra verktyg och hjälpmedel som är lätta att installera via kontrollpanelen.
    Jag rekommenderar detta webbhotell å det varmaste!!! Läs mer
  • Kim D

2017-01-30

Kim D skrev om Inleed Webbhotell
    Absolut det bästa webbhotellet jag testat. Jag var helt ärligt lite skeptisk först pga de låga priserna men allt fungerar bra och har varit kund i flera månader nu.

Extra plus i kanten till deras support som svarar på mail dygnets alla timmar, oavsett om det är måndag klockan 17 eller lördag klockan 23! Kunnig personal och snabba servrar, perfekt för wordpress som vi hostar :) Läs mer
  • Rushen B

2017-01-18

Rushen B skrev om Inleed Webbhotell
    Jag var kund hos en annan leverantör i över 12 år och var rätt nöjd med dem. Då deras e-postlösning strulade månad efter månad utan åtgärd fick jag överge dem. Efter att läst om alla rekommendationer på diverse sajter om inleed blev valet enkelt. Jag beställde en dedikerad server, support avdelningen var imponerande snabb att svara och hjälpte till med en del krångliga moment. Servern verkar funka klockrent, diverse lösningar som multi-domänhantering är otroligt enkelt. Betyg; omöjliga 6 av 5 möjliga! Läs mer
  • Christoffer H

2017-01-17

Christoffer H skrev om Inleed Webbhotell
    Inte haft tjänsterna hos Inleed speciellt länge, så kan inte uttala mig om eventuella problem med tillgängligheten eller så, men än så länge fungerar allting över förväntan. När det kommer till kundbemötande och supporten är det svårt att sammanfatta med ord hur pass bra den är. Alltid snabb kommunikation per mail, vi pratar någon/några enstaka minuter, även väldigt sena kvällar och helger.

Beställde en egen anpassad dedikerad server och betalade på förmiddagen.
    Efter 23.00 (!) får jag ett mail om att den är klar, och en kortare mailkonversation pågår med lika snabba svar som tidigare.

Har haft flertalet tjänster från både svenska och internationella leverantörer tidigare.
    Många som varit flera gånger dyrare, och där jag även betalat extra för snabbare och mer tillgänglig support. Ingen av dessa kommer ens i närheten av Inleed och Jens.

En oerhört stor eloge till Inleed! Läs mer

Bästa hostingföretagen i Stockholm:

Anna H Anna H tycker:
“Har bara skapat en offertförfr...” Läs mer