Isolerab

www.isolerab.se
  • BadgeFourYears
1 029
4.3

Välkommen till Isolerab och den trygga vägen till lägre energikostnader och ett friskare inomhusklimat! Med tusentals utförda installationer i ryggen erbjuder vi dig som kund isolering och frånluftsventilation i världsklass! Isolerab AB grundandes 2011 och har sedan dess hjälpt villaägare. Vi erbjuder våra tjänster till privatpersoner...

1029 omdömen om Isolerab

Sedan starten hos Reco 2020

Anders Christer F

Säljaren svarade inte i telefonen trots 2 samtal från mej. Företaget svarade heller inte i telefonen trots intalat meddelande från mej, Gävle kontoret

Michael Ö
Skrev om Isolerab

Jag tyckte att dom var professionella,

Lars K
Skrev om Isolerab

Bra bemötande av trevliga anställda hos er! Vi har fått tilläggsisolering av vinden med en mögelsanering samt Healthbox installerad och nya ventilations- passager i rummen. Återstår endast en borrning i Vardagsrummet, igenom tegelväggen! Vi är hittills mycket nöjda och hoppas det fortgår med så pass bra resultat! Lars Kostet o Maj-Britt Karlsson Torshälla.

Kjell Ö
Skrev om Isolerab

Vi blev väl bemötta , det började dock linte bra. Mögelsanering var beställt till en viss dag, vi satt hemma och väntade men ingen dök upp, efter flera tel.samtal fick vi en ny tid och då blev allt ok. Efter detta har det varit väldigt bra, trevliga montörer och jobbade på bra både med ventilation och isolering, även håltagningen i taket var väldigt bre, så nu återstår att se om det blir mycket bättre. MVH. Kjell o Christina Östlund.

Siv L
Skrev om Isolerab

Trevliga medarbetare som smidigt gjort sitt jobb Med en isolerad vind hoppas jag på ett jämnare inomhusklimat både sommar och vinter.

Hasse S
Skrev om Isolerab

kom som sagt på em vid 2tiden och ett bra bemötande kunde dock vid tolvtiden ringt och meddelat tyvärr håller inte alla som lovats som ligger i fatet för de som är duktiga utförde jobbet bra och blev ju snabbt klart som utlovats och dessutom bättre med bara en halv dags arbete mycket trevlig personal utan krångel och väl bemött toppen va det hoppas fakturan blir vad vi kommit överens om /hasse

Anne-Mari F

Trevligt och proffsigt bemötande

Jan F
Skrev om Isolerab

Proffsigt och faktamässiga. Vi hoppas på en bättre luft i huset. Snabbt och bra jobbat enl. utsatt tidsplan. Mögelsanering och installation av luftregleringsanläggning samt tilläggsisolering.

Kjell E
Skrev om Isolerab

Jag fick stort förtroende från första kontakten proffsiga medarbetare från besiktning till utförande trevliga och noggranna. Dom utförde både mögelbehandling och tilläggsisolering jag är mycket nöjd.Ser fram emot bättre inhusklimat i mitt hus nu.

Norma D
Skrev om Isolerab

Jag blev mycket bra bemött och bra service trots strul, beroende på annan aktör. Uppdraget var extra isolering med lösull på vind.

Merete T
Skrev om Isolerab

Allt igenom bara bra, såväl utfört arbete som bemötande och kontinuerlig kontakt. Rekomenderar varmt

Jitka V
Skrev om Isolerab

Hej Lite besviken på planering och samordning av hela jobbet samt bristande säkerhet vid vissa moment samt den höga kostnaden. Man skickar hit folk från hela Svealand. Först anländer mögel bekämpningen. Killen kommer med en tubstege utan säkerhetslina och skall upp taket av 2 våningshus. Han klättrar upp med tuben upp via grannens verandatak som inte tål vikten och gör skador på hans tak som Isolerab måste nu byta ut. Nästa moment var installation av ventilationen. Det kommer 2 killar ända från Stockholm utan kran. De...

Lars N
Skrev om Isolerab

Tilläggsisolering och mögelsanering och det blev bra

Marie S
Skrev om Isolerab

Trevliga. Men om det funkar som det ska visar sig först efter en tid. Trevlig killar alla jag mött.

Helena S
Skrev om Isolerab

En trevlig och mycket kunnig säljare har övertygad mig att min vind behöver make over och få mögelsanering, ventilationsbox och cellulosa- isolering. Arbetet tog endast 4 dagar och gjordes med samtidig kontakt med mig. Det kändes tryggt. Killarna och el-tjejen som jobbade här var duktiga och flinka. Jag kan varmt rekommendera Isolerab.

Johan S
Skrev om Isolerab

Mycket bra upplevelse , efter att vi bytt värmesystem, tilläggsisolerat, bytt fönster och tak så behövde våran vind och övervåning verkligen hjälp, isolerab tog hand om allt, mögel behandling, ventilation, lösullsisolering samt att få hit en elektriker och inom två veckor så var det hela klart och denna sten föll från axlarna.

Peter H
Skrev om Isolerab

Väldigt bra bemötande och trevliga killar. Arbetet blev väl utfört, tilläggsisolering av vind. Inget att anmärka på.

Cecilia E
Skrev om Isolerab

Jobbet blev säkert bra hoppas jag. Men efteråt måste jag laga sprickor i taket, måla om taket, och måla om vävtapeten från svarta fläckar. Därav det låga betyget.

Maj-britt K
Skrev om Isolerab

Snabbt agerande, proffsigt utfört, bra rekommendationer.

Göran L
Skrev om Isolerab

Personalen som har varit här är trevliga och effektiva . Jobbar snabbt och bra, är duktiga på att informera vad som de har gjort. Besiktningsmannen var också bra att ha göra med. De har mögelbekämpat och tilläggsisolerat min vind.

Inger K
Skrev om Isolerab

Bemötandet jätte Fint. Allt flöt på enligt planen. Det var möglet på vinden som vi blev rädda för.. Det blev kallt dragit inne Men fräsch lukt. Hoppas möglet är borta nu ! Bra upplägg med sanerare isolerare elektriker I ett paket..Skall nu försöka att kolla in Appen !

Dennis E
Skrev om Isolerab

Bemötandet var väldigt professionellt! Bra personal ,dom kom i tid och utförde ett jättebra jobb med ventilation, tilläggsisolering och mögelbehandling av vinden. Väldigt seriöst företag som tar sig tid och förklarar så man förstår vikten av ventilation i hus.

Bertil N
Skrev om Isolerab

undrar bara hur mycket fläckten på vinden kostar?

Asko H
Skrev om Isolerab

Gav en känsla av kvalitet och professionalism.

Elisabeth L
Skrev om Isolerab

Trevlig och kunnig personal. Tycker att det är bättre luft inga täppta näsor längre. Vi fick sanering av vinden och isolering och ventilation. Helt nöjd. Hälsningar Elisabeth.

Anders G
Skrev om Isolerab

Bra och tydlig info av säljaren som var på besök. Sedan gick leveransen väldigt smidigt. Installation av ventilation samt isolering av vinden gjordes allt under två halvdagar inom en veckas tid. Inga problem. Hantverkarna kom på utsatt tid.

Carita A
Skrev om Isolerab

trevligt bemötande första mötet bra utfört arbete allt igenom trevliga proffsiga säljare och personal! duktiga !

Anders L
Skrev om Isolerab

Jättebra bemötande Mögelbehandling, isocell cellulosa-vind Tjockleken på isoleringen var inte jämn över hela vinden, men åtgärdades snabbt.

Torgny L
Skrev om Isolerab

Trevligt bemötande och snabbt och effektivt.

Kjell S
Skrev om Isolerab

Helt nöjd med både utfört arbete och personsal vid mögelsanerig, isolering och ventilation. Kjell Svensson, Uppsala.

Nathalie W
Skrev om Isolerab

Skulle inte rekommendera utan att först jämföra med fler leverantörer. Killarna som var här och gjorde jobben var trevliga, men nu när man väl fått fakturan och sett vad dom fakturerar för arbetet respektive materialet så anser jag det vara en orimlig kostnad med tanke på tidsåtgången. Mögelbehandling(4 h) och isolering av vind (2 killar 5 h vardera) exklusive etablering på 5000kr och material 15000kr, ger en ungefärlig timkostnad på 2700kr. Det är kanske är vad det kostar, vad vet jag. Men säljarna är otroligt påstridiga...

Kjell S
Skrev om Isolerab

Kunnigt och proffsigt bemötande. Förväntade mig ett snyggt och snabbt jobb, vilket det blev. Minus att elektriker kom efter att det var isolerat och inte tvärtom som dom bokade in, så dom gick i isoleringen vid el dragning. Köpte mögelsanering, fläktmontage och isolering. I slutändan är jag nöjd med hela affären.

Gunnar J
Skrev om Isolerab

Bra bemötande från trevlig personal. Såvitt jag kan bedöma gjorde de ett bra jobb. MEN jag har kontaktat dem och bett om att de ska komma hit och rätta till ett problem: ett galler till en utluftventil har ramlat ned fyra gånger på två veckor (nu har jag slutat att sätta tillbaka det då det snart ramlar ned igen). De lovade då att montören skull höra av sig för att komma hit och fixa det, men det händer ingenting. Drar ned betyget!

Jan-Erik E
Skrev om Isolerab

Väldigt bra bemött av alla. Svårt att svara på efter några dagar om våra förväntningar uppfylls. Vi fick en mögel saneringen och ventilation system och sen isoleringen av vind halva vindsfönstret fylldes upp med isolering vilket vi inte skulle fått se utifrån

Tommy N
Skrev om Isolerab

Mycket trevlig personal. Har bara gott att säga om er.

Björn L
Skrev om Isolerab

Personalen var trevliga och gjorde ett gott jobb

Elisabeth Theodora Maria S

Tilläggsisolering med lösull. Positivt bemötande, kompetenta medarbetare.

Thomas A
Skrev om Isolerab

På det stora hela är vi nöjd men snickaren som bytte vindsluckan var inte alls bra. Upplevde också att det var dålig kommunikation mellan sanering mögel, elektriker och isolering. Vi fick själva ringa och ändra när det strulade.

Lars J
Skrev om Isolerab

Jag upplevde Isolerab som bra i början, men förtroendet har minskat och jag undrar över deras kunnande och ordning i firman. Lovar också mera än dom klarar av.

Jonas R
Skrev om Isolerab

Bra bemötande genom hela processen

Susanne F
Skrev om Isolerab

Tack för bra service och utfört jobb från början till slut. Mycket trevligt bemötande av de duktiga killar som utförde de olika jobben, besiktning, ventilation, isolering och elarbetet utmärkt trots att vår vind är väldigt trång! Gick snabbt och smidigt att få allt klart, bra samordnat. Tack och trevlig sommar!

Gertrud I
Skrev om Isolerab

Första kontakt var kostnadsfri besiktning av vinden ,vad som borde åtgärdas .Jag kände inte till företaget så jag googlade och fann att det var ok .Jag fick ett datum när tilläggsisoleringen skull ske bara det att bli tvungen att röja ut vinden .Så kom de då en tidig morgon med allt material och efter några timmar var allt klart.Jag förväntar mig ett friskare innomhusklimat och på sikt lägre energikostnader som de lovat .Som sagt fick jag hjälp med att tilläggsisolera vinden och jag är mycket nöjd med Isolerab så här långt. Gertrud Ifverberg

Bernt J
Skrev om Isolerab

Trevliga o duktiga montörer-speciellt de 2 killarna från Gävlekontoret. Bra kontakt med Eric i Borlänge kring tidsplanering-har stora förväntningar på att systemet ger den komfort vi förväntar oss. Summering-jag är helnöjda tom idag innan slutmonterii gen är klar. Start av anläggning fredag 28/6

Cecilia M
Skrev om Isolerab

Verkar seriöst med en bra produkt. Trevligt bemötande av alla vi haft kontakt med. Tyvärr kunde vi inte genomföra isoleringen då ventilationen ej gick att montera på våra mjuka gamla plastvävstak från 70-talet. Återkommer när vi bytt tak.

Per-Erik K
Skrev om Isolerab

Planeringen av jobbet var bra, och killarna var trevliga och duktiga.

Björn L
Skrev om Isolerab

Snabbt arbete mycket bra utfört.

Jan Bertil Holger S

Isolerab tar sitt ansvar!! De kom tillbaka i juni 2024 för att spika fast en del av ett innertak som (av allt att döma) tyngdes ner av isolermassan som lades sommaren 2023. Inget snack om något finstilt i köpvillkoren som fritar Isolerab från ev. "indirekta skador" eller dylikt. De verkar måna om sina kunder. Tack!!

Stefan H
Skrev om Isolerab

Bra och trevligt bemötande. Snabbt jobbat.

Hans Mikael J

Erik Malmberg på Gävlekontoret är kvalitetsmedveten och sätter kunderna i fokus. Han är en viktig tillgång för Isolerab och en kritisk framgångsfaktor för utförandet av leveranserna enligt kundernas önskemål.

Christina H
Skrev om Isolerab

Trevliga medarbetare! Höll tider ganska bra utifrån förutsättningarna. Uppstod ett problem pga lite bristande kommunikation av ett moment, men det löstes utan krångel. Hade önskat en fotodokumentation av "före-efter" - jobbet (mögelsanering/ny ventilation och isolering på vind), vilket är lättare att använda vid ev försäljning av fastighet än att "bara" berätta vad som gjorts. Sammanfattning: Nöjda med jobbet och personalen.