Isolerab

Isolerab

Välkommen till Dalarnas ledande lösullsentreprenör!

Med tusentals utförda installationer i ryggen erbjuder vi dig som kund en isolering i världsklass!

Isolerab AB grundandes 2011 och har sedan dess endast arbetat med miljövänlig cellulosa -och träfiberisolering. Vi lämnar alltid 10 års ansvarsgaranti på utförda jobb.

Vi erbjuder våra tjänster till både privatpersoner och företag och är certifierade genom branschorganisationen Behörig Lösull.

Tjänster:

- Isolering golv
- Diffusionsöppna tätskikt
- Möbelbehandling
- Utsugning av gammal isolering

Kontakta oss för rådgivning och offert!

Läs vad 133 kunder tycker om Isolerab 2

2021-09-20
    De hade lite problem med personal och maskiner. men de löste det bra.
    2021-09-20
    Mycket effektiva och duktiga , men jag måste påpeka på att ni eller vissa är dåliga på att ringa tillbaka när man blir lovad att ni skulle ringa tillbaks angående en ny offert , annars jag var nöjd med förra jobbet ni gjorde 👍👍👍
    2021-09-18
    Bra bemött, snabbt utfört arbete, hopp om att utförd vindsisolering ska vara utan bekymmer i många år.
    2021-09-17
    Bra bemötande och bra jobb.. allt gjort på proffsigt sätt
    2021-09-17
    Bra bemötande av alla! Meddelade när försening uppstod (pga sjuk personal). Återstår att se om produkten håller den utlovade kvalitén.
    2021-09-16
    Bra bemötande från säljare samt duktiga och snabba killar som utförde jobbet.
    2021-09-15
    Tilläggsisolerade vinden, upplevdes proffsigt och sedan bra hantering av mindre missöde som uppstod.
    2021-09-09
    Funkade bra inga problem. Trevliga grabbar.
  • Thida N
    2021-09-08
    Bra bemötande och trevlig samt lätt att komma i kontakt.
    2021-09-08
    Mycket bra företag, ringde t.o.m när nån hade "avboka" en tid . Tyvärr så var vi nere i Halland så vi kunde inte ta den tiden

2 unga killar som visa respekt, kanske bara för att jag hade 380V att erbjuda dom

Tilläggs isolering på vinden. Allt som allt kan bara säga att riktigt bra bemötande och allt vad vad det innebär
    Bra bemötande.
    Att de skulle göra ett bra jobb, och det blev jättebra.
    👍👍👍👍👍, tilläggsisolering av tak.
    2021-09-06
    Bra jobb.
    Trevligt bemötande.
  • Susan A
    2021-09-06
    Trevligt och bra bemötande. Tydligt vad priset blev om jag passade på att ta erbjudandet samtidigt som närboende, kontra om jag väntat och gjort det 'ensam'. Även tydligt vad det blev utan ROT (iom att jag redan använt upp årets kvot).
    Sna
    2021-09-03
    Mycket trevligt bemötande av både säljare, utförare och kundtjänsten efteråt.
    Ångrar inte att jag isolerat taket.
    2021-09-03
    Dålig information om vad som ingick i offert vad gäller arbete som Isolerab inte gör för att få isoleringen på plats. En betydande kostnad kom inte med vid jämförelse mellan olika isoleringar.
    2021-09-02
    Saklig och trevlig försäljare!
    Proffsiga personer som utförde jobbet!
    Blev väl informerad av både försäljare och av de som utförde arbetet !
    2021-09-02
    Bemötandet var bra ,de förväntningar av presentation och vilket arbete som skulle utföras utfördes väl. Praktiskt arbete med mögelsanering och isolering av vind utfördes bra enligt överenskommelse.
    2021-09-02
    Bra bemötande och har för övrigt ingenting att klaga på.
    2021-09-01
    Isolerab hette företaget. Det var mycket professionella killar som sprutade in tilläggsisolering i mitt vindsutrymme. Först gjordes ett gediget förarbete med kontroller och mätningar. De gjorde också en rensning av bråte i vindsutrymmet före isoleringen. Killarna var vänliga och artiga samt hade ett behagligt uppträdande. De gjorde sitt jobb och jag är nöjd och belåten.
    2021-08-31
    Bra bemött.
    Stora förväntningar. Utgår från att arbetet blev bra. Har inte kontrollerat det än.
    2021-08-30
    Vi fick en bra beskrivning av effekterna med tilläggsisolering av vinden och metod samt material som skulle användas.
    Jobbet utfördes snabbt och effektivt.
    Alla inblandade var mycket trevliga.
    Efteråt märkte vi genast en positiv förändring av inomhusklimatet. Över sommaren har vi de hetaste dagarna också märkt en lägre temperatur inomhus.
    2021-08-30
    Vi är helt nöjda. Arbetet utfördes proffesionellt och med låg störningsnivå för oss. Isoleringen ger bättre värme vintertids och svalka sommartid.
    2021-08-29
    Jag blev väldigt väl bemött vid kontakten
    med Isolerab och informerad om produkter som finns.
    2021-08-29
    Köpte en tjänst att tilläggsisolera vinden med cellulosa. De var här i knappt 2 timmar arbetskostnaden blev 15756 kronor + framkörning 3000 kr. Trodde det skulle ta minst 4 Tim. Lät så på försäljaren. Hutlöst dyrt! Timpris Per gubbe ( 2 st) 3750 kronor. Annars trevliga killar. Men som sagt var oskäligt pris.
    2021-08-29
    👍🤗 mycket trevliga och bra bemötande. kompetenta inom sitt område
    2021-08-28
    Vi fick hjälp att isolera vår vind.

Vi upplevde ett bra kundbemötande, trevliga killar som kom och utförde jobbet och är nöjd med resultatet.
    2021-08-28
    Ni sålde in att takfoten skulle vara helt tät för att den fuktiga uteluften absolut inte skulle in. Pga detta så köpte vi hela idén. När jobbet sedan utfördes så blev detta inte alls gjort på grund av olika efterhandskonstruktioner. Vi känner oss ganska lurade. Men det vi är nöjda med är att inomhusklimatet på sommaren blivit betydligt bättre.
    2021-08-27
    Svårt att ge en bedömning av resultatet ännu då vi inte haft någon vinter än sedan tilläggsisoleringen av vinden.
    Trevlig personal med bra bemötande.
    Hade kanske velat veta från försäljaren och inte isolerande personal på plats att det skulle bli en mindre spång att förvara på efter isoleringen men i övrigt så gick det snabbt och smidigt, trevlig personal som gjorde sitt yttersta för att inte skita ner i onödan.
    Förväntningarna är att det försvinner ut mindre värme i vinter resultat ser vi till våren
    2021-08-27
    Ett mycket bra bemötande från besiktning till färdigt arbete. Gjorde en mögelbehandling och tilläggsisolering av vinden.
    Fungerar mycket bra
    Har fått hjälp med isolering av tak är nöjd
    Hör av mig igen
    2021-08-27
    Ganska okunnig säljare som bara ville sälja men inte kunde svara på mina frågor
    Är inte så säker på att investeringen motsvara den besparing i elkostnader som utlovades
    2021-08-27
    Trevligt kund bemötande ,köpte vinds isolering bra pris ,produkt och bra service vid installation.
    Skulle vilja sätta 2,75 = OK
    Vid insäljning av uppdraget skulle det gå väldigt fort att bestämma sig. Det kändes nästan oseriöst, att knappt få möjlighet att kolla upp företaget eller tjänsten eller kunna höra med grannar som sades ha fått åtgärden gjord redan. Dock var säljaren mycket trevlig och förklarade bra.
    Hade förväntat mig ett avtalsförslag på papper eller digitalt (fick fota av den med mobilen) och en rapport efter utfört arbete.
    Efter utförd åtgärd rasade det ut fyllning på fönster och på gården. Blev tvungen att putsa alla fönster och borsta och kratta bort från marksten och gräs. Får fortfarande hålla på med det. Tråkigt och svårt för min mamma 90 år och för mig som bor 30 mil bort. Företaget kom tillbaka och rättade till det fel dom gjort, tog kontakt och det gick fort så det var bra. Men är det över? Kommer det att fortsätta?
    Om det ger resultat får vi se i vinter.
    Att krypa upp på vinden en gång om året för att kolla om möglet återkommit blir inte så lätt för mamma...
    Bra bemötande
    Bra utfört arbete
    Bra resultat av isolering
    Bra, proffsigt...…………………………………………….
    2021-08-27
    Trevligt bemötande av både försäljare och dom som utförde arbetet vi blev helnöjda 👍😉
    2021-08-26
    Killen som kom var hur trevlig som helst. Frågade om han fick kolla isoleringen på vinden. Nja sa jag. Men ok då. 10 cm sågspån var inte mycket + lite svartmögel. Någon månad av döstädning behövdes och isoleringen av 100m2 vind var fixad på några timmar. Toppen jobb av grabbarna.. Alla är nöjda.
    2021-08-26
    Bra bemötande och ett bra utfört arbete!
  • Patrik A
    2021-08-26
    Trevligt bemötande av trevlig och kunnig personal! Våra förväntningar var en jämnare värme i huset och ett svalare hus på sommaren och detta blev också resultatet så vi är nöjda!!! Vi isolerade vinden på hus och garage!
    2021-08-26
    Bemötandet var seriöst och proffsigt.
    Företaget levde upp till våra högt ställda förväntningar.
    Arbetet var mycket bra utfört, vilket var att avlägsna gammal dålig isolering på vinden och ersätta den med cellulosaisolering.
    2021-08-26
    Har i egenskap av egenföretagare, alltid under alla år fått snabb och bra respons från Isolerab.
    Sakkunnig och trevlig personal.
    Har kört med deras produkter i både nyproduktion och renoveringar, alltid med nöjda kunder.
    2021-08-26
    Trevlig och kunnig säljare som kunde anpassa arbetet efter våra behov.
    Arbetet utfördes snabbt och smidigt.
    Det negativa var att det var lite otydligt vilket datum de skulle komma och de meddelade detta med bara en dags varsel.
    2021-08-26
    Vi tilläggsisolerade vår vind med 40 cm lösull.
    Processen fungerade utan problem från start till mål.
    Positivt bemötande. Trevliga hantverkare
    2021-08-26
    Isolering på vinden dvs isolering av innertaket.
    Snabba, serviceinriktade gjorde ett utmärkt jobb.
    Städade ut en del virke som fanns på vinden utan klagomål.
    Konstaterat sänkt energiförbrukning.
    Prisvärt, antar jag. Får se efter vintern.
    2021-08-26
    På vilket sätt blev du bemött av företaget
    Vilka förväntningar hade ni och hur levde företaget upp till dem
    Sammanfatta din upplevelse och beskriv gärna vad du köpte för vara eller tjänst
    2021-08-26
    Bra bemötande och information genom hela arbetet från offert till färdigställt jobb.
    Upplever huset betydligt tystare samt lättare att kyla än innan.
    2021-08-26
    Kanontrevlig personal och ett proffsigt utfört jobb.
    Fick mitt garagetak sprutat med cellulosa
    2021-08-26
    Mycket trevliga killar som presenterade företagets arbete med isolering av vindar.
    Alla förväntningar uppfylldes,det gick snabbt o smidigt.
    Vi isolerade våran vind och vi är mycket nöjda med grabbarnas jobb.
    2021-08-26
    Proffsigt från början till slut. Vår förhoppning var att vi skulle få lite mer värme i huset. Vintertid och vid blåst från "fel" håll så har det alltid varit kallt och dragigt på övervåningen. Det märker vi inte av alls nu med den nya isoleringen vi har på vinden och vi har det allmänt varmare i huset.