Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Södermalm Jamesons pub

Folkungagatan 57-59, 116 22 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Jamesons pub

• Babic L
    Babic L skrev om Jamesons pub
    De senaste 2 åren har Jameson blivit ett väldigt bra ställe gällande allt. Personal, mat, ölutbud, priser. Alltid blandad publik från 20-åriga punkare, medelålders slipsnissar till 75-plussare.
    Rekommenderas varmt
  • Kristoffer F
    Kristoffer F skrev om Jamesons pub
    Sammanfattningsvis: Totalt okunnig personal. Horribelt dålig mat.

Vi var ett gäng som var inställda på en trevlig kväll under ett besök i Stockholm. Vi traskade förbi Jamesons och efter att ha sett menyn så gick vi in och fick relativt snabbt ett bord. I menyn fanns ingen som helst listning av ölsorter eller liknande. Så när jag frågade efter några av deras ljusa lager-öl fick svaret "Ja... Vi har ju Falcon, det brukar folk dricka så det måste ju vara gott" så började jag ana oråd. Detta var alltså _efter_ det att servitrisen rådfrågat en annan i personalen.

En i vårt sällskap frågade om de hade Staropramen Granat och möttes då av motfrågan "Vad är det", för att sedan få höra att det inte fanns. En annan fick höra att inga cidersorter fanns. Vi upptäckte att Staropramen Granat fanns i baren, olika cidersorter likaså...

Burgarna vi fick hade ytterst skiftande kvalitet. Majoriteten var av högst tveksam nivå. Min egen var galet tråkig och min polares var på nivån att en torr McDonald's-burgare skulle varit godare. Jag skulle aldrig få för mig att sätta mig på det här stället igen.

Folkungagatan 57-59, 116 22 Stockholm