Alla kategorier Snickare Stockholms län Norrtälje Jensen Snickeri AB

Rådmansövägen 79, 761 94 Norrtälje — Visa karta

Välkommen till Jensen Snickeri AB!

Vi tillverkar allt från traditionella kök till funkiskök och moderna kök samt även tvättstugesnickerier och badrumsinredningar i samma stil. Vi tillhandahåller även platsbyggda bokhyllor, garderober eller andra typer av förvaringsutrymmen. Endast fantasin sätter gränserna. Vi på Jensen Snickeri är även stolta medlemmar i Sthlm Snickarmästarförening och Sthlm Hantverksförening vilket gör att du kan vara trygg i att vårt arbete utförs med hög kvalitet på material och utförande.

För att få inspiration, besök gärna vårt galleri av olika kök och inredning som garderober,bokhyllor mm.
Kontakta oss för en kostnadsfri offert av kök & inredning.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 12 kunder tycker om Jensen Snickeri AB

• Patrik S

2019-04-27

Patrik S skrev om Jensen Snickeri AB
    Från offert till färdigt kök gick väldigt bra, de håller tiden och köket var klart när det skulle! Köket blev fantastiskt bra! Läs mer
    2019-05-01 Mats J svarar Patrik S
    Hej Patrik
    Tack för rekommendationen av ditt kök. Ett litet men väl anpassat kök i massivträ till ert sommarhus. Roligt att det specialbyggda ved- skåpet fyller sin funktion och kommer väl
    till användning!
    Medlem i Sthlm snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening
  • 2019-04-25

Per W skrev om Jensen Snickeri AB
    Jag har beställt ett komplett påplatsbyggt kök av Mats Jensen. Äkta hantverk av högsta kvalitet!
    Vid ett senare tillfälle beställde vi en bokhylla för placering på ett "omöjligt" ställe i huset. Passar perfekt.

Vi blev snabbt varse att de förstod våra önskemål och även har förmågan att leverera det vi önskar.

Vi hade förväntat oss ett enklare kök men efter ett resonemang med dem fick vi ett kök som passar oss och kommer att ge oss mycket nöje i framtiden. Läs mer
    2019-04-30 Mats J svarar Per W
    Hej Per & Tina, Ett fint betyg till ett vackert kök! Tack för förtroendet att tillverka och lev ert nya kök.
    Mats Jensen , 070-395 90 08
  • 2019-04-25

benny s skrev om Jensen Snickeri AB
    Vi sökte ett matbord men kunde inte hitta något som motsvarade våra lnskemål.
    Vi kontaktade då Jensens och fick det bord tillverkat som vi önskade , superfint blev det. Läs mer
  • 2019-04-23

Benny S skrev om Jensen Snickeri AB
    Vi ville ha ett bord i storlek och utseende som vi inte kunde funna ute på marknaden.
    Vände oss till Jensens Snickeri som gjorde ett perfekt bord till oss så som vi ville ha det.
    Snabbt och snyggt blev det Läs mer
    2019-04-24 Mats J svarar Benny S
    Tack Benny för ditt betyg av ert massiva askbord.

• 2019-04-21

Miles D skrev om Jensen Snickeri AB
    Vi ville ha ett platsbyggt kök i vårt nya hus och hade särskilda önskemål. Det blev inget MDF i köket som Mats byggde, endast massivt trä. Och vilket kök det blev - vi, och alla som kommer på besök, är mycket imponerade.

Det var ett nöje att ha Mats på plats. Trevlig, uppfinningsrik och väldigt mån om högsta kvalitet. Läs mer
    2019-04-24 Mats J svarar Miles D
    Tack Barbara & Miles för ert fina betyg av kökssnickerierna till ert nybyggda hus.

• 2019-04-17

Martin N skrev om Jensen Snickeri AB
    Beställde platsbyggd bokhylla. Hög kvalitet på slutresultatet och väldigt tillmötesgående bemötande genom hela processen. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-04-24 Mats J svarar Martin N
    Tack för omdömet av er måttbeställda bokhylla samt rekommendationen.
  • 2019-04-15

Johan G skrev om Jensen Snickeri AB
    Vi kontaktade Jensen snickeri för en köksö som vi hade gjort en ritning på. Vi fick en offert med ett rimligt bris och tycker att den leverans vi fick motsvarade vad vi tänkt oss. Även tiden för leveransen och priset för ön hölls på ett bra sätt, så vi kan tänka oss att använda snickeriet fler gånger. Läs mer
    2019-04-24 Mats J svarar Johan G
    Tack för betyget av den helmassiva köksön som tillverkades efter din ritning!
    Välkommen igen med nya beställningar av måttanpassad inredning.

• 2019-04-11

Bengt k skrev om Jensen Snickeri AB
    Jag har köpt ett kök mm

Vi vart mycket bra bemöta och trevlig

Köket blev väldigt bra även småsakerna han tillverkade

Alt vart som vi tänkt Läs mer
    2019-04-24 Mats J svarar Bengt k
    Tack Bengt & Bodil för ert betyg av kökssnickerierna och lite annat snickeri som kom på beställning efter köket!

• 2019-04-10

Carl A skrev om Jensen Snickeri AB
    Jensen Snickeri AB byggde ett komplett kök till min bostadsrätt. Min lägenhet finns i ett 50-talshus, med allt vad det innebär av sneda väggar och många vinklar&vrår. Ett standardkök från en större köksfirma var därför inget alternativ för mig, och jag blev rekommenderad Jensen av en vän som köpt ett kök tidigare.

Inför bygget hade vi en bra dialog om hur köket skulle byggas för att maximalt utnyttja rummet, och jag fick många förslag på lösningar jag själv inte tänkt på från början.

Själva bygget flöt på bra, och jag är väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
    2019-04-24 Mats J svarar Carl A
    Tack för ett gott betyg av ditt nya kök från J.S.
    Utformningen av köket längs dom vinklade väggarna blev riktigt bra och nu blev det en helt ny och mycket bättre funktion av köket än det tidigare ej genomtänkta skåpplaceringarna.
    Extra plus av den lilla skänken bredvid matbordet i lika stil och kompositbänkskiva som kökssnickerierna fungerar som både bra avställningsyta och bra förvaring!

• 2019-03-31

Karl Johan M skrev om Jensen Snickeri AB
    Jensen Snickeri har platsbyggt kök och garderober i min lägenhet, och med hjälp av innovativa lösningar optimerat dessa så att ytan kan användas maximalt. Jag är nöjd med arbetet Läs mer
    2019-04-24 Mats J svarar Karl Johan M
    Tack för betyget!
    Alltid extra roligt med återkommande kunder.

• 2019-03-26

Per Erik S skrev om Jensen Snickeri AB
    Eftersökte ett kök som inte var uppbyggt av spånskivor. Fick efter rekommendation av en annan hantverkare kontakt med Jensen snickeri. Fick ett kök som överträffade våra förväntningar. Vissa justeringar behövdes för att anpassa det sista men Mats löste det bra och snabbt. Han kom även med flera idéer som förvandlade annars ”döda” utrymmen till funktionella hyllor och lådor. Tack! Läs mer
    2019-04-24 Mats J svarar Per Erik S
    Tack för betyget Erik & Jennie!
    Det blev ett fint och modernt kök till ert nyrenoverade hus.

• 2014-01-24

tobias b skrev om Jensen Snickeri AB
    En rad brister

Vi beställde ett kök hos Jensen Snickeri under 2011 med planerad leverans under vecka 43.

Vi bad om en besiktning av köket i verkstaden innan lackering för att undervika större fel. Under vecka 44, en vecka efter planerad leverans visades vi bara enstaka stommar som var lång ifrån färdigbygda.

Köket levererades del för del allt eftersom de blev färdigställda nio veckor för sent vecka 52. Detta kompenserades vi för ekonomiskt. Redan vid leveransen reklamerade vi flera lackfel på luckor och lådfronter, slarvigt monterade greplistor och luckor som inte passade. Jensen Skickeri försökte åtgärda alla reklamationer, men tyvärr med bristande resultat.
    Omlackeringen skedde enbart på enskilda kanter eller delar av ytan som maskerades. Maskeringskanterna blev ojämna. Glipor mellan greplisten och skivmaterialet där stänkvatten kunde tränga in fixades aldrig. På ett antal ställen syntes rå mdf efter kökets montage. De delarna fick vi demontera och returnera till Jensen Snickeri igen.

När vi äntligen fåt ihop köket såg vi att det fortfarande fanns en rad brister i lackeringen. Initialt bortsåg vi från detta då vi var i desperat behov av ett kök efter flera månaders väntan. Vi insåg dock snart att ytan åldrades orimligt snabbt trots att vi varit oerhört rädda om vårt kök. Efter bara nio månader löste sig lack från frontluckorna. Lackskadan anmärktes dokumenterat till Jensen Snickeri September 2012. Bara nio månader efter kökets leverans. Jensen Snickeri svarade bara på mail efter kraftiga påtryckningar.

På grund av ombyggnationer i verkstaden kunde Jensen Snickeri inte fixa det och bad oss att anlita en annan verkstad. Vi ville vara säkra på att vår reklamationsrätt och garanti skulle bibehållas och därför ville vi att Jensen Snickeri själv skulle ansvara för att åtgärda skadorna. Vi väntade därför på Jensen Snickeri och under tiden upptäckte vi ännu flera problem. På flera ställen är ytan så ojämn att den är omöjlig att hålla ren. Flera kanter är så tunt lackerade att lacken är genomsynlig och små ställen är fortfarande olackerade. Detta leder till att vatten och damm samlas och lacken spricker upp. Lacken gulnade. Besviken skickade vi en detaljerad dokumentation på alla skador till Jensen Snickeri.

Den besikningsman som Jensen Snickeri anlitate visade sig vara specialist för fassadrenoveringar. Referenser inom kök eller möbel kunde han inte uppvisa. Den var är inte heller autoriserad av SBR (Sveries Byggingeniörernas Riksförbung) och besiknigen dokumenterades inte med besikningsprotokoll utan enbart med ett ”uttalande”. En del fel som besikningsmannen bevittnade på plats, som den tydliga gulnaden av färgen, nämdes inte ens i dokumentet. Uttalandet förblev utan slutgiltig bdömning. Besikningsmannen kunte inte nås per telefon efter uttalanden hade utställts.

Jenssen Snickeri erbjuds en förliknelse för att undvika ett ytterligare steg.
    Jensen Snickeriet svar:
    Fler åtgärder från min sida är inte aktuellt. Läs mer
    Sven D gillar detta

Rådmansövägen 79, 761 94 Norrtälje