Jensen Snickeri AB

Jensen Snickeri AB

Ring 070-395 90 08 www.jensensnickeri.com
4.2

Välkommen till Jensen Snickeri AB! Vi tillverkar allt från traditionella kök till funkiskök och moderna kök samt även tvättstugesnickerier och badrumsinredningar i samma stil. Vi tillhandahåller även platsbyggda bokhyllor, garderober eller andra typer av förvaringsutrymmen. Endast fantasin sätter gränserna. Vi på Jensen Snickeri...

14 omdömen om Jensen Snickeri AB

Mikael S
Skrev om Jensen Snickeri AB

Mats hjälpte oss att bygga en tidstypisk interiör, i en tvättstuga från 60-talet som har udda mått. Han hade flera kreativa lösningar på praktiska problem, som hur vi skulle placera luftventiler och kunna behålla vårt tvättnedkast. Mats byggde interiören i blockträ, dvs. i solitt trä. För oss var det viktigt att inte använda fuktkänsliga material, som spånskiva eller MDF, och det är ytterst få interiörtillverkare som erbjuder den möjligheten. Mats har hållit sina tider och alltid dykt upp vid de tillfällen vi har bestämt....

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
karin A
Skrev om Jensen Snickeri AB

God service och trevligt bemötande! Har köpt två kök, ett modernt och ett i sekelskiftesstil samt en platsbyggd bokhylla och ett flertal inbyggda garderober. Allt hantverksmässigt utfört!

Svar från Jensen Snickeri AB

Tack för ditt fina betyg av köken,bohylla samt övrig inredning som J.snickeri fått förtroendet att tillverka och leverera på plats hos er! Mvh Mats Jensen

Patrik S
Skrev om Jensen Snickeri AB

Från offert till färdigt kök gick väldigt bra, de håller tiden och köket var klart när det skulle! Köket blev fantastiskt bra!

Svar från Jensen Snickeri AB

Hej Patrik Tack för rekommendationen av ditt kök. Ett litet men väl anpassat kök i massivträ till ert sommarhus. Roligt att det specialbyggda ved- skåpet fyller sin funktion och kommer väl till användning! Mvh Mats Jensen, 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Per W
Skrev om Jensen Snickeri AB

Jag har beställt ett komplett påplatsbyggt kök av Mats Jensen. Äkta hantverk av högsta kvalitet! Vid ett senare tillfälle beställde vi en bokhylla för placering på ett "omöjligt" ställe i huset. Passar perfekt. Vi blev snabbt varse att de förstod våra önskemål och även har förmågan att leverera det vi önskar. Vi hade förväntat oss ett enklare kök men efter ett resonemang med dem fick vi ett kök som passar oss och kommer att ge oss mycket nöje i framtiden.

Svar från Jensen Snickeri AB

Hej Per & Tina, Ett fint betyg till ett vackert kök! Tack för förtroendet att tillverka och lev ert nya kök. Mvh Mats Jensen , 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm Snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

benny s
Skrev om Jensen Snickeri AB

Vi sökte ett matbord men kunde inte hitta något som motsvarade våra lnskemål. Vi kontaktade då Jensens och fick det bord tillverkat som vi önskade , superfint blev det.

Sjödins Stenhuggeri
4.7/5 i betyg av 139 omdömen 4.7 av 139 omdömen

Lapital, ett företag med stenkoll. Lapital har gjort ett jobb som vi är fantastiskt nöjda med! Hela 8,20 meter köksbänkskivor i granit oc

Benny S
Skrev om Jensen Snickeri AB

Vi ville ha ett bord i storlek och utseende som vi inte kunde funna ute på marknaden. Vände oss till Jensens Snickeri som gjorde ett perfekt bord till oss så som vi ville ha det. Snabbt och snyggt blev det

Svar från Jensen Snickeri AB

Tack Benny för ditt betyg av ert massiva askbord. Mvh Mats Jensen, 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm Snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

Miles D
Skrev om Jensen Snickeri AB

Vi ville ha ett platsbyggt kök i vårt nya hus och hade särskilda önskemål. Det blev inget MDF i köket som Mats byggde, endast massivt trä. Och vilket kök det blev - vi, och alla som kommer på besök, är mycket imponerade. Det var ett nöje att ha Mats på plats. Trevlig, uppfinningsrik och väldigt mån om högsta kvalitet.

Svar från Jensen Snickeri AB

Tack Barbara & Miles för ert fina betyg av kökssnickerierna till ert nybyggda hus. Mvh Mats Jensen, 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm Snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

Martin N
Skrev om Jensen Snickeri AB

Beställde platsbyggd bokhylla. Hög kvalitet på slutresultatet och väldigt tillmötesgående bemötande genom hela processen. Rekommenderas varmt.

Svar från Jensen Snickeri AB

Tack för omdömet av er måttbeställda bokhylla samt rekommendationen. Mvh Mats Jensen, 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm Snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

Johan G
Skrev om Jensen Snickeri AB

Vi kontaktade Jensen snickeri för en köksö som vi hade gjort en ritning på. Vi fick en offert med ett rimligt bris och tycker att den leverans vi fick motsvarade vad vi tänkt oss. Även tiden för leveransen och priset för ön hölls på ett bra sätt, så vi kan tänka oss att använda snickeriet fler gånger.

Svar från Jensen Snickeri AB

Tack för betyget av den helmassiva köksön som tillverkades efter din ritning! Välkommen igen med nya beställningar av måttanpassad inredning. Mvh Mats Jensen, 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm Snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

Bengt k
Skrev om Jensen Snickeri AB

Jag har köpt ett kök mm Vi vart mycket bra bemöta och trevlig Köket blev väldigt bra även småsakerna han tillverkade Alt vart som vi tänkt

Svar från Jensen Snickeri AB

Tack Bengt & Bodil för ert betyg av kökssnickerierna och lite annat snickeri som kom på beställning efter köket! Mvh Mats Jensen, 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm Snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

Carl A
Skrev om Jensen Snickeri AB

Jensen Snickeri AB byggde ett komplett kök till min bostadsrätt. Min lägenhet finns i ett 50-talshus, med allt vad det innebär av sneda väggar och många vinklar&vrår. Ett standardkök från en större köksfirma var därför inget alternativ för mig, och jag blev rekommenderad Jensen av en vän som köpt ett kök tidigare. Inför bygget hade vi en bra dialog om hur köket skulle byggas för att maximalt utnyttja rummet, och jag fick många förslag på lösningar jag själv inte tänkt på från början. Själva bygget flöt på bra, och jag är väldigt nöjd med resultatet.

Svar från Jensen Snickeri AB

Tack för ett gott betyg av ditt nya kök från J.S. Utformningen av köket längs dom vinklade väggarna blev riktigt bra och nu blev det en helt ny och mycket bättre funktion av köket än det tidigare ej genomtänkta skåpplaceringarna. Extra plus av den lilla skänken bredvid matbordet i lika stil och kompositbänkskiva som kökssnickerierna fungerar som både bra avställningsyta och bra förvaring! Mvh Mats Jensen, 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm Snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

Karl Johan M
Skrev om Jensen Snickeri AB

Jensen Snickeri har platsbyggt kök och garderober i min lägenhet, och med hjälp av innovativa lösningar optimerat dessa så att ytan kan användas maximalt. Jag är nöjd med arbetet

Svar från Jensen Snickeri AB

Tack för betyget! Alltid extra roligt med återkommande kunder. Mvh Mats Jensen, 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm Snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

Per Erik S
Skrev om Jensen Snickeri AB

Eftersökte ett kök som inte var uppbyggt av spånskivor. Fick efter rekommendation av en annan hantverkare kontakt med Jensen snickeri. Fick ett kök som överträffade våra förväntningar. Vissa justeringar behövdes för att anpassa det sista men Mats löste det bra och snabbt. Han kom även med flera idéer som förvandlade annars ”döda” utrymmen till funktionella hyllor och lådor. Tack!

Svar från Jensen Snickeri AB

Tack för betyget Erik & Jennie! Det blev ett fint och modernt kök till ert nyrenoverade hus. Mvh Mats Jensen, 070-395 90 08 Jensen Snickeri AB Medlem i Sthlm Snickarmästarförening & Sthlm Hantverksförening

tobias b
Skrev om Jensen Snickeri AB

En rad brister Vi beställde ett kök hos Jensen Snickeri under 2011 med planerad leverans under vecka 43. Vi bad om en besiktning av köket i verkstaden innan lackering för att undervika större fel. Under vecka 44, en vecka efter planerad leverans visades vi bara enstaka stommar som var lång ifrån färdigbygda. Köket levererades del för del allt eftersom de blev färdigställda nio veckor för sent vecka 52. Detta kompenserades vi för ekonomiskt. Redan vid leveransen reklamerade vi flera lackfel på luckor och lådfronter,...

Sven D gillar detta