Jf Måleriteam

Lysviksgatan 83, 123 42 Farsta — Visa karta

Välkommen till JF Måleriteam!

Vi är 8 målare i företaget som drivs av Johnny Söderling och Fredrik Nilsson, JF, sedan tidigt 90-tal. Vår bas är i Farsta, men vi tar uppdrag från privatpersoner, bostadsrättsföreningar och företag i hela Storstockholm.

Genom åren i branschen har vi samlat på oss mycket erfarenhet och en bred kompetens som gör att vi idag klarar av de flesta måleriuppdrag. Vi målar in- och utvändigt, våtrum, nybyggnation, tapetsering och mycket mer med högsta noggrannhet och kvalitet.

Hör av dig till oss med ditt projekt!

Läs vad 146 kunder tycker om Jf Måleriteam

• 2020-09-30

Helen W skrev om Jf Måleriteam
    Jag fick hjälp med att måla innertak och väggar i sovrum. Allt gick mycket smidigt från offert till genomförande. Snabba svar när jag undrade något. Ett stort plus till all hjälp jag fick av målarna med att flytta möbler, då jag bor som ensam vuxen. Bara nöjd! Läs mer
  • Ulrika Angelika S

2020-09-19

Ulrika Angelika S skrev om Jf Måleriteam
    Vi hade JF Måleriteam här i veckan. De spacklade och målade tak och väggar i vår hall och i vårt kök.
    Vi kan verkligen rekommendera dem. Jättetrevliga och verkligen superoroffsiga.
    Vi kommer att anlita dem igen.
    Ulrika i Venselaö Läs mer
    2020-09-22 JF Måleriteam svarar Ulrika Angelika S
    Tack Ulrika för det fina omdömet! Hör gärna av er när ni vill måla igen.
  • 2020-09-16

Sofie A skrev om Jf Måleriteam
    Vi ville måla om i radhuset med ganska tight deadline. JF Måleriteam var supersmidiga att ha att göra med, snabba att svara på mail och kunde lätt anpassa sig efter våra önskemål.

Jag skulle absolut anlita dem igen! Läs mer
    2020-09-21 JF Måleriteam svarar Sofie A
    Tack för omdömet! Lycka till med ert nya hus.
  • 2020-09-14

Anita S skrev om Jf Måleriteam
    Vi var nöjda med ommålningen av vårt hus. Firman var pålitlig och lätt att samarbeta med. Läs mer
    2020-09-17 JF Måleriteam svarar Anita S
    Tackar för det höga betyget. Kul att ni upplevde vårt samarbete som bra och lätt.

• 2020-09-02

Tapio H skrev om Jf Måleriteam
    Snabba att svara. Gjorde bra jobb och hade rimliga priser. Kan rekommendera. Läs mer
    2020-09-17 JF Måleriteam svarar Tapio H
    Tack för det fina omdömet.
    Det riktigt fint. Bra kulörval.

Ha det fint i nya lägenheten.

• 2020-07-12

Oskar A skrev om Jf Måleriteam
    Proffsigt och med väldigt bra kontakt. Klara före utsatt tid och resultatet blev mkt fint. Väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-07-07

Johan F skrev om Jf Måleriteam
    Målning av fasad, fönster och foder. Läs mer
    2020-07-07 JF Måleriteam svarar Johan F
    Tackar för det höga betyget Johan.
    Trevlig sommar!
  • 2020-06-18

Anne-Marie H skrev om Jf Måleriteam
    JF måleri har målat om mitt radhus. De håller vad de lovar. De kommer när de säger att de skla komma. Allt har fungerat smidigt.Resultatet blev ett nymålat fint radhus. Läs mer
    2020-06-18 JF Måleriteam svarar Anne-Marie H
    Tack för omdömet Anne-Marie! Alltid kul med återkommande kunder :)

• 2020-06-17

John A skrev om Jf Måleriteam
    Målning av vardagsrum. Snabbt, enkelt och snyggt. Läs mer
    2020-06-18 JF Måleriteam svarar John A
    Tack för omdömet John! Vi ses senare i sommar när vi ska måla utvändigt :)

• 2020-06-08

Peter N skrev om Jf Måleriteam
    Köpte utvändig målning av villa och garage med tillhörande staket. Trevligt och korrekt bemötande. Kom på avtalad tid och utförde avtalat arbete på ett tillfredsställande sätt. Tog ansvar för fel som noterades vid besiktning och åtgärdade punkterna snabbt. Läs mer
    2020-06-09 JF Måleriteam svarar Peter N
    Hej Peter!

Tack för omdömet. Det blev riktigt snyggt med staketen!

• 2020-05-29

Ulf K skrev om Jf Måleriteam
    Trevliga och punktlig målare. Informationsmedvetna. Allt gott. Läs mer
    2020-05-29 JF Måleriteam svarar Ulf K
    Hej Ulf,
    Tackar för det fina omdömet och dom goda luncherna.

• 2020-05-13

Niklas E skrev om Jf Måleriteam
    Vi behövde måla om i vårt radhus och hittade Jf Måleriteam som direkt gav ett professionellt intryck. De var alltid punktliga, trevliga och lätta att samarbeta med. De levererade en tjänst som vi är mycket nöjda med. Rekommenderas verkligen! Läs mer
    2020-05-14 JF Måleriteam svarar Niklas E
    Tack för omdömet Niklas!

• 2020-05-05

Gunilla S skrev om Jf Måleriteam
    Helhetsintrycket är utmärkt. Hade bra o tät kontakt m målare Jonas - viktig detalj. Bra slutstädat men ffa ett mkt väl utfört jobb m gott resultat. Vi är helnöjda! Läs mer
    2020-05-29 JF Måleriteam svarar Gunilla S
    Hej Gunilla,
    Tack för omdömet.

• 2020-05-05

Niklas E skrev om Jf Måleriteam
    Blev väldigt trevligt bemött av arbetsledare och personal.
    Arbetsplatsen hölls välstädad och arbetet utfördes proffsigt.
    Vårt omdöme är att JF Måleriteam utförde ett kanonjobb. Läs mer
    2020-05-29 JF Måleriteam svarar Niklas E
    Hej,
    Tackar för det fina omdömet.

• 2020-03-22

Claes S skrev om Jf Måleriteam
    Hade förfrågningar ute till ett flertal företag angående ett mindre måleriuppdrag. Flertalet svarade väldigt sent eller aldrig. JF Måleriteam svarade direkt och med en bra dialog. Målaren som kom var trevlig och gjorde ett bra jobb. Vi hade glömt att nämna en mindre yta i uppdraget, men det var inget problem att få med den inom den givna offerten. Allt som allt är jag nöjd med arbetet. Läs mer
    2020-03-28 JF Måleriteam svarar Claes S
    Tack för ditt omdöme Claes!

• 2020-03-22

Eivor K skrev om Jf Måleriteam
    Spackling o målning sovrum o badrum.
    Bra mötande
    Fint utfört
    Rekommenderas. Läs mer
    2020-03-28 JF Måleriteam svarar Eivor K
    Tack för ditt omdöme Eivor!

• 2020-03-20

Nils W skrev om Jf Måleriteam
    De svarade fort när jag ringde, de kom hit bara någon vecka senare (det datum jsg ville). Grundligt, snyggt, ordentligt arbete. Riktigt nöjd, ett bra pris också. Trevliga och professionella.
    Kan starkt rekommendera dem. Läs mer
    2020-03-20 JF Måleriteam svarar Nils W
    Tack för ditt omdöme Nils! Kul att du blev nöjd.

• 2020-01-30

Ingemar L skrev om Jf Måleriteam
    JF Måleriteam gjorde jobbet galant och höll deadline.
    Hatten av för Fredrik och teamet!
    Ingemar Lahti Läs mer
    2020-02-12 JF Måleriteam svarar Ingemar L
    Tack för omdömet Ingemar!

• 2020-01-30

Brf S skrev om Jf Måleriteam
    Målningsarbete i samband med stambyte i min bostadsrättsförening. Inget avancerat, men det ser bra ut och en liten komplettering genomfördes snabbt. Läs mer
    2020-01-30 JF Måleriteam svarar Brf S
    Tack för omdömet!

Vi utför alla typer av jobb, stora som små :)

• 2020-01-23

Christian H skrev om Jf Måleriteam
    målning och tapetsering
    bra komunikation
    bra utfört arbete och i tid
    vi är mycket nöjda med allt Läs mer
    2020-01-30 JF Måleriteam svarar Christian H
    Tack för omdömet Christian!

• 2019-12-28

Ingegerd F skrev om Jf Måleriteam
    Köpte tjänsten målning av övre hall. Jag hade tidigare köpt målning och tapetsering av företaget och varit mycket nöjd med det. Det fungerade mycket bra den här gången också. Företaget håller utlovade tider, är noggranna och gör ordentlig skyddstäckning av angränsande ytor. I dagsläget mycket nöjd med resultatet./Ingegerd Läs mer
    2019-12-30 JF Måleriteam svarar Ingegerd F
    Hej,
    Kul att du är nöjd. Det blev väldigt ljust och fint i hallen.
    God fortsättning!

• 2019-12-27

Maria E skrev om Jf Måleriteam
    Vi hade en riktigt bra upplevelse där vi från början hade en tydlig och rak kommunikation med snabb återkoppling från Johnny. Målaren Jonas kom på utsatt tid, utförde arbetet helt enligt överenskommelse, städade undan varje dag och var jättetrevlig. Tydlig och bra offert med konkurrenskraftigt pris och tydliga ÄTOr under arbetets gång. Det är den bästa upphandlingen av hantverkstjänster vi gjort och vi är mycket nöjda kunder.
    /Maria Läs mer
    2019-12-30 JF Måleriteam svarar Maria E
    Hej,
    Blir glad av att höra att detta var den bästa upphandlingen ni haft av hantverkare. Även att ni är så nöjda med resultatet och av Jonas trevliga bemötande.
    God fortsättning!

• 2019-12-16

Margaretha B skrev om Jf Måleriteam
    Vi beställde ommålning av matrum o hall i samband med vårt stambyte. Arbetet utfördes både professionellt o snabbt. Vi är jättenöjda med både arbetet o bemötandet. Vi kan verkligen rekommendera ert företag.
    Margaretha Brunér Läs mer
    2019-12-16 JF Måleriteam svarar Margaretha B
    Tackar för det,
    Återkom gärna om mer målning önskas framöver.

• 2019-12-10

Johan B skrev om Jf Måleriteam
    Fantastisk upplevelse!
    Vi har haft ommålning av hela våran lägenhet. Från start innan målningen började till färdigt resultat så har det varit mycket bra.
    Speciellt Johnny och Jonas! Läs mer
    2019-12-16 JF Måleriteam svarar Johan B
    Tack för det fina omdömet. Kul att det blev så fint. Ni valde fina kulörer!

• 2019-12-06

Anna Z skrev om Jf Måleriteam
    Mycket proffsiga i allt från platsbesök, offert, utförande och löpande kontakter.
    De var inte billigast, men de gav bästa intrycket, och jag kommer gärna anlita de igen! Läs mer
    2019-12-06 JF Måleriteam svarar Anna Z
    Tack för ditt omdöme! Riktigt häftiga fototapeter ni hade valt :)

• 2019-12-04

Åkesson&hattwigplåtsla Å skrev om Jf Måleriteam
    Kunniga, alltid kunden i fokus och lyhörda Läs mer
    2019-12-04 JF Måleriteam svarar Åkesson&hattwigplåtsla Å
    Tack för ditt omdöme Andreas!
    Vi hjälper dig gärna med fler projekt framöver.

• Nahal Ghanbari

2019-12-03

Nahal Ghanbari skrev om Jf Måleriteam
    Vi har ett vardagsrum med 5,5m i tak, där vi behövde hjälp med att ta ner tapeter, spackla, armera gamla sprickor och måla om.

Efter att ha begärt in ett par offerter valde vi att gå vidare med Jf Måleriteam efter att ha träffat Johnny: trevlig och rak i sin kommunikation, punktlig, och han lämnade en mycket rimlig offert över arbetet.

Därefter fortsatte det på samma spår: allt gjordes oerhört noggrant, effektivt och snyggt! Tapetrivarna var från inhyrd firma - även de trevliga och effektiva.
    Jobbet blev t.o.m. klart tidigare än förväntat. Rekommenderar starkt Jf Måleriteam och kommer själv anställa de igen vid framtida målerijobb. Läs mer
    2019-12-03 JF Måleriteam svarar Nahal Ghanbari
    Hej Nahal,
    Tack för ditt fina omdöme. Kul att ni blev så nöjda med allt. Återkom gärna om ni vill ha mera målningsarbeten utförda.

• 2019-11-29

Maria F skrev om Jf Måleriteam
    Mycket nöjd. Snabba på svar och offert. Proffesionellt och kunnigt hanterat och utfört.
    Priset kanske en aning högt men jag är inte så insatt i Stockholmspriserna. Läs mer
    2019-11-29 JF Måleriteam svarar Maria F
    Hej Maria,
    Kul att du blev nöjd. Lycka till med nya lägenheten.

• 2019-11-20

Joel N skrev om Jf Måleriteam
    Köpte en större måleritjänst inkl tapetrivning. Andra gången jag använder Jf.

Förutom väl utfört arbete så uppskattar jag följande med Jf:

- nära dialog med kunden före och under arbetet
    - extremt måna om att kunden blir nöjd. Tex genom att tydliggöra för kunden vilka alternativ som finns, och vad för/nackdelar med alternativen är.
    - om man har någon synpunkt på någon detalj i arbetet (som man nästan garanterat har efter ett stort jobb) så är dom snabba på följa upp det och vid behov rätta till.

//Joel Läs mer
    2019-11-29 JF Måleriteam svarar Joel N
    Hej Joel,
    Tack för omdömet. Hör gärna av dig om du behöver mer hjälp i framtiden.
    Ha det fint.

• 2019-10-23

Malin L skrev om Jf Måleriteam
    Bra från första kontakt tills arbetet var slutfört. Seriöst företag och bra resultat! Supernöjd! Läs mer
    2019-10-23 JF Måleriteam svarar Malin L
    Hej,
    Tackar för det omdömet. Återkom gärna om du vill ha mer målning utförd.
  • 2019-10-12

Anna Cecilia A skrev om Jf Måleriteam
    Målade om en hall. Utmärkt på alla sätt! Läs mer
    2019-10-15 JF Måleriteam svarar Anna Cecilia A
    Tack för ditt omdöme! Återkom gärna om du vill måla fler rum,
  • 2019-10-01

Maja M skrev om Jf Måleriteam
    Beställde bredspackling av tak, ca 44 kvm.

De gjorde ett jättefint jobb, kommunikationen innan hade kunnat varit tydligare när de tänk sig komma.

Sen blev det lite efterarbete för min del. Fick slipa sista vändan så helt klart för målning blev det inte som jag beställt.

Helhetsintrycket är toppen och skulle anlita de igen! Läs mer
    2019-10-02 JF Måleriteam svarar Maja M
    Hej Maja,
    Kul att du blev nöjd och gärna anlitar oss igen. Lycka till med renoveringen nu.

Med vänlig hälsning Johnny
  • 2019-09-30

Fredrik H skrev om Jf Måleriteam
    JF måleri målade om vårt stora vardagsrum och hall, stort arbete med rivning av gammal tapet och bredspackling av samtliga väggar. Mycket nöjda med resultatet. Särskilt uppskattat att JF måleri är tillgängliga och svarar snabbt om man har frågor och funderingar. Arbetet utfört på avtalad tid och enligt avtalad kostnad och utfördes på ett mycket bra sätt. Trevlig och tillmötesgående företag. Anlitar vi gärna igen.
    /Fredrik och Fanny Läs mer
    2019-09-30 JF Måleriteam svarar Fredrik H
    Hej,
    Kul att ni är nöjda. Ni får gärna återkomma om något mer önskas att målas.

Med vänlig hälsning, Johnny
  • 2019-09-05

Unn H skrev om Jf Måleriteam
    Ordning och reda. Bra arbete och fint iordninggjort efteråt. Läs mer
  • MARINA F

2019-08-27

MARINA F skrev om Jf Måleriteam
    Vi är supernöjda med resultatet när vår nya lägenhet som var i ganska risigt skick målades om! Både Johnny och Micke är trevliga, proffsiga och levererade allt inom den bestämda tidsramen! Säkert inte billigast i branschen men det var värt varenda krona 👍 Läs mer
  • 2019-08-19

Nicklas F skrev om Jf Måleriteam
    ommålning hemma. när datumet var spikat gick allt snabbt och resultatet mycket bra. mycket trevlig och social person som har fin känsla för kvalité samt lyhördhet och lösningsorienterad inställning. rekommenderas. Läs mer
  • 2019-06-30

Peter H skrev om Jf Måleriteam
    Hade kontakt med Johnny. Han gav ett gediget intryck och var trevlig.
    Visade sig vara mycket kompetent i det arbete de utförde åt mig.
    Och jag är mer än väl nöjd resultatet och till ett bra pris.
    Behöver ni ha tag i bra målare anlita dem! +++++ Läs mer
  • 2019-06-17

Elisabeth L skrev om Jf Måleriteam
    Målning av carport. Professionellt bemötande trevlig personal bra återkoppling på pågående arbete.Mycket nöjd med utfört arbete. Läs mer
    JF Måleriteam, Fredrik N gillar detta
  • 2019-06-14

Bosse A skrev om Jf Måleriteam
    Seriösa och proffesionella i allt från offert till utförande. Har använt dem tidigare inomhus och nu när huset skulle målas om. Kan rekommendera dem varmt. Läs mer
    Fredrik N, JF Måleriteam gillar detta
  • 2019-05-07

Björn J skrev om Jf Måleriteam
    Lyssnade på vad och var vi ville ha målat och när. De gjorde precis det vi önskade och lite till. Läs mer
    Fredrik N, JF Måleriteam gillar detta
  • 2019-04-15

Christian M skrev om Jf Måleriteam
    Spackling och målning av vägg

Fick snabb återkoppling på min initiala förfrågan och bad sen om ett hembesök för att få en mer precis offert på jobbet som skulle utföras. Hade en bra diskussion med Johnny och fick klara besked om vad som var möjligt att göra och inte utifrån de förutsättningar som fanns med tanke på hur väggen såg ut innan arbetet påbörjats.

Under arbetets gång fick jag väldigt bra uppdateringar om hur arbetet fortlöpte, eventuella utmaningar som uppstått och hur vi kunde lösa dem på bästa sätt för att jag skulle bli nöjd med slutresultatet.

Blev väldigt nöjd med slutresultatet och kan varmt rekommendera Jf måleriteam, och kommer själv att anlita dem igen den dagen det blir aktuellt. Jobbet görs på ett bra sätt men kanske ännu viktigare för mig så uppvisades en vilja att säkerställa att saker blev precis som jag ville snarare än att de gjorde en egen bedömning av vad som kunde betecknas som slutfört arbete. Läs mer
  • 2019-03-11

Christina S skrev om Jf Måleriteam
    Johnny från JF måleriteam målade vår lägenhet. Vi är väldigt nöjda med arbetet. Johnny är noga och enkel att ha att göra med. Priset var även rimligt. Läs mer
  • 2019-03-09

Marie J skrev om Jf Måleriteam
    Måleriarbeten i nedre hallen samt dörrar , taklister och fönsterfoder på övre plan.
    Bra bemötande och bra jobb precis som vi förväntade oss.
    Kommer anlita dem igen och rekomenderar dem till andra Läs mer
  • 2019-03-07

Marie J skrev om Jf Måleriteam
    Måleriarbeten i hall ,dörrar och fönsterfoder , vänligt bemötande och bra arbete. Läs mer
  • 2019-01-28

Joel M skrev om Jf Måleriteam
    Spacklade och målade ett källarrum. Bra bemötande, snabb insats och bra utfört.
    Återkom på dagen då vi hade ett litet klagomål och fixade det.
    Toppbetyg. Läs mer
  • 2018-12-19

Mikael S skrev om Jf Måleriteam
    Målning i två kulörer av ett rum.
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och resultatet av jobbet. Läs mer
  • 2018-12-04

Tommy K skrev om Jf Måleriteam
    Målning av väggar och tak i två rum.
    Bra arbete, god service och bemötande men dyrt. Läs mer
  • 2018-11-29

Karin C skrev om Jf Måleriteam
    Målade om tak, väggar, trappräcke och dörrkarmar i vårt radhus. Jättenöjda. Jobbade snabbt och proffsigt. Läs mer
  • 2018-11-07

Anita H skrev om Jf Måleriteam
    Jag anlitade detta företag för hjälp med tapetsering och målning av väggar o tak i vardagsrum och hall.
    Proffsiga o trevliga det blev jättefint och jag är så nöjd. Lätta att kommunicera med jag fick snabbt svar på mina funderingar och frågor via mail.
    Kan varmt rekommendera JF Måleriteam.
    Anita Läs mer
  • 2018-10-19

Susanne A skrev om Jf Måleriteam
    Jag är mycket nöjd med målningen av min hall. Ett ganska litet jobb för firman kanske, men viktigt för mig. Jag fick ett bra bemötande genom hela processen från offert till resultat. Bra grundjobb, noggrant målat, effektiv tidplan och trevlig service. Läs mer

Lysviksgatan 83, 123 42 Farsta