Juristbolaget

Vi på Juristbolaget vill vara juristen för alla - i alla livets skeden. Vi hjälper privatpersoner och företag runt om i hela Sverige.

Hos oss står du som kund i fokus där dina önskemål och din situation styr vårt arbete. Vi kan hjälpa till med allt från bouppteckningar, arvskiften och testamenten till samboavtal, gåvobrev och äktenskapsförord.

Ett inledande samtal med oss är alltid kostnadsfritt. Kontakta oss så hjälper vi dig med dina funderingar.

Varmt välkommen till oss på Juristbolaget!

104 omdömen om Juristbolaget

Sedan starten hos Reco 2018
  • 2023-01-24 Insamlad av företaget
    Bouppteckning och arvskifte tur det finns jurister till detta, tycker jurister är dyra. Men för övrigt nöjd, kan tänka mig att rekommendera denna juristbyrå. Mvh Marie-Louise Bucknor
  • Pia B
    2023-01-23 Insamlad av företaget
    Jag köpte bouppteckning och arvsskifte och är i stort sett mycket nöjd med min kontakt hos Juristbolaget. Tipset om dessa fick jag via den anlitade begravningsbyrån. Vi är ju inte riktigt klara i ärendet än, men jag förväntar mig samma snabba och goda respons vid våra framtida kontakter.
    2023-01-18 Insamlad av företaget
    Vi fick fantastisk hjälp med testamentet och äktenskapsförord, Yvonne hade ett otroligt tålamod för detta är inte lätt att förstå för oss lekmän.
    2023-01-08 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och vänligt bemötande och stor förståelse för vår "okunnighet" inom området, så allt överträffade våra förväntningar, det gick även bra att ändra tider mm
    Vi skrev testamente och skaffade framtidsfullmakt
    och fick hjälp med att bevittna dokumenten
  • 2023-01-06 Insamlad av företaget
    Vi fick hjälp med testamenten.
    Mycket proffsigt och varmt bemötande.
    Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera företaget.
    2023-01-05 Insamlad av företaget
    Seriöst, proffsigt och vänligt bemötande vid bouppteckning och upprättande av div handlingar.
  • 2023-01-03 Insamlad av företaget
    Juristbolaget är professionellt och korrekt. De, med Yvonne Östlund i spetsen, tillförde det vi behövde för att snabbt genomföra en bouppteckning för ett dödsbo.
  • 2022-11-28 Spontant omdöme
    Kan varmt rekommendera Juristbolaget. Vi har fått fantastisk hjälp kring dödsboet av Erik Stenekas vilket har varit ovärderlig. Stort tack!
  • 2022-11-03 Insamlad av företaget
    Juristbolaget löste på ett proffesionellt sätt det som vi behövde hjälp med. Dessutom med stort tålamod och allt förklarades noga för oss.
    Trevlig jurist som ingav stort förtroende. Kan varmt rekommenderas.
    2022-10-18 Spontant omdöme
    Jag har kontakta 2 andra juridisk byrå tidigare och hade inte fått bemötande som jag förväntade mig. Sedan hittade jag Juristbolaget via Reco.
    Allt positiva rekommendationer om Juristbolaget som skrev på Reco stämmer till 100%. Jag fick jätte bra bemötande av Erik, han tog sin tid att kunna skriva och formulera testamentet på bra sätt enligt min önskemål dessutom han var otroligt professionellt. Jag kan varmt rekommendera Juristbolaget.
  • Maria W
    2022-10-18 Insamlad av företaget
    Jag kan varmt rekommendera Juristbolaget där jag hade glädjen att få jobba med Alicia som så galant fixade en komplicerad boupptecning efter min nära släkting. En oroligt proffsig jurist! Jag rekommenderar Alicia och Juristbolaget till alla som är i behov juridiskt hjälp.
    2022-09-26 Insamlad av företaget
    Hej, jag behövde hjälp med dödsboet, samt arvskiftet därefter.
    Jag fick utmärkt hjälp med allting.
  • 2022-09-06 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra och trevligt bemött. Alicia är en väldigt rar och vänlig person.

Fick den hjälp och bemötande jag förväntade mig.

Fick hjälp både med bouppteckning och ett testamente.
    Nöjd kund.
  • 2022-08-29 Insamlad av företaget
    Juristbolaget uppfyllde alla krav på professionalism och effektivitet. Dessutom var deras jurister kunniga och trevliga att ha kontakt med. Hanteringen av mitt ärende gick snabbt. Uppfyllde alla mina höga förväntningar. Juristbolaget gjorde en bouppteckning efter min bror.
  • 2022-08-25 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Juristbolaget för att göra bouppteckning efter min man. De utförde uppgiften snabbt och professionellt. Vi är mycket nöjda.
  • 2022-08-22 Spontant omdöme
    Genomgående positivt från första möte till utfört uppdrag.
    2022-08-22 Spontant omdöme
    Bra, kunnigt, professionellt och trevligt bemötande under en tuff period. Efter ett samtal med Juristbolaget och sedan hjälp att upprätta bouppteckning kunde man fokusera på det viktiga i den situationen. Stort tack!
    2022-08-05 Insamlad av företaget
    Allt var till belåtenhet.Bra information och bra bemötande
  • 2022-08-03 Insamlad av företaget
    Det gällde bouppteckning.
    Vårt samarbete fungerade bra hela vägen.
    Det är ett stort arbete med bouppteckning, och jag hade inte gjort det tidigare men jag fick bra hjälp.
    Juristerna var kunniga.
    2022-06-20 Insamlad av företaget
    Otroligt professionellt och bra bemötande.
  • 2022-04-23 Insamlad av företaget
    Yvonne är tillmötesgående, tydlig, lugn och har ett välkomnande som känns viktigt för mig. Kompetent och vänlig. Det är andra gången jag tagit hjälp av henne i ett dödsboärende. Jag är mycket nöjd
  • 2022-02-04 Spontant omdöme
    I've had a 1 1/2 hours meeting with Anita E. We have talked about Family Law, divorces, relationships, contractual agreements, various scenarios that can happen in a marriage, risks, and safeguarding myself as a single 38 y.o. man, who is Red Pill aware.

The discussion with Anita was a well-invested time from my side and I got a lot of information. She is skilled and she has responded to all my 12 questions sent one day earlier via e-mail. I ended up having it all crystal clear and I am a happy customer.

Since I have double citizenship, Romanian and Swedish, I’ve had questions about the Family Law for double citizenship, which got answered within the same meeting.

I do recommend Juristbolaget. I got a welcome coffee early in the morning and a very pleasant atmosphere afterward.
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Mycket mänskligt och varmt.i en svår situation, dessutom proffesionellt .
    Över förväntan
    Bouppteckning
  • 2021-11-01 Insamlad av företaget
    Vänligt, varmt och personligt bemötande. Lösningsinriktat och professionellt agerande. Löste min bouppteckning på bästa sätt och gav goda råd under vägen. Stort tack!
  • 2021-10-14 Insamlad av företaget
    Vi är nöjda med Juristbolaget, trevligt bemötande och förklarat allt som vi inte förstått.
    Men jag är lite tveksam till flytt och städfirma som de rekommenderade.
    Jag har själv anlitat den firman privat för min egna flytt .
    Jag är inte nöjd med den egna flytten och tveksam om de är seriösa.
    Annika Widnersson
    Hej Annika,

Först och främst, tack för din feedback till oss! Det hjälper oss att bli bättre. Så fint att du är nöjd med vårt arbete och tack för dina fina ord. Det värmer verkligen!

Gällande externa aktörer som vi rekommenderar i vårt dagliga arbete har vi på Juristbolaget en viktig policy. När våra klienter är i behov av andra tjänster som vi själva inte utför ska vi alltid rekommendera företag som vi tidigare har erfarenhet utav och som genomgått vår interna kontroll för att företaget uppfyller gällande bransch- och myndighetskrav, där arbetet utförs kvalitativt och på ett fackmannamässigt vis. Det kommer vi aldrig tumma på.

Vi tar allvarligt på det du beskriver och jag ber din kontaktperson hos oss ta kontakt med dig för vidare utredning. Avslutningsvis vill jag än en gång tacka för att du tog dig tid att lämna feedback till oss. Tack vare detta utvecklas vi och får chansen att alltid bli bättre.
    Allt gott,

Erik Stenekas
    VD
  • 2021-10-12 Insamlad av företaget
    Har blivit bemött på bästa sätt med vänlig och kunnig personal
    Vi köpte juridisk hjälp inför begravning och är mer än nöjda
  • 2021-09-24 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Uppfyllde mina förväntningar. Hjälp med dödsbo o begravning. Deklaration. Bra kontakt med jurist.Tack för hjälpen!
    2021-09-12 Insamlad av företaget
    Utmärkt service och bemötande, professionellt, av Yvonne Östlund på Juristbolaget.

Kanske lite långsamt ibland, men vi hade i vårt fall tid att vänta, vilket Juristbolaget fick besked om när så var aktuellt.

Bouppteckning och hantering av dödsbohandlingar.
    2021-07-15 Insamlad av företaget
    Trevliga och bra samarbete för att skriva testamente
  • 2021-06-21 Insamlad av företaget
    . Blev bemött med professionalism och med vänlighet.

. Jag behövde och ville ha hjälp med mitt ärende och den fick jag.

. Juristen som tog hand om mitt ärende -Yvonne Östlund-, vilket var att upprätta mitt testamente, svarade alltid på mina frågor som var många, likaså orienterade hon mig och som jag skrev förut, jag upplevde att ha blivit bemött med professionalism och med vänlighet.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Snabb och bra hjälp i ett läge där just det behövdes.
    2021-06-01 Insamlad av företaget
    Bouppteckning, deklaration och arvsfrågor. Mycket bra bemötande. Företaget levde upp till rimliga förväntningar.
  • 2021-06-01 Insamlad av företaget
    Vi fick hjälp med framtidsfullmakt och testamente. Mycket bra genomgång av dokumenten och utmärkt bemötande. Tack!
    Kan rekommendera Juristbolaget till andra!
    2021-05-25 Insamlad av företaget
    Fick hjälp med att upprätta ett testamente. Proffsigt, trevligt och kunnigt bemötande både via telefon, teams och på kontoret. Fick tips om vad jag skulle tänka på och fick ett utkast med nya infallsvinklar som vi gick igenom noga tillsammans och jag fick allt förklarat för mig i lugn och ro.
    Rekommenderas varmt och jag återkommer om det är fler juridiska handlingar eller hjälp jag behöver. Tack!
    2021-05-19 Insamlad av företaget
    Jag har bara gott att säga om Er. Glad åt all hjälp jag fått med ett dödsbo. Med vänliga hälsningar Eivor Andersson
  • Kalle S
    2021-02-23 Insamlad av företaget
    Jag anlitade Juristbolaget via Säters Begravningsbyrå för bodelning i samband med min fars bortgång i augusti.
    Alicia Kauntz har varit föredömlig i sin arbete och kontakten med vår familj.
    Hela processen har hanterats proffesionellt i en lättsamt dialog.

Högsta betyg! :)
  • 2021-02-18 Insamlad av företaget
    Hej
    Jag förlorade min mor. Tanken på att försöka sköta en bouppteckning mitt i sorgen var för mig otänkbart.

Fick verkligen bra hjälp med allt. Om någon behöver juridisk hjälp så tycker jag man ska ta hjälp av juristbolaget. Lugnt och sansat och utan stress. Precis det som jag behövde. Med vänlig hälsning, Robert Hebb
  • 2021-01-26 Insamlad av företaget
    Bouppteckning. Professionellt bemötande, tydlig kommunikation. Levererade enligt överenskommelse.
  • 2021-01-21 Insamlad av företaget
    Stort tack till Juristbolaget för all hjälp med bouppteckningar.
    Kan verkligen rekommendera dem, proffsigt och vänligt bemötande.
    2020-11-06 Insamlad av företaget
    Bouppteckning,

Perfekt bemötande, förklaringar, så jag förstog alla turer🙏
    Alicia Kauntz är helt enkelt em strålande
    Jurist!

Tacksam Ewa Löwgren 😊
  • 2020-10-26 Insamlad av företaget
    Bodelningsärende. Personligt, tryggt, snabbt. Känns som "en vän i nöd". Förväntningarna var höga och de infriades.
  • 2020-10-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, snabb och enkel handläggning. Bra service.
  • 2020-08-25 Insamlad av företaget
    Mycket vänligt och pedagogiskt bemötande!
  • 2020-08-24 Insamlad av företaget
    Det gällde min mammas dödsbo. Jag har blivit mycket korrekt bemött av Juristbolaget och fått snabba svar på mina mail. Har inte varit i kontakt med någon jurist tidigare så jag hade inte så mycket förväntningar.
  • 2020-08-04 Insamlad av företaget
    Bouppteckning efter min bortgångna hustru.
    Fått mycket trevligt bemötande av "tjejerna".

Proffsiga i sitt agerande och väldigt lätta att haatt göra med.
    2020-08-04 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med samarbetet, personligt och proffsigt bemötande. Fick hjälp med allt och lite till.
    Bouppteckning efter min mor, hade höga förväntningar som uppfylldes.
    Det kändes tryggt och säkert.
    Tack
    Anna
  • 2020-06-29 Insamlad av företaget
    Sakliga, kunniga och mycket trevliga.
  • 2020-06-11 Insamlad av företaget
    Det gällde bouppteckning för min make Sven Vestlund och jag
    var ledsen men mest nervös.
    Mina kontakter med Hedemora Begra vningstjänst är från dag ett
    julaftonen 2019 och fortfarande mycket fina.

Jag befarade att en "kamrer" skulle dyka upp men in i rummet
    kom YVONNE ÖSTLUND.
    Sifferarbetet flöt på samtidigt som vi fick fin kontakt.
    Det kändes som en gammal kompis dykt upp. Tack för att jag
    fått träffa Dej!
    KRAM MAJ-BRITT VESTLUND
  • 2020-06-05 Insamlad av företaget
    Lätta att samarbeta med. Lyhörda. Effektiva. Mycket bra.
  • 2020-05-20 Insamlad av företaget
    Hjälp med pappas bouppteckning. Blev bemött professionellt och med noggrannhet.
    Hjälpsam och förklarade tydligt.
    Levde helt klart upp till förväntningarna.
    Kan varmt rekommendera Juristbolaget och Alicia.