Alla kategorier Jurist Stockholms län Stockholm Norrmalm Juristbolaget

Juristbolaget

Kungsgatan 44, 4 tr, 111 35 Stockholm — Visa karta

Vi på Juristbolaget vill vara juristen för alla - i alla livets skeden.
Vi hjälper privatpersoner och företag runt om i hela Sverige.

Hos oss står du som kund i fokus där dina önskemål och din situation styr vårt arbete. Vi kan hjälpa till med allt från testamenten, samboavtal, gåvobrev och äktenskapsförord till vårdnadstvister, bouppteckningar och arvskiften.

Vi är specialiserade inom familjerätt och jobbar både med privatpersoner och företag. Ett inledande samtal med oss är alltid kostnadsfritt - kontakta oss så hjälper vi dig med dina funderingar.

Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 23 kunder tycker om Juristbolaget

• Lotten S
    Lotten S skrev om Juristbolaget
    Jag fick hjälp med bouppteckning efter min avlidne man.
    Jag blev utmärkt bemött, vänligt och trevligt.
    Jag hade inga förväntningar mer än att bouppteckningen skulle göras på rätt sätt. Och det blev den. Skatteverket har godtagit den vid det här laget.
    Jag är nöjd. Läs mer
  • Sanna N
    Sanna N skrev om Juristbolaget
    När min far gick bort rekommenderade begravningsbyrån sin egen juristbyrå för att hjälpa oss med bouppteckningen. Jag gjorde lite research på nätet och upptäckte att flera av deras kunder haft synpunkter på bl a deras fakturering. Jag sökte istället efter juristbyråer som fått bra rekommendationer och det var så jag hittade och valde Juristbolaget. Min kontakt med Erik på Juristbolaget kändes rak, enkel och trygg. Han såg till att få bouppteckningen färdig trots att det var precis innan semesterperioden. Sen är det förstås dyrt med juristhjälp. Nästan 8000 kronor för en enkel bouppteckningen med efterlevande maka och enbart gemensamma barn, där vi själva tog fram all input. Fakturan var dock detaljerad och inget kändes omotiverat. Jag skulle välja Juristbolaget igen. Läs mer
  • Joakim P
    Joakim P skrev om Juristbolaget
    Erik på Juristbolaget har hjälpt oss med bouppteckning efter min avlidne bror. Erik är socialt väldigt duktig, verkar materiellt kunnig och framförallt är han väldigt tydlig i allt han gör. Han lämnar således väldigt lite utrymme till missuppfattningar och liknande. Erik gjorde ett toppenjobb. Läs mer
  • Maria D
    Maria D skrev om Juristbolaget
    Fick hjälp att skriva ett testamente. Fick jättebra information och förslag som man som ”vanlig privatperson” inte har koll på. Det kändes tryggt och proffsigt att träffa Juristbolaget. Är mycket nöjd! Läs mer
  • Annika H
    Annika H skrev om Juristbolaget
    Hjälp med bouppteckning. Vänligt och korrekt bemött. Snabba svar på våra frågor. Kan verkligen rekommendera den person vi haft kontakt med. Läs mer
  • Anita K
    Anita K skrev om Juristbolaget
    Äktenskapsförord och testamente
    Mycket bra bemötande
    Mycket nöjda Läs mer
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Juristbolaget
    Juristbolaget och Yvonne bistod i arbetet kring bodelning på ett mycket professionellt sätt. Det var under processen alltid lätt att nå fram och få svar på olika frågor vilket kändes tryggt. Läs mer
  • Susanne Z
    Susanne Z skrev om Juristbolaget
    Hjälp med bouppteckning efter min mor. Läs mer
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om Juristbolaget
    boupptäckning plus deklaration

bästa tänkbara

inga förväntningar pga första gången

min tillvalda jurist var helt fantastisk, pedagogisk, och mycket förstående. rekommenderar gärna ert företag om någon i min närhelt behöver hjälp. Läs mer
  • Johan T
    Johan T skrev om Juristbolaget
    Juristbolaget hjälpte mig med att upprätta en bouppteckning, något de gjorde mycket effektivt. Under hela uppdraget uppträdde de serviceinriktad och professionellt. Läs mer
  • Tina W
    Tina W skrev om Juristbolaget
    Fick hjälp att hantera sambofrågor och framför allt hjälp att skriva ett testamente.
    Mycket bra, kunnig, trevlig och förtroendeingivande givande jurist! Läs mer
  • Marie Louise H
    Marie Louise H skrev om Juristbolaget
    Vi ville skriva ett testamente.
    Mycket bra bemötande, både per telefon och personerna vi träffade på kontoret.
    De tog omgående kontakt med oss och allt var klart under samma vecka.
    Företaget levde upp till alla våra förväntningar. Läs mer
  • Inga-Lill P
    Inga-Lill P skrev om Juristbolaget
    Hjälp med bouppteckning. Vi har nog fått den hjälp vi behöver hittills i alla fall och vi har blivit väl bemötta så har inget att klaga på. Läs mer
  • Anne H
    Anne H skrev om Juristbolaget
    Beklagar sent svar. Er förfrågan "försvann" i alla andra göromål!

Jag blev mycket trevligt och duktigt bemött av Erik Stenekas i Juristbolaget. Ärendet gällde arv för min son efter hans svenska pappa. Eftersom vi båda bor i Norge var det lite svårt att veta hur vi skulle gå till väga. Det var en stor lättnad för mig att få tala med en så vänlig och duktig människa som ordnade allt snabbt och proffesionelt!

Med vänliga hälsningar
    Anne Haavik Läs mer
  • Annika S
    Annika S skrev om Juristbolaget
    Professionell och bra service!! Läs mer
  • Heli E
    Heli E skrev om Juristbolaget
    Trevligt bemötande och snabbt gensvar. Har förmedlat kontakt till begravningskunder gällande upprättande av bouppteckning. Får alltid snabb bekräftelse på att de tagit emot kontaktuppgifter samt när de beräknar kontakta kunden. Kan verkligen rekommendera vidare till andra kunder. Läs mer
  • Markus A
    Markus A skrev om Juristbolaget
    Stort takk för hjälpen i samband med upprättande av ett gåvobrev och testamente. Fick superbra hjälp och rådgivning redan från början och hela vägen. Kan verkligen rekommenderas!! Läs mer
  • David C
    David C skrev om Juristbolaget
    Mycket bra bemötande. Erik och Juristbolaget tar eget initiativ till att hitta kreativa och smarta lösningar. Proffs som man kan lita på! Läs mer
  • Leif E
    Leif E skrev om Juristbolaget
    Jag förmedlar alla våra juridiska tjänster till Juristbolaget. Vi och företaget är så nöjda verkligen. Ett extra plus till Erik och Yvonne som vi har mest kontakt med. Snabba och serviceminded, håller alltid vad dem lovar. Rekommenderas! Läs mer
  • Johan F
    Johan F skrev om Juristbolaget
    I mitt fall gällde det en boupptäckningen efter min mamma. Bemötandet från Juristbolaget var mycket professionellt och samtidigt med en stor respekt. Förklaringarna för de olika momenten gällande bouppteckningen samt genomförandet kändes väldigt tryggt. Läs mer
  • Martin R
    Martin R skrev om Juristbolaget
    Juristbolaget hjälpte mig och min sambo med ett testamente.
    Vi kan varmt rekommendera dem!
    Prisvärda och professionella. Läs mer
  • Pierre H
    Pierre H skrev om Juristbolaget
    Erik Stenekas jurist hjälpte oss med dödsboet. Han gjorde ett gediget och mycket bra arbete. Tydlig och korrekt. Läs mer
  • Helena F
    Helena F skrev om Juristbolaget
    Mycket bra, professionellt bemötande. Läs mer

Kungsgatan 44, 4 tr, 111 35 Stockholm