Juristbolaget

Garvargatan 11, 112 21 Stockholm — Visa karta

Vi på Juristbolaget vill vara juristen för alla - i alla livets skeden. Vi hjälper privatpersoner och företag runt om i hela Sverige.

Hos oss står du som kund i fokus där dina önskemål och din situation styr vårt arbete. Vi kan hjälpa till med allt från bouppteckningar, arvskiften och testamenten till samboavtal, gåvobrev och äktenskapsförord.

Ett inledande samtal med oss är alltid kostnadsfritt. Kontakta oss så hjälper vi dig med dina funderingar.

Varmt välkommen till oss på Juristbolaget!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 51 kunder tycker om Juristbolaget

• 2019-09-21

Ann-Christine W skrev om Juristbolaget
    Äktenskapsförord och testamente.
    Trevligt bemötande och tog sig tid att förklara sånt som vi inte förstod. Ingen stress. Vi fick den tid som vi behövde.
    Vi hade dåliga erfarenheter från ett annat bolag och hoppades på juristbolaget och de levde upp till våra förväntningar.
    Vid behov kommer vi att kontakta dem igen. Läs mer
  • Alexandra S

2019-09-08

Alexandra S skrev om Juristbolaget
    Juristen vi hade utförde ett bra arbete. Ett gåvobrev blev klart trots att det var lite komplicerat. Läs mer
  • 2019-09-05

Anne-Marie w skrev om Juristbolaget
    Hjälp med bouppteckning. Snabb och proffsig hjälp av Yvonne Östlund. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-08-28

Angelica K skrev om Juristbolaget
    Bra bemötande, bra hjälp och rådgivning. Läs mer
  • 2019-08-08

Ola K skrev om Juristbolaget
    Uppdraget gällde en bouppteckning för ett dödsbo. Dödsboet var helt okomplicerat utan besvärliga skulder eller tillgångar. Allt sköttes klanderfritt och bra med trevligt bemötande. Slutsumman blev dock högre än förväntat, nästan 10 000:-, för ett sådant uppdrag. Kolla kostnaden innan ni anlitar Juristbolaget och gör en jämförelse med andra bolag. Läs mer
    2019-08-09 Juristbolaget svarar Ola K
    Hej Ola,

Tack för din feedback till oss och glädjande att du är nöjd med vårt bemötande och att du var nöjd med det arbetet vi utförde. Det är dock beklagligt att prisbilden inte motsvarande din förväntning!

Vi försöker att vara öppna med vår prisbild genom att alltid upprätta ett uppdragsavtal där vi kommunicerar att vi arbetar på löpande timtaxa. Vi presenterar vad som debiteras, så som telefonsamtal, upprättande av dokument, möten etc. och redovisar sedan nedlagd tid i en tidsspecifikation vid bouppteckningsförrättningen samt vid fakturering.

Även om vi inte erbjuder några fasta priser brukar vi kunna ge en uppskattad kostnad för uppdraget samt att vi kommunicerar när och varför den håller på att överskridas.

Vi har tyvärr inte lyckats motsvara dina förväntningar avseende kostnadsbilden, vilket är tråkigt och som vi tar med oss i vårt framtida arbete. Vi vet att det finns aktörer på marknaden som erbjuder fasta priser och lägre arvoderingar men vi har valt att debitera rådande rättshjälpstaxa för att säkerställa en kvalificerad produkt med hög tillgänglighet för våra klienter.

Avslutningsvis vill jag än en gång tacka för att du tog dig tid att lämna feedback till oss. Tack vare detta utvecklas vi och får chansen att bli ännu bättre.

Varmt välkommen tillbaka till oss!

Allt gott,

Yvonne Östlund
    Jurist
  • 2019-06-04

Gerhard N skrev om Juristbolaget
    Testamente, väldig professionell, trevlig och snabb, rak på sak. Läs mer
  • 2019-05-21

Elsie L skrev om Juristbolaget
    Hjälp med testamente.
    Blev mycket väl bemött, över mina förväntningar.
    Sammantaget klart positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-05-05

Hanna W skrev om Juristbolaget
    Behövde hjälp med bouppteckning och fick ett trevligt bemötande. Jag tycker vi fick precis den hjälp vi behövde samt att de var tydliga och svarade på de frågor som uppstod.

Mycket nöjd och skulle absolut rekommendera Juristbolaget till andra som skulle behöva hjälp Läs mer
  • 2019-04-30

Eric E skrev om Juristbolaget
    Här möttes jag av kunskap, engagemang, erfarenhet och det värdesatte jag väldigt högt.
    Vi fick hjälp med bouppteckning, förvaltning, arvskifte, fastighetsförsäljning och slutligen deklaration.
    Till väldigt humana kostnader. Allt sköttes med noggrann kommunikation där vi inte behövde tvivla på något.
    Vi är oerhört tacksamma och kan rekommendera både företaget och Erik Stenekas och Yvonne Östlund och deras medarbetare. Läs mer
  • 2019-03-28

upprättande av testamente , snabb o god hjälp. Läs mer
  • 2019-03-14

Bo G skrev om Juristbolaget
    Hjälp vid dödsbo.

Ett mkt gott bemötande och mina förväntningar infriades.

Mkt positiv upplevelse och vi kommer säkert återkomma om
    så behövs. Läs mer
  • 2019-03-10

Carina B skrev om Juristbolaget
    Bouppteckning
    Mycket bra bemötande
    Fått tips om Erik och han levde upp till mina förväntningar

Kan varmt rekommendera Juristbolaget Läs mer
  • 2019-03-06

Anders I skrev om Juristbolaget
    Mycket kunnig och bra genomgång av fakta.
    Bättre bemötande kan man inte få.
    Rekommenderas på det allra varmaste till alla. Läs mer
  • 2019-03-06

Åsa S skrev om Juristbolaget
    Fått hjälp med bouppteckning och arvskifte. Smidigt o trevligt bemötandeå Läs mer
  • 2019-02-20

Thomas E skrev om Juristbolaget
    Bouppteckning; professionellt och smidigt handlagt samt vänligt bemötande. Mycket nöjd totalt sett. Läs mer
  • Ingegärd  Å

2019-01-24

Ingegärd Å skrev om Juristbolaget
    Särkullbarn, vad kan vi göra för att ekonomiskt kunna bo kvar i hemmet när en av oss avlider. Juristbolaget vet. Vi fick bra råd och förklaringar på våra frågor. TACK! Vi lämnar våra bästa rekommendationer. Läs mer
    Juristbolaget gillar detta
  • 2019-01-10

Tove O skrev om Juristbolaget
    Proffesionellt bemötande och snabb hjälp, trots något luddig beställning från min sida. :) Läs mer
    Juristbolaget gillar detta
  • 2018-12-28

Evelina A skrev om Juristbolaget
    Bouppteckning. Inget at klaga på. Bra, snabbt och goda råd. Kommer att vända mig dit igen vid behov! Läs mer
    Juristbolaget, Erik S gillar detta
  • 2018-12-01

Maria B skrev om Juristbolaget
    Jag fick hjälp med samboavtal och testamente. Juristbolaget bemötte mig på ett väldigt trevligt och professionellt vis. Varje steg var pedagogiskt och de fick mig som juridisk okunnig att känna mig trygg genom hela processen. Lokalerna är väldigt fina. Mina förväntningar infriades på varje punkt. Läs mer
  • 2018-11-23

Carina E skrev om Juristbolaget
    Bouppteckning
    Bra information
    Bra genomfört, snabbt
    Skulle vid behov vända mig dit igen Läs mer
  • Yvonne Ö

2018-11-22

Yvonne Ö skrev om Juristbolaget
    Trevligt bemötande med goda råd. Återkommer gärna vid annat tillfälle Läs mer
  • Adam F

2018-11-21

Adam F skrev om Juristbolaget
    Jag fick hjälp med testamente och samboavtal. Juristbolaget var väldigt engagerade, hjälpsamma och pedagogiska. Man förklarade varje steg minutiöst och fick mig som juridisk okunnig att känna mig säker. Personalen är vänlig samt professionell och man har ett väldigt trevligt kontor med fina faciliteter.

Mina förväntningar infriades på varje punkt. Läs mer
  • 2018-10-27

Christian T skrev om Juristbolaget
    Uppdaterade vårt testamente och skrev ett gåvobrev = förtida arv för en fastighet. Mycket trevligt och ambitiöst bemötande, lätt att snabbt hitta passande mötestider och vi är helt nöjda med resultatet och kostnaden Läs mer
  • 2018-10-07

Anette E skrev om Juristbolaget
    Perfekt handläggare klar tydlig trevlig och kunnig anette erdner Läs mer
  • David C

2018-09-25

David C skrev om Juristbolaget
    Jag fick professionell hjälp med att upprätta en bouppteckning efter min mor. Allt gick väldigt snabbt och smidigt tack vare mycket bra rådgivning.

Tack Juristbolaget! Läs mer
  • 2018-09-23

Olle R skrev om Juristbolaget
    Köpte rådgivning gällande familjerätt.
    Bemötandet upplevde vi som mycket professionellt.
    Vi fick mycket god rådgivning. Vi vet nu hur vi fortsättningsvis ska agera i vårt ärende. Läs mer
  • 2018-09-20

Mats W skrev om Juristbolaget
    Jag och min sambo kontaktade Juristbolaget för rådgivning kring sambolagen. Vi fick snabbt hjälp som sedermera ledde till ett samboavtal. Yvonne och Erik förstår värdet av en nära och bra kundrelation samt hög tillgänglighet. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-08-27

Lotten S skrev om Juristbolaget
    Jag fick hjälp med bouppteckning efter min avlidne man.
    Jag blev utmärkt bemött, vänligt och trevligt.
    Jag hade inga förväntningar mer än att bouppteckningen skulle göras på rätt sätt. Och det blev den. Skatteverket har godtagit den vid det här laget.
    Jag är nöjd. Läs mer
  • Sanna N

2018-08-22

Sanna N skrev om Juristbolaget
    När min far gick bort rekommenderade begravningsbyrån sin egen juristbyrå för att hjälpa oss med bouppteckningen. Jag gjorde lite research på nätet och upptäckte att flera av deras kunder haft synpunkter på bl a deras fakturering. Jag sökte istället efter juristbyråer som fått bra rekommendationer och det var så jag hittade och valde Juristbolaget. Min kontakt med Erik på Juristbolaget kändes rak, enkel och trygg. Han såg till att få bouppteckningen färdig trots att det var precis innan semesterperioden. Sen är det förstås dyrt med juristhjälp. Nästan 8000 kronor för en enkel bouppteckningen med efterlevande maka och enbart gemensamma barn, där vi själva tog fram all input. Fakturan var dock detaljerad och inget kändes omotiverat. Jag skulle välja Juristbolaget igen. Läs mer
  • 2018-08-16

Joakim P skrev om Juristbolaget
    Erik på Juristbolaget har hjälpt oss med bouppteckning efter min avlidne bror. Erik är socialt väldigt duktig, verkar materiellt kunnig och framförallt är han väldigt tydlig i allt han gör. Han lämnar således väldigt lite utrymme till missuppfattningar och liknande. Erik gjorde ett toppenjobb. Läs mer
  • Maria D

2018-07-18

Maria D skrev om Juristbolaget
    Fick hjälp att skriva ett testamente. Fick jättebra information och förslag som man som ”vanlig privatperson” inte har koll på. Det kändes tryggt och proffsigt att träffa Juristbolaget. Är mycket nöjd! Läs mer
  • 2018-06-26

Annika H skrev om Juristbolaget
    Hjälp med bouppteckning. Vänligt och korrekt bemött. Snabba svar på våra frågor. Kan verkligen rekommendera den person vi haft kontakt med. Läs mer
  • 2018-06-15

Anita K skrev om Juristbolaget
    Äktenskapsförord och testamente
    Mycket bra bemötande
    Mycket nöjda Läs mer
  • 2018-06-05

Andreas R skrev om Juristbolaget
    Juristbolaget och Yvonne bistod i arbetet kring bodelning på ett mycket professionellt sätt. Det var under processen alltid lätt att nå fram och få svar på olika frågor vilket kändes tryggt. Läs mer
  • Susanne Z

2018-06-04

Susanne Z skrev om Juristbolaget
    Hjälp med bouppteckning efter min mor. Läs mer
  • 2018-05-28

Birgitta F skrev om Juristbolaget
    boupptäckning plus deklaration

bästa tänkbara

inga förväntningar pga första gången

min tillvalda jurist var helt fantastisk, pedagogisk, och mycket förstående. rekommenderar gärna ert företag om någon i min närhelt behöver hjälp. Läs mer
  • 2018-05-22

Johan T skrev om Juristbolaget
    Juristbolaget hjälpte mig med att upprätta en bouppteckning, något de gjorde mycket effektivt. Under hela uppdraget uppträdde de serviceinriktad och professionellt. Läs mer
  • 2018-04-25

Tina W skrev om Juristbolaget
    Fick hjälp att hantera sambofrågor och framför allt hjälp att skriva ett testamente.
    Mycket bra, kunnig, trevlig och förtroendeingivande givande jurist! Läs mer
  • 2018-04-22

Marie Louise H skrev om Juristbolaget
    Vi ville skriva ett testamente.
    Mycket bra bemötande, både per telefon och personerna vi träffade på kontoret.
    De tog omgående kontakt med oss och allt var klart under samma vecka.
    Företaget levde upp till alla våra förväntningar. Läs mer
  • 2018-03-22

Inga-Lill P skrev om Juristbolaget
    Hjälp med bouppteckning. Vi har nog fått den hjälp vi behöver hittills i alla fall och vi har blivit väl bemötta så har inget att klaga på. Läs mer
  • 2018-03-15

Anne H skrev om Juristbolaget
    Beklagar sent svar. Er förfrågan "försvann" i alla andra göromål!

Jag blev mycket trevligt och duktigt bemött av Erik Stenekas i Juristbolaget. Ärendet gällde arv för min son efter hans svenska pappa. Eftersom vi båda bor i Norge var det lite svårt att veta hur vi skulle gå till väga. Det var en stor lättnad för mig att få tala med en så vänlig och duktig människa som ordnade allt snabbt och proffesionelt!

Med vänliga hälsningar
    Anne Haavik Läs mer
  • 2018-03-12

Annika S skrev om Juristbolaget
    Professionell och bra service!! Läs mer
  • 2018-03-12

Heli E skrev om Juristbolaget
    Trevligt bemötande och snabbt gensvar. Har förmedlat kontakt till begravningskunder gällande upprättande av bouppteckning. Får alltid snabb bekräftelse på att de tagit emot kontaktuppgifter samt när de beräknar kontakta kunden. Kan verkligen rekommendera vidare till andra kunder. Läs mer
  • 2018-03-06

Markus A skrev om Juristbolaget
    Stort takk för hjälpen i samband med upprättande av ett gåvobrev och testamente. Fick superbra hjälp och rådgivning redan från början och hela vägen. Kan verkligen rekommenderas!! Läs mer
  • David C

2018-03-06

David C skrev om Juristbolaget
    Mycket bra bemötande. Erik och Juristbolaget tar eget initiativ till att hitta kreativa och smarta lösningar. Proffs som man kan lita på! Läs mer
  • 2018-03-06

Leif E skrev om Juristbolaget
    Jag förmedlar alla våra juridiska tjänster till Juristbolaget. Vi och företaget är så nöjda verkligen. Ett extra plus till Erik och Yvonne som vi har mest kontakt med. Snabba och serviceminded, håller alltid vad dem lovar. Rekommenderas! Läs mer

Johan F skrev om Juristbolaget
    I mitt fall gällde det en boupptäckningen efter min mamma. Bemötandet från Juristbolaget var mycket professionellt och samtidigt med en stor respekt. Förklaringarna för de olika momenten gällande bouppteckningen samt genomförandet kändes väldigt tryggt. Läs mer

Martin R skrev om Juristbolaget
    Juristbolaget hjälpte mig och min sambo med ett testamente.
    Vi kan varmt rekommendera dem!
    Prisvärda och professionella. Läs mer

Pierre H skrev om Juristbolaget
    Erik Stenekas jurist hjälpte oss med dödsboet. Han gjorde ett gediget och mycket bra arbete. Tydlig och korrekt. Läs mer

Garvargatan 11, 112 21 Stockholm