Juristbolaget

Juristbolaget

Vi på Juristbolaget vill vara juristen för alla - i alla livets skeden. Vi hjälper privatpersoner och företag runt om i hela Sverige.

Hos oss står du som kund i fokus där dina önskemål och din situation styr vårt arbete. Vi kan hjälpa till med allt från bouppteckningar, arvskiften och testamenten till samboavtal, gåvobrev och äktenskapsförord.

Ett inledande samtal med oss är alltid kostnadsfritt. Kontakta oss så hjälper vi dig med dina funderingar.

Varmt välkommen till oss på Juristbolaget!

Läs vad 69 kunder tycker om Juristbolaget 2

• Kalle S
    2021-02-23
    Jag anlitade Juristbolaget via Säters Begravningsbyrå för bodelning i samband med min fars bortgång i augusti.
    Alicia Kauntz har varit föredömlig i sin arbete och kontakten med vår familj.
    Hela processen har hanterats proffesionellt i en lättsamt dialog.

Högsta betyg! :)
  • 2021-02-18
    Hej
    Jag förlorade min mor. Tanken på att försöka sköta en bouppteckning mitt i sorgen var för mig otänkbart.

Fick verkligen bra hjälp med allt. Om någon behöver juridisk hjälp så tycker jag man ska ta hjälp av juristbolaget. Lugnt och sansat och utan stress. Precis det som jag behövde. Med vänlig hälsning, Robert Hebb
  • 2021-01-26
    Bouppteckning. Professionellt bemötande, tydlig kommunikation. Levererade enligt överenskommelse.
  • 2021-01-21
    Stort tack till Juristbolaget för all hjälp med bouppteckningar.
    Kan verkligen rekommendera dem, proffsigt och vänligt bemötande.
    2020-11-06
    Bouppteckning,

Perfekt bemötande, förklaringar, så jag förstog alla turer🙏
    Alicia Kauntz är helt enkelt em strålande
    Jurist!

Tacksam Ewa Löwgren 😊
  • 2020-10-26
    Bodelningsärende. Personligt, tryggt, snabbt. Känns som "en vän i nöd". Förväntningarna var höga och de infriades.
  • 2020-10-16
    Trevligt bemötande, snabb och enkel handläggning. Bra service.
  • 2020-08-25
    Mycket vänligt och pedagogiskt bemötande!
  • 2020-08-24
    Det gällde min mammas dödsbo. Jag har blivit mycket korrekt bemött av Juristbolaget och fått snabba svar på mina mail. Har inte varit i kontakt med någon jurist tidigare så jag hade inte så mycket förväntningar.
  • 2020-08-04
    Bouppteckning efter min bortgångna hustru.
    Fått mycket trevligt bemötande av "tjejerna".

Proffsiga i sitt agerande och väldigt lätta att haatt göra med.
    2020-08-04
    Mycket nöjd med samarbetet, personligt och proffsigt bemötande. Fick hjälp med allt och lite till.
    Bouppteckning efter min mor, hade höga förväntningar som uppfylldes.
    Det kändes tryggt och säkert.
    Tack
    Anna
  • 2020-06-29
    Sakliga, kunniga och mycket trevliga.
  • 2020-06-11
    Det gällde bouppteckning för min make Sven Vestlund och jag
    var ledsen men mest nervös.
    Mina kontakter med Hedemora Begra vningstjänst är från dag ett
    julaftonen 2019 och fortfarande mycket fina.

Jag befarade att en "kamrer" skulle dyka upp men in i rummet
    kom YVONNE ÖSTLUND.
    Sifferarbetet flöt på samtidigt som vi fick fin kontakt.
    Det kändes som en gammal kompis dykt upp. Tack för att jag
    fått träffa Dej!
    KRAM MAJ-BRITT VESTLUND
  • 2020-06-05
    Lätta att samarbeta med. Lyhörda. Effektiva. Mycket bra.
  • 2020-05-20
    Hjälp med pappas bouppteckning. Blev bemött professionellt och med noggrannhet.
    Hjälpsam och förklarade tydligt.
    Levde helt klart upp till förväntningarna.
    Kan varmt rekommendera Juristbolaget och Alicia.
    2020-02-25
    Juristbolaget hjälpte mig med min pappas bouppteckning och efterföljande arvskifte. Vi hade Erik som kontaktperson på. Tydlig, kunnig och lätt tillgänglig under hela gången. Rekommenderas varmt i denna djungel av aktörer!!
  • 2019-11-04
    Kan varmt rekommendera bolaget och Yvonne. Mycket väl omhändertagande från början till slut.
  • 2019-10-19
    Testamente, gåvobrev. Blev bemött med respekt , trovärdighet och kunde förklara allt på ett ett enkelt sätt. Vi är mycket nöjda och kommer rekommendera detta kontor👍
  • 2019-09-21
    Äktenskapsförord och testamente.
    Trevligt bemötande och tog sig tid att förklara sånt som vi inte förstod. Ingen stress. Vi fick den tid som vi behövde.
    Vi hade dåliga erfarenheter från ett annat bolag och hoppades på juristbolaget och de levde upp till våra förväntningar.
    Vid behov kommer vi att kontakta dem igen.
  • 2019-09-08
    Juristen vi hade utförde ett bra arbete. Ett gåvobrev blev klart trots att det var lite komplicerat.
  • 2019-09-05
    Hjälp med bouppteckning. Snabb och proffsig hjälp av Yvonne Östlund. Rekommenderas varmt.
  • 2019-08-28
    Bra bemötande, bra hjälp och rådgivning.
    2019-08-08
    Uppdraget gällde en bouppteckning för ett dödsbo. Dödsboet var helt okomplicerat utan besvärliga skulder eller tillgångar. Allt sköttes klanderfritt och bra med trevligt bemötande. Slutsumman blev dock högre än förväntat, nästan 10 000:-, för ett sådant uppdrag. Kolla kostnaden innan ni anlitar Juristbolaget och gör en jämförelse med andra bolag.
    Hej Ola, Tack för din feedback till oss och glädjande att du är nöjd med vårt bemötande och att du var nöjd med det arbetet vi utförde. Det är dock beklagligt att prisbilden inte motsvarande din förväntning! Vi försöker att vara öppna med vår prisbild genom att alltid upprätta ett uppdragsavtal där vi kommunicerar att vi arbetar på löpande timtaxa. Vi presenterar vad som debiteras, så som telefonsamtal, upprättande av dokument, möten etc. och redovisar sedan nedlagd tid i en tidsspecifikation vid bouppteckningsförrättningen samt vid fakturering. Även om vi inte erbjuder några fasta priser brukar vi kunna ge en uppskattad kostnad för uppdraget samt att vi kommunicerar när och varför den håller på att överskridas. Vi har tyvärr inte lyckats motsvara dina förväntningar avseende kostnadsbilden, vilket är tråkigt och som vi tar med oss i vårt framtida arbete. Vi vet att det finns aktörer på marknaden som erbjuder fasta priser och lägre arvoderingar men vi har valt att debitera rådande rättshjälpstaxa för att säkerställa en kvalificerad produkt med hög tillgänglighet för våra klienter. Avslutningsvis vill jag än en gång tacka för att du tog dig tid att lämna feedback till oss. Tack vare detta utvecklas vi och får chansen att bli ännu bättre. Varmt välkommen tillbaka till oss! Allt gott, Yvonne Östlund Jurist Juristbolaget
  • 2019-06-04
    Testamente, väldig professionell, trevlig och snabb, rak på sak.
    2019-05-21
    Hjälp med testamente.
    Blev mycket väl bemött, över mina förväntningar.
    Sammantaget klart positiv upplevelse.
    2019-05-05
    Behövde hjälp med bouppteckning och fick ett trevligt bemötande. Jag tycker vi fick precis den hjälp vi behövde samt att de var tydliga och svarade på de frågor som uppstod.

Mycket nöjd och skulle absolut rekommendera Juristbolaget till andra som skulle behöva hjälp
    2019-04-30
    Här möttes jag av kunskap, engagemang, erfarenhet och det värdesatte jag väldigt högt.
    Vi fick hjälp med bouppteckning, förvaltning, arvskifte, fastighetsförsäljning och slutligen deklaration.
    Till väldigt humana kostnader. Allt sköttes med noggrann kommunikation där vi inte behövde tvivla på något.
    Vi är oerhört tacksamma och kan rekommendera både företaget och Erik Stenekas och Yvonne Östlund och deras medarbetare.
    2019-03-28
    Bra bemötande , väl förberett och smidig hantering.
    2019-03-14
    upprättande av testamente , snabb o god hjälp.
    2019-03-14
    Hjälp vid dödsbo.

Ett mkt gott bemötande och mina förväntningar infriades.

Mkt positiv upplevelse och vi kommer säkert återkomma om
    så behövs.
  • 2019-03-10
    Bouppteckning
    Mycket bra bemötande
    Fått tips om Erik och han levde upp till mina förväntningar

Kan varmt rekommendera Juristbolaget
  • 2019-03-06
    Mycket kunnig och bra genomgång av fakta.
    Bättre bemötande kan man inte få.
    Rekommenderas på det allra varmaste till alla.
    2019-03-06
    Fått hjälp med bouppteckning och arvskifte. Smidigt o trevligt bemötandeå
  • 2019-02-20
    Bouppteckning; professionellt och smidigt handlagt samt vänligt bemötande. Mycket nöjd totalt sett.
  • 2019-01-24
    Särkullbarn, vad kan vi göra för att ekonomiskt kunna bo kvar i hemmet när en av oss avlider. Juristbolaget vet. Vi fick bra råd och förklaringar på våra frågor. TACK! Vi lämnar våra bästa rekommendationer.
    2019-01-10
    Proffesionellt bemötande och snabb hjälp, trots något luddig beställning från min sida. :)
  • 2018-12-28
    Bouppteckning. Inget at klaga på. Bra, snabbt och goda råd. Kommer att vända mig dit igen vid behov!
    2018-12-01
    Jag fick hjälp med samboavtal och testamente. Juristbolaget bemötte mig på ett väldigt trevligt och professionellt vis. Varje steg var pedagogiskt och de fick mig som juridisk okunnig att känna mig trygg genom hela processen. Lokalerna är väldigt fina. Mina förväntningar infriades på varje punkt.
  • 2018-11-23
    Bouppteckning
    Bra information
    Bra genomfört, snabbt
    Skulle vid behov vända mig dit igen
  • 2018-11-22
    Trevligt bemötande med goda råd. Återkommer gärna vid annat tillfälle
  • Adam F
    2018-11-21
    Jag fick hjälp med testamente och samboavtal. Juristbolaget var väldigt engagerade, hjälpsamma och pedagogiska. Man förklarade varje steg minutiöst och fick mig som juridisk okunnig att känna mig säker. Personalen är vänlig samt professionell och man har ett väldigt trevligt kontor med fina faciliteter.

Mina förväntningar infriades på varje punkt.
  • 2018-10-27
    Uppdaterade vårt testamente och skrev ett gåvobrev = förtida arv för en fastighet. Mycket trevligt och ambitiöst bemötande, lätt att snabbt hitta passande mötestider och vi är helt nöjda med resultatet och kostnaden
  • 2018-10-07
    Perfekt handläggare klar tydlig trevlig och kunnig anette erdner
  • David C
    2018-09-25
    Jag fick professionell hjälp med att upprätta en bouppteckning efter min mor. Allt gick väldigt snabbt och smidigt tack vare mycket bra rådgivning.

Tack Juristbolaget!
    2018-09-23
    Köpte rådgivning gällande familjerätt.
    Bemötandet upplevde vi som mycket professionellt.
    Vi fick mycket god rådgivning. Vi vet nu hur vi fortsättningsvis ska agera i vårt ärende.
    2018-09-20
    Jag och min sambo kontaktade Juristbolaget för rådgivning kring sambolagen. Vi fick snabbt hjälp som sedermera ledde till ett samboavtal. Yvonne och Erik förstår värdet av en nära och bra kundrelation samt hög tillgänglighet. Rekommenderas!
  • 2018-08-27
    Jag fick hjälp med bouppteckning efter min avlidne man.
    Jag blev utmärkt bemött, vänligt och trevligt.
    Jag hade inga förväntningar mer än att bouppteckningen skulle göras på rätt sätt. Och det blev den. Skatteverket har godtagit den vid det här laget.
    Jag är nöjd.
  • Sanna N
    2018-08-22
    När min far gick bort rekommenderade begravningsbyrån sin egen juristbyrå för att hjälpa oss med bouppteckningen. Jag gjorde lite research på nätet och upptäckte att flera av deras kunder haft synpunkter på bl a deras fakturering. Jag sökte istället efter juristbyråer som fått bra rekommendationer och det var så jag hittade och valde Juristbolaget. Min kontakt med Erik på Juristbolaget kändes rak, enkel och trygg. Han såg till att få bouppteckningen färdig trots att det var precis innan semesterperioden. Sen är det förstås dyrt med juristhjälp. Nästan 8000 kronor för en enkel bouppteckningen med efterlevande maka och enbart gemensamma barn, där vi själva tog fram all input. Fakturan var dock detaljerad och inget kändes omotiverat. Jag skulle välja Juristbolaget igen.
  • 2018-08-16
    Erik på Juristbolaget har hjälpt oss med bouppteckning efter min avlidne bror. Erik är socialt väldigt duktig, verkar materiellt kunnig och framförallt är han väldigt tydlig i allt han gör. Han lämnar således väldigt lite utrymme till missuppfattningar och liknande. Erik gjorde ett toppenjobb.
  • Maria D
    2018-07-18
    Fick hjälp att skriva ett testamente. Fick jättebra information och förslag som man som ”vanlig privatperson” inte har koll på. Det kändes tryggt och proffsigt att träffa Juristbolaget. Är mycket nöjd!