Alla kategorier Cafe Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Kaffeverket

Kaffeverket

St Eriksgatan 88, 113 62 Stockholm — Visa karta

Kaffe, bakverk, lättare luncher. Servering och take-away.

Läs vad 4 kunder tycker om Kaffeverket

• Therese skrev om Kaffeverket
    Riktigt bra lunch- och fikaställe! Läs mer
  • Anton J
    Anton J skrev om Kaffeverket
    Ett av mina absoluta favoritcaféer. Bra personal, god mat, trevligt, härligt och sköna stolar... det mesta! Det enda jag inte tycker är best in class är faktiskt kaffet, särskilt cappucinon har jag lite svårt för. Men jag går ändå hit om inte varje dag, så åtminstone veckovis, och trivs! Läs mer
  • Janne B
    Janne B skrev om Kaffeverket
    Utmärkt espresso!
    Bra bakverk och trevlig personal.
    Väl värt ett besök Läs mer
  • Christina S
    Christina S skrev om Kaffeverket
    Kaffeverket är relativt nytt för mig som bott i "hoodsen" i dryga tre år. När fina inredningsbutiken meddelade att hon skulle stänga och att det istället skulle öppna ett café tänkte jag SUCK, inte ett kaffeställe till. Men märkligt är att Kaffeverket har klämt sig in i både lokal och utbud. Och kompletterat med något man inte visste att man behövde ... as always liksom.
    Det jag tycker näst mest om är att det är rymligt. Det är inte trångt och smala smala gångar mellan borden för att trycka in så många betalande gäster på så få kvm som möjligt. Det är rymligt. Här hänger grannarna och folket som äter en lång frukost en lördag runt 10 och läser stora papperstidningar jättelänge. Här träffas man snabbt och tar en kaffe i fönstret (där man sitter på fårskinnsfällar = mys mys). Och - det jag gillar allra mest är att här tar man in sin hund. Det ger en ... annan känsla. Ett par killar som har med sig en labrador som ligger lugnt under bordet och väntar på att någon ska dricka klart sin latte, ett par som har sin terrier med och som ligger under ett annat bord.
    Personalen är jättetrevlig. Mackorna är lite to die for. Faktiskt. Testa ägg och kaviar till frukost. Alltså wow. Och croissanterna eller har man tur så har någon bakat en vallmokaka. Och då får man äta lite till. Det enda de måste bli bättre på är kaffet. Jag är picky med min espresso och den är inte ... perfekt. Enligt mig. Men allt annat uppväger och kaffet går ner och smakar bra. Ett guldställe helt enkelt. Läs mer