Kimstads Bygg AB

Kimstads Bygg AB

kimstadsbygg.se
  • BadgeThreeYears
4.4

Kimstads bygg AB är ett byggföretag som utför allt inom takläggning och husbyggnation. Vi har mer än 15 års erfarenhet av de flesta tjänster. Hos oss kan du få hjälp med nybyggnation, tillbyggnader, renovering, eltjänster samt mark-, tak- och golvläggning. Vi lägger stor vikt vid att utbilda våra professionella takläggare och...

75 omdömen om Kimstads Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2017

Stefan A
Skrev om Kimstads Bygg AB

Snabba, bra pris och riktigt trevligt bemötande av dem som bygger

Leif R
Skrev om Kimstads Bygg AB

Snabbt anbud och bra beskrivning av utförandet av arbetet. Efter beställningen blev det ett snabbt utförande och mycket professionellt arbete jag är nöjd.

Bengt Z
Skrev om Kimstads Bygg AB

Snabbt och bra utfört arbete. Bra bemötande från montörerna och företaget. (Enkäten för betygssättningen något svårförståelig )

Benny G
Skrev om Kimstads Bygg AB

Blev trevligt bemött, yrkeskunniga. Är nöjd med det arbete de utförde.

Sara F
Skrev om Kimstads Bygg AB

Vi är väldigt nöjda med slutresultatet av vår badrumsrenovering, men har ett par grejer vi är mindre nöjda med. + så vitt vi kan bedöma gjordes ett bra grundarbete och snickeri + mycket duktig plattsättare + höll tidsplanen - kommunikationen med arbetsledare var stundtals dålig, svår att nå på telefon, svarar inte alltid på sms - planeringen av renoveringen gjordes egentligen enbart vid första påtitten inför offerten, så det var bra att vi var hemma under processen så att vi kunde bestämma och fatta beslut när...

Jörgen G
Skrev om Kimstads Bygg AB

Utfört med mitt fulla godkännande.

Anna B
Skrev om Kimstads Bygg AB

Gjorde jobbet snabbt. Arbetet tog 1 dag istället för 2 som planerat då arbetet blev mindre omfattande än beräknat. dock fick jag betala samma pris som för ursprungliga omfattningen vilket jag inte var helt nöjd med. de repade dessutom fönster som jag skulle använda till annat, jag påpekade detta men har inte fått någon återkoppling.

Berit Maria Helén M
Skrev om Kimstads Bygg AB

Kimstad Bygg renoverade vårt badrum våren 2019. I februari 2022 upptäckte vi att man använt felaktigt skivmaterial runt ett takfönster (det hade börjat svälla av den fukt som bildas när man duschar). Trots upprepade kontakter har man inte återkopplat för åtgärd! Riktigt dåligt. Rekommenderar inte detta företag.

Anders H
Skrev om Kimstads Bygg AB

Anlitade kimstad bygg för ett takbyte. Ett jobb som dom skötte galant. Väldigt trevligt bemötande och väldigt bra kommunikation. Skulle absolut kunna anlita dom igen.

Supaprn F
Skrev om Kimstads Bygg AB

Trevligt bemötande av personalen, och bra ansvar efter service.

Peter W
Skrev om Kimstads Bygg AB

Kimstad Bygg har varit snabba med svar och mycket bra att ha att göra med. De har klart levt upp till mina förväntningar och gjort ett mycket bra jobb. Var heller inga problem att beställa lite mer jobb än avtalat när de var på plats. Tid för leverans av material mm har varit exemplariskt bra. Vi har gjort ett takbyte samt lite mindre träarbete, allt mycket bra hanterat. Kan rekommendera Kimstad Bygg!

Mårten J
Skrev om Kimstads Bygg AB

väl uppfört arbete av duktiga snickare

Tommy S
Skrev om Kimstads Bygg AB

Vi behövde en helrenovering av vårt tak. Kimstad Bygg lämnade en tydlig offert och arbetet utfördes mycket snabbt och effektivt. Städning av arbetsplatsen utfördes varje dag, så det blev aldrig stökigt. Bemötandet av och samarbetet med oss som kunder får högsta betyg. Vi är mycket nöjda med vårt nya tak och att vi valde Kimstad Bygg som utförare.

Juliyana R
Skrev om Kimstads Bygg AB

Väldigt nöjd med det arbete som Kimstad Bygg utförde på vårt hus. De levererar professionell arbete med hög kvalitet på ett tidseffektivt sätt. Kommer definitivt att anlita dem igen när behov uppstår.

Mikael S
Skrev om Kimstads Bygg AB

Ett mycket bra bemötande, taket lades om under de varmaste dagarna på länge utan någon klagan. Taket blev jättebra och kostnaden helt enligt offerten. Mikael Siberg Skogängsvägen 70 Skärblacka

Hannu T
Skrev om Kimstads Bygg AB

jag är inte helt nöjd med Kimstad Bygg AB:s arbete. Hängränna monterades med bakfall, Nockpannor viss del felmonterade. Jag är även besviken på firmans bemötande. Jag fick en tillsägelse att inte ta del av arbetet under arbetets gång.

Anders G
Skrev om Kimstads Bygg AB

Beställde en grundplatta för et garagebygge Positivt: Mycket trevligt och proffessionellt bemötande. Generellt är jobbet väl genomfört också vad jag kan bedöma. Åven tidsomfattningen tycker jag var enbart positivt. På en fråga om jag önskade isolering i grunden i carporten svarade jag tveksamt att jag trodde vi bestämt detta men var osäker. Hade jag svarat kontrollera vad ni offererat hade jag sparat de 12 000 kr jag nu fick extra på räkningen. Där blev jag lite besviken men lika mycket på mig själv som på Kimstad Bygg. Jag skulle defintivt rekomendera dem till vänner och bekanta

Lars B
Skrev om Kimstads Bygg AB

Jag upplever att vi fick ett väldigt bra bemötande och ett utmärkt utfört jobb och är väldigt nöjda!

Håkan L
Skrev om Kimstads Bygg AB

Bemötandet har varit bra. Att uppdraget skulle följa plan och de levde i stort sett upp, till detta. Uppdraget var att bygga en villa på generalentreprenad. De har varit tillmötesgående och de fel som uppstått har i stort sett åtgärdats.

Andreas Elias E

Proffisonella, Ordentliga, Ärliga, Allt igenom utomordentligt

Marcus R
Skrev om Kimstads Bygg AB

Bra bemötande och duktiga hantverkare. Vi står nu med ett badrum som överträffade våra förväntningar. Pris något i överkant.

Elenore P
Skrev om Kimstads Bygg AB

Bra bemötande och dialog! Framförallt nöjd med resultatet av renoveringen av mitt badrum!

Norrköping Nöje Ab N
Skrev om Kimstads Bygg AB

Trevliga och utförde arbetet enligt överenskommelse

Markus N
Skrev om Kimstads Bygg AB

Bra bemötande inför offert för takbyte. De var snabba att komma och titta samt ge offert. Bra kommunikation efter första kontakt och vidare, lätta att få tag på, alltid någon som svarar när man ringer och har frågor. Bra utfört arbete till konkurrenskraftigt pris. Vi är väldigt nöjda med att vi valde Kimstad bygg AB för vårt takbyte.

Lucas V
Skrev om Kimstads Bygg AB

Noggranna byggare som mer än gärna bollar idéer med dig för att förverkliga din dröm. Rekommenderas varmt!

Anders P
Skrev om Kimstads Bygg AB

Ett grymt smidigt takbyte. Bra byggare och enkelt att få kontakt vid frågor. Kommer använda Kimstads bygg igen.

Lucas V
Skrev om Kimstads Bygg AB

Kompetent och trevlig personal som är lyhörda för kundens önskemål. Rekommenderas varmt!

Patrik F
Skrev om Kimstads Bygg AB

Bra bemötande, bra tillgänglighet och kommunikation. Kan rekommenderas för renovering av badrum.

Erik E
Skrev om Kimstads Bygg AB

Renovering av badrum. Tycker vi har blivit bra bemötta och saker har sköts som utlovat. De olika hantverkarna har synkat sig bra så inga krockar har skett. Prisförslaget vi fått innan arbetet stämde bra med slutfaktura och bra inom felmarginal plus tillval. Kommer anlita igen i framtiden.

Therés Viktoria D
Skrev om Kimstads Bygg AB

Anlitade Kimstads bygg vid nyproduktion av villa. Under byggets gång var det lätt att få kontakt med dem men efter slutbesiktningen svarar de knappt på telefon/mail. Det har nästan gått 3 år och de har fortfarande inte åtgärdat de fel eller brister som togs upp. De har vid ett par tillfällen lovat att komma men dyker inte upp utan kommer med nya ursäkter. Vi har även upptäckt många brister/fel i efterhand som inte går att åtgärda och som de inte ens förmedlat till oss under byggets gång. Verkar inte finnas någon yrkesstolthet hos dem, utan viktigast är att få in nya jobb än att avsluta påbörjade.

Malin B
Skrev om Kimstads Bygg AB

Takbyte Mycket proffsig kommunikation innan, under och efter renoveringen. Besvarade mina frågor och funderingar löpande. Tydlig offert. Fakturan stämde överens med offerten. Mycket trevliga, snyggt genomfört arbete, hela taket lagt & klart på totalt två veckor.

Jonas S
Skrev om Kimstads Bygg AB

Kanon företag! Kanon 👍🙌 från start till mål. Grymt snabba, trevlig personal, bra bemötande, håller rent efter sig mm ”Otroligt” trevlig chef ! Tack för ett super jobb! / mycket nöjda Kunder !

Catrin A
Skrev om Kimstads Bygg AB

Gott bemötande , gör jobbet i tid, bra kommunikation

Therese G
Skrev om Kimstads Bygg AB

Trevliga och bra hantverkare! Började senare än angiven tid, så tillbyggnaden blev inte klart i tid enligt avtal. Men vi är nöjda med tillbyggnaden nu när den är färdig!

Joakim M
Skrev om Kimstads Bygg AB

Mycket bra bemötande och kommunikation från början till slut Arbetena var tajmade och helt utan väntetider. Toppenresultat för både badrum och tak. Kan verkligen rekommenderas.

Erland L
Skrev om Kimstads Bygg AB

Kimstad Bygg bytte tak på två av våra flyglar. Professionellt, välgjort, trevlig och kunniga proffs!

Ann-marie M
Skrev om Kimstads Bygg AB

Bra kommunikation med företaget. Snabbt utförandet av takbytet. Mycket trevliga och kompetenta!

Fade G
Skrev om Kimstads Bygg AB

professionella, duktiga. Går att lita på.

Mikaela J
Skrev om Kimstads Bygg AB

Vi anlitade Kimstads Bygg för att renovera en liten gästtoalett och sätta igen ett takfönster. Hantverkarna som kom var kunniga och trevliga, kom med tips och idéer och svarade gärna på frågor. Däremot fick vi intrycket av att det var stressigt på planeringssidan av företaget, något de också sa rätt ut, med hantverkare inbokade på olika jobb överallt. Det ledde till att framförhållningen blev lite lidande och vid ett tillfälle kom en hantverkare för att göra uppgift C innan uppgift B påbörjats, vilket naturligtvis ledde...

Maria L
Skrev om Kimstads Bygg AB

Bra bemötande av gänget som var hos oss. De var engagerade, kunniga & lyssnade på våra önskemål. Vi kommer sannolikt att engagera dem igen :) Öppen kommunikation om "coronafaktorer" som påverkade bygget.

Marcus W
Skrev om Kimstads Bygg AB

Väldigt kunniga, noggranna och trevliga hantverkare. Haft en bra dialog med alla inom firman gällande vår badrumsrenovering och problem som uppstått längs vägen har lösts på ett väldigt bra sätt. Kan starkt rekommendera Kimstad Bygg.

Malin Therese F
Skrev om Kimstads Bygg AB

Jag jämförde med 3 firmor inför vårt takbyte. Valet landade hos Kimstad bygg vilket jag inte ångrat en sekund. Mycket nöjd och kan varmt rekommendera dom vidare.

Lennart H
Skrev om Kimstads Bygg AB

Vi har bytt taktegel på en 70- tals villa. Vi fick ett omedelbart förtroende för entreprenören, vilket visade sig vara riktigt. Arbetet utfördes till full belåtenhet av kunniga och trevliga arbetare. Vi känner oss mycket nöjda med resultatet. Vi kan verkligen rekommendera denna firma.

Maud Camilla H
Skrev om Kimstads Bygg AB

Byte av fönster och ytterpanel med delvis tilläggsisolering. Bra daglig kommunikation med arbetsledare. Lösningsfokuserade. Levererade efter förväntan ett bra resultat.

Catarina G
Skrev om Kimstads Bygg AB

Bra bemötande. En riktigt schysst firma. Rekommenderas varmt!

Ove L
Skrev om Kimstads Bygg AB

Bra service Trevlig personal Tillmötesgående Hög kunskapsnivå Håller vad de lovar och lite till

Jonas F
Skrev om Kimstads Bygg AB

Fick hjälp med att designa och konstruera stommen till en stor altan samt markarbeten under altanen och grunden till växthus. Väldigt gott bemötande och ett stort plus att dom även gjorde markarbeten. Rekommenderas varmt.

Kim A
Skrev om Kimstads Bygg AB

Allt var toppen! Gällde en badrumsrenovering. Jag hade en plan hur jag ville att det skulle se ut. Dom kom med egna tankar och reflektioner och det gillade jag. Kommer anlita dom till allt jag vill ha gjort framöver.

CHRISTIAN A
Skrev om Kimstads Bygg AB

Mailade dom för att titta på mitt hus och få en offert. Efter någon vecka kom en väldigt trevlig kille, skulle få offer inom 1 vecka. Efter 3 veckor ringde jag dom och pratade med chefen, ska ta tag i det direkt va svaret. Efter åtskilliga veckor utan återkoppling mailade skickade jag kontaktade jag både han som kollade på mitt tak samt chefen, inget svar. Försökt få kontakt med dom 2 ggr efter det, ingen återkoppling. Bra på att snacka men händer väldigt lite / inget. Inget företag jag någonsin skulle rekommendera pga deras handläggning, eller brist på den.

Göran N
Skrev om Kimstads Bygg AB

Deras arbete är utmärkt utfört, arbetet utfördes med bästa tänkbara personer alla var proffs och tidsåtgången oerhört bra dessutom var planeringen mellan dom olika yrkesgrupperna utmärkt. Göran / Inger Nilsson