Alla kategorier Skidbacke Dalarna Malung-Sälen Kläppen Ski Resort AB

Kläppen Ski Resort AB

Kläppens Skidanläggning, 780 68 Transtrand — Visa karta

I dalgången rinner Västerdalälven. Hyr en kanot och låt älven ta dig med på en dagsutflykt.
Vyerna är vackra och det finns gott om fisk för den fiskeintresserade.
Gör några strandhugg när andan faller på.
Äventyr eller avkoppling? Låt familjen bestämma.
Låt Kläppen vara din bas för några härliga fjälldagar. Du behöver inte gå långt, allt finns inom räckhåll.
Och eftersom vi vet att du kanske vill stanna längre har vi gjort så att du själv kan välja längden på vistelsen.

Läs vad 6 kunder tycker om Kläppen Ski Resort AB

• Adrian A
    Adrian A skrev om Kläppen Ski Resort AB
    Välskötta backar och en awesome funpark!!!
  • Rosita E
    Rosita E skrev om Kläppen Ski Resort AB
    Toppenställe att åka till med familjen då det ligger nära och har varierande pister. Trevlig personal och en supermysig toppstuga. Kan varmt rekommendera Kläppen!
  • Eva B
    Eva B skrev om Kläppen Ski Resort AB
    Kläppen är ett mycket bra ställe att åka skidor på! Bra backar runt hela berget, familjevänligt, bra torg, bra skidshop med bra uthyrning, fin ny raststuga. Vi bodde Mitt i pisten, suveränt, härlig stuga för 10 personer. Jättebra! Det var första gången vi var där, men vi kommer tillbaka!
  • Annemo F
    Annemo F skrev om Kläppen Ski Resort AB
    Välskött anläggning med mycket välpreparerade pister och sällan kö till lifterna. Toppen!
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Kläppen Ski Resort AB
    Kläppen är skidanläggningen med backar i alla väderstreck. Backarna är varierande och följer ofta terrängen på ett naturligt sett vilket gör att åkningen inte blir så tråkig som den kan bli i stora breda och raka backar som många andra anläggningar har.
  • Elina E
    Elina E skrev om Kläppen Ski Resort AB
    Jättebra skidanläggning som kanske främst specialiserar sig på barnfamiljerna. Bra backar och kul att man kan åka ner på båda sidorna av berget. Skidskolan har under alla år jag varit med i den varit kanonbra, med trevliga, roliga och charmiga skidlärare. Bra restaurang och café där även afterskin liggen. Kan dock vara trångt på afterskin under de veckor när många är där uppe.

Kläppens Skidanläggning, 780 68 Transtrand