Läs vad 131 kunder tycker om KNG El Konsult och Installation AB 2

• 2021-01-14
    Jag kontaktade KNG per mail angående felsökning av el i min bostad som återkopplade snabbt och vi kunde boka tid för koll av elektriker. På grund av sjukdom fick tiden bokas om och KNG var väldigt flexibla och bemötande. Väl dags så kontaktade elektrikern mig enligt överenskommelse och vid felsökning kunde snabbt konstatera ett antal åtgärder som vi diskuterade kring och som fixades snabbt. Sammantaget var kontakten med och utförande av KNG professionell, tydlig och effektiv, och jag kommer definitivt att anlita dem igen.
  • 2021-01-14
    Överenskommen tid hölls. Trevlig installatör. Snabbt klart.
  • 2021-01-02
    En elbrand var på gång som snabbt släcktes av Täbys brandmän. KNG kom snabbt på plats med mycket kompetent och trevlig personal och styrde upp. De kommer nu göra en del jobb förutom det försäkringsrelaterande så inget i framtiden inträffar igen..
    All heder !!

Per-Axel
    Tornvägen 3

Täby
  • 2021-01-01
    Bra service. Dom kom och tittade och jag fick snabbt ett förslag och sen tid för installation.
  • 2020-12-30
    Hög kostnad arbete!
    En 10 minuter uppdrag och har fått faktura 6000 kr.
    skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Hej, ni ringde ut oss för akut jour utryckning mitt i natten då ni stod utan el i huset. Priserna med jour kostnader och ob tillägg skickades till er för godkännande innan vi kunde skapa en order och åka ut till er. Dock är detta ett försäkringsärande och försäkringsbolaget står för hela fakturan, ni står endast för självrisken på ca 1500kr. Väldigt tråkigt att ni vart missnöjda med den akuta hjälp ni fick av oss.

• 2020-12-26
    Gjorde ett utmärkt jobb! Kommer använda dom igen nästa gång 👌
  • 2020-12-22
    Kom på utsatt tid. Bra jobb. Inget strul. Allt fungerade
  • 2020-12-18
    Allt var toppen, kommer anlita dem igen.
  • 2020-12-10
    Har anlitat KNG El två gånger nu. Första gången var de underkonsult till en annan entreprenör. Det rörde sig om installation av ett par strömbrytare och omdragning av några ledningar, cirka en halv dags arbete. De gjorde ett kanonjobb och deras montörer verkar väldigt skickliga och är dessutom trevliga. Därför blev det självklart att anlita dem igen när jag hade mer el-jobb som skulle utföras. Känns tryggt och kommer helt klart anlita dem igen så småningom.
    Olof Å
  • 2020-12-03
    Enkelt uppdrag med nya dimmers i två rum; mycket trevliga och kompetenta medarbetare! Mycket nöjd.
  • 2020-12-01
    Utmärkt! Mycket bra och professionell. Vi fik hjälp snabb och de var jätteduktiga. Rekommenderar!
  • 2020-11-15
    Jag anlitade KNG El Konsult för att installera ett Plejd system på bottenvåningen i mitt hus. Elektrikern var mycket bra på att hitta hur det var uppsatt och införskaffade rätt saker för att få det hela att fungera. Jag är mycket nöjd.
  • 2020-11-13
    Väldigt professionell tekniker som kom ut, han lyssnade på mina önskemål och gjorde installation av laddbox på mindre än 3h. Tummen upp också att KNG kunde komma ut och installera laddboxen redan veckan efter förfrågan när samtliga andra företag jag kontaktat hade mellan 3-5 veckors leveranstid.
    Julia M
  • 2020-11-11
    God tillgänglighet vid frågor och tillmötesgående.
    Installationen gjordes problemfritt och vi var absolut nöjda med slutresultatet! tack KNG
  • 2020-11-02
    CHARGE AMPS HALO 11 kwh

KNG El Konsult och Installation AB gav bra och tydlig information direkt vid första samtalet.

Det efterföljande montaget av Charge Amps Halo samt lastbalansering och integrering i tidigare Charge Amps system gick perfekt.

Mycket nöjd!
  • 2020-10-27
    Jag fick en offert på en laddbox som jag accepterade.
    När installatören väl kom på plats hade han med sig en annan laddbox som inte uppfyllde allt som jag hade beställt.
    Sen väntade en massa tjafs via mail och en anmälan till ARN innan KNG el löste situationen.
    Deras kundbemötande är under all kritik.

Välj ett annar bolag.
    GUNNAR L
    skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Hej Gunnar, Väldigt tråkigt att du upplevde det så. Du fick offert på charge amp halo 11kw, Men på grund av rådande situation med covid-19 så har charge amp hamnat lite efter i produktion. Du fick därför välja om du ville vänta tills vi fick in charge amps i lager eller få en dyrare laddbox Garo 22kW till samma pris. Du valde att gå vidare med att få Garos 22kW installerad. Vi gjorde precis som du sa och du fick arbetet utfört precis enligt dina önskemål.

• 2020-10-20
    Smidigt och bra service. Installerade ir-värmepaneler i stugan. Helnöjd!
  • 2020-10-03
    Kompetent och snabb elektriker. Supernöjd!
  • 2020-10-02
    Mycket snygg paketering av kostnader och produkter inför min laddboxinstallation. Snabb leverans och mycket snyggt installerat av installatörerna, som dök upp i tid och gjorde snygg kabeldragning, håltagning etc.
    Rekommenderas varmt
  • 2020-09-30
    KNG bytte 2 el termostat till golvvärmen. KNG var ensam om att lämna prisoffert inklusive material.
    Installatören hjälpte mig även med att rätta till en trasig kontakt till belysningen. Det är service som man sällan ser idag.
    Bra jobbat KNG!
    Gerard B
  • 2020-09-30
    Bra installation och supertrevlig tekniker som gjorde den!
    Johan K
  • 2020-09-16
    Allt var 10av 10.
    Kommer att använda dom igen!!!!
    Bra pris också
  • 2020-09-10
    Vi hade ett akut problem med vår el. Vi ringde Daniel på KNG. KNG hade en tekniker på plats inom 1 timma, STRÅLANDE!
    Jan H
  • 2020-09-05
    De felsökte en utomhuskontakt som inte fungerade.. Otroligt duktig el reparatör som snabbt hittade felet och var väldigt trevlig .
  • 2020-09-04
    Snabbt behandlande av felet . Kom fort till bostaden. Fint bemötande av servicemannen. Vi ksn rekommendera er.
  • 2020-09-02
    Arbete väl utfört, elektrikern kom i tid, ingenting att klaga på dock så kom det en faktura som påvisade fler arbetade timmar än vad teknikern hade befunnit sig på plats. Kostnaderna för inköpt material saltades en bit också men det visste jag redan skulle ske.
    Företaget vill inte föra en diskussion och erkänna sina felberäkningar gällande arbetstid, fick ett avdrag på 0,50h vilket enligt mig inte är tillräckligt.
  • 2020-09-02
    Trevlig installatör och snabbt utfört arbete.
  • 2020-09-02
    Arbetet gällde flera mindre installationer som jag fick snabb och bra hjälp med.
  • 2020-08-31
    Uppdraget blev aldrig utfört på grund av olika omständigheter.
    Eivor J
  • 2020-08-31
    Eldragning i en studentbostad.
    Nytt elskåp
    Nya uttag
    Nya lamputtag
    Dragning av el fram till huset

Killen från KNG var mycket trevlig.
  • 2020-08-28
    Jag är supernöjd med arbetet som dom fullgjorde, bra kontakt, bra idéer kring lösningar, duktig elektriker. En entreprenör som håller vad han lovar.
    Thord B
  • 2020-08-24
    Jag beställde byte av elcentral. Jag fick en offert där det framgick vad som ingick, arbete och materiel. All kontakt med KNG EL var lätt och smidigt. Företagets installatör var flexibel, trevlig, snabb och noggrann. Jag är nöjd med utfört arbete och kan rekommendera företaget.
    Ola S
  • 2020-08-12
    Jag anlitade Kng el för ett mindre jobb (laga spotar i badrumsskåp). Jag fick snabbt svar på min förfrågan, och några dagar sedan dök Mario upp och löste allt på ett professionellt sätt. Min uppfattning är att det var prisvärt och snabbt utfört.
  • 2020-08-05
    Fakturan kryddades och jobbet som utfördes påstods ta 4h. I skälva verket arbetade personen max 2h, men åkte iväg till grossisten för icke-köp 2 gånger! Varje tur tog minst 30 min. Elektrikern var hos oss knappt tre timmar inklusive de två handlingsrundorna. Jobbet blev ok utfört, men det var uppenbart att elektrikern arbetade extra långsamt och maskade för att kunna debitera 4h. Irriterande eftersmak. Inte kundorienterad.
  • 2020-08-03
    Fick utmärkt hjälp med att fixa en kabelhärva.
  • 2020-07-30
    Vi anlitade KNG Elkonsult AB i samband med vår köksrenovering. Vi fick ett mycket professionellt bemötande av såväl Daniel som Srdan. Srdan utförde elinstallationerna på ett mycket bra sätt, trots att det visade sig att arbetet var mycket mera omfattande och komplicerat än vad vi kunde ana. Srdan hittade hela tiden lösningar och löste uppgiften galant. Srdan är en mycket lyhörd, engagerad och trevlig person som är lätt att ha en dialog med. Vi kan varmt rekommendera KNG Elkonsult AB.
    Mikael och Elisabeth Tragl
    Mikael T
  • 2020-07-28
    KNG svarade snabbt på förfrågan, och kom sen och gjorde ett jättebra jobb med att dra ethernetkabel och elkabel genom en vind.

Deras elektriker var trevlig och lätt att diskutera med.

Rekommenderas!
  • 2020-07-23
    Fick hjälp av Mario med att dra nätverkskablar, fixa nytt eluttag och lite annat smått.
    Supertrevligt och professionellt bemötande och jag är supernöjd med det utförda arbetet!
    Thomas Gustav O
  • 2020-07-16
    Jag och min fru hade beställt omtrådning av elen i huset samt nya centraler (de gamla var med säkringar av porslinstyp). Vi hade också beställt vissa reparationer samt installation av billaddare. Utöver detta var det några mindre åtgärder som skulle vidtas. Vi hade ett första möte med företagets chef som därefter skickade en offert. Mötet var mycket trevligt och offerten var enkel men ändå tydlig. Efter viss mailkonversation där vi fick svar på de frågor vi hade beslutade vi att acceptera offerten. Vi kom överens om startdag för arbetet. Tyvärr blev startdagen förskjuten något pga omständigheter som inte vi kan redogöra för. När arbetet påbörjades var det två installatörer som hela tiden arbetade, som jag uppfattar det, mycket målinriktat. De verkade ytterst yrkesskickliga och var dessutom mycket trevliga och positiva. När det uppstod frågor eller svårigheter kom de med förslag på lösningar som jag kunde acceptera eller komplettera. Arbetet avslutades inom överenskommen tid och efteråt blev allt skräp bortstädat.

Vi kan bara konstatera att detbsom offererats levererades helt enligt offerten. Både företagets ledning och de installatörer som genomförde arbetet gav ett mycket positivt intryck. Bara att rekommendera.
  • 2020-07-15
    Jag beställde installationen av en taklampa. Väntetiden var mycket kort. Arbetet gjordes på en hög professionell nivå! Elektriker var mycket artig och gjorde jobbet så bra som möjligt. Tack så mycket!
  • 2020-07-13
    Elfel.
    Företaget kom snabbt på plats. Men skickade två personer. För att byta en säkring! Arbetet med bytet tog Max 5 min.
    Företaget debiterade 2 timmar. Med
    jouravgift kostade säkringsbytet nästan
    6000 kr. Jag har klagat hos Konsumentverket.
    skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Hej Jörn, När ni ringde in till oss på El jouren för akut hjälp för att ni hade ett elfel hemma som behövde lösas omgående, Så skickades Pris listan till er på sms där allting framgick och att vi har en minimum debitering på 2 h. En Order kan ej skapas hos oss utan att ni som kund har godkänt offerten för jour utryckning. Ni har varit medvetna om samtliga kostnader och ni fick akut hjälp som löste erat Elfel hemma. jour utryckningar är dyrare än vanliga tidsbokningar då jour utryckningar sker under obekväma tider och att erat ärende prioriteras vilket betyder att ni får akut hjälp omgående. Normalt så går jour utryckningar genom försäkring som enbart kostar dig självrisken som är på ca 1800 kr. trevlig dag

• 2020-07-01
    Smidig, kunnig och trevlig elinstallation vid renovering av kök mycket nöjd:-)
  • 2020-06-30
    Bra arbete, snabb respons, trevligt och proffsigt bemötande. Det enda negativa är att det blir väl dyrt då företaget skickade två elmontörer för ett arbete som tog 30’ att lösa och att en montör hade löst detta på samma tid.
  • 2020-06-26
    Professionell hjälp med både IT och El vid två olika tillfällen, både som beställt uppdrag och jour.

Rekommenderar KNG starkt till de som behöver hjälp i norrort.
  • 2020-06-26
    väldigt bra smidigt och enkelt.
  • 2020-06-24
    Snabb och grym service! Bara lovord från mig!!
  • 2020-06-22
    Suverän service, kompetenta elektriker och bra priser. Rekommenderas varmt!
  • 2020-06-09
    Elektrikern kom omgående vid utsatt tid, flyttade kontakt och var allmänt trevlig. Jag var helt nöjd med utfört arbete.
    Suzanne Fleming
  • 2020-06-09
    Inkoppling av spis.
    Ett samtal till företaget som lovade att omgående utföra arbetet.
    Elektriker kontaktar mig och talar om när han ska utföra jobbet.
    Chefen återkopplar till mig och kollar att jag haft kontakt med elektrikern.
    Allt detta fixade KNG på en och samma dag det tycker jag är styrka för ett företag.
    Jag har haft eget företag i över 40 år så jag vet vad ris & ros betyder för ett företag och gör man något bra ska man ha ros.
    Starkt av Er också som stöder Barncancerfonden.
    Björn B
  • 2020-06-08
    Noggranna, artiga och gjorde ett utmärkt jobb. Nöjd kund. Tack.
    skrev om KNG El Konsult och Installation AB

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte