KNG El Konsult och Installation AB

Välkommen till KNG El Konsult & Installation AB!

Vi är din moderna elektriker som värdesätter sina kunder och löser de problem du stöter på. Vi arbetar i alla typer av fastigheter så som bostäder, butiker, skolor, parkeringsgarage och idrottsanläggningar.
Vi utför alla typer av jobb inom Hög- och Låg spänning, som ex. nyproduktion, renoveringar, felsökningar, tillbyggnader osv.

• solcellsanläggningar
  • Laddstationer för Elbilar
  • Kraft
  • Belysning / Belysningsstyrning
  • Data/Tele
  • värmekabel anläggning - Vi har fått utmärkelsen Garanterad Installatör av Ebeco eftersom vi arbetar med säkra och garanterade golvvärmeinstallationer. Vi säkerställer korrekt installation och levererar full dokumentation och därför kan du som kund känna dig trygg hos oss. Du får också möjlighet att förlänga garantin till 25 år.

Vi på KNG El arbetar för en mindre miljöpåverkan i alla de jobb vi utför. Att vi dessutom samarbetar med väletablerade tillverkare, gör att vi kan erbjuda kvalitet, garanti och tillgänglighet i en helt annan utsträckning än våra konkurrenter.

Vi Arbetar i hela Stockholm och Stockholms skärgård med omnejd.

JOUR 24/7

Välkomna!

Läs gärna vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 325 kunder tycker om KNG El Konsult och Installation AB 2

2022-08-10 Verifierad kund
    Väldigt proffsigt bemötande och god service. Vad gäller installationen av 7st laddstolpar gick allt fint enligt plan och resultatet är vi nöjda med. Vi rekommenderar att använda KNG El Konsult och Installation AB.

//Stefan, Brf Porslinet
    2022-08-07 Verifierad kund
    De jobbar det är bra allting han såg bra ut de var duktiga
    2022-07-25 Verifierad kund
    Bra information från början, bra prisinformation och trots försening snabb installation.
    2022-07-20 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd. Bra bemötande och professionellt arbete.
    2022-07-14 Verifierad kund
    Anlitade KNG för installation av en laddbox. Skulle ha gjort bättre research på deras tilläggspriser som var mycket höga som t ex:
    Lastbalanseraren Pulse P1 för 1.956 kr - i butik 695 kr!
    Personskyddsbrytare för 3.683 kr - i butik 1.160 kr!
    Dessutom blev inkopplingen av laddboxen inte fackmannamässigt utförd då anslutningen gjorts på ovandelen där tätningen bl.a klippts upp alldeles för stort och monterats snett så att den inte alls håller tätt - stor risk för kortis.
    Nej, jag rekommenderar INTE KNG EL om du inte är påläst och fackkunnig!
    Hej Per,
    Alla priser är inkl. installation och material och detta stod i eran offert som ni godkände. Så att det kom som en överraskning låter väldigt märkligt.. Priserna som du även anger stämmer inte.

Pris för puls p1 inkl. installation och programmering/driftsättning - 978 kr
    Personskyddsbrytare inkl installation - 1151 kr

Alla priser står offentligt på våran hemsida och kund blir även alltid informerad och måste godkänna om tilläggsarbeten görs.

Tyvärr så har inte du behörighet att besluta om det är fackmannamässigt utfört eller inte. Vi utför alla våra arbeten fackmannamässigt, enligt tillverkarens anvisning och enligt elsäkerhetsföreskrifterna.

Dessutom har inte du betalat din faktura.
    2022-07-11 Verifierad kund
    Krångligt att få kontakt med KNG. Krångligt sätt att betala räkningen oh få fram en pappers kopia av fakturan.

Själva jobbet och den som gjorde arbetat var helt perfekt, och vi kommer säkert att kontakt KNG nästa gång vi behöver en elinstallation
    Hej Gunnar, ursäkta att ni upplevde Krånglig kontakt med oss. Vi har semester där av lite längre handläggningstid samt återkopplingar.

Välkommen åter
    2022-07-02 Verifierad kund
    Fick snabba svar och bra återkoppling! Väldigt trevliga elektriker som är mycket noggranna.

Dock blev det betydligt dyrare än vi räknade med och vad vi fick som offert. Kring 5000 var offerten på och det landa på 9000 efter att vi påpekat att de tagit fullpris på lärlingen som följde med. De skulle installera 3-fas i ett tidigare enfasuttag samt installera induktionshällen och gamla ugnen.

Är väldigt nöjd med jobbet de gjorde och hade säkert tyckt att 9000 var okej redan från början om de sagt att det kunde kosta så mycket. Endast materialet kostade nära 5000.( För att tillägga så skickade vi massor av bilder och information inför offerten och vi la ej till något extra under själva besöket). Men på det stora hela är vi nöjda.
  • Eric S
    skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    2022-06-29 Verifierad kund
    Riktigt bra. Kom ut på plats på bestämd tid, hittade felet och var riktigt duktiga. Även deras kundtjänst var trevlig och behjälplig. Så behöver du hjälp med el, anlita KNG ;)
    2022-06-23 Spontant omdöme
    Bra websida. Elektrikern var trevlig. Beställde laddbox med installation. Väl på plats tillkom en massa kostnader för kabel och arbete. Skulle ha kostat runt 8000 men nu var över 11000. Jag sa nej tack och hävde köpet. Fick betala 2875 kr för ”bomkörning” (elektrikern var där max 15 min). Girigt. Rekommenderar att ta ut ngn att titta på vad som behöver göras och får en realistisk offert innan du tar in denna firma.
    2022-06-22 Verifierad kund
    Jättenöjd med KNG El - lätt att boka och installatören var snabb, proffsig, och mycket trevlig!
    2022-06-22 Verifierad kund
    Svårt att kommunicera med. Inte billigare än någon annan. Trevlig montör.
    2022-06-18 Verifierad kund
    Trevlig och snabb. Snygg installation av laddbox. Väldigt hjälpsam och informativ.
    2022-06-18 Verifierad kund
    Blev lite galet först då vi missförstod varandra. Det löstes dock oerhört professionellt och jag är supernöjd! Det är när det blir lite galet man som bäst märker vad servicen egentligen är värd. KNG får mina varmaste rekommendationer!
    2022-06-18 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt. Fick bra instruktioner
    2022-06-14 Verifierad kund
    Fungerade smidigt att få våran laddbox installerad
    2022-06-03 Verifierad kund
    Allt toppen , från första kontakt till installation av laddbox , som utfördes mycket proffsigt, kan verkligen rekommendera KNG EL
    2022-05-30 Verifierad kund
    Beställning och monterin gick jätte professionellt och smidig. Jag skulle önskat att tilläggs kostnad för säkring (som är viktig enl. installatör ) minst rekommenderas från säljaren eller adderas från början till priset så att kunden blir medveten av totala kostnader. Ekonomi avdelning svarar inte på telefon trotts flera försök.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Bra återkoppling.. snabb service på plats och utförlig information plus snyggt jobb..!
    2022-05-25 Verifierad kund
    Ordnat, välplanerat, fokus på problemlösning en seriös helhet.
    2022-05-23 Verifierad kund
    Det är bra men kunde vara bättre.
    Tekniker som arbetat var kunniga och trevlig. Han får min bästa betyg.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Elektrikern kom inom några dagar, trots att det inte var något akut. Blev bemött av 3 jättetrevliga elektriker (2 praktikanter?) som löste mitt problem snabbt, effektivt och prydligt. Om jag behöver hjälp igen för att jag behöver installera något eller för att jag gjort något katastrofalt med min el igen kommer jag absolut komma tillbaks hit.
    2022-05-16 Verifierad kund
    Snabbt och snyggt genomförd installation
    2022-05-15 Verifierad kund
    Väldigt bra och professionell bemötande, bra service och utmärkt utfört arbete av installation av tre fas samt byte av el central. Väldigt nöjd!
    2022-05-13 Verifierad kund
    Professionellt bemötande från förfrågan till utfört arbete. Snabb leverans på Easee laddbox och installation. Väldigt nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera KNG El! +++++
    2022-05-11 Verifierad kund
    lite krångligt med internetkontakten.
    Snabb och snyggt utfört arbete.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Jag hade problem med att få igång pumpen på min skärgårdsö. Tyvärr var det lite krångligt att få kontakt eftersom man måste ha BankID för att bekräfta beställningen. Nenad dök upp på utsatt tid och löste problemet på ett föredömligt sätt genom sitt stora engagemang o gedigna kunskap. Mvh Douglas
    2022-05-06 Verifierad kund
    Installera laddbox. Lite dåliga på återkoppling på mail/telefon.
    Men väl på plats ett snabbt å bra jobb
    2022-05-06 Verifierad kund
    Kompetent installatör. Och snabb installation. Men dålig koll internt på vad som levererats och inte. Fick bestrida fakturan och sedan fick jag en korrekt.

Digitalt mogna, men kommunikationen intern kn kanske behöver ses över.
    2022-04-23 Verifierad kund
    Superbra bemötande och snabbt utfört uppdrag. Jag är mycket nöjd!
    2022-04-18 Verifierad kund
    Jättebra service trevlig elkille som satte in laddbox!
    2022-04-17 Verifierad kund
    Installationen av laddboxen gick hur smidigt som helst när vi var i fjällen över påsklov. Installatören ringde och Facetime:aden för att hålla oss uppdaterade.

Våra 5 stjärnor går till KNG EL
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
  • Laurent B
    skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    2022-04-16 Verifierad kund
    Super proffsigt, Elektriker var jätte trevliga och kunniga
    Dom var i tid och har gett förslag på installation
    Kundservice och faktura avdelning var hjälpsam och trevliga
    Super glad och rekommenderar verkligen
    Laurent
    2022-04-15 Verifierad kund
    Trevlig och informativ installatör.
    Tillmötesgående kundtjänst.
    Rekommenderas !
    2022-04-15 Verifierad kund
    Fick en laddbox till bilen installera. Dom kom snabbt, utförde installationen perfekt och till ett bra pris. Rekommenderas starkt!
    Dom är bra på att kommunicera vilket jag värderar mycket högt!
    2022-04-11 Verifierad kund
    Profsigt, trevlig bemötande, fint jobb
    2022-04-10 Verifierad kund
    Dem passade på att salta fakturan rejält, anade att det skulle tilkomma extra då det är den branschen och trots fastpris men dem tog i vad dem kunde ändå.
    Nästintill obefintlig återkoppling på samtal och mejl gällande debiteringen.
    2022-04-08 Spontant omdöme
    Att beställa en laddbox på torsdag eftermiddag och få den installerad på fredag är service som slår det mesta. Otroligt trevligt bemötande och professionella på det dem gör. Så nöjda! Tack!
    2022-04-04 Verifierad kund
    Svarade snabbt på mail och kunde komma inom ett par dagar för att installera laddboxen. Trevlig tekniker och riktigt snygg installation som matchar husfasaden. Kan varmt rekommendera KNG.
    2022-04-03 Verifierad kund
    Bra bemötande vid kontakt med företaget . Fick snabbt och tydligt svar på tid för att åtgärda mitt ärende . Installationen av elarmaturen var perfekt . Mycket nöjd . Kommer att anlita företaget igen vid behov .
    2022-04-03 Verifierad kund
    Snabbt och proffsigt utfört. Mkt nöjd över arbetet!
    2022-04-03 Verifierad kund
    Enkelt och smidigt från start till mål
    2022-03-31 Verifierad kund
    Installatio mm ok. Hade dock velat ha mer information.
    2022-03-26 Verifierad kund
    Snabbt, snyggt och proffsigt! Jag ringde på torsdagen, på fredag var en ny laddbox på plats.
    2022-03-26 Verifierad kund
    Jättetrevlig och duktig installatör.
    Dock blev slutnotan 2000 kr dyrare än offerten som jag fick innan.
    Hej Sören, tack för erat omdöme och jätte kul att ni är nöjda med vårat arbete och våran service. KNG El Konsult och Installation AB
    2022-03-25 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Installation av spishäll i kök och montering av ljusamatur garage
    2022-03-20 Verifierad kund
    KNG EL fick i uppdrag att byta ut en proppcentral i vår villa.
    Resultatet blev en felkoppling som förstörde en värmepump samt även ett fläktsystem. Dom kopplade in 400 volt på 230 v system. Dom har nu gjort om jobbet men inte ersatt det trasiga.
    Personalen uppträdde mycket artigt vid arbetet här
    2022-03-18 Verifierad kund
    Otydligt när det gäller skillnaden på faktura och offert dvs mellanskillnaden är svår att tyda
    2022-03-14 Verifierad kund
    Bra kommunikation av innehåll och pris till själva installation. Mycket bra elektriker som gjorde jobbet snabbt och var kunnig.
    2022-03-14 Verifierad kund
    Snabb och professionell installering av laddstolpe!
    2022-03-12 Verifierad kund
    Kunde inte varit mer nöjd!
    Lyhörda och lösningsorienterade och snabba på att svara vid frågor. Rekommenderar varmt KNG – tack Daniel!