Alla kategorier Elektriker Stockholms län Haninge KNG El Konsult och Installation AB

KNG El Konsult och Installation AB

Utgårdsvägen 6, 136 43 Handen — Visa karta

Välkommen till KNG El Konsult & Installation AB!

Vi är din moderna elektriker som värdesätter sina kunder och löser de problem du stöter på. Vi arbetar i alla typer av fastigheter så som bostäder, butiker, skolor, parkeringsgarage och idrottsanläggningar.
Vi utför alla typer av jobb inom Hög- och Låg spänning, som ex. nyproduktion, renoveringar, felsökningar, tillbyggnader osv.

• Kraft
  • Belysning / Belysningsstyrning
  • Data/Tele
  • solcellsanläggning
  • värmekabel anläggning - Vi har fått utmärkelsen Garanterad Installatör av Ebeco eftersom vi arbetar med säkra och garanterade golvvärmeinstallationer. Vi säkerställer korrekt installation och levererar full dokumentation och därför kan du som kund känna dig trygg hos oss. Du får också möjlighet att förlänga garantin till 25 år.

Vi på KNG El arbetar för en mindre miljöpåverkan i alla de jobb vi utför. Att vi dessutom samarbetar med väletablerade tillverkare, gör att vi kan erbjuda kvalitet, garanti och tillgänglighet i en helt annan utsträckning än våra konkurrenter.

Vi Arbetar i hela Stockholm och Stockholms skärgård med omnejd.

JOUR 24/7

Välkomna!

Läs gärna vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:00

Läs vad 41 kunder tycker om KNG El Konsult och Installation AB

• 2019-05-06

K3 Stockholm skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Har anlitat företaget flera ggr och alltid med bra resultat. Rekommenderas starkt! 👍

// Oskar
    K3 Gruppen Läs mer
  • 2019-05-06

Albin Mur & Puts AB I skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Det är non fel på de företaget för det första e de trevliga och den andra de gör ett bra jobb 😁 mycket nöjda tack Daniel och KNG EL AB ...
    Mvh Izo .. Läs mer
  • 2019-05-01

Ivan M skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    kng är en av bästa som jag joba med. Läs mer
  • Panagiotidis C

2019-05-01

Panagiotidis C skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Renovering av elanläggning i villa. Blev bemött på ett mycket professionellt och bra sätt.
    Förväntningar var som man trodde som va att allt gick i sin ordning utan några problem.
    Väldigt bra grabbar som kan sitt jobb och jobbar hårt! Läs mer
  • Dewito A

2019-05-01

Dewito A skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Best and Best KNG EL KONSULT I HELA SWERIGE. Läs mer
  • 2019-04-06

Marie E skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Snabb, smidig kontakt och lösning på vårt problem. Läs mer
  • 2019-04-04

Anders H skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Utmärkt utfört elarbete med trevlig och professionell elektriker Läs mer
  • 2019-04-04

Per E skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    KNG kunde komma på kort varsel och utförde felsökning och åtgärd snabbt och effektivt. Snyggt jobbat! 😀 Läs mer
  • 2019-03-18

Erik t skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Elarbeten i samband med en om- och tillbyggnation av en villa. Kom med bra förslag på olika lösningar. Serviceinriktade med högt kundfokus. Läs mer
  • Wilhelm K

2019-03-12

Wilhelm K skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Superbra! Verkligen proffsiga och trevliga! Läs mer

Magnus L skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Vi anlitar KNG till flertalet av våra projekt. De är lyhörda, snabba och flexibla!
    Vi kan starkt rekommendera KNG!! Läs mer

Jan H skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Elinstallation i vårt nybyggda hus.
    Vi blev väldigt bra bemötta.
    KNG anlitades som ersättare för en annan el-firma. Kunde ställa upp med kort varsel.
    Kommer med bra ide'er och är nogranna i sitt arbete. Läs mer

Zoran skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Nyproduktion av fastighet. Kng el utförde ett utmärkt jobb, bra lösningar, service minded, super trevlig och kunnig personal. Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2019-01-23

Jökelns samfällighetsförening F skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Lampor (led) till parkering installerad, tack för en utmärkt jobb!! Läs mer
  • 2018-12-17

Michael E skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    proffsigt utfört av trevlig och kunnig personal Läs mer
  • 2018-12-07

Joakim K skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Ville byta ut strömbrytare i lägenheten till dimmers, fick besök på morgonen enligt avtalad tid av installatör som noterade vad som behövdes, åkte och hämtade material, och ett par timmar senare var allt fullt fungerande, inklusive app-styrning! Läs mer
  • 2018-11-28

Michael skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Elinstalation mycket fint utfört..utmärkt duktig personal vi är toppennöjda. Läs mer
  • 2018-11-13

Alf skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Bra, snabb och god service. Bra kontakt med mig som beställare och kom med bra lösningar. Helnöjd!!! Läs mer
  • 2018-11-05

Åke L skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Kontroll och omdragning av el.
    Företaget ger ett mycket kompetent intryck genom företrädaren Daniel. Ibland förefaller det dock onödigt att ha en medhjälpare med som mest tittar på. Ersättningen till dessa två är enligt faktura densamma, vilket är djupt orättvis i förhållande till kunskaperna. Läs mer
  • 2018-11-04

Johan L skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Snabb och bra service. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2018-11-02

Sara K skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Supertrevlig och superproffsig! Läs mer
  • 2018-10-23

Anita S skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Vi är mycket nöjda både med utfört arbete och bemötande.
    Proffsigt arbete med utomhusbelysning och eluttag. Läs mer
  • 2018-09-08

Gustaf S skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Belysning och dimmer.
    Fantastisk service och jättebra resultat!
    Jättenöjda och rekommenderar starkt till
    framtida byggen och kunder! Läs mer
  • 2018-09-08

Göran N skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Alltid lika snabb service och professionella installationsarbeten. Dessutom trevligt bemötande! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-08-31

Verifierad kundrelation
    Johan N skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Jag sänker mitt tidigare omdöme från 2 till 1 då jag idag upptäckte att KNG vid montering av utrustning, likt rena nybörjare, har dragit sönder en skruvskalle så att den inte går att lossa.
    .....
    *Ursprungligt omdöme*

KNG fick som underkonsult till en byggfirma uppdraget att dra in elen vid uppförandet av ett Attefallshus under augusti 2018.

KNG behövde 31 timmar för att:
    - Flytta ett befintligt säkringsskåp till det nya Attefallshuset.
    - Sätta in ett aningen större säkringsskåp där det mindre tidigare satt
    - Installera slang/sladd och montera dosor/lock till 11 strömbrytare/stickkontakter inklusive borra hål i reglar men inget övrigt snickeriarbete. Ett par strömbrytare/stickkontakter var ca 6 meter från säkringsskåpet. Ett par ca 4 meter och resten inom 2 meter från säkringsskåpet.

Mina observationer och reflektioner:
    - Uppdraget kan knappast beskrivas som annat än ett enkelt rutinuppdrag för en erfaren elektriker.
    - Även om man antar att säkringsskåpen tog 4 timmar var att installera så ger det att varje stickkontakt/strömbrytare tog drygt 2 timmar att få på plats. 2 timmar per kontakt!
    - KNG menar att planeringen av arbetet och upphandlingen av material tog mycket tid.
    - KNG drog slang/kabel så rörigt och borrade sönder reglar så kraftigt att snickaren fick göra om dragningen och laga/förstärka skadade reglarna.
    - KNG använde bara material från nya förpackningar, använde cirka hälften, tog betalt för hela förpackningen med resultat att jag nu har en massa skruv och clips som jag inte har någon användning för. Den överblivna slangen och elkabeln (från 100 meters rullar) tog man dock med till nästa kund. Med andra ord använder inte KNG något eget lager för standardförbrukningsartiklar som skruv och clips. Det här komplicerar planeringen och upphandlingen av material. Men det gör inte KNG något då de låter kunden betala för den tiden. Ja, jag körde på löpande räkning. Stort misstag!
    - KNG har i sitt fakturaunderlag väldigt noga specificerat kostnaderna ner till varenda liten tejp bit och tagit betalt för det. Det kostade mig t.ex. 1 470 kronor att få den lilla skylten vid säkringsskåpet monterad. Det framgick när jag fick fakturaunderlaget förklarat för mig.
    - Efter påpekande har KNG lovat att dra av kostnaden för de tre timmar det tog snickaren att dra om slang/kabel och förstärka skadade reglar, samt kostnaden för 20 meter slang/kabel. Jag är dock skeptiskt till att de gjorde av med så mycket som 80 meter. Ca 60 meter är mer troligt.
    - KNG har hela tiden uppträtt artigt.

Upplever jag att KNG generellt har agerat professionellt och med kundens bästa för ögonen? - NEJ

Upplever jag att jag har fått valuta för pengarna? - NEJ

Är det troligt att jag kommer anlita KNG igen? - NEJ! Läs mer
  • 2018-08-17

Verifierad kundrelation
    Tamara M skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Jag tyckte att de var väldigt proffesionella och väldigt duktiga på sitt arbete! Jag hade höga förväntningar och de levererade med dessa förväntningar! Läs mer
  • Martin T

2018-08-15

Martin T skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Daniel och hans gäng på KNG är riktigt skickliga elektriker. Det jag har uppskattat är framför allt två viktiga egenskaper. Dels yrkesskicklighet och dels kommunikationsförmåga. Vi anlitade dom för att planera och dra all el till vårt nybyggda fritidshus. Daniel har varit snabb, seviceminded och fantastiskt enkel att ha att görs med. Även saker vi glömt beställa, kunde dom fixa på plats. Om något varit oklart så har jag fått bilder och vi kunnat bestämma ändå.
    Som med alla hantverkare är det viktigt att vara överens om priset i förväg.
    Vi kommer anlita Daniel igen och jag kan med nöje ge mina varmaste rekomendationer. /Martin Tägtström Läs mer
  • 2018-08-09

Alexandra skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Efter att ha fått många rekomendationer om kng el så valde jag att anlita dem för att renovera mitt kontor, Wow vilket bemötande, service och expertis. Väldigt bra lösningar och utföranden. Anlitar dem absolut igen!

Top betyg. Rekomenderar varmt! Läs mer
  • Mattias S

2018-08-09

Mattias S skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Hade varit utan el under natten då jordfelsbrytaren hade slagit ut. Ringde Daniel på KNG på morgonen och de var här vid lunch. Bra och proffsigt intryck med hög känsla för service och förklara vad som hänt. Toppbetyg! Läs mer
  • Amanda B

2018-07-27

Amanda B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Grymma, snabba och mycket trevliga! Läs mer
  • Jörgen S

2018-07-26

Jörgen S skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Bästa firman. Toppen personal och mycket kunniga. Läs mer
  • 2018-07-26

Sussane D skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Fixade badrumsbelysning o belysning ute på balkongen.
    Jag är supernöjd med hur jag blev bemött o utförandet. Läs mer
  • 2018-07-26

Rita R skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Snabbt på plats med eluttag till tak och perfekt utfört arbete! Läs mer
  • 2018-07-25

Mats H skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Daniel på KNG El har installerat ny elcentral och dragit om el i vårt hus. Det blev väldigt bra och är snyggt utfört. Daniel arbetade dessutom snabbt. Daniel är väldigt lätt att ha att göra med och är väldigt trevlig. Ziri och Mats Läs mer
  • 2018-07-24

Madeleine J skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Elinstallation på balkong.
    Jag blev bemött på ett mycket professionellt sätt. Alla mina förväntningar infriades.
    Jag ger företaget mina allra bästa rekommendationer Läs mer
  • 2018-07-24

Alexander H skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Vi hade ett inbrottsförsök i vår fastighet och när jag beskrev situationen för Daniel på KNG el så ställde dom upp och hjälpte oss omgående. Även fast det var mitt i semestertider och kalendern va fullbokad så klämde dom in oss på en lördag. Riktigt snyggt utfört jobb och mycket bra bemötande, rekommenderas starkt!
    Brf Horisonten Läs mer
  • 2018-07-21

Madeleine J skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Ett väldigt bra företag, professionellt, vänligt, punktligt och trevligt att ha att göra med. Läs mer
  • Fredric K

2018-07-20

Fredric K skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Vi anlitar ofta KNG El vid våra behov av elektriker i Stockholm. Alltid serviceminded, flexibel och levererar superba lösningar åt oss. Vi är otroligt nöjda med vårat samarbete. Läs mer
  • 2018-07-19

Milos M skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Total renovering av kontor: väldigt ödmjuka och professionella killar, ringer defenitivt igen om vi skulle behöva hjälp med elen igen. Läs mer
  • Andrijana s

2018-07-19

Andrijana s skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Snabb och utmärkt service. Rekomenderar varmt!
    Trådade om min lägenhet och bytte el central. Det gick snabbt, smidigt och kom billigare undan än planerat. Vi kommer absolut att anlita dem igen! Läs mer
  • 2018-07-19

Norus AB Z skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Bra service, Grym Expertis, smarta lösningar!

10poäng! Läs mer

Utgårdsvägen 6, 136 43 Handen