KNG El Konsult och Installation AB

Utgårdsvägen 6, 136 43 Handen — Visa karta

Välkommen till KNG El Konsult & Installation AB!

Vi är din moderna elektriker som värdesätter sina kunder och löser de problem du stöter på. Vi arbetar i alla typer av fastigheter så som bostäder, butiker, skolor, parkeringsgarage och idrottsanläggningar.
Vi utför alla typer av jobb inom Hög- och Låg spänning, som ex. nyproduktion, renoveringar, felsökningar, tillbyggnader osv.

• solcellsanläggningar
  • Laddstationer för Elbilar
  • Kraft
  • Belysning / Belysningsstyrning
  • Data/Tele
  • värmekabel anläggning - Vi har fått utmärkelsen Garanterad Installatör av Ebeco eftersom vi arbetar med säkra och garanterade golvvärmeinstallationer. Vi säkerställer korrekt installation och levererar full dokumentation och därför kan du som kund känna dig trygg hos oss. Du får också möjlighet att förlänga garantin till 25 år.

Vi på KNG El arbetar för en mindre miljöpåverkan i alla de jobb vi utför. Att vi dessutom samarbetar med väletablerade tillverkare, gör att vi kan erbjuda kvalitet, garanti och tillgänglighet i en helt annan utsträckning än våra konkurrenter.

Vi Arbetar i hela Stockholm och Stockholms skärgård med omnejd.

JOUR 24/7

Välkomna!

Läs gärna vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:00

Läs vad 112 kunder tycker om KNG El Konsult och Installation AB

• Gerard B

2020-09-30

Gerard B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    KNG bytte 2 el termostat till golvvärmen. KNG var ensam om att lämna prisoffert inklusive material.
    Installatören hjälpte mig även med att rätta till en trasig kontakt till belysningen. Det är service som man sällan ser idag.
    Bra jobbat KNG! Läs mer
  • Johan K

2020-09-30

Johan K skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Bra installation och supertrevlig tekniker som gjorde den! Läs mer
  • 2020-09-16

Johan R skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Allt var 10av 10.
    Kommer att använda dom igen!!!!
    Bra pris också Läs mer
  • Jan H

2020-09-10

Jan H skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Vi hade ett akut problem med vår el. Vi ringde Daniel på KNG. KNG hade en tekniker på plats inom 1 timma, STRÅLANDE! Läs mer
  • 2020-09-05

Lillemor R skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    De felsökte en utomhuskontakt som inte fungerade.. Otroligt duktig el reparatör som snabbt hittade felet och var väldigt trevlig . Läs mer
  • 2020-09-04

Ingmar T skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Snabbt behandlande av felet . Kom fort till bostaden. Fint bemötande av servicemannen. Vi ksn rekommendera er. Läs mer

Anna B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Arbete väl utfört, elektrikern kom i tid, ingenting att klaga på dock så kom det en faktura som påvisade fler arbetade timmar än vad teknikern hade befunnit sig på plats. Kostnaderna för inköpt material saltades en bit också men det visste jag redan skulle ske.
    Företaget vill inte föra en diskussion och erkänna sina felberäkningar gällande arbetstid, fick ett avdrag på 0,50h vilket enligt mig inte är tillräckligt. Läs mer

Mats A skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Trevlig installatör och snabbt utfört arbete. Läs mer

Linda S skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Arbetet gällde flera mindre installationer som jag fick snabb och bra hjälp med. Läs mer
  • 2020-08-31

Eivor J skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Uppdraget blev aldrig utfört på grund av olika omständigheter. Läs mer
  • 2020-08-31

Karl O skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Eldragning i en studentbostad.
    Nytt elskåp
    Nya uttag
    Nya lamputtag
    Dragning av el fram till huset

Killen från KNG var mycket trevlig. Läs mer
  • Thord B

2020-08-28

Thord B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Jag är supernöjd med arbetet som dom fullgjorde, bra kontakt, bra idéer kring lösningar, duktig elektriker. En entreprenör som håller vad han lovar. Läs mer
  • Ola S

2020-08-24

Ola S skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Jag beställde byte av elcentral. Jag fick en offert där det framgick vad som ingick, arbete och materiel. All kontakt med KNG EL var lätt och smidigt. Företagets installatör var flexibel, trevlig, snabb och noggrann. Jag är nöjd med utfört arbete och kan rekommendera företaget. Läs mer
  • 2020-08-12

JOHAN B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Jag anlitade Kng el för ett mindre jobb (laga spotar i badrumsskåp). Jag fick snabbt svar på min förfrågan, och några dagar sedan dök Mario upp och löste allt på ett professionellt sätt. Min uppfattning är att det var prisvärt och snabbt utfört. Läs mer
  • 2020-08-05

Sofia H skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Fakturan kryddades och jobbet som utfördes påstods ta 4h. I skälva verket arbetade personen max 2h, men åkte iväg till grossisten för icke-köp 2 gånger! Varje tur tog minst 30 min. Elektrikern var hos oss knappt tre timmar inklusive de två handlingsrundorna. Jobbet blev ok utfört, men det var uppenbart att elektrikern arbetade extra långsamt och maskade för att kunna debitera 4h. Irriterande eftersmak. Inte kundorienterad. Läs mer
  • 2020-08-03

Patrice K skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Fick utmärkt hjälp med att fixa en kabelhärva. Läs mer
  • Mikael T

2020-07-30

Mikael T skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Vi anlitade KNG Elkonsult AB i samband med vår köksrenovering. Vi fick ett mycket professionellt bemötande av såväl Daniel som Srdan. Srdan utförde elinstallationerna på ett mycket bra sätt, trots att det visade sig att arbetet var mycket mera omfattande och komplicerat än vad vi kunde ana. Srdan hittade hela tiden lösningar och löste uppgiften galant. Srdan är en mycket lyhörd, engagerad och trevlig person som är lätt att ha en dialog med. Vi kan varmt rekommendera KNG Elkonsult AB.
    Mikael och Elisabeth Tragl Läs mer
  • 2020-07-28

Anders M skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    KNG svarade snabbt på förfrågan, och kom sen och gjorde ett jättebra jobb med att dra ethernetkabel och elkabel genom en vind.

Deras elektriker var trevlig och lätt att diskutera med.

Rekommenderas! Läs mer
  • Thomas Gustav O

2020-07-23

Thomas Gustav O skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Fick hjälp av Mario med att dra nätverkskablar, fixa nytt eluttag och lite annat smått.
    Supertrevligt och professionellt bemötande och jag är supernöjd med det utförda arbetet! Läs mer
  • 2020-07-16

Bengt A skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Jag och min fru hade beställt omtrådning av elen i huset samt nya centraler (de gamla var med säkringar av porslinstyp). Vi hade också beställt vissa reparationer samt installation av billaddare. Utöver detta var det några mindre åtgärder som skulle vidtas. Vi hade ett första möte med företagets chef som därefter skickade en offert. Mötet var mycket trevligt och offerten var enkel men ändå tydlig. Efter viss mailkonversation där vi fick svar på de frågor vi hade beslutade vi att acceptera offerten. Vi kom överens om startdag för arbetet. Tyvärr blev startdagen förskjuten något pga omständigheter som inte vi kan redogöra för. När arbetet påbörjades var det två installatörer som hela tiden arbetade, som jag uppfattar det, mycket målinriktat. De verkade ytterst yrkesskickliga och var dessutom mycket trevliga och positiva. När det uppstod frågor eller svårigheter kom de med förslag på lösningar som jag kunde acceptera eller komplettera. Arbetet avslutades inom överenskommen tid och efteråt blev allt skräp bortstädat.

Vi kan bara konstatera att detbsom offererats levererades helt enligt offerten. Både företagets ledning och de installatörer som genomförde arbetet gav ett mycket positivt intryck. Bara att rekommendera. Läs mer
  • 2020-07-15

Elena Z skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Jag beställde installationen av en taklampa. Väntetiden var mycket kort. Arbetet gjordes på en hög professionell nivå! Elektriker var mycket artig och gjorde jobbet så bra som möjligt. Tack så mycket! Läs mer
  • 2020-07-13

Jörn E skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Elfel.
    Företaget kom snabbt på plats. Men skickade två personer. För att byta en säkring! Arbetet med bytet tog Max 5 min.
    Företaget debiterade 2 timmar. Med
    jouravgift kostade säkringsbytet nästan
    6000 kr. Jag har klagat hos Konsumentverket. Läs mer
    2020-07-13 KNG EL KONSULT & INSTALLATION AB svarar Jörn E
    Hej Jörn,
    När ni ringde in till oss på El jouren för akut hjälp för att ni hade ett elfel hemma som behövde lösas omgående, Så skickades Pris listan till er på sms där allting framgick och att vi har en minimum debitering på 2 h. En Order kan ej skapas hos oss utan att ni som kund har godkänt offerten för jour utryckning. Ni har varit medvetna om samtliga kostnader och ni fick akut hjälp som löste erat Elfel hemma. jour utryckningar är dyrare än vanliga tidsbokningar då jour utryckningar sker under obekväma tider och att erat ärende prioriteras vilket betyder att ni får akut hjälp omgående.

Normalt så går jour utryckningar genom försäkring som enbart kostar dig självrisken som är på ca 1800 kr.

trevlig dag
  • 2020-07-01

Thomas R skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Smidig, kunnig och trevlig elinstallation vid renovering av kök mycket nöjd:-) Läs mer
  • 2020-06-30

Marcus A skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Bra arbete, snabb respons, trevligt och proffsigt bemötande. Det enda negativa är att det blir väl dyrt då företaget skickade två elmontörer för ett arbete som tog 30’ att lösa och att en montör hade löst detta på samma tid. Läs mer
  • 2020-06-26

Carl J skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Professionell hjälp med både IT och El vid två olika tillfällen, både som beställt uppdrag och jour.

Rekommenderar KNG starkt till de som behöver hjälp i norrort. Läs mer
  • 2020-06-26

Edvard H skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    väldigt bra smidigt och enkelt. Läs mer
  • 2020-06-24

RAMY E skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Snabb och grym service! Bara lovord från mig!! Läs mer
  • 2020-06-22

Lars F skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Suverän service, kompetenta elektriker och bra priser. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-06-09

Susanne S skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Elektrikern kom omgående vid utsatt tid, flyttade kontakt och var allmänt trevlig. Jag var helt nöjd med utfört arbete.
    Suzanne Fleming Läs mer
  • Björn B

2020-06-09

Björn B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Inkoppling av spis.
    Ett samtal till företaget som lovade att omgående utföra arbetet.
    Elektriker kontaktar mig och talar om när han ska utföra jobbet.
    Chefen återkopplar till mig och kollar att jag haft kontakt med elektrikern.
    Allt detta fixade KNG på en och samma dag det tycker jag är styrka för ett företag.
    Jag har haft eget företag i över 40 år så jag vet vad ris & ros betyder för ett företag och gör man något bra ska man ha ros.
    Starkt av Er också som stöder Barncancerfonden. Läs mer
  • 2020-06-08

Susanne E skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Noggranna, artiga och gjorde ett utmärkt jobb. Nöjd kund. Tack. Läs mer
  • 2020-06-07

Niklas A skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Fick hjälp med elinstallationer för nytt kök vilket gick smidigt. Trevlig och lyhörd elektriker som gjorde ett bra jobb och utan svårigheter planerade elen efter våra önskemål. Kontakten med företaget har gått utmärkt med snabba svar på mail. Kommer absolut anlita KNG igen. Läs mer
  • Eva C

2020-06-07

Eva C skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Klockan 21 en lördagskväll gick elen och huset bkev kolsvart. Vi hittade KNG El på nätet och en dryg timme senare var en elektriker på plats ute hos oss i Vallentuna. Han identifierade felet snabbt, en trasig jordfelsbrytare, och satte dit en ny på direkten. Företaget levde helt upp till den utlovade dygnet-runt-jouren och informerade oss också om att kontakta vårt försäkringsbolag. Utryckningen kostade oss därmed bara självrisken. Snabb och kunnig service och ett gott bemötande är vår sammanfattning! Läs mer

Riku H skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Beställde elektrikern till lägenheten. Han Kom nästa morgon och utförde repaparationen snabbt.
    Bra, vänlig mottagande av personalen. Läs mer

Amena S skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    The service was initially OK, but when the invoice came I discovered that I was charged over 200% of the market-cost of an expensive electronic part (about SEK 2000). It took a long time to contact KNG and then they simply responded "these are our prices". They should have communicated about charging such a high amount for a part. Läs mer

Brf T skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Trevliga och proffsiga! Vi är väldigt nöjda med jobbet de gjorde vilket var att byta en böjd gatstolpe. Läs mer

Johan B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Jag behövde en felsökning och reparation av spotar i badrumsskåpet, ett litet jobb som inte brukar vara så eftertraktat. Men jag fick snabbt bra kontakt med Kng El, och mindre än en vecka senare var det fixat. Elektrikern som kom (Mario) var trevlig samt väldigt skicklig, och jag är mycket nöjd! Priset var enligt avtalat, vilket var ganska billigt jämfört med många andra firmor.Jag kommer definitivt anlita dem igen!! Läs mer
  • 2020-04-28

Karin A skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Mindre jobb med diverse montering av kontakter och brytare.

Snabb respons efter min förfrågan.
    Väldigt bra info per telefon om tider och priser.

Elektrikern som hette Mario, kom nästa dag, tidigare än avtalat, men ringde först och frågade om det var ok. Mario var trevlig och vänlig så jag uppskattade att ha honom i mitt hem.
    Vi gick igenom alla punkter och Mario lagade en inköpslista på nödvändigt material. Sen blev jobbet raskt och professionellt utfört, och jag fick ordnat saker som tidigare elektriker sa inte gick att göra.
    Efter ett par dagar fick jag en faktura som gjorde att jag igen fick en positiv överraskning.

P.g.a. köksrenovering har jag haft en del hantverkare i huset, och det har varit tragiskt att uppleva deras sätt att jobba på, deras okunnskap och deras hållning till kunden.

Efter att ha fått jobbet utfört av KNG EL Konsult och Installation AB har jag fått tron tillbaka på att det finns duktiga, seriösa firmor och hantverkare.
    De rekommenderas på det varmaste! Läs mer
  • 2020-04-24

Heikki L skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    On time, good quality work and done in expediently. Läs mer
  • Sara C

2020-04-23

Sara C skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Mycket nöjda med kvalitén på jobbet och utförandet. Installation av laddbox, nytt eluttag och byte av dimmer till lampa. Fick även snabbt svar när vi hade frågor efteråt (kring laddbox). Kommer definitivt använda igen när vi behöver elektriker! Läs mer
  • 2020-04-23

K3 B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete med KNG, de är kunniga och professionella. Rekommenderar dem starkt! Läs mer
  • 2020-04-20

Karl Ludvig L skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    KNG hjälpe mig med en rad installationer samt elarbeten. Trevlig, effektiv och professionell installatör som dessutom jobbade över för att få klart allt på en dag. Alla installationer var snyggt och ordentligt utförda. Jättenöjd och kan rekommendera. Läs mer
  • My S

2020-04-20

My S skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Bra! Kan inte uttala mig om mer avancerade installationer/reparationer eftersom det visade sig vara ett väldigt enkelt jobb, men är mycket nöjd med hur uppdraget utfördes. Trevlig installatör, snabbt utfört, och allmänt bra service. Läs mer
  • 2020-04-18

Carl R skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Kom i tid och agerade professionellt och tog ansvar för installationen de utförde. Arbetsinsatsen får bästa betyg och jag kommer anlita dom igen.
    Det som drar ner helhetsintrycket är att en Tesla (inte en arbetsbil) med företagets logotype stod fulparkerad utanför huvudentrén till Ica Maxi här om dagen. Dels att skylta med en ”lyxig” bil och dessutom attityden att jag kan parkera hur jag vill, sannolikt från ägaren, ger dåligt signalvärde. Läs mer
  • 2020-04-16

Rasmus P skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    De fick en felkod (E6) på min spis, kom hit i 20 min och konstaterade att min spis var rätt installerad och åkte sedan igen. Det var ju uppenbart att det var ett fel i spisen och inte installationen. Detta kostade mig ca 1400 kr. Läs mer
  • 2020-04-16

Ove J skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Jag skulle säkra ner mitt radhus. Jag fick snabbt svar och jobbet var klart samma dygn som jag beställt. Jag blev mycket trevligt bemött och är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-03-16

Björn B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    De hjälpte mig med enklare elarbeten. Var snabbt på plats och arbetade fort. Bra bemötande.
    Lite otydligt kring kostnader. De jobbade på löpande, men jag hade inte förstått att de hade en minimitaxa för varje gång....
    Det hade blivit topp-betyg om det inte var för det! Läs mer
  • 2020-03-13

Tina Annika Catharina H skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    De kom snabbt och fixade snabbt en lite akut situation med elen i tvättstugan . Jag är supernöjd och kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-03-13

Sthlm B skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Bra killar med jätte bra service Läs mer
  • 2020-02-20

Emelie R skrev om KNG El Konsult och Installation AB
    Elias från KNG kom punktligt och hjälpte mig att reparera spotlights som gått sönder. Han var trevlig, duktig och fakturan var helt enkelt överenskommelse. Skulle tryggt anlita KNG igen! Läs mer

Utgårdsvägen 6, 136 43 Handen