Kontrollansvarig Stefan Eriksson

Thulevägen 21, 135 55 Tyresö — Visa karta

Under en byggprocess med om- eller nybyggnationer är det många kontroller som ska utföras. Kontrollansvarig Stefan Eriksson hjälper varje år över 80 byggherrar över hela Stockholm att färdigställa deras byggnationer. Vi agerar gärna bollplank och stöd under hela byggprocessen. Vi tar fram alla dokument, upprättar ett kontrollsystem och säkerställer kvaliteten.

Vårt företag har funnits sedan 1996 och har därmed lång erfarenhet av byggprocesser och kontroller. Kontakta oss gärna på kontoret i Tyresö för att veta mer!

Läs vad 71 kunder tycker om Kontrollansvarig Stefan Eriksson

• 2020-11-18

Fredrik J skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Vi har anlitat Kontrollansvarig Stefan Eriksson vid flertalet tillfällen och är mycket nöjda med både service och leverans! Läs mer
  • 2020-11-13

Annelie B skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Vi har anlitat Stefan Eriksson som kontrollansvarig i en totalentreprenad för byggnation av ett teknikhus. Samarbete och dialog har fungerat utmärkt.

Vi kommer anlita Stefan Eriksson i nästa byggnation. Läs mer
  • Mikael H

2020-11-03

Mikael H skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Vi hade inte ett så komplext ärende - komplemnetsbostdashus Attefall - men ändå snabbt, tillgängligt, trevligt och professionellt hanterat av Stefan. Läs mer
  • 2020-06-25

Johan E skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Kontrollansvarig i samband med byggnation av privat villa. Stefan är mycket professionell, kunnig och engagerad Läs mer
  • 2020-05-27

Fredrik G skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Kontrollansvarig Stefan Eriksson har varit kanon från början till slut på vårt byggprojekt. Professionellt och trevligt bemötande. Kan varmt rekommendera dem,

Fredrik Grönberg Läs mer
  • 2020-05-21

Jan I skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Tillbyggnad av villa. Kontrollansvarig är ju något man måste ha enligt reglerna. Stefan med assistent Anna Persson skötte uppdraget helt enligt plan. Jag kunde ställa frågor och fick klargörande svar. När det var dags att samla ihop dokumenten för slutbesked fick jag bra support av Anna. Bra samarbete med entreprenör. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-04-20

Peter B skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Kunnig, saklig och enkel att jobba tillsammans med. Läs mer
  • 2020-04-02

Palle M skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Stefan o Anna har varit superbra att ha och göra med. Kunniga, tillmötesgående och trevliga. Om någon behöver en kontrollansvarig kan jag varmt rekommendera Stefan och Anna Läs mer
  • 2020-03-02

Erica B skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Vi är väldigt nöjd med kontrollansvarig vi anlitade. Bra och tydliga svar på våra frågor Läs mer
  • 2020-01-13

Anders R skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Kompetent med stöd även i delar i byggprocessen som inte omfattas av KA-uppdraget. Har använt Stefan Erikson i två byggen som båda gick smidigt. Läs mer
  • 2019-12-20

Susanna I skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Professionell, hjälpsam och vägledande. Precis vad vi behövde! Läs mer
  • 2019-12-17

Florian F skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    I samband med om- och tillbyggnad av huset anlitade jag Stefan Eriksson som kontrollansvarig. Jag fick direkt svar på min förfrågan med tydlig information om vad som gäller och en beräknad kostnad för uppdraget.
    Under hela byggprocessen var vårt samarbete väldigt god, allt gick smidigt, från bra information till kontroll och uppföljning. Stefan är väldigt kompetent, professionell och lätt att samarbeta med. Det gav trygghet för mig under hela byggprocessen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-12-12

Johan S skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Mycket bra samarbete. Stefan är kunnig och konstruktiv. Läs mer
  • 2019-11-19

Hammersta fastigheter ab skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Anlitad som kontrollansvarig. Stefan Eriksson är kunnig och påläst. Företaget bemöter oss som kunder på ett vänligt och professionellt sätt och har ett gott renommé hos kommunen. Detta sammantaget gör att vi varmt kan rekommendera företaget och vi kommer absolut anlita dem igen om behovet uppstår i framtiden. Läs mer
  • 2019-09-19

Petter B skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Vi fick hjälp med kontrollplan i samband med tillbyggnad av befintlig villa. Hade också en bra diskussion kring konstruktion och övriga ritningar. Sammantaget är vi mycket nöjda med den hjälp och stöda som vi fick före och under byggnationen. Läs mer

ulf K skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Stefan och Anna gjorde ett perfekt jobb i min sons villa projekt där vi på slutet fick problem med ansökan av slutintyget. Men efter mycket samarbete så fick vi det att landa i tid. Läs mer

Pia D skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Att ha Stefan Eriksson som kontrollansvarig har varit en mycket positiv och behaglig upplevelse. Han har varit ett stort stöd i vårt bygge och jag har fått bra svar på alla mina frågor. Som "förstagångsbyggare" har det varit mycket tryggt att alltid ha Stefan att vända sig till.
    Jag kan varmt rekommendera Stefan till alla andra som är på jakt efter en bra kontrollansvarig. Läs mer

Patrik H skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Jag anlitade Stefan som KA vid vårt bygge för massor av år sedan. Han var även på den tiden väldigt seriös med sitt uppdrag och som fler har skrivit här, också väldigt hjälpsam som bollplank kring frågor och funderingar jag hade som inte låg direkt under hans uppdrag. Nyligen stötte vi på lite problem kring en ny bygglovsansökan vi skulle göra kring en utbyggnad som mynnade ut i att vi behövde få fram en del gammal dokumentation. Jag vände mig åter till Stefan och Anna där Anna nu hjälpte mig mycket i att leta fram gamla dokument kring vår fastighet och även stöttade mig i den förvirrande situation som uppstod. Men med Anna och Stefans hjälp redde även detta problem till slut upp sig. Jag kommer definitivt anlita Stefan och Anna igen om jag bygger något nytt i framtiden och hoppas bara i så fall att dom har tid att anta sig uppdraget. Läs mer
  • 2019-04-01

Claes J skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Proffsigt och kunnigt bemötande av Kontrollansvarig Stefan Eriksson Läs mer
  • 2019-03-29

Anders H skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Väldigt professionell och har ett bra och sjysst bemötande mot sina kunder och har mycket kunskaper som är ovärderliga när man ska bygga sitt hus. Läs mer
  • Daniel M

2019-03-28

Daniel M skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Jag byggde ett arkitektritat hus på + 200 kvm.
    Haft en hel del problem med entreprenad firman och förseningar över 6 månader.
    Stefan var ett mycket bra bollplank så jag som icke kunnig fått den information jag behövt för att ta upp problem & fel med ansvarig för entreprenadet.
    Han väntade även med betalning då bygget drog ut på tid, ingen förskottsbetalning som jag förväntade mig.

Om det är något jag skulle vilja påpeka för Stefan och hans framtida projekt så kanske man ska bjuda med "byggherren" mig, då platsbesök utförs. Om allt går bra gällande bygget så är det inga problem men om det går som för oss hade jag gärna varit med vid plats besöket och vi tillsammans titta på de fel som uppmärksammats.

En 5:a är mitt betyg till Stefan och hans team.

Daniel M Flygel Läs mer
    2019-05-16 anna p svarar Daniel M
    Hej Daniel,

Tack för ditt fina omdöme och för ditt påpekande gällande platsbesöken. Vi tar till oss av din feedback.
    Allt gott!

Mvh / Anna
  • 2018-05-29

Hans G skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Behövde hjälp med att få ett slutbesked på vår ombyggnad. Stefan, och Anna, löste uppgiften snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2018-05-26

Karl-Åke L skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Kontrollansvarig för husbygge
    mycket bra bemötande av kansliet
    samt av stefan själv.
    Förväntningarna klart över förväntan,
    mycket smidigt genomfört arbete. Läs mer
  • 2018-05-23

Veronica N skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Är mycket nöjd med Stefan Erikssons insats som kontrollansvarig i mitt husprojekt. Läs mer
  • 2018-05-22

Jan K skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Vi anlitade Stefan Eriksson när vi skulle bygga vårt hus i Tyresö.
    Stefan utförde sitt uppdrag till full belåtenhet.
    Vi är nöjda och kan rekommendera honom. Vi har inget att anmärka på. Läs mer
  • Anders H

2018-05-21

Anders H skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Väldigt duktig kontrollansvarig på det rent juridiska, så skulle något vara felaktigt är jag väldigt övertygad att man som byggherre skulle få den hjälp man behöver.
    Till det mindre positiva är att de har väldigt många samtidig uppdrag, så jag fick en uppfattning av att han med nöd och näppe hade koll på vem jag var. Det var ganska långa ledtider på att komma i kontakt med Stefan både mail och telefon.
    Även ganska oklart hur många timmar en KA lägger ner, så kostnaden eller om arvodet är rimligt är svårt att bilda sig en uppfattning om, men känslan är att kostnaden per levererad timme är väldigt hög.
    Jag hade förväntat mig klart större fysisk närvaro av tjänsten ”KA”. Men det var också första gången jag anlitade en KA.

På frågan om jag skulle anlita honom igen eller rekommendera honom så är svaret helt klart Ja! Även med kännedom om de lite negativare sidorna. Läs mer
  • Malin H

2018-05-21

Malin H skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Jag använde Stefan som kontrollansvarig för vår utbyggnad. Allt gick smidigt och vi är nöjda med tjänsten.
    / Malin Läs mer
  • Gunnar David Kristofer A

2018-03-14

Gunnar David Kristofer A skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Stefan är mycket kunnig och oerhört hjälpsam. Han stöttade oss mycket när nybygget inte gick bra. Högt respekterad av såväl entreprenörer som handläggare på kommunen.
    Anna är precis som Stefan mycket hjälpsam och stöttande. Hon har bra koll på vad som händer med bygget trots att det är Stefan som gör platsbesök.

Det finns inte på kartan att ge annat än full pott till Stefan och Anna. De är verkligen två eldsjälar i en byggbransch som är fylld med oseriösa företag. De bryr sig på riktigt att det ska gå bra, och det är verkligen något som vi uppskattat och värderat högt! Läs mer
  • 2017-12-14

Roger C skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Undertecknad ger Kontrollansvarig Stefan Eriksson med personal högsta betyg,
    Under hela byggprocessen kände jag stor trygghet inför besiktningarna där han med
    stor integritet och kunnande gjorde att jag kunde färdigställa byggnationen av villan
    i Saltsjö-Boo, Nacka. Läs mer
  • 2017-12-04

Sheike Omar L skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Fantastisk duktiga och alltid tillmötesgående. Skulle jag bygga nytt igen är Stefan Eriksson den vi väljer. En goldstjärna även till Anna på företaget. Hon hade en fantastisk inställning även i våra svåraste tider under bygget och det var ovärderig. Företaget i sin helhet var värt varenda öre. STARKT rekommenderat! Läs mer

Martin S skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Hela processen tillsammans med Stefan och Anna har varit perfekt. De har guidad oss genom hela byggperioden på ett föredömligt sätt, och sett till att alla papper, rapporter och egenkontroller funnits på plats - så att vi fick chansen att bygga vårt drömhus.

Vi kan verkligen rekommendera dem. Läs mer

Nrk I skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Tycker Stefan Eriksson och Anna gör ett kanon bra jobb. Har inget att anmärka på, väldigt nöjd. De är proffsiga, tillgängliga och har ordning och reda på allt. Läs mer

Christian L skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Noggrann, strukturerad, hjälpsam och kunnig. Läs mer
  • 2017-08-10

Michael J skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Lösningsorienterad och kunnig. Läs mer
  • 2017-08-04

Ola H skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Vi anlitade Stefan som kontrollansvarig vid en ombyggnation i ett flerbostadshus.

Stefan och Anna vet vad de håller på med och är kanon att ha att göra med. Stefan kom med kreativa förslag både gällande själva bygget och bygglovsprocessen. Läs mer
  • Torstein N

2017-08-04

Torstein N skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Fantastiskt bemötande, engagemang och stöd. Mycket seriöst företag och vi ger våra allra bästa rekommendationer. Både Stefan och Anna gör sitt absolut bästa för att allt ska fungera utifrån sitt uppdrag.
    Torsten och Helena Läs mer
  • 2016-04-25

Jörgen N skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Kontrollansvarig Stefan Eriksson är mycket serviceinriktad och kunnig. Stod på sig mot entreprenader med krav hur olika besiktningar skulle gå till och när. Låg ofta på med förfrågan hur bygget flöt på och när han skulle få ta del av olika handlingar. Läs mer
  • 2016-02-28

Carl-gustav S skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    FICK MYCKET HJÄLP VID PLANERING SAMT UNDER BYGGTIDEN. STEFAN HAR MYCKET GODA KUNSKAPER OCH HANS NOGGRANNHET VÄCKER RESPEKT HOS BYGGFIRMORNA. DETTA GJORDE ATT MAN UNDER HELA BYGGTIDEN KÄNDE EN STOR TRYGGHET! Läs mer
  • 2016-02-23

Ralf R skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Bemötandet från företaget och personerna är bra, det går att kommunicera på olika nivåer både på teknisk nivå och på föreskrifts nivå. Läs mer
  • 2016-02-22

Ane H skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Vi anlitade Stefan som kvalitetsansvarig för vårt byggprojekt - tillbyggnad av villa - för ungefär 3 år sedan. Stefan var hjälpsam och saklig under hela processen, och hjälpte till med goda råd och stöd i kontakten med kommunen och hantverkarna. Vi rekommenderar Stefan. Läs mer
  • 2016-02-21

Erik B skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Stefan har varit kontrollansvarig för vårt villabygge med tillhörande sidobyggnader. Vi sammanfattar Stefans insats så här: Professionell och erfaren - har alltid svaren på våra frågor, Serviceorienterad - hittar alltid tider som passar och hjälper till med ett :) ,
    Lösningsfokuserad - hittar lösningar som tillgodoser oss, byggentreprenören och BBR/Kommunen - en klippa. Läs mer
  • 2016-02-20

Benn M skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Stefan Eriksson som kontrollansvarig är hjälpsam, duktig, proffsigt och har en stor erfarenhet.
    Tack för det.
    Benn Matchett Läs mer
  • 2016-02-20

Reza M skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Stefan Eriksson har varit väldigt seriös och kunnig. Under byggnationen stötte vi på många problem som jag kunde bolla med Stefan och han var alltid väldigt hjälpsam och gav bra tips.
    Vårt i intryck har bara varit positivt och vi rekommenderar Stefan till de vi känner som har planer på att bygga. Läs mer
  • Anders S

2016-02-20

Anders S skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Hej och vill bara tacka Stefan Eriksson för att han har varit behjälplig vid mitt husbygge.
    Det betyg jag vill lämna är det bästa pga Stefans kunskap och hans tillgänglighet.
    Mvh Anders Svanström Alkällevägen 36, 139 33 Värmdö Läs mer
  • 2016-02-19

Martin H skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Gjorde det han skulle utan krusiduller. Mycket kompetent. Bra kontakter med Haninge kommun. Trevlig assistent som sköter papper, telefon och mail. Bara en trevlig erfarenhet. Läs mer
  • 2016-02-18

Herrmann A skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Lätt, ärlig och trovärdig. Bra kommentarer. Läs mer
  • 2016-02-18

Bobby M skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Vi kan enkelt svara att Stefan Eriksson har handlagt vårt ärende utmärkt från dag 1 genom hela ärendet. Läs mer

Westerlund M skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Stefan gjorde ett utmärkt jobb som kontrollansvarig och bollplank under bygglovsprocessen 👍 Läs mer

Håkan H skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Kontrollansvarig. Såg att huset behövde höjas. Kanon Läs mer

Andreas S skrev om Kontrollansvarig Stefan Eriksson
    Nogrann, kunnig och sympatisk. Högsta betyg. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte