Krafft Måleri

Krafft Måleri

I centrala Örebro finner ni anrika Krafft Måleri. Våra målare har lång erfarenhet och jobbar alltid för att ge dig bra service och kvalité i arbetet. Vi vill kunna ta uppdrag på kort varsel och därför har vi alltid välutrustade bilar redo för alla sorters måleri!

I butiken ger vi dig inspiration, råd och tips inför ditt projekt. Vi vill att du ska bli nöjd med resultatet och därför visar vi gärna hur det kommer se ut i vår inredda ateljé. Du kan främst inhandla färg och tapeter, men vi visar också de kök vi har till försäljning. Vi har dessutom en lekhörna för barn som tröttnar på att jämföra färgkartor och välja tapeter.

Några av de tjänster vi erbjuder är byggnadsmåleri, färgsättning, dekorativt måleri och målning av industrigolv och plåttak. Vi håller dessutom lift- och ställningskurser på förfrågan.

Kom förbi butiken eller hör av dig så hjälper vi dig!

Läs vad 119 kunder tycker om Krafft Måleri 2

2021-03-14
    Väl utfört arbete av målare men dålig kommunikation av projektledare
    2021-03-14
    Allt har fungerat bra! Vi är nöjda med service, utförande och bemötande!
    2021-03-14
    Målade om några väggar, snabb återkoppling och uppdraget utfördes snabbt och elegat. Trevlig och tillmötesgående målare syntes inte att hon målat (annat än på väggarna förstås!) Kan varmt rekommendera målaren och företaget.
    2021-03-14
    Ommålning och reparation av träräcken

Bra bemötande

Förväntade mig ungefär det jag fick

Min upplevelse är att fakturaunderlaget som kom inte var genomarbetat, två gånger fick jag begära justering för att slutsumman skulle bli rätt.

Allmänt kan sägas att ersättningsnivån för snickartimmar är hög, skulle kunna justeras ner när det handlar om ett så pass stort jobb.
  • 2021-03-13
    Snabbt och snyggt!
    2021-03-12
    Ett mycket bra utfört arbete och otroligt bra kommunikation med personal som är ute på våra områden och jobbar. En stor eloge till Conny Lindin som har den bästa kundeservicen som går att få.
    Annelie Molin
    Örebrobostäder AB
    2021-02-21
    Vi beställde renovering av huset som omfattade arbeten med bygg, el, golvslipning, måleri och projektledning.

Vi blev bemötta på ett mycket professionellt och personligt sätt. De har egen personal av hög kvalitet och ett väl inarbetat kontaktnät av duktiga hantverkare samt mycket god förmåga att planera och samordna projekten, vilket medfört att arbetena färdigställts snabbt och med bra resultat.

Om vi får nya behov av renovering eller nybyggnation så anlitar vi gärna Krafft Måleri.
    2021-02-16
    Personalen på plats är mycket bra, lätta att jobba med.
    Arbetsledaren Conny funkar jätte bra.

//Fredrik
    2021-02-14
    Slipning av parkettgolv 2 st stora ytor samt putsning av tak och väggar i 2 stora rum.
    Vi blev bra bemötta och alla arbeten har utförts på ett mycket bra sätt. Vi är mycket nöjda med resultatet!
    Förväntningarna som vi hade blev uppfyllda
    Trevlig personal och ett mycket bra resultat
  • 2021-02-13
    Målning av vägg och tak.
    Mycket bra, både vid beställning, offert, samt utförande. Målaren kom prick kl 7 varje morgon och utförde sitt jobb med bravur.
    Eftersom vi fått en tidigare målning/tapetsering/lagning och målning av tak gjort av samma företag, så var förväntningarna rätt höga då vi var väldigt nöjda med det. En annan målare då, men fantastisk på att göra jobbet. Det kostar lite men det är så värt det. Vi är mycket nöjda!
    2021-02-11
    Bra, professionella och snabba.
    2021-02-11
    En bra målerifirma som levererar kvalité och i rätt tid.
    Eftermarknad/garanti kan dom också.
    2021-02-11
    Bokade i god tid för att få hjälp med tapetsering och målning innan inflytt i lägenheten.
    Supernöjd med kvalitet, bemötande och att tidsplanen höll.
    Anlitar Kraffts igen.
    2021-02-11
    Där blir man alltid bemött på ett enkelt o trevligt sätt. Köper kontinuerligt hantverks tjänster där och både arbetsledning och målare är grymt duktiga
  • 2021-02-10
    Målning av ett gammalt stort och brett element samt panel i hall.
    All kontakt gick via telefon, första kontakten gick via annat företag, som i sin tur överlämnade nyckel - behövde ej ta ledigt från arbete.
    Väl dags för målning så gick första kontakt till klart utfört arbete fort.
    Arbetet fint utfört samt ej ”tillstökat”.
    Trevligt bemötande och jag är väldigt nöjd med utfört arbete.
    2021-02-10
    Jag är mycket nöjd med resultatet. Målarna kom mycket punkligt och gjorde ett bra jobb. jag kommer anlita dem igen vid behov i framtiden.
    2021-02-10
    Fantastiskt resultat! Är SÅ nöjd med tapetseringen! Oerhört proffsiga och trevliga! Rekommenderas varmt!
    Köpte milltex7. Blev bra bemött och kunnig personal
    2021-02-10
    Omtapetserande av hall, vardagsrum och sovrum. Smidigt och mycket snyggt utfört arbete. Bra kontakt med alla på företaget. Uppfyllde alla våra förväntningar.
    Vi är helnöjda!
    2021-02-10
    Vi har jobbat med Krafft Måleri under en lång tid. De utför både stora och mindre projekt åt oss. Jag har haft bra kontakt med arbetsledarna och de är snabba att svara. Under det nu pågående stora projektet de hjälper oss med har jag fått väldigt bra hjälp. Jag känner att jag kan rekommendera Krafft måleri till andra. De har också en fin butik med hjälpsam personal.
    2021-02-09
    Total renovering av badrum, bra bemötande, tog lång tid innan det kom i gång, sedan bra förutom miss att handfatet kom för nära toalettstolen så det fick flyttas, blandaren till duschen svår, dom kunde förklarat bättre att handdukstorken inte skulle räcka att värma upp så golvvärme hade varit att rekommendera
    2021-02-09
    Diverse mindre arbeten både ute och inne (omläggning och underarbete nytt papptak på verandan, måleriarbeten utvändigt runt fönster + kittning, ledstång monterad i källartrapp, tapetsering ett rum, golvläggning i mindre rum, byte ytterpanel källardörr).
    Mycket bra bemötande, allt från besök innan igångsättandet för att gå igenom och ge offert till samtliga utförare av ovan angivna arbeten.
    Tyckte absolut att företaget levde upp till mina förväntningar o rekommenderar dem gärna vidare till andra.
    2021-02-08
    Nöjd! Lätt kommunikation med...bra pris!
    2021-02-08
    Anlitade Krafft för ett större renoveringsprojekt allt har fungerat till belåtenhet från att de kom och tittade på uppdraget, återkoppling med offert, genomförande av uppdraget på utsatt tid och faktura som överensstämde med offerten
    Rekommenderas varmt
    2021-02-08
    Mindre ombyggnad invändigt i huset. Mycket hjälpsamt och kompetent bemötande.
    Överlag mycket positivt.
    2020-06-15
    Håller tiderna, gör det de lovat på utsatt tid. Bra service.
    2020-06-12
    Nytt kök och målning av hall. Proffessionella, kompetenta, noggranna och serviceminded.
    Det blir mer affärer med Krafft Måleri - skönt att ha en helhetsleverantör.
    Klottersanering.
    Arbetet har alltid blivit väl utfört.
    2020-06-11
    Klottersanering fungerar kanon, är borta hyfsat omgående vilket uppskattas, däremot uppskattas inte att jobb glöms bort, hade det varit muntlig beställning är det lätt att glömma men om man får mail enligt ö k och missas är inte fullt så bra
    Vårt fel och vi ber om ursäkt. Nu ska det i alla fall vara utrett och klart. Känns bra när kunder säger till när vi gjort fel. Krafft Måleri
    2020-06-11
    Krafft jobbar som underleverantörer till oss, något som de sköter förtjänstfullt. Fina jobb och bra kommunikation.
    2020-06-09
    Målning av lokaler, bra snabb service , bra utfört
    2020-05-20
    Snabb hantering & åtgärd av vår beställning.
    2020-05-20
    Beställningar av jobb i och utan ramavtal hos våra kunder, Krafft levererar vad man kommer överens om i tid och har alltid ett bra bemötande och ett bra servicetänk..
    2020-05-18
    jag köpte måleritjänster, har bra kontakt med arbetsledningen på Krafft Måleri samt med de anställda i butiken.
    Får klara besked när jag frågor om något samt snabbt återkoppling.

Snyggt och inspirerande i butiken!
  • Mikael N
    skrev om Krafft Måleri
    2020-05-18
    Jag har samarbetat med Krafft Måleri och kan inte säga annat än att jag är otroligt nöjd.
    Det gör nästintill alla mina entreprenadsjobb utan att jag blivit missnöjd en gång.
    Tack!
    Målning
    Alltid väl bemött
    De lever upp till mina förväntningar
    Är något inte ok åtgärdas det
  • 2020-05-15
    Målning av väggar och tak i källare
    Jag blev väl bemött.
    Krafft levde upp till min förväntningar
    Jag är nöjd med slutreslutatet.
    Måeleriutförande
    Bra bemött
    Ibland bättre egenkontroll
    2020-05-15
    Krafft Måleri har rätt kompetens när det gäller målning.
    Man vet att man alltid får ett bra resultat.
    Otroligt bra arbetsledning och serviceinriktad personal
  • 2020-05-15
    Jag har beställt div. målningsarbeten.
    Möttes med ett väldigt proffsigt och anpassningsbart bemötande, lyhörda för mina önskemål men även med tips för att få mig så nöjd som möjligt med det utförda arbetet.

Mycket serviceinriktade.
    2020-05-15
    1 Måleri och fönster renovering.
    2 Mycket bra bemötande från samtliga.
    3 Krafft Måleri är ett seriöst företag med goda intentioner.
    4 Under dom år som vi har samarbeta så har jag bara gott att säja.
    2020-05-15
    Jag köpte en målartjänst av Krafft måleri med ett utmärkt resultat fom ett vänligt och trevligt bemötande i butiken till snabb leverans.
  • Ptm M
    skrev om Krafft Måleri
    Snabb och pålitlig personal
    snyggt utfört jobb
    2020-05-13
    Mycket bra arbetsledning och respons i de projekt vi har tillsammans. Fungerar utmärkt och aldrig några problem!
    2020-05-13
    Ett seriöst och kompetent företag, med bra personal.
  • 2020-05-13
    Vi köpte ommålning av vardagsrum och hall på nedervåningen samt en hall och väggar vid trapp på övervåningen inklusive tak.
    I tjänsten ingick att slipa tapetkanter, måla vid en trapp ungefär 4 meter högt och måla runt en stor garderob i hallen.

Vi fick ett väldigt bra bemötande från start till slutleverans. Jag fick stort förtroende för Catrin som lämnade offerten. Hon var noggrann vid mätning, vi pratade om någon spricka i taket och vad det innebar att få den ommålad och hon var dessutom färgsättare och gav oss goda råd gällande val av färg.

Målaren, David, gjorde ett väldigt bra jobb! I Corna-tider var vi hemma mer än vanligt under vardagarna men det var lätt att ha en främling hemma som jobbade samtidigt. Han var väldigt noggrann och vi blev imponerande av hur han målade kring den stora garderoben i hallen utan att flytta den, så snyggt blev det!

Krafft Måleri överträffade våra förväntningar gällande service och vi är väldigt nöjda med jobbet och också valet att ta in en professionell målare. Det kändes dyrt, men var absolut värt det!
    2020-05-13
    målning och tapetsering i lägenhet
    2020-05-13
    Köpte en marmorering i en ordenslokal
    2020-05-13
    Jag skriver till Krafft vem av våra hyresgäster som får hämta ut material i butiken, alternativt hämtar vår målare material där.
    Går smidigt, snabbt och enkelt.
    Har dock skickat frågor till deras mail, aldrig fått något svar..
    Vore bra om de svarade på mail när man har frågor.
    I övrigt inga konstigheter, effektiva!
    Tack Ludwig för den fina recensionen. Ibland blir det lite knas i kommunikationen, men nu är det utrett. Krafft Måleri
    2020-05-13
    Beställer löpande målning/ tapetsering av Krafft och det flyter alltid på bra. Håller vad de lovar tidsmässigt. Väl utförda jobb.
    De är flexibla och gör alltid sitt bästa för att man som kund ska bli nöjd.
    De är även hjälpsamma med att lämna råd och fakta.