Alla kategorier Heminredning Gävleborg Gävle KungSängen KungSängen Gävle

KungSängen Gävle

Valbovägen 335, 818 32 Valbo — Visa karta

Maskiner kan inte bygga lika bekväma och sköna sängar som mänskliga händer, det tror i alla fall vi på KungSängen. Alla våra sängar byggs för hand av våra sängspecialister som vet precis hur varje fjäder ska sitta för att du ska få en god natts sömn, varje natt.

Här i Gävle finns vi i Valbo Köpstad och hit är du välkommen när du vill prova sängar, tillverka en säng just efter dina unika önskemål eller vill inspireras till ny inredning i sovrummet. Vår duktiga personal hjälper dig gärna hitta din nya säng och ger tips och råd.

Läs vad 96 kunder tycker om KungSängen Gävle

Niklas O skrev om KungSängen Gävle
    Trevlig personal och hjälpsam
  • Hagos B
    Hagos B skrev om KungSängen Gävle
    det är väl helt ok , vet faktiskt hur jag ska förklara mer, men det var väl allt jag har och kommentera. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjj dåååååååååååååååå!
    2017-05-29 KungSängen Gävle svarar Hagos B
    Vad bra att det var helt ok och tack för din feedback!
  • Anneli Ö
    Anneli Ö skrev om KungSängen Gävle
    Mycket bra! Och jag blir behandlad som en drottning av min Kung Oscar!
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Anneli Ö
    Kul att läsa att det är mycket bra och skönt att du blir behandlad som en drottning av din Kung Oscar! Tack, Anneli för din feedback!
  • Anders H
    Anders H skrev om KungSängen Gävle
    Bra bemötande. Helnöjd med sängen. Utnyttjade rätten att byta till en hårdare madrass, har beställt den men inte fått den än. Inget att klaga på.
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Anders H
    Vad härligt att du är helnöjd med sängen och att du utnyttjade vår sov-gott garanti för rätten att byta! Trevligt att du inte har något att klaga på Anders! Vi tackar för din feedback!
  • Sonja B
    Sonja B skrev om KungSängen Gävle
    ksdddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddfjal
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Sonja B
    Svårt att tyda din feedback, meddelar Kungsängen Valbo.
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om KungSängen Gävle
    Ok bemötande av personal i butik.

Tydligt vad som skulle ingå vid köpet och när leverans skulle ske.
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Magnus Ö
    Vad bra att vi var tydliga med vad som skulle ingå och när leverans skulle ske! Vad bra att vår personals bemötande var ok här i Valbo butiken. Tack för din feedback!
  • Ingvar H
    Ingvar H skrev om KungSängen Gävle
    Betr. köp av två sängar.

Bra hjälp med val av rätt hårdhet maa mina besvär med ryggproblem mm.
    Dock, ryggproblem löses inte bara med hjälp av en ny säng även om förbättring kan märkas.

Ingvar
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Ingvar H
    Vad trevligt att du fick bra hjälp av vår säljare på Kungsängen Valbo. Tråkigt att höra att du inte blev helt bra i ryggen av din nya säng! Hör gärna av dig till butiken om du önskar göra någon ändring på din säng, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig! Vi tackar Ingvar för din feedback!
  • Jan S
    Jan S skrev om KungSängen Gävle
    Struligt med olika priser med olika säljare. Luddigt med rabatter. Verkar godtyckligt. Mycket vänta och sen leverans av bäddmadrasser.
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Jan S
    Tråkigt att höra att det var struligt med olika priser från säljarna, vi har ofta olika kampanjer på våra sängar där det ingår en standard. Sedan finns det alltid tillval att göra mot pristillägg, som ska följas av alla säljare. Det var tråkigt att även leveransen av dina bäddmadrasser blev försenade. Vi hoppas att allt är till belåtenhet till slut och vi tar till oss din feedback, Jan!
  • Anita H
    Anita H skrev om KungSängen Gävle
    Personalen var positiva, hjälpsamma och
    besvarade mina frågor klart och tydligt.
    Jag var mycket nöjd!
    Betyg 5/5!!
    2017-03-27 KungSängen Gävle svarar Anita H
    Vad kul att du är mycket nöjd! Härligt att vi var positiva och hjälpsamma här på Kungsängen Valbo! Tack, Anita för din fina feedback!
  • Joachim S
    Joachim S skrev om KungSängen Gävle
    Allt med våra nya sängar har varit till stor belåtenhet, från bemötande i butik, leverans på utsatt tid och naturligtvis sovkvaliteten, vi bara älskar dem. Yngsta grabben blev sur på mig för en tid sedan och sa: -Ska du säga som har rullstolssäng. Så nu går dem under det namnet. Mvh/ Joachim Söderman
    2017-03-27 KungSängen Gävle svarar Joachim S
    Vad härligt Joachim att allt är till stor belåtenhet och att ni älskar era sängar! Så kul att höra att allt har fungerat och härligt att grabben kallar sängarna för rullstolssängar! Kungsängen Valbo tackar för den trevliga feedbacken!
  • Linda E
    Linda E skrev om KungSängen Gävle
    Bra service, lyhörd för våra önskemål. Vi hade tittat på flera sängar hos konkurrenter och fick störst förtroende för dem. Han som hjälpte oss var toppen.
    2017-03-23 KungSängen Gävle svarar Linda E
    Härligt att han som hjälpte er var toppen, samt att han var lyhörd för era önskemål! Kul att det blev nya sängar här på Kungsängen i Valbo!
    Vi tackar för din trevliga feedback, Linda!
  • Margareta T
    Margareta T skrev om KungSängen Gävle
    Underbar att sovai.Vaknar utan värk i höften.
    2017-03-23 KungSängen Gävle svarar Margareta T
    Vad skönt, Margareta att höra att du vaknar utan värk och att sängen är underbar att sova i! Kungsängen Valbo, tackar för din härliga feedback!
  • Skoglund T
    Skoglund T skrev om KungSängen Gävle
    Bemötendet var mycket bra, vid köp av 3 st 105 cm sängar.
    Utsatt leverans tid hölls

Så sammantaget blir betyget enligt nedan
    2017-03-23 KungSängen Gävle svarar Skoglund T
    Vad härligt att vårt bemötande var mycket bra och att vi höll utsatt leverans! Vi tackar för din feedback och välkommen till Kungsängen Valbo igen!
  • Jörgen A
    Jörgen A skrev om KungSängen Gävle
    Vid köp av säng, vi fick hjälp med välja säng, med min sambo och mina krav på vad vi behövde för säng. Samt hem leverans. Leverans tiden var som de hade lovat. Hjälpen i butiken var bra. Annars hade vi inte köpt sängen.....
    2017-02-20 KungSängen Gävle svarar Jörgen A
    Trevligt att du fick bra hjälp i butiken och att leverans tiden var som vi hade lovat! Hoppas allt är bra och vi tackar för din feedback, Jörgen!
  • Ulla O
    Ulla O skrev om KungSängen Gävle
    Sängen skön. Madrass glider mycket. Snålt att inte fack för manövereringsdosan följde med en dyr säng
    2017-02-20 KungSängen Gävle svarar Ulla O
    Det var tråkigt att höra att din madrass glider mycket, hör av dig till butiken så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig! Vad härligt att sängen är skön, vi tackar för din feedback och tar till oss den!
  • Marie H
    Marie H skrev om KungSängen Gävle
    Vi köpte vår säng hos KungSängen i Valbo. Bra bemötande och leverans till dörren var toppen. Vi sover bra i vår säng.
    2017-02-20 KungSängen Gävle svarar Marie H
    Hur kul är inte det att läsa att det var toppen och att ni sover bra i sängen! Vi tackar för din feedback och välkommen igen, Marie!
  • Maryam M
    Maryam M skrev om KungSängen Gävle
    I butiken va det jättebra. Men leveransen inte alls bra. I butiken SAS till mig att man kunde komma överens men leverans tiden så var det inte fallet jag blev tvungen att be någon annan kommer o ta emot tiden vi kom överens var det kl 13:00 tjugo i ett ringer de att de är utanför min dörr och ingen var hemma. När jag sa att enligt överenskommelsen var det kl 13:00 han var mycket otrevlig och sa ungefär när jag svarade att folk har ockå jobb som ska sköras svarade han tillbaka på ännu mer otrevlighet. Sedan när man betalad 28000 för en säng förväntar man att de tar hand om papp allt lämnade de hemma och jag fick köra dem till återvinning.
    2017-02-17 KungSängen Gävle svarar Maryam M
    Det var tråkigt att höra att din säng leverans inte fungerade! Återkom gärna till butiken och tala med Butikschefen om det inträffade.
    Vi tackar för din feedback och tar självklart till oss den, Maryam!
  • Ewa H
    Ewa H skrev om KungSängen Gävle
    trevligt bemötande. skön säng men missnöjd med bäddmadrassen som inte ligger riktigt stilla på sängen utan måste justeras varje morgon.
    2017-02-17 KungSängen Gävle svarar Ewa H
    Det var tråkigt att din bäddmadrass inte är riktigt stilla på sängen! Hör av dig till butiken, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig! Härligt att sängen är skön, Ewa och tack för din feedback!
  • Lena T
    Lena T skrev om KungSängen Gävle
    Helt ok med trevligt bemötande och bra service!
    2017-02-17 KungSängen Gävle svarar Lena T
    Trevligt att läsa Lena, att vi har bra service! Vi tackar för din feedback och välkommen till Kungsängen i Valbo igen!
  • Lotta F
    Lotta F skrev om KungSängen Gävle
    Trevligt och engagerat bemötande, utan att vara påträngande.
    2017-02-16 KungSängen Gävle svarar Lotta F
    Vad kul att vårt bemötande var trevligt och engagerat, vi tackar för din feedback och välkommen till oss igen!
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om KungSängen Gävle
    Bra bemötande o riktigt bra service vid lite problem med en ruta snabba o trevliga med frakt till hemmet är ett jätteplus
    2017-02-16 KungSängen Gävle svarar Birgitta S
    Vad kul att höra att vår service var riktigt bra och att du fick hjälp med din skjutdörr, samt att leveransen var ett jätteplus! Birgitta, vi tackar för din trevliga feedback!
  • Rolf L
    Rolf L skrev om KungSängen Gävle
    Helt OK bemötande, mycket hjälpsamma fast jag har varit "lite" krånglig. Jag är mycket nöjd med den hjälp och den leverans min fru och jag har fått. Vi är mycket nöjda med sängarna och rekommenderar starkt Kungsängen i Gävle/Valbo.
    2017-02-16 KungSängen Gävle svarar Rolf L
    Vad glada vi på Kungsängen Valbo blir när du ger oss denna feedback! Härligt att allt blev bra och att du är mycket nöjd med vår hjälp! Vi tackar för din feedback, Rolf och välkomna till oss igen!
  • Berit C
    Berit C skrev om KungSängen Gävle
    Vi fick den hjälp vi bad om, och besöket slutade med att vi köpte en säng, en bäddmadrass och madrasskydd. Vi fick dessutom sängen hemkörd och hopmonterad. Vi är nöjda.
    2017-02-14 KungSängen Gävle svarar Berit C
    Vad bra att du fick den hjälp som önskades och vad kul att ni är nöjda! Vi tackar för din feedback och välkommen till oss igen!
  • Anders B
    Anders B skrev om KungSängen Gävle
    Mycket kunnig personal, proffsig hjälp fick precis det vi var ute efter.
    2017-02-14 KungSängen Gävle svarar Anders B
    Vad kul och härligt att du fick proffsig hjälp av oss här i Valbo! Trevligt att läsa om din upplevelse och tackar för din feedback, Anders!
  • Bo M
    Bo M skrev om KungSängen Gävle
    Bemötande jättebra. Hjälp i butiken jättebra.
    2016-12-12 KungSängen Gävle svarar Bo M
    Vad härligt Bo att vår bemötande och hjälp var jättebra! Tackar så mycket för din feedback och välkommen igen!
  • Kalle J
    Kalle J skrev om KungSängen Gävle
    Bra bemötande. Säljaren tog sig tid och genomförde försäljningen och leveransen på ett bra sätt.
    2016-12-08 KungSängen Gävle svarar Kalle J
    Vad härligt att det var bra och allt fungerade på ett bra sätt! Vi på Kungsängen arbetar alltid för kundens bästa, tack för din feedback!
  • Marianne A
    Marianne A skrev om KungSängen Gävle
    Jag är mycket nöjd med såväl bemötande som den hjälp vi fått att välja lämplig säng, lämpliga madrasser och kuddar som passar just för våra behov. Personalen levde helt upp till mina förväntningar. Proffsigt.
    2016-12-08 KungSängen Gävle svarar Marianne A
    Roligt att du är mycket nöjd med såväl bemötande och hjälp vid val av lämplig säng, samt att kuddarna passade för just er. Vad kul att vi levde upp till dina förväntningar! Tack, Marianne för din feedback och välkommen till oss igen!
  • Helena E
    Helena E skrev om KungSängen Gävle
    bemötandet på butiken var bra och kunskapen om sängen jättebra. Kunde vägleda oss till rätt säng.
    2016-12-01 KungSängen Gävle svarar Helena E
    Vad härligt att vårt bemötande var bra och att kunskapen om sängen var jättebra, vilket vägledde er till rätt säng! Tackar för din feedback och välkommen igen!
  • Gillis A
    Gillis A skrev om KungSängen Gävle
    När jag i år köpte mi Kungsängen säng i Valbo fick jag ett oerhört positivt
    bemötande och mycket god service av Er medarbetare Peter
    2016-12-01 KungSängen Gävle svarar Gillis A
    Vad trevligt att vår medarbetare gav mycket god service och att det var oerhört positivt! Välkommen till oss igen, Gillis!
  • Lena A
    Lena A skrev om KungSängen Gävle
    Har bara goda ord att säga om bemötande i butik, hemkörning och för att inte tala om sängen som är onödigt skön.
    2016-12-01 KungSängen Gävle svarar Lena A
    Härligt att vår säng är onödigt skön och vad trevligt att du har bara goda ord att säga om vårt bemötande! Välkommen till oss igen, Lena!
  • Katarina Ö
    Katarina Ö skrev om KungSängen Gävle
    Hej, bra bemötande i Valbo. Dock fick vi inte den utlovade bäddmadrassen vid uthämtning i Falun som säljaren i Valbo garanterade att vi skulle få med matchande tyg som sängen.
    2016-12-01 KungSängen Gävle svarar Katarina Ö
    Vad trevligt att vårt bemötande var bra! Det var tråkigt att höra att du inte blev nöjd med din bäddmadrass. Hör gärna av dig till butiken, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig!
  • Bruna J
    Bruna J skrev om KungSängen Gävle
    Bra butik. Kanske inte så modern resp attraktiv men helt ok.
    2016-12-01 KungSängen Gävle svarar Bruna J
    Vad bra att butiken var helt ok, tack för din feedback!
  • Lars M
    Lars M skrev om KungSängen Gävle
    Köpte två stycken sängar
    Upplevelsen var positiv. Jag fick den hjälp jag behövde.
    2016-12-01 KungSängen Gävle svarar Lars M
    Vad kul att upplevelen var positiv och att du fick den hjälp du behövde. Tack för din feedback och välkommen igen, Lars!
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om KungSängen Gävle
    Vi är väldigt nöjda med sängen!
    2016-07-14 KungSängen Gävle svarar Birgitta L
    Vad kul att ni är väldigt nöjda med sängen, Birgitta! Vi tackar för din feedback.
  • Alf S
    Alf S skrev om KungSängen Gävle
    Bra bemötande i butiken och god kvalitet på produkterna.
    2016-07-11 KungSängen Gävle svarar Alf S
    Härligt att du fick ett bra bemötande i butiken och att det är god kvalitet på produkterna! Vi tackar för den trevliga feedbacken och välkommen till oss igen, Alf.
  • Gunilla F
    Gunilla F skrev om KungSängen Gävle
    Fick en bra första kontakt med bra erbjudande och även sen vid återbesök med beställning o leverans.
    2016-07-07 KungSängen Gävle svarar Gunilla F
    Vad kul att du fick en bra första kontakt och att allt även fungerade vid återbesöket och leveransen! Vi tackar för din feedback och välkommen till oss igen, Gunilla!
  • Sven N
    Sven N skrev om KungSängen Gävle
    Köp av säng. Bra bemötande lyssnade in önskemålen. Visade upp sängar och tillbehör utan att vara påträngande. Berättade sakligt om produkterna. Allt vi köpte har levt upp till förväntningarna.
    2016-05-20 KungSängen Gävle svarar Sven N
    Vad kul att höra att vårt bemötande var bra och att säljaren lyssnade in önskemålen! Vad härligt att allt ni köpte levde upp till förväntningarna. Tack för din feedback och välkommen till oss igen!
  • Christina S
    Christina S skrev om KungSängen Gävle
    Bra information om sängarna. Trevligt bemötande. Nöjd med den säng vi köpte.
    2016-05-19 KungSängen Gävle svarar Christina S
    Vad härligt att det var trevligt bemötande och att du fick bra information om sängarna! Vad kul att du är nöjd med sängen, Christina! KungSängen Gävle tackar för din feedback!
  • Margit A
    Margit A skrev om KungSängen Gävle
    Sover skönt vaknar utvilad Utmärkt för ryggen
    2016-05-17 KungSängen Gävle svarar Margit A
    Härligt Margit att du sover skönt och vaknar utvilad, samt att den är utmärkt för ryggen! Vi tackar för din feedback om sängen!
  • Jonas V
    Jonas V skrev om KungSängen Gävle
    Vi upplevde personalen som både kunnig och trevlig. Lokalerna kändes rena och trevliga. Leverans enligt angett datum.
    Vi köpte en säng med tillbehör för 25 000 kr där det var 50% rabatt på sängen. Vi är nöjda med produkten.
    2016-05-17 KungSängen Gävle svarar Jonas V
    Vad bra att ni upplevde personalen som trevlig och kunnig, samt att ni är nöjda! Härligt att våra lokaler kändes fräscha och att vår leverans fungerade. Välkommen till oss igen, Jonas!
  • Per-åke J
    Per-åke J skrev om KungSängen Gävle
    Bemötandet var ok!
    Köpte en ny säng vilket gjorde att jag köpte en som var lite bättre än den jag tänkte, det var den produkt info jag fick av personalen.
    2016-05-17 KungSängen Gävle svarar Per-åke J
    Vad bra Per-Åke att vårt bemötande var ok och att sängen du köpte var lite bättre än du tänkt dig, tackar för din feedback!
  • Sara W
    Sara W skrev om KungSängen Gävle
    Har köpt en bäddmadrass, trevligt bemötande i affären och nöjd med madrassen.
    2016-05-17 KungSängen Gävle svarar Sara W
    Vad bra att du är nöjd med madrassen och att vårt bemötande i butiken var trevligt! Tack, för din feedback!
  • Inger S
    Inger S skrev om KungSängen Gävle
    Trevligt bemötande och bra service av den kvinnliga expediten som visade stor kunnighet. Vi köpte en säng och det var en bra investering. Sover underbart skönt nu för tiden.
    2016-05-17 KungSängen Gävle svarar Inger S
    Vad kul att den kvinnliga säljaren var trevlig och gav dig en bra service, samt även visade stor kunnighet! Härligt att sängen är skön och att du sover underbart i den! Välkommen tillbaka, Inger och tack för din feedback!
  • Hillevi H
    Hillevi H skrev om KungSängen Gävle
    Vänligt bemötande från första stund när man kommer in i butiken.
    Har köpt sängar vid två tillfällen och är väldigt nöjd, får bra hjälp att välja rätt madrasser och prisinformation.
    Kommer även i fortsättningen att köpa mina sängar hos Kungsängen som har bra priser och bra och duktig personal.
    2016-04-13 KungSängen Gävle svarar Hillevi H
    Vad härligt att du är nöjd och får bra hjälp av KungSängen Gävle! Kul att du tycker vi har bra priser och duktig personal. Välkommen till oss igen Hillevi och tack för din trevliga feedback!
  • Lena E
    Lena E skrev om KungSängen Gävle
    Dålig service. Fick prova själv och komma fram till vilken säng jag skulle köpa. Det var knappt några kunder i butiken, så det var inte ruschigt precis. Sen när jag skulle betala så var priset ett annat än det som uppgivits 15 min innan. Jag frågade vad det berodde på, men tyckte inte jag fick någon klarhet om det. Hade det inte varit för att det var halva priset på sängen, så hade jag lämnat butiken utan något köp.
    2016-04-06 KungSängen Gävle svarar Lena E
    Det var tråkigt att höra om vårt bemötande i butiken! vi tackar för feedbacken
    och tar till oss den! om ni undrar eller funderar på något angående köpet,hör av er till butiken.
    Med vänlig hälsning
    Butikschefen
  • Peter V
    Peter V skrev om KungSängen Gävle
    Kanske inte den mest charmiga försäljaren, men i slutändan tillräckligt kunnig för att få sälja sängar till oss. Leveransen fungerade klanderfritt ända in i lägenheten och sängarna är väldigt sköna, så vi är mycket nöjda. En sak som inte är optimal däremot är att madrasskyddet, som är av den vattentåliga varianten, hela tiden far iväg och hamnar som en korv på ena sidan av madrassen.
    2016-04-06 KungSängen Gävle svarar Peter V
    Vad kul att säljaren var tillräckligt kunnig för er och att ni är mycket nöjda! Hör gärna av er till butiken för hjälp med ditt madrasskydd! Tack, för din feedback Peter och välkommen igen!
  • Sandra W
    Sandra W skrev om KungSängen Gävle
    Ointresserad personal och verkade inte vara intresserade av att sälja något men de va väldigt kunniga. I övrigt fungerade leveransen otroligt bra, väldigt nöjd.
    2016-04-06 KungSängen Gävle svarar Sandra W
    Tråkigt att du upplevde vår personal som ointresserad, vi tar till oss det! Vad kul att du är väldigt nöjd och att leveransen fungerade! Tack för din feedback Sandra!
  • Sören H
    Sören H skrev om KungSängen Gävle
    Efter en lite tafatt försäljarstart blev det något som resulterade i ett köp av en kontinentalsäng, dubbel.
    Efter detta upplevdes sängen för mjuk. Bra hjälp med att prova i butiken, Ingen kommentar första gången om olika hårdheter, samt att beställa ny hårdhet. En ny bestämd säljare som sa att nu hade jag nog gjort fel men utbytet var smidigt. Han sa dock att han sparade min mjukare säng på lagret. Han fick rätt och jag kunde byta tillbaka till min mjukare säng - den sköna! Här var det snabb, effektiv och vänlig service!
    2016-03-23 KungSängen Gävle svarar Sören H
    Kul att det blev bra till slut och att du är nöjd! Tack för feedbacken, Sören!
  • Christina W
    Christina W skrev om KungSängen Gävle
    lungt och seriöst bemötande
    kunnig personal
    mycker bra hemkörningsservice
    höll alla tider
    2016-03-11 KungSängen Gävle svarar Christina W
    Kul att du är nöjd och tackar för din feedback, Christina!

Valbovägen 335, 818 32 Valbo