Alla kategorier Sängar Gävleborg Gävle KungSängen KungSängen Gävle

KungSängen Gävle

Valbovägen 335, 818 32 Valbo — Visa karta

Maskiner kan inte bygga lika bekväma och sköna sängar som mänskliga händer, det tror i alla fall vi på KungSängen. Alla våra sängar byggs för hand av våra sängspecialister som vet precis hur varje fjäder ska sitta för att du ska få en god natts sömn, varje natt.

Här i Gävle finns vi i Valbo Köpstad och hit är du välkommen när du vill prova sängar, tillverka en säng just efter dina unika önskemål eller vill inspireras till ny inredning i sovrummet. Vår duktiga personal hjälper dig gärna hitta din nya säng och ger tips och råd.

Läs vad 122 kunder tycker om KungSängen Gävle

• Anna C
    Anna C skrev om KungSängen Gävle
    Köpte en ställbar säng och blev väldigt bra bemött i affären
    och för att inte tala om killarna som levererade sängen hem. Läs mer
  • Anders Å
    Anders Å skrev om KungSängen Gävle
    Köp av en dubbelsäng av märket Sundby. Säljaren upplevde jag
    som informativ och inlyssnande av mitt produktbehov. Vid köp
    av Kapitalvaror är det viktigt med bra Produktkunskap hos
    säljande Personal och ett bra bemötande och det fick jag här.
    Leveransen kom enligt uppgjord överenskommelse och när
    jag dessutom är bättre i mina ryggproblem motsvarar även
    Produkten mina förväntningar! Läs mer
  • Andreas N
    Andreas N skrev om KungSängen Gävle
    Vi köpte en säng, och blev väldigt bra bemötta och säljaren skapade stort förtroende hos oss. Har själv som säljledare ganska höga förväntningar av andra säljare och dom levdes det absolut upp till.
    Mycket nöjd med både sängen, servicen och säljaren. Läs mer
  • Hans E
    Hans E skrev om KungSängen Gävle
    Motorsäng, bra bemötande, kunnig personal, bra produkter, 10 års garanti på motorn var det som gjorde att vi valde Kungsängen. Läs mer
  • Helen P
    Helen P skrev om KungSängen Gävle
    Köpte en säng med motor. Bra bemött, varan fanns i butiken vid utlovat leveransdatum Läs mer
    2018-05-11 KungSängen Gävle svarar Helen P
    Hej Helen!
    Tack för ett jättefint omdöme, de gör oss mycket glada!
    Med vänlig hälsning Amanda, KungSängen
  • Åke K
    Åke K skrev om KungSängen Gävle
    Vi har köpt dubbel kontinentalsäng. Trevligt bemötande i affären vid flertal besök innan affären var klar.

Vi har tidigare köpt sängar av Kungsängen och varit nöjda med produkterna. Läs mer
    2018-05-12 KungSängen Gävle svarar Åke K
    Tack Åke för de fina omdömet!
    De gör oss mycket glada.
    Med vänlig hälsning KungSängen, Valbo
  • Kenneth N
    Kenneth N skrev om KungSängen Gävle
    Vi köpte ramsängar och blev bemötta av en trevlig, engagerad och kunnig personal. Våra förväntningar att få sakkunnig hjälp i en fackhandel infriades. Läs mer
    2018-05-12 KungSängen Gävle svarar Kenneth N
    Hej Kenneth!
    Tack för de fina omdömet, de gör oss väldigt glada :)
    Med vänlig hälsning KungSängen, Valbo
  • Susanne F
    Susanne F skrev om KungSängen Gävle
    Bra kundbemötande och smidig leverans av våra sängar. Läs mer
    2018-05-12 KungSängen Gävle svarar Susanne F
    Hej Susanne!
    Tack för ditt fina omdöme.

• Maud L
    Maud L skrev om KungSängen Gävle
    2 st ställbara sängar
    Mycket bra bemötande
    Hade inga speciella förväntningar Läs mer
    2018-05-12 KungSängen Gävle svarar Maud L
    Hej Maud!
    Tack för ett jättefint omdöme :)

• Ann-margeret H
    Ann-margeret H skrev om KungSängen Gävle
    Kontinentalsäng 180.Blev mycket bra bemött av tjejen som jobbade.Jag längtade mycket efter sängen,den gamla åkte på tippen.De blev så fint rustat sovrum å fint,sängen är jätteskön.Jättenöjd Tack❤️ Läs mer
    2018-05-12 KungSängen Gävle svarar Ann-margeret H
    Hej Ann-Margeret!
    Tack för de fina omdömet. Det är så roligt att höra när våra kunder är nöjda!
    Sov gott i många år framöver och varmt välkommen in igen! :)

Amanda, KungSängen Valbo
  • Leif N
    Leif N skrev om KungSängen Gävle
    Säng. Bra bemött, tänkte bara titta, fick ett tips och köpte en bra vara till ett bra pris. Läs mer
    2018-05-12 KungSängen Gävle svarar Leif N
    Hej Leif!
    Tack för ett fint omdöme!

Med vänlig hälsning Amanda, KungSängen
  • Stig G
    Stig G skrev om KungSängen Gävle
    Köpte säng affären uppfyllde våra förväntningar Läs mer
    2018-05-12 KungSängen Gävle svarar Stig G
    Tack Stig för ett fint omdöme! Det är så roligt att höra när våra kunder är nöjda.

• Sylvia
    Sylvia skrev om KungSängen Gävle
    Köpte en kontinentalsäng och en ramsäng som blev en specialorder då ramsängen var kortare än 2 meter.
    Bra rabatt. Leveransen kom som den skulle och vi fick allt inburet.
    Allt var mycket smidigt. Är mer än nöjd. Läs mer
    2018-04-26 KungSängen Gävle svarar Sylvia
    Hej Sylvia!

Ditt omdöme värmer verkligen. Det är så roligt att höra när våra kunder är nöjda!

• Lars P
    Lars P skrev om KungSängen Gävle
    Jag besökte flera sängaffärer flera ggr och pröva flera,och tillslut blev det <Kungsängen.
    Enda problemet är att madrassen ibland glider ner när huvudändan höjes. Läs mer
    2018-04-26 KungSängen Gävle svarar Lars P
    Hej Lars!

Tack för din feedback. Ett tips kan vara att spänna åt madrassen vid fotändan. Annars är du välkommen att ringa in till butiken för andra alternativ.

MVH Amanda, KungSängen Valbo
  • Marja N
    Marja N skrev om KungSängen Gävle
    Köpt säng med gavel som vi är helt nöjda med.Även bra bemötande i butiken och hemfrakt enl utlovad tid.Vi är totalt sett väldigt positiva. Läs mer
    2018-04-26 KungSängen Gävle svarar Marja N
    Hej Marja!

Tack så mycket för ditt fina omdöme. Det är så roligt att höra när våra kunder är nöjda!

KungSängen, Valbo
  • Maryam N
    Maryam N skrev om KungSängen Gävle
    Hej !
    Jag hade köpt en motorsäng i september 2017 ( Melody heter sängen) med hopp att kan köpa en till några månader sen. Jag är jätte trivs med sängen men problemet är att jag inte kan hitta den sängen att köpa även om det finns i websidan. Jag ringde till Kungsängen Gävle och de sa att den sängen tillverkas inte nu.
    Om ni kan Hjälpa mig att hitta den Melody modellen, då kan jag ha en dubbel säng.
    MVH
    Maryam Läs mer
  • Jessica R
    Jessica R skrev om KungSängen Gävle
    Bra sevice, hjälpsam personal. Vi är nöjda Läs mer
    2018-04-26 KungSängen Gävle svarar Jessica R
    Hej Jessica! Tack för ett fint omdöme :)
    MVH KungSängen, Valbo
  • William W
    William W skrev om KungSängen Gävle
    Har aldrig läst eller hört hur Kungen av Sverige sover men han ser både pigg och glad ut när han är vaken och synlig.
    Senast jag såg och träffade en Kung var i Valbo där jag köpte min säng.
    Han heter Robban och lovade att jag skulle sova som en Kung i min nya säng vilket jag också gör, men kungakronan jag fick är något för stor och skaver på mitt ena öra, men kanske bra att ha något att växa i.

Sängen kan "rekommenderas" och när kronan slutat skava blir allt "utmärkt".

MVH William Läs mer
  • Göran R
    Göran R skrev om KungSängen Gävle
    Mycket bra bemötande samt kunnig personal. Vi köpte säng, pläd, täcken och påslakan. Allt till stor belåtenhet. Mycket punktlig leverans.
    Vi är mycket nöjda med våra inköp hos Kungsängen Valbo/Gävle. Läs mer
    2018-04-09 KungSängen Gävle svarar Göran R
    Hej Göran!
    Tack så mycket för de fina omdömet! De gör oss mycket glada :)
    MVH Robert och Amanda, KungSängen
  • Rolf A
    Rolf A skrev om KungSängen Gävle
    Bemötandet var bra, vi köpte två stycken Lyckås ställbara sängar 90*200. Sängarna fungerar bra men jag tycker att man kunde ha visat oss fler varianter, för jag skulle inte ha köpt dessa om jag skulle köpa ställbara sängar idag. Läs mer
    2018-04-09 KungSängen Gävle svarar Rolf A
    Hej Rolf!
    Vi tackar för din feedback, de hjälper oss att bli bättre :)
    MVH Amanda, KungSängen
  • Gen B
    Gen B skrev om KungSängen Gävle
    Köpte en säng. Tog lite tid, bara en expedit just då men trevligt bemötande och bra service. Läs mer
    2018-04-26 KungSängen Gävle svarar Gen B
    Hej! Tack så mycket för ditt fina omdöme, de gör oss mycket glada!
    MVH Amanda Olsson, KungSängen
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om KungSängen Gävle
    Kunnig personal som hjälpte oss att välja en säng efter de krav vi hade. En säng som vi är oerhört nöjda med.
    Sängen levererades på det datum som hade utlovats. De sa kl 10 och de var där kl 9.52! Det är nog den bästa leverans jag har haft när det kommer till punktlighet. Läs mer
    2018-04-03 KungSängen Gävle svarar Fredrik R
    Tack Fredrik för det fina omdömet. Vi önskar er många goda nätters sömn!
    MVH Amanda och Robert, KungSängen
  • Nils S
    Nils S skrev om KungSängen Gävle
    Beställde en stor madrass till dubbelsäng med lite udda mått 80x190 cm två st. Fick ett vänligt bemötande telefonledes, inga problem det ordnar vi och dessutom hade ni tur som ringde nu för vi har kampanj så det är -50%. Men det är lite leveranstid på varan sade han i luren. Inga problem vi väntar gärna om vi får det vi beställer. Det gick ungefär den tiden som utlovades, leveransen kom en vecka innan och vi hämtade madrasserna i Gävle och fick samma goda bemötande! Vi har bara positivt att säga om Kung Sängen i Gävle och vi kan varmt rekommendera andra att göra affärer där. Vänliga hälsningar Nils Läs mer
    2018-04-03 KungSängen Gävle svarar Nils S
    Tack Nils! Va glada vi blir för de fina omdömet, det betyder massor!
    MVH Amanda och Robert, KungSängen
  • Anders G
    Anders G skrev om KungSängen Gävle
    Sänggavel
    Bra
    Jag hade inga förväntningar men det funkade
    Sammanfattningsvis helt okej Läs mer
  • Yvonne T
    Yvonne T skrev om KungSängen Gävle
    Är helt nöjd med personalen i butiken dock strulade leveransen så vi fick vänta länge på underredet till sängen. Läs mer
    2018-04-03 KungSängen Gävle svarar Yvonne T
    Tack Yvonne för det fina omdömet och tack för feedback gällande leveransen . Vi önskar er många goda nätters sömn!
    MVH Amanda Olsson, KungSängen
  • Håkan A
    Håkan A skrev om KungSängen Gävle
    Mycket bra och kunnig personal. Tydlig information och hjälp Läs mer
    2018-04-26 KungSängen Gävle svarar Håkan A
    Hej Håkan. Tack för ditt omdöme! De gör oss mycket glada :)
    MVH KungSängen, Valbo
  • Ulla T
    Ulla T skrev om KungSängen Gävle
    Bra service - bra hemtransport och ihopsättning -bekväm säng Läs mer
  • Niklas O
    Niklas O skrev om KungSängen Gävle
    Trevlig personal och hjälpsam Läs mer
    2018-05-12 KungSängen Gävle svarar Niklas O
    Tack Niklas för de fina omdömet. Det är så roligt att höra när våra kunder är nöjda!

• Hagos B
    Hagos B skrev om KungSängen Gävle
    det är väl helt ok , vet faktiskt hur jag ska förklara mer, men det var väl allt jag har och kommentera. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjj dåååååååååååååååå! Läs mer
    2017-05-29 KungSängen Gävle svarar Hagos B
    Vad bra att det var helt ok och tack för din feedback!
  • Anneli Ö
    Anneli Ö skrev om KungSängen Gävle
    Mycket bra! Och jag blir behandlad som en drottning av min Kung Oscar! Läs mer
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Anneli Ö
    Kul att läsa att det är mycket bra och skönt att du blir behandlad som en drottning av din Kung Oscar! Tack, Anneli för din feedback!
  • Anders H
    Anders H skrev om KungSängen Gävle
    Bra bemötande. Helnöjd med sängen. Utnyttjade rätten att byta till en hårdare madrass, har beställt den men inte fått den än. Inget att klaga på. Läs mer
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Anders H
    Vad härligt att du är helnöjd med sängen och att du utnyttjade vår sov-gott garanti för rätten att byta! Trevligt att du inte har något att klaga på Anders! Vi tackar för din feedback!
  • Sonja B
    Sonja B skrev om KungSängen Gävle
    ksdddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddfjal Läs mer
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Sonja B
    Svårt att tyda din feedback, meddelar Kungsängen Valbo.
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om KungSängen Gävle
    Ok bemötande av personal i butik.

Tydligt vad som skulle ingå vid köpet och när leverans skulle ske. Läs mer
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Magnus Ö
    Vad bra att vi var tydliga med vad som skulle ingå och när leverans skulle ske! Vad bra att vår personals bemötande var ok här i Valbo butiken. Tack för din feedback!
  • Ingvar H
    Ingvar H skrev om KungSängen Gävle
    Betr. köp av två sängar.

Bra hjälp med val av rätt hårdhet maa mina besvär med ryggproblem mm.
    Dock, ryggproblem löses inte bara med hjälp av en ny säng även om förbättring kan märkas.

Ingvar Läs mer
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Ingvar H
    Vad trevligt att du fick bra hjälp av vår säljare på Kungsängen Valbo. Tråkigt att höra att du inte blev helt bra i ryggen av din nya säng! Hör gärna av dig till butiken om du önskar göra någon ändring på din säng, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig! Vi tackar Ingvar för din feedback!
  • Jan S
    Jan S skrev om KungSängen Gävle
    Struligt med olika priser med olika säljare. Luddigt med rabatter. Verkar godtyckligt. Mycket vänta och sen leverans av bäddmadrasser. Läs mer
    2017-05-24 KungSängen Gävle svarar Jan S
    Tråkigt att höra att det var struligt med olika priser från säljarna, vi har ofta olika kampanjer på våra sängar där det ingår en standard. Sedan finns det alltid tillval att göra mot pristillägg, som ska följas av alla säljare. Det var tråkigt att även leveransen av dina bäddmadrasser blev försenade. Vi hoppas att allt är till belåtenhet till slut och vi tar till oss din feedback, Jan!
  • Anita H
    Anita H skrev om KungSängen Gävle
    Personalen var positiva, hjälpsamma och
    besvarade mina frågor klart och tydligt.
    Jag var mycket nöjd!
    Betyg 5/5!! Läs mer
    2017-03-27 KungSängen Gävle svarar Anita H
    Vad kul att du är mycket nöjd! Härligt att vi var positiva och hjälpsamma här på Kungsängen Valbo! Tack, Anita för din fina feedback!
  • Joachim S
    Joachim S skrev om KungSängen Gävle
    Allt med våra nya sängar har varit till stor belåtenhet, från bemötande i butik, leverans på utsatt tid och naturligtvis sovkvaliteten, vi bara älskar dem. Yngsta grabben blev sur på mig för en tid sedan och sa: -Ska du säga som har rullstolssäng. Så nu går dem under det namnet. Mvh/ Joachim Söderman Läs mer
    2017-03-27 KungSängen Gävle svarar Joachim S
    Vad härligt Joachim att allt är till stor belåtenhet och att ni älskar era sängar! Så kul att höra att allt har fungerat och härligt att grabben kallar sängarna för rullstolssängar! Kungsängen Valbo tackar för den trevliga feedbacken!
  • Linda E
    Linda E skrev om KungSängen Gävle
    Bra service, lyhörd för våra önskemål. Vi hade tittat på flera sängar hos konkurrenter och fick störst förtroende för dem. Han som hjälpte oss var toppen. Läs mer
    2017-03-23 KungSängen Gävle svarar Linda E
    Härligt att han som hjälpte er var toppen, samt att han var lyhörd för era önskemål! Kul att det blev nya sängar här på Kungsängen i Valbo!
    Vi tackar för din trevliga feedback, Linda!
  • Margareta T
    Margareta T skrev om KungSängen Gävle
    Underbar att sovai.Vaknar utan värk i höften. Läs mer
    2017-03-23 KungSängen Gävle svarar Margareta T
    Vad skönt, Margareta att höra att du vaknar utan värk och att sängen är underbar att sova i! Kungsängen Valbo, tackar för din härliga feedback!
  • Skoglund T
    Skoglund T skrev om KungSängen Gävle
    Bemötendet var mycket bra, vid köp av 3 st 105 cm sängar.
    Utsatt leverans tid hölls

Så sammantaget blir betyget enligt nedan Läs mer
    2017-03-23 KungSängen Gävle svarar Skoglund T
    Vad härligt att vårt bemötande var mycket bra och att vi höll utsatt leverans! Vi tackar för din feedback och välkommen till Kungsängen Valbo igen!
  • Jörgen A
    Jörgen A skrev om KungSängen Gävle
    Vid köp av säng, vi fick hjälp med välja säng, med min sambo och mina krav på vad vi behövde för säng. Samt hem leverans. Leverans tiden var som de hade lovat. Hjälpen i butiken var bra. Annars hade vi inte köpt sängen..... Läs mer
    2017-02-20 KungSängen Gävle svarar Jörgen A
    Trevligt att du fick bra hjälp i butiken och att leverans tiden var som vi hade lovat! Hoppas allt är bra och vi tackar för din feedback, Jörgen!
  • Ulla O
    Ulla O skrev om KungSängen Gävle
    Sängen skön. Madrass glider mycket. Snålt att inte fack för manövereringsdosan följde med en dyr säng Läs mer
    2017-02-20 KungSängen Gävle svarar Ulla O
    Det var tråkigt att höra att din madrass glider mycket, hör av dig till butiken så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig! Vad härligt att sängen är skön, vi tackar för din feedback och tar till oss den!
  • Marie H
    Marie H skrev om KungSängen Gävle
    Vi köpte vår säng hos KungSängen i Valbo. Bra bemötande och leverans till dörren var toppen. Vi sover bra i vår säng. Läs mer
    2017-02-20 KungSängen Gävle svarar Marie H
    Hur kul är inte det att läsa att det var toppen och att ni sover bra i sängen! Vi tackar för din feedback och välkommen igen, Marie!
  • Maryam M
    Maryam M skrev om KungSängen Gävle
    I butiken va det jättebra. Men leveransen inte alls bra. I butiken SAS till mig att man kunde komma överens men leverans tiden så var det inte fallet jag blev tvungen att be någon annan kommer o ta emot tiden vi kom överens var det kl 13:00 tjugo i ett ringer de att de är utanför min dörr och ingen var hemma. När jag sa att enligt överenskommelsen var det kl 13:00 han var mycket otrevlig och sa ungefär när jag svarade att folk har ockå jobb som ska sköras svarade han tillbaka på ännu mer otrevlighet. Sedan när man betalad 28000 för en säng förväntar man att de tar hand om papp allt lämnade de hemma och jag fick köra dem till återvinning. Läs mer
    2017-02-17 KungSängen Gävle svarar Maryam M
    Det var tråkigt att höra att din säng leverans inte fungerade! Återkom gärna till butiken och tala med Butikschefen om det inträffade.
    Vi tackar för din feedback och tar självklart till oss den, Maryam!
  • Ewa H
    Ewa H skrev om KungSängen Gävle
    trevligt bemötande. skön säng men missnöjd med bäddmadrassen som inte ligger riktigt stilla på sängen utan måste justeras varje morgon. Läs mer
    2017-02-17 KungSängen Gävle svarar Ewa H
    Det var tråkigt att din bäddmadrass inte är riktigt stilla på sängen! Hör av dig till butiken, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig! Härligt att sängen är skön, Ewa och tack för din feedback!
  • Lena T
    Lena T skrev om KungSängen Gävle
    Helt ok med trevligt bemötande och bra service! Läs mer
    2017-02-17 KungSängen Gävle svarar Lena T
    Trevligt att läsa Lena, att vi har bra service! Vi tackar för din feedback och välkommen till Kungsängen i Valbo igen!
  • Lotta F
    Lotta F skrev om KungSängen Gävle
    Trevligt och engagerat bemötande, utan att vara påträngande. Läs mer
    2017-02-16 KungSängen Gävle svarar Lotta F
    Vad kul att vårt bemötande var trevligt och engagerat, vi tackar för din feedback och välkommen till oss igen!
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om KungSängen Gävle
    Bra bemötande o riktigt bra service vid lite problem med en ruta snabba o trevliga med frakt till hemmet är ett jätteplus Läs mer
    2017-02-16 KungSängen Gävle svarar Birgitta S
    Vad kul att höra att vår service var riktigt bra och att du fick hjälp med din skjutdörr, samt att leveransen var ett jätteplus! Birgitta, vi tackar för din trevliga feedback!
  • Rolf L
    Rolf L skrev om KungSängen Gävle
    Helt OK bemötande, mycket hjälpsamma fast jag har varit "lite" krånglig. Jag är mycket nöjd med den hjälp och den leverans min fru och jag har fått. Vi är mycket nöjda med sängarna och rekommenderar starkt Kungsängen i Gävle/Valbo. Läs mer
    2017-02-16 KungSängen Gävle svarar Rolf L
    Vad glada vi på Kungsängen Valbo blir när du ger oss denna feedback! Härligt att allt blev bra och att du är mycket nöjd med vår hjälp! Vi tackar för din feedback, Rolf och välkomna till oss igen!
  • Berit C
    Berit C skrev om KungSängen Gävle
    Vi fick den hjälp vi bad om, och besöket slutade med att vi köpte en säng, en bäddmadrass och madrasskydd. Vi fick dessutom sängen hemkörd och hopmonterad. Vi är nöjda. Läs mer
    2017-02-14 KungSängen Gävle svarar Berit C
    Vad bra att du fick den hjälp som önskades och vad kul att ni är nöjda! Vi tackar för din feedback och välkommen till oss igen!

Valbovägen 335, 818 32 Valbo