Alla kategorier Fastighetsskötare Gotland Gotland Kvalitetshem AB

- Lokalvård.
- Affärsutveckling.

Läs vad 2 kunder tycker om Kvalitetshem AB

• Allan L skrev om Kvalitetshem AB
    Jag och min fru hade hjälpt vår son städa ur en studentlägenhet på ynka 25 kvadrat i Visby. Den största städinsatsen är som vanligt kök och duschrum som i princip är lika mycket jobb oavsett hur stor lägenheten är. Vi var som alltid extremt nogranna med allt och drog fram alla vitvaror och städade bakom spis, kyl/frys etc. duschrummet fick en merparten av flaska Cillit Bang spray och var extremt rent efter att jag stängt in mig där och gnuggat en rejäl stund. Till och med vattenlåsen i handfat och dusch rengjordes mycket noggrannt. Lägenhetens fyra fönster putsade jag så noga så att min fru tjatade på mig flera gånger att ”det duger nu” varpå jag ändå såg ränder och var på med fönsterputs och trasa. Det enda som blev kvar att göra ett par dagar senare för vår son var att dammsuga och skura av golvet det sista han gjorde innan han skulle flytta ut. Nu bar det sig inte bättre än att han skadade foten såpass att han inte klarade av att göra detta, så han ringde till Kvalitetshem och bad dem slutföra städningen med förklaring att det i princip var städat utom just rumsgolvet. De kommer dit efter att han flyttat ut och debiterar 3000 kr för att dammsuga och skura ca 20 kvm golv (duschrummet var redan rent). De har ändå tagit betalt för en helstädning som om det var helt ostädat! När jag upptäcker att de tagit 3000 kr för detta blir jag väldigt sur och ringer och frågar om de inte förstått att det inte var en helstädning och därför borde betala tillbaka ca hälften, så är damen som jag talar med helt avvisande. Det var ingen skillnad att städa en helt ostädad lägenhet eller att städa en i princip så gott som färdigstädad lägenhet. Kan ej ha tagit mer än 15 minuter max att få klart för sig den mycket höga renhetsgraden samt dammsuga och skura huvudgolvytan. Mycket fult gjort av denna städfirma. Särskilt med tanke på att vår son förklarade vad han ville ha hjälp med. Det sket dom fullständigt i och bara körde över honom. 3000 är mycket pengar för en studerande, samt vårt slit under två dagar var helt förgäves. Anlita aldrig dessa ojusta profitörer. Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Kvalitetshem AB
    Väldigt bra service från de kundansvariga, men städningen lämnade mycket att önska.

Första tillfället så trodde man att de skulle visa sig från sin allra bästa sida men det var för många småsaker som inte var städat. Så efter klagomål tänkte vi att nu, nu blir det väl i alla fall ordentligt gjort. Men nej.

Vi drar helt enkelt slutsatsen att det här var det bästa de kunde prestera och då är det inte värt pengarna eller ROT/RUT-avdraget. Läs mer