Alla kategorier Vandrarhem Västra Götaland Göteborg Kvibergs Vandrarhem o. Stugby

Kvibergs Vandrarhem o. Stugby

Lilla Regementsvägen 35, 415 27 Göteborg — Visa karta

Kvibergs vandrarhem ligger inte långt från Göteborgs centrum, bara ca 9 min med spårvagn, men ändå naturskönt och med gott om grönområden runt husknuten.

Läs vad 3 kunder tycker om Kvibergs Vandrarhem o. Stugby

• Anders K
    Anders K skrev om Kvibergs Vandrarhem o. Stugby
    Vi brukar bo där när vi besöker Göteborg då vi har släkt i stan. Trevligt och välskött vandrarhem. Gratis parkering är bra och ovanligt i Göteborg.
  • Malena L
    Malena L skrev om Kvibergs Vandrarhem o. Stugby
    Rent och prisvärt! Stugorna är perfekt för familjen med 5 bäddar eget kök och badrum. Spårvagnen tar bara 10 minuter till centrum så slipper man krångla med bilen.
  • Bitte S
    Bitte S skrev om Kvibergs Vandrarhem o. Stugby
    Juste ställe där man kan hyra eget rum eller stuga. Ligger lite avskilt men i ett lummigt område.
    Allt är rent, fräscht och välstädat. Personalen i reception med kiosk är trevlig. Rummet har helt OK sängar och två mindre fåtöljer och TV. Fräscha toaletter och duschar på våningsplanet. Stort välutrustat kök för gästerna, där jag t ex såg några baka egna pizzor.
    Frukostbuffén mot extra betalning är inte överdådig, men där finns det viktigaste som olika bröd, ost, köttpålägg, juice, ägg, te och kaffe. Man kan äta den på den stora balkongen utanför om man vill.
    Utanför entrén finns bord och bänkar under stort tak där man kan fika (eller röka, om man är sådan).

Stället passar bäst för den bilburna, tycker jag, för det är rätt långt till spårvagnen (om det finns bussanslutning, vet jag inte). Gratis p-platser utanför vandrarhuset.
    Vid infarten till vandrarhemmet finns pizzeria/restaurang Regementet med helt OK mat.
    Janne J gillar detta

Lilla Regementsvägen 35, 415 27 Göteborg