Kylslaget AB

Kylslaget AB

Välkommen till Kylslaget AB!

Vi har varit med i branschen sedan 2007 och har därför stött på alla möjliga typer av problem och på så vis blivit väldigt bra på att lösa det mesta inom kategorin luftvärmepump. Vi är idag ett av Sveriges största installationsföretag inom luft-luftvärmepump.

Alla våra tekniker är utbildade och innehar de certifieringar som krävs för att kalla sig kyltekniker. Vi ser till att din investering idag ska löna sig i framtiden. Tveka inte att höra av dig till oss så ser vi till att skräddarsy din installation efter dina behov.

Läs vad 447 kunder tycker om Kylslaget AB 2

2021-07-26
    Nöjd med respons om när de skall komma och servicekillen bra på alla sätt.
    2021-07-23
    Kom lite sent, men var väldigt trevlig!
    2021-07-22
    Fick snabbt en tid för rengöring. Kom på utsatt tid och var noggrann och trevlig.
    2021-07-22
    Punktliga. Trevlig servicekille. Rent o snyggt efter sig. Service av värmeväxlare. Fick det jag hade förväntat mig.
    2021-07-22
    Alltid tillmötesgående när man pratar med Kylslaget. Bra service och bra servicekillar.. Aldrig några problem - allt går att lösa.
    2021-07-22
    Trots ideliga uppskjutningar kom till sist en serviceperson och gjorde ett utmärkt jobb
    2021-07-21
    Rengöringen utfördes ordentligt.
    2021-07-20
    Service killen var bra, men när reparationen inte funkade så är kontakten om vad händer nu obefintlig.
    2021-07-19
    Killen gjorde ett bra jobb.
    Det var en service som utfördes på luftvärmepump en.
    2021-07-19
    Samtliga varit trevliga som jag varit i kontakt med, stort plus för servicekillen som kom ut, väldigt trevlig prick! Det som drar ner betyget från 5 till 4 stjärnor är dessvärre en lång väntetid på att få ut servicekillen.
    Bra bemötande
    Jag förväntade mig bra service som de levde upp till
    Jag köpte en Panasonic luftvärmepump med montering
    Trevligt bemötande -inga problem
    2021-07-15
    Allt bra på alla punkter!! :)
    2021-07-12
    Snabb service
    Kunniga
    Fick service på min luftvärmepump trots att det var svårt att hitta tekniker så snabbt
    2021-07-10
    Bra att Kylslaget hörde av sig när det var dags att erbjuda service. Trevlig kille - gjorde ett bra jobb hoppas jag. 😉
    2021-07-09
    Försäljaren som ringde och erbjöd service på min luft-luft-värmepump var trevlig. Teknikern är väl inte direkt någon snackepåse, men verkar kunna sitt jobb.
    2021-07-09
    När Kylslaget installerade våra luftvärmepumpar för två år sedan underlät installatören att göra någon elinstallation trots att vi betalat 2500:- för denna enligt fakturan. Vi har därefter levt med en förlängningsdosa från garaget som elkälla vilket varken känns säkert, professionellt eller enligt avtal. När jag påpekade detta för Kylslaget vid bokning av service försäkrade de att de skulle skicka en behörig elektriker vid servicetillfället att göra en korrekt installation. Jag fick vänta extra länge för detta men kände att det var värt det. När så serviceteknikern dök upp (efter ombokning) visade det sig att de inte alls kunde utföra installationen men att någon från kontoret skulle höra av sig inom ett par timmar. Nu har jag väntat och försökt kontakta företaget utan framgång och kommer höra av mig till Bauhaus (som förmedlat och fakturerat bokningen) för reklamationen! Rekommenderar att välja annan installatör! Kasst!
    2021-07-08
    - Mycket trevligt och gediget bemötande.

_Överträffade förväntningarna, serviceteknikern var mycket bra.

- Utmärkt service av en luftvärmepump
    2021-07-07
    Vi fick service av vår luftvärmepump. Teknikern kom på utsatt tid och gjorde ett bra jobb. Vi är väldigt nöjda.
    2021-07-07
    Snabba svar, tydlig genomgång av vad som gjorts samt tar ansvar när något inte går som förväntat.
    2021-07-06
    Väldigt trevligt bemötande, proffsigt utfört arbete! Service av värmepump!
  • Olof P
    skrev om Kylslaget AB
    2021-07-04
    friktionsfritt och utan problem.
    2021-07-04
    Mycket vänligt bemötande och synnerligen noggrann tekniker!

Det var en sedvanlig 2-årsservice på en snart 11 år gammal Daikin-pump som fungerar utmärkt efter vissa justeringar under garantitiden.
    2021-07-03
    Helt ok, verkar proffsiga. Servicekillen gjorde ett nogrant och bra jobb.
    2021-07-03
    Fick besök av kylslagets serviceman för genomgång av min luftvärmepump. Möttes av en mycket trevlig och proffsig ung man. Han kom på utsatt tid och arbetade snabbt samt svarade vänligt på en okunnigs alla frågor. En allt igenom positiv kontakt.
    2021-07-03
    Trevligt bemötande! Gjorde vad vi tror ett bra jobb,
    Service på befintlig värmepump
    2021-07-02
    Etc jobb bra gjort, trevliga bemötande.
    2021-07-02
    Bra service och trevligt bemötande.
    2021-07-02
    Service av en 7 år gammal värmepump. Bra bemötande vid bokning och vid servicetillfället. Smidigt och bra!
    2021-07-01
    Mycket proffsig och serviceinriktad tekniker som utförde servicen.
    2021-07-01
    Det var utmärkt.
    Allt var bra.
    2021-06-30
    Trevligt bemötande.
    Professionell hantering av servicen
    2021-06-30
    Den sista teknikern var bra och konstaterade det vi redan visst så honom har jag inget att säga till om. Men den som var här näst sist var så sämst att man skäms. Påstod att service för 2200kr var det ända som behövdes för att få den och funka ja men den är trasig!!! Och service när man ringer och ber att få återkoppling snarast är under all kritik. Nu vet jag inte när jag kommer få en fungerande luftvärmepump igen och den har inte funkat ordentligt sen förra vintern. Det är under all kritik!!!
    2021-06-29
    Väldigt trevligt bemötande, de jobbar också proaktivt och kontaktade mig innan jag ens själv noterat att det var dag för service. Uppskattat! Servicekillen kom på utlovad tid och gjorde ett fantastiskt bra jobb. Fick en utförlig rapport över vad som var gjort samt mätresultat. Rekommenderar varmt företaget.
    2021-06-29
    Service av 2st luft/luft. Bra bemött och klockren servicekille. Jag är helt nöjd.
    2021-06-28
    Jag är besviken på hanteringen av tidsspannet
    på vår reklamation.
    2021-06-27
    Lite många ombokningar men trevligt bemötande både i telefon och vid besök.
    2021-06-24
    Trevligt bemötande inför tidsbokningen. Blev sen ändrat från företagets sida pga sjukdom. Fick ny tid och påminnelse. Teknikern var väldigt tillmötesgående - förklarade och svarade på våra frågor. Lättsamt möte. Tror att det som skulle göras blev ordentligt skött, men det märks väl mer efter hand.
    2021-06-24
    Bra bemötande, smidigt utfört!
  • Gunnar W
    skrev om Kylslaget AB
    2021-06-24
    Vänligt bemött och bryderier kring Airpatrol wifi-styrning hanterades, trots utöver avtal. Service på luftvärmepumpen utfördes noggrant och ingående.
    Trevligt bemötande
    Väldigt ung och till synes oerfaren personal, vilket gjorde att det tog extremt lång tid att utföra servicen. Hade inte några direkta förväntningar, men blev förvånad över att det tog så lång tid.
    2021-06-23
    Utmärkt och mycket trevlig serviceman Jonas.
    2021-06-23
    Trevlig kille som kom och servicen gick kanon…som vanligt.
    Det är fjärde gången vi anlitat dom för service på vår pump. Vi gör service var annat år.
    2021-06-23
    Mycket bra service och rengöringen av effekt direkt! Toppen !
    Snabbbt och pålitligt
    Enkelt att få kontakt
    2021-06-22
    Trevligt bemötande, hade inga särskilda förväntningar mer än de vanliga har när man bokar en tjänst. Att personen kommer i tid, är trevlig och att det inte ser ut som ett slagfält efteråt. Kylslaget levde upp till alla förväntningar, trevlig kille.
    Däremot var det hiskeligt dyrt. Hade service på en luft-luftpump.
    2021-06-22
    Utmärkt bemötande. Uppfyllde mina förväntningar på den service som gavs, på värmepumpen.
    2021-06-22
    Jag har varit kund hos kylslaget i 11 år nu, och det har fungerat bra. Trevlig och lugn kille som utförde gårdagens service.
    2021-06-20
    Blev bemött av en kul skrattglad tjej i telefonen.
    Ett helt ok pris på rengöring / service och även den beställda felsökningen.

Däremot är jag lite besviken på den så kallade felsökningen, det var en felsökning beställd, men att trycka på fjärren och konstatera att det inte kommer värme eller kyla och föreslå en provtryckning av en certifierad tekniker tycker jag är lite magstarkt, det var ju en sådan jag trodde skulle komma när en felsökning var beställd.
    Att det inte kommer värme eller kyla för att systemet förmodligen är tomt hade jag redan räknat ut själv.

Men annars helt ok :-)
    2021-06-20