la Redoute Sverige AB

3.0

10 omdömen om la Redoute Sverige AB

Christina E
Skrev om la Redoute Sverige AB

Vilken fantastiskt trevlig personal på order mottagningen. Kan bara rekommendera. Det viktigaste är förstås deras nygga kläder! :)

Malin
Skrev om la Redoute Sverige AB

Har handlat hos La Redoute i 10 år. Bra kvalité och snygga grejer, snabba leveranser. Tyvärr har jag jag nu väntat på kläder som inte har dykt upp. Exakt samma sak har hänt 3 ggr. Beställde en vinterjacka 26 nov. Får uppgift om att den inte kan levereras förens 10 dec. Se kommer de ändring till 10 januari och sedan ändring till 25 januari. Nu har jag fått mail om att jackan är slutsåld. Tack för den! Tänker inte handla där mer. Synd att man fått vårkatalogen och de är jätte fina saker som vanligt! Tråkigt...

Annika K
Skrev om la Redoute Sverige AB

Jag beställde två badrumsmattor till samma badrum. Den lilla kom, den stora skulle komma senare. Leveransen blev uppskjuten och till slut avbokades beställningen från La Redoute och jag uppmanades att beställa igen. Jag bevakade deras webb och när jag såg att mattan åter fanns inne beställde jag. Historien upprepade sig, uppskjuten leverans och sedan besked om att den inte skulle komma alls. Från första beställningen till detta besked hade det gått ÅTTA månader. När jag frågade vad jag skulle göra med den lilla mattan...

blue g
Skrev om la Redoute Sverige AB

Jag har handlat några gånger på La-Redoute. Men när man gör reklamation svarar deras kundservice riktigt uselt ! Jag ska aldrig handla på La Redoute och rekommenderar inte någon.

Alexandra B
Skrev om la Redoute Sverige AB

Jag har shoppat kläder från La Redoute sen åtta år tillbaka och har alltid varit nöjd. Här kan man hitta plagg som inte alla har på sig och även bra basplagg. Priserna varierar från buget till lyxigare och som kund hos La Redoute får man ofta rabatter och erbjudanden. Jag har vid flera tillfällen skickat tillbaka varor och det har aldrig strulat.

Emma J
Skrev om la Redoute Sverige AB

Har beställt här två gånger, leveranstiden var inte allt för lång och jag fick vad jag hade beställt. Dock var ett av de fem klädesplaggen ganska dålig kvalitét på. Men det beror ju inte bara på La Redoute utan på "märket" det kommer ifrån. Bra webshop och snygga designsamarbeten! En av de bättre postorderföretagen jag känner till. Ett ytterligare plus för det stora sortimentet.

Amanda E
Skrev om la Redoute Sverige AB

La Redoute är svårt att sätta ett betyg på för kvalitén på kläderna och servicen har varierat oerhört mycket när jag har beställt. Ena gången såg kläderna inte alls ut som i katalogen, storleken var fel och kundservicen när jag skulle skicka tillbaka strulade mycket. Andra gången gick det smidigt att beställa och kläderna var jättefina! Plus för deras designsamarbeten, men minus för att man inte kan betala med kort i webshoppen.

Cecilia K
Skrev om la Redoute Sverige AB

La Redoute måste jag säga har jag aldrig varit missnöjd med. Alla jeans kanske inte har passat, men det har aldrig varit några problem att skicka tillbaka och byta. Alla tröjor jag någonsin har köpt därifrån har haft riktigt snyg passform och kvalite. Alltid varit supernöjd med dem. Priserna är ju kanske inte så ekonomiska, men däremot får man ofta och mycket rabatter.

Anya L
Skrev om la Redoute Sverige AB

La Redoute har ett väldigt brett sortiment när det gäller allt från kläder till heminredning. De har ett bra utbud både på lite dyrare märkeskläder och billigare varianter. Dessutom har de en grym outlet-avdelning där man kan hitta många varor billigare. Ett minus är dock att det tar väldigt långt tid innan man får varorna - ibland upp emot 2 månader vilket jag tycker är lite väl länge om man ska jämföra med alla nya internetbutiker som levererar direkt.

Alexandra B
Skrev om la Redoute Sverige AB

Brett sortiment och bra priser. Det finns alltid nåt kul att shoppa där.

Tom L gillar detta