Läderverkstan

Rosenlundsgatan 30, 118 53 Stockholm — Visa karta

2.8 i betyg av av 5 omdömen

"Vi har ALLT inom skinn och läder"!
Förutom skinn av många olika slag både för reparationer och nytillverkning har vi ett stort utbud av reservdelar till väskor och inredning.Dessutom utför vi professionella reparationer och customjobb till vettigt pris.

Läs vad 5 kunder tycker om Läderverkstan

• 2019-12-09

MONICA A skrev om Läderverkstan
    Här blev jag både uppskörtad och utskälld av den otrevligaste gubbe jag någonsin stött på i servicesammanhang. Uppdraget var att fixa dragkedjan på min ryggsäck. Det skulle kosta 390 kr. När jag kom för att hämta ryggsäcken hade han satt dit en minimal metallplupp, och för detta jobb ville han nu ha 440 kr. Jag undrade varför han höjt priset, och han fräste att det borde jag väl veta att han har rätt till enligt lag, att lägga på tio procent! Men dels hade han ju lagt på mer än tio procent, och man kan undra vad han hade tänkt sig att göra för det pris han uppgav först? Titta på väskan? Hur hade det ens varit möjligt att göra mindre än det han gjorde? Dragkedjan glipade i ena änden, vilket han kommenterade fräsande med "att det var minsann inte han som sytt väskan"! Nej, det stämmer, det har det franska märket Longchamp, som tidigare lagat en likadan ryggsäck åt mig - i Frankrike - för ett par hundra kronor. "Såna löner jobbar vi inte för i Sverige borde jag väl fatta, om jag nånsin haft ett jobb i livet! Ja, det har jag faktiskt. I snart 40 års tid. Den här gubben överträffade Mr Faulty i total absurditet. Läs mer
  • 2016-11-17

T. I skrev om Läderverkstan
    Fantastiskt att det fortfarande finns hantverksbutiker med ett genuint kunnande. Alltför ofta tycker jag att stockholmare inte vet nå't, inte kan nå't och minst av allt bryr sig; det är bara stress och går inte snabbare för det. Läderverkstan/Väskdoktorn är motsatsen till allt det: De är hjälpsamma och har ändå tid för ett vänligt ord och ett tips på vägen! Det må gälla en passande liten knapp (som man sökt i hela storsta'n förgäves) eller nytillverkning av ett helt handtag i gammal stil, så att det passar till en antik väska! Läs mer
  • 2016-10-07

Maria T skrev om Läderverkstan
    Kan absolut inte rekommendera något att handla där. Sämsta stället jag har satt min fot på med riktigt uselt bemötande. Undrar nästan om det var dolda kameran eller att jag hade gått fel.

Butiken/verkstaden heter ju Läderverkstan med Väskdoktorn så gick dit glad i hågen med min skinnväska som jag ville modifiera bl a med nya blixtlås men möttes av ett minst sagt avog inställning. En butter man som tydligt visade (bl.a genom att han snäste) att de inte var intresserade av att göra jobbet (eller att ha mig i butiken). Jag frågade ifall jag kunde köpa dragkedjor iaf varpå jag fick svaret att jag kunde gå till sybehörsaffären runt hörnet....

Herregud – snacka om motsatsen till service minded! Läs mer
  • 2010-10-01

Amelie E skrev om Läderverkstan
    Jag kom med en helt ny, mindre ryggsäck i läder, som jag köpt något halvår tidigare via postorder. "Hängselremmarna" var för korta för mig så jag bad att få beställa nya, längre. Efter en bra stunds resonerande och funderande kom den vänlige mannen på att remmarna skulle träs på ett visst sätt: och vips, så var de helt lagom åt mig och jag kunde börja använda min eleganta lilla ryggsäck!
    Tänk så glad och tacksam jag blev! Det "gick åt" två Färdtjänstresor, men det var de väl värda! Läs mer
  • 2010-02-11

Johanna skrev om Läderverkstan
    Blev hänvisad av samsonite för att få min resväska lagad på garantin lämnar in den får tillbaka väskan och då är den inte reparerad felet i låsen var fortfarande kvar ringer till dom på pekar att dom inte har reparerat väskan får bara till svar att väskan har en dålig konstruktion och blir inte bättre
    fick köpa en ny väska av annat fabrikat denna gång kommer aldrig köpa samsonite eller använda mig av denna verkstad igen
    Johanna Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte