Länsförsäkringar AB (publ)
1.1 i betyg av av
27 omdömen
Lokala, självständiga länsförsäkringsbolag som samverkar genom ett starkt försäkrings- och utvecklingsbolag, Länsförsäkringar AB. Tillsammans bildar vi Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade försäkringsgrupp.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag27 omdömen om Länsförsäkringar AB (publ)
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Har vart kund hos de i 4 år men förra året köpte jag beg bil, 2 veckor senare på E14 får jag stenskott på rutan som sabbar rutan mer och sket nästan på mig av rädsla. Det var redan en mindre skada i rutan och rutan var även repig och blästrad som påverkade synfältet samt trafiksäkerheten när ja köpte bilen och var ärlig i hela processen med LF men nej de sket i att hjälpa, de hanterade mitt ärende så himla otroligt dåligt. Slutade med att jag fick betala över 7500 kr för nya rutan. Dum som man är så stannade jag kvar hos de pga av låga premien, samt att jag har hemförsäkring hos de.
Nu sommaren 2022 åkte jag och flickvännen på semester med bilen då vi campar och reser landet runt, min flickvän behövde stanna för medicin o byta plagg och de va stressigt och fullt ute på vägarna. Hon glömmer ställa tillbaka min väska i bilen och vi åker iväg i vanlig ordning, kan hända vem som helst.
På kvällen när vi ska ta kväll så är inte min väska där som den ska ligga och jag får panik och ångest då jag hade dyra värdesaker så som min laptop, mina fina kläder och en otroligt fin kedja i guld jag fick ärva för 20 år sen. Tur att jag hade extra ombyte i bilen i en annan väska.
Anmälde allt i vanlig ordning till polis och LF samt lämnade en tydlig redovisning av händelsen, kvitton, bilder etc och fick svar om att jag skulle få svar nästa vecka. I mitten av veckan så skickar de mitt ärende istället till nån utredningsinspektör.. Självklart svarade jag på alla frågor samma dag. Men alltså är detta ett skämt eller?
Är de såhär man alltså behandlar ärliga och betalande kunder. Ni får en att känna sig som kriminell och brottsling för att man söker hjälp och är ärlig, ni på LF är riktigt duktiga på att ge kunder falsk trygghet när olyckan väl är framme, jätte duktiga på ta betalt och bara behandla deras kunder så vidrigt. Nä usch, så fort vår ärende är avslutat så byter jag, min familj och ett par vänner försäkringsbolag DIREKT, ALDRIG MER!!!!
Välj ett bättre försäkringsbolag som bryr sig om deras kunder och inte tror alla är oärliga och ljuger, nä LF ger falsk trygghet. -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Dåligt
Dåligt
Dåligt
Jätte dåligt
Dom har avslutat min försäkring och jag fick faktura med stor summa från trafik föreningen utan att meddela mig.
Extremt dåligt bemötande kundtjänst via telefon. Ångrar att jag valde försäkring hos länsförsäkring efter alla dessa år. Skulle rekommendera att avstå från detta försäkringsbolag. -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Har varit grymt nöjd med allt som har med Länsförsäkrignar att göra! Tills för 1 månad sen när jag fick hem ett brev att besvara om penning tvätt pga ett uttag av krypto valuta. Besvarade skriftligt samt även underlag på transaktionen.
Fick avslag och det gick inte överklaga och dem avslutade bank engagemanget. Fruktansvärt -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Jag har kontaktat Länsförsäkringar i 4 ärenden. Dom har hittat kryphål i samtliga! Allt för att slippa betala. Dessutom har bemötandet varit katastrofalt. I ena fallet skrattade handläggaren när inte försäkringen täckte mitt specialfall. Helt otroligt!
Jag flyttar alla försäkringar till Folksam nu.
Håll dig borta! -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Komplett värdelös barn/ungdomsförsäkring. Har betalat full premie i 21 år och när det väl behövs så gäller den inte för mitt barns diagnos...trodde jag betalade för nån form av trygghet...nä, komplett usel försäkring!! Välj nåt annat bolag, vilket som helst!!
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Varning ⛔️
Behöver inte skriva mycket ang mitt ärende men akta er för dagens Länsförsäkring!!! -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Fick bilen uppeldad, handläggaren var oförskämd och anklagade oss. Refererade till lagar felaktig för att vilseleda oss som försäkringstagare. Fick inte ta del av våra egna uppgifter ”pga gdpr”. Handläggaren skrev dessutom om detta på sin privata facebook. Oproffsiga, okunniga och extremt dåligt kundbemötande. Kommer aldrig mer anlita någon gren av Länsförsäkringar. Hoppas ni på Länsförsäkringar Bohuslän får en riktigt dålig jul och ett hemskt nytt år!
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
VARNING ⛔️!! Äkta er för de , det är ren bedrägeri jag har båda min hem och bil försäkring hos de , minst sagt att det var en av mina största misstag jag har gjort i mitt liv och allting jag betalde på min helförsäkring och hemförsäkring är som att jag slängande pengarna i sjön.
Jag vill varna andra så att ni inte gör samma misstag.
Jätte okunniga och otrevliga handläggare och kundtjänst , det verkligen som att de fått utbildning på hur man kan vara otrevlig möt kunder från första börja och innan ens samtalet har hunnit börja . Det ta cirka 30 sekunder för att upptäckta misstagt att man valt de
HÅLL ER BORTA FRÅN DE . Den här tipset kostade mig mkt , varsågoda ni får den helt gratis av mig -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Rekommenderas inte. Pga. Ovilja att reglera skador, dålig service och otrevligt bemötande.
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Extremt oseriöst företag. Trots noga dokumenterad skada med bild på allt inklusive den vållandes körkort vägrar länsförsäkringar lösa ärendet. Den andra parten ångrar sig och påstår att man är oskyldig till skadan helt plötsligt och länsförsäkringar ser sin chans att slippa ersätta självrisken - jag behöver ha en passagerare med mig som kan vittna nästa gång är allt jag får till svar nu. Dessutom, inte ett ljud från länsförsäkringar hörde jag på tre månader trots utlovad återkoppling. Skandal att företag bedrivs på detta sätt. Undvik länsförsäkringar till varje pris.
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Akta er för LF Gävleborg Vägrar att ersätta fast du inte är vållande.
Våran bil som stod parkerad och blev påkörd av en person som hade LF Gävleborg som bil försäkring.
Personen som körde på erkände sitt misstag samt så finns vittnen till händelsen och LF Gävleborg skickade även ut dokument som verifierat att deras kund varit vållande men LF Gävleborg hävdar att skadorna på vår bil kan inte ha uppkommit i samband med påbackningen fast dem fått bilder på bilen både före och efter skade tillfället så dem vägrar att ersätta skadan.
Med hänvisning att deras försäkringstagare inte hade några större skador på sin bil.
Tog dem även nästan 6 månader att komma fram till detta så vill du ha ett bolag där du förväntas få hjälp välj definitiv annat bolag, vi vart drabbade fast vi inte ens var deras kund. -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Hade inbrott i min bil och blev av med verktyg. En hylsnyckelsats och en verktygslåda med diverse handverktyg, samt en Iphone. Det enda jag hade kvitto på var telefonen. Kanske slarvigt av mig men vem spar kvitton på allt man köper? Gjorde ett snabbt överslag och det kostar utan vidare över 10 000:- att återskaffa det som blev stulet. Räknade med att få någonstans mellan 2-3000 i ersättning eftersom jag vet hur hårt de skriver av, men summa summarum blev 0 kr efter självrisk. Fick också frågan varför jag förvarar så "mycket" verktyg i bilen? En hylsnyckelsats och en verktygslåda är inte mycket tycker jag.
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
säger bara Racism och lögner.
kommer aldrig mer sätta min fot i denna skitbolag efter haft dem i 30år och betalat över en halv miljon i premie.
Där sitter folk och hånar ett barn för att han skadat och att han är andra generationens invandrare. fy på er.
Rekommenderar ingen ja INGEN att använda detta bolag -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Tecknade barnförsäkring för mitt barn när han föddes. Betalat runt 45000 kr hittills i premier. Nu när han nästan är handikappad vid 16 års åldern av ADHD, Autism och Asperger så får vi NOLL kr i ersättning. De har undantag för nästan ALLA sjukdomar. Gå inte i närheten av länsförsäkringar!!!
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Blev riktigt dåligt bemöt av min så kallade kontaktperson i Skåne/Syd på Länsförsäkringar. Han bad mig ringa till någon annan i mitt område och var väldigt otrevlig på telefon fast han tidigare hjälpt mig. Allt var jobbigt, det hela slutade med att jag valde en annan bank och tackade för mig. Tråkigt när man tidigare varit nöjd guldkund! Och ni ska vara dem med högst kundnöjdhet... nej tack!
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
*VARNING*
Länsförsäkringar Älvsborg är duktiga på att sälja men sämre på leverans, har det visat sig.
De anställer unga säljare/ handläggare som knappt är torra bakom öronen för att systematiskt avslå alla krav som du har, om olyckan dessvärre visar sig och är framme.
Byggskadehandläggare på Länsförsäkringar Älvsborg hävdar dessutom att erfarna byggnadsarbetare! (den tog nästan priset!) och sakkunniga har fel och att (de) minsann, (Länsförsäkringar Älvsborg) vet bättre och har bättre kunskap än sakkunniga och yrkesmän med 20 års erfarenhet!?
Du ska inte tro att du blir uppringd av dem, utan du får jaga dem (trots att de lovat att ta kontakt med svar inom 2 dagar, 2 veckor tidigare).
Oprofessionella och saklösa grunder och argument kommer att presenteras för dig. Dessutom kan du få aggressiva och högljudda förolämpningar tillbaka när argumenten börjar tryta från deras sida.
Ta ett varningens ord... ni kommer att få kämpa för er rätt olyckan väl har vart framme och du har något som helst krav. -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Minst sagt: Uruselt försäkringsbolag. Jag hade aldrig valt detta bolag. Inget förtroende för dem.Dåligt och minst sagt otåligt och arrogant bemötande utan någon som helst känslighet för kunden. Vid en inträffad och oförutsedd skada kan man åtminstone förvänta sig empatiskt och korrekt bemötande istället för att bli kallad för klantig och misstrodd. Här krävs bevisning på bevisning för saker som inte går att bevisa rimligtvis för en kund. Bolaget skrev fel i sina dokument vad jag sa. Att jag hade avfrostat min frys, vilket jag inte alls hade gjort. Jag påtalade detta för dem och förklarade att det var inte så det gick till!! Men förgäves.Känner mig behandlad som den värsta kriminella personen!!! Känns oerhört komplicerat att ha med dem göra och väljer hellre ta kostnaden själv och fixa saken själv istället för att tjafsa och allt vad det nu innebär med tvist. Den där unga tjejen azra hodzic i växjö har en del och lära sig om begreppet proffesionalism. Mina synpunkter rör bolaget också överlag och de står jag fast vid bestämt utan vidare!
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Varning för Länsförsäkringar!
Jag täckande MC försäkring på deras hemsida då ficka jag helförsäkring ca 5000kr per och efter ca. 10 dagar ändrar Länsförsäkringar den till ca.18000kr er år men när jag sagt upp den då ändrar Länsförsäkringar till 30000kr.
Är det inte bedrägeri? -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Ville öppna långsiktigt sparande för att bli ”Silverkund”. Loggade in med Bank-ID - fungerar ej öppna sparande. Ringde LF Bank - nejdå, inte här - du måste in på ett kontor. Funkar med vilket som helst, behöver inte boka tid. Åkte till LF i Partille, där de inte ville veta av mig. Jag kunde möjligen få boka en tid för rådgivning och återkomma. Det skulle dock ta minst en månad, eftersom de har så många andra viktigare kunder att ta hand om först. Vad är detta för pajas-bank?
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Ett försäkringsbolag som man inte alls känner sig säker med. Bytte från Volvia till Länsförsäkringar för att jag ville ha allt samlat samt att de var lite billigare. Nu förstår jag varför de är billigare. Blev prejad av en lastbil så att bilen gick sönder men ingen hjälp av försäkringsbolaget utan deras definition av olyckor är nog inte överrenstämmande med resten av befolkningens. Om polisen anser att det skett en olycka så tycker man ju att fallet borde vara så men inte länsförsäkringar de skiter i det. Det är tämligen uppenbart utifrån skadorna att jag blev påkörd för att chauffören inte såg mig när han bytte fil. LF svarar inte när man ringer och svarar inte på mail. Men de är jävligt duktiga på att dra premien. Nu ska jag avsluta bolån, bankkonton och hemförsäkring illa kvickt, vågar inte ens tänka på vilka kostnader som skulle uppstå om olycka är framme i hemmet.
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Har haft länsförsäkringar i över 10 år på både lägenhet och sommarhus. När jag hade inbrott i lägenheten fick jag inte ut ett öre, trots att jag hade låst och "gjort allt man kan göra" enligt polisen, och enligt deras egna villkor. Motivationen från LF var att "man inte visste VEM som gjort inbrottet"... (vet man någonsin det?). Jag har självklart bytt till ett mer seriöst försäkringsbolag.
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Ett BRA försäkringsbolag om man är egenföretagare och inte riktigt har koll på vad man gör och gör fatala fel som kostar kund 100.000 för försäkringsbolaget håller dig GARANTERAT bakom ryggen. Så alla oseriösa... välj länsförsäkringar.
-
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
KRAFTIGT FÖRSÄMRADE VILLKOR HOS LÄNSFÖRSÄKRINGAR - Se över ditt försäkringsskydd!
Länsförsäkringar har som enda bolag ändrat sina försäkringsvillkor så att försäkringstagare inte längre får ersättning motsvarande nyvärde. Detta låter kanske inte så oroväckande men i realiteten innebär det att om man exempelvis tappar bort sin vigselring eller blir bestulen på smycken i hemmet så får man bara en bråkdel av vad det skulle kosta att ersätta förlusten. I mitt fall handlade det om en vigselring som skulle kosta 22000kr att ersätta vilket ledde till en ersättning från Länsförsäkringar på 8500kr. Länsförsäkringar har även planer på att enbart ersätta ex. guld upp till visst antal gram vilket innebär att om man har smycken som överskrider visst antal gram och drabbas av inbrott så får man ingen ersättning överhuvudtaget.
Detta kommer i förlängningen innebära att försäkringstagare som har hemförsäkring i Länsförsäkringar inte kommer få den ersättning som ALLA andra försäkringsbolag ersätter. En tv kommer ge motsvarande blocket värde dvs. några hundralappar osv. Av denna anledning tror jag det är av intresse att gå ut med information till konsumenter om vilka villkor som gäller på Länsförsäkringar från 2012 och utfärda en varning för att anlita Länsförsäkringar som försäkringsbolag. -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Ännu ett företag som jobbar väldigt kortsiktigt med sina kundrelationer. Jag tecknade en sjukvårdsförsäkring på telefon (detta var i oktober 2010). I november behövde jag försäkringen, men de sa att jag inte hade någon försäkring.
Tecknade därför om försäkringen med en ny handläggare. Denna gång fungerade det och några dagar senare kunde deras sjukvårdsrådgivning ta emot mitt samtal. Det visar att deras administrativa rutiner inte fungerar, men jag accepterade det ändå. "En gång är ingen gång."
Nu (september 2011) visar det sig, på grund av ett annat ärende, att de i villkoret skriver att omfattningen av försäkringen framgår av försäkringsbrevet. I försäkringsbrevet står det att "försäkringsbeskedet ger ingen fullständig beskrivning av din försäkring".
När jag diskuterar detta med deras handläggare säger hon att de avsiktligt gömt en text i villkoret om att hela villkoret inte gäller, utan bara det som uttryckligen framgår i försäkringsbeskedet. Omfattningen stämmer därmed inte med det vi kom överens om på telefon och därför känner jag mig lurad.
Hade jag fått rätt information från början hade de förmodligen tjänat mer pengar på mig (genom att jag hade tecknat en tilläggsförsäkring) och dessutom fått en mer nöjd kund. Nu anser jag att de har lurat mig, men tyvärr har jag inte tid eller lust att få ärendet prövat i domstol. Jag får nöja mig med att säga upp min försäkring och starkt avråda alla jag känner från att ha med Länsförsäkringar att göra. -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Oseriösa ombud hos försäkringsbolag
Om man är kund till ett företag och har en tjänst som kostar pengar, låter det ganska oprofessionellt om företagets ombud ej kan ge service och sänker företagets rykte och varumärke.
Hört i telefon av ett ombud till ett av de större försäkringsbolagen i Sverige:
-Jag har inte startat datorn än, jag brukar inte göra det så tidigt på dagen. Ungarna har spelat spel och installerat på den så den är långsam.
Har inte ombuden en dedikerad jobbdator?
På frågan om detaljer: -Då får ni ringa HK i Stockholm.
Vad ska försäkringsbolaget med ombud till om man ändå måste ringa direkt till HK?
Hur professionellt är det på en skala? Försäkringspapper har ej inkommit beställt av ombudet för över en månad sedan och adressändring ej gjord på en månad. Illa!
Vi har nu bytt ombud! -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Har flyttat från Stockholm med min familj men har behållt en övernattningslägenhet i stockholmsområdet pga arbetet.
Ringde första samtalet till Länsförsäkringar i den nya staden för att teckna en ny hemförsäkring.
Ingenting hände och jag ringde kundtjänst två veckor senare för att kontrollera vad som hade hänt. Det fanns ingen information om att jag hade tecknat en försäkring. Tecknade trots allt en försäkring igen då vi hade gått oförsäkrade i två veckor.
1 vecka senare fick jag hem två brev från Länsförskringar. Ett som meddelade att resten av min familj och hus var försäkrade i den nya staden. Brev nr 2 meddelade att min olycksfallsförsäkring samt hemförsäkring för övernattningslägenheten var uppsagd.
Ringde genast och frågade varför jag och min lägenhet inte var försäkrade längre. Svaret var luddigt och de visste inte varför.
Sade på stört upp samtliga försäkringar (bil, mc, lägenhet *2 och olycksfall). Kommer inte att använda mig av Länsförsäkringar mer då de har en usel kundservice och lika usla telefontider.
//Snoddas -
skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
Länsförsäkringar AB tillhandahåller massa tjänster för alla länsbolagen runt om i Sverige. Länsförsäkringar är egentligen 24 bolag som sitter på olika ställen i Sverige. T.ex så sker en del riskbedömning och sakdereglering här. På LFAB sitter även Agria djurförsäkringar.
Jag trivs med att ha mina försäkringar här.