Alla kategorier Administration Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Länsförsäkringar AB (publ)

Länsförsäkringar AB (publ)

Tegeluddsvägen 11, 115 41 Stockholm — Visa karta

Lokala, självständiga länsförsäkringsbolag som samverkar genom ett starkt försäkrings- och utvecklingsbolag, Länsförsäkringar AB. Tillsammans bildar vi Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade försäkringsgrupp.

Läs vad 8 kunder tycker om Länsförsäkringar AB (publ)

• Daniel S
    Daniel S skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
    Ett försäkringsbolag som man inte alls känner sig säker med. Bytte från Volvia till Länsförsäkringar för att jag ville ha allt samlat samt att de var lite billigare. Nu förstår jag varför de är billigare. Blev prejad av en lastbil så att bilen gick sönder men ingen hjälp av försäkringsbolaget utan deras definition av olyckor är nog inte överrenstämmande med resten av befolkningens. Om polisen anser att det skett en olycka så tycker man ju att fallet borde vara så men inte länsförsäkringar de skiter i det. Det är tämligen uppenbart utifrån skadorna att jag blev påkörd för att chauffören inte såg mig när han bytte fil. LF svarar inte när man ringer och svarar inte på mail. Men de är jävligt duktiga på att dra premien. Nu ska jag avsluta bolån, bankkonton och hemförsäkring illa kvickt, vågar inte ens tänka på vilka kostnader som skulle uppstå om olycka är framme i hemmet.
  • Malin F
    Malin F skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
    Har haft länsförsäkringar i över 10 år på både lägenhet och sommarhus. När jag hade inbrott i lägenheten fick jag inte ut ett öre, trots att jag hade låst och "gjort allt man kan göra" enligt polisen, och enligt deras egna villkor. Motivationen från LF var att "man inte visste VEM som gjort inbrottet"... (vet man någonsin det?). Jag har självklart bytt till ett mer seriöst försäkringsbolag.
    Daniel S gillar detta
  • Johan M
    Johan M skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
    Ett BRA försäkringsbolag om man är egenföretagare och inte riktigt har koll på vad man gör och gör fatala fel som kostar kund 100.000 för försäkringsbolaget håller dig GARANTERAT bakom ryggen. Så alla oseriösa... välj länsförsäkringar.
  • M
    M skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
    KRAFTIGT FÖRSÄMRADE VILLKOR HOS LÄNSFÖRSÄKRINGAR - Se över ditt försäkringsskydd!
    Länsförsäkringar har som enda bolag ändrat sina försäkringsvillkor så att försäkringstagare inte längre får ersättning motsvarande nyvärde. Detta låter kanske inte så oroväckande men i realiteten innebär det att om man exempelvis tappar bort sin vigselring eller blir bestulen på smycken i hemmet så får man bara en bråkdel av vad det skulle kosta att ersätta förlusten. I mitt fall handlade det om en vigselring som skulle kosta 22000kr att ersätta vilket ledde till en ersättning från Länsförsäkringar på 8500kr. Länsförsäkringar har även planer på att enbart ersätta ex. guld upp till visst antal gram vilket innebär att om man har smycken som överskrider visst antal gram och drabbas av inbrott så får man ingen ersättning överhuvudtaget.

Detta kommer i förlängningen innebära att försäkringstagare som har hemförsäkring i Länsförsäkringar inte kommer få den ersättning som ALLA andra försäkringsbolag ersätter. En tv kommer ge motsvarande blocket värde dvs. några hundralappar osv. Av denna anledning tror jag det är av intresse att gå ut med information till konsumenter om vilka villkor som gäller på Länsförsäkringar från 2012 och utfärda en varning för att anlita Länsförsäkringar som försäkringsbolag.
    Lisa gillar detta
  • Petter B
    Petter B skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
    Ännu ett företag som jobbar väldigt kortsiktigt med sina kundrelationer. Jag tecknade en sjukvårdsförsäkring på telefon (detta var i oktober 2010). I november behövde jag försäkringen, men de sa att jag inte hade någon försäkring.
    Tecknade därför om försäkringen med en ny handläggare. Denna gång fungerade det och några dagar senare kunde deras sjukvårdsrådgivning ta emot mitt samtal. Det visar att deras administrativa rutiner inte fungerar, men jag accepterade det ändå. "En gång är ingen gång."

Nu (september 2011) visar det sig, på grund av ett annat ärende, att de i villkoret skriver att omfattningen av försäkringen framgår av försäkringsbrevet. I försäkringsbrevet står det att "försäkringsbeskedet ger ingen fullständig beskrivning av din försäkring".
    När jag diskuterar detta med deras handläggare säger hon att de avsiktligt gömt en text i villkoret om att hela villkoret inte gäller, utan bara det som uttryckligen framgår i försäkringsbeskedet. Omfattningen stämmer därmed inte med det vi kom överens om på telefon och därför känner jag mig lurad.
    Hade jag fått rätt information från början hade de förmodligen tjänat mer pengar på mig (genom att jag hade tecknat en tilläggsförsäkring) och dessutom fått en mer nöjd kund. Nu anser jag att de har lurat mig, men tyvärr har jag inte tid eller lust att få ärendet prövat i domstol. Jag får nöja mig med att säga upp min försäkring och starkt avråda alla jag känner från att ha med Länsförsäkringar att göra.
  • Hasse S
    Hasse S skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
    Oseriösa ombud hos försäkringsbolag

Om man är kund till ett företag och har en tjänst som kostar pengar, låter det ganska oprofessionellt om företagets ombud ej kan ge service och sänker företagets rykte och varumärke.

Hört i telefon av ett ombud till ett av de större försäkringsbolagen i Sverige:

-Jag har inte startat datorn än, jag brukar inte göra det så tidigt på dagen. Ungarna har spelat spel och installerat på den så den är långsam.
    Har inte ombuden en dedikerad jobbdator?

På frågan om detaljer: -Då får ni ringa HK i Stockholm.
    Vad ska försäkringsbolaget med ombud till om man ändå måste ringa direkt till HK?

Hur professionellt är det på en skala? Försäkringspapper har ej inkommit beställt av ombudet för över en månad sedan och adressändring ej gjord på en månad. Illa!

Vi har nu bytt ombud!
  • Snoddas S
    Snoddas S skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
    Har flyttat från Stockholm med min familj men har behållt en övernattningslägenhet i stockholmsområdet pga arbetet.

Ringde första samtalet till Länsförsäkringar i den nya staden för att teckna en ny hemförsäkring.

Ingenting hände och jag ringde kundtjänst två veckor senare för att kontrollera vad som hade hänt. Det fanns ingen information om att jag hade tecknat en försäkring. Tecknade trots allt en försäkring igen då vi hade gått oförsäkrade i två veckor.

1 vecka senare fick jag hem två brev från Länsförskringar. Ett som meddelade att resten av min familj och hus var försäkrade i den nya staden. Brev nr 2 meddelade att min olycksfallsförsäkring samt hemförsäkring för övernattningslägenheten var uppsagd.

Ringde genast och frågade varför jag och min lägenhet inte var försäkrade längre. Svaret var luddigt och de visste inte varför.
    Sade på stört upp samtliga försäkringar (bil, mc, lägenhet *2 och olycksfall). Kommer inte att använda mig av Länsförsäkringar mer då de har en usel kundservice och lika usla telefontider.

//Snoddas
  • Elina E
    Elina E skrev om Länsförsäkringar AB (publ)
    Länsförsäkringar AB tillhandahåller massa tjänster för alla länsbolagen runt om i Sverige. Länsförsäkringar är egentligen 24 bolag som sitter på olika ställen i Sverige. T.ex så sker en del riskbedömning och sakdereglering här. På LFAB sitter även Agria djurförsäkringar.
    Jag trivs med att ha mina försäkringar här.

Tegeluddsvägen 11, 115 41 Stockholm