Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Snittbetyg
4.8
Ring 033-323 46 31 Dela

Om företaget

Vårt mål är att skapa en personlig begravning som speglar den dödes personlighet och de anhörigas önskemål. Vi strävar så långt det är möjligt efter att du har samma kontaktperson genom hela processen, något som skapar trygghet och ger möjligheter att utforma ett fint avslut. Tjänster som vi erbjuder är: Begravningar, familjejuridik...

671 omdömen om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Sedan starten hos Reco 2021

Visar 671 omdömen med 4.8 i snittbetyg
Catrin L
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Trevligt, vänligt och kunnigt bemötande och utförande av begravning och bouppteckning.

Ingela S
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Blev fint bemött och fick bra information. Boupteckning gjordes även. Vilket uppskattades. Köpte hämtning. Begravning. Boupteckning. Mycket professionellt. Men jag tycket att det är mycket för dyrt. Är det verkligen så kostsamt.

Svar från Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Hej Ingela. Tack för din återkoppling. När det gäller kostnader för begravning så lämnas en preliminär prisuppgift vid besöket så att de kostnader som är förknippade med valen man gjort ska vara tydligt. Vissa delar (ex transporter) brukar de allra flesta önska hjälp med, medan annat (som val av kista, programkort, blommor, annonser, minnesstund osv) går att välja utifrån egna önskemål.

Margareta G
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket bra bemötande. Jag är inte den som tar till stora ord, så detta är mitt omdöme! Jag gillar inte att någon tjatar på mig, så det här blev inte ett bra slut.

Hans H
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Jättebra bemötande och det blev en väldigt fin begravning

Carina K
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Väldigt vänliga och proffsiga. Man kände sig omhändertagen. Dom tog hand om begravningen och minnesstunden efter. Allting blev perfekt. Fick även förslag på gravstensarbetet vi ville ha. Bouppteckningen togs om hand väldigt proffsigt. Fick svar på alla frågor vi hade. Kändes jättebra. Skönt och framförallt enkelt att ha allt på samma ställe. Vi kommer att ha urn-nedsättning framöver tillsammans med någon från Lenbergs också. Lenbergs ska ha en stor eloge för allt detta. Stort Tack

Rolf Tomas K
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket bra.kompetent personal o gott kaffe.

Suzannah H
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Bra, mänskliga, lyhörda och effektiva.

Leif B
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Ett bra bemötande proffsig personal från början lyhörda på våra önskningar kom med förslag så vi fick en fin begravning med sång och musik fint arrangemang med blommor med mera Hjälp med bouppteckningen på ett bra sätt är väldig nöjd med deras sätt att göra det fint och tryggt Tack Leif

Helén E
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Detta var min första kontakt med en begravningsbyrå. Ett oerhört fint bemötande och god hjälp och guidning vid planering och genomförande av begravning för min mammas sambo. Tack till er på Lénbergs och ett extra tack till Janne Selin!

Joakim L
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Ett fantastiskt bemötande och lyhörda Ej påstridiga utan lyssnar på kunden och kommer med relevanta förslag Janne Sehlin är en klippa och ett fantastiskt stöd i en sorgens stund

Jaana M
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Väldigt tillmötesgående, lyhörda o engagerade.

Thomas B
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Suveränt bemötande! Snabbt, enkelt och personligt. Mycket lätta att komma i kontakt med och få hjälp.

Carina A
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi blev väldigt bra mottagna av Lars Böhm med medarbetare. Alla delar i begravningen blev riktigt bra, från annonser, program och själva begravningsakten.

Katarina R
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Tycker bra om dem. Tredje gången vi använder dem. Bra o hjälpsam personal. Kan rekomnendera dem.

Roger J
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Bra dialog runtomkring begravningsförberedelserna. Bra uppföljning med juridiska frågor med bouppteckning.

Morgan S
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Proffesionellt och vänligt bemötande. Kunniga!

Monica W
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Allt har känns så bra 👌😊 Ett mycket bra omhändertagande när sorgen är så stor En varm och lugn miljö och mycket trevlig och kunnig personal Man kunde verkligen luta sig mot deras axlar och få all det hjälp man behöver i den svåra situation när man förlorat den man älskar. En mycket kunnig och mjuk personal när man är så sårbar Jag kan verkligen rekommendera Lenbergs Begravning och Familjejuridik Borås man kommer inte att bli besviken Jag kommer med värme i hjärtat komma ihåg det fina omhändertagande om min anhörigas...

Christer A
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Janne Selin är exceptionell duktig och bra.

GERT J
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Fantastiskt bemötande och service.

Anna-Lisa H
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket bra bemötande vid vår mors bortgång. Anlitade Lenbergs vid vår fars bortgång tidigare och visste att Lenbergs tog bra hand om oss. Professionella och kunniga.

Mona A
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Dom har varit fantastiska och tillmötesgående på alla vis. Jag rekommenderar varmt. Hälsningar Mona

Bibbi J
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi blev bemötta på bästa tänkbara sätt. Ett varmt och omtänksamt bemötande.

Birgitta J
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Tobias på Lenbergs var mycket lyhörd.för våra önskningar. Han ingav ett lugn och kunskap om det som låg framför oss. Det gjorde vår familj trygg. Tobias visade stor kompetens i social kompetens och lyssnade/kände av min familj vilket underlättade i vår sorg. Tjänster som vi använde oss av: Begravningsbil och bärare i hem jourtid Förarbete och värd vid begravning Värd vid personligt avsked Vid urnsättning i april önskar vår familj stöd av Tobias

Anita L
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Blev väl mottagen. Lugn och fin begravnings ceremoni. Bra stöttning.

Cecilia L
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Margareta på Lenbergs gjorde det tunga arbetet med min mammas begravning så mycket enklare och jag kunde känna mig trygg med att mamma fick det som hon önskat. Jag fick ett fantastiskt vänligt och lugnt bemötande och hur många frågor och funderingar jag än hade så fanns kunskap och vilja att bemöta dem alla. Då jag bor på annan ort och hade svårt att komma på plats för möte sköttes administrationen smidigt digitalt. Jag kan verkligen rekommendera Lenbergs.

Britt K
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Ett fint bemötande. En fantastisk begravning.

Claes-Göran N

Proffsigt och familjärt välkomnandet

Ewa R
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Trevligt bemötande o hjälp i en sorglig situation men med fin hjälp med allt kändes det så mycket bättre.

Charlotte O
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Bra bemötande o väldigt trevlig personal

Charlotte W
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Begravning med efterföljande fika. Väldigt fint bemötande av personal. Ledsagade oss genom processen på ett tryggt sätt. Lätta att få kontakt med via Mail. Begravningsentreprenör höll ett väldigt fint tal som han satt ihop utifrån anhörigas berättelse. Ett minus för att det är väldigt dyrt.

Susanne R
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Värdigt, professionella och fint bemötande.

Christina R
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Proffesionellt, trevligt och vänligt bemötande.

Per Erik M
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Bra bemötande av kompetent personal. Genomförandet av begravningen utan anmärkning. Fint upplagt minnesalbum.

Stefan A
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Jag tycker att Lenbergs har skött sig över förväntan på alla plan. Vi har inget att anmärka på och kan utan tvekan rekommendera dem.!

Annika H
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Snabb service. Fin personlig kontakt. Lyssnat på våra önskemål. Genomförde begravningen på ett på ett personligt och ljust sätt. Fin minnesstund med adventsfika. Flera återkopplingar om en vacker och annorlunda begravning. Våra förväntningar har uppfyllts till 100%. Tack!

Madeleine R
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Alltid proffsigt och vänligt bemötande och omsorg för sörjande. De gör ett fantastiskt jobb!

Anders B
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Både vår samordnare, Tobias Ragnarsson, och officiant, Jan Selin, har gjort Margit Brodells sista färd all ära. Allt har fungerat till vår stora belåtenhet från den första kontakten tills begravningsakten avslutats. Snabbt, trevligt och effektivt. Likadant har arbetet med bouppteckningen och Emma Klefberg fungerat. Till dels beror nog detta på att vi var väl förberedda och visste vad Margit ville med sin begravning men Lenbergs personals insatser ska inte på något sätt förringas.

Ingrid K
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket professionelt och empatiskt bemötande. Begravningen som Lenbergs fick i uppdrag att genomföra blev precis så fin och minnesvärd som vi hoppades.

Marie-Louise L
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Begravning, minnesstund och bouppteckning. Från första mötet känns det väldigt familjärt. I denna sorgsna stund får man hjälp med allt, smidigt och omg svar vid frågor. Hela vår släkt har i över 30 år anlitat Lenbergs, och vi har på så vis lärt känna Lars Böhm som vi anlitat som vår rådgivare. Hade inte kunnat få något bättre.

Brian G
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Jättebra feedback fick tips på annons och kapellets kistas utformning. Glad o trevlig. Rätt person på rätt plats helt klart.

Ann F
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi tycker att Lenbergs Begravningsbyrå har varit helt fantastiska. Från första kontakt och genom hela sorgeprocessen. Lyhörda, empatiska och professionella. De känns moderna, kan leverera hela kedjan av tjänster och har samtidigt gett oss möjlighet att sätta en personlig prägel på vårt avsked av en älskad anhörig.

Thomas K

Respekt fullt. Trevlig personal. Proffesionellt utfört arbete

Lisbeth S
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket bra vi är väldigt nöjda tacksamma för all hjälp

Marita P
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Fantastiskt och trevligt bemötande Bra stöd och hjälp

Olle B
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi fick ett proffesionellt och tryggt bemötande.

Mats O
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Allting har fungerat mycket bra. Bra bemötande och bra service.

Nadja N
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi är väldigt nöjda med bemötandet från Tobias på Lenbergs. Väldigt proffsig, inkännande och tillåtande. Då vi skulle sammanföra två kulturer så tänkte vi att det både skulle bli lite svårt och omständligt men det var inget Tobias lät oss kännas vid. Han var allt man kan önska i en situation som denna. Tack!

Ann Elisabeth Maria E
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mkt bra, och proffsigt omhändertagande , har haft Anna några gånger, så där känner man sig verkligen trygg!!!

Monica E
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Fick den bästa hjälp och stöd man behöver i samband med en nära anhörigs bortgång. Så tacksam för det, med en glimt i ögat och lite humor ! Tack Lars !

Kojo P
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Väldigt bra, vi hade Cecillia väldigt bra person och gjorde allt bra mycket nöjda

Filtrera omdömen