Lenbergs Begravning och Juridik Borås

Vårt mål är att skapa en personlig begravning som speglar den dödes personlighet och de anhörigas önskemål. Vi strävar så långt det är möjligt efter att du har samma kontaktperson genom hela processen, något som skapar trygghet och ger möjligheter att utforma ett fint avslut.

Tjänster som vi erbjuder är: Begravningar, familjejuridik samt Juridik vid dödsfall. Med lång erfarenhet inom personliga begravningar hyllar vi det liv som varit.

Vi har öppet dygnet runt då du kan nå vår jourverksamhet vid akuta frågor.

Välkommen till oss i Borås, Bollebygd och Herrljunga.

Läs vad 324 kunder tycker om Lenbergs Begravning och Juridik Borås 2

2022-11-26 Verifierad kund
    Bra bemötande från första ögonblicket till slutet
    2022-11-24 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera Lenbergs Begravningsbyrå och Juridik Borås.
    Otroligt professionell, bra bemötande och alltid lätta att få tag i.
    Bra hjälp med bouppteckningen
    Man känd att alla frågor som kom upp kunde man få ett bra svar på..
    Ni gjorde att vi fick en väldigt fin begravning av vår far.
    2022-11-23 Verifierad kund
    Varmt bemötande
    Proffsigt utförand av begravning samt uppföljning
    2022-11-23 Verifierad kund
    Proffsigt men också lyhört. Fångade små detaljer som var betydelsefulla för mig som närstående i planering och genomförande av begravningen.
    Gott arbete och bemötande även från juristen som hanterade bouppteckningen.
    2022-11-21 Verifierad kund
    1 Jag blev bemött på ett bra och trevligt sätt. 2 Dom förväntningar jag hade, levde ni verkligen upp till. 3 Vi köpte en begravningstjänst och Bouppteckning, som jag är helt nöjd med. P. S Ni har skött det jättebra. Hälsningar Lili
    2022-11-21 Verifierad kund
    Mycket profesionellt mrn ändå med hjärta!
    De var lyhörda för vad vi önskade och såg till att det nlev så fint som det bara gick ❤️

Mammas begraving kunde inte blivit finare!
    Stort tack Lenbergs!
    2022-11-21 Verifierad kund
    Ett mycket väl mottagande och vi fick ett gott avslut utav pappa. God kommunikation hela tiden och begravningen skötte Maggan perfekt. Maten var väldigt god och bra service.
    2022-11-21 Verifierad kund
    bemötandet var det bästa tänkbara
    vi behövde hjälp med allt och fick den hjälpen
    man kände sig trygg och att man fick all hjälp på bästa sätt
    2022-11-18 Verifierad kund
    Tyckte att allt var ok men priset för dödsannonsen tyckte jag var väldigt högt
    Fick hjälp med det mesta och är mycket
    nöjd
    Elisabeth Olausson
    2022-11-18 Verifierad kund
    Proffsigt och seriöst bemötande med mycket värme ❤️
    2022-11-16 Verifierad kund
    Begravning och juridik.
    Kunnig och familjär känsla vid bemötandet.
    2022-11-15 Verifierad kund
    Bra och professionellt bemötande av personalen.
    2022-11-10 Verifierad kund
    Vänligt och fint på alla vis i en svår tid
    2022-11-06 Verifierad kund
    Hej.
    Allt har fungerat mycket bra, både vad det gäller begravningen
    och allt där omkring. Den juridiska delen har också fungerat
    mycket bra.
    2022-11-06 Verifierad kund
    Vänligt och mycket bra bemötande
    2022-11-05 Verifierad kund
    Behjälpliga på alla sätt och vis.😆
    2022-11-04 Verifierad kund
    Allt blev jättebra, smidigt och fint.

Hade önskat lite bättre uppdatering av läget och info/svar under förberedelserna.
    Men det blev bra resultat ändå.
    Hej. Fint att ni var nöjda. Och värdefullt med din återkoppling, det tar vi med oss framåt. Lenbergs Begravning och Juridik Borås
    2022-11-03 Verifierad kund
    Kompetent och personligt
    har varit i kontakt med företaget tidigare och haft genomgående ovanstående som intryck
    2022-11-02 Verifierad kund
    Alltid mycket professionell och varmt bemötande i alla kontakter med Lenbergs.
    2022-10-26 Verifierad kund
    Tack för ett bra och okomplicerat bemötande. Våra förväntningar blev mer än väl uppfyllda. Från kontakten vid hämtning av min mors kropp till ordnandet av begravningsprogram och tackbrev som minnestunden i stämningsfylld miljö. Varmt Tack!
    2022-10-22 Verifierad kund
    Ett mycket fint bemötande och hjälp med allt man kan tänkas behöva
    Hjälp med en begravning
    2022-10-18 Verifierad kund
    Väldigt trevlig personal. Allt blev precis som vi tänkt oss.
    2022-10-17 Verifierad kund
    Mycket professionellt bemötande i vår sorg. (Så fina människor)
    Behjälpliga med frågor och närvarande i sitt uppdrag. Alltid gott bemötande när vi ringt med frågor.
    Mycket nöjda med all hjälp och stöttning som vi fått.
    Vi fick ett fint avsked, tack vare deras fina arbete tillsammans med oss.

Begravning och Juridik
    2022-10-16 Verifierad kund
    Fint bemött och bra råd och service
    2022-10-15 Verifierad kund
    Från första samtalet till Lénbergs och ända fram till bouppteckningen har vi blivit bemötta på ett varmt och professionellt sätt. I vår sorg fick vi vägledning i vad vi behövde tänka på, vi fick frågor om hur vi önskade att begravningen skulle vara och att vi skulle göra avslut och begravning till en vacker stund en stund att fira det liv som vår anhörig hade haft. Vi köpte hjälp med helheten från att hämta upp vår avlidna till begravningsstund samt minnesstunden. Det enda som blev en märklig upplevelse var att välja kistan omgående efter vårt avsked av vår anhörig. Men när vi fick förklaringen på att det är fint att den avlidna inte behöver flyttas så var det självklart att göra det valet mitt i all sorg och omgående. Vi är tacksamma och varmt ödmjuka för allt den kompetents och värme som alla medarbetare på Lénbergs förmedlat till oss i vår sorg ❤️
    2022-10-15 Verifierad kund
    Blivet mycket bra bemött.
    Under inledningen fick höga förväntningar som avtog snabbt efter att godkänt allt. Nådde in upp till vad som lovades.
    Fick en bra upplevelse. Skötte allt bra.
    Bouppteckningen gjorde det största fallet. Efter inledning fått pris med allt sedan kom ändå räkning utanför överenskommelse trots flera gånger frågat om att allt ingick.
    Bouppteckning isig gjorde inte mycket mer än skrev in de här uppgifter hon fick kom inte med ide eller något extra. summan var hög på något som man själv tagit fram med ordinarie papper som vart hemskickat. Även om man prickat i vad man ville ha så kunde man gjort något mer för pengarna man tog.
    Med facit i hand så ligger inte de i första hand nästa gång man behöver hjälp av denna bransch.
    Hej Lennart. Som vi också konstaterade per telefon häromdagen så omfattar fakturan inget annat än de tjänster ni valde och beställde vid besöket. Allt finns med i Dokumentationen som vi gick igenom och som ni skrev under. Där finns också tydlig information kring att kostnaden för Bouppteckningen aldrig finns med i begravningskostnaderna utan ligger utöver och faktureras senare. Bouppteckningar är även det en valfri tjänst som ni, som du säger prickat i att ni ville ha. Och de delar som ingår i Bouppteckningen finns tydligt angivna i det underskrivna Uppdragsavtalet. Lenbergs Begravning och Juridik Borås
    2022-10-14 Verifierad kund
    Ett hjälpsamt och professionellt uppträdande av personalen
    2022-10-14 Verifierad kund
    Vi fick ett väldigt fick omhändertagande och värdefull vägledning av Margareta.
    2022-10-13 Verifierad kund
    Fint bemötande och stort deltagande.
    2022-10-13 Verifierad kund
    Alltid med vänlighet och korrekthet, liksom kunskapsförmedling och känslomässigt engagemang.
    Jag hade nog förhoppningar om respektfullt bemötande, men tyckte att det blev en varmare framtoning gällande begravningen och mycket kunnande gällande juridiken. Mkt tacksamt!

Professionellt bemötande med värme och kunskap i tid av sorg.
    Här gällde det begravning och bouppteckning.
    Mvh Karin med familj
    2022-10-13 Verifierad kund
    Fint bemötande, man fick hjälp med allt på ett betryggande sätt. Begravningen blev jättefin. Vi är nöjda.
    2022-10-13 Verifierad kund
    Vi blev bemötta med stor respekt och ödmjukhet för hur vi ville ha det. Margareta Englund var ett stort stöd vid begravningen och efteråt på minnesstunden.
    Vi köpte urna, minnesstund och handläggning av bouppteckning genom Lenbergs.
    2022-10-12 Verifierad kund
    Jag tycker att de var proffsiga på det vi ville ha hjälp med man vet ju inte vad som behöver göras in i minsta detalj men det vet de. Tycker de gav ett bra intryck inför mammas begravning och bouppteckning
    2022-10-12 Verifierad kund
    Bra bemötande, både begravning och juridisk hjälp. Bras information, lätt att förstå. Fick tid för bouppteckning i väldigt god tid.
    2022-10-11 Verifierad kund
    Lenbergs Begravning och Juridik ar ett företag som har en mycket kunnig personal . Personalen uppträder mycket proffsigt.
    Man känner sig väl omhändertagen.

Tjänsten jag köpte var begravning med allt därtill hörande tjänster

Kan REKOMMENDERAS.
  • Amelie R
    skrev om Lenbergs Begravning och Juridik Borås
    2022-10-11 Verifierad kund
    Proffsigt och omtänksamt bemötande och fin vägledning i sorgeprocessen. Begravningsplaneringen och allt runtomkring tillsammans med Lenbergs blev till ett fint minne att ta med i framtiden. Lenbergs lyssnade på våra önskemål och infriade våra förväntningar. Vi är väldigt nöjda med deras arbete och engagemang.
    2022-10-10 Verifierad kund
    Min bror och jag har blivit väldigt fint och proffsigt bemötta efter vår pappas bortgång. Vi rekommenderar varmt Lenbergs till andra som vill ha hjälp med begravning och bouppteckning.
    2022-10-08 Verifierad kund
    Ett varmt , professionellt och korrekt bemötande och utförande.
    2022-10-07 Verifierad kund
    Lenbergs levererade med stor respekt, fint bemötande och var lyhörda för våra önskemål och tankar kring mammas begravning. Mycket nöjd.
    2022-10-06 Verifierad kund
    Jag har varit i kontakt med Lenbergs tidigare och har alltid fått mycket bra bemötande
    2022-10-05 Verifierad kund
    Blev bemött påsett provsitta sätt, med känsla för situationen
    Jag hade stora förväntningar,, som de jag träffat levde upp till.
    2022-10-05 Verifierad kund
    Lenbergs överträffade förväntningarna med råge begravningen var en vacker minnesstund och Anna Lenberg var mer än en hjälpande hand och gjorde det till ett vackert minne som vi kan bära med oss resten av vårt liv
    2022-10-04 Verifierad kund
    Gott bemötande och proffsigt utfört.
  • Rolf S
    skrev om Lenbergs Begravning och Juridik Borås
    2022-10-04 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och trevlig och kunnig personal. Dom levde verkligen upp till våra förväntningar.
    2022-10-04 Verifierad kund
    Vi blev mycket väl bemötta och våra förväntningar på Lenbergs infriades. Vi fick också bra information om vidare kontakter med blomsterhandel, stenhuggare och kyrkogårdsförvaltning.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Proffsigt . Kontakt på en bra och trevlig nivå. Tonen var hjärtlig och befriande. Mycket fin begravning och fräsch buffé efter akten.
    Juridiken är inte klar än men verkar bra.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Väl mottagen och bra kommunikation, Lenbergs levde upp till de förväntningar vi hade i en svår stund. Med både skratt och tårar så blev det ett mycket fint avslut på vår fars begravning.
    2022-10-02 Verifierad kund
    Väldigt nöjd med förberedelser och genomförandet.
    Mindre nöjd med bouppteckningen där man redovisade preliminär kostnad på 38 655kr
    som sedan blev 51 600kr trots att alla kostnader borde vara kända 2 mån efter begravningen.
    Reseersättning och byråns arbetskostnad kunde gott vara specificerade.
    Hej Bengt. Tack för din återkoppling. Fint att läsa att du är nöjd med begravningen. I vår kontakt förstår vi att du inte fått en komplett kostnad för begravningen redovisad i bouppteckningen. Ibland är det en fördröjning av kostnader för ex inköpta tjänster, men det borde vi i så fall varit tydliga med. Det ber vi om ursäkt för.
    Byråns arbetskostnad definieras utifrån följande:
    * Grundkostnad - Oavsett om begravning genomförs eller ej måste vissa uppgifter göras, som ex kontakt med Skatteverk, transporter, bisättning, anmälan av gravsättning.
    * Begravningen - Ansvar för alla arrangemang kring begravning samt bokningar och hantering av ev blommor, solist, bärare, borgerlig officiant, direktsändning och gravsättning.
    * Minnesstund - Ansvar för alla arrangemang kring minnesstund. Tillägg för anmälningar, specialbokningar.
    * Dödsannons - Vi ordnar med utformning samt införande av annons i begärd tidning. Tillägg för hantering av egen symbol eller annonsering i flera tidningar.
    * Övrigt - Övriga arrangemang som överenskommmits.
    Samtliga punkter ovan omfattas av vår kompetens, rådgivning , trygghet och tillgänglighet genom hela processen.
    2022-10-02 Verifierad kund
    Bra bemötande. Det blev som vi ville.
    2022-10-01 Verifierad kund
    Vi behövde hjälp med begravning då min mamma gick bort. Vi vände oss till Lenbergs Begravningsbyrå. De tog hand om allt från första stund. Proffsigt, värdigt och respektfullt. Helt enkelt oslagbart i en svår och sorgsen situation.