Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

www.lenbergs.se
  • BadgeFourYears

Vårt mål är att skapa en personlig begravning som speglar den dödes personlighet och de anhörigas önskemål. Vi strävar så långt det är möjligt efter att du har samma kontaktperson genom hela processen, något som skapar trygghet och ger möjligheter att utforma ett fint avslut. Tjänster som vi erbjuder är: Begravningar, familjejuridik...

714 omdömen om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Sedan starten hos Reco 2021

Barbro J
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi blev väldigt bra bemötta. Kände att allt blev precis så som vi ville att vår begravning av pappa blev i allt från början till slut. Vi hade förväntat oss att det skulle kännas bra och det gjorde det verkligen. Väldigt hjälpsamma med allt vi ville ha hjälp med. Vi är väldigt nöjda med allt. Det gäller blommor på kistan plus allt runt om i kyrkan. Väldigt fint. Mat och kaffe efter allt var jättegott. Fin service av alla.

Helene B
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Bemötandet var mycket professionellt och trevligt. De levde mycket väl upp till förväntningarna vi hade. Upplevelsen är mycket bra, de är så snälla och hjälpsamma.

Maria M

Allt fungerade fantastiskt bra

Kristina S
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Allt var jättebra! Fint bemötande i en tid av sorg. .kan rekommendera Lenbergs.

Leif F
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Blev väl mottagna, personalen upplevdes som mycket kunniga och genomförde det som vi kom för. Begravningen upplevdes mycket fin och musiken gjorde det mycket stämningsfullt och den efterföljande minnesstunden kändes mycket bra. Dessutom har vi fått hjälp med bouppteckning, vilket innebär att vi har fått gjort allt i samma regi, vilket har upplevts positivt.

Björn F
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Proffs. Mycket bra att anlita.

Solweig Ö
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket nöjd med upplevelsen. Har fått ett fantastiskt bemötande från början till slut. Vi beställde begravning och bouppteckning.

Jerry E

Mycket kunnig personal på alla plan bra service. Väldigt Tacksam

Lars-Åke C
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Bra bemötande allt fungerade som jag och mina syskon hade förväntat oss, mycket nöjda.

Julia A
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Ställer upp oavsett fråga, oavsett tid och dag. Känner stort förtroende för dem.

Jenny O
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Har fått ett väldigt bra bemötande, med respekt och stor förståelse. Hade inga förväntningar alls då detta var en ny ovan upplevelse. Kan varmt rekommenderas.

Silva I
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi fick ett väldigt bra bemötande, information och deltagande kring och under begravningen. .

Peder A
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Tog kontakt med Lenbergs när min fru avled. Ett mycket bra bemötande och stöttande engagemang. Jan - Erik Salin gjorde en mycket bra insats när livet är svårt. Begravningen blev precis en så fin stund som vi ville ha det. Den uppfattningen har även av de som var med vid kapellet, att det var en mycket fin stund. Tar också hjälp med bouppteckningen. Också där finns det kometens och trygghet.

Anita G
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi har blivit bemötta på bästa sätt .Anna Lenberg gick lugnt och tryggt för oss igenom allt vi undrade över .Alla våra önskemål fick vi genomförda. Det var ingenting som var svårt. Allt blev som vi ville. Vi är mycket tacksamma.

Agneta L
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Kändes väldigt personligt, vi blev väl bemötta! Jan-Erik är helt underbar! Prästen fantastisk o Per ( bouppteckningen) har varit så hjälpsamma! Det blev Ingemars( min man) begravning, ljus o fin🙏Är så tacksam för all hjälp! Vi kommer alltid minnas begravningen i ljust minne, tack Lenbergs🙏

Erik R
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Jättefint bemötande utav all personal på Lenbergs. Proffsiga, kunniga och hjälpsamma! Ställer alltid upp vid förfrågningar och man kunde enkelt få tag i någon som kunde besvara ens frågor när det behövdes. Vi är väldigt tacksamma för all den hjälp vi fått

Henrik E
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket engagerad och kunnig personal

Per S
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Kunniga och proffs på sitt område.

Vivan S
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Allt sköttes perfekt och vi var mycket belåtna med bemötandet o ett stort stöd i vår situation och sorg.

Mirsad S
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Respektfullt bemötande, Lyhörda inför förutsättningarna, agila vid behov

Mannhi X
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket hjälpsam och omtänksam tjänst! När vi var som mest förvirrade var det extremt skönt att vi hade en kontakt som kunde hjälpa och leda oss genom hela begravningsprocessen. Det var helt över förväntan, allt var gjort med sån omsorg och detalj baserat på våra specifika önskan. Tack så jättemycket!

Kerstin D
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Har tidigare vänt mig till Lenbergs och alltid varit nöjd därför blev det naturligt att även använda deras tjänster igen. Vi blev fint bemötta och det kändes varmt och tryggt. Begravningsrepresentanten var erfaren och kunnig gällande begravningsdelen. Han kom också med flera tips för att begravningsgudstjänsten skulle bli så vacker som möjligt vilket uppskattades. Jag hade flera önskemål vilket han tillgodosedde. Begravningsgästerna ansåg att det var en av de vackraste begravningar de varit på.

Leif J
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Kan inte bli mycket bättre. Snabbt_ Bra Proffsigt.

Annika W
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Första kontakten väldigt trevlig. Lungt, trevlig bemötande

Marko O
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Har anlitat lenbergs tidigare vid begravning och bouppteckning samt beställt gravsten! Personalen är väldigt trevliga och tillmötesgående! Rekommenderar dom varmt till andra!

Alexandra S
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Det var helt ok kan tycka att själva bouppdelningen kunde halverats med tiden. Det som är irrelevant behöver man inte ens nämna.

Svar från Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Hej Alexandra! På våra förrättningsmöten går vi alltid grundligt igenom vad lagen säger och hur denna tillämpas i den unika situationen. Vi strävar alltid efter att informera på ett sätt så att både den med, och den utan, förkunskaper ska förstå hur en bouppteckning förrättas och vad den ska innehålla.

Håkan E
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Då vi har haft Lenbergs tidigare så visste vi att de är bra.De är proffsiga i sitt bemötande med sina kunder. Även denna gång så överträffade de våra förväntningar då vi anlitade dem för en begravning av familjemedlem.

Dag B
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Jag är nöjd med hela hanteringen och därmed också genomförandet av vår mammas begravning. Det personliga bemötandet en given femma……varför inte totalbetyget ej blev femma beror helt och hållet priset. Tur att hon ej var ensam…. /Claes Bjurklint.

Gudrun T
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Fick en personlig och fin begravning av min make tack vare ett fint och proffsigt bemötande av Lenbergs. Den blev till ett fint minne, som jag bär med mig. En stor eloge till Jan-Erik Selin som lyssnade, gav råd och tillgodosåg mina önskningar på ett lugnt och proffsigt sätt. Han är en klippa. Tjänsten hos Lenbergs omfattade allt inkl. minnesstund

Malin E
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi är mycket nöjda.en otroligt fin begravning av vår pappa, precis som vi önskat. Och minnes boken vi fick med bilder från begravningen va otroligt fin.

Katarina B

Trevligt bemötande. Snabba svar om man har frågor Tack

Anders K
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Begravning av åldrig mamma samt minnesstund mm. Personligt och professionellt i alla avseenden.

Örjan B
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

På allt sätt positivt och med en stark upplevelse att vara i trygga händer.

Britt-Inger C

Bra bemötande och omhändertagande

Gert Z
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Vi fick ett väldigt personligt bemötande rakt igenom med stor omtanke o deltagande o lyhördhet.

Camilla K
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Personligt bemötande och professionella Lyhörda, förtroendeingivande. Effektiva. Har bara gott stt säga !!

Lars F
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Underbara hjälpsamma lyhörda löser allt man vill ha hjälp med jag är jätte tacksam för allt de gjort för mig 👍

Stefan J
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Alltid väldigt enkelt att kontakta dem. Sedan guidar de på ett proffsigt sätt och där det känns att de verkligen bryr sig. Hr använt dem när våra föräldrar gick bort också. Alltid lika bra.

Claes B
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Oerhört proffsiga på ett jordnära och mänskligt sätt med stort hjärta och engagemang!

Thorgny H
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Väldigt proffesionella och stödjande. Man känner sig trygg.

Susanne H
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Bra bemötande och mötte våra önskningar på ett utmärkt sätt

Monica V
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Blev bemött med största respekt och lyhördhet. Hade både telefonkontakt och mailkontakt regelbundet eftersom jag bor i Malmö. Alla mina önskemål blev uppfyllda. Begravningen och minnesstunden blev minnesvärda.

Anna H
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Otroligt lyhörd och kunnig personal och väl omhändertagande av oss vid min pappas bortgång. Begravningen blev precis så som pappa hade önskat innan sin bortgång❤️

Catrin L
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Trevligt, vänligt och kunnigt bemötande och utförande av begravning och bouppteckning.

Ingela S
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Blev fint bemött och fick bra information. Boupteckning gjordes även. Vilket uppskattades. Köpte hämtning. Begravning. Boupteckning. Mycket professionellt. Men jag tycket att det är mycket för dyrt. Är det verkligen så kostsamt.

Svar från Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Hej Ingela. Tack för din återkoppling. När det gäller kostnader för begravning så lämnas en preliminär prisuppgift vid besöket så att de kostnader som är förknippade med valen man gjort ska vara tydligt. Vissa delar (ex transporter) brukar de allra flesta önska hjälp med, medan annat (som val av kista, programkort, blommor, annonser, minnesstund osv) går att välja utifrån egna önskemål.

Margareta G
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket bra bemötande. Jag är inte den som tar till stora ord, så detta är mitt omdöme! Jag gillar inte att någon tjatar på mig, så det här blev inte ett bra slut.

Hans H
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Jättebra bemötande och det blev en väldigt fin begravning

Carina K
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Väldigt vänliga och proffsiga. Man kände sig omhändertagen. Dom tog hand om begravningen och minnesstunden efter. Allting blev perfekt. Fick även förslag på gravstensarbetet vi ville ha. Bouppteckningen togs om hand väldigt proffsigt. Fick svar på alla frågor vi hade. Kändes jättebra. Skönt och framförallt enkelt att ha allt på samma ställe. Vi kommer att ha urn-nedsättning framöver tillsammans med någon från Lenbergs också. Lenbergs ska ha en stor eloge för allt detta. Stort Tack

Rolf Tomas K
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Mycket bra.kompetent personal o gott kaffe.

Suzannah H
Skrev om Lenbergs Begravning & Familjejuridik Borås

Bra, mänskliga, lyhörda och effektiva.