Lenbergs Begravning och Juridik Ulricehamn

Lenbergs Begravning och Juridik Ulricehamn

Sedan lång tid tillbaka hjälper vi Ulricehamnarna att skapa personliga begravningar och sköta ärenden inom både dödsfallsjuridik och familjejuridik. Vi tar emot besök på vårt kontor på Prästgårdsgatan, via telefon eller teams.

Hos oss strävar vi efter att du ska ha samma kontaktperson genom hela begravningsärendet. Det skapar en trygghet både för dig och för oss. Tillsammans skapar vi en unik begravning utifrån den dödes personlighet och de anhörigas önskemål.

Välkommen till oss i Ulricehamn

Läs vad 99 kunder tycker om Lenbergs Begravning och Juridik Ulricehamn 2

2022-11-24 Verifierad kund
    Beställde begravning, som vi utformade som vi ville ha den. Blev bemötta med stor hänsyn av proffsig förmedlare.
    Beställde även bouppteckning som gjordes av ytterligare en proffsig förmedlare. Mycket nöjda med allt som gjordes.
    2022-11-20 Verifierad kund
    Vi blev väl bemötta. De är mycket service minded.
    2022-11-18 Verifierad kund
    De har varit mycket trevliga och professionella i sitt bemötande. De har svarat upp till de förväntningar vi hade och vi kan absolut rekommendera andra att anlita dem.
    2022-11-17 Verifierad kund
    Bra bemötande, de lyssnade på oss, vi fick all den hjälp vi bad om, slutresultatet blev mycket bra.
    Tjänsterna vi köpte var en begravning med allt som hör till den och en bouppteckning.
    2022-11-17 Verifierad kund
    Jag kontaktade Lenbergs direkt efter, samma dag min mamma hade gått bort för att planera hämtning. Jag blev mycket väl bemött och fick bra information. Vi kunde snabbt reda ut ett antal frågor och beslut. Detta var mycket värdefullt för mig då jag inte bor i samma stad och hade lite bråttom att klara av så mycket praktiska saker som möjligt samma dag. Dagen efter hade vi bokat ett möte för planering av begravningen, mycket bra service! Fortlöpande kontakt har gått utmärkt och jag har alltid fått snabb respons och goda råd.
    Jag köpte en begravning med allt vad som ingår i den, kista, blommor, kontakt med präst, programkort, annonsering i två olika tidningar, minnesrum,
    Vi anlitade Lenbergs även 2016 då min pappa gick bort, Det var ingen tvekan om att kontakta dem även denna gång.
    Jag rekommenderar verkligen Lenbergs i Ulricehamn!

Hälsningar
    Pernilla Nordin Hansson
    2022-11-15 Verifierad kund
    Ett fantastiskt bra bemötande av Frans Öberg. Visste inte alls hur de skulle bli men upplevelsen var varm och lugn. Det kändes väldigt bra. Vi hade urnbegravning och var ute med släkten närvarande. Vi har fått väldigt mycke samtal efteråt om vilken fantastiskt fin begravning det var. Bouppteckningen som gjordes av Elisabet var lätt att göra tack vare att hon var så tydlig med att förklara förfarandet. En upplevelse som i sig var mycket sorglig ändå tack vare dessa två vi mötte gick bra.
    2022-11-15 Verifierad kund
    Bra service och rådgivning. Även bra skött i kyrkan
    2022-11-14 Verifierad kund
    Vi blev väl bemötta och allt fungerade bra. Begravningen blev så vacker och bra som vi önskade.
    2022-11-03 Verifierad kund
    Super proffsigt
    Mkt förstående, lugn och fin personal
    Väldigt bra bemötande i alla situationer
    Duktiga på att lösa litet och stort
    2022-11-03 Verifierad kund
    Välvilligt och välkomnande bemötande.
    Väldigt proffsiga och respektfulla.
    Enkla att ”ha att göra med” trevliga.
    Hjälpsamma. Mycket pålitliga.
    Begravning
    2022-10-25 Verifierad kund
    Vi blev väl bemött när vi planerade och genomförde vår mammas begravning.
    Vi hade inga direkta förväntningar, men i efterhand så tycker jag att vi fick den hjälp vi ville.
    2022-10-13 Verifierad kund
    Vänligt och kunnigt bemötande. Inget att erinra
    2022-10-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, tog hänsyn till önskemålen på ett utmärkt sätt. Tack!
    2022-10-10 Verifierad kund
    Väldigt bra bemött.
    Vet sedan tidigare att de är proffs på detta område.
    Kände oss trygga och fick bra omhändertagande.
    Vi köpte begravning till våran mamma.
    2022-10-09 Verifierad kund
    Mycket trevligt och fint bemötande då jag och min dotter var där för att ordna med min svärmors begravning
    2022-10-07 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande, mycket tillmötesgående och hjälpsamma
    2022-10-07 Verifierad kund
    Sakkunnig och mycket hjälp hela vägen och även rekommendationer.
    2022-10-06 Verifierad kund
    Professionellt och empatiskt bemötande. Snabb handläggning med gehör för önskemål. Enkel beskrivning av processen. Bra omhändertagande och ansvarstagande för begravningsprocessen.
    2022-09-17 Verifierad kund
    Kändes väldigt stelt o opersonligt vid vårt första möte. Inga frågor om vår bortgångne anhörig eller förslag utifrån dennes personlighet. Fick som tur var en annan person vid begravningen som vi kände betydligt mer ”kemi” med.
    Tack för din återkoppling. Det är viktigt att känna kemi och trygghet i mötet med oss. Fint att läsa att ni hittade någon som det stämde med för er under ceremonin. Skulle det kännas obekvämt i mötet med någon av oss, har man alltid rätt att be om ett byte av personal. Er trygghet och känsla är viktigast för oss. Lenbergs Begravning och Juridik Ulricehamn
    2022-09-13 Verifierad kund
    Mycket kompetent o trevlig personal. De skötte allt med värdighet och fin ordning. Dock blev det ganska dyrt.
    Hej Thommy! Tack för dina fina ord, de värmer. Det känns viktigt för oss att vara tydliga med den ekonomiska biten. Därför låter vi aldrig en familj lämna oss utan en tydlig dokumentation av de val som gjorts och de kostnader som hör ihop med valen så att man kan välja vad man vill genomföra och vad man ev vill justera. Lenbergs Begravning och Juridik Ulricehamn
    2022-09-01 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande, snabba svar på frågor mm. Förväntade oss fin service och det fick vi. Vi ville ha en fin minnesstund och med lite hjälp o stöd så fick vi det.
  • Annelie F
    skrev om Lenbergs Begravning och Juridik Ulricehamn
    2022-08-22 Verifierad kund
    Proffsigt hela vägen. Informativt. Henrik var mycket professionell i allt.
    2022-08-22 Verifierad kund
    Mycket värdigt och professionellt bemötande.
    2022-08-16 Verifierad kund
    Dom tog hand om oss på ett väldigt bra sätt
    2022-08-13 Verifierad kund
    Hej!
    Har blivit mycket väl omhändertagen av samtliga på Lenbergs Begravningsbyrå.
    Hjälpsamma, omtänksamma och proffsiga i sin hantering av allt.
    Rekommenderas varmt.
    2022-08-10 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande fullt av respekt. Allting från hämtningen av den avlidne fram till avslutet vid begravningen har kantats av vänligt bemötande, professionellt och med värme. Skulle rekommendera Lenbergs till alla jag känner.
    2022-08-10 Verifierad kund
    Kunniga och sakliga bra bemötande och hjälpsamma
    2022-07-26 Verifierad kund
    Ett otroligt varmt bemötande även denna gång som vid föra dödsfallet. Finns inget att klaga på alls!
    2022-07-21 Verifierad kund
    Väldigt smidigt och effektivt utfört uppdrag. Dessutom trevligt bemötande och omtänksamt agerande hela vägen.
    2022-07-18 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande vid mammas bortgång! Begravningsrådgivaren lyssnade på våra önskemål och hjälpte oss på ett mycket bra sätt.
  • Lena J
    skrev om Lenbergs Begravning och Juridik Ulricehamn
    2022-07-08 Verifierad kund
    Personalen var såå bra, de levererade allt som vi ville så begravningen blev exakt så som vi hade tänkt
    2022-07-07 Verifierad kund
    Ett varmt och trevligt mottagande.
    En bra prisbild.
    Kan varmt rekommenderas.
    Berth
    2022-06-30 Verifierad kund
    Fint bemötande förklarade för oss på ett bra sätt med andra ord toppen bra. Hälsningar Britt
    2022-06-21 Verifierad kund
    Det har varit ett bra bemötande från det att Fredric blev hämtad i hemmet och till begravningsceremonin. Så fint och tryggt hanterat.
    Jag hade inga förväntningar eller tankar på hur det skulle vara, känner en stor tacksamhet för omhändertagandet av oss anhöriga och speciellt min mamma Solveig.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Fint och förstående bemötande, lyhörda för de önskemål jag framförde. Ordnade allt på ett bra sätt och kommunicerade väl.
    2022-06-01 Verifierad kund
    Lenbergs Ulricehamn har varit fantastiska på alla sätt och vis - i bemötande, tillgänglighet, tydlighet. Vi har anlitat dem för allt som haft med dödsfallet och begravningen att göra, även bouppteckningen. Allt har gått otroligt smidigt och bra! Man känner verkligen att man har någon att vända sig till med frågor och eventuella bekymmer.
    Högsta betyg!!
    2022-05-31 Verifierad kund
    Väldigt bra arbete av Elisabeth med allt kring Begravningen
    2022-05-25 Verifierad kund
    Jag fick ett trevligt bemötande. Bra svar och hjälp på våra frågor.
    Återkoppling innan begravningen att allt var okey. En fin begravning och urnsättning med all service.
    Vi köpte alla tjänster förutom bouppteckning.
    Hälsningar Lena.
    2022-05-17 Verifierad kund
    Jag har blivit otroligt väl bemött utav dom jag varit i kontakt med på lenbergs. Proffsigt skött allt ,jag har kunnat ringa och fråga om allt jag har undrat över och fått hjälp med allt
    2022-05-13 Verifierad kund
    Proffsigt ! Kunde inte vara bättre
    2022-05-13 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och ett proffsigt utfört arbete.
    Företaget levde upp till alla förväntningar.
    Tjänsten vi köpte var begravning
    2022-05-06 Verifierad kund
    blev bra bemött, men blev lite för många olika personer att prata med, och alla var inte helt uppdaterade om vårat fall. Köpte begravning, tackkort, minnesbok.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Bra bemötande och återkoppling
    Lugnt och stillsamt tryggt
    Begravning och det som kringår
    2022-04-25 Verifierad kund
    Henrik hade ett alldeles utomordentligt lugnt och vänligt/värdigt bemötande utan stress och svarade på alla frågor. När kyrkan strulade styrde Henrik så det blev rätt.
    2022-04-22 Verifierad kund
    Otroligt mottagande. Lyhörda och omtänksamma! Kände oss helt trygga med att anlita dem. Finns alltid tillhands om man har frågor.
    2022-04-19 Verifierad kund
    Jag fick ett väldigt vänligt och proffsigt bemötande.

I en situation som denna (dödsfall), är man aldrig förberedd, men Lenbergs hjälpte till på bästa sätt.

Mycket bra bemötande vid min mammas bortgång.
    2022-04-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och ordning o reda 👍🏼
    2022-04-16 Verifierad kund
    Väldigt professionellt och bra. Tydlighet och enkelhet rätt igenom. Mer än nöjd.
    2022-04-05 Verifierad kund
    Värdigt, proffsigt och hjärtligt bemötande. Tillgängliga och lätta att få kontakt med.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Blev vänligt bemött helt enligt våra förväntningar.
    Hjälpte oss med allt som behövs för att en begravning ska fungera på bästa sätt.
    Fick omedelbart stort förtroende för vår begravningsentreprenör .