Lerums Begravningsbyrå AB

Lerums Begravningsbyrå AB

Välkommen till Lerums Begravningsbyrå – Vi har varit en auktoriserad begravningsbyrå sedan 1941. Vi står för trygghet och förtroende.

Vi förstår att det kan vara svårt när en anhörig går bort. Därför är vi på Lerums begravningsbyrå flexibla och lyhörda för dina önskemål. Vi finns alltid nära till hands och vet hur vi tar hand om helheten. Vi har dygnet runt jour så tveka inte att höra av dig till oss under dygnets alla tider.

76 omdömen om Lerums Begravningsbyrå AB

Sedan starten hos Reco 2021
    2023-01-25 Verifierad kund
    Ett vänligt och deltagande bemötande, från allra första stund. Allt sköttes smidigt och försiktigt. Snabba svar på alla frågor jag hade i samband med min sambos bortgång.
    2023-01-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Lyhörd.
    Ordnat allt på bästa sätt.
    2023-01-07 Verifierad kund
    Tryggt, bra vägledning och bra engagemang. Alla beslut vi tog levererades på bästa tänkbara sätt i denna svåra stund.
    2023-01-04 Verifierad kund
    Mkt gott bemötande. Vi fick våra önskemål uppfyllda. De håller vad de lovar allt från det praktiska till priser. Kan varmt rekommendera Lerums begtavningsbyrå
    2023-01-04 Verifierad kund
    Mycket kundvänlig och kompetent personal.
    2023-01-04 Verifierad kund
    Vi fick ett jättefint bemötande, och det blev en jättefin begravning dom hade gjort allt så fint, vi är nöjda
    2023-01-02 Verifierad kund
    Vänliga, engagerade, proffsigt bemötande. Hänsynsfulla.

Vi blev bemötta som vi förväntat oss.

Begravning med servering efteråt.
    2023-01-02 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med allt otroligt bra bemötande , Magnus är en fantastisk människa och det är tredje gången vi anlitar dem.
    2022-12-29 Verifierad kund
    Trevligt bemött.
    Förväntningarna var större på begravningsbyrån.
    Offert saknades, bad om det. Fick ingen Offert.
    Det kom endast en faktura, när allt var klart.
    Inga förklaringar på de olika del posterna.
    Kan vara bra att få veta vad allt innebär, innan faktura skickas ut.
    Vi vet inte vad vi köpte, eftersom det inte förklarades.
    Extra utgifter som tillkom, fick vi inga priser på.
    Vi trodde dessutom att allt ingick i ett pris som byrån tar ut som arvode. Ca 10.000 har gått till arvoden till byrån. Mycket pengar.
    2022-12-21 Verifierad kund
    Så otroligt tacksam för all hjälp att ”tänka” o planera när man själv bär på en stor saknad o sorg!!
    2022-12-19 Verifierad kund
    Vänliga omhändertagande proffsiga.
    Kände sig trygg. 💕
    2022-12-16 Verifierad kund
    Jag kan varmt rekommendera Lerums Begravningsbyrå. Vi fick fantastisk hjälp, fint bemötande och allt kändes tryggt från början till slut.
    2022-12-07 Verifierad kund
    Blev så väl omhändertagna i vår svåra stund en glädje att få komma dit. vill verkligen rekommendera denna byrå.
    Hjälpte till med allt var inte besviken på något under hela proceduren.
    2022-12-06 Verifierad kund
    Mycket bra service och trevligt och varmt bemötande . Är mycket nöjd
    2022-12-01 Verifierad kund
    Jättebra bemötande. Respektfullt och hög servicegrad.

Vi hade förväntan att få stöd med det praktiska rörande hela kedjan och ett bra samarbete.

Jag upplever att samarbetet funkat mycket bra. Det finns svar på allt och hjälp till mycket.

Jag hade önskat en bättre övergång mellan gudstjänsten i kyrkan och minnesstunden och vem som informerar och välkomnar till sittningen. Det skapades ett tomrum och en start. Många gäster blev sittande lite för länge. Detta är inte byråns ansvar men hamnade mellan stolarna och eftersom vi betalar såpass mycket för minnesstunden så hade vi önskat en bättre plan för just övergången till minnesstunden.

Sammanfattningsvis så kommer vi rekommendera Lerums begravningstjänst till alla vi känner och till kommande tillfällen. Stort tack!
    2022-11-28 Verifierad kund
    Det funkar jättebra med Lerums Begravningsbyrå och mycket trevlig personal.
    2022-11-26 Verifierad kund
    Proffesionellt och trevligt med positiv inställning.
    2022-11-26 Verifierad kund
    Vvvvvvvvvvvvvvvvbvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
    2022-11-05 Verifierad kund
    Inkännande och trevlig personal som fick mig att känna lugn och förtroende. Levt upp till alla förväntningar kring min mammas begravning. Ordnat jättefint och personligt. Otroligt effektiva och snabba i processen. Inget som krånglar och tydlig kommunikation där man alltid får info. Rekommenderar varmt Lerums Begravningsbyrå.
    2022-10-25 Verifierad kund
    bemött med vänlighet, empati, proffesionellt, mycket inriktade på att hjälpa oss att få det som vi vill ha det. Ett stort stöd.
    2022-10-20 Verifierad kund
    Väldigt bra, alla är så vänliga.
    2022-10-06 Verifierad kund
    Fint bemötande! Stort tack för all hjälp!
    2022-10-04 Verifierad kund
    Mycket bra och vänligt bemötande. Väl genomförd begravning!
    2022-09-25 Verifierad kund
    1. Nöjda med bemötandet
    2. Bra
    3. Köpte alla tjänster som behövdes inför en begravning

Mvh Maryan Truija
    2022-09-13 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande och hjälpsamma.Har utfört både begravning och bouppteckning.
    2022-08-24 Verifierad kund
    Man kan inte få bättre stöd och hjälp med en begravning.Jag kan varmt rekommendera
    denna begravningsbyrå.i
    Tack för att vi fick finnas vid Er sida. / Lerums Begravningsbyrå Lerums Begravningsbyrå AB
    2022-08-24 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt agerande och bemötande hela vägen. Mycket nöjd med allt.
    Vi köpte en begravning med blommor och musik i Lerums kyrka
    2022-08-18 Verifierad kund
    Mcket bra bemötande. Vi har fått all hjälp vi önskat.
    2022-08-09 Verifierad kund
    Jag/vi har blivit bemött på absolut allra bästa tänkbara sätt och lite till. Vi fick hjälp med allt från annons, kyrkan, tackkort, tid med präst, bodelning och mycket mer.
    2022-08-08 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande från först stund!Under
    Svåra förhållanden hjälpte dom till å stötta och kom med kloka ord!Ställde upp på alla sätt!Jag känner mig riktigt trygg!Begravning !
    2022-08-06 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda👍 Trevligt, lättsamt och alltid tillgängliga.
    Av Max 5 poäng så får Lerums begravningsbyrå 8 poäng
    2022-07-31 Verifierad kund
    Kunde aldrig klarat mig igenom mitt dotters dödsfall utan deras kunskap, empati, proffisionella arbete och stöd. Högsta betyg från mig..
    2022-07-06 Verifierad kund
    I samband med min mammas bortgång fick vi tips om Katarina på Lerums begravningsbyrå och det ångrar vi inte en sekund!
    Stort engagemang med hjärta och tydlighet gjorde processen enklare för oss i en svår situation.
    Stort tack!
    Utmärkt bemötande, smidig handläggning
    2022-07-06 Verifierad kund
    Mycket proffsigt, vänligt och fint bemötande och genomförande. Väldigt nöjda.
    Trevligt, ödmjukt och proffsigt
    2022-07-06 Verifierad kund
    Blev bemött på ett väldigt trevligt sätt.
    Vår fars begravning.
    2022-07-05 Verifierad kund
    Begravning, kista , bouppteckning.
    Mycket bra! Gott och tryggt bemötande !
    2022-07-04 Verifierad kund
    Professionellt och varmt omhändertagande
    Lätt att diskutera med mycket lyhörd personal.
    Förslag på Officiant som blev fantastiskt bra.
    Stor tacksamhet för att vi i familjen kände oss så trygga och nöjda med begravningen.
    2022-07-03 Verifierad kund
    Vänligt bemött. Ett möte i lugn och ro. Fick fin hjälp om jag undrade över något.

Hade inte speciella förväntningar denna gång.
    Hade anlitat detta företag för två årsedan .
    Var då mkt nöjd.

Valde att vi fick hjälp med allt som fans. Som en samling med kaffe med tillhörande landgång, dricka och tårta.
    Kommer även be om hjälp vid urnsättning.

Kan varmt rekommendera Lerums Begravningsbyrå. AB
    2022-07-03 Verifierad kund
    Proffsigt omhändertagande och tänkte på allt praktiskt inför begravningen
    2022-06-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.Pappas begravning blev finare än vad vi vågat hoppas på.
    Tack!
  • Magnus B
    skrev om Lerums Begravningsbyrå AB
    2022-06-23 Verifierad kund
    Mycket proffsigt mottagande med stort engagemang och fokus på mig som sörjande.

Levde upp till alla mina förväntningar om en värdig begravning.

Tack!

Vänligen Magnus
    2022-06-22 Verifierad kund
    Vi har blivit väl bemötta av Magnus som varit vår kontakt. Det har verkligen underlättat vår stora sorg.
    Så värdigt så fint
    Tack Magnus och övrig personal
    Vh anita Lomander
    2022-06-08 Verifierad kund
    Väldigt fint och proffsigt bemötande av personalen.
    2022-06-03 Verifierad kund
    Det varma mottagande vid vårt första besök kändes mycket bra.
    Planeringen av min makes begravning kunde inte varit bättre. Flera av de som deltog i begravningen på Stora Mellby kyrkogård utryckte sin beundran för hur det ordnats.
    Ett stort o varmt tack till Katarina, Axel o övriga som gjort arbetet!
    2022-05-15 Verifierad kund
    Bra på alla vis................
    2022-05-03 Verifierad kund
    Väldigt trevlig personal, hjälpsamma och lugna som svarade på alla konstiga frågor man hade i sin svåra situation.
    Trots att man ringde många gånger så kände man inte att de på något sätt tyckte att man var tjatig.
    2022-05-03 Verifierad kund
    Lite otydliga några ggr men dom löste allt. Mycket nöjda med resultatet av allt som tillhörde begravningen.
    2022-05-03 Verifierad kund
    Bästa tänkbara bemötande när vi hamnade i sorg. Fick, med stor värme, det personliga stöd och den praktiska hjälp vi behövde.
    Begravningen sköttes med värdighet och blev väldigt fin.
    Kan verkligen rekommendera denna begravningsbyrå.