Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag9 omdömen om Lg Electronics Nordic AB
-
skrev om Lg Electronics Nordic AB
Så länge du har garanti kvar så kanske du kan få hjälp av deras kundtjänst men när din tv för +25k får allvarliga panelfel max ett halvår efter garantitiden gått ut så stänger de dörren och svarar inte ens på mail. Min 2,5 år gamla tv är bara att köra till tippen och kommer ALDRIG varken köpa eller rekommendera en LG produkt igen. Hajar är vad de är…
-
skrev om Lg Electronics Nordic AB
LG bytte en nätdel i min oled tv pga överhettning men de tog bort alla andra inställningar i tv:en. kopplade bort bl.a. de externa högtalarna jag har. Har ringt LG-support fyra gånger för att få hjälp och koppla högtalarna igen men personal på support kunde inte hjälpa. Till sist sade de att jag kan beställa service mot betalning trots att det är de som kopplat bort mina externa högtalare. Dessutom var personalens bemötande extremt dåligt och till sist sade hon på supporten att vi kan inte komma längre och måste avbryta samtalet och lade på luren. Usel service! Aldrig mer LG-produkter. :-(
-
skrev om Lg Electronics Nordic AB
Kommer aldrig köpa LGs produkter igen, tvn överhettar pga dålig konstruktion och LG rycker på axlarna om garantin gått ut trots att det är ett känt fel runt om i världen och vissa regioner har utökat garantin men inte norden.
-
skrev om Lg Electronics Nordic AB
Köpte kyl-frys GBB59SWJZB men brickan för hänga om dörren gick inte loss oavsett vilket verktyg jag använde så ringde kundtjänst.
Efter 7 samtal och två veckors väntetid (då bla kundtjänst informerade mig om "att personen som kan skicka ut sådana delar är sjuk så du får vänta en vecka") och redogjort för mitt ärende 7ggr från grunden så får jag fel bricka.
Fast jag förklarat för 7 olika personer att det är övre gångjärnet och även gett dom nummer på brickan i installationsmanualen så fick jag nedre gångjärnet som redan fungerar.
Men mest slås jag av kundtjänstens totala inkompetents angående kylfrysar och nonchalanta attityd om att lösa mitt enkla problem.
Nästan alla jag pratade med visste inte ens hur man hänger om dörren även efter kollat i deras guide utan gav mig felaktig information gång på gång. -
skrev om Lg Electronics Nordic AB
Hej har lite blandade erfarenheter av LG som märke varav TV är bra i funktionell bemärkelse. När det gäller datormöss så verkar kabelbrott mer vanligt än vid grävarbeten... Det som verkligen gör att bägaren rinner över är som redan tidigare påtalat kundtjänst. Min nya TV inkluderar ingen standard fjärrkontroll men på begäran ingår det kostnadsfritt. Uppenbarligen ligger uppskattningsvis 5 på posten och skvalpar i etern eller så har de seriösa organisationsproblem då jag försökt få denna hemskickad sedan juni. Då jag själv arbetat i CRM och med största sannolikhet större logistik så kan jag inte förstå hur de kan misslyckas så många gånger? Tekniskt-fel/kompetensproblem/lagerbrist om det inte går posta den själv som sista utväg! Sannolikt har mina samtal kostat mer än om de skickat mig pengar att köpa en LG universal men troligtvis hade inte pengarna kommit fram heller?
-
skrev om Lg Electronics Nordic AB
Smart TV support för Flash URUSELT!
Jag rekommenderar inte LG Smart TV.
Uruselt att inte kunna se på Nationella Tv kanalerna via Smart Tv Funktionen.
Vems är Felet?? SVT som uppgraderar hela tiden Flash?
Eller Lg Electronics som inte uppgraderar alls.??
Från LG Himself!!! -
skrev om Lg Electronics Nordic AB
Dålig kundtjänst, bryr sig inte om sina kunder. Ingnorant och nedvärderande personal.
-
skrev om Lg Electronics Nordic AB
Lucky Goldstar är bland det sämsta skit jag haft. TVÅ svindyra Plasma TV sönder sedan 2005. Det kommer aldrig några produker från LG innanför min dörr igen.
-
skrev om Lg Electronics Nordic AB
Har haft min TV på reparation i en månad nu. Har ringt 6 ggr och de lovar bara att höra av sig så snart som möjligt. De vet inte var TVn är någonstans eller när den kommer vara färdigservad. Vid varje samtal vill de bara bli av med en (de säger rakt ut att de måste ta ett nytt samtal nu), team-leaders och andra ansvariga är alltid i möte. Vid senaste samtalet lade killen (Samin) på luren efter 18 minuter (inklusive kö-tid). De är totalt snurriga och lämnar olika besked varje gång man pratar med dem, påstår att man inte ringt till dem innan eller att de inte lovat att höra av sig. Vad ni än gör, köp aldrig en TV från LG! Det finns så många andra som behandlar sina kunder på ett trevligt sätt - välj de istället.