Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
Lg Electronics Nordic AB

Lg Electronics Nordic AB

Omdömen totalt
14
Snittbetyg
1.1
Skriv ett omdöme

14 omdömen om Lg Electronics Nordic AB

Visar 14 omdömen med 1.1 i snittbetyg
Tryggve Ernst Gösta G
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

LG Electronics har en Kundtjänst som inte fungerar eftersom man inte har befogenheter eller kontaktvägar in i sin egen organisation, som möjliggör att en kund kan få hjälp snabbt. Man använder Spacetronic som entreprenör för tekniker som ska hjälpa kunder som har problem, och teknikerna är helt OK. Men LG..... saknar all rimlig nivå på kundservice. Kyl/frys anmäldes trasig i mitten av augusti då en tekniker kom. Kunde inte hitta några felkoder eller liknande. Problemen kvarstod och jag kontaktade vid flera tillfällen. Frysdelen... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Reza J
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Ej rekommenderas ⛔️🚫🚷 Köp aldrig LG Oled. har köpt en TV (LG oled ) innan jul och har betalat jättemycket pengar, upptäckte fel på TV n första dan och har gjort en Felanmällan direkt efter till butiken. De hänvisar mig till LG för att få åtgärd på TV n och LG i sin tur väntar på sin produktions avdelning i Korea 👎. Har gått 45 dagar och inget åtgärd Sämsta efter marknad nånsin.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Henrik K
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Köp aldrig någonting gjort av LG, de hanterar inte minsta fel utan Bevis. Vi köpte dyra kyl och frys. Efter tre år av helt normal användning går plastdetaljer av i handtaget till kylen. I tron att vi enkelt skulle kunna få ett handtag skickat till oss kontaktade vi först Elgiganten som pekade mot tillverkaren. LG säger nu att vi måste BEVISA att handtaget hade brister när kylen levererades…. Riktigt dålig kundhantering!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Grazyna Bozena D
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Den 20 augusti anmälde jag en garantireparation av en frys som köpts på NetOnNet för nästan 10.000 kronor, sedan dess har 3 veckor gått, serviceteknikern har redan varit 2 gånger, och frysen har äntligen stoppat idag !!! Imorgon ska serviceteknikern komma en tredje gång, men vad gör det om produkterna är lämpliga att kastas bort!!! Jag undrar om enheten är tänkt att fungera som en frys eller ett skåp!!! Jag vet inte vad jag inte rekommenderar mer - att shoppa på NetOnNet eller köpa LG-produkter! JAG TROR BÅDA EFTERSOM... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Martin N
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Urusel kundservice och bemötande. Kommer aldrig köpa en LG produkt igen. Era oled paneler suger!!! Döda pixlar efter knappt 4 år , på en tv för närmare 20000:-.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
DANIEL W
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Så länge du har garanti kvar så kanske du kan få hjälp av deras kundtjänst men när din tv för +25k får allvarliga panelfel max ett halvår efter garantitiden gått ut så stänger de dörren och svarar inte ens på mail. Min 2,5 år gamla tv är bara att köra till tippen och kommer ALDRIG varken köpa eller rekommendera en LG produkt igen. Hajar är vad de är…

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Homayoon M
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

LG bytte en nätdel i min oled tv pga överhettning men de tog bort alla andra inställningar i tv:en. kopplade bort bl.a. de externa högtalarna jag har. Har ringt LG-support fyra gånger för att få hjälp och koppla högtalarna igen men personal på support kunde inte hjälpa. Till sist sade de att jag kan beställa service mot betalning trots att det är de som kopplat bort mina externa högtalare. Dessutom var personalens bemötande extremt dåligt och till sist sade hon på supporten att vi kan inte komma längre och måste avbryta samtalet och lade på luren. Usel service! Aldrig mer LG-produkter. :-(

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
STEFAN N
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Kommer aldrig köpa LGs produkter igen, tvn överhettar pga dålig konstruktion och LG rycker på axlarna om garantin gått ut trots att det är ett känt fel runt om i världen och vissa regioner har utökat garantin men inte norden.

1
Homayoon M gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ola W
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Köpte kyl-frys GBB59SWJZB men brickan för hänga om dörren gick inte loss oavsett vilket verktyg jag använde så ringde kundtjänst. Efter 7 samtal och två veckors väntetid (då bla kundtjänst informerade mig om "att personen som kan skicka ut sådana delar är sjuk så du får vänta en vecka") och redogjort för mitt ärende 7ggr från grunden så får jag fel bricka. Fast jag förklarat för 7 olika personer att det är övre gångjärnet och även gett dom nummer på brickan i installationsmanualen så fick jag nedre gångjärnet som redan... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Niclas S
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Hej har lite blandade erfarenheter av LG som märke varav TV är bra i funktionell bemärkelse. När det gäller datormöss så verkar kabelbrott mer vanligt än vid grävarbeten... Det som verkligen gör att bägaren rinner över är som redan tidigare påtalat kundtjänst. Min nya TV inkluderar ingen standard fjärrkontroll men på begäran ingår det kostnadsfritt. Uppenbarligen ligger uppskattningsvis 5 på posten och skvalpar i etern eller så har de seriösa organisationsproblem då jag försökt få denna hemskickad sedan juni. Då jag själv... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars-Gunnar T
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Smart TV support för Flash URUSELT! Jag rekommenderar inte LG Smart TV. Uruselt att inte kunna se på Nationella Tv kanalerna via Smart Tv Funktionen. Vems är Felet?? SVT som uppgraderar hela tiden Flash? Eller Lg Electronics som inte uppgraderar alls.?? Från LG Himself!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Pedro S
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Dålig kundtjänst, bryr sig inte om sina kunder. Ingnorant och nedvärderande personal.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kenneth L
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Lucky Goldstar är bland det sämsta skit jag haft. TVÅ svindyra Plasma TV sönder sedan 2005. Det kommer aldrig några produker från LG innanför min dörr igen.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Martin Ö
Skrev om Lg Electronics Nordic AB

Har haft min TV på reparation i en månad nu. Har ringt 6 ggr och de lovar bara att höra av sig så snart som möjligt. De vet inte var TVn är någonstans eller när den kommer vara färdigservad. Vid varje samtal vill de bara bli av med en (de säger rakt ut att de måste ta ett nytt samtal nu), team-leaders och andra ansvariga är alltid i möte. Vid senaste samtalet lade killen (Samin) på luren efter 18 minuter (inklusive kö-tid). De är totalt snurriga och lämnar olika besked varje gång man pratar med dem, påstår att man inte ringt... 

1
Kenneth L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen