Linds Trädfällning AB

Vallbovägen 2, 134 64 Ingarö — Visa karta

Behöver du fälla träd eller fräsa bort stubbar från gården? Då ska du kontakta oss på Linds Trädfällning AB. Vi hjälper till med alla typer av trädfällning och stubbfräsning och vår specialitet är sektionsfällning med kranbil. Självklart ser vi till att alla rester körs bort när vi är klara. Vårt mål är alltid att lämna din trädgård utan att det ska synas att vi varit där, förutom att träden eller stubbarna är borta då såklart.

Kontakta oss så kommer vi ut och tittar på dina träd eller stubbar och ger dig en kostnadsfri offert. Självklart kan du också nyttja RUT-avdrag. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 401 kunder tycker om Linds Trädfällning AB

• 2019-10-15

Stig G skrev om Linds Trädfällning AB
    Jag Vi har fått hjälp med tre olika Läs mer
  • Åke B

2019-10-15

Åke B skrev om Linds Trädfällning AB
    Linds fräste ner en stubbe. Alla steg från offert till iordningställande efter slutfört arbete utfördes galant och till ett rimligt pris. Läs mer
  • 2019-10-14

Marielle E skrev om Linds Trädfällning AB
    Vi kontaktade Linds Trädfällning för nedtagning av träd samt borttagning av stubbar. Vi fick snabbt svar och efter ett besök en offert. Inom två veckor var träden och stubbarna borta. Fakturan kom någon dag efter. Hela processen var för oss som kund mycket smidig, professionell och strukturerad. Vi kan varmt rekommendera Linds Trädfällning. Läs mer

Ulf E skrev om Linds Trädfällning AB
    Bra och proffsiga utfört jobb.
    Vänligt och bra bemötande.
    Kan varmt rekommendera dem till andra. Läs mer

Ernst C skrev om Linds Trädfällning AB
    Jag hade beställt fällning av en stor och hög gran.
    Vid all kontakt med Linds Trädfällning blev jag oerhört väl bemött. Vänligt, kunnigt och informativt. De som sedan kom och utförde arbetet var fantastiskt trevliga och vänliga och mycket professionella och duktiga. Arbetet gick jättebra. Förväntningarna var att granen skulle tagas bort. De sätt de utförde detta arbete översteg med råge mina förväntningar. Jag blev djupt imponerad av deras sätt att arbeta och uppträda och skulle med lugn och förtroende anlita dem igen för liknande arbete om det blir aktuellt. Så jag är alltså otroligt nöjd över hur detta uppdrag hanterades av Linds Trädfällning. Från första till sista kontakt. Läs mer

Lars O skrev om Linds Trädfällning AB
    Fällning av 2 träd.
    Bra bemötande o trevlig personal.
    Offert och faktura överensstämmde perfekt
    Bra arbete och snygt och städat då de lämnade tomten Läs mer
  • Robert E

2019-10-08

Robert E skrev om Linds Trädfällning AB
    Trädfällning av 5 träd samt bortforsling

Linds bokade upp en dag och svarade på Mail utan dröjsmål, klara besked.

Efter de hade åkt så var det snyggt och prydligt, märktes inte att de varit där förutom att träden var borta. Läs mer
  • 2019-10-08

Ivan R skrev om Linds Trädfällning AB
    Jag fick fem träd fällda. Det gick mycket smidigt och bortforsling/uppstädning efter blev utmärkt. Läs mer
  • 2019-10-08

Anne H skrev om Linds Trädfällning AB
    Vi behövde ta ner en stor, rutten kastanj på tomten precis vid vägen och med ledningar bland grenarna. Allt kontakt med Linds var personlig och proffsig. Snabbt, effektivt och coola maskiner! Läs mer
  • 2019-10-07

Rikard H skrev om Linds Trädfällning AB
    Linds trädfällning är mycket professionella, trevlig och effektiva. Trotts en del utmaningar var det lösningsorienterade och utförde arbetet bra. De städade upp efter sig och lämnade inte ens en pinne efter sig.
    /Rikard Hilding i Saltsjö-Boo Läs mer
  • 2019-10-07

Ulf P skrev om Linds Trädfällning AB
    De fällde 3 granar åt mig. Mycket väl utfört arbete. Läs mer
  • 2019-10-02

Hans S skrev om Linds Trädfällning AB
    Bra dialog avseende vad som behöver göras med träden samt därefter ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-09-30

John T skrev om Linds Trädfällning AB
    Enkla att kontakta, tydlig offert, smidigt att beställa och utfört exakt som överenskommet.
    En utmärkt kundupplevelse helt enkelt! Läs mer
  • 2019-09-28

Berth T skrev om Linds Trädfällning AB
    Trädfällning samt bortforsling.
    Trevligt bemötande samt kunniga och hjälpsamma.
    Jag har inga problem att rekommendera bolaget till grannar eller vänner. Läs mer
  • 2019-09-25

Berit I skrev om Linds Trädfällning AB
    Bättre trädfällning än förväntat.
    De visade stor förståelse för våra önskemål?
    Rekommenderas starkt till vänner o bekanta Läs mer
  • 2019-09-25

Anna M skrev om Linds Trädfällning AB
    Trädfällning
    Snabb återkoppling
    Vänligt bemötande
    Bra utfört arbete Läs mer
  • 2019-09-24

Evy M skrev om Linds Trädfällning AB
    Linds var anlitade för att fälla en jättegran och fräsa bort dess stubbe och rötter.
    Detta var andra gången vi anlitade Linds. Vid båda tillfällena har vi både per telefon och vid möte med er personal blivit fantastiskt väl bemötta.
    Vår önskan var ju att få bort detta jätteträd utan att allt annat på tomten skulle bli förstört.
    Detta levde de upp till till 100%. Killarna (denna gång Jocke o Johan) var så skickliga, trevliga, snabba och noggranna. De utförde ett perfekt jobb.
    Detta gör naturligtvis det att om vi skulle vilja fälla något träd på tomten en tredje gång, så anlitar vi absolut Linds. Läs mer
  • 2019-09-23

Per G skrev om Linds Trädfällning AB
    Mycket snabba och proffsiga. Prisvärda och städade efter sig. Läs mer
  • 2019-09-18

Torbjörn L skrev om Linds Trädfällning AB
    Lätt att få tag i via e-mail och telefon, kom förbi på besök samma dag jag ringde och fick offert samma dag, efter order utfördes jobbet som vi hade kommit överens om på ett bra sett. De tog bort 3 säljträd & 1 pilträd, samt stubbfräsning. Läs mer

Emelie R skrev om Linds Trädfällning AB
    Trädfällning, super känsla för estetisk och utförde ett jobb över förväntan. Dessutom otroligt trevliga ! Läs mer

Björn C skrev om Linds Trädfällning AB
    Trädfällning
    Perfekt bemötande
    Mycket nöjd med hela konceptet Läs mer

Alexandra A skrev om Linds Trädfällning AB
    Fick snabb respons på min förfrågan. Fick en mycket konkurrenskraftig offert. De kom på utsatt tid och gjorde ett perfekt jobb. Personalen var mycket trevlig och tillmötesgående. Städade upp efter sig och gjorde fint.
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar dem varmt! Läs mer

Maj-Lis A skrev om Linds Trädfällning AB
    Ett mycket bra utfört arbete. Snabbt och välgjort allt ifrån beställning till att träden var borta samt vänligt bemötande.
    Jag är mycket nöjd och kommer att anlita dem igen. Och även rekommendera dem till andra som är i behov av trädfällning Läs mer
  • 2019-09-16

Katja H skrev om Linds Trädfällning AB
    Vi beställde fällning med bortforsling av en stor gran. Sköttes fantastiskt snabbt och smidigt, inte ett spår syntes. Rekommenderar verkligen denna firma!
    /Katja Läs mer
  • 2019-09-15

Christian A skrev om Linds Trädfällning AB
    stubbfräsning - snabbt utfört - vänligt personal - faktura innom en time - kan rekomendera 100% Läs mer
  • 2019-09-11

Hanna M skrev om Linds Trädfällning AB
    Köpte trädfällning. Fick ett mycket trevligt intryck innan uppdraget. När uppdraget skulle utföras blev det lite "sämre" intryck. Det verkade som att intern kommunikation inte hade funkat. Det var redan klart att jobbet behövde ske för hand och ej med bil, men det verkade inte ha framgått till den som skulle utföra jobbet. Han verkade förvånad och påtalade att det inte gick att utföra med bil. Hade också önskemål innan att vissa träd skulle lämnas som högstubbar - men inte alla. Alla lämnades dock höga. Jag såg en när killarna hade packat ihop. Det var inga problem med att få hjälp med att ta ner den då, men ett par missades som jag inte hade sett.
    Jobbet utfördes proffsigt och det lämnades städat och fint. Läs mer
    2019-09-23 Linds Trädfällning AB svarar Hanna M
    OBS detta omdöme är skrivet av en trädgårdsfirma som agerade som mellanhand i detta ärende.

Hej! Tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att du överlag verkar nöjd med utfört arbete, men tråkigt att du fick ett sämre intryck när arbetet skulle utföras. Jag tror tyvärr att det kan ha blivit missuppfattningar mellan dig och oss eftersom beställningen ändrades några gånger. Högstubbar var ju tex inget som stod med i varken offert eller orderbekräftelse. Sen tillkom en del arbete som du inte visat/nämnt när vi var på plats för att titta på arbetet/lämnade offert. Vi trodde dock inte att det skulle vara några problem då du varit tydlig med att du skulle närvara vid utförandet. Vad synd att du inte visade vilka högstubbar du ville ha bort för våra trädfällare när ni gick igenom arbetet efter utförandet, det hade inte varit några problem för dem att ta ned dem. När vi har kontakt direkt med kunden (vilket vi i vanliga fall alltid har) så är vi alltid väldigt noggranna med att träden är ordentligt uppmärkta, att all information och eventuella ändringar finns med i ordern och i arbetsbeskrivningen som personalen har med sig vid utförandet just för att det inte ska finnas möjlighet till missuppfattningar. Jag beklagar att det i detta fall blivit fel i kommunikationen och vi tar det med oss då vi ständigt arbetar med att förbättra våra rutiner och arbetssätt, huvudsaken är att kunden är nöjd med utfört arbete och att allt löste sig på ett bra sätt till slut.
    Mvh Karin
  • 2019-09-10

Bo W skrev om Linds Trädfällning AB
    Köpte fällning av 6 träd inkl bortforsling av grenar och en del stammar samt uppkubbning av en del. Blev väl bemött såväl avs "besiktning" och offert innan själva utförandet som jobbet när det gjordes. Allt inom 1,5 vecka. Har anlitat dom (Linds) förut och är även denna gången mycket nöjd med allt. Läs mer
  • 2019-09-09

Hans S skrev om Linds Trädfällning AB
    Vi har fått hjälp med att fälla en lutande tall och två granar.
    Hela processen har varit mycket smidig, från första besöket till
    offert och beställning.
    Vi fick hjälp efter bara några dagar och killarna som utförde arbetet var väldigt trevliga och hjälpsamma.
    Vi kommer definitivt att vända oss till Linds Trädfällning om vi
    behöver hjälp igen.
    Kicki Läs mer
  • 2019-09-08

Ragnar S skrev om Linds Trädfällning AB
    Enkelt, bra utfört, prisvärt
    Kan rekommendera Lindhs Läs mer
  • 2019-09-05

Bo A skrev om Linds Trädfällning AB
    Bra resultat utfört av trevliga och duktiga killar! Läs mer
  • 2019-09-05

Claes G skrev om Linds Trädfällning AB
    Beställde fällning och bortforsling av fem träd samt fräsning av srubbar.
    Allt sköttes snabbt ich snyggt, helnöjd! Läs mer
  • 2019-09-02

Sven B skrev om Linds Trädfällning AB
    Jocke med maskinen och Johan på marken gjorde ett fantastiskt jobb, Kapade ned de grenar vi ville ha bort (hägg, ek och björk)och lade träd kronor och grenar direkt i containern och björkgrenarna lades intill häcken och Johan rensade dem medan Jocke flyttade maskinen. De tog sedan med allt skräp och kvar hade jag endast björkgrenar i lämpliga längder, som jag själv kapade till lämplig storlek för vedklyvning. Grabbarna var väldigt trevliga och skickliga och jag rekommenderar dem gärna. Läs mer
  • 2019-09-01

Örjan J skrev om Linds Trädfällning AB
    Vi var fyra grannar som gick samman för att fälla 3 träd och ta ner grenar på ytterligare två. Vi fick mycket bra hjälp, de var imponerande skickliga med sin kranbil trots svårt och trångt. Linds var också klart billigast av alla vi kollade på, vilket det nog blir när det fungerar väl att komma åt med en lastbil och man inte kan släppa ner grenar (för då behövs ganska mycket manuellt arbete när man gör det utan kranbil). Rekommenderar att alltid jämföra med Linds i alla fall! Läs mer
  • 2019-08-30

Eva C skrev om Linds Trädfällning AB
    We recently had three huge (80 years-plus) trees and stubs removed. The work was completed safely, professionally and extremely well by two friendly, skilled and knowledgeable arborists using state of the art equipment. Would highly recommend Linds to neighbours and friends. Stort tack! Läs mer
  • 2019-08-25

Charlotte C skrev om Linds Trädfällning AB
    Kom på utsatt tid, ringde och stämde av, lämnade på ett bra sätt. Jag är supernöjd Läs mer
  • 2019-08-25

Marion I skrev om Linds Trädfällning AB
    Vi hade en 30 meter hög björk som såg ut att var döende, och beställde fällning och uppkapning till vedlängder.
    Dagen därpå kom de och besiktigade, och veckan därpå skedde fällningen - i sektioner m hj a kranbil.
    Björken visade sig vara så pass murken att de avrådde från att lägga ner jobb på att göra ved, men kapade dock upp en mindre bit till vedlängder - helt gratis visade det sig när vi fick fakturan.
    På mindre än en timme var allt klart, stam och grenar ilastade i medföljande container, och hela området avstädat och prydligt.
    En verkligt bra, säker och miljövänlig arbetsmetod att fälla m hj a kran och därefter (helt utan kostnad) ta hand om allt material och göra flis av.
    Och trädfällarna var suveränt proffsiga och mycket hjälpsamma med råd och dåd.
    Allt var över förväntan och mycket rekommendabelt - och till en förbluffande låg kostnad 👍 Läs mer
  • 2019-08-22

Bengt E skrev om Linds Trädfällning AB
    Sektionsfällning av stort träd.
    Beskärning av stora träd.
    Snabb respons, proffesionella killar som gjorde jobbet.
    Viss osäkerhet från bolaget vid hantering av offert och följdfrågor. Man skall alltid kontakta en kund även om den kommer med besvärliga frågor/motförslag. Läs mer
    2019-08-27 Linds Trädfällning AB svarar Bengt E
    Hej Bengt!
    Tack så mycket för din kommentar och ditt fina betyg! Du har helt rätt i att vi borde ha besvarat dina frågor angående offerten, det blev tyvärr en missuppfattning oss emellan om vem som skulle göra det. Vad bra att du ringde så att vi kunde reda ut det.
    Mvh Karin
  • 2019-08-22

Arne O skrev om Linds Trädfällning AB
    Trädfällning och stubbfräsning. Snabbt och bra utfört arbete och väl samordnat med arbete på granntomt. Trevligt bemötande. Läs mer

Lena Ö skrev om Linds Trädfällning AB
    Bra genomgång för att planera vilka träd som skulle tas ned. Trädfällnig och uppsamling av timmer och kvistar bra. Läs mer

Britt-marie L skrev om Linds Trädfällning AB
    Jag behövde hjälp att fälla ett komplicerat vindfälle som hängde på annat träd. Det var en hög tall som hotade falla på tak och ledningar. Sektionsfällningen med kranbil gick mycket säkert.
    Företaget var bra att samarbeta med. Det var också en försäkringsfråga. De som fällde var duktiga och trevliga.

Det förvånar mig att två enkla träd som fälldes vid samma besök kostade så mycket att fälla. Läs mer

Jenny O skrev om Linds Trädfällning AB
    Svarade på mail inom 5 minuter. Besök två dagar senare! Dessutom billigaste offerten. Svårslaget. Läs mer
  • 2019-08-16

Tjänstemännens e skrev om Linds Trädfällning AB
    Beställningen utförd på ett flexibelt och professionellt sätt med bra resultat. Läs mer
  • 2019-08-13

Bo R skrev om Linds Trädfällning AB
    Hej!
    En stor granstubbe skulle fräsas bort,ringde Linds
    och blev bra bemött.
    På morgonen kom en kille mycket trevlig,tog bort stubben
    och så fikade vi.
    Jag är nöjd med arbetet.
    Bosse. Läs mer
  • 2019-08-13

Anna C skrev om Linds Trädfällning AB
    Beställde sektionsfällning av 9 träd.
    Jag är jättenöjd .Hälsade och de fixade allt utan några besvär för mig, Läs mer

Tord A skrev om Linds Trädfällning AB
    Hej Karin!
    Det var en fröjd arr se er arbeta med våra björkar. Tack för tips på snickare.
    Tord och Birgitta
    Kryssvägen 7 Läs mer

Mats T skrev om Linds Trädfällning AB
    Jag beställde och fick offert på att ta ner 4 träd på tomten!
    Arbetet utfördes snabbt och effektivt och tidigare än utlovet senastedatumet. Glädjande då fler entreprenörer är beroende av färdigställandetiden!
    Jag tog för ett år sedan ner fler träd, och tog in fler offerter men då var Linds för dyra, kanske för att träden stod längre upp på tomten och var svåra att komma åt med bil! Den här sista nertagningen var nog perfekt för Linds då träden stod vid vägen!
    Trevligt och bra bemötande både från tjejen i växeln och killen som var ute och tittade på plats!
    Mats Eriksson Läs mer

Kristina L skrev om Linds Trädfällning AB
    Linds trädfällning sköte sitt uppdrag på ett mycket proffesionellt sätt. Läs mer
  • 2019-08-10

Lena G skrev om Linds Trädfällning AB
    Lätt att kommunicera med och bra service. Läs mer
  • 2019-08-09

Kjell M skrev om Linds Trädfällning AB
    Snabbt, effektivt, vettigt, kunnigt. Från första kontakt via offert till genomfört jobb och rätt fakturerat. Utmärkt. Läs mer
  • Gunilla F

2019-08-09

Gunilla F skrev om Linds Trädfällning AB
    Fällning av två träd med kranbil. Blev mycket vänligt bemött, snabb leverens och mycket trevliga och kunniga pojkar. Kan verkligen rekomendera Linds. Är redan en granne som är intresserad av er hjälp. Gunilla Läs mer

Vallbovägen 2, 134 64 Ingarö