Alla kategorier Ögonoperation Stockholms län Stockholm Östermalm Lirema Ögonklinik

Lirema Ögonklinik

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm — Visa karta

Lirema Ögonklinik är en kedja av kliniker i Norden och Baltikum.

År 2016 har Lirema Ögonklinik behandlat fler än 12.000 patienter. Vi är den största privata ögonklinik som finns i Baltikum, våra läkare utför svåra mikrokirurgier dagligen.

I Sverige har vi specialiserat oss inom ögonlaser, vi vill erbjuda våra patienter en skonsam och trygg laserbehandling med kvalitetsäkring av högsta klass till rätt pris.

Vi värnar om våra patienters ögon och är noga med patientsäkerhet. Finns det något som talar emot en ögonoperation eller laserbehandling så avråder vi dig.

Välkommen till Lirema Ögonklinik - hos oss kan du känna dig trygg!

Läs vad 147 kunder tycker om Lirema Ögonklinik

• Klas G
    Klas G skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt bra bemötande, trevlig personal och bra svarstider på mail. Är väldigt nöjd med operationen, hela processen vara snabb smidig och billig.
  • Bror L
    Bror L skrev om Lirema Ögonklinik
    Kom dit på erbjudande med förundersökningen som de var uppdaterade om och den betalningen gick utan frågor. Kom fram till att LASEK operation skulle vara mest passande. 6 veckor efter operationen har jag 90% syn så det verkar bra.
    Allt som går att tänkas är på fem stjärnor. Bemötandet, priset, resultatet, pre op information, post op information och läkemedel, kontakt från deras sida och till dem. Extremt stor creds för att få direkt arbetsnummer som man kan fråga saker på helgen, då jag en morgon utan förvarning skulle gå på bassäng med jobbet och fick det bästa servicen tänkbart.

Och LASEK är vad man betalar för. Förvänta er inte en dans på rosor. Med det sagt gjorde kliniken rätt för mig från första steget in, och har fortsatt med det.
  • Luna D
    Luna D skrev om Lirema Ögonklinik
    Trevliga personal med professionellt bemötande! Jag fick bra information före och efter ögonlaser operationen.
    Jag är super nöjd med resultatet!
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Lirema Ögonklinik
    Redan från jag gick in på hemsidan och läste om Lirema fick jag uppfattningen om att det ser väldigt proffsigt ut. Efter första besöket och ögonundersökning, så kändes det väldigt tryggt att boka en tid för ögonoperation.

Jag gjorde en Lasek-operation och även om min syn inte är helt stabil än, så känns det väldigt bra. Har hela tiden fått bra och tydlig information hur allt kommer gå till och hur ögonen kommer att läka. Allting har hittills stämt exakt med hur optikern sagt.

Min sammanfattning av Lirema är att det är ett väldigt proffsigt företag med trevlig personal som kan sin grej.
  • Ioanna M
    Ioanna M skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag rekommenderar starkt denna klinik! Bemötandet och medicinsk service var suverän. Jag gjorde FS-lasik och nu ser jag jättebra trots höga styrkor i båda ögonen. Operationen var smärtfri och redan dagen efter kunde jag köra bil och leva som vanligt.
  • Natalie M
    Natalie M skrev om Lirema Ögonklinik
    Allt med Lirema har varit kanon! Bemötandet innan operation, själva operationen och efteråt. Ferida är ett superproffs och jag kände mig trygg hela vägen. Kan absolut rekommendera!
  • Charbel C
    Charbel C skrev om Lirema Ögonklinik
    Hej!
    De är ärliga och trevliga, är väldigt nöjd med min operation. De är ett stöd med alla sorts frågor ni är ute efter. De är väldigt kvalificerade och har stark kvalite på sina maskiner och personal. Lirema rekommenderas starkt!
  • Favlus S
    Favlus S skrev om Lirema Ögonklinik
    Lirema e jätte bra. Har gjort jätte bra jobb och jätte nöjd med dom.
  • Mohamed E
    Mohamed E skrev om Lirema Ögonklinik
    I have done the LASIK surgery with Lirema. It was very professional from the beginning with the initial checkup, they explained every step in the whole process thoroughly. The staff was very cooperative and kind while discussing the payment process and procedure date.

On the surgery day, they have explained everything before, during and after the surgery. The surgery itself was so quick and painless.

I had two checkups after the surgery and both of them went very well.

Now I have my sight back after 18 years of wearing glasses. I am very pleased having the surgery with Lirema and I would recommend it to anybody.
  • Peter R
    Peter R skrev om Lirema Ögonklinik
    Kontaktade Lirema för ögonlaser och allt flöt på mycket bra. Ferida och Renata är mycket trevliga och proffsiga, och ger ett mycket bra intryck. Läkaren som genomförde operationen, Simona, också mycket proffsig och förklarade varje steg tydligt. Jag är mycket nöjd med Lirema från början till slut!
  • Sunita L
    Sunita L skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag tyckte det hela skedde vällde professionellt och så smidigt som en nu ganska stor operation kan ske. Jag upplevde att informationen på förhand stämde bra överens med upplevelsen under och efter operation och dessutom var personalen alltid lugnt och trevligt bemötande.

Ännu en sak som är ett stort plus är alla efterkontroller samt att dem sa att man kunde ringa och skriva till dem när som helst om man hade några frågor.

Väldigt bra hela proceduren helt enkelt och jag rekommenderar mer än gärna vänner med liknande problem att söka till just Lirema.
  • Amir H
    Amir H skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket bra bemötande förklarar även allt mycket tydligt. Gjorde Laseroperation och kände mig mycket trygg och säker under operationen , ser 100% efter operationen precis som jag förväntade mig. Mycket nöjd med min operation.
  • Ary D
    Ary D skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt bra bemötande och trevlig personal. Har gjort LASEK, proffesionellt utförande och jättenöjd med resultatet!
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket bra bemötande och proffsiga personal. Kände mig säker genom hela processen och är enormt nöjd med de goda resultaten, synen är perfekt! Rekommenderas starkt!
  • Oskar R
    Oskar R skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket trevlig personal, de vet vad de gör och kan svara på alla möjliga frågor och funderingar. Man får all information man behöver före och efter operationen.
  • Isabel M
    Isabel M skrev om Lirema Ögonklinik
    Helt fantastiskt klinik. Är så nöjd att jag valde o gå dit. Gjorde en fs-lasik den 24 augusti och idag fem veckor senare ser jag 100% och nästan inga besvär, såg 100% egentligen dagen efter.
    Personalen är helt underbara och bemötandet va fantastiskt och operationen utfördes väldig professionellt, jag kände mig lung och trygg.
    Ett Stort Tack till Ferida och Renata som tar hand om en så bra som möjligt.
  • Ikhlas A
    Ikhlas A skrev om Lirema Ögonklinik
    Proffsig service, fint bemötande lätta att få tag på. Jag är riktigt nöjd över mitt val att välja lirema och rekommenderar denna klinik till alla /Ikhlas Altun
  • Larisa B
    Larisa B skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är väldigt glad och mycket nöjd med Lirema ögonklinik!!! Personalen är bara underbart och jätte trevlig! Jag gick till kliniken för synkorrigering den 24 augusti, genomgick en undersökning och fick då en korrigering, det fanns ingen smärta, men det fanns en känsla av sand i mina ögon. Fyra dagar senare kom jag för en andra undersökning. Jag var lite orolig (fick en lugnande), resultatet efter operationen var fantastisk - jag ser 100% och det är super!! Idag 28 september när jag gick hemm efter undersökning I was so happy!!! Tusen tack Lirema! Jag kommer gärna rekommendera Lirema till alla. Med vänliga häslningar Larisa
  • Hannes P
    Hannes P skrev om Lirema Ögonklinik
    Snäll och proffessionel personal - Rekommenderas :-)
  • Nahir B
    Nahir B skrev om Lirema Ögonklinik
    Rekommenderar denna klinik starkt bra service och ny metod
  • Jennifer S
    Jennifer S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är fullständigt förvånad över vad lätt och snabbt allt gick från förundersökning till en FS -Lasik operation.
    Var supernervös och med fantastiska Feridas bemötande lindrades alla farhågor.
    Tog halv lugnande tablett. Därefter var allt över på ca 20 min och jag kunde se.
    Personalen inne i operationssalen var trevliga och berättade tydligt vad som skulle hända.
    Hade ingen smärta alls efteråt,endast lite sveda i ca 1 tim samt mkt rinniga ögon i ca 2-3 tim och väldigt ljuskänslig,så som dom sagt att det skulle vara.
    Jag är supernöjd med Lirema i sin helhet och rekommenderar dom verkligen!
  • Ervin D
    Ervin D skrev om Lirema Ögonklinik
    Wow! Jag rekommenderar Lirema!
  • Ann-sophie W
    Ann-sophie W skrev om Lirema Ögonklinik
    Riktigt bra och fint bemötande och suveränt professionell service. Supernöjd och klarsynt. Rekommenderas varmt.
  • Berivan K
    Berivan K skrev om Lirema Ögonklinik
    Supernöjd med både kliniken, människorna och bemötandet jag fick, men framförallt resultatet!
    Har efter behandlingen inte haft några besvär och det har gått hur smidigt som helst. Synen är som ny! Kunde inte bli bättre.
    Rekommenderas varmt!
  • Michael S
    Michael S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag måste säga att bemötandet var riktigt gott från första början ända till min än så länge senaste kontakt med Lirema personalen. Jag gjorde en Ögonlaserbehandling LASEK, framför allt tyckte jag om deras noggrannhet inför operationen, det kändes tryggt och var största anledning för mig att fullfölja det hela.Förväntningarna från min sida var att kunna se bra utan linser eller glassögon, och efter operationen är synen bättre än den var till och med när jag hade linserna på!!

Med allting ovan i beaktande kan man säga att jag en nöjd kund.
  • Houda A
    Houda A skrev om Lirema Ögonklinik
    Utmärkt företag och människor. Gjorde min ögonlaser operation för ca 2 månader sedan och kunde inte bli mer nöjd!
  • Karin H
    Karin H skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt bra bemötande, uppföljning och hjälp!
  • Vinh Duc G
    Vinh Duc G skrev om Lirema Ögonklinik
    Var orolig innan jag bestämde mig att göra operation hos Lirema. Men allting går bra efter operationen. Jag är väldigt nöjd med situationen. Kan se mer än 90 % utan glassögon efter 1 månader operationen. Jag hade ( -8.25 ; -7.75) fråm början. Nu slipper jag ha det hela tiden. Jag kan rekommendera er qtt göra operation hos Lirema.
  • Valeska F
    Valeska F skrev om Lirema Ögonklinik
    Supertrevlig personal. Kände mig helt säker i deras händer. Fick en noggrann förklaring om vad som skulle hända under operationen och under själva operation så berättade läkaren hela tiden om vad hon gjorde. Det gick så snabbt att jag inte hann att bli nervös.
  • Susanna W
    Susanna W skrev om Lirema Ögonklinik
    Lätt att få kontakt med kliniken, trevligt och professionellt bemötande. Bra information kring ingreppet. Rent och fräscht och i slutändan utmärkt syn.
  • Kardå T
    Kardå T skrev om Lirema Ögonklinik
    Trevligt och professionellt bemötande och inte minst adekvat resultat (LASEK).
  • Amenay H
    Amenay H skrev om Lirema Ögonklinik
    Lirema är den bästa ögonklinik jag vet! gjorde Lasek Operationen gick väldigt smidig fick jättebra resultatet. Underbara personal trevligt och proffesionellt bemötande Stort tack till Ferida och er andra på Lirema!
  • Mostapha R
    Mostapha R skrev om Lirema Ögonklinik
    Operationen jag valde var LASEK och det gick mycket bra blev mycket nöjd.
  • Tavga K
    Tavga K skrev om Lirema Ögonklinik
    de var väldigt trevliga och bra på sitt jobb och jag blev väldigt nöjd med resultatet
  • Sokeina A
    Sokeina A skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt trevlig personal. Tydliga med vad som ska göras och hur det ska göras, vilket får patienten att känna sig trygg och säker med vad som kommer att ske.
  • Mylad C
    Mylad C skrev om Lirema Ögonklinik
    Några månader sedan tog jag beslutet att genomföra en ögonlaseroperation då jag fick nog av att använda glasögon/linser i vardagen. Jag undersökte närliggande kliniker och jämförde de mer etablerade som Memira och Vårda med de billigare som exempelvis Lirema. Slutsatsen och beslutet jag tog då var att utförandet av Lasek-operationen som jag var intresserad av är automatiserad och därmed borde valet av klinik spela mindre roll om en sådan operation skall genomföras.

Lirema erbjöd ett förmånligt pris med liknande teknologi som övriga kliniker. Visst blev man ställd att priset skulle kunna skilja så kraftigt gentemot sina konkurrenter men efter att ha läst recensioner här på reco.se om att majoriteten av kunder var positiva till deras vistelse hos Lirema tog jag en chansning och kontaktade dom.

En månad senare efter operationen kan jag verifiera, likt andras upplevelse, att min hos Lirema, från start tills nu, har varit felfri. Förundersökningen, operationen och efterkontrollerna har genomförts galant. Jag har känt mig trygg genom hela processen. Mestadels tack vare att jag har varit informerad kontinuerligt om operationen, bieffekterna, riskerna, läkningsprocessen, etc. Nu ser jag ca 90% av min synkapacitet och synen förbättras fortfarande dagligen.

Jag rekommenderar ögonkliniken Lirema om man vill genomföra laseroperationen Lasek då jag ser inte vitsen med att betala ett överpris till de övriga klinikerna. Låt er inte luras av det förmånliga priset de erbjuder, Lirema är grundliga och professionella.

Tack Lirema!

/En nöjd kund
  • Jakob R
    Jakob R skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde synundersökning för att få reda på vilka alternativ jag hade. Ringde upp några månader senare och bokade tid. Följde alla instruktioner och nu ser jag lite bättre än förut helt utan glasögon. Speciellt på långt håll.

Trevligt bemötande och professionellt hela tiden. Flexibla ned tider och korrekt info helt igenom.
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gick till Lirema då jag såg mycket dåligt och använde linser med styrka -5.0 och hade astigmatism. Jag fick en grundlig undersökning och de kom fram till att Lasek passade mina ögon bäst. Bemötandet var väldigt bra, de var trevliga och professionella och jag kände mig hela tiden väldigt trygg. Själva behandlingen i sig var väldigt smidig och det gick fort, smidigt och smärtfritt. Nu har det gått en månad sedan behandlingen, och jag har haft ett par komplikationer, men jag har hela tiden känt mig mycket trygg i Liremas vård och de hjälpte mig direkt när komplikationerna uppstod. Så fort jag har haft en fråga eller fundering har jag haft möjlighet att kontakta Lirema och jag har snabbt fått svar. Jag har ännu inte riktigt 100% syn på ögonen men det kan komma att bli bättre under kommande månaderna. Jag är väldigt nöjd med Lirema, deras bemötande och deras tjänster.
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Lirema Ögonklinik
    bra omhändertagen, ytters professionella, kan inte vara nöjdare!
    gick in med -2,75 i syn och gick ut med perfekt syn, kände mig inte orolig för dom var väldigt pedagogiska under hela processen
    5/5
  • Bülent B
    Bülent B skrev om Lirema Ögonklinik
    Det har gått 1månad (ca95%syn)sedan operationen och resultatet är som utlovad. Jag var osäker i början innan operationen och valet av klinik. Jag tog mig tid att läsa recensioner från andra patienter. Det de beskrev stämde SÅ VÄL på hur jag upplevde min operation. Hela processen från bokningen av synundersökningen till första efterkontrollen har genomförts på ett professionellt och noggrannt sätt. Operationen tog max 20min och jag kunde redan då se ett markant resultat. Man behöver vara noggrann med att ha ordentligt mörka solglasögon för man är VÄLDIGT ljuskänslig. Summa summarum: Jag kände mig trygg i deras händer och jag REKOMMENDERAR denna klinik. Det är underbart att kunna vakna och inte behöva tänka på linser/glasögon! Tack Lirema!😄
  • Denia M
    Denia M skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har gjort Lasek och jag är jätte nöjd!! Ser jätte bra nu .
    Bemötandet har varit hur bra som helst Personalen är otroligt trevliga, kunniga och rådgivande samt svarat på alla mina frågor!
    Priserna var väldigt lockande och jag är jätte nöjd .Rekommenderar Lirema ögonklinik till alla människor.
  • Maikal T
    Maikal T skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde laseroperationen för en månad sen. Lirema är väldigt bra med att bemöta kunderna och ta hand om dem samt att de har lägre pris än de andra företagen. För mig så operationen lyckades och fick bra resultat och nu kan jag se väldigt bra och fint. Jag rekommenderar Lirema ifall du vill eller behöver göra operationen.
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har köpt en Lasek av Larima. Redan från första bemötande i receptionen känner man sig som kund väl emottagen. Extra plus för optiker Renata med toppbetyg i bemötande även när man är lite orolig som kund. Som relativt okunnig om ögonfunktion och ingreppet som låg framför mig fick jag både mitt synfel och ingreppet förklarat på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Det känns även som att företaget satsar på att kunden ska bli nöjd då jag efter ingreppet blivit erbjuden extrakontroller och företaget verkar överväga kompletterande behandling om det skulle vara nödvändigt. Resultatet blev perfekt på ena ögat och det andra tar sig för varje månad. Nu är jag utan glasögon i vardagen och det var min förväntning att kunna klara mig utan dessa trots min kraftiga astigmatism. Jag känner mig trygg som kund hos Larima och nöjd med resultat samt med dess härliga personal.
  • David D
    David D skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde ögonoperationen FS Lasik och den rekommenderar alla till att göra. Nu har jag en perfekt syn och min pollenallergi som tidigare besvärade mig något oerhört eftersom jag tidigare föredrog linser är numera i jämförelse obefintligt. Dessutom skulle jag varmt rekommendera att göra operationen på Lirema eftersom de är oerhört vänliga, service-inriktade, noggranna och professionella. Jag har sällan träffat en varmare och positivare person än optikern Ferida som gjorde för- och efter-checken. Det enda som grämer mig är varför jag inte gjort operationen tidigare med tanke på att det gick så snabbt, var så enkelt och smärtfritt!
  • Sandra J
    Sandra J skrev om Lirema Ögonklinik
    Jätte bra. Väldigt hjälpsamma och trevliga samt omhändertagande. Jätte nöjd med servicen och även miljön på kliniken.
  • Hanna N
    Hanna N skrev om Lirema Ögonklinik
    Allt har fungerat toppen! Bra, korrekt & vänlig service
  • Hawar R
    Hawar R skrev om Lirema Ögonklinik
    Super trevligt bemötande, proffesionellt utförande och jag är jätte nöjd med resultatet. Fick väldigt bra information från början till slut vilket hjälpte mot min nervositet och det va inte alls så farligt efteråt som jag hade hört tidigare. Kan starkt rekommendera ögonlaser hos Lirema.
  • Myriam N
    Myriam N skrev om Lirema Ögonklinik
    Jätte bra. Jag har half en laser ögon operation
  • Renate K
    Renate K skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde LASEk ögonoperation och det gick snabbt och smidigt. Bemötande från början till slut va helt underbar.
    Bra service och fick svar på alla mina funderingar.
  • Christina C
    Christina C skrev om Lirema Ögonklinik
    Lasek Operationen gick väldigt smidig och hela personalen var jätte trevlig. Fick hjälp och svar på alla frågor. Resultatet blev jag jätte nöjd med

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm