Alla kategorier Ögonoperation Stockholms län Stockholm Östermalm Lirema Ögonklinik

Lirema Ögonklinik

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm — Visa karta

Lirema Ögonklinik är en kedja av kliniker i Norden och Baltikum.

År 2016 har Lirema Ögonklinik behandlat fler än 12.000 patienter. Vi är den största privata ögonklinik som finns i Baltikum, våra läkare utför svåra mikrokirurgier dagligen.

I Sverige har vi specialiserat oss inom ögonlaser, vi vill erbjuda våra patienter en skonsam och trygg laserbehandling med kvalitetsäkring av högsta klass till rätt pris.

Vi värnar om våra patienters ögon och är noga med patientsäkerhet. Finns det något som talar emot en ögonoperation eller laserbehandling så avråder vi dig.

Välkommen till Lirema Ögonklinik - hos oss kan du känna dig trygg!

Läs vad 198 kunder tycker om Lirema Ögonklinik

• Pedro F
    Pedro F skrev om Lirema Ögonklinik
    Great results, kind staff and qualified doctors. They take great care of you and are always accessible when you need to discuss something. Läs mer
  • Theres H
    Theres H skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är mycket nöjd med både den service och det resultat jag fick hos Lirema Ögonklinik.Trevligt och proffesionellt bemötande från alla, receptionist som undersökande optiker och de som genomförde operationen. Att de som genomförde oerationen pratade engelska var inte det minsta problematiskt. Jag fick enkla och lättförståeliga instruktioner och kände mig trygg under operationen. Nu så här efteråt kan jag inte förstå att jag väntade så länge med att göra operationen, det är ju så fantastiskt att vakna varenda morgon och se allt klart och tydligt! Läs mer
  • Arvid U
    Arvid U skrev om Lirema Ögonklinik
    FS LASEK.

Jag blev rekommenderad LASEK av Ferida då jag boxas mycket och har toppiga hornhinnor, en bra rekommendation efter en lång och ordentlig förundersökning.

Inför operationen var jag nervös då jag har hört att det ska göra väldigt ont men är i skrivande stund fortfarande förvånad:
    Operationen tog bara någon minut, det gjorde inte ett dugg ont men var lite obehagligt då jag är väldigt känslig när det kommer till mina ögon, efter operationen kom dock INGEN smärta alls, lite småskav med bandage-linserna bara men efter vi tog ut dem tre dagar efter operationen kändes det helt perfekt! Synen var dålig första 3-4 dagarna efter operationen men vart bra redan efter en vecka.

Jag har inte haft några problem med varken ljuskänslighet eller torrhet, nu en månad efter operationen känns allt perfekt(det gjorde det redan en vecka efter operation).

Lirema, Renata och Ferida har hjälpt till, svarat snabbt och bra på alla mina frågor inför samt efter operationen så att jag känt mig trygg under hela processen!

Mitt tips till alla som överväger att genomföra en ögonoperation: ring till Lirema först. Läs mer
  • Alexandra B
    Alexandra B skrev om Lirema Ögonklinik
    Supernöjd med denna klinik, duktig och trevlig personal! Och är underbart att gå från glasögon/linser till att ha perfekt syn utan. Väldigt glad och nöjd över min Lasek operation! Läs mer
  • Tugay T
    Tugay T skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde en Fs-Lasik för 8 dagar sedan. Såg dåligt 3-4 dagarna och var väldigt torr om ögonen. De va inte alls som folk berättat att de kunde titta på tv samma kväll å så. Nu 9 dagar senare ser jag nästan perfekt, ca 90%. Återstår hur mycket bättre min syn kommer bli

Rekomenderar kliniken! Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Lirema Ögonklinik
    Kunde inte vara mer nöjd med Lirema. Allt har fungerat helt perfekt och alla har varit väldigt professionella och hjälpsamma: från första undersökningen, till operationsdagen och sedan för efterkontroll. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Galina G
    Galina G skrev om Lirema Ögonklinik
    Rekomenderar starkt! Personalen är duktiga. Nu är det 8 veckor sedan min operation och jag ser 100% . Bra jobbat. Läs mer
  • Ali A
    Ali A skrev om Lirema Ögonklinik
    Hela processen - perfekt! Rekommenderas starkt :) Läs mer
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag var först skeptisk och rädd till att göra en ögonoperation. Men när jag fick det i present blev jag ju tvungen. Och det ångrar jag inte en sekund. Från -6 till 0,25 - så typ perfekt syn! Gjorde FS-Lasik hos Lirema och fick ett otroligt proffsigt och gulligt bemötande - i allt från information innan, under och efter besöket. De är så duktiga och personliga så jag kände mig trygg hela tiden! Idag är jag väldigt glad att jag gjort en ögonoperation och att jag gjorde den hos Lirema! Läs mer
  • Mohamad Aiham H
    Mohamad Aiham H skrev om Lirema Ögonklinik
    Stor erfarenhet, funktioner, garanti och bra behandling efter operation Läs mer
  • Paula H
    Paula H skrev om Lirema Ögonklinik
    Rekomenderar Lirema starkt! Fantastiskt bemötande på kliniken. Man känner sig trygg i deras händer. Nu är det 4 veckor sedan min operation och jag ser helt perfekt. 5/5. Läs mer
  • Mustafa A
    Mustafa A skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag köpte laser operation.
    Jag blev bemött med glädje och omtänksamhet.
    Alla förväntningar blev uppfyllda och gjorde mig nöjd. Läs mer
  • Nestor S
    Nestor S skrev om Lirema Ögonklinik
    En fantastiskt och varm mottagande från början till slut. Med ett leende och ödmjukhet har de tagit hand om allt på ett väldigt fint sätt. Är otroligt glad att jag valde Lirema.se
    Rekommenderar starkt. Läs mer
  • Jan K
    Jan K skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket vänligt bemötande. Respekterade att jag var nervös och nojig och bemötte det på allvar och tog det seriöst. Generellt nöjd med lasern också. Läs mer
  • Isabel C
    Isabel C skrev om Lirema Ögonklinik
    Lirema ögonklinik borde avråda sina patienter att operera ögonen för ett billigare pris och därmed utstå långvarig och mkt smärtsam läkningstid. Det är ej värt priset, att betala en lite mindre summa och utstå så långvarig smärta!! Läs mer
  • Karl S
    Karl S skrev om Lirema Ögonklinik
    Perfekt syn efter professionell och okomplicerad behandling
    Jag var närsynt med ett synfel på -2,0 och idag ser jag helt perfekt. Har tidigare tittat på andra kliniker men Lirema var den klinik som gav det mest förtroendeingivande och professionella intrycket. Det låga priset gjorde mig först skeptisk men det var obefogat. Efter en grundlig undersökning genomgick jag en FSLASIK-laseroperation. Operationen, som var helt smärtfri, tog cirka fem minuter att genomföra. Ögonen var ömma och ljuskänsliga i cirka två timmar efter operationen men sedan dess har jag inte haft några komplikationer och synen är perfekt! Läs mer
  • Mine B
    Mine B skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag valde Lasek metoden för att korrigera min syn. Hade kanske knte riktigt förstått att det tar i alla fall fyra fem veckor innan synen blir stabil så var lite orolig efteråt men personalen var väldigt tillmötesgående med snabb tillgänglighet och flexibilitet vad gäller återbesök. Är otroligt nöjd med resultatet än så länge, synen blir bättre och bättre för varje dag. Ögonläkaren var väldigt trevlig och proffesionell och övrig personal har varit väldigt trevliga och varma i sitt bemötande. Rekommenderar definitivt Lirema! Läs mer
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Lirema Ögonklinik
    Helt fantastiskt!
    Opereade närsynthet och astigmatism med FSLASIK, fin klinik och proffsig personal som
    som fick mig att känna mig lugn och
    trygg genom hela behandlingen.
    Rekommenderas varmt!!! Läs mer
  • Valentina H
    Valentina H skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är riktig glad för att jag fick bästa resultaten som man kan få.
    Tack så jätte mycket Läs mer
  • Tuomas O
    Tuomas O skrev om Lirema Ögonklinik
    Proffsig service med trevlig bemötande och bästa priset åtminstone vad jag kunde hitta. Läs mer
  • Felix V
    Felix V skrev om Lirema Ögonklinik
    Otroligt nöjd med min vistelse samt operation hos Lirema, jag valde LASEK metoden då den var mer anpassad efter mitt fall. De rekommenderar den metod som är mest lämpad för just dig och inte den som dyrast otroligt bra tycker jag!
    Rekommenderar starkt denna klinik!
    Bra service och trevlig personlig som alltid ger ett gott bemötande! Läs mer
  • Veeda M
    Veeda M skrev om Lirema Ögonklinik
    Allt var mycket bra, personalen och själva operationen . Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Lirema Ögonklinik
    Härlig och kompetent personal på trevlig, ren och intim klinik. Bra bemötande och rådgivning från förundersökningen till efrerkontrollen efter operationen. Tillgängliga för frågor med personlig direktkontakt. Rekommenderar lirema varmt efter att ha gjort en lasek-operation med bra resultat. Läs mer
  • Ryad R
    Ryad R skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är nöjd med ingeppet. Allt har fungerat bra. Gjort Lasek behandlingen.

MVH
    Ryad Läs mer
  • Dennis R
    Dennis R skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag kan varmt rekommendera Lirema. Jag körde FS-LASIK varpå läkningen går överraskande snabbt.
    Skön och professionell personal ! Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Lirema Ögonklinik
    Både seriösa och trevliga! Kan varmt rekommendera ögonoperation här! Läs mer
  • Lily W
    Lily W skrev om Lirema Ögonklinik
    Har, tack vare Lirema, gått från att ha en riktigt dålig syn till närmast perfekt syn på drygt fyra veckor. Tillsammans med optikern kunde vi komma fram till vilket ingrepp som var bäst för mig, där mitt bästa låg i fokus, och inte vilket ingrepp som var dyrast. Har också alltid fått hjälp och svar på mina frågor, från optiker såväl som receptionist. Det här är ett väldigt seriöst företag, och är nöjd med mitt val. Läs mer
  • Tamona K
    Tamona K skrev om Lirema Ögonklinik
    Rekommenderar varmt!
    Personal som lyssnar på kunders behov och erbjuder professionell service.
    Mkt prisvärt!
    Jag har personligen blivit av med mitt synfel, och använder inga kontaktlinser efter operationen!
    Mkt bra stöd från personalen,de är alltid tillgängliga för en Läs mer
  • Joel M
    Joel M skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket nöjd med min operation jag har gjort där, resultatet har blivit väldigt bra. Jag gillar också personalen väldigt mycket. Läs mer
  • Amani E
    Amani E skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde en Lasek operation för en vecka sedan. Operationen var smärtfri, känslan av obehag/ smärta kom efteråt men ganska lite. Synen är hittills inte 100% men allt går som Lirema har sagt. Och den förbättras för varje dag. Hittills rekommenderar jag Lirema för en bättre vardag med en bättre syn :) Läs mer
  • Paulo Z
    Paulo Z skrev om Lirema Ögonklinik
    Det började med att jag bestämde mig för att i 40 års ålder äntligen operera ögonen. Hade starkt astigmatism och -5,25 i båda ögonen. Kollade upp olika alternativ och fastnade för LASEK. Utbudet i Stockholm är gjort och efter research fastnade jag för Lirema. Dels då de genomgående fått bra omdömen från andra och dels för priset. Fick betala 16 500 kr när andra tar ca 25-35 000 för samma behandling. Blev mycket väl emottagen och gjorde min första synundersökning i början av december. Det var en mycket djupgående kontroll som tog ca 1 1/2 timma om inte två. Där diskuterades även olika alternativ utan att de försökte pusha för en viss behandling som kanske var dyrare. Uppskattar sånt mycket. Själva operationen gjordes sen efter några veckor. Samma dör. Blev mycket väl omhändertagen och allt gick väldigt lugnt till. Har hört om andra ställen där man blir behandlad som boskap. Inte här. Ferida som är optikern och den som sköter alla frågor man har om själva operationen gör ett mycket bra jobb med att besvara alla ens frågor. Läkaren som skulle operera mig pratade inte Svenska men även hon var mycket lugn i sitt handlande och guidade mig minutiöst genom hela operationen. Kan inte annat än att starkt rekommendera Lerima då de uppfyller alla de krav man kan ha på en klinik med råge. Sist min inte minst. Gjorde ögonkontroll i mitten av januari och hade då perfekta värden och med tanke på att jag såg som en mullvad innan så är detta helt otroligt och omtumlande. Läs mer
  • Jonathan B
    Jonathan B skrev om Lirema Ögonklinik
    Proffsigt mottagande, tydlig information, kunde inte vart nöjdare! Läs mer
  • Kevin Å
    Kevin Å skrev om Lirema Ögonklinik
    Jättenöjd med allt från operation till personal! Till er som tvekar, sluta! Lätt det bästa jag lagt pengar på någonsin! Läs mer
  • Jonas D
    Jonas D skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag kan varmt rekomendera Lirema Ögonklinik . Läs mer
  • Jorge H
    Jorge H skrev om Lirema Ögonklinik
    Lirema sökte jag för att få veta om mina ögon skulle kunna passa för en operation. Operationen som jag var intresserad av var Lasek. Ville ha en operation som kunde vara hållbar och säker för mina aktiviteter och jobb.Redan Första gången jag kom till Lirema kändes rätt och förtroende givande. Vilket underlättade också valet av klinik och operation. Operationen gick exakt så som de hade berättat. Tog inte alls någon tid men efter operationen kom smärtan ganska direkt. Jag fick tabletter och efter ungefär 2,5 dagar hade smärtan försvunnit. Kunde fortfarande inte se tydligt men det visste jag redan. Nu efter tre månader har synen stabiliserats nästan till det ursprungliga synen som jag hade med linser. Allt har förtloppt så som de sade. Jag är jätte nöjd och glad att jag gjorde detta för min egen skull en present för mig. Läs mer
  • Kevin A
    Kevin A skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag blev bemötad utmärkt från början till slut, kände mig välkommen och allt gick snabbt och felfritt, kände ingen nervositet eller rädsla och fick svar på alla mina frågor och funderingar. Skulle gärna rekomendera dena klinik för folk som vill bli av med sinna synfel. Utmärkt. Läs mer
  • Yasmin K
    Yasmin K skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde ögonlasdr hos Lirema ögonklinik (Nocut).
    De hade ett proffesionellt bemötande med stor servicekänsla. De var från början till slut väldigt noggranna med att informera om proceduren och vad man ska förvänta sig.
    Jag rekommenderar kliniken varmt! Läs mer
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Lirema Ögonklinik
    Operareade ett öga för ganska lindrig korrigering för ca 5 månader sedan.

Trevligt bemötande och bra organiserat.

Tyvärr blev resultatet inte så bra. Otur?
    På nära håll blev det en stor synförsämring och jag kan inte läsa med det opererade ögat på grund av dubbelbild. Före operationen funkade ögat fint med läsglasögon men det hjälper inte längre.
    På längre håll blev det kanske lite bättre men jag skulle helst byta tillbaka.
    Dessutom är ögat fortfarande väldigt känsligt för små stötar och tryck (som att gnugga sig i ögonen).

Har snart en sista kontroll och hoppas att de kan fixa till det på nåt sätt. Läs mer
  • Viacheslav K
    Viacheslav K skrev om Lirema Ögonklinik
    I made Lasek eye surgery and after one month I'm very happy with the result! Staff is professional and friendly, and every visit I felt welcomed and safe. I recommend! Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Lirema Ögonklinik
    Fin och fräsch lokal. Mycket bra bemötande från personal.
    Ögonspecialisten Ferida är mycket professionell, noggrann och trevlig.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Veronika P
    Veronika P skrev om Lirema Ögonklinik
    Underbar klinik!

Vänlig personal, trygg miljö och väl informerad i varje detalj. Varmt bemötande så fort man kliver in på kliniken!

Genomförde min LASEK operation i November och allt har läkt bara fint. Erkänner att jag var väldigt nervös i början men allt gick fortare än jag trott!

De första dagarna va lite jobbiga efter operationen men efter de första 4 dagarna blev allt jättebra. Ser jättebra och har behöver inte oroa mig för migrän eller att glömma mina glasögonen längre. Otroligt nöjd!

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Nusrat M
    Nusrat M skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är otroligt nöjd med hela processen, från förundersökningen till efterkontrollerna. Personalen är otroligt kompetenta och professionella och får en att känna sig trygg inför ingreppet. Jag utförde Lasek och idag 6 veckor efter ingreppet ser jag bättre än vad jag gjorde med mina linser. Smidigt att kontakta dem både via telefon och email. Jag är super nöjd och kan starkt rekommendera Lirema. Läs mer
  • Emil P
    Emil P skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket professionella, och väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • Simon L
    Simon L skrev om Lirema Ögonklinik
    Trevlig och professionell personal!
    Kändes alltid som det säkra före det osäkra var i fokus och även förklarde i detalj hur dom jobbade och varför för att skapa en tryggbild. Läs mer
  • Shan  N
    Shan N skrev om Lirema Ögonklinik
    Otroligt bra ögonlaser klinik med kunnig och trevlig personal som hjälper en hela vägen ifrån förundersökningen till efterkontroller. Jag utförde Lasek som gick smidigt och hade direkt nummer till kliniken om jag behövde det. Priset är otroligt bra till skillnad ifrån konkurrenterna, man får även alla droppar och mediciner under läkningsprocessen samt 2 års garanti får en att känna sig säker. Rekommenderar denna klinik starkt för alla som överväger att genomgå en ögonlaser behandling Läs mer
  • Mehria M
    Mehria M skrev om Lirema Ögonklinik
    Super trevlig personal, professionellt bemötande. Perfekt resultat. Ser 100% redan efter 1 månad.
    Gjorde en Lasek operation.

Super tack! Läs mer
  • Michel M
    Michel M skrev om Lirema Ögonklinik
    Oerhört nöjd med bemötandet, men framför allt själva operationen: har läkts kanonbra utan några bekymmer!Förväntningar överträffades definitivt!

Återigen; Oerhört nöjd! Läs mer
  • George O
    George O skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är jättenöjd med min Lasek-behandling på Lirema. Jag kände mig trygg och väldigt professionellt bemött från början till slut. De har tagit ansvar för mig som patient även långt efter behandling och nu, ca. 7 månader senare, kunde jag inte vara mer nöjd med resultatet. Läs mer
  • Kim K
    Kim K skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är väldigt nöjd med Lirema. Väldigt professionellt bemötande med trevlig personal. Det viktigaste dvs. slutresultatet på synen är jag också mycket nöjd med. Läs mer
  • Lana V
    Lana V skrev om Lirema Ögonklinik
    Otroligt bra bemötande och kunnig och kompetent personal. Jag gjorde LASIK och började med att boka en undersökning. Efter en utförlig undersökning och mycket information om vad som väntar hade vi bokat tid för operation. Operationen gick snabbt och smidigt, och jag fick hela tiden information om vad som pågår. Min återhämtning gick förhållandevis snabbt och synen var perfekt redan efter några dagar, dock tar det alltid några veckor innan det blir helt stabilt. Jag kunde inte vara mer nöjd och rekommenderar Lirema varmt. Läs mer

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm