Alla kategorier Ögonoperation Stockholms län Stockholm Östermalm Lirema Ögonklinik

Lirema Ögonklinik

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm — Visa karta

Lirema Ögonklinik är en kedja av kliniker i Norden och Baltikum.

År 2016 har Lirema Ögonklinik behandlat fler än 12.000 patienter. Vi är den största privata ögonklinik som finns i Baltikum, våra läkare utför svåra mikrokirurgier dagligen.

I Sverige har vi specialiserat oss inom ögonlaser, vi vill erbjuda våra patienter en skonsam och trygg laserbehandling med kvalitetsäkring av högsta klass till rätt pris.

Vi värnar om våra patienters ögon och är noga med patientsäkerhet. Finns det något som talar emot en ögonoperation eller laserbehandling så avråder vi dig.

Välkommen till Lirema Ögonklinik - hos oss kan du känna dig trygg!

Läs vad 107 kunder tycker om Lirema Ögonklinik

• Denia M
    Denia M skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har gjort Lasek och jag är jätte nöjd!! Ser jätte bra nu .
    Bemötandet har varit hur bra som helst Personalen är otroligt trevliga, kunniga och rådgivande samt svarat på alla mina frågor!
    Priserna var väldigt lockande och jag är jätte nöjd .Rekommenderar Lirema ögonklinik till alla människor.
  • Maikal T
    Maikal T skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde laseroperationen för en månad sen. Lirema är väldigt bra med att bemöta kunderna och ta hand om dem samt att de har lägre pris än de andra företagen. För mig så operationen lyckades och fick bra resultat och nu kan jag se väldigt bra och fint. Jag rekommenderar Lirema ifall du vill eller behöver göra operationen.
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har köpt en Lasek av Larima. Redan från första bemötande i receptionen känner man sig som kund väl emottagen. Extra plus för optiker Renata med toppbetyg i bemötande även när man är lite orolig som kund. Som relativt okunnig om ögonfunktion och ingreppet som låg framför mig fick jag både mitt synfel och ingreppet förklarat på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Det känns även som att företaget satsar på att kunden ska bli nöjd då jag efter ingreppet blivit erbjuden extrakontroller och företaget verkar överväga kompletterande behandling om det skulle vara nödvändigt. Resultatet blev perfekt på ena ögat och det andra tar sig för varje månad. Nu är jag utan glasögon i vardagen och det var min förväntning att kunna klara mig utan dessa trots min kraftiga astigmatism. Jag känner mig trygg som kund hos Larima och nöjd med resultat samt med dess härliga personal.
  • David D
    David D skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde ögonoperationen FS Lasik och den rekommenderar alla till att göra. Nu har jag en perfekt syn och min pollenallergi som tidigare besvärade mig något oerhört eftersom jag tidigare föredrog linser är numera i jämförelse obefintligt. Dessutom skulle jag varmt rekommendera att göra operationen på Lirema eftersom de är oerhört vänliga, service-inriktade, noggranna och professionella. Jag har sällan träffat en varmare och positivare person än optikern Ferida som gjorde för- och efter-checken. Det enda som grämer mig är varför jag inte gjort operationen tidigare med tanke på att det gick så snabbt, var så enkelt och smärtfritt!
  • Sandra J
    Sandra J skrev om Lirema Ögonklinik
    Jätte bra. Väldigt hjälpsamma och trevliga samt omhändertagande. Jätte nöjd med servicen och även miljön på kliniken.
  • Hanna N
    Hanna N skrev om Lirema Ögonklinik
    Allt har fungerat toppen! Bra, korrekt & vänlig service
  • Hawar R
    Hawar R skrev om Lirema Ögonklinik
    Super trevligt bemötande, proffesionellt utförande och jag är jätte nöjd med resultatet. Fick väldigt bra information från början till slut vilket hjälpte mot min nervositet och det va inte alls så farligt efteråt som jag hade hört tidigare. Kan starkt rekommendera ögonlaser hos Lirema.
  • Myriam N
    Myriam N skrev om Lirema Ögonklinik
    Jätte bra. Jag har half en laser ögon operation
  • Renate K
    Renate K skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde LASEk ögonoperation och det gick snabbt och smidigt. Bemötande från början till slut va helt underbar.
    Bra service och fick svar på alla mina funderingar.
  • Christina C
    Christina C skrev om Lirema Ögonklinik
    Lasek Operationen gick väldigt smidig och hela personalen var jätte trevlig. Fick hjälp och svar på alla frågor. Resultatet blev jag jätte nöjd med
  • Robert R
    Robert R skrev om Lirema Ögonklinik
    Toppentrevligt bemötande och professionell personal !
    Har redan rekommenderat ett par vänner att ta kontakt med Lirema 👍
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Lirema Ögonklinik
    Ett väldigt trevligt och proffesionellt bemötande. Själva behandlingen var väldigt nervöst men det gick hur bra som helst. Har redan fått en mycket bättre syn och vill verkligen och kommer verkligen att rekommendera denna klinik för andra.

Tack igen Med vänlig hälsning, Stefan
  • Ida N
    Ida N skrev om Lirema Ögonklinik
    Blev otroligt bra omhändertagen från första sekund! Proffsig personal som får en att känna sig speciell på alla plan. Alltid trevlig bemött och fick svar på alla mina tusen frågor med ett leende på läpparna.
    Är otroligt glad över att jag gjorde min operation hos lirema och skulle rekommendera dom till alla!
  • Abir S
    Abir S skrev om Lirema Ögonklinik
    Hej !
    Jag var väldigt nöjd, alla personal vara snälla och hjälpsama , man känner trygg egenom undersökning och operationen.
  • Nano S
    Nano S skrev om Lirema Ögonklinik
    Professionell personal, tryggt, definitivt värt pengarna!
  • Henna S
    Henna S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag hade en LASEK operation hos Lirema. Jag valde Lirema helt enkelt eftersom operationen var billigast där. Jag fick professionell och vänlig service både innan och efter operationen. Operationen själv gick bra, och nu efter en månad kan jag se perfekt!
  • William S
    William S skrev om Lirema Ögonklinik
    Mitt besök hos Lirema var utmärkt. Personalen var hjälpsamma, snälla, och erbjöd alltid att hjälpa till om det behövdes.
    Jag valde LASEK för båda ögonen och för första gången i mitt liv kan jag se utan glasögon. Den sortens känsla kan man inte kan sätta ett pris på.
    Jag varmt rekommenderar deras tjänster.
  • Robert F
    Robert F skrev om Lirema Ögonklinik
    Bra priser och riktigt bra bemötande av kunder och allt gick snabbt och smidigt
  • Sarah B
    Sarah B skrev om Lirema Ögonklinik
    Om du vill känna dig säker, bli nöjd och vill ha bra resultat av en ögonlaseroperation, då rekommenderar jag dig att du vänder dig utan tvivel till Lirema ögonklink. Jag är mycket nöjd och glad av resultatet.
  • Sabine Z
    Sabine Z skrev om Lirema Ögonklinik
    I can seriously recommend Lirema!! Very competent, friendly staff that you can trust! I felt very save all the time. They are well organized and very flexible !!! Everything went well and I am happy with the result.

Thank you Lirema ;)
  • Carl L
    Carl L skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde en ögonlaseroperation i mars, mycket nöjd med både resultat och bemötande. Stort tack till Ferida och er andra på Lirema!
  • Rikard v
    Rikard v skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag laseropererade mina ögon med LASEK, dvs att man inte skär eller gör några ingrepp i ögats struktur. När jag kom på undersökningen blev jag informerad om att det kan vara ganska jobbigt dagarna efteråt. Själva operationen var okej. Visst var jag nervös, men det gick bra. Det var bara att försöka drömma sig bort och fokusera på att andas medans läkaren gjorde sitt jobb. Efteråt gjorde det dock rejält ont. Samma dag så visste jag knappt var jag skulle ta vägen men sen tog jag de smärtstillande jag fått med mig hem och då lugnade det ner sig. Sammantaget var jag under ytan i två dagar, men det var faktiskt hanterbart med mediciner och en kylande ögonmask. Dessutom hade de från kliniken varit tydliga med att det gör ont så jag var förberedd med ljudböcker och enklare mat.

Sen är det bara att börja med dropparna, det ska man göra i tre veckor. Det är dock inga konstigheter och man vänjer sig snabbt. Första veckan efter operationen så var det jobbigt att se. Jag var ljuskänslig och att läsa var bara att glömma. Jag var tillbaka på jobbet på måndagen (lasrade på torsdagen) men i ärlighetens namn såg jag inte alls vad som stod på skärmen. Detta blir dock mycket bättre snabbt och efter 3 veckor tänker jag knappt på det.

nu har tre veckor gått efter operationen. Ögonen är helt okej, kan känna viss torrhet ibland men det är inte värre än när man har haft linser en hel dag. Jag ser dessutom bättre än vad jag någonsin gjort - det är helt makalöst. Min sambo säger dessutom att jag blivit snyggare eftersom ögonen inte är trötta och grusiga. Jag kan fortfarande komma på mig själv att leta efter glasögonen och har vid några tillfällen sagt att jag ska "bara ta ut linserna och borsta tänderna", men jag antar att 19 år med dålig syn sätter sin prägel. Det enda jag ångrar med operationen är att jag inte gjort det tidigare.
  • Anders L
    Anders L skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har allt gott att säga om Lirema! Har gjort laseroperationer tidigare hos andra kliniker och Lirema sköter hela processen exemplariskt - från dina första frågor om operationen till operationen och kontrollerna efteråt. Administrationen, bemötandet från första kontakt, kunniga specialister - allt är på topp!
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har opererats för synkorrigering med LASEK metoden. Lirema ögonklinik har en bra hemsida där det är lätt att få information om priser, behandlingsalternativ och vad man kan förvänta sig för resultat och att man ska förvänta sig en krävande rehabilitering. I samband med kontroll/mätningar för bedömning om operation kan förväntas ge önskad resultat så fick jag mer ingående information om metoder samt vanliga komplikationer f f a det besvär man förväntas få under rehabiliteringstiden. Jag har efter fem veckor perfekt syn och inga restriktioner i aktiviteter j m f med innan operation t e x simma. Bemötande har varit vänligt och professionellt.
  • Christer B
    Christer B skrev om Lirema Ögonklinik
    Fantastiskt trevligt bemötande av kunnig personal. Jag rekommenderar Lirema för alla som vill fixa sin syn.
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde en LASEK-operation och är jätte nöjd med resultatet hittills (har gått en månad). Super trevlig och professionell personal.
  • Patricia S
    Patricia S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jätte professionell bemötande från personalen, kontinuerlig kontakt samt feedback! Operationen var som förväntad då jag fick all information innan och var förberedd. Allt gick som smort!!
  • Anders J
    Anders J skrev om Lirema Ögonklinik
    Superprofessionella i allt från start till mål med min laseroperation. Väldigt nöjd och kan starkt rekommendera Lirema.
  • Emina J
    Emina J skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är jätte tacksam för underbara personalen som jag fick träffa och för upplevelsen innan, under och efter behandlingen. Varmt rekommenderar denna kliniken!
  • Youssef B
    Youssef B skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt kunnig, trevlig och professionell personal, fick perfekt syn utan smärta redan 4 dagar efter operationen. 10/10!
  • August H
    August H skrev om Lirema Ögonklinik
    Om du precis som jag blev, blir misstänksam när du läser alla recensioner här och tänker "kan det verkligen vara så bra?" så kan jag lugna dig med att ja, det kan det.

Gjorde min operation på Lirema i januari och nu (ca två månader efter) har jag perfekt syn och inte haft några komplikationer. Genomgick den mer smärtsamma metoden Lasek, men hade endast ont i ögonen i tre dagar efteråt. En vecka efter operationen såg jag perfekt.

Renata, Ferida och de andra på Lirema har varit tillmötesgående under hela processen, gett mig all information jag behövt och svarat snabbt i telefon och på mejl när jag har haft frågor eller varit orolig över något.

Även efter avslutad operation har de varit måna om mina ögon och erbjudit mig flera efterkontroller utan extra kostnad.

En ögonoperation är den bästa investeringen jag gjort och nu rekommenderar jag alla mina vänner som är intresserade att göra den hos Lirema.
  • Hongye W
    Hongye W skrev om Lirema Ögonklinik
    Jättenöjd. Personalen är trevliga. Man känner trygg under hela processen. Jag kan se ganska tydligt redan från dag 6. 5 poäng.
  • Maxim W
    Maxim W skrev om Lirema Ögonklinik
    Lirema Ögonklinik var väldigt duktiga och professionella. Lirema gav all information man behövde och svarade på alla frågade som man kunde komma på.

Ögon operationen gick smidigt och man kunde när som helst skicka sms och få svar på frågor efter behandlingen.

Jag är väldigt nöjd med Lirema.
  • Rosa L
    Rosa L skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är nöjd med operationen och personalen är mycket trevlig.
  • Barbara B
    Barbara B skrev om Lirema Ögonklinik
    People at the Clinic were really nice and made the experience as relaxed as it can be. I got detailed advice about what I should do before and after the operation and got back to me quickly when I had questions during postop period. The only negative I can think about is that I had to take one and a half weeks more off work after surgery than what I was told before, which was unexpected.
  • Peter W
    Peter W skrev om Lirema Ögonklinik
    Genomförde LASEK på båda ögonen. Professionellt bemötande både före, under och efter operationen. Fick snabbt svar när jag hade frågor efter operationen. En månad efter operationen så ser jag bra men inte helt perfekt, detta beror på att mina ögon tar längre tid än beräknat att läka. Men testerna visade att astimatismen var borta och att synen kommer bli bra när det har läkt.
  • Debora L
    Debora L skrev om Lirema Ögonklinik
    Att utföra en laseroperation hos Lirema kan vara det bästa beslut jag har tagit; för en väldigt rimlig summa pengar har jag nu perfekt syn efter att ha varit gravt närsynt i femton års tid. Känslan är otrolig! Personalen har varit fantastisk, i allt från förundersökning till efterkontroller har de tagit hand om mig på bäsra tänkbara sätt. Försöker tvinga alla mina glasögonprydda vänner att gå dit...
  • Sofia Ö
    Sofia Ö skrev om Lirema Ögonklinik
    Genomförde en LASEK-operation på båda ögonen hos Lirema Ögonklinik. Fick helt felfri syn från att ha haft grov närsynthet innan operationen. Mycket professionellt bemötande från dag ett inklusive snabba svar vid frågor. Jag är på alla sätt mycket nöjd med min upplevelse hos Lirema!
  • Anna W
    Anna W skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är mycket nöjd med detta klinik, väldigt bra bemötande och jag känner mig trygg hos de. Tack!
  • Sajad A
    Sajad A skrev om Lirema Ögonklinik
    jag är nöjd med deras tjänst och tackar dem
  • Hilda R
    Hilda R skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt bra bemötande. Lättillgängliga och flexibla i tidsbokning. Extra besök vid behov, uppföljning både med personliga möten och telefonsamtal. Jag är mycket nöjd med min kontakt med Lirema!
  • Riyad S
    Riyad S skrev om Lirema Ögonklinik
    Det var jätte bra upplevelse och jätten tacksam för alla hjälp och behandling som jag fått ,bästa pris .
    mvh riyad
  • Dalia K
    Dalia K skrev om Lirema Ögonklinik
    Jätte jätte jätte bra klinik och jag råda alla som jag känner til er ni är s uper bra och trevliga och snäll och duktiga
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldig bra kundbemötande och professionell personal
  • Imane K
    Imane K skrev om Lirema Ögonklinik
    Extremt nöjd! Trodde aldrig att jag skulle uppnå de resultat jag uppnått redan en månad efter, var väldigt skeptisk i början med tanke på att priset var så pass lågt, men allt var hur bra som helst, Jätte fräsch klinik med ytterligt professionella personal samt läkare! Allt gick smidigt och snabbt med hjälp av deras moderna verktyg, operationen var så snabb och allt förklarades i förhand så att man hängde med under operationen, efter behandlings perioden gick så bra med tanke på att man upprätthåller en konstant kontakt med personalen så att man kan få svar på de situationerna man kan hamna i under läkningstiden! Jag kan säga att jag redan rekommenderat denna klinik till alla jag känner med synfel!
  • Julia S
    Julia S skrev om Lirema Ögonklinik
    Fantastiska professionella, trevliga, tillmötesgående människor.
  • Ali A
    Ali A skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag görde oprationen före ett år sedan och jag känner mig jättebra,personalen är seriösa , duktiga och hjälpsama och använder jätte bra tekniken med ny aprater , de fortfarande kontakta mig och fråga mig om hur mår jag efter oprationen och jag mur jättebra tills nu.Jag tackar de samt jag skulle rekomendera till andra.
    Tack
    med vänliga hälsningar
    Ali
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde LASEK för ca 6 veckor sedan och ser nu bra. Ena ögat lite sämre än det andra, men vid uppföljningsundersökningen så konstaterades att ögonen inte läkt färdigt och jag tycker nog det fortfarande blir bättre och bättre.
    Bemötandet var jättebra och jag är nöjd!
  • Jan H
    Jan H skrev om Lirema Ögonklinik
    Allting var perfekt. Informationen stämde precis och gjorde att jag var väldigt lugn under hela läkningsprocessen. Jag rekommenderar Lirema ögonklinik 100%.
  • Jerker N
    Jerker N skrev om Lirema Ögonklinik
    Ger ett professionellt intryck från början till slut. Att priset är mycket lägre än marknadsledarna skadar inte heller...

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm