Lirema Ögonklinik

Lirema Ögonklinik

Varmt välkommen till Lirema Ögonklinik!

Du hittar våra kliniker på följande adresser:
Kungsgatan 54 i Stockholm
Södra vägen 10 i Göteborg
Nordenskiöldsgatan 18 i Malmö

Vi tycker att alla som behöver det ska har råd med ögonlaser! Vi erbjuder dig en skonsam och trygg ögonkirurgi med kvalitetssäkring av högsta klass. På vår ögonklinik får du behandling av erfarna ögonmikrokirurger som använder de bästa medicinska redskapen som finns på marknaden. Vi samarbetar också tätt tillsammans med kända tillverkare såsom Carl Zeiss Topcon, Oculus och Zeimer.

Efter ett besök hos oss får du möjlighet att se bra utan att du behöver använda glasögon eller kontaktlinser. Dessutom erhåller vi konkurrenskraftiga priser.

Boka tid för en konsultation och läs våra kunder tycker här!

Läs vad 283 kunder tycker om Lirema Ögonklinik 2

• 2021-02-12
    4 månader har gått sen operationen och jag kan säga att jag ser riktig bra och är hur nöjd som helst! Rekommenderar Lirema starkt <3
    Vi är så glada att höra att vi kunde hjälpa dig och att du är nöjd med resultatet! <3 Lirema Ögonklinik
  • Naysa A
    2021-02-11
    3 months after the operation I can say that I am sooo happy with the operation. I had little pain and redness the first day, but then it disappeared within 2/3 days. The eyes took almost 2 months to fully adjust ( i did a FS Lasek). The dryness that I have experienced was only for a month or so, after that i didn’t have any problems. I totally recommend Lirema clinic!

Things could be done better by the clinic: Aftercare of the patient where they clinic do nit follow up the patient but leaves it on the patient themselves ! The feeling of being cared even after the operation will make the patient feel even better about the clinic.
    Tack, Naysa! Vi är glada att bidra till ett bättre syn och vi kommer att förbättra oss i framtiden! Lirema Ögonklinik
    2021-01-17
    Gjorde LASEK är jättenöjd. Jättebra bemötande under undersökningen, operations dagen samt efterkontrollen. Ett stort plus att de följer upp en och svarar direkt vid frågor. Man får även ett direkt nummer att ringa efter man har gjort operationen om det skulle vara något akut man vill ha svar på. Man har även 2 års garanti om synen skulle försämras igen då kan man välja att operera sig igen kostnadsfritt. Är överlag jättenöjd med min upplevelse på Lirema. Rekommenderar verkligen denna klinik.
    2021-01-16
    Snabbt, smärtfritt. Proffsigt och prisvärt. Resultat som utlovat!
  • Tobias R
    2021-01-15
    Är väldigt nöjd med allting. Hur personalen hjälpte mig med att hitta lösningar från första kontakten.
    De är professionella och kompetenta. Svarar dessutom snabbt på mail.

Jag genomgick Fs-lasik, operationen var faktiskt smärtfri. Kände mig torr i ögonen i några dagar men det var det, har utmärkt syn nu.
    Fs-lasik
    Bemött bra
    Fick bra syn
    Allt gick smidigt
    2021-01-06
    Tillmötesgående. Förklarade tydligt hur processen går till.
    2021-01-06
    Köpte deras service för ögonlaser, väldigt trevlig personal, men det som kan ändras är att läkaren samt sjuksköterskan pratade ett annat språk över mig, vilken gjorde mig lite irriterad.
    2021-01-06
    Jag gick för en laseroperation, personalen var snällt och svarade alla mina frågor. Själva operationen är snabb och smidig! Några dagar efter det mina ögon var perfekta, jag rekomenderar kliniken till alla som tänker sig operera.
    Utmärkt ögonklinik! Jag är nöjd och rekommenderar! 👍
    2021-01-06
    Jag ville utföra LASIK metoden men enligt förundersökningen passade LASEK bättre för mina ögon. Återhämtningen var längre och jobbig. Men efter ett par dagar precis som de som jobbar på Lirema beskrev blev det successivt bättre och bättre. Idag nästan två månader efter kan jag säga att det är det bästa beslutet jag någonsin tagit. Jag har en jättebra upplevelse och fint bemötande av personal. Har verkligen rekommenderat folk i min omgivning om företaget. Jag kände mig trygg och säker hos dem.
    2021-01-06
    Gjorde den dyrare varianten av operation, då jag hoppas att ev biverkningar skulle vara så mycket färre, å på så vis kunna jobba i läkningen. Dagen efter, på fredagen, var jag tillbaka på jobbet. Super nöjd med allt! Livet utan glasögon är underbart! Alla promenader i regn är inte alls lika jobba längre, inga glas som immar igen eller fylla med vatten! Efter ca 2.5 vecka kände jag att allting klarnade till ofantligt! Redan samma dag, på eftermiddagen, förstod man vad som komma skall, när man ser tv från soffan! Kan varmt rekommendera!
    2021-01-06
    Jag fick jättefint bemötande, proffessionell behandling och är supernöjd med resultatet. Jag såg perfect efter 2 tim och hade inga komplikationer.
    Rekommenderar starkt Lirema!
    2021-01-04
    Ögonlaser. Pga det bra (billiga) priset var jag skeptisk till en början , men blev omgående bemött både vänligt och professionellt. Bra service, allt gick fort och smidigt. Hade inte kunnat vara nöjdare idag nästan två månader efter min problemfria behandling.
    2021-01-04
    Ögonlaser. LASEK och fick det bästa bemötandet av personalen. Väldigt professionella av sig samt omhändertagna.
    2021-01-04
    Bra bemötande av personalen och allting gick snabbt och smidigt utan problem.
    Professionellt trevligt bemötande,
    Jag hade förväntningarna att de som jobba var kunniga i deras sak och det stämde bra.
    Jag köpte LASEK för ena ögat.
    Hade inga jobbigheter efteråt, det var summerat en bra upplevelse.
    2021-01-04
    Helt enligt förväntning, professionellt och hjälpsamt bemötande, mycket nöjd med kliniken. Gjorde LASEK för ca 2 månader sedan.
  • Rami O
    FS-Lasik

Professionell och stödsam bemötan.
    Förväntningar enligt given info blev helt och hållet bemött och allt gick idealt.

Snabbt, relativt smärtfritt (måttlig obehagkänsla) och direkt positiv resultat dagen efter!
    2021-01-04
    Proffsigt och smidigt. Inte haft några problem.
    2021-01-04
    Professionella, jättetrevliga och allt gick superbra! Har nu supersyn! Rekommenderar starkt!
  • Gintare B
    2020-10-23
    Bra bemötande, noggrant undersökning, alla som vill operera sig måste gå till Lirema. Tack alla på Lirema ❤❤❤
  • FREDRIK O
    2020-04-29
    Så nöjd med min ögonoperation hos Lirema. Dagen för operation gick jag dit 08.45 och gick hem 09.30 utan glasögon. Såhär efter 2,5 månad är min syn helt återställd. Fantastisk personal och fina lokaler. Mycket hygieniskt och bra!
  • SANDRA N
    2020-02-21
    Efter ca 5-10 års funderingar valde jag att kontakta lirema för en konsultation. Redan där kände jag mig väl omhändertagen. På operationssalen likaså. Ögonläkaren som skulle göra min operation kom in i undersöknings rummet och presenterade sig. Hon pratade engelska. Frågade mig om det va okej och eftersom jag inte har några problem att förstå Engelska va detta inga problem. Annars fanns en annan kvinna i operations rummet som kunde svenska. Båda pratade engelska eftersom jag förstod det bra. Under hela operationen berättade hon exakt inför varje moment vad hon skulle göra. Frågade mig om allt kändes bra och såg till att jag kunde mig trygg.
    Skulle verkligen rekommendera lirema till alla som vill slippa sina linser eller glasögon.
    Jag gjorde mig operation för 12h sen. Har inte känt någon smärta alls. Svider och skaver men det är inget jag inte kan hantera. Ser helt klart om jag droppar i ögonen. Bandagelinsen gör att det blir lite suddigt när jag blinkar, men den är nödvändig för att skydda. Hade -1.75 samt -2,20. Brytningsfel samt närsynt.
  • 2020-01-28
    Kände mig till en början skeptiskt då Lirema har så mycket lägre priser än konkurrenterna, men efter att noga läst igenom många recensioner så kände jag mig rätt trygg i att välja dem ändå. Gjorde min LASEK-operation 6e december och synen känns nu hur bra som helst. Är fortfarande lite torr i ögonen om dagarna, men det är normalt så ögonen fortfarande läker.
    Personalen på kliniken är väldigt trevliga och omhändertagande. När jag har haft frågor efter operationen så har det varit väldigt lätt att få kontakt och rådgivning från dem. Jag är över lag väldigt nöjd.
    2020-01-13
    Upplevde ingreppet som lite obehagligt, men vad ska man göra? :) Det var snabbt över. Väldigt smidigt runt omkring. Mycket nöjd med resultatet. Rekommenderas!
    2020-01-09
    Ögonlaseroperation hos Lirema. Otroligt fint och professionellt bemötande. Allt är fint strukturerat och upplagt. Jag saknade en enda lite detalj. Och det var att jag önskade lite mer information om själva undersökningen. Det enda jag fick till mig att allt ser bra ut. Vilket såklart är bra. Men det kan vara av värde att få veta vad ni undersöker mer specifikt. För övrigt rent och fräscht. Lätt att få kontakt med vid frågor.
    Idag två månader senare ser jag helt normalt, utan mina glasögon.
    Tack Lirema!
    2020-01-09
    Jag läste också rekommendationerna här och de upplevelser andra hade om sin operation, före min FS-lasik i början av november 2019.
    Men jag insåg efter konsultationen hos Lirema att alla läker olika! Gå på en konsultation och få rätt fakta därifrån istället för att ha förväntningar i förväg om hur man kommer att läka efteråt.
    Det omdömen som andra hade om Lirema i sig stämde helt! Lirema är verkligen professionella och måna om att göra operationen korrekt, samtidigt som de finnas tillgängliga för en vid frågor och oro som kan uppstå.
    I mitt fall ställde jag mig i en återbudskö för att få göra operationen tidigare än förväntat datum.
    När operationsdagen väl kom gick allt snabbt och smidigt, och operationsläkarna pratade med mig under tiden vid ingreppet. En efterkontroll gjordes direkt och jag fick linser som skulle bort dagen efter på Lirema. Detta för att snittet i hornhinnan skulle läka.
    Mina båda ögon läkte fort efter operationen men jag upplevde torrhet i ögonen precis som jag fick information om. Dessutom om att det skulle svida i ögonen efter operationen men för mig varade svedan i två timmar bara.
    Ögondroppar hjälper mot torrheten som även uppstår ibland i dagsläget men den avtar för varje vecka som går jämfört med hur det var i början. Man får en rekommendation om ögondroppar från ögonläkaren på Lirema, som faktiskt hjälper.
    Det jag mest är lycklig över är att kunna se bra utan några månadslinser som jag köpt i 12 års tid.
    Lägga mig om kvällarna utan att behöva tänka om jag har glömt att ta ur linserna och tvätta de. Känner du igen dig så kommer den här operationen vara en enkel match för dig som är erfaren bärare av linser.
    Personalen på Lirema (på Östermalm i Stockholm) är verkligen de bästa jag träffat i mitt liv eftersom de har gett mig en lycka som jag bär med mig i resten av mitt liv, känslan är obeskrivlig!
    2020-01-09
    Gjorde Lasek på mitt vänstra öga.
    Mycket professionella med kund i fokus, ville göra båda ögonen direkt men blev avgår eftersom det högra var bra redan så skulle vi avvakta.
    Mycket nöjd med alla arbeten och personer jag varit i kontakt med på lirema
    2020-01-09
    Gjorde min synkorrigering hos Lirema. Bra bemötande av kunnig personal. Önskar att jag hade vågat och gjort operationen tidigare. Lirema överträffade alla mina förväntningar. Super nöjd med resultatet och ser bättre än en hök.
    2020-01-08
    Gjorde en Lasik och blev otroligt nöjd med resultatet. Vänligt bemötande och mycket trevlig och proffesionell personal
    2020-01-08
    Jag gjorde en ögonoperation hos Lirema. Har blivit bemött på ett bra sätt, operationen var dock obehaglig men annars är jag supernöjd!
    2020-01-07
    Gjorde fs-lasik på Lirema. Mkt nöjd med resultatet, önskar att jag gjort detta tidigare :)
    Var dock lite rädd under operationen. Fick inte så bra stöd då. Men gick ju bra ändå.
    2020-01-07
    Det gick fort att få en tid för operation. Jag kände mig i trygga händer och är väldigt nöjd! Det har bara gått någon månad än så det är svårt att säga om resultatet är 100% än. Jag har fortfarande ögontorrhet osv men det fick man veta innan kan hålla i sig i flera månader och att synen stabiliseras i några månader med! Stort plus för hur hjälpsamma de är när jag hade problem med något som hamnade i ögat fick hjälp på samma minut. Tack så mycket Lirema!
    2020-01-07
    Jag har gjort LASEK vis Lirema kliniken. Överlag är jag väldigt nöjd med bemötandet av all personal, förutom själva läkaren som utförde LASEK. Jag hade önskat en läkare som är mer informativ och närvarande i patientkontakt. Bara en sån grej som att ta ner munskyddet när man hälsar på patienten hade uppskattats. Vet än idag inte hur läkaren ser ut etc.
    Med det sagt vill jag återigen poängtera professionaliteten hos resterande personal, kände mig välbemött och trygg. Har kunnat ta kontakt med de via mail/telefon och fått snabb återkoppling som varit mycket betryggande.
    2020-01-07
    Jag köpte LASEK behandling och nu efter 3 månader börjar jag bli riktigt nöjd. Personalen är trevlig och man får alltid ett väldigt förstående och professionellt bemötande på plats.
    2020-01-07
    All personal är helt underbar. Kände mig trygg och lugn genom hela processen. Tusen tack!
    2020-01-07
    Bra bemötande från första stund. Tydlig information och uppföljning. Ett rakt igenom utmärkt genomförande med ett slutresultat så bra som man kan önska sig.
    2020-01-07
    Jag är mycket nöjd med Lirema ögonklinik. Det känndes bra med hela processen under operationen och kände mig trygg. :) Rekommenderar
    2019-12-13
    Utförde Lasek för ca 2 månader sen. Jättenöjd med resultatet. Hade stort brytningsfel på ena ögat och -4 på andra. Brytningsfelet har blivit korrigerad från att se 30% till 50%. Visste innan operationen att jag förmodligen inte skulle få fullgod syn. På andra ögat ser jag nu 100%.
    Grym service!
    2019-12-12
    Jag gjorde operationen FS-Lasik hos Lirema för mer en månad sedan och allt var perfekt. Bra bemötande och bra service och operationen och post operation var smärtfria. Jag är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera Lirema.
  • Mikael E
    2019-12-12
    Är tre månqder sedan operationen. Jag fick jättebra och professionellt bemötande. Är väldigt nöjd med resultatet. Kunde se längst ned på tavlan
    Proffsigt, snabbt, bra resultat
    2019-12-12
    Genomförde en ögonoperation för att bli av med synfel. Operationen gick bra och det är mycket trevlig personal. Det jag tycker kan förbättras är ögondropparna man får efter operationen samt mer information om själva återhämtningsprocessen som jag inte var beredd på!
    2019-12-10
    Jag är jätte nöjd. Ser lite suddigt och torr i ögonen (väldigt sällan dock), vilket är normalt första 2 månaderna. Jag är trygg o ser bra. Rekommenderar starkt.
    - Lasek
    - Blev bemött trevligt och professionellt.
    - förväntningarna var att bli av med linser och glasögon och det blev som jag hafe tänkt
    - har haft en trevlig upplevelse
    2019-12-10
    Fslasikoperation. Mkt bra bemötande. Jag hade höga förväntningar och Lirema levde upp till dessa. Kanon!
    Mycket bra
    Jätte bra personal. Glada, trevliga och ger god information. Även trevlig miljö.
    Är super nöjd med min operation!
  • Ali
    2019-12-10
    Tack för er stöd och tack för ni har hjälpt mig.
    2019-12-06
    Lasek