Lirema Ögonklinik

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm — Visa karta

Varmt välkommen till Lirema Ögonklinik!

Du hittar våra kliniker på följande adresser:
Nybrogatan 59 i Stockholm
Södra vägen 10 i Göteborg
Nordenskiöldsgatan 18 i Malmö

Vi tycker att alla som behöver det ska har råd med ögonlaser! Vi erbjuder dig en skonsam och trygg ögonkirurgi med kvalitetssäkring av högsta klass. På vår ögonklinik får du behandling av erfarna ögonmikrokirurger som använder de bästa medicinska redskapen som finns på marknaden. Vi samarbetar också tätt tillsammans med kända tillverkare såsom Carl Zeiss Topcon, Oculus och Zeimer.

Efter ett besök hos oss får du möjlighet att se bra utan att du behöver använda glasögon eller kontaktlinser. Dessutom erhåller vi konkurrenskraftiga priser.

Boka tid för en konsultation och läs våra kunder tycker här!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 260 kunder tycker om Lirema Ögonklinik

• SANDRA N

2020-02-21

SANDRA N skrev om Lirema Ögonklinik
    Efter ca 5-10 års funderingar valde jag att kontakta lirema för en konsultation. Redan där kände jag mig väl omhändertagen. På operationssalen likaså. Ögonläkaren som skulle göra min operation kom in i undersöknings rummet och presenterade sig. Hon pratade engelska. Frågade mig om det va okej och eftersom jag inte har några problem att förstå Engelska va detta inga problem. Annars fanns en annan kvinna i operations rummet som kunde svenska. Båda pratade engelska eftersom jag förstod det bra. Under hela operationen berättade hon exakt inför varje moment vad hon skulle göra. Frågade mig om allt kändes bra och såg till att jag kunde mig trygg.
    Skulle verkligen rekommendera lirema till alla som vill slippa sina linser eller glasögon.
    Jag gjorde mig operation för 12h sen. Har inte känt någon smärta alls. Svider och skaver men det är inget jag inte kan hantera. Ser helt klart om jag droppar i ögonen. Bandagelinsen gör att det blir lite suddigt när jag blinkar, men den är nödvändig för att skydda. Hade -1.75 samt -2,20. Brytningsfel samt närsynt. Läs mer
    Yamen K gillar detta
  • Simon Kristoffer N

2020-01-28

Simon Kristoffer N skrev om Lirema Ögonklinik
    Kände mig till en början skeptiskt då Lirema har så mycket lägre priser än konkurrenterna, men efter att noga läst igenom många recensioner så kände jag mig rätt trygg i att välja dem ändå. Gjorde min LASEK-operation 6e december och synen känns nu hur bra som helst. Är fortfarande lite torr i ögonen om dagarna, men det är normalt så ögonen fortfarande läker.
    Personalen på kliniken är väldigt trevliga och omhändertagande. När jag har haft frågor efter operationen så har det varit väldigt lätt att få kontakt och rådgivning från dem. Jag är över lag väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-01-13

Carl skrev om Lirema Ögonklinik
    Upplevde ingreppet som lite obehagligt, men vad ska man göra? :) Det var snabbt över. Väldigt smidigt runt omkring. Mycket nöjd med resultatet. Rekommenderas! Läs mer

Ivana skrev om Lirema Ögonklinik
    Ögonlaseroperation hos Lirema. Otroligt fint och professionellt bemötande. Allt är fint strukturerat och upplagt. Jag saknade en enda lite detalj. Och det var att jag önskade lite mer information om själva undersökningen. Det enda jag fick till mig att allt ser bra ut. Vilket såklart är bra. Men det kan vara av värde att få veta vad ni undersöker mer specifikt. För övrigt rent och fräscht. Lätt att få kontakt med vid frågor.
    Idag två månader senare ser jag helt normalt, utan mina glasögon.
    Tack Lirema! Läs mer

Janette skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag läste också rekommendationerna här och de upplevelser andra hade om sin operation, före min FS-lasik i början av november 2019.
    Men jag insåg efter konsultationen hos Lirema att alla läker olika! Gå på en konsultation och få rätt fakta därifrån istället för att ha förväntningar i förväg om hur man kommer att läka efteråt.
    Det omdömen som andra hade om Lirema i sig stämde helt! Lirema är verkligen professionella och måna om att göra operationen korrekt, samtidigt som de finnas tillgängliga för en vid frågor och oro som kan uppstå.
    I mitt fall ställde jag mig i en återbudskö för att få göra operationen tidigare än förväntat datum.
    När operationsdagen väl kom gick allt snabbt och smidigt, och operationsläkarna pratade med mig under tiden vid ingreppet. En efterkontroll gjordes direkt och jag fick linser som skulle bort dagen efter på Lirema. Detta för att snittet i hornhinnan skulle läka.
    Mina båda ögon läkte fort efter operationen men jag upplevde torrhet i ögonen precis som jag fick information om. Dessutom om att det skulle svida i ögonen efter operationen men för mig varade svedan i två timmar bara.
    Ögondroppar hjälper mot torrheten som även uppstår ibland i dagsläget men den avtar för varje vecka som går jämfört med hur det var i början. Man får en rekommendation om ögondroppar från ögonläkaren på Lirema, som faktiskt hjälper.
    Det jag mest är lycklig över är att kunna se bra utan några månadslinser som jag köpt i 12 års tid.
    Lägga mig om kvällarna utan att behöva tänka om jag har glömt att ta ur linserna och tvätta de. Känner du igen dig så kommer den här operationen vara en enkel match för dig som är erfaren bärare av linser.
    Personalen på Lirema (på Östermalm i Stockholm) är verkligen de bästa jag träffat i mitt liv eftersom de har gett mig en lycka som jag bär med mig i resten av mitt liv, känslan är obeskrivlig! Läs mer

Kenny skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde Lasek på mitt vänstra öga.
    Mycket professionella med kund i fokus, ville göra båda ögonen direkt men blev avgår eftersom det högra var bra redan så skulle vi avvakta.
    Mycket nöjd med alla arbeten och personer jag varit i kontakt med på lirema Läs mer

Sheila skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde min synkorrigering hos Lirema. Bra bemötande av kunnig personal. Önskar att jag hade vågat och gjort operationen tidigare. Lirema överträffade alla mina förväntningar. Super nöjd med resultatet och ser bättre än en hök. Läs mer
  • 2020-01-08

Karina skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde en Lasik och blev otroligt nöjd med resultatet. Vänligt bemötande och mycket trevlig och proffesionell personal Läs mer
  • 2020-01-08

Sandra skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde en ögonoperation hos Lirema. Har blivit bemött på ett bra sätt, operationen var dock obehaglig men annars är jag supernöjd! Läs mer

Hanna skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde fs-lasik på Lirema. Mkt nöjd med resultatet, önskar att jag gjort detta tidigare :)
    Var dock lite rädd under operationen. Fick inte så bra stöd då. Men gick ju bra ändå. Läs mer

Gabriella skrev om Lirema Ögonklinik
    Det gick fort att få en tid för operation. Jag kände mig i trygga händer och är väldigt nöjd! Det har bara gått någon månad än så det är svårt att säga om resultatet är 100% än. Jag har fortfarande ögontorrhet osv men det fick man veta innan kan hålla i sig i flera månader och att synen stabiliseras i några månader med! Stort plus för hur hjälpsamma de är när jag hade problem med något som hamnade i ögat fick hjälp på samma minut. Tack så mycket Lirema! Läs mer

Lovelin skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har gjort LASEK vis Lirema kliniken. Överlag är jag väldigt nöjd med bemötandet av all personal, förutom själva läkaren som utförde LASEK. Jag hade önskat en läkare som är mer informativ och närvarande i patientkontakt. Bara en sån grej som att ta ner munskyddet när man hälsar på patienten hade uppskattats. Vet än idag inte hur läkaren ser ut etc.
    Med det sagt vill jag återigen poängtera professionaliteten hos resterande personal, kände mig välbemött och trygg. Har kunnat ta kontakt med de via mail/telefon och fått snabb återkoppling som varit mycket betryggande. Läs mer

William skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag köpte LASEK behandling och nu efter 3 månader börjar jag bli riktigt nöjd. Personalen är trevlig och man får alltid ett väldigt förstående och professionellt bemötande på plats. Läs mer

Linda skrev om Lirema Ögonklinik
    All personal är helt underbar. Kände mig trygg och lugn genom hela processen. Tusen tack! Läs mer

Christian skrev om Lirema Ögonklinik
    Bra bemötande från första stund. Tydlig information och uppföljning. Ett rakt igenom utmärkt genomförande med ett slutresultat så bra som man kan önska sig. Läs mer

Athanasios skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är mycket nöjd med Lirema ögonklinik. Det känndes bra med hela processen under operationen och kände mig trygg. :) Rekommenderar Läs mer
  • 2019-12-13

Juliet skrev om Lirema Ögonklinik
    Utförde Lasek för ca 2 månader sen. Jättenöjd med resultatet. Hade stort brytningsfel på ena ögat och -4 på andra. Brytningsfelet har blivit korrigerad från att se 30% till 50%. Visste innan operationen att jag förmodligen inte skulle få fullgod syn. På andra ögat ser jag nu 100%.
    Grym service! Läs mer

Anass skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde operationen FS-Lasik hos Lirema för mer en månad sedan och allt var perfekt. Bra bemötande och bra service och operationen och post operation var smärtfria. Jag är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera Lirema. Läs mer
  • Mikael E

2019-12-12

Mikael E skrev om Lirema Ögonklinik
    Är tre månqder sedan operationen. Jag fick jättebra och professionellt bemötande. Är väldigt nöjd med resultatet. Kunde se längst ned på tavlan Läs mer

Martin skrev om Lirema Ögonklinik
    Proffsigt, snabbt, bra resultat Läs mer

Veronica skrev om Lirema Ögonklinik
    Genomförde en ögonoperation för att bli av med synfel. Operationen gick bra och det är mycket trevlig personal. Det jag tycker kan förbättras är ögondropparna man får efter operationen samt mer information om själva återhämtningsprocessen som jag inte var beredd på! Läs mer

Ruhat skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är jätte nöjd. Ser lite suddigt och torr i ögonen (väldigt sällan dock), vilket är normalt första 2 månaderna. Jag är trygg o ser bra. Rekommenderar starkt. Läs mer

Nazgin skrev om Lirema Ögonklinik
    - Lasek
    - Blev bemött trevligt och professionellt.
    - förväntningarna var att bli av med linser och glasögon och det blev som jag hafe tänkt
    - har haft en trevlig upplevelse Läs mer

Mikael O skrev om Lirema Ögonklinik
    Fslasikoperation. Mkt bra bemötande. Jag hade höga förväntningar och Lirema levde upp till dessa. Kanon! Läs mer

Samir skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket bra
    Jätte bra personal. Glada, trevliga och ger god information. Även trevlig miljö.
    Är super nöjd med min operation! Läs mer

Ali skrev om Lirema Ögonklinik
    Tack för er stöd och tack för ni har hjälpt mig. Läs mer
  • 2019-12-06

Fadi A skrev om Lirema Ögonklinik
    Lasek
    Det var bra bemötande! Läs mer
  • Hannan B

2019-12-05

Hannan B skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde Lasik ögonlaser och var så så så orolig i början men personalen där var så himla underbara o kära att dom får dig lugn och säker och glad dessutom. Hela processen tog som mest 5-10 min ingen smärta alls, eller kanske pytte lite känner man bara men inget man ska vara oroad över alls. Läkaren förklarar allt hon gör samtidigt under operationen. Sen finns det massa gott med choklad ute på väntrummet där man kan smaska sig på under tiden haha. Jag rekommenderar er starkt och har redan rekommenderat er till mina nära och kära och för alla som frågade efter operationen har jag rekommenderat er som dom BÄSTA I SVERIGE, för det är ni verkligen. Stort tack för att ni gjorde det ni lovade mig och tack för att ni tog hand om mig så här bra, och tack för att ni finns. Massa kramar från Hannan.B Läs mer
  • 2019-08-25

Henrik W skrev om Lirema Ögonklinik
    Supernöjd! Gjorde FS-Lasik på Nybrogatan förra veckan. Skickade först in en förfrågan, svar och tid för synundersökning samma dag. Mycket bra och seriös ögonundersökning och efter det bokade vi tid för operation en vecka senare. Dags för operation! Bedövning med droppar, sved ingenting. Operationen kändes knappt, inget sved eller gjorde ont på något sätt. Ögonen spänns upp och man tittar upp på en ljuspunkt i typ tre minuter per öga fram och tillbaka sen är det klart. Smidigt! Efter en kvart får man göra en snabb synundersökning och sen dags att åka hem. Åkte faktiskt hem kommunalt utan problem. MEN när bedövningen släpper efter några timmar, håll i dig i sängramen, då är det ca två timmar i fosterställning! Svider och rinner men som tur är så går det över. På kvällen var jag ljuskänslig men såg bra. Dagen efter, återkontroll, då plockas en skyddande lins bort och synundersökning bekräftade perfekt syn! Åter på jobbet dag tre. Nu har det gått några dagar och allt är frid och fröjd. Ser knivskarpt, ingen irritation, torrhet eller ljuskänslighet. Trevlig personal och snabba svar. Inga konstigheter. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-05-12

Emellie B skrev om Lirema Ögonklinik
    + Kompetent personal på konsultation. trevligt bemötande. Supernöjd med Lirema. Hela processen gick bra!

- Läkaren och assistenten talade på ett främmande språk tillsammans under operationen. Upplevdes som lite obehagligt. Var i övrigt inget att anmärka! Läs mer
  • 2018-11-26

Adel A skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket bra! Läs mer
  • 2018-11-21

Emanuel B skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde FS-Lasik operationen och ångrar inte mott beslut. Mina förväntningar var höga och de tyxcker jag att Lirema lyckades med. Helt nöjd! Läs mer
  • 2018-11-21

Oscar L skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde FS-Lasik.

Bra bemötande både innan och efter operation. Bra resultat av operationen. Motsvarade helt klart mina förväntningar! Läs mer
  • 2018-11-15

Sijing L skrev om Lirema Ögonklinik
    Very happy with the good services and the result of my laser eye surgery at Lirema. Läs mer
  • 2018-11-11

Graham P skrev om Lirema Ögonklinik
    Fantastic experience and very knowledgeable staff, thank you! Läs mer
  • 2018-11-09

Juan M skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket bra bemötande och trevlig persons. Operationen gick snabbt och smidigt. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2018-11-05

pascale H skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde en lasek operation. Jag kunde inte ha önskat mig ett bättre bemötande. Fräch och fin klinik, trevlig och professionell personal. Jag är super nöjd med operationen, besöket, priset och resultatet! Rekommenderar lirema starkt :) Läs mer
  • 2018-10-18

Hannen L skrev om Lirema Ögonklinik
    Supernöjd. Bra info före och efter operation och under operationsdagen. Trots att jag fick byta metod på operationsdagen så fick jag otroligt bra bemötande och omhändertagande! Kunde inte vara med nöjd. Läs mer
  • 2018-10-18

Daniel Y skrev om Lirema Ögonklinik
    fantastiska. skulle råda alla som funderar på ögonlaser att vända sig hit Läs mer
  • 2018-10-12

Noelle B skrev om Lirema Ögonklinik
    Lirema var jätte professionella och effektiva i sitt jobb. Jag är väldigt nöjd. Bra rättvisa priser. Läs mer
  • Christopher S

2018-10-10

Christopher S skrev om Lirema Ögonklinik
    Har länge varit sugen på synkorrigering då jag såg väldigt dåligt (-9 i närsynthet). Var främst intresserad av Lasek då det är en mer skonsam metod. Gick till Lirema då de hade bra priser och bra betyg. Fick väldigt trevligt och proffsigt bemötande där vi gick igenom mina ögon och vilka möjligheter jag hade. Jag låg på gränsen för vad de brukar korrigera så blev väldigt glad för ett ok. Operationen var proffsig och snabb och jag kunde se helt ok efter ca 5 dagar när jag hade första efterkontrollen. Blev sedan bättre och bättre och vid nästa kontroll (ca 1 månad efter operationen) mätte vi perfekt syn i båda ögonen. Har inga besvär av torrhet eller sämre mörkerseende eller liknande. Allt är helt fantastiskt och jag kan inte vara nöjdare! Läs mer
  • 2018-10-05

Alice S skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde FS-Lasik på Lirema i Malmö. Kan inte vara mer nöjd. Mycket trevlig och kompetent personal. Blev väl förberedd på vad som skulle hända. Under op har kirurgen hela tiden berättat vad hon skulle göra och hur det skulle kännas. Jag är så himla nöjd och tacksam att jag gjorde det på Lirema. Har känt mig hela tiden trygg och välinformerad. Kommer rek Lirema till alla. Fick med mig hem antibiotika, ögondroppar, smärtstillande och tfn till ssk som jag kunde ringa under helgen (gjorde min op på en fredag). Kan inte beskriva hur nöjd jag är. Läs mer
  • 2018-09-27

Patrik B skrev om Lirema Ögonklinik
    Bemötandet har varit toppen! Alla som jobbar här får en att känna sig välkommen. De vet vad de gör och erbjuder priser som (vad jag vet) slår konkurrenterna. Från början, genom behandlingen och efter har jag känt mig lugn och fått support när det har uppkommit frågor eller funderingar. Nu har åtta månader gått sedan operationen och resultatet uppnådde förväntningarna redan efter 2-3 dagar. Perfekt syn på båda ögonen. Tack Lirema! Läs mer
  • 2018-09-24

Stefan B skrev om Lirema Ögonklinik
    Personalen på Lirema har varit helt fantastiska från första början. Personliga och proffsiga. Operationen, Lasek gick snabbt och smärtfritt. Dagen efter kunde jag köra bil till jobbet, självklart ljuskänslig men helt ok. Jag såg riktigt bra. Efter några dagar minskade även ljuskänsligheten. Veckan efter togs linserna ut och jag såg rätt bra på syntestet och var godkänd för bilkörning. Nu har det gått 1,5 vecka sedan operationen. I går körde jag motocross igen, utan linser (hade -3.0 på båda ögonen innan). Körningen gick utmärkt. Just nu har jag precis läst klart en godnatt saga för min son, utan läsglasögon vilket är bättre än vad som lovades inför operationen. Riktigt skönt att slippa linser samt att se bra igen. Tävlar gärna med min fru om vem som kan se bäst, t ex skyltar när jag kör bil. Jag brukar vinna :)
    Även att jag känner mig lite trött i ögonen och att det tar lite tid för dem att ställa in sig så är det helt klart redan ett jättebra resultat. Det skall ju fortsätta att bli bättre ett tag till. Detta är något som alla med synfel borde testa om det går att göra. I så fall tveka inte. Kan man gå till tandläkaren så kan man göra detta också.../ Stefan Läs mer
  • 2018-09-03

Therese L skrev om Lirema Ögonklinik
    Trevligt bemötande, bra pris, snabb support! Har svårt att se att jag skulle få bättre service hos något av de dyrare företagen - enbart fått betala mer. Läs mer
  • Nawres H

2018-09-03

Nawres H skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde en laser operation (FS- LASIK ) hos Lirema och det var en underbar upplevelse för att efter en dag kunde jag se utan glasögon/ linse, vilken var en otrolig känsla. Läs mer
  • 2018-08-30

Peter O skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde en FS-Lasik. Allt har gått bra och jag är mycket nöjd Läs mer
  • 2018-08-27

Suleiman B skrev om Lirema Ögonklinik
    Köpte Lasek Ögonlaser. Servicen var jättebra, flera kontroller och kontinuerlig kontakt gjorde att även under de svårare perioderna kändes tryggt. Enligt vad jag hört så är det inte lika bra service på en del av de större klinikerna. Läs mer
  • 2018-07-16

Jonas A skrev om Lirema Ögonklinik
    God bemötelse och kompetent personal Läs mer
  • 2018-07-15

Svante Ö skrev om Lirema Ögonklinik
    År 2008 opererade man bort ett växande membran över gula fläcken på höger öga. Ögat hade från början kraftig astigmatism och trots att man samtidigt satte in ny korrigerande lins så blev resultatet dubbelseende med olika förstoringar och lutning mellan ögonen.Har försökt med yttre mjuk lins och glasögon, som fungerade ganska bra tills ögat blivit mer och mer irriterat av linsen.
    Har nu låtit Lirema göra en Lasek-behandling av höger öga. De var tveksamma på grund av min ålder (79) samt tidigare op.
    Nu fem månader senare är jag så otroligt nöjd med resultatet. Bägge ögonen arbetar precis som de ska. Stort TACK till Lirema. Läs mer

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm