Alla kategorier Ögonoperation Stockholms län Stockholm Östermalm Lirema Ögonklinik

Lirema Ögonklinik

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm — Visa karta

Lirema Ögonklinik är en kedja av kliniker i Norden och Baltikum.

År 2016 har Lirema Ögonklinik behandlat fler än 12.000 patienter. Vi är den största privata ögonklinik som finns i Baltikum, våra läkare utför svåra mikrokirurgier dagligen.

I Sverige har vi specialiserat oss inom ögonlaser, vi vill erbjuda våra patienter en skonsam och trygg laserbehandling med kvalitetsäkring av högsta klass till rätt pris.

Vi värnar om våra patienters ögon och är noga med patientsäkerhet. Finns det något som talar emot en ögonoperation eller laserbehandling så avråder vi dig.

Välkommen till Lirema Ögonklinik - hos oss kan du känna dig trygg!

Läs vad 127 kunder tycker om Lirema Ögonklinik

• Jennifer S
    Jennifer S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är fullständigt förvånad över vad lätt och snabbt allt gick från förundersökning till en FS -Lasik operation.
    Var supernervös och med fantastiska Feridas bemötande lindrades alla farhågor.
    Tog halv lugnande tablett. Därefter var allt över på ca 20 min och jag kunde se.
    Personalen inne i operationssalen var trevliga och berättade tydligt vad som skulle hända.
    Hade ingen smärta alls efteråt,endast lite sveda i ca 1 tim samt mkt rinniga ögon i ca 2-3 tim och väldigt ljuskänslig,så som dom sagt att det skulle vara.
    Jag är supernöjd med Lirema i sin helhet och rekommenderar dom verkligen!
  • Ervin D
    Ervin D skrev om Lirema Ögonklinik
    Wow! Jag rekommenderar Lirema!
  • Ann-sophie W
    Ann-sophie W skrev om Lirema Ögonklinik
    Riktigt bra och fint bemötande och suveränt professionell service. Supernöjd och klarsynt. Rekommenderas varmt.
  • Berivan K
    Berivan K skrev om Lirema Ögonklinik
    Supernöjd med både kliniken, människorna och bemötandet jag fick, men framförallt resultatet!
    Har efter behandlingen inte haft några besvär och det har gått hur smidigt som helst. Synen är som ny! Kunde inte bli bättre.
    Rekommenderas varmt!
  • Michael S
    Michael S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag måste säga att bemötandet var riktigt gott från första början ända till min än så länge senaste kontakt med Lirema personalen. Jag gjorde en Ögonlaserbehandling LASEK, framför allt tyckte jag om deras noggrannhet inför operationen, det kändes tryggt och var största anledning för mig att fullfölja det hela.Förväntningarna från min sida var att kunna se bra utan linser eller glassögon, och efter operationen är synen bättre än den var till och med när jag hade linserna på!!

Med allting ovan i beaktande kan man säga att jag en nöjd kund.
  • Houda A
    Houda A skrev om Lirema Ögonklinik
    Utmärkt företag och människor. Gjorde min ögonlaser operation för ca 2 månader sedan och kunde inte bli mer nöjd!
  • Karin H
    Karin H skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt bra bemötande, uppföljning och hjälp!
  • Vinh Duc G
    Vinh Duc G skrev om Lirema Ögonklinik
    Var orolig innan jag bestämde mig att göra operation hos Lirema. Men allting går bra efter operationen. Jag är väldigt nöjd med situationen. Kan se mer än 90 % utan glassögon efter 1 månader operationen. Jag hade ( -8.25 ; -7.75) fråm början. Nu slipper jag ha det hela tiden. Jag kan rekommendera er qtt göra operation hos Lirema.
  • Valeska F
    Valeska F skrev om Lirema Ögonklinik
    Supertrevlig personal. Kände mig helt säker i deras händer. Fick en noggrann förklaring om vad som skulle hända under operationen och under själva operation så berättade läkaren hela tiden om vad hon gjorde. Det gick så snabbt att jag inte hann att bli nervös.
  • Susanna W
    Susanna W skrev om Lirema Ögonklinik
    Lätt att få kontakt med kliniken, trevligt och professionellt bemötande. Bra information kring ingreppet. Rent och fräscht och i slutändan utmärkt syn.
  • Kardå T
    Kardå T skrev om Lirema Ögonklinik
    Trevligt och professionellt bemötande och inte minst adekvat resultat (LASEK).
  • Amenay H
    Amenay H skrev om Lirema Ögonklinik
    Lirema är den bästa ögonklinik jag vet! gjorde Lasek Operationen gick väldigt smidig fick jättebra resultatet. Underbara personal trevligt och proffesionellt bemötande Stort tack till Ferida och er andra på Lirema!
  • Mostapha R
    Mostapha R skrev om Lirema Ögonklinik
    Operationen jag valde var LASEK och det gick mycket bra blev mycket nöjd.
  • Tavga K
    Tavga K skrev om Lirema Ögonklinik
    de var väldigt trevliga och bra på sitt jobb och jag blev väldigt nöjd med resultatet
  • Sokeina A
    Sokeina A skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt trevlig personal. Tydliga med vad som ska göras och hur det ska göras, vilket får patienten att känna sig trygg och säker med vad som kommer att ske.
  • Mylad C
    Mylad C skrev om Lirema Ögonklinik
    Några månader sedan tog jag beslutet att genomföra en ögonlaseroperation då jag fick nog av att använda glasögon/linser i vardagen. Jag undersökte närliggande kliniker och jämförde de mer etablerade som Memira och Vårda med de billigare som exempelvis Lirema. Slutsatsen och beslutet jag tog då var att utförandet av Lasek-operationen som jag var intresserad av är automatiserad och därmed borde valet av klinik spela mindre roll om en sådan operation skall genomföras.

Lirema erbjöd ett förmånligt pris med liknande teknologi som övriga kliniker. Visst blev man ställd att priset skulle kunna skilja så kraftigt gentemot sina konkurrenter men efter att ha läst recensioner här på reco.se om att majoriteten av kunder var positiva till deras vistelse hos Lirema tog jag en chansning och kontaktade dom.

En månad senare efter operationen kan jag verifiera, likt andras upplevelse, att min hos Lirema, från start tills nu, har varit felfri. Förundersökningen, operationen och efterkontrollerna har genomförts galant. Jag har känt mig trygg genom hela processen. Mestadels tack vare att jag har varit informerad kontinuerligt om operationen, bieffekterna, riskerna, läkningsprocessen, etc. Nu ser jag ca 90% av min synkapacitet och synen förbättras fortfarande dagligen.

Jag rekommenderar ögonkliniken Lirema om man vill genomföra laseroperationen Lasek då jag ser inte vitsen med att betala ett överpris till de övriga klinikerna. Låt er inte luras av det förmånliga priset de erbjuder, Lirema är grundliga och professionella.

Tack Lirema!

/En nöjd kund
  • Jakob R
    Jakob R skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde synundersökning för att få reda på vilka alternativ jag hade. Ringde upp några månader senare och bokade tid. Följde alla instruktioner och nu ser jag lite bättre än förut helt utan glasögon. Speciellt på långt håll.

Trevligt bemötande och professionellt hela tiden. Flexibla ned tider och korrekt info helt igenom.
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gick till Lirema då jag såg mycket dåligt och använde linser med styrka -5.0 och hade astigmatism. Jag fick en grundlig undersökning och de kom fram till att Lasek passade mina ögon bäst. Bemötandet var väldigt bra, de var trevliga och professionella och jag kände mig hela tiden väldigt trygg. Själva behandlingen i sig var väldigt smidig och det gick fort, smidigt och smärtfritt. Nu har det gått en månad sedan behandlingen, och jag har haft ett par komplikationer, men jag har hela tiden känt mig mycket trygg i Liremas vård och de hjälpte mig direkt när komplikationerna uppstod. Så fort jag har haft en fråga eller fundering har jag haft möjlighet att kontakta Lirema och jag har snabbt fått svar. Jag har ännu inte riktigt 100% syn på ögonen men det kan komma att bli bättre under kommande månaderna. Jag är väldigt nöjd med Lirema, deras bemötande och deras tjänster.
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Lirema Ögonklinik
    bra omhändertagen, ytters professionella, kan inte vara nöjdare!
    gick in med -2,75 i syn och gick ut med perfekt syn, kände mig inte orolig för dom var väldigt pedagogiska under hela processen
    5/5
  • Bülent B
    Bülent B skrev om Lirema Ögonklinik
    Det har gått 1månad (ca95%syn)sedan operationen och resultatet är som utlovad. Jag var osäker i början innan operationen och valet av klinik. Jag tog mig tid att läsa recensioner från andra patienter. Det de beskrev stämde SÅ VÄL på hur jag upplevde min operation. Hela processen från bokningen av synundersökningen till första efterkontrollen har genomförts på ett professionellt och noggrannt sätt. Operationen tog max 20min och jag kunde redan då se ett markant resultat. Man behöver vara noggrann med att ha ordentligt mörka solglasögon för man är VÄLDIGT ljuskänslig. Summa summarum: Jag kände mig trygg i deras händer och jag REKOMMENDERAR denna klinik. Det är underbart att kunna vakna och inte behöva tänka på linser/glasögon! Tack Lirema!😄
  • Denia M
    Denia M skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har gjort Lasek och jag är jätte nöjd!! Ser jätte bra nu .
    Bemötandet har varit hur bra som helst Personalen är otroligt trevliga, kunniga och rådgivande samt svarat på alla mina frågor!
    Priserna var väldigt lockande och jag är jätte nöjd .Rekommenderar Lirema ögonklinik till alla människor.
  • Maikal T
    Maikal T skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde laseroperationen för en månad sen. Lirema är väldigt bra med att bemöta kunderna och ta hand om dem samt att de har lägre pris än de andra företagen. För mig så operationen lyckades och fick bra resultat och nu kan jag se väldigt bra och fint. Jag rekommenderar Lirema ifall du vill eller behöver göra operationen.
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har köpt en Lasek av Larima. Redan från första bemötande i receptionen känner man sig som kund väl emottagen. Extra plus för optiker Renata med toppbetyg i bemötande även när man är lite orolig som kund. Som relativt okunnig om ögonfunktion och ingreppet som låg framför mig fick jag både mitt synfel och ingreppet förklarat på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Det känns även som att företaget satsar på att kunden ska bli nöjd då jag efter ingreppet blivit erbjuden extrakontroller och företaget verkar överväga kompletterande behandling om det skulle vara nödvändigt. Resultatet blev perfekt på ena ögat och det andra tar sig för varje månad. Nu är jag utan glasögon i vardagen och det var min förväntning att kunna klara mig utan dessa trots min kraftiga astigmatism. Jag känner mig trygg som kund hos Larima och nöjd med resultat samt med dess härliga personal.
  • David D
    David D skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde ögonoperationen FS Lasik och den rekommenderar alla till att göra. Nu har jag en perfekt syn och min pollenallergi som tidigare besvärade mig något oerhört eftersom jag tidigare föredrog linser är numera i jämförelse obefintligt. Dessutom skulle jag varmt rekommendera att göra operationen på Lirema eftersom de är oerhört vänliga, service-inriktade, noggranna och professionella. Jag har sällan träffat en varmare och positivare person än optikern Ferida som gjorde för- och efter-checken. Det enda som grämer mig är varför jag inte gjort operationen tidigare med tanke på att det gick så snabbt, var så enkelt och smärtfritt!
  • Sandra J
    Sandra J skrev om Lirema Ögonklinik
    Jätte bra. Väldigt hjälpsamma och trevliga samt omhändertagande. Jätte nöjd med servicen och även miljön på kliniken.
  • Hanna N
    Hanna N skrev om Lirema Ögonklinik
    Allt har fungerat toppen! Bra, korrekt & vänlig service
  • Hawar R
    Hawar R skrev om Lirema Ögonklinik
    Super trevligt bemötande, proffesionellt utförande och jag är jätte nöjd med resultatet. Fick väldigt bra information från början till slut vilket hjälpte mot min nervositet och det va inte alls så farligt efteråt som jag hade hört tidigare. Kan starkt rekommendera ögonlaser hos Lirema.
  • Myriam N
    Myriam N skrev om Lirema Ögonklinik
    Jätte bra. Jag har half en laser ögon operation
  • Renate K
    Renate K skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag gjorde LASEk ögonoperation och det gick snabbt och smidigt. Bemötande från början till slut va helt underbar.
    Bra service och fick svar på alla mina funderingar.
  • Christina C
    Christina C skrev om Lirema Ögonklinik
    Lasek Operationen gick väldigt smidig och hela personalen var jätte trevlig. Fick hjälp och svar på alla frågor. Resultatet blev jag jätte nöjd med
  • Robert R
    Robert R skrev om Lirema Ögonklinik
    Toppentrevligt bemötande och professionell personal !
    Har redan rekommenderat ett par vänner att ta kontakt med Lirema 👍
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Lirema Ögonklinik
    Ett väldigt trevligt och proffesionellt bemötande. Själva behandlingen var väldigt nervöst men det gick hur bra som helst. Har redan fått en mycket bättre syn och vill verkligen och kommer verkligen att rekommendera denna klinik för andra.

Tack igen Med vänlig hälsning, Stefan
  • Ida N
    Ida N skrev om Lirema Ögonklinik
    Blev otroligt bra omhändertagen från första sekund! Proffsig personal som får en att känna sig speciell på alla plan. Alltid trevlig bemött och fick svar på alla mina tusen frågor med ett leende på läpparna.
    Är otroligt glad över att jag gjorde min operation hos lirema och skulle rekommendera dom till alla!
  • Abir S
    Abir S skrev om Lirema Ögonklinik
    Hej !
    Jag var väldigt nöjd, alla personal vara snälla och hjälpsama , man känner trygg egenom undersökning och operationen.
  • Nano S
    Nano S skrev om Lirema Ögonklinik
    Professionell personal, tryggt, definitivt värt pengarna!
  • Henna S
    Henna S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag hade en LASEK operation hos Lirema. Jag valde Lirema helt enkelt eftersom operationen var billigast där. Jag fick professionell och vänlig service både innan och efter operationen. Operationen själv gick bra, och nu efter en månad kan jag se perfekt!
  • William S
    William S skrev om Lirema Ögonklinik
    Mitt besök hos Lirema var utmärkt. Personalen var hjälpsamma, snälla, och erbjöd alltid att hjälpa till om det behövdes.
    Jag valde LASEK för båda ögonen och för första gången i mitt liv kan jag se utan glasögon. Den sortens känsla kan man inte kan sätta ett pris på.
    Jag varmt rekommenderar deras tjänster.
  • Robert F
    Robert F skrev om Lirema Ögonklinik
    Bra priser och riktigt bra bemötande av kunder och allt gick snabbt och smidigt
  • Sarah B
    Sarah B skrev om Lirema Ögonklinik
    Om du vill känna dig säker, bli nöjd och vill ha bra resultat av en ögonlaseroperation, då rekommenderar jag dig att du vänder dig utan tvivel till Lirema ögonklink. Jag är mycket nöjd och glad av resultatet.
  • Sabine Z
    Sabine Z skrev om Lirema Ögonklinik
    I can seriously recommend Lirema!! Very competent, friendly staff that you can trust! I felt very save all the time. They are well organized and very flexible !!! Everything went well and I am happy with the result.

Thank you Lirema ;)
  • Carl L
    Carl L skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde en ögonlaseroperation i mars, mycket nöjd med både resultat och bemötande. Stort tack till Ferida och er andra på Lirema!
  • Rikard v
    Rikard v skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag laseropererade mina ögon med LASEK, dvs att man inte skär eller gör några ingrepp i ögats struktur. När jag kom på undersökningen blev jag informerad om att det kan vara ganska jobbigt dagarna efteråt. Själva operationen var okej. Visst var jag nervös, men det gick bra. Det var bara att försöka drömma sig bort och fokusera på att andas medans läkaren gjorde sitt jobb. Efteråt gjorde det dock rejält ont. Samma dag så visste jag knappt var jag skulle ta vägen men sen tog jag de smärtstillande jag fått med mig hem och då lugnade det ner sig. Sammantaget var jag under ytan i två dagar, men det var faktiskt hanterbart med mediciner och en kylande ögonmask. Dessutom hade de från kliniken varit tydliga med att det gör ont så jag var förberedd med ljudböcker och enklare mat.

Sen är det bara att börja med dropparna, det ska man göra i tre veckor. Det är dock inga konstigheter och man vänjer sig snabbt. Första veckan efter operationen så var det jobbigt att se. Jag var ljuskänslig och att läsa var bara att glömma. Jag var tillbaka på jobbet på måndagen (lasrade på torsdagen) men i ärlighetens namn såg jag inte alls vad som stod på skärmen. Detta blir dock mycket bättre snabbt och efter 3 veckor tänker jag knappt på det.

nu har tre veckor gått efter operationen. Ögonen är helt okej, kan känna viss torrhet ibland men det är inte värre än när man har haft linser en hel dag. Jag ser dessutom bättre än vad jag någonsin gjort - det är helt makalöst. Min sambo säger dessutom att jag blivit snyggare eftersom ögonen inte är trötta och grusiga. Jag kan fortfarande komma på mig själv att leta efter glasögonen och har vid några tillfällen sagt att jag ska "bara ta ut linserna och borsta tänderna", men jag antar att 19 år med dålig syn sätter sin prägel. Det enda jag ångrar med operationen är att jag inte gjort det tidigare.
  • Anders L
    Anders L skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har allt gott att säga om Lirema! Har gjort laseroperationer tidigare hos andra kliniker och Lirema sköter hela processen exemplariskt - från dina första frågor om operationen till operationen och kontrollerna efteråt. Administrationen, bemötandet från första kontakt, kunniga specialister - allt är på topp!
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag har opererats för synkorrigering med LASEK metoden. Lirema ögonklinik har en bra hemsida där det är lätt att få information om priser, behandlingsalternativ och vad man kan förvänta sig för resultat och att man ska förvänta sig en krävande rehabilitering. I samband med kontroll/mätningar för bedömning om operation kan förväntas ge önskad resultat så fick jag mer ingående information om metoder samt vanliga komplikationer f f a det besvär man förväntas få under rehabiliteringstiden. Jag har efter fem veckor perfekt syn och inga restriktioner i aktiviteter j m f med innan operation t e x simma. Bemötande har varit vänligt och professionellt.
  • Christer B
    Christer B skrev om Lirema Ögonklinik
    Fantastiskt trevligt bemötande av kunnig personal. Jag rekommenderar Lirema för alla som vill fixa sin syn.
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde en LASEK-operation och är jätte nöjd med resultatet hittills (har gått en månad). Super trevlig och professionell personal.
  • Patricia S
    Patricia S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jätte professionell bemötande från personalen, kontinuerlig kontakt samt feedback! Operationen var som förväntad då jag fick all information innan och var förberedd. Allt gick som smort!!
  • Anders J
    Anders J skrev om Lirema Ögonklinik
    Superprofessionella i allt från start till mål med min laseroperation. Väldigt nöjd och kan starkt rekommendera Lirema.
  • Emina J
    Emina J skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är jätte tacksam för underbara personalen som jag fick träffa och för upplevelsen innan, under och efter behandlingen. Varmt rekommenderar denna kliniken!
  • Youssef B
    Youssef B skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt kunnig, trevlig och professionell personal, fick perfekt syn utan smärta redan 4 dagar efter operationen. 10/10!

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm