Alla kategorier Ögonoperation Stockholms län Stockholm Östermalm Lirema Ögonklinik

Lirema Ögonklinik

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm — Visa karta

Lirema Ögonklinik är en kedja av kliniker i Norden och Baltikum.

År 2016 har Lirema Ögonklinik behandlat fler än 12.000 patienter. Vi är den största privata ögonklinik som finns i Baltikum, våra läkare utför svåra mikrokirurgier dagligen.

I Sverige har vi specialiserat oss inom ögonlaser, vi vill erbjuda våra patienter en skonsam och trygg laserbehandling med kvalitetsäkring av högsta klass till rätt pris.

Vi värnar om våra patienters ögon och är noga med patientsäkerhet. Finns det något som talar emot en ögonoperation eller laserbehandling så avråder vi dig.

Välkommen till Lirema Ögonklinik - hos oss kan du känna dig trygg!

Läs vad 160 kunder tycker om Lirema Ögonklinik

• Viacheslav K
    Viacheslav K skrev om Lirema Ögonklinik
    I made Lasek eye surgery and after one month I'm very happy with the result! Staff is professional and friendly, and every visit I felt welcomed and safe. I recommend! Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Lirema Ögonklinik
    Fin och fräsch lokal. Mycket bra bemötande från personal.
    Ögonspecialisten Ferida är mycket professionell, noggrann och trevlig.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Veronika P
    Veronika P skrev om Lirema Ögonklinik
    Underbar klinik!

Vänlig personal, trygg miljö och väl informerad i varje detalj. Varmt bemötande så fort man kliver in på kliniken!

Genomförde min LASEK operation i November och allt har läkt bara fint. Erkänner att jag var väldigt nervös i början men allt gick fortare än jag trott!

De första dagarna va lite jobbiga efter operationen men efter de första 4 dagarna blev allt jättebra. Ser jättebra och har behöver inte oroa mig för migrän eller att glömma mina glasögonen längre. Otroligt nöjd!

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Nusrat M
    Nusrat M skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är otroligt nöjd med hela processen, från förundersökningen till efterkontrollerna. Personalen är otroligt kompetenta och professionella och får en att känna sig trygg inför ingreppet. Jag utförde Lasek och idag 6 veckor efter ingreppet ser jag bättre än vad jag gjorde med mina linser. Smidigt att kontakta dem både via telefon och email. Jag är super nöjd och kan starkt rekommendera Lirema. Läs mer
  • Emil P
    Emil P skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket professionella, och väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • Simon L
    Simon L skrev om Lirema Ögonklinik
    Trevlig och professionell personal!
    Kändes alltid som det säkra före det osäkra var i fokus och även förklarde i detalj hur dom jobbade och varför för att skapa en tryggbild. Läs mer
  • Shan  N
    Shan N skrev om Lirema Ögonklinik
    Otroligt bra ögonlaser klinik med kunnig och trevlig personal som hjälper en hela vägen ifrån förundersökningen till efterkontroller. Jag utförde Lasek som gick smidigt och hade direkt nummer till kliniken om jag behövde det. Priset är otroligt bra till skillnad ifrån konkurrenterna, man får även alla droppar och mediciner under läkningsprocessen samt 2 års garanti får en att känna sig säker. Rekommenderar denna klinik starkt för alla som överväger att genomgå en ögonlaser behandling Läs mer
  • Mehria M
    Mehria M skrev om Lirema Ögonklinik
    Super trevlig personal, professionellt bemötande. Perfekt resultat. Ser 100% redan efter 1 månad.
    Gjorde en Lasek operation.

Super tack! Läs mer
  • Michel M
    Michel M skrev om Lirema Ögonklinik
    Oerhört nöjd med bemötandet, men framför allt själva operationen: har läkts kanonbra utan några bekymmer!Förväntningar överträffades definitivt!

Återigen; Oerhört nöjd! Läs mer
  • George O
    George O skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är jättenöjd med min Lasek-behandling på Lirema. Jag kände mig trygg och väldigt professionellt bemött från början till slut. De har tagit ansvar för mig som patient även långt efter behandling och nu, ca. 7 månader senare, kunde jag inte vara mer nöjd med resultatet. Läs mer
  • Kim K
    Kim K skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är väldigt nöjd med Lirema. Väldigt professionellt bemötande med trevlig personal. Det viktigaste dvs. slutresultatet på synen är jag också mycket nöjd med. Läs mer
  • Lana V
    Lana V skrev om Lirema Ögonklinik
    Otroligt bra bemötande och kunnig och kompetent personal. Jag gjorde LASIK och började med att boka en undersökning. Efter en utförlig undersökning och mycket information om vad som väntar hade vi bokat tid för operation. Operationen gick snabbt och smidigt, och jag fick hela tiden information om vad som pågår. Min återhämtning gick förhållandevis snabbt och synen var perfekt redan efter några dagar, dock tar det alltid några veckor innan det blir helt stabilt. Jag kunde inte vara mer nöjd och rekommenderar Lirema varmt. Läs mer
  • Ahmed A
    Ahmed A skrev om Lirema Ögonklinik
    Starkt rekommenderar denna klinik. Trevligt bemötande och jättetrevliga och professionella personal. Väldigt duktig och noggran optiker, Ferida, som gör att man känner sig trygg. Gjorde FS-LASIK och kunde köra bil redan dagen efter. Läs mer
  • Klas G
    Klas G skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt bra bemötande, trevlig personal och bra svarstider på mail. Är väldigt nöjd med operationen, hela processen vara snabb smidig och billig. Läs mer
  • Bror L
    Bror L skrev om Lirema Ögonklinik
    Kom dit på erbjudande med förundersökningen som de var uppdaterade om och den betalningen gick utan frågor. Kom fram till att LASEK operation skulle vara mest passande. 6 veckor efter operationen har jag 90% syn så det verkar bra.
    Allt som går att tänkas är på fem stjärnor. Bemötandet, priset, resultatet, pre op information, post op information och läkemedel, kontakt från deras sida och till dem. Extremt stor creds för att få direkt arbetsnummer som man kan fråga saker på helgen, då jag en morgon utan förvarning skulle gå på bassäng med jobbet och fick det bästa servicen tänkbart.

Och LASEK är vad man betalar för. Förvänta er inte en dans på rosor. Med det sagt gjorde kliniken rätt för mig från första steget in, och har fortsatt med det. Läs mer
  • Luna D
    Luna D skrev om Lirema Ögonklinik
    Trevliga personal med professionellt bemötande! Jag fick bra information före och efter ögonlaser operationen.
    Jag är super nöjd med resultatet! Läs mer
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Lirema Ögonklinik
    Redan från jag gick in på hemsidan och läste om Lirema fick jag uppfattningen om att det ser väldigt proffsigt ut. Efter första besöket och ögonundersökning, så kändes det väldigt tryggt att boka en tid för ögonoperation.

Jag gjorde en Lasek-operation och även om min syn inte är helt stabil än, så känns det väldigt bra. Har hela tiden fått bra och tydlig information hur allt kommer gå till och hur ögonen kommer att läka. Allting har hittills stämt exakt med hur optikern sagt.

Min sammanfattning av Lirema är att det är ett väldigt proffsigt företag med trevlig personal som kan sin grej. Läs mer
  • Ioanna M
    Ioanna M skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag rekommenderar starkt denna klinik! Bemötandet och medicinsk service var suverän. Jag gjorde FS-lasik och nu ser jag jättebra trots höga styrkor i båda ögonen. Operationen var smärtfri och redan dagen efter kunde jag köra bil och leva som vanligt. Läs mer
  • Natalie M
    Natalie M skrev om Lirema Ögonklinik
    Allt med Lirema har varit kanon! Bemötandet innan operation, själva operationen och efteråt. Ferida är ett superproffs och jag kände mig trygg hela vägen. Kan absolut rekommendera! Läs mer
  • Charbel C
    Charbel C skrev om Lirema Ögonklinik
    Hej!
    De är ärliga och trevliga, är väldigt nöjd med min operation. De är ett stöd med alla sorts frågor ni är ute efter. De är väldigt kvalificerade och har stark kvalite på sina maskiner och personal. Lirema rekommenderas starkt! Läs mer
  • Favlus S
    Favlus S skrev om Lirema Ögonklinik
    Lirema e jätte bra. Har gjort jätte bra jobb och jätte nöjd med dom. Läs mer
  • Mohamed E
    Mohamed E skrev om Lirema Ögonklinik
    I have done the LASIK surgery with Lirema. It was very professional from the beginning with the initial checkup, they explained every step in the whole process thoroughly. The staff was very cooperative and kind while discussing the payment process and procedure date.

On the surgery day, they have explained everything before, during and after the surgery. The surgery itself was so quick and painless.

I had two checkups after the surgery and both of them went very well.

Now I have my sight back after 18 years of wearing glasses. I am very pleased having the surgery with Lirema and I would recommend it to anybody. Läs mer
  • Peter R
    Peter R skrev om Lirema Ögonklinik
    Kontaktade Lirema för ögonlaser och allt flöt på mycket bra. Ferida och Renata är mycket trevliga och proffsiga, och ger ett mycket bra intryck. Läkaren som genomförde operationen, Simona, också mycket proffsig och förklarade varje steg tydligt. Jag är mycket nöjd med Lirema från början till slut! Läs mer
  • Sunita L
    Sunita L skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag tyckte det hela skedde vällde professionellt och så smidigt som en nu ganska stor operation kan ske. Jag upplevde att informationen på förhand stämde bra överens med upplevelsen under och efter operation och dessutom var personalen alltid lugnt och trevligt bemötande.

Ännu en sak som är ett stort plus är alla efterkontroller samt att dem sa att man kunde ringa och skriva till dem när som helst om man hade några frågor.

Väldigt bra hela proceduren helt enkelt och jag rekommenderar mer än gärna vänner med liknande problem att söka till just Lirema. Läs mer
  • Amir H
    Amir H skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket bra bemötande förklarar även allt mycket tydligt. Gjorde Laseroperation och kände mig mycket trygg och säker under operationen , ser 100% efter operationen precis som jag förväntade mig. Mycket nöjd med min operation. Läs mer
  • Ary D
    Ary D skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt bra bemötande och trevlig personal. Har gjort LASEK, proffesionellt utförande och jättenöjd med resultatet! Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket bra bemötande och proffsiga personal. Kände mig säker genom hela processen och är enormt nöjd med de goda resultaten, synen är perfekt! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Oskar R
    Oskar R skrev om Lirema Ögonklinik
    Mycket trevlig personal, de vet vad de gör och kan svara på alla möjliga frågor och funderingar. Man får all information man behöver före och efter operationen. Läs mer
  • Isabel M
    Isabel M skrev om Lirema Ögonklinik
    Helt fantastiskt klinik. Är så nöjd att jag valde o gå dit. Gjorde en fs-lasik den 24 augusti och idag fem veckor senare ser jag 100% och nästan inga besvär, såg 100% egentligen dagen efter.
    Personalen är helt underbara och bemötandet va fantastiskt och operationen utfördes väldig professionellt, jag kände mig lung och trygg.
    Ett Stort Tack till Ferida och Renata som tar hand om en så bra som möjligt. Läs mer
  • Ikhlas A
    Ikhlas A skrev om Lirema Ögonklinik
    Proffsig service, fint bemötande lätta att få tag på. Jag är riktigt nöjd över mitt val att välja lirema och rekommenderar denna klinik till alla /Ikhlas Altun Läs mer
  • Larisa B
    Larisa B skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är väldigt glad och mycket nöjd med Lirema ögonklinik!!! Personalen är bara underbart och jätte trevlig! Jag gick till kliniken för synkorrigering den 24 augusti, genomgick en undersökning och fick då en korrigering, det fanns ingen smärta, men det fanns en känsla av sand i mina ögon. Fyra dagar senare kom jag för en andra undersökning. Jag var lite orolig (fick en lugnande), resultatet efter operationen var fantastisk - jag ser 100% och det är super!! Idag 28 september när jag gick hemm efter undersökning I was so happy!!! Tusen tack Lirema! Jag kommer gärna rekommendera Lirema till alla. Med vänliga häslningar Larisa Läs mer
  • Hannes P
    Hannes P skrev om Lirema Ögonklinik
    Snäll och proffessionel personal - Rekommenderas :-) Läs mer
  • Nahir B
    Nahir B skrev om Lirema Ögonklinik
    Rekommenderar denna klinik starkt bra service och ny metod Läs mer
  • Jennifer S
    Jennifer S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag är fullständigt förvånad över vad lätt och snabbt allt gick från förundersökning till en FS -Lasik operation.
    Var supernervös och med fantastiska Feridas bemötande lindrades alla farhågor.
    Tog halv lugnande tablett. Därefter var allt över på ca 20 min och jag kunde se.
    Personalen inne i operationssalen var trevliga och berättade tydligt vad som skulle hända.
    Hade ingen smärta alls efteråt,endast lite sveda i ca 1 tim samt mkt rinniga ögon i ca 2-3 tim och väldigt ljuskänslig,så som dom sagt att det skulle vara.
    Jag är supernöjd med Lirema i sin helhet och rekommenderar dom verkligen! Läs mer
  • Ervin D
    Ervin D skrev om Lirema Ögonklinik
    Wow! Jag rekommenderar Lirema! Läs mer
  • Ann-sophie W
    Ann-sophie W skrev om Lirema Ögonklinik
    Riktigt bra och fint bemötande och suveränt professionell service. Supernöjd och klarsynt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Berivan K
    Berivan K skrev om Lirema Ögonklinik
    Supernöjd med både kliniken, människorna och bemötandet jag fick, men framförallt resultatet!
    Har efter behandlingen inte haft några besvär och det har gått hur smidigt som helst. Synen är som ny! Kunde inte bli bättre.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Michael S
    Michael S skrev om Lirema Ögonklinik
    Jag måste säga att bemötandet var riktigt gott från första början ända till min än så länge senaste kontakt med Lirema personalen. Jag gjorde en Ögonlaserbehandling LASEK, framför allt tyckte jag om deras noggrannhet inför operationen, det kändes tryggt och var största anledning för mig att fullfölja det hela.Förväntningarna från min sida var att kunna se bra utan linser eller glassögon, och efter operationen är synen bättre än den var till och med när jag hade linserna på!!

Med allting ovan i beaktande kan man säga att jag en nöjd kund. Läs mer
  • Houda A
    Houda A skrev om Lirema Ögonklinik
    Utmärkt företag och människor. Gjorde min ögonlaser operation för ca 2 månader sedan och kunde inte bli mer nöjd! Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt bra bemötande, uppföljning och hjälp! Läs mer
  • Vinh Duc G
    Vinh Duc G skrev om Lirema Ögonklinik
    Var orolig innan jag bestämde mig att göra operation hos Lirema. Men allting går bra efter operationen. Jag är väldigt nöjd med situationen. Kan se mer än 90 % utan glassögon efter 1 månader operationen. Jag hade ( -8.25 ; -7.75) fråm början. Nu slipper jag ha det hela tiden. Jag kan rekommendera er qtt göra operation hos Lirema. Läs mer
  • Valeska F
    Valeska F skrev om Lirema Ögonklinik
    Supertrevlig personal. Kände mig helt säker i deras händer. Fick en noggrann förklaring om vad som skulle hända under operationen och under själva operation så berättade läkaren hela tiden om vad hon gjorde. Det gick så snabbt att jag inte hann att bli nervös. Läs mer
  • Susanna W
    Susanna W skrev om Lirema Ögonklinik
    Lätt att få kontakt med kliniken, trevligt och professionellt bemötande. Bra information kring ingreppet. Rent och fräscht och i slutändan utmärkt syn. Läs mer
  • Kardå T
    Kardå T skrev om Lirema Ögonklinik
    Trevligt och professionellt bemötande och inte minst adekvat resultat (LASEK). Läs mer
  • Amenay H
    Amenay H skrev om Lirema Ögonklinik
    Lirema är den bästa ögonklinik jag vet! gjorde Lasek Operationen gick väldigt smidig fick jättebra resultatet. Underbara personal trevligt och proffesionellt bemötande Stort tack till Ferida och er andra på Lirema! Läs mer
  • Mostapha R
    Mostapha R skrev om Lirema Ögonklinik
    Operationen jag valde var LASEK och det gick mycket bra blev mycket nöjd. Läs mer
  • Tavga K
    Tavga K skrev om Lirema Ögonklinik
    de var väldigt trevliga och bra på sitt jobb och jag blev väldigt nöjd med resultatet Läs mer
  • Sokeina A
    Sokeina A skrev om Lirema Ögonklinik
    Väldigt trevlig personal. Tydliga med vad som ska göras och hur det ska göras, vilket får patienten att känna sig trygg och säker med vad som kommer att ske. Läs mer
  • Mylad C
    Mylad C skrev om Lirema Ögonklinik
    Några månader sedan tog jag beslutet att genomföra en ögonlaseroperation då jag fick nog av att använda glasögon/linser i vardagen. Jag undersökte närliggande kliniker och jämförde de mer etablerade som Memira och Vårda med de billigare som exempelvis Lirema. Slutsatsen och beslutet jag tog då var att utförandet av Lasek-operationen som jag var intresserad av är automatiserad och därmed borde valet av klinik spela mindre roll om en sådan operation skall genomföras.

Lirema erbjöd ett förmånligt pris med liknande teknologi som övriga kliniker. Visst blev man ställd att priset skulle kunna skilja så kraftigt gentemot sina konkurrenter men efter att ha läst recensioner här på reco.se om att majoriteten av kunder var positiva till deras vistelse hos Lirema tog jag en chansning och kontaktade dom.

En månad senare efter operationen kan jag verifiera, likt andras upplevelse, att min hos Lirema, från start tills nu, har varit felfri. Förundersökningen, operationen och efterkontrollerna har genomförts galant. Jag har känt mig trygg genom hela processen. Mestadels tack vare att jag har varit informerad kontinuerligt om operationen, bieffekterna, riskerna, läkningsprocessen, etc. Nu ser jag ca 90% av min synkapacitet och synen förbättras fortfarande dagligen.

Jag rekommenderar ögonkliniken Lirema om man vill genomföra laseroperationen Lasek då jag ser inte vitsen med att betala ett överpris till de övriga klinikerna. Låt er inte luras av det förmånliga priset de erbjuder, Lirema är grundliga och professionella.

Tack Lirema!

/En nöjd kund Läs mer
  • Jakob R
    Jakob R skrev om Lirema Ögonklinik
    Gjorde synundersökning för att få reda på vilka alternativ jag hade. Ringde upp några månader senare och bokade tid. Följde alla instruktioner och nu ser jag lite bättre än förut helt utan glasögon. Speciellt på långt håll.

Trevligt bemötande och professionellt hela tiden. Flexibla ned tider och korrekt info helt igenom. Läs mer

Nybrogatan 59, 114 40 Stockholm