Lirema Ögonklinik

Lirema Ögonklinik, sid 2

Varmt välkommen till Lirema Ögonklinik!

Du hittar våra kliniker på följande adresser:
Kungsgatan 54 i Stockholm
Södra vägen 10 i Göteborg
Nordenskiöldsgatan 18 i Malmö

Vi tycker att alla som behöver det ska har råd med ögonlaser! Vi erbjuder dig en skonsam och trygg ögonkirurgi med kvalitetssäkring av högsta klass. På vår ögonklinik får du behandling av erfarna ögonmikrokirurger som använder de bästa medicinska redskapen som finns på marknaden. Vi samarbetar också tätt tillsammans med kända tillverkare såsom Carl Zeiss Topcon, Oculus och Zeimer.

Efter ett besök hos oss får du möjlighet att se bra utan att du behöver använda glasögon eller kontaktlinser. Dessutom erhåller vi konkurrenskraftiga priser.

Boka tid för en konsultation och läs våra kunder tycker här!

Läs vad 283 kunder tycker om Lirema Ögonklinik 2

• Hannan B
    2019-12-05
    Jag gjorde Lasik ögonlaser och var så så så orolig i början men personalen där var så himla underbara o kära att dom får dig lugn och säker och glad dessutom. Hela processen tog som mest 5-10 min ingen smärta alls, eller kanske pytte lite känner man bara men inget man ska vara oroad över alls. Läkaren förklarar allt hon gör samtidigt under operationen. Sen finns det massa gott med choklad ute på väntrummet där man kan smaska sig på under tiden haha. Jag rekommenderar er starkt och har redan rekommenderat er till mina nära och kära och för alla som frågade efter operationen har jag rekommenderat er som dom BÄSTA I SVERIGE, för det är ni verkligen. Stort tack för att ni gjorde det ni lovade mig och tack för att ni tog hand om mig så här bra, och tack för att ni finns. Massa kramar från Hannan.B
    2019-08-25
    Supernöjd! Gjorde FS-Lasik på Nybrogatan förra veckan. Skickade först in en förfrågan, svar och tid för synundersökning samma dag. Mycket bra och seriös ögonundersökning och efter det bokade vi tid för operation en vecka senare. Dags för operation! Bedövning med droppar, sved ingenting. Operationen kändes knappt, inget sved eller gjorde ont på något sätt. Ögonen spänns upp och man tittar upp på en ljuspunkt i typ tre minuter per öga fram och tillbaka sen är det klart. Smidigt! Efter en kvart får man göra en snabb synundersökning och sen dags att åka hem. Åkte faktiskt hem kommunalt utan problem. MEN när bedövningen släpper efter några timmar, håll i dig i sängramen, då är det ca två timmar i fosterställning! Svider och rinner men som tur är så går det över. På kvällen var jag ljuskänslig men såg bra. Dagen efter, återkontroll, då plockas en skyddande lins bort och synundersökning bekräftade perfekt syn! Åter på jobbet dag tre. Nu har det gått några dagar och allt är frid och fröjd. Ser knivskarpt, ingen irritation, torrhet eller ljuskänslighet. Trevlig personal och snabba svar. Inga konstigheter. Rekommenderas!
    2019-05-12
    + Kompetent personal på konsultation. trevligt bemötande. Supernöjd med Lirema. Hela processen gick bra!

- Läkaren och assistenten talade på ett främmande språk tillsammans under operationen. Upplevdes som lite obehagligt. Var i övrigt inget att anmärka!
    2018-11-26
    Mycket bra!
    2018-11-21
    Gjorde FS-Lasik operationen och ångrar inte mott beslut. Mina förväntningar var höga och de tyxcker jag att Lirema lyckades med. Helt nöjd!
    2018-11-21
    Gjorde FS-Lasik.

Bra bemötande både innan och efter operation. Bra resultat av operationen. Motsvarade helt klart mina förväntningar!
    2018-11-15
    Very happy with the good services and the result of my laser eye surgery at Lirema.
    2018-11-11
    Fantastic experience and very knowledgeable staff, thank you!
    2018-11-09
    Mycket bra bemötande och trevlig persons. Operationen gick snabbt och smidigt. Rekommenderas starkt.
    2018-11-05
    Jag gjorde en lasek operation. Jag kunde inte ha önskat mig ett bättre bemötande. Fräch och fin klinik, trevlig och professionell personal. Jag är super nöjd med operationen, besöket, priset och resultatet! Rekommenderar lirema starkt :)
    2018-10-18
    Supernöjd. Bra info före och efter operation och under operationsdagen. Trots att jag fick byta metod på operationsdagen så fick jag otroligt bra bemötande och omhändertagande! Kunde inte vara med nöjd.
    2018-10-18
    fantastiska. skulle råda alla som funderar på ögonlaser att vända sig hit
    2018-10-12
    Lirema var jätte professionella och effektiva i sitt jobb. Jag är väldigt nöjd. Bra rättvisa priser.
  • Christopher S
    2018-10-10
    Har länge varit sugen på synkorrigering då jag såg väldigt dåligt (-9 i närsynthet). Var främst intresserad av Lasek då det är en mer skonsam metod. Gick till Lirema då de hade bra priser och bra betyg. Fick väldigt trevligt och proffsigt bemötande där vi gick igenom mina ögon och vilka möjligheter jag hade. Jag låg på gränsen för vad de brukar korrigera så blev väldigt glad för ett ok. Operationen var proffsig och snabb och jag kunde se helt ok efter ca 5 dagar när jag hade första efterkontrollen. Blev sedan bättre och bättre och vid nästa kontroll (ca 1 månad efter operationen) mätte vi perfekt syn i båda ögonen. Har inga besvär av torrhet eller sämre mörkerseende eller liknande. Allt är helt fantastiskt och jag kan inte vara nöjdare!
    2018-10-05
    Gjorde FS-Lasik på Lirema i Malmö. Kan inte vara mer nöjd. Mycket trevlig och kompetent personal. Blev väl förberedd på vad som skulle hända. Under op har kirurgen hela tiden berättat vad hon skulle göra och hur det skulle kännas. Jag är så himla nöjd och tacksam att jag gjorde det på Lirema. Har känt mig hela tiden trygg och välinformerad. Kommer rek Lirema till alla. Fick med mig hem antibiotika, ögondroppar, smärtstillande och tfn till ssk som jag kunde ringa under helgen (gjorde min op på en fredag). Kan inte beskriva hur nöjd jag är.
    2018-09-27
    Bemötandet har varit toppen! Alla som jobbar här får en att känna sig välkommen. De vet vad de gör och erbjuder priser som (vad jag vet) slår konkurrenterna. Från början, genom behandlingen och efter har jag känt mig lugn och fått support när det har uppkommit frågor eller funderingar. Nu har åtta månader gått sedan operationen och resultatet uppnådde förväntningarna redan efter 2-3 dagar. Perfekt syn på båda ögonen. Tack Lirema!
    2018-09-24
    Personalen på Lirema har varit helt fantastiska från första början. Personliga och proffsiga. Operationen, Lasek gick snabbt och smärtfritt. Dagen efter kunde jag köra bil till jobbet, självklart ljuskänslig men helt ok. Jag såg riktigt bra. Efter några dagar minskade även ljuskänsligheten. Veckan efter togs linserna ut och jag såg rätt bra på syntestet och var godkänd för bilkörning. Nu har det gått 1,5 vecka sedan operationen. I går körde jag motocross igen, utan linser (hade -3.0 på båda ögonen innan). Körningen gick utmärkt. Just nu har jag precis läst klart en godnatt saga för min son, utan läsglasögon vilket är bättre än vad som lovades inför operationen. Riktigt skönt att slippa linser samt att se bra igen. Tävlar gärna med min fru om vem som kan se bäst, t ex skyltar när jag kör bil. Jag brukar vinna :)
    Även att jag känner mig lite trött i ögonen och att det tar lite tid för dem att ställa in sig så är det helt klart redan ett jättebra resultat. Det skall ju fortsätta att bli bättre ett tag till. Detta är något som alla med synfel borde testa om det går att göra. I så fall tveka inte. Kan man gå till tandläkaren så kan man göra detta också.../ Stefan
    2018-09-03
    Trevligt bemötande, bra pris, snabb support! Har svårt att se att jag skulle få bättre service hos något av de dyrare företagen - enbart fått betala mer.
  • Nawres H
    2018-09-03
    Jag gjorde en laser operation (FS- LASIK ) hos Lirema och det var en underbar upplevelse för att efter en dag kunde jag se utan glasögon/ linse, vilken var en otrolig känsla.
    2018-08-30
    Gjorde en FS-Lasik. Allt har gått bra och jag är mycket nöjd
    2018-08-27
    Köpte Lasek Ögonlaser. Servicen var jättebra, flera kontroller och kontinuerlig kontakt gjorde att även under de svårare perioderna kändes tryggt. Enligt vad jag hört så är det inte lika bra service på en del av de större klinikerna.
    2018-07-16
    God bemötelse och kompetent personal
    2018-07-15
    År 2008 opererade man bort ett växande membran över gula fläcken på höger öga. Ögat hade från början kraftig astigmatism och trots att man samtidigt satte in ny korrigerande lins så blev resultatet dubbelseende med olika förstoringar och lutning mellan ögonen.Har försökt med yttre mjuk lins och glasögon, som fungerade ganska bra tills ögat blivit mer och mer irriterat av linsen.
    Har nu låtit Lirema göra en Lasek-behandling av höger öga. De var tveksamma på grund av min ålder (79) samt tidigare op.
    Nu fem månader senare är jag så otroligt nöjd med resultatet. Bägge ögonen arbetar precis som de ska. Stort TACK till Lirema.
    2018-07-12
    Helt enkelt utmärkt på från bemötande, informationen och själva behandlingen
    2018-07-11
    Kan varmt rekommendera Lirema Ögonklinik efter nyligen genomförd FS-LASIK. Jag upplevde samtliga i personalen som mycket vänliga, omhändertagande, professionella och skickliga i sin yrkesutövning. Jag är jättenöjd!
    2018-06-28
    Extremt bra & trygg personal. Som dubbel kollade allt så inget blev fel, svarade glatt på frågor & pressade inte mig att operera ögonen utan bara hjälpte mig förstå hur det går till, vad man ska tänka på mm. Extremt nöjd med kvaliten som skapade & den trygga atmosfären från första besök till sista.
    2018-06-28
    Jag hade haft linser och glasögon i nästan 20 år när jag för en månad sedan gjorde FS Lasik hos Lirema och jag har inte ångrat operationen en sekund!

Jag har gått från närsynthet med -1.75 och -1.50 till 100% syn på bägge ögonen (ser till och med bättre än förväntat!). Jag var väldigt nervös inför operationen men den var mycket lättare än vad jag hade föreställt mig att den skulle vara och kirurgen Simona var fantastisk under hela proceduren. Jag kunde se bra direkt efter operationen även om synen var lite dimmig i några dagar. På mitt vänstra öga såg jag perfekt redan samma dag medan synen på det högra ögat med astigmatism blev 100% efter ca 2 veckor. Efter operationen hade jag inte någon smärta alls utöver en kraftig sveda som höll i sig i ca 3 timmar efter operationen.

Lirema gör verkligen det de lovar och jag rekommenderar de till alla som vill bli av med glasögon eller linser. Tack Ferida, Renata och Simona för professionellt och trevligt bemötande!
  • Daniel B
    2018-06-27
    Servicen var helt suverän ifrån första kontrollen fram till efter kontrollerna. LASEK behandlingen gick snabbare än var de sa och jag hade inga problem eller smärtor efteråt.

Jag kan helt klart rekommendera Lirema Ögonklinik till andra som vill fixa till sin syn.
    2018-06-27
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    2018-06-26
    Jag genomgick en FS lasik operation , jag blev väldigt bra bemött , de är engagerade samt trevliga följer upp och bryr sig. Förväntningarna var stora jag hoppades på att allt skulle gå bra vilket jag personligen inte känner då jag har problem med ena ögat fortfarande efter 4 månader vilket jag inte hade innan operationen men trots det så rekommenderar jag lirema för andra jag känner har inte råkat ut för några problem hos dem så antar att jag har maximal otur eller att det blir bättre med tiden som de säger måste tillägga att de anser inte att problemet uppstår av en FS lasik operation
  • Mustafa A
    2018-06-21
    Jag betalade för LASEK operation ungefär 16.700kr och det var värt varenda krona, skulle betala mera om det behövdes!! Såklart hade jag smärta 3 dagar i rad efter operationen men ögonen läkte ändå snabbt tycker jag. Ljuskänslig blev man men det vart normalt efter typ 14 dagar.

Innan jag bokade undersökning tittade jag lite på nåra allmäna lasek operationer på internet, för att jag ska vara bekväm och känna mig behaglig. MEN Lirema gjorde mycket bättre och smidigare operation än det jag sett på internet, blev mycket imponerad 🌞🌞

Personalen och företaget är top-class alltså är bäst, kan inte bli bättre. Det var jätte spännande för mig. Jag kände tillit till dom från första mötet, trevliga och fullkunniga anställda. Väldig glad kirurg. Hela företaget är ordentligt erfaren i sitt branch, ingen snack om saken.

Nu har det gått mer än två månader sedan operationen och min syn är prima optimal. Jag skulle villja ge 6 stjärnor av 5 om det gick.
    🏅🏅🏅🏅🏅🏅
    2018-06-15
    Bra personal och resultat. För att inte tala om priset jag bor i växjö och det var ekonomiskare för mej att åka till Lirema i Stockholm och bo på hotell. Än att att utföra samma operation hos annan mer kändare klinikföretag som bl a finns i Växjö.,
    2018-06-15
    Personalen bemötte mig på ett mycket bra sätt, verkade kunnig och var bra på att informera genom hela processen. Jag kände mig omhändertagen och trygg under själva ingreppet.
    Än så länge är resultatet över all förväntan (jag valde FS-LASIK) och jag är helnöjd med Lirema, jag kan varmt rekommendera dem!
    2018-06-10
    The consultation and the eye examinations prior the surgery was extensive. The surgery was quick and I felt well taken care of by the personal
    2018-06-10
    Välbemötande personal som levde upp till förväntningarna och lite till!

Verkligen värt pengarna! De har fräsch och modern utrustning.
    2018-06-05
    Superbra bemötande från alla som jobbar här! Är riktigt nöjd med operationen och en månad efter så har jag inga bekymmer och ser bra både framför dator och på långt håll.
    2018-05-16
    Great results, kind staff and qualified doctors. They take great care of you and are always accessible when you need to discuss something.
    2018-05-16
    Jag är mycket nöjd med både den service och det resultat jag fick hos Lirema Ögonklinik.Trevligt och proffesionellt bemötande från alla, receptionist som undersökande optiker och de som genomförde operationen. Att de som genomförde oerationen pratade engelska var inte det minsta problematiskt. Jag fick enkla och lättförståeliga instruktioner och kände mig trygg under operationen. Nu så här efteråt kan jag inte förstå att jag väntade så länge med att göra operationen, det är ju så fantastiskt att vakna varenda morgon och se allt klart och tydligt!
  • Arvid Emanuel U
    FS LASEK.

Jag blev rekommenderad LASEK av Ferida då jag boxas mycket och har toppiga hornhinnor, en bra rekommendation efter en lång och ordentlig förundersökning.

Inför operationen var jag nervös då jag har hört att det ska göra väldigt ont men är i skrivande stund fortfarande förvånad:
    Operationen tog bara någon minut, det gjorde inte ett dugg ont men var lite obehagligt då jag är väldigt känslig när det kommer till mina ögon, efter operationen kom dock INGEN smärta alls, lite småskav med bandage-linserna bara men efter vi tog ut dem tre dagar efter operationen kändes det helt perfekt! Synen var dålig första 3-4 dagarna efter operationen men vart bra redan efter en vecka.

Jag har inte haft några problem med varken ljuskänslighet eller torrhet, nu en månad efter operationen känns allt perfekt(det gjorde det redan en vecka efter operation).

Lirema, Renata och Ferida har hjälpt till, svarat snabbt och bra på alla mina frågor inför samt efter operationen så att jag känt mig trygg under hela processen!

Mitt tips till alla som överväger att genomföra en ögonoperation: ring till Lirema först.
    2018-05-07
    Supernöjd med denna klinik, duktig och trevlig personal! Och är underbart att gå från glasögon/linser till att ha perfekt syn utan. Väldigt glad och nöjd över min Lasek operation!
  • Tugay T
    2018-05-05
    Gjorde en Fs-Lasik för 8 dagar sedan. Såg dåligt 3-4 dagarna och var väldigt torr om ögonen. De va inte alls som folk berättat att de kunde titta på tv samma kväll å så. Nu 9 dagar senare ser jag nästan perfekt, ca 90%. Återstår hur mycket bättre min syn kommer bli

Rekomenderar kliniken!
  • Henrik L
    2018-05-04
    Kunde inte vara mer nöjd med Lirema. Allt har fungerat helt perfekt och alla har varit väldigt professionella och hjälpsamma: från första undersökningen, till operationsdagen och sedan för efterkontroll. Rekommenderas varmt!
    2018-04-30
    Rekomenderar starkt! Personalen är duktiga. Nu är det 8 veckor sedan min operation och jag ser 100% . Bra jobbat.
    2018-04-30
    Hela processen - perfekt! Rekommenderas starkt :)
    2018-04-23
    Jag var först skeptisk och rädd till att göra en ögonoperation. Men när jag fick det i present blev jag ju tvungen. Och det ångrar jag inte en sekund. Från -6 till 0,25 - så typ perfekt syn! Gjorde FS-Lasik hos Lirema och fick ett otroligt proffsigt och gulligt bemötande - i allt från information innan, under och efter besöket. De är så duktiga och personliga så jag kände mig trygg hela tiden! Idag är jag väldigt glad att jag gjort en ögonoperation och att jag gjorde den hos Lirema!
    2018-04-22
    Stor erfarenhet, funktioner, garanti och bra behandling efter operation
    2018-04-20
    Rekomenderar Lirema starkt! Fantastiskt bemötande på kliniken. Man känner sig trygg i deras händer. Nu är det 4 veckor sedan min operation och jag ser helt perfekt. 5/5.
    2018-04-20
    Jag köpte laser operation.
    Jag blev bemött med glädje och omtänksamhet.
    Alla förväntningar blev uppfyllda och gjorde mig nöjd.
  • Nestor S
    2018-04-19
    En fantastiskt och varm mottagande från början till slut. Med ett leende och ödmjukhet har de tagit hand om allt på ett väldigt fint sätt. Är otroligt glad att jag valde Lirema.se
    Rekommenderar starkt.
    2018-04-19
    Mycket vänligt bemötande. Respekterade att jag var nervös och nojig och bemötte det på allvar och tog det seriöst. Generellt nöjd med lasern också.