Living Furniture AB

Läs vad 5 kunder tycker om Living Furniture AB

• Paulina Anna Elinor B

2019-08-06

Paulina Anna Elinor B skrev om Living Furniture AB
    Jag beställde (och betalade för) ett bord och sex stolar från Living i början av juli. Anledningen att jag valde Living var att de angav på sajten att leveranstiden skulle vara 3-9 arbetsdagar, vilket passade min tidsram. Efter tio dagar hade jag dock inte hört ett knyst om min leverans, så jag bestämde mig för att kontakta kundtjänst. Det visade sig dock vara lättare sagt än gjort.

Under flera dagar försökte jag på alla möjliga vis komma i kontakt med Living. Jag ringde upprepade gånger (alltså så många gånger att jag till slut nästan skämdes), mejlade på tre olika mejladresser och skrev på Facebook. Företaget verkade ha gått upp i rök. Till slut fick jag i alla fall svar i chatten på Facebook, av en trevlig kille som sa att han skulle be kundtjänst kontakta mig. Det hände (föga förvånande) inte. Efter ytterligare några dagar fick jag svar på ett av mina (allt mer desperata) mejl, där det stod att försändelsen "slarvats bort", men att den skulle vara på väg nu. Då hade jag väntat i nästan tre veckor (och anledningen till att jag ens valde Living från början var att jag verkligen behövde leveransen innan ett visst datum som vid beställningen låg elva dagar bort).

När leveransen väl anlände var lättnaden – trots förseningen – ändå stor. Dock skulle lyckan bli kortvarig. Ett av paketen var nämligen helt krossat och den ena stolen i paketet var av på mitten. Budkillen sa att han "aldrig sett något mer misshandlat paket". Enligt Bring anlände paketet så till dem (det här vet jag såklart inte om det är sant, men när jag kontaktade Living angående det fick jag inget svar). Sändningen skickades i alla fall tillbaka den 22 juli. Sedan dess är det hel tyst från Living, och jag hyser inga större förhoppningar om att få mina sista två stolar.

Jag har full förståelse för att det varit semestertider och att man alltid får räkna med förseningar när man beställer grejer. Men att det ska vara såhär omständigt att få tag på ett företags kundtjänst, och att så mycket ska strula på samma gång, det har jag tyvärr svårt att avfärda som otur. Living är säkert en supermysig butik, och har uppenbarligen ett bra utbud av fina grejer, men mitt tips är verkligen att undvika att handla från sajten. Läs mer
    Anton L gillar detta
  • Christine V

2018-08-24

Christine V skrev om Living Furniture AB
    Vi har varit väldigt nöjda med ett soffbord som vi köpte för några år sedan på Living och nu köpte vi även en matplatslampa samt ett buffeskåp. Allting fungerade perfekt med köpet och ett extra plus i kanten för hemleveransen, där chauffören var så otroligt serviceminded och hjälpte mig att flytta upp det gamla skåpet på ovanvåningen. Han tog också med sig emballaget. Plus i kanten!! Och möbeln + lampan är väldigt fina och känns som bra kvalitet. Läs mer
  • 2009-07-27

Anders B skrev om Living Furniture AB
    Väldigt fina möbler. Möbler av mycket hög kvalitet!
    Bra ställe om man vill ha lite udda saker som inte finns på Ikea, Ilva eller Europamöbler eller liknande. Läs mer
  • Ami H

2008-02-15

Ami H skrev om Living Furniture AB
    En möbelaffär för dig som söker det som du inte hittar i var och varannan affär, typ IKEA eller ILVA. Här finns de lite udda möblerna och tillbehören. Här kan du också samla på tips och idéer. En affär som döljer rum efter rum med bord, stolar, soffor, sideboard men också har kuddar, vaser och lite mattor.
    Det är faktiskt inte heller så dyrt. Läs mer
  • Kerstin A

2008-01-29

Kerstin A skrev om Living Furniture AB
    I denna möbelaffär hittar du det mesta till ditt hem. Det är möbler som har en annan sorts kvalitet om du jämför med IKEA t. ex så är inte detta ställe ett massproducerat, vilket jag inte säger är fel. Jag har inhandlat både tvbänk och soffbord här till ett pris som är högre än just IKEA, men å andra sidan kanske du ibland vill ha något extra i ditt hem. Hemleverans fungerar fint och även om du inte har bil så i mitt fall lånade de ut en kärra och på den vägen drogs soffbordet hem ;) Trevlig personal som verkligen är serviceinriktade. Du väljer att betala hela summan eller 20% av prissumman när det gäller de större möbelinköpen. Jag har även planer på att införskaffa en hatthylla därifrån. De har som sagt ett trevligt utbud och en hel del i materialet ek. Butiken får 5/5 recos. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte