Alla kategorier Hälsovård Västra Götaland Göteborg Living Life Center

Living Life Center

Vasagatan 42, 411 37 Göteborg — Visa karta

Living Life Center i Göteborg har en spetskompetens inom Trikologi (läran om hår och hårbotten) samt hår-, hårbotten och hud MicroCAMERA® undersökningar. Tappar du hår eller har du hudproblem? - då har du kommit rätt!

Håret och hårbotten är ett av alla de organ som finns i kroppen. Samtliga enskilda organ i kroppen är beroende och påverkas av varandra och av allt som händer i omgivningen. Den fysiska och den psykiska hälsan avgörs beroende på hur och var du lever ditt liv och hur din sociala situation ser ut.

Living Life Center är specialiserad på problem som tar sig uttryck i förändringar i huden, håret och hårbotten. Vi har över tolv år erfarenhet att diagnostisera och behandla hårproblem. Det kan gälla: håravfall, mjällproblem, mjälleksem, torrt eller fett hår, acne, psoriasis, rubbningar i ämnesomsättning, felaktig kosthållning, mm. Utifrån resultatet rekommenderar vi en individuellt anpassad behandling, naturbaserade hårprodukter eller går vi vidare till kompletterande ämnesomsättningstester och hårmineralanalys.

Sofie Waller som är kvinnan bakom Living Life Center kombinerar den moderna kunskapen som finns i branschen med det holistiska tankesätt och stor engagemang för varje enskilt individ.

Våra ordinarie öppettider finner du till höger och på torsdagar tar vi emot kunder hos NH2 Hälsokostbutik på Linnégatan 76.

Varmt välkommen!

Du hittar Living Life Center på Vasagatan i Göteborg.
Öppet just nu
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 17 kunder tycker om Living Life Center

• Merja S
    Merja S skrev om Living Life Center
    Jag har under snart ett års tid haft problem med smärta i ryggslutet. Detta har jag gått på sjukgymnastik för och även "vanlig" massage. Jag provade på en ryggbehandling hos Sofie på Living Life Center och kände faktiskt en klar förbättring redan dagen efter! Tog två behandlingar till efter det tillfället och nu tre veckor efter så håller sig den känslan av att ryggen är så mkt bättre. Den är inte helt smärtfri, men väldigt mkt bättre och känslan har som sagt hållt i sig. Jag är helnöjd med det resultatet!
  • Ida T
    Ida T skrev om Living Life Center
    Bra bemötande, kunnig och engagerad i dig som kund.
  • Vivianne B
    Vivianne B skrev om Living Life Center
    Jag sökte hjälp p g a ryggbesvär, bl a ischias. Jag hade tidigare svårt att sitta i bil, buss och flygplan långa sträckor. Nu efter en tids behandling på Living Life Center har mina besvär i stort sett försvunnit. Jag har den senaste tiden suttit i flygplansstol cirka 5 timmar utan besvär. Jag är mycket glad och tacksam över min förbättring.
    Tack till Sofie från en nöjd kund!
  • Rickard C
    Rickard C skrev om Living Life Center
    Sofie vet vad hon pratar om och man ser att hon är kunnig inom sitt område.

Hjälp mig med mitt mjällbesvär.
  • Bo T
    Bo T skrev om Living Life Center
    Främst fått hjälp med att balansera upp i kroppen förekommande näringsämnen, mineraler, syra-basbalans samt förekomsten av fria radikaler. Detta indirekt gett mig bättre håräxt men jag har även fått direkta behandlingar för håret. Även några ljus- och hudbehandlingar. Har köpt mineraler, vitaminer, basiska produkter samt hår- och hårbottensprodukter.
    Har bemöts av ett ovanligt starkt engagemang och stor kundinlevelse.
    Fått ut mycket mer än vad jag jag från början förväntade mig när jag första gången tog kontakt med företaget p.g.a. av mina problem med hår- och hårbotten. Kan verkligen rekommendera Living Life Center.
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Living Life Center
    Tog kontakt med Living life center då jag har haft problem med saker som lättare eksem i ansiktet, torr hårbotten och ulcerös kolit. Har efter mitt första besök haft kontinuerlig kontakt i flera år, schampot fungerar jättebra får håret. Mina andra problem fins alltid där men får alltid bra tips gällande kost och andra produkter som minskar mina problem betydligt.
  • Marika S
    Marika S skrev om Living Life Center
    Proffsigt och kunnigt bemötande och hjälp med att få ordning på hårbottens problem, testat produkter under 1 månad och blivit hjälpt till 100 procent. Rekommenderar alla att gå hit!
  • Kristina J
    Kristina J skrev om Living Life Center
    Sofie Waller på Living Life Center har under de senaste två åren arbetat med mig och mitt problematiska håravfall. Kunnig, kompetent och mycket ödmjuk.

Jag använder endast de produkter hon har till försäljning som är naturprodukter.
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Living Life Center
    Jag upplever vid varje kontakt enormt stor kompetens och gedigen service. Resultat har för mig varit ett faktum.
  • Mia L
    Mia L skrev om Living Life Center
    Vill ge mina bästa rekommendationer vad gäller Living Life Center och Sofie Waller. Hon har ett mycket professionellt och kunnigt förhållningssätt och är lyhörd, empatiskt och engagerad gentemot sina kunder.
  • Jurgita D
    Jurgita D skrev om Living Life Center
    Jag kan rekommendera till alla. Mina ryggsmärtor började blekna bort efter tre behandlingar.
  • Camilla R
    Camilla R skrev om Living Life Center
    Sofie på Living Life Center är oerhört kunnig och Inger ett stort förtroende vid rådgivning/behandling. De hårprodukter som jag har fått rådet att använda efter undersökning av min hårbotten med ultraljudsundersökning av Sofie har lett till att mitt hår har fått tillbaka sin ursprungliga hårkvalitet och lyster samt fått bort torrhet och irriterad hårbotten som jag tidigare hade. Jag kan bara varmt ge min allra bästa rekommendationer till företaget Living Life Center och Sofie.
  • Astrid R
    Astrid R skrev om Living Life Center
    Sedan jag fick kontakt med företaget har jag känt att mina hårproblem - ökad förlust av hårstrån - kommer att lösa sig. Inledningsvis har jag blivit väl bemött med information, omtanke och nya kunskaper om hur hår och hårbotten kan behandlas. Produkterna jag blivit rekommenderad har fungerat, och lyckligtvis inte ruinerat mig! Under behandlingens gång har jag märkt tydliga resultat: det onormalt stora håravfallet har avstannat. Därtill kan jag glädja mig åt en tydlig nyproduktion av hårstrån. Spännande! Sist men inte minst: Sofie Waller som driver företaget är trevlig och omsorgsfull! Tack från Astrid Roxenholt
  • Carolina T
    Carolina T skrev om Living Life Center
    Jag träffade Sofie i början av 2015 då jag hade problem med min hårbotten samt håravfall. Sofie gjorde en grundlig undersökning och rekommenderade produkter som har hjälpt mig med mina besvär.

Sofie Waller förmedlar både kunskap och positiv energi och jag är glad att jag hittade Living Life Center.

Jag kan verkligen rekommendera kunder att besöka Living Life Center.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Living Life Center
    Mycket professionellt bemötande och kunnighet i området gällande håravfall.
    Även bra råd och rekommendationer när det gäller kost och vitaminpreparat.
    Sofie har ett trevligt bemötande och ägnar stor tid och engagemang till kunden.
  • Anders O
    Anders O skrev om Living Life Center
    Jag blev rekommenderad Living life Center och sökte hjälp för någon sorts mjäll som jag hade haft i många år. Redan vid första besöket fick jag en diagnos att jag hade en sorts medfödd psoriasis. Jag blev rekommenderad en kur med hårtvätt och inpackningsolja och redan efter någon vecka började "mjällen" minska. Vid andra besöket var besvären i stort borta. Jag sköter numera detta själv och är nu utan symptom. Living Life Center har gjort ett fantastiskt arbete och jag vill å det varmaste rekommendera företaget. Inga problem med "damm" på mörk skjorta eller kavaj längre.
  • Robert K
    Robert K skrev om Living Life Center
    Bra bemötande. Lätt att få tid.

Vasagatan 42, 411 37 Göteborg