Alla kategorier Hälsovård Västra Götaland Göteborg Living Life Center

Living Life Center

Vasagatan 42, 411 37 Göteborg — Visa karta

Välkommen till LLC, Living Life Center. Har du hår-, hud- eller ryggproblem så lindrar vi dina problem! Håret och hårbotten är ett av alla de organ som finns i kroppen, samtliga enskilda organ i kroppen är beroende och påverkas av andra organ och av vad som händer i omgivningen. Den fysiska och den psykiska hälsan avgörs beroende på hur och var du lever ditt liv och hur din sociala situation ser ut. Hos oss på Living Life Center är vi specialiserade på problem som tar sig uttryck i förändringar i huden, håret och hårbotten.

När du kommer till oss på Living Life Center är det första steget att genomföra en noggrann undersökning av hårbottens kondition och hur håret mår. Det här är någonting vi genomför med hjälp av en mikrokamera samt ett mikroskop. Utifrån resultatet går vi sedan vidare med en riktad behandling eller om det finns behov, en större blodanalys, pH-värdetest, kostallergitest “Food Detective”, ämnesomsättningstest eller hårmineralanalys.

Sofie Waller som är kvinnan bakom Living Life Center menar att en kombination av den modena kunskapen som finns i branschen och den österländska filosofin karaktäriserar hennes tankesätt. Living Life Center och framförallt Sofie har blivit framgångsrik på grund av hennes helhetstänk och engagemang för varje enskilt individ. Hon menar att allt är lika viktigt, från att ha en modern utrustning till diagnostikmetoder, kompletterande tester, verksamma ingredienser och utformning av behandlingar som kopplas till gamla europeiska och asiatiska kurtraditioner.

Du hittar Living Life Center på Vasagatan i Göteborg, varmt välkommen!
Öppet just nu
Sön: Stängt

Läs vad 9 kunder tycker om Living Life Center

• Andreas B
    Andreas B skrev om Living Life Center
    Jag upplever vid varje kontakt enormt stor kompetens och gedigen service. Resultat har för mig varit ett faktum.
  • Mia L
    Mia L skrev om Living Life Center
    Vill ge mina bästa rekommendationer vad gäller Living Life Center och Sofie Waller. Hon har ett mycket professionellt och kunnigt förhållningssätt och är lyhörd, empatiskt och engagerad gentemot sina kunder.
  • Jurgita D
    Jurgita D skrev om Living Life Center
    Jag kan rekommendera till alla. Mina ryggsmärtor började blekna bort efter tre behandlingar.
  • Camilla R
    Camilla R skrev om Living Life Center
    Sofie på Living Life Center är oerhört kunnig och Inger ett stort förtroende vid rådgivning/behandling. De hårprodukter som jag har fått rådet att använda efter undersökning av min hårbotten med ultraljudsundersökning av Sofie har lett till att mitt hår har fått tillbaka sin ursprungliga hårkvalitet och lyster samt fått bort torrhet och irriterad hårbotten som jag tidigare hade. Jag kan bara varmt ge min allra bästa rekommendationer till företaget Living Life Center och Sofie.
  • Astrid R
    Astrid R skrev om Living Life Center
    Sedan jag fick kontakt med företaget har jag känt att mina hårproblem - ökad förlust av hårstrån - kommer att lösa sig. Inledningsvis har jag blivit väl bemött med information, omtanke och nya kunskaper om hur hår och hårbotten kan behandlas. Produkterna jag blivit rekommenderad har fungerat, och lyckligtvis inte ruinerat mig! Under behandlingens gång har jag märkt tydliga resultat: det onormalt stora håravfallet har avstannat. Därtill kan jag glädja mig åt en tydlig nyproduktion av hårstrån. Spännande! Sist men inte minst: Sofie Waller som driver företaget är trevlig och omsorgsfull! Tack från Astrid Roxenholt
  • Carolina T
    Carolina T skrev om Living Life Center
    Jag träffade Sofie i början av 2015 då jag hade problem med min hårbotten samt håravfall. Sofie gjorde en grundlig undersökning och rekommenderade produkter som har hjälpt mig med mina besvär.

Sofie Waller förmedlar både kunskap och positiv energi och jag är glad att jag hittade Living Life Center.

Jag kan verkligen rekommendera kunder att besöka Living Life Center.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Living Life Center
    Mycket professionellt bemötande och kunnighet i området gällande håravfall.
    Även bra råd och rekommendationer när det gäller kost och vitaminpreparat.
    Sofie har ett trevligt bemötande och ägnar stor tid och engagemang till kunden.
  • Anders O
    Anders O skrev om Living Life Center
    Jag blev rekommenderad Living life Center och sökte hjälp för någon sorts mjäll som jag hade haft i många år. Redan vid första besöket fick jag en diagnos att jag hade en sorts medfödd psoriasis. Jag blev rekommenderad en kur med hårtvätt och inpackningsolja och redan efter någon vecka började "mjällen" minska. Vid andra besöket var besvären i stort borta. Jag sköter numera detta själv och är nu utan symptom. Living Life Center har gjort ett fantastiskt arbete och jag vill å det varmaste rekommendera företaget. Inga problem med "damm" på mörk skjorta eller kavaj längre.
  • Robert K
    Robert K skrev om Living Life Center
    Bra bemötande. Lätt att få tid.

Vasagatan 42, 411 37 Göteborg