Living Life Center

Living Life Center

About company

Välkommen till Living Life Center med en kundmottagning i Göteborg och en webbutik för alla som bryr sig om sitt hår och om sin hälsa. Hos oss kan du få hjälp med: Håravfall, Mjällbildning, Fett eller torrt hår, Tunt och livlöst hår, Klåda, Eksem, Psoriasis eller andra oönskade förändringar....

27 omdömen om Living Life Center

Maria R
Wrote about Living Life Center

Jag fick kontakt med Living Life Center genom annonsen i Göteborgs Posten för problem i hårbotten. Blev mycket nöjd både med behandlingen och uppföljningen. M

Svar från Living Life Center

Hej Maria! Tack för din omdöme och att du är en trogen användare av MonRin hårvårdsprodukter.

Marie T
Wrote about Living Life Center

Jag gjorde en undersökning på LLC och fick se förstorade bilder på min egen hårbotten. Jag tycker att alla ska göra det. Jag fick tvätta håret med mjällschampo som gett önskat resultat och mitt hår sitt naturliga glans och lyster Marie

Svar från Living Life Center

Tack Marie! Jag är så glad att du är nöjd och gillar ditt hår igen.

Helene N
Wrote about Living Life Center

Mycket gott bemötande. Har ett stort förtroende för living life center

Svar från Living Life Center

Tack Helen för ditt förtroende och för att du är en av mina trogna kunder.

Marita A
Wrote about Living Life Center

Hade fet mjäll med håravfall och klåda. Sofie Waller hjälpe mig med sina stora kunskaper i ämnet. Mycket fint bemötande. Numera använder jag alltid Mon Rins schampo och varvar med deras mjällschampo. Superbra 👏👏👏

Svar från Living Life Center

Hej Marita! Tack att du valde Trikologi och Mon Rin produkter som en lösning för dina hår- och hårbottenproblem. Det inte alltid man vet att håret drabbas av fett mjäll eftersom det flagnar inte lika synligt som torrt mjäll. Jag är mycket glad att du är nöjd med resultatet. Vänligen Sofie Waller

Anna-karin W
Wrote about Living Life Center

Sofie på LLC är fantastiskt duktig! Alltid kunnig och professionell. Därtill alltid ett genuint engagemang och varmt bemötande. Jag har fått mycket hjälp av trikologisk behandling. Använder sedan år tillbaka alltid LLC:s produkter då jag är supernöjd med dessa.

Svar från Living Life Center

Hej Anna-Karin! Tack för din uppskattning och den fina omdöme om mottagningen, trikologi som är grunden för den naturliga hårvårdsrutinen samt Mon Rin produkter. Vi har jobbat med Mon Rin produktserien i över femton år och vi är stolta över att ha så trogna kunder som du. Vänligen Sofie Waller

Annika M
Wrote about Living Life Center

Hade öm hårbotten och ringde Living Life Center där jag fick en tid redan dagen efter. Blev väl mottagen av Sofie som filmade hårbotten vilket jag själv samtidigt kunde se på en skärm. Jag fick sedan en "biologilektion" om hårbotten och dess funktioner som var väldigt intressant att lyssna på! Utifrån mina symptom rekommenderade hon produkter som jag sedan köpte och nu använt ca 3 gånger. Skillnaden är redan massiv och hårbotten/håret känns renare, fräschare och framförallt friskare! Är supernöjd över besöket och även om...

Svar från Living Life Center

Hej Annika! Så fint att höra att du känner en förbättring! Av egen erfarenhet så kan jag bekräfta att din hårbottenkur kommer att bestå av färre produkter. Det enda du kommer att behöva tänka på i fortsättningen är att du ska alltid köpa schampo som passar din hudtyp samt att du ska inte använda hårvårdsprodukter som stannar kvar på hårbotten.

Matilda P
Wrote about Living Life Center

Sofie på LLC gav mig engagerad rådgivning under hårkonsultationen och rekommenderade mig passande produkter för min feta hårbotten. Otroligt nöjd! Tidigare blev håret fett snabbt, och jag kände att jag behövde tvätta det ofta. Men med MonRin-produkterna känns håret mycket starkare och glansigare, och jag behöver tvätta det mycket mer sällan än innan. Rekommenderar varmt LLC!

Svar från Living Life Center

Hej Matilda! Tusen tack för ditt fina omdöme, att du gillar ditt schampo och att du är en trogen användare av Mon Rin hårvårdsserien.

Elina T
Wrote about Living Life Center

Jag har nu använt MonRin-produkterna för behandling av min hårbotten i ca 1 vecka. Det jag redan märkt är att hårbotten kliar och sticker mycket mindre nu. Jag hoppas såklart på bra resultat på mitt håravfall/uttunnade hår. Men så långt är produkterna en positiv upplevelse. Sofie Waller gav ett proffesionellt och trevligt intryck. Jag kan absolut rekommendera LLC.

Svar från Living Life Center

Hej Elina! Tack för din positiva kommentar! Det finns en starkt inrotad föreställning om att det är håret vi ska tvätta – trots att det egentligen är hårbotten vi ska behandla. Detta tankesätt gör att många människor väljer schampo utifrån hårets kvalitet i stället för att bygga sina hårvårdsrutiner på behandling av hårbotten. Du fick bio-aktiva Mon Rin produkter för att balansera talgproduktion, dämpa inflammation samt stimulera blodcirkulation som i sin tur kommer att stärka hårsäckar och bildning av nya hårstrån kommer att öka.

Ralph Ö
Wrote about Living Life Center

Jag sökte hjälp för torr hårbotten. Sofi gav mig en mer ingående beskrivning på vad mitt bekymmer består av. Hon gav ett mycket trevligt och proffsigt intryck och jag köpte en del medikament som hon föreslog. Jag har för några dagar sedan börjat använda dessa och det känns OK. Hoppas det på sikt ger resultat. Det bemötande jag fick ger mig den förhoppningen.

Svar från Living Life Center

Hej Ralph! Tack för det fina omdöme. Det är bra att du sökte hjälp för problemet eftersom ett bra val av hårvårdsprodukter är mycket viktigt. Du är välkommen på en kontroll och jag ser fram emot att vi kommer att se en förbättring..

Mona M
Wrote about Living Life Center

Fäller mycket hår och har kliande hårbotten så jag tänkte att det inte vore dumt att kolla upp hur min hårbotten mår. Proffesionellt bemötande och väldigt trevligt besök. Fick bekräftat att jag inte rengör hårbotten ordentligt med hjälp av mikroskop och jag fick även se bilderna själv vilket var jätte bra så man inte känner sig ”lurad” eller Får känslan av att ”det är som jag säger, lita på mitt ord bara”. Fick bra tips på vad jag ska göra och ska på återbesök om ca 1 månad för att se om det blivit bättre. Rekommenderar till alla som har problem/vill förstå sitt hår bättre.

Svar från Living Life Center

Hej Mona! Tack för ditt fina omdöme. Jag är själv mycket nyfiken på hur din hårbotten kommer att se ut om en månad. Följ de nya hårvårdsrutiner noggrant och använd inte balsam metoden på hårbotten. Det är en rekommendation som jag ger till alla kunder som hade varit hos mig med liknande problem som dina. Vi ses snart igen!

Merja S
Wrote about Living Life Center

Jag har under snart ett års tid haft problem med smärta i ryggslutet. Detta har jag gått på sjukgymnastik för och även "vanlig" massage. Jag provade på en ryggbehandling hos Sofie på Living Life Center och kände faktiskt en klar förbättring redan dagen efter! Tog två behandlingar till efter det tillfället och nu tre veckor efter så håller sig den känslan av att ryggen är så mkt bättre. Den är inte helt smärtfri, men väldigt mkt bättre och känslan har som sagt hållt i sig. Jag är helnöjd med det resultatet!

Svar från Living Life Center

Hej Merja! Tack för ditt förtroende och att du gick på flera behandlingar än en. Oftast räcker det med 3 behandlingar. Det var ett tag sedan du hade varit hos mig och jag hoppas att ryggen inte värker som förr. Hoppas du ha det bra under den svåra Corona tiden. Vänligen Sofie

Ida T
Wrote about Living Life Center

Bra bemötande, kunnig och engagerad i dig som kund.

Svar från Living Life Center

Hej Ida! Tack Ida för din fina omdöme. Vi hade en lång väg att gå men vi hade nått den resultat du önskade. Och det är för mig den bästa motivation att fortsätta sprida kunskap om trikologi och att alla kan få friskare hår. Det gäller bara att veta vilken hårvårdsrutin och vilka hårvårdsprodukter passar just ditt hår och din hårbotten.

Vivianne B
Wrote about Living Life Center

Jag sökte hjälp p g a ryggbesvär, bl a ischias. Jag hade tidigare svårt att sitta i bil, buss och flygplan långa sträckor. Nu efter en tids behandling på Living Life Center har mina besvär i stort sett försvunnit. Jag har den senaste tiden suttit i flygplansstol cirka 5 timmar utan besvär. Jag är mycket glad och tacksam över min förbättring. Tack till Sofie från en nöjd kund!

Svar från Living Life Center

Tack Vivianne! Det har gått några år och vi brukar ses hos mig då och då, ibland mer regelbundet. Dina ryggbesvär är oväsentliga samt är du fri från ischias. Bakom det fina resultat ligger fysiskt aktivitet du är duktig på och du försätter med behandlingar i förebyggande syfte.

Rickard C
Wrote about Living Life Center

Sofie vet vad hon pratar om och man ser att hon är kunnig inom sitt område. Hjälp mig med mitt mjällbesvär.

Svar från Living Life Center

Tack Rickard! Jag kan faktiskt bekräfta att kunskap inom Trikologi hade blivit min passion.

Bo T
Wrote about Living Life Center

Främst fått hjälp med att balansera upp i kroppen förekommande näringsämnen, mineraler, syra-basbalans samt förekomsten av fria radikaler. Detta indirekt gett mig bättre håräxt men jag har även fått direkta behandlingar för håret. Även några ljus- och hudbehandlingar. Har köpt mineraler, vitaminer, basiska produkter samt hår- och hårbottensprodukter. Har bemöts av ett ovanligt starkt engagemang och stor kundinlevelse. Fått ut mycket mer än vad jag jag från början förväntade mig när jag första gången tog kontakt med företaget...

Patrik A
Wrote about Living Life Center

Tog kontakt med Living life center då jag har haft problem med saker som lättare eksem i ansiktet, torr hårbotten och ulcerös kolit. Har efter mitt första besök haft kontinuerlig kontakt i flera år, schampot fungerar jättebra får håret. Mina andra problem fins alltid där men får alltid bra tips gällande kost och andra produkter som minskar mina problem betydligt.

Svar från Living Life Center

Tack Patrik att du kommer alltid tillbaka och jag är glad att Mon Rin schampo passar dig bäst.

Marika S
Wrote about Living Life Center

Proffsigt och kunnigt bemötande och hjälp med att få ordning på hårbottens problem, testat produkter under 1 månad och blivit hjälpt till 100 procent. Rekommenderar alla att gå hit!

Kristina J
Wrote about Living Life Center

Sofie Waller på Living Life Center har under de senaste två åren arbetat med mig och mitt problematiska håravfall. Kunnig, kompetent och mycket ödmjuk. Jag använder endast de produkter hon har till försäljning som är naturprodukter.

Andreas B
Wrote about Living Life Center

Jag upplever vid varje kontakt enormt stor kompetens och gedigen service. Resultat har för mig varit ett faktum.

Svar från Living Life Center

Tack Andreas att du är en trogen kund och användare av Mon Rin produkter.

Linda Maria Viktoria L
Wrote about Living Life Center

Vill ge mina bästa rekommendationer vad gäller Living Life Center och Sofie Waller. Hon har ett mycket professionellt och kunnigt förhållningssätt och är lyhörd, empatiskt och engagerad gentemot sina kunder.

Svar från Living Life Center

Tusen tack för den fantastiska omdömen och din uppskattning. Jag bli alltid glad när jag hör från mina kunder att det jag jobbar med faktiskt hjälper.

Jurgita D
Wrote about Living Life Center

Jag kan rekommendera till alla. Mina ryggsmärtor började blekna bort efter tre behandlingar.

Camilla R
Wrote about Living Life Center

Sofie på Living Life Center är oerhört kunnig och Inger ett stort förtroende vid rådgivning/behandling. De hårprodukter som jag har fått rådet att använda efter undersökning av min hårbotten med ultraljudsundersökning av Sofie har lett till att mitt hår har fått tillbaka sin ursprungliga hårkvalitet och lyster samt fått bort torrhet och irriterad hårbotten som jag tidigare hade. Jag kan bara varmt ge min allra bästa rekommendationer till företaget Living Life Center och Sofie.

Svar från Living Life Center

Tack Camilla! Tack för ditt omdöme! Visst kan man ha ett friskt och vackert hår med hjälp av TRikologis och trikologiska produkter.l

Astrid R
Wrote about Living Life Center

Sedan jag fick kontakt med företaget har jag känt att mina hårproblem - ökad förlust av hårstrån - kommer att lösa sig. Inledningsvis har jag blivit väl bemött med information, omtanke och nya kunskaper om hur hår och hårbotten kan behandlas. Produkterna jag blivit rekommenderad har fungerat, och lyckligtvis inte ruinerat mig! Under behandlingens gång har jag märkt tydliga resultat: det onormalt stora håravfallet har avstannat. Därtill kan jag glädja mig åt en tydlig nyproduktion av hårstrån. Spännande! Sist men inte minst:...

Carolina T
Wrote about Living Life Center

Jag träffade Sofie i början av 2015 då jag hade problem med min hårbotten samt håravfall. Sofie gjorde en grundlig undersökning och rekommenderade produkter som har hjälpt mig med mina besvär. Sofie Waller förmedlar både kunskap och positiv energi och jag är glad att jag hittade Living Life Center. Jag kan verkligen rekommendera kunder att besöka Living Life Center.

Svar från Living Life Center

Tack Carolina! Nu har vi känd varandra i fem år och du är trogen användare av Mon Rin produkter.

Kerstin L
Wrote about Living Life Center

Mycket professionellt bemötande och kunnighet i området gällande håravfall. Även bra råd och rekommendationer när det gäller kost och vitaminpreparat. Sofie har ett trevligt bemötande och ägnar stor tid och engagemang till kunden.

Anders O
Wrote about Living Life Center

Jag blev rekommenderad Living life Center och sökte hjälp för någon sorts mjäll som jag hade haft i många år. Redan vid första besöket fick jag en diagnos att jag hade en sorts medfödd psoriasis. Jag blev rekommenderad en kur med hårtvätt och inpackningsolja och redan efter någon vecka började "mjällen" minska. Vid andra besöket var besvären i stort borta. Jag sköter numera detta själv och är nu utan symptom. Living Life Center har gjort ett fantastiskt arbete och jag vill å det varmaste rekommendera företaget. Inga problem med "damm" på mörk skjorta eller kavaj längre.

Robert K
Wrote about Living Life Center

Bra bemötande. Lätt att få tid.