Alla kategorier Konsulter Stockholms län Nacka Livrustning AB

Livrustning AB

Rudsjövägen 112, 131 47 Nacka — Visa karta

Skapa trygghet!
Vi på Livrustning hjälper er att skapa en trygg arbetsplats eller omgivning, genom att utbilda er i Hjärt-lungräddning (HLR) och Första Hjälpen (L-ABC). Vi utrustar er även med hjärtstartare så att ni kan följa ny svensk standard "Hjärtsäker Zon". Det innebär att om ett hjärtstopp skulle inträffa hos er så kommer 70 procent som ev. drabbas att överleva.

Våra instruktörer genomför över 200 utbildningar per år vilket naturligtvis ger en gedigen erfarenhet och kunskap. Det gör att du som kursdeltagare efter utbildningen känner dig säker och kan utföra HLR och använda en hjärtstartare. Vi genomför alltid utvärderingar efter våra kurser och de glädjande resultaten kan du läsa om här på vår reco-sida.

Vårt kontor finner du i Nacka men vi erbjuder kurser i hela Sverige eller i Globenhälsans lokaler vid Globen om du föredrar det.

Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Peter Jonsson
VD, Livrustning AB
kontakt@livrustning.se
www.livrustning.se
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 346 kunder tycker om Livrustning AB

Isabella skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Jag deltog i HLR utbildning 3 h med Peter.
    Det var riktigt bra. Tydligt, relevant och bra med mycket praktiska inslag så att vi fick testa allting. Jättebra utbildningsledare! Läs mer

Susanne E skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Mycket vänligt, proffsigt och pedagogiskt utfört av handledaren på SHB Östermalmstorg den 13/2.

Undervisningen överträffade verkligen mina förväntningar.

Stort tack! Läs mer

Johan M skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Mycket bra utbildning. Pedagogiskt upplagd med teori men fokus på det praktiska. Läs mer
  • 2019-02-15

Stefan skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Bra upplägg, mycket bra instruktör, givande övningar. Läs mer

Lena B skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    HLR genomgång, mycket bra och pedagogiskt genomfört Läs mer

Ida skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Ledaren för denna kurs var helt fantastisk, 100 % engagemang, pedagogisk och inlyssnande. Läs mer

Joakim skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Hjärt- och lungräddning kurs. Jättebra träning med bra och trevlig instruktör! Jag lärde mig viktiga saker och fick svar på alla frågor. Läs mer

Vanja skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Pedagogisk, vänlig handledning. Mycket lärorikt. Läs mer

B S skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    För en massa år sedan fick jag lite HLR-utbildning i grundskolan.
    Jämfört med den gången så var utbildningen med Livrustning lättförståelig, greppbar och gav mig en stark känsla av att verkligen kunna göra skillnad vid en akut situation! Det blev också uppenbart att ganska mycket av metoder och tumregler faktiskt ändrats sedan jag gick i skolan, så det var toppen att få den lilla kunskapen jag mindes uppdaterad.

Instruktören var oerhört kunnig, pedagogisk och tålmodig. Han gav övertygande svar på alla frågor och använde precis rätt mängd humor för att hålla publikens intresse uppe, utan att för den delen späda ut allvaret i situationen och utbildningsmaterialet. Läs mer

Johanna H skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Väldigt bra pedagogisk utbildning med väldigt bra kurshållare. Läs mer
  • 2018-12-27

Cristin B skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Mycket bra HLR utbildning
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • 2018-12-27

Ulrica J skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    HLR & Första Hjälpen
    Agneta var fantastisk på att lära ut, visa, lyssna. Delade sin erfarenhet på ett mkt professionellt sätt, så inspirerande.
    Hon gjorde min förmiddag, verkligen

TACK! Läs mer

Mats B skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Agneta Smith utförde denna utbildning på ett brilliant vis!
    Proffsig och med ett seriös touch vilket jag gillar!
    Mycket bra!

MVH
    Mats Läs mer

Cecilia V skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    En mycket bra förmiddag med nyttig information och praktiska övningar av HLR. Läs mer

Anders O skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    HLR + Hjärtstartare.

Kunnig utbildare och all information som behövdes.

Bra jobb.

Mycket nöjd. Läs mer

Annika K skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Uppfriskning av tidigare utbildning i HLR och hjärtstartare på arbetsplats. Verkligen super.
    Agneta Smith var en utmärkt instruktör. Toppen betyg till henne. Läs mer
  • 2018-12-20

Emil skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Professionellt och relaterbart. Bra lärare som delade med sig av sin kunskap på ett smidigt sätt! Läs mer

Lenne V skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Mycket bra kurs och nu är jag betydligt bättre rustad om det skulle ske en olycka...
    Bra instruktör och bra utrustning. Läs mer

Fredrik B skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Fantastiska utbildare som tog hand om alla frågor som kom upp.
    Många av oss var tveksamma om vi skulle våga hjälpa till vid en akut situation men efter kursen är vi sugna på att gå med i sms livräddarna. https://www.smslivraddare.se/ Läs mer

Anders B skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Beskriv vad du köpte för vara eller tjänst
    På vilket sätt blev du bemött av företaget
    Förväntningar som du hade, vilka var de och tycker du att företaget levde upp till dem
    Sammanfatta gärna din upplevelse Läs mer

Ove N skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Mycket bra och inspirerande timmar som utbildningen varade. Läs mer

Anna W skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    En mycket pedagogisk och proffsig genomgång hur man utför HLR, hur man handhar en hjärtstartare samt hur man frigör andningsvägar vid kvävningstillbud. Läs mer
  • Anja D

2018-11-27

Anja D skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Trevlig och informativ utbildare, bra övningar och samtal! Läs mer
  • 2018-11-18

Tobias H skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Tyckte de va en jätte bra utbildning och hoppas fler får chansen o göra den via sitt företag Läs mer
  • 2018-11-14

Patrik M skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    👍👍👍👍👍👍👍👍😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😜😜 Läs mer
  • 2018-11-14

Jenny E skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR utbildning

Super bra bemött och utbildningen var mycket givande.

Utbildningen var bättre än förväntat

Bra ledare med stort engagemang.

Väldigt nöjd! Läs mer

Carl S skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Det var en lärorik kurs från start till slut.

Önskade dock få samtliga certifikat på mail vilket jag fortfarande inte fått. Utöver det, en väl genomförd kurs.

// Calle Stenberg Läs mer
    2018-11-14 Peter J svarar Carl S
    Hej! Det måste ha blivit en miss här någonstans. Kontakta mig på peter.jonsson@livrustning.se så fixar jag det.

Ivan C skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Fantastisk bra kursledare och man känner trygghet efter ett sådan kurs att kunna hjälpa till i nödsituationen. Läs mer

Martina L skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vi hade hlr-utbildning på jobbet vilket var mycket lärorikt. Fantastisk undervisare. Läs mer
  • 2018-11-11

Tobias S skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    En informativ, vaken, involverande och engagerad utbildare där teori varvades med övningar. Det bjöds på exempel från verkligheten och det fanns rum för frågor under tiden.

Viktigt att ha kunskap om Hjärt-/lungräddning (med och utan hjärtstartare) ifall någon i ens närhet klappar ihop så kan vi alla gemensamt rädda liv. Läs mer
  • Jimmy B

2018-11-11

Jimmy B skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Bra dynamik i utbildningen, bra lära, tycker dock inte man skall ,kunna ansluta sig som sms räddade , efter denna utbildning , tycker det ska upp en fas till..
    Både på kunskap och beteende i situvation....
    Kanon för en novis denna utbildning, lärde mig massor..
    Mvh jimmy Läs mer
    2018-11-14 Peter J svarar Jimmy B
    Hej Jimmy!

Tack för dina synpunkter. Tanken med sms-livräddare är att de ska finnas någon i ens närhet som har fått lära sig grunderna hur du kollar livstecken och startar HLR så att hjärnan håller sig ok fram till att en hjärtstartare kommer fram eller ambulans eller räddningstjänsten kommer och tar över. Man har sett att det bästa är att de finns många som kan grunderna i HLR och använda en hjärtstartare än att det bara finns några få som är experter. Därför så vill man att de som genomgår en grundkurs gärna får bli sms-livräddare så att om man är inom 500 meter om någon drabbas av ett troligt hjärtstopp hemma, på jobbet eller på stan så får man ett larm så man kan hjälpa till att rädda liv fram till att ambulansen och räddningstjänsten kommer.

Jag förstår din tanke men jag tänkte bara förklara varför man kan bli sms-livräddare efter en grundkurs.

mvh Peter
  • 2018-11-10

Juan B skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Jag tyckte att det var super bra lära sig eftersom man vet aldrig om det skulle hända inom familj och nu vet jag vad ska ska man göra :) Läs mer
  • Anna A

2018-11-09

Anna A skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Jag tycker det var lite ostrukturerat och rörigt och att tydliga rubriker kan användas på ett stort blädderblock. Tex rubrik Medvetande-andning och sen punktvis det som är viktigt att tänka på.
    Rubrik Hjärtstartare och punktvis vad som är viktigt att tänka
    på.
    Kursläraren utstrålade mycket energi och hade mycket kunskap
    men pedagogiken kan förbättras tycker jag. Läs mer

Christer Z skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    HLR kurs på Birkagården för personal.Mycket bra.
    Mycket bra engagerad kursledare bra pedagog. Läs mer
  • Simon B

2018-11-09

Simon B skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Utbildningen fick mig att tänka till och gjorde mig engagerad att lära mig ännu mer trotts att utbildningen redan var väl informativ.

Jag och mina kollegor var mycket nöjda tack! Läs mer

Sara N skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Oerhört viktig kunskap om HLR med en mycket bra instruktör. Läs mer

Jonathan K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vi hade L-ABC 2 timmar utbildning.

Enkelt och bra förklarat, nu vet jag ganska tydligt vad som kan behöva göras i svåra situationer.

Jag förväntade mig inte att det skulle gås igenom så många räddnings instruktioner. Det är bra nu kan jag heimlichmanövern också. Läs mer

Annelie J skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Inspirerande förelänsare. Bra kurs. Både bra för nya deltagare och för dem som gick för att repetera. Läs mer

Peder K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    En mycket engagerad och rolig instruktör gjorde hela grejjen mycket trevlig. Läs mer

Roger N skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Mycket bra undervisning som kändes avslappnad. Det viktiga var att göra något istället för att bli räd för att göra fel och inte våga i skarpt läge. Hela kursen kändes mycket lärorik och intressant. Läs mer
  • 2018-11-06

Banne A skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Helt suverän utbildning!
    Utbildaren var tydlig och pedagogisk. Läs mer
  • 2018-11-05

Alida N skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    Vi hade HLR utbildningen på mitt jobb, det var väldigt lärorikt och bra förberedelse ifall det värsta skulle inträffa. Läs mer

Annica A skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    Superbra utbildning! Har fått den tidigare men nu tror jag att är mindre osäker. Tydligt och informativ! Hoppas dock jag slipper nyttja den😳 Läs mer

Tina B skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    Hrl grundkurs med hjärtstartare
    Jättebra, tydlig och pedagogisk kurs. Har gått många hrl kurser genom åren, efter denna kurs känner jag mig säkrare på mina kunskaper. Jättebra kursledare Läs mer
  • Malin O

2018-11-02

Malin O skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    En mycket informativ och trevlig kurs. Bemötandet från kursläsarna var både mkt trevligt och mkt proffessionelt. Jag gick därifrån övertygad om att jag kommer att veta vad jag ska göra om jag hamnar i ”skarpt läge”.

Tack för en trevlig förmiddag. Läs mer

Irene S skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    En mycket givande utbildning som alla borde gå. Läs mer

Aldo P skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Intressant och livsviktig (!!), denna kurs kan göra skillnaden mellan liv och död, glad av Att jag fick vara med. Läs mer

Bigga J skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Jag såg fram emot utbildningen, alltid bra med repetition. Agneta som höll i kursen var trevlig, lätt att förstå och saklig. Hon framförde kursen med stort självförtroendet och tiden gick VÄLDIGT fort. Bra upplägg. TACK Läs mer

Marie L skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR & Luftvägsstopp
    Intressant och informativt, man känner sig tryggare för varje gång man gör en sådan här utbildning Läs mer

Pontus F skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    HLR med Peter Jonsson. Väldigt bra kurs i bra tempo. Läs mer