Alla kategorier Konsulter Stockholms län Nacka Livrustning AB

Livrustning AB

Rudsjövägen 112, 131 47 Nacka — Visa karta

Skapa trygghet!
Vi på Livrustning hjälper er att skapa en trygg arbetsplats eller omgivning, genom att utbilda er i Hjärt-lungräddning (HLR) och Första Hjälpen (L-ABC). Vi utrustar er även med hjärtstartare så att ni kan följa ny svensk standard "Hjärtsäker Zon". Det innebär att om ett hjärtstopp skulle inträffa hos er så kommer 70 procent som ev. drabbas att överleva.

Våra instruktörer genomför över 200 utbildningar per år vilket naturligtvis ger en gedigen erfarenhet och kunskap. Det gör att du som kursdeltagare efter utbildningen känner dig säker och kan utföra HLR och använda en hjärtstartare. Vi genomför alltid utvärderingar efter våra kurser och de glädjande resultaten kan du läsa om här på vår reco-sida.

Vårt kontor finner du i Nacka men vi erbjuder kurser i hela Sverige eller i Globenhälsans lokaler vid Globen om du föredrar det.

Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Peter Jonsson
VD, Livrustning AB
kontakt@livrustning.se
www.livrustning.se
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 329 kunder tycker om Livrustning AB

• Lenne V skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Mycket bra kurs och nu är jag betydligt bättre rustad om det skulle ske en olycka...
    Bra instruktör och bra utrustning. Läs mer
  • Fredrik B skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Fantastiska utbildare som tog hand om alla frågor som kom upp.
    Många av oss var tveksamma om vi skulle våga hjälpa till vid en akut situation men efter kursen är vi sugna på att gå med i sms livräddarna. https://www.smslivraddare.se/ Läs mer
  • Anders B skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Beskriv vad du köpte för vara eller tjänst
    På vilket sätt blev du bemött av företaget
    Förväntningar som du hade, vilka var de och tycker du att företaget levde upp till dem
    Sammanfatta gärna din upplevelse Läs mer
  • Ove N skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Mycket bra och inspirerande timmar som utbildningen varade. Läs mer
  • Anna W skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    En mycket pedagogisk och proffsig genomgång hur man utför HLR, hur man handhar en hjärtstartare samt hur man frigör andningsvägar vid kvävningstillbud. Läs mer
  • Anja D
    Anja D skrev om Öppen utbildning HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Trevlig och informativ utbildare, bra övningar och samtal! Läs mer
  • Tobias H skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Tyckte de va en jätte bra utbildning och hoppas fler får chansen o göra den via sitt företag Läs mer
  • Patrik M skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    👍👍👍👍👍👍👍👍😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😜😜 Läs mer
  • Jenny E skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR utbildning

Super bra bemött och utbildningen var mycket givande.

Utbildningen var bättre än förväntat

Bra ledare med stort engagemang.

Väldigt nöjd! Läs mer
  • Carl S skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Det var en lärorik kurs från start till slut.

Önskade dock få samtliga certifikat på mail vilket jag fortfarande inte fått. Utöver det, en väl genomförd kurs.

// Calle Stenberg Läs mer
    2018-11-14 Peter J svarar Carl S
    Hej! Det måste ha blivit en miss här någonstans. Kontakta mig på peter.jonsson@livrustning.se så fixar jag det.
  • Ivan C skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Fantastisk bra kursledare och man känner trygghet efter ett sådan kurs att kunna hjälpa till i nödsituationen. Läs mer
  • Martina L skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vi hade hlr-utbildning på jobbet vilket var mycket lärorikt. Fantastisk undervisare. Läs mer
  • Tobias S skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    En informativ, vaken, involverande och engagerad utbildare där teori varvades med övningar. Det bjöds på exempel från verkligheten och det fanns rum för frågor under tiden.

Viktigt att ha kunskap om Hjärt-/lungräddning (med och utan hjärtstartare) ifall någon i ens närhet klappar ihop så kan vi alla gemensamt rädda liv. Läs mer
  • Jimmy B
    Jimmy B skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Bra dynamik i utbildningen, bra lära, tycker dock inte man skall ,kunna ansluta sig som sms räddade , efter denna utbildning , tycker det ska upp en fas till..
    Både på kunskap och beteende i situvation....
    Kanon för en novis denna utbildning, lärde mig massor..
    Mvh jimmy Läs mer
    2018-11-14 Peter J svarar Jimmy B
    Hej Jimmy!

Tack för dina synpunkter. Tanken med sms-livräddare är att de ska finnas någon i ens närhet som har fått lära sig grunderna hur du kollar livstecken och startar HLR så att hjärnan håller sig ok fram till att en hjärtstartare kommer fram eller ambulans eller räddningstjänsten kommer och tar över. Man har sett att det bästa är att de finns många som kan grunderna i HLR och använda en hjärtstartare än att det bara finns några få som är experter. Därför så vill man att de som genomgår en grundkurs gärna får bli sms-livräddare så att om man är inom 500 meter om någon drabbas av ett troligt hjärtstopp hemma, på jobbet eller på stan så får man ett larm så man kan hjälpa till att rädda liv fram till att ambulansen och räddningstjänsten kommer.

Jag förstår din tanke men jag tänkte bara förklara varför man kan bli sms-livräddare efter en grundkurs.

mvh Peter
  • Juan B skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Jag tyckte att det var super bra lära sig eftersom man vet aldrig om det skulle hända inom familj och nu vet jag vad ska ska man göra :) Läs mer
  • Anna A
    Anna A skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Jag tycker det var lite ostrukturerat och rörigt och att tydliga rubriker kan användas på ett stort blädderblock. Tex rubrik Medvetande-andning och sen punktvis det som är viktigt att tänka på.
    Rubrik Hjärtstartare och punktvis vad som är viktigt att tänka
    på.
    Kursläraren utstrålade mycket energi och hade mycket kunskap
    men pedagogiken kan förbättras tycker jag. Läs mer
  • Christer Z skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    HLR kurs på Birkagården för personal.Mycket bra.
    Mycket bra engagerad kursledare bra pedagog. Läs mer
  • Simon B
    Simon B skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Utbildningen fick mig att tänka till och gjorde mig engagerad att lära mig ännu mer trotts att utbildningen redan var väl informativ.

Jag och mina kollegor var mycket nöjda tack! Läs mer
  • Sara N skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Oerhört viktig kunskap om HLR med en mycket bra instruktör. Läs mer
  • Jonathan K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vi hade L-ABC 2 timmar utbildning.

Enkelt och bra förklarat, nu vet jag ganska tydligt vad som kan behöva göras i svåra situationer.

Jag förväntade mig inte att det skulle gås igenom så många räddnings instruktioner. Det är bra nu kan jag heimlichmanövern också. Läs mer
  • Annelie J skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Inspirerande förelänsare. Bra kurs. Både bra för nya deltagare och för dem som gick för att repetera. Läs mer
  • Peder K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    En mycket engagerad och rolig instruktör gjorde hela grejjen mycket trevlig. Läs mer
  • Roger N skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Mycket bra undervisning som kändes avslappnad. Det viktiga var att göra något istället för att bli räd för att göra fel och inte våga i skarpt läge. Hela kursen kändes mycket lärorik och intressant. Läs mer
  • Banne A skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Helt suverän utbildning!
    Utbildaren var tydlig och pedagogisk. Läs mer
  • Alida N skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    Vi hade HLR utbildningen på mitt jobb, det var väldigt lärorikt och bra förberedelse ifall det värsta skulle inträffa. Läs mer
  • Annica A skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    Superbra utbildning! Har fått den tidigare men nu tror jag att är mindre osäker. Tydligt och informativ! Hoppas dock jag slipper nyttja den😳 Läs mer
  • Tina B skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    Hrl grundkurs med hjärtstartare
    Jättebra, tydlig och pedagogisk kurs. Har gått många hrl kurser genom åren, efter denna kurs känner jag mig säkrare på mina kunskaper. Jättebra kursledare Läs mer
  • Malin O
    Malin O skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    En mycket informativ och trevlig kurs. Bemötandet från kursläsarna var både mkt trevligt och mkt proffessionelt. Jag gick därifrån övertygad om att jag kommer att veta vad jag ska göra om jag hamnar i ”skarpt läge”.

Tack för en trevlig förmiddag. Läs mer
  • Irene S skrev om Barn-HLR & Barnolycksfall en del av Livrustning AB
    En mycket givande utbildning som alla borde gå. Läs mer
  • Aldo P skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Intressant och livsviktig (!!), denna kurs kan göra skillnaden mellan liv och död, glad av Att jag fick vara med. Läs mer
  • Bigga J skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Jag såg fram emot utbildningen, alltid bra med repetition. Agneta som höll i kursen var trevlig, lätt att förstå och saklig. Hon framförde kursen med stort självförtroendet och tiden gick VÄLDIGT fort. Bra upplägg. TACK Läs mer
  • Marie L skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR & Luftvägsstopp
    Intressant och informativt, man känner sig tryggare för varje gång man gör en sådan här utbildning Läs mer
  • Pontus F skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    HLR med Peter Jonsson. Väldigt bra kurs i bra tempo. Läs mer
  • Linda E skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Otroligt bra föreläsare. Hon kändes erfaren och kunnig. Hon svarade på alla frågor med stort engagemang, fick alla att känna sig sedda och hörda. Lärde ut på ett bra och pedagogiskt sett. Kommer rekommendera henne (Agneta) till alla som vill gå en kurs i HLR. Läs mer
  • Mimmi R
    Mimmi R skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Kurs i HLR. Toppenbra! Duktig instruktör och mycket bra och nyttig information. Läs mer
    Peter J gillar detta
  • Jessica P skrev om HLR & Första Hjälpen, Globenhälsan en del av Livrustning AB
    Vår HLR instruktör för dagen Peter var en utmärkt instruktör som på ett kreativt och mycket engagerat vis upptog all vår uppmärksamhet under hela kurstillfället. Läs mer
  • Birgitta R skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Jag fick en utbildning som gör att jag idag känner mig tryggare med att gå in i akuta situationer. Kunskaper jag fått tidigare föll nu på plats i sitt sammanhang. Tack vare en mycket bra instruktör!
    Vi har en hjärtstartare på företaget sedan några år. Läs mer
  • Malin Å skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Väldigt klar och tydlig information under utbildningen. Läs mer
  • Veronika L skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    HLR kus 2timmar

Mkt bra repetitioner, super med mera bakgrund som man kommer ihåg, att den ex. letar hjärtflimmer och inte går igång om hjärtat är i full funktion och patienten död. Läs mer
  • Theresa A skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Lätt att förstå och ta in, bra övningar.
    Bra lärare..... svarar på alla frågor Läs mer
  • Carina H skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Mycket bra kurs där alla fick träna på en varsin docka. Det ger mer med praktisk träning. Läs mer
  • Agneta S skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    En mycket bra kurs i HLR. Entuastisk och tydlig kursledare som förenklade budskapet och många bra praktiska övningar. Känner mig mycket säkrare på HLR och hjärtstartaren efter detta. Tack!! Läs mer
  • Gunilla B skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    mycket pedagogisk och givande utbildning på alla sätt! Läs mer
  • Helen W skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Utbildning i HLR
    Mycket bra instruktör med mycket bra bemötande.
    Instruktören infriade alla förväntningar.
    En perfekt utbildning! Läs mer
  • Marie-Louise B skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    Mkt bra och informativt!
    bra varva praktiskt gnmgående. Läs mer
  • Lisa M skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Jag tycker HRL-kursen var mycket givande och informativ samt väldigt bra att den var så praktiskt. Kursledaren var tydlig och engagerad. Läs mer
  • Anna-Carin U skrev om HLR med hjärtstartare en del av Livrustning AB
    HLR-kurs, 2 timmar. Mycket pedagogiskt och informativt. Blandat teori och praktik. Mycket inspirerande "magister". Vi har visserligen denna utbildning ca 1 gång per år och jag känner mig mer trygg med mina kunskaper för varje gång. Läs mer
  • Maria W skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Hej!
    Jag gick en hlr kurs och den var väldigt bra. Väldigt bra, engagerad och trevlig föreläsare Läs mer
  • Katarina S skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR 3-timmars utbildning. Bra pedagogisk utbildare. Fick en grundlig genomgång både teoretisk och praktisk så jag är mycket nöjd med innehållet och genomförandet. Läs mer
  • Matilda T skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Mycket tydlig och bra information. Jättebra bemötande och en trevlig utbildning i det stora hela. Läs mer

Rudsjövägen 112, 131 47 Nacka