Loopia
3.6 i betyg av av
107 omdömen
Loopia är en av Sveriges främsta leverantörer av domännamn. Våra låga priser i kombination med vår avancerade men lättanvända domäntjänst LoopiaDNS gör Loopia till det självklara valet. En av tre väljer oss som leverantör av .se-domäner. Prova oss du också.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag107 omdömen om Loopia
-
skrev om Loopia
Kan starkt rekommendera Loopia!
Väldigt smidigt gränssnitt, och otroligt bra, snabb & trevlig kundtjänst. De erbjuder en komplett lösning med allt jag behöver för att leverera hemsidor & e-postadresser till mina kunder. Super nöjd !! -
-
skrev om Loopia
Jag är mycket nöjd med Loopia :)
-
skrev om Loopia
Legat i support över 2 veckor: de kan inte installera ett SSLcertifikat korrekt och 2nd line har inte behörighet. Men ta betalt för det gör man. VDn svarar ej på mail. Undvik som pesten. Rekommenderat namnbyte till: Poopia
-
skrev om Loopia
Sämsta kundtjänst,, har inte koll på vad som skall göras, skickar massor med fakturor som de inte har koll på flera år tillbaka, mycket missnöjd, en hel del okunniga som svarar i kundtjänst, enda de vill är att få betalt, inget servicekänsla,
-
skrev om Loopia
Horribel kundsupport, på gränsen till efterblivna. Svar som om det vore en kundsupport med 5-åringar.
-
skrev om Loopia
Loopia skickar frekventa bluffakturor med tjänster som aldrig beställts. I vårt fall har vi ett sparat betalkort för en .se-domän och titt som tätt kommer informationsmail från Loopia om att kortet kommer debiteras för tjänster vi inte köpt. Vi har upprepade gånger gjort anmälningar till Konsumentverket och Svenska Handel utan åtgärd.
-
skrev om Loopia
De är dåliga på att återkoppla. Långsam svarsfrekvens. Ingen tar ansvar om problem uppstår utan man skickar ärendena vidare inom koncernen. Låg kompetens.
-
skrev om Loopia
Sämst i sin bransch
Deras mail är så slow motion -
skrev om Loopia
Tyvärr har Loopia hamnat efter. För min del har Loopias support alltid varit deras kärna vilket gjort att de stuckit ut från konkurenter. Tyvärr verkar de inte leva upp till dagens standard.
Dag 1. Går in på deras hemsida och läser att de har utbildningsdag och därför inte kan svara i telefon. Väljer att skicka mail istället.
Dag 2. Inget svar på mail. Ringer teknisk support (tyvärr är belastningen hög - inget svar)
Dag 3. Inget svar på mail. Ringer igen (tyvärr är belastningen hög - inget svar)
Det tynger mig att skriva detta för jag har använt Loopia i många år men det här är helt enkelt inte acceptabelt 2021. -
skrev om Loopia
Jag har sagt upp min domän hos företaget och flyttat administrationen till ett annat företag, men de debiterar mig för ett domänpaket som jag inte beställt. Detta extra domänpaket ska enligt dem sägas upp, vad jag nu ska med ett domänpaket till när jag saknar domän hos dem. Varning för oseriösa försäljningsmetoder och att de utnyttjar att de tagit över administrationen av domäner från .SE och lurar på kunder detta domänpaket
-
skrev om Loopia
VARNING! Använd inte Loopia har tyvärr blivit ett bluff-företag! Måste bytt ägare, finns inget seriöst hos Loopia! Har stängt ett domännamn som är betalt, undrar om de tänker att man ska köpa tillbaka (?)
-
skrev om Loopia
Något har hänt. Haft Loopia i nästan 15 år. Inga större problem. Nu är mailen inte kompatibel med Apple längre. Och supporten är under all kritik. Har suttit i timslånga telefonköer. Chatten är stängd fast det står att den ska vara öppen. Ingen svarar på mail. Har inte kunnat maila sedan den 18 december. Vilket innebär att jag inte kan sköta mitt jobb. Ingen bryr sig. Nu byter jag webbhotell.
-
skrev om Loopia
Förvänta er minimal effort-svar av mejl-supporten, stängda chatt (under tiderna då den ska vara öppen), telefonköer på runt en timme, och en admin-sida som innehåller minimalt med information.
-
skrev om Loopia
1. Fick och betalade en faktura på 399:- för domänpaket som jag inte beställt och när jag kontaktade dem påstår de att det är ett erbjudande, står ingenstans att det fråga om ett erbjudande. Dessutom hittar jag en annan faktura jag betalt tidigare som de påstår beror på ett systemfel!!!
Har begärt att få den som är ansvarig att ringa upp i morgon, om inte blir det anmälan.
Misstänkt BLUFF FÖRETAG
Har anmält till Svensk handels varningslista -
skrev om Loopia
Oseriöst företag:
för andra gången får vi en faktura med domänförnyelser, paketerade med Loopias, av oss obeställda, extratjänster som ökar kostnaden mer än 100%. För att undgå dessa obeställda extratjänster tvingas man logga in hos dem och "avaktivera" tjänsterna. Detta är anmärkningsvärt för ett företag som omsätter mer än 100 MSEK. Detta beteende är så anmärkningsvärt att det borde anmälas... -
skrev om Loopia
Oseriöst företag.
Skickde bluff-faktura, lade till en tjänst som jag inte valt eller behöver, en tjänst som jag själv behövde logga in för att välja bort...
Avslutade mina tjänster hos dom och flyttade till en annan leverantör, var smidigare än jag trodde! -
skrev om Loopia
Skickar ut fakturor på flyttade domäner och fakturor på "administration av domän" när domänerna inte ens ligger kvar hos dom.
Hemskt ohederliga metoder! -
skrev om Loopia
Skickar ut faktura om domänpaket som om det ingår i ett domännamn man äger, dessutom innan jag fick fakturan om registreringsavgift. Ett försök att lura en att betala. Smart marknadsföring? Inte kund hos dom längre.
Ingen information om att dom tagit över .se -
skrev om Loopia
https://stoppapressarna.se/sites/default/files/2019-01-12_08-51-31.png
Ja, tyvärr det här verkar vara ett alldeles utmärkt skit och bluff företag.
Debitering av e-postklient skedde direkt, ingen leverans av e-post lösning skedde.
Support synnerligen klentrogen och obegåvad, kunde inte klara av att leverera.
SE upp för det här företaget! -
skrev om Loopia
En snabb och serviceminded personal som sätter kunden i focus och framför allt löser problemen på bästa sätt utan dröjsmål!
-
skrev om Loopia
Försiktig Försiktig Försiktig! Loopia bedriver olaglig fakturering! Mitt bolags domän flyttades till Loopia då min leverantör förvärvades. För ett par veckor sedan fick jag en faktura på tjänster som jag inte har beställt. Detta är olagligt! Sedan vill Loopia att jag ska lägga en massa tid på att gå in på deras sajt för att avboka dessa tjänster. En sajt som förövrig verkar vara delvs nere pga. "driftsstörningar". Så kunderna ska alltså lägga en massa tid på att försvara sig mot Loopias olagliga fakturering. Efter att ha letat upp telefonnumret och ringt några gånger till dom utan svar, fick jag äntligen tag i en på "kundservice" som strök fakturan för tjänsterna, tog bort Postavgiften för pappersfakturan (som jag inte bett om), lät bastjänsten vara kvar och mejlade en faktura för den. Jag kommer dock snarast att leta upp en annan leverantör. Loopia är bara för oärliga.
-
skrev om Loopia
I've used Loopia plenty of times and managed a few sites hosted by them. Service is outstanding, waiting time is short and response time is close to none. Solid user platform and downtime is something I haven't experienced.
Where's 6 out of 5?
/Daniel Satari -
skrev om Loopia
Hälften av mina mailadresser på Loopia har hackats under de senaste månaderna. Påminner dem gång på gång och får samma ursäkt. Att deras tekniker ska utreder felet.
-
skrev om Loopia
Ett bolag som lurar sina trogna kunder på pengar. Jag avaktiverade en domänskyddstjänst hos de 3 veckor innan en faktura betalades. Ändå drogs pengarna för domänskyddstjänsten. När jag bad de om att återbetala summan vägrade de och sa att det är mitt problem att jag betalat fakturan och borde bett de ändra den. När jag då bad de att aktivera tjänsten då jag betalat för den vägrade de även detta (!!!!) då de sa att jag avaktiverat tjänsten efter jag betalat, vilket absolut inte stämmer då jag betalade 3 veckor senare. Riktigt vidrigt, flyttade alla mina tjänster direkt.
-
skrev om Loopia
Jag uppskattar verkligen den kunniga och tålmodiga supporten, det vill säga Loopia har bra personal.
-
skrev om Loopia
Om du söker ett webbhotell med hjärtat på rätt ställe och en utomordentlig kompetens och kundservice så kan jag å det varmaste loopia.se! Heder åt Loopia från mig (nöjd kund).
-
skrev om Loopia
Jag är art director och driver eget företag och har varit kund till Loopia i mer än 15 år. Jag rekommenderar Loopia till alla. Deras kunskap, service och tjänster är alltid i toppklass. Oavsett frågor eller funderingar är alla jag varit i kontakt med otroligt välvilliga att hjälpa mig till 100%. För mig är detta ovärderligt!
-
skrev om Loopia
Jag har använt Loopia i många år till olika kunders webbsidor och har fått otroligt massor med hjälp av supporten. De är alltid hjälpsamma, kompetenta och tålmodiga! Jag använder många olika chattsupport-tjänster i mitt arbete och få håller så hög klass som Loopias. Rekommenderar starkt!
-
skrev om Loopia
Jag har använt Loopia och Loopias support under många år och är oerhört nöjd. Supersupport! Driver en mängd olika hemsidor och flera hotell hos Loopia. Det är väl bara 2 saker jag upplever som lite störigt. SSL kostar pengar....borde nog ingå. En del avbrott, inte så långa men ändå.
I övrigt mycket bra.
Robert -
skrev om Loopia
Fantastisk service. Min Wordpress strulade och 10 minuter efter mitt mail hade de fixat den. Fick en bra och pedagogisk förklaring av supporten hur jag kan felsöka själv. 5+ alla dagar i veckan
-
skrev om Loopia
Totalt värdelöst. De köpte upp min webhost Citynetwork, 3dubblade månadspriset, satte begränsning på antalet filer och kunde inte svara på enkla frågor om sina egna avtal. Aldrig mer Loopia. Bytte efter 3 månader och har haft webhotell sedan 2002!
-
skrev om Loopia
Lägger på en DNS-tjänst som man inte har bett om, utan att upplysa. För den som inte kan alla termer, så såg det ut som en ny domänfaktura, och har man flera domäner så är det svårt att veta på rak arm vilka man har betalt samma år, så man tror att det är en vanlig domänfaktura.
När avgiften i år kom ihop med huvuddomänen på samma faktura så upptäckte jag det. Jag har betalat för en tjänst jag inte bett om och inte behövde - i 4 år. Vid förfrågan påstod de först att jag behövde den och inte förrän jag skrev att "men jag har angett mitt webbhotells namnservrar, då ska det ju inte behövas" ändrade de sig och tog bort tjänsten. Återstår att se om jag får tillbaka 99 * 4 som de lurat av mig genom att vara otydliga. -
skrev om Loopia
Jag har inte ett ont ord att säga om Loopia, de har varit grymma ifrån min första kontakt med dem! En av de billigaste vad gäller domännamn (kanske rent av billigast?), drifttjänster i toppklass, lättförståeligt och lättanvänt gränssnitt - och viktigast av allt, en av Sveriges hjälpsammaste supporter! (slå dem en signal så får du se själv!)
Som grädde på moset är de oerhört givmilda med sin expertkunskap genom sin grymma blogg! -
skrev om Loopia
Jag jobbar som egen företagare med att bland annat hjälpa små företag med deras webplatser och e-post.
Har haft mina kunder hos en konkurrent till Loopia, denna konkurrent har visats sig vara helt oduglig och nu håller jag på att flytta alla mina kunder till Loopia.
Supporten är både snabb och bra, admingränssnittet är snabbt och lätt att jobba i om än något rörigt men man vänjer sig, jag älskar deras funktion att man kan logga in på flera konton samtidigt och bara växla mellan dom om man som jag vill ha vissa kunder på helt egna konton.
Jag ångrar bittert att jag inte valde Loopia för ett par år sedan när jag istället valde deras konkurrent men nu är det misstaget snart åtgärdat.
Ett plus är att Loopia verkar vara rätt öppna för nya tekniker och funktioner men inte så att dom bara slänger in dom utan det är vältestat och funkar. -
skrev om Loopia
Full pott till Loopias support!
-
skrev om Loopia
Är relativt ny kund hos Loopia men har både lång och ingående erfarenheter från branschen.
Loopia gör precis det de lovar, varken mer eller mindre.
Supporten är föredömligt snabb, personlig och korrekt.
Saknar vissa funktioner som konkurrenter har men har andra funktioner som konkurrenter saknar så det hela går på ett ut och det perfekta webhotelet är fortfarande en (subjektiv) dröm.
Loopia utmärker sig med att ha vissa genomtänkta lösningar som fungerar bra i praktiken.
Verkar satsa mycket på stabilitet och säkerhet framför det allra senaste och hetaste vilket enligt mitt förmenande är helt rätt, därmed inte sagt att Loopia på något sätt är tekniskt eftersatt. -
skrev om Loopia
Min erfarenhet är att Loopia har alltid haft och har perfekt support!
Mycket värdefullt!
Bo von Scheele, professor
Stress Medicine AB -
skrev om Loopia
Notera: Jag har aldrig använt Loopias webbhotell, utan bara haft domäner hos dem (6 stycken).
Extremt enkel kontrollpanel, fungerar väldigt bra. Supporten svarar väldigt snabbt och är mycket hjälpsamma. De flesta domänleverantörer erbjuder hemsidaforwarding gratis med domänen, men loopia erbjuder hemsidaforwarding, mejlforwarding och massa mer! Kan bara rekommendera! Just nu kan man även få .SE domäner för 9 kr i ett helt år! Super billigt! Väldigt bra tjänst, kommer stanna med er länge. -
skrev om Loopia
Jag har haft loopia i 10 år och de har ständigt imponerat på mig både stabilitet men framför allt supporten. Dom är helt otroligt duktiga och tillgängliga.
Digitaltårta till dom!
Lars Bergh ljudombudsmannen.se -
skrev om Loopia
Supporten är helt fantastisk! Svarar snabbt och är alltid trevliga och tar sig tid att förklara ordentligt när otekniska jag inte förstår. Har inte heller upplevt några problem med deras tjänster. Jag är jättenöjd kund!
-
skrev om Loopia
Är imponerad av loopias support, snabba svar och bra kvalitet - dom funderar tydligen lite innan dom svarar, har hittills löst mina problem på första försöket.
Johan N -
skrev om Loopia
statistiken funkar ej 21 dagar efter nu
-
skrev om Loopia
Varit kund med ett 30 tal domäner hos Loopia sedan ett par år & min erfarenhet är odelat positiv.
Jag uppfattar hela deras företag med tjänster och support som väldigt tillgängligt och har känt mig "viktig" som både kund och person när jag behövt support.
Jag anser att den servicen de erbjuder är minst lika viktig som de tekniska kraven på serverplattformen, där jag inte haft anledning att rikta särskild kritik heller.
Rekommenderar Loopia efter mina behov och erfarenheter.
Vänliga hälsningar
Micke Pettersson -
skrev om Loopia
Jag heter Johan Hansson och har varit kund hos Loopia med min hemsida www.johan.se sedan 2001. Jag är enormt nöjd med deras tjänster och support. Deras support svarar exempelvis alltid utförande inom 30-60 minuter. Dom är väldigt aktiva med sitt bloggande. Där får man nyttiga tips om webbrelaterade tjänster och produkter. Jag rekommenderar Loopia till de vänner som söker domän, mail och webhotell.
-
skrev om Loopia
Jag skickade in 3-4 mejl med diverse frågor rörande dns-flytt mm. Fick snabbt lättbegripliga svar på mina frågor, vilket gjorde att jag kunde lösa mina problem galant. Världsklass! Tack Loopia!
/Nicklas Bågvinge -
skrev om Loopia
Loopia kundsupport!
Efter flera år av samarbete med Loopia kan jag säga att jag som en mycket liten kund, men med många frågor om problem att lösa, och problem som jag
mestadels skapat själv, alltid fått snabba och lösningsinriktade svar från Loopia. Aldrig sett en glimt av att få pekpinnar eller fnysningar åt min
okunnighet som i de flesta fall lett fram till problemen. Ännu bättre är att Loopias sätt att presentera lösningarna, fått in mig i en sorts utbildningsfålla som lett till att jag blivit familjens datanörd, även mina
barnbarn mellan 17 till 24 anlitar min hjälptelefon. Tror att det är få antal morfar 72, som ligger på den nivån:)
Så sammanfattat, jag hänvisar sedan lång tid alltid till Loopia och har aldrig hört att någon av de som valt Loopia har varit missnöjda. Fortsätt
så, ni supporthjältar på Loopia. Att det kan bli driftsstörningar vid uppgraderingar drabbar vartenda IT-serviceföretag, själv har jag haft några timmars störningar under det senaste året sammantaget, men kan man inte leva med det, kan man inte leva i ett samhälle med den tekniknivå vi har. Märklig sätt att se på tid, man sparar tusentals timmar och en drös pengar, men ramlar ihop om webbmailen inte fungerar fullt ut under ett dygn. Det går ju att använda sms och telefonsamtal under avbrott! Ni som klagar kan ju börja funderar över hur ni skall kunna leva om hela elsystemet i stora delar av Sverige slås ut under ett par dagar, vilket är fullt möjligt. Meddela sedan oss andra vad ni kom fram till! -
skrev om Loopia
Nu är jag riktigt less, trött, sur och förbannad. Hur är det möjligt att det ska ta sådan låååång tid att ordna så att jag kan använda mailen ordentligt. Efter över ett år med strul med att logga in, bristfällig uppdatering om NÄR jag inte kan förvänta mig att kunna sköta mitt företag, förlorade inkomster och försämrade relationer med mina kunder när jag inte kan nå dem i tid. Ingenting fungerar ordentligt innan kl. 17.00 - då vad jag vet är den tid era kunder behöver använda tjänsterna som mest! Har nu suttit flera nätter för att göra mitt dagjobb. Är trött! Nu får ni får ni ta till er kritiken och göra något!!!!!!...men som vanlig blir väl svaret: Se på vår driftsblogg...om det nu kommer ett svar. Är detta verkligen något jag betalar för? Jag måste ha fått fnatt. För ett år sedan slarvade ni bort ett helt års mailkorrespondens samt mina kontakter. Vad händer nu? Vilket annat serviceföretag gör så här med denna dåliga uppdatering i informationen. BLÄ.
-
skrev om Loopia
Loopia höjde detta år sina domänpriser med runt 20kr/styck. Samtidigt dök det plötsligt upp en överlåtelseavgift på 99kr/domän (det har tidigare varit gratis - och är det fortfarande hos många konkurrenter), så även missnöjda kunder är i stort sett tvingade att stanna kvar. Tyckte tidigare detta var ett riktigt schysst företag, har använt dom i flera år och ej haft några större problem, men så är helt klart inte fallet. Skulle flytta på en gång om det inte kostade ytterligare en årsavgift per domän att göra det...
Ajdå, skrev visst ett lite förhastat klagomål där... pinsamt. Att vanlig förflyttning fortfarande är kostnadsfritt sätter genast saken i nytt perspektiv! Verkar inte gå att ändra betyget här, men det är definitivt ett sort plus.
Loopia
Vad gäller priser är det enbart .se .dk och .pl som höjts med 10kr, de allra flesta höjdes med 20kr (däribland dom vanligaste .com och .net). .info .org samt .at höjdes med 30kr och .biz med hela 40kr. Jag förstår att priserna är rörliga, men det var en väldig (och oväntad) höjning om man har många domäner som förnyas varje år. När jag ser att ex. Active24 (som tydligen också ingår i Visma företagsgruppen) dessutom skyltar med betydligt lägre priser för dom vanligaste domännamnen (ex. halva priset på .org) ställer jag mig tvivlande till om en så drastisk ökning behövdes, eller om en ökning alls behövdes. Internationellt har priset länge legat kring 10 USD för .org .net samt .com och valutakursen har gjort att era och deras priser länge varit ganska jämlika. Om det har varit något dyrare hos er har det varit värt det för att vara närmare företaget, ha Svensk support etc, men nu ökar klyftorna en del. -
skrev om Loopia
Jag kan inte längre rekommendera Loopia som leverantör av mail. Problemet har pågått under flera år, och blir allt sämre. Supporten är bra, men deras "mailservrar" behöver uppgraderas betydligt. De är bra på att drifta hemsidor med inte e-post. Behöver du bara skicka mail efter kl 17.00 så välj Loopia.
-
skrev om Loopia
Oerhört professionell support. Hade problem med installationen av OpenCart, både på grund av att mitt köpta tema inte var anpassat efter svensk översättning, men även SMTP-servern kunde jag inte konfigurera korrekt.
Efter många mail fram och tillbaka så lyckades Loopia hjälpa mig att lösa alla problem. De lever upp till sin marknadsföring att erbjuda superb support.
Blev även förvånad över hur snabb sidan var.
Betyg: 5/5 utan tvivel.
MVH, Robin