Alla kategorier Hosting Loopia

Loopia

Loopia är en av Sveriges främsta leverantörer av domännamn. Våra låga priser i kombination med vår avancerade men lättanvända domäntjänst LoopiaDNS gör Loopia till det självklara valet. En av tre väljer oss som leverantör av .se-domäner. Prova oss du också.
Kungsbron 1, 11122, STOCKHOLM
Offerta.se
Anna H:
Har bara skapat en offertförfrågan men är jättenöjd, skönt att få kontakt med seriösa utförare som faktiskt är INTRESSERADE av att göra jobb...

Läs vad 71 kunder tycker om Loopia

• Bo v
    Bo v skrev om Loopia
    Min erfarenhet är att Loopia har alltid haft och har perfekt support!
    Mycket värdefullt!

Bo von Scheele, professor
    Stress Medicine AB
  • Vilhelm
    Vilhelm skrev om Loopia
    Notera: Jag har aldrig använt Loopias webbhotell, utan bara haft domäner hos dem (6 stycken).

Extremt enkel kontrollpanel, fungerar väldigt bra. Supporten svarar väldigt snabbt och är mycket hjälpsamma. De flesta domänleverantörer erbjuder hemsidaforwarding gratis med domänen, men loopia erbjuder hemsidaforwarding, mejlforwarding och massa mer! Kan bara rekommendera! Just nu kan man även få .SE domäner för 9 kr i ett helt år! Super billigt! Väldigt bra tjänst, kommer stanna med er länge.
  • Lars B
    Lars B skrev om Loopia
    Jag har haft loopia i 10 år och de har ständigt imponerat på mig både stabilitet men framför allt supporten. Dom är helt otroligt duktiga och tillgängliga.
    Digitaltårta till dom!
    Lars Bergh ljudombudsmannen.se
  • Liie
    Liie skrev om Loopia
    Supporten är helt fantastisk! Svarar snabbt och är alltid trevliga och tar sig tid att förklara ordentligt när otekniska jag inte förstår. Har inte heller upplevt några problem med deras tjänster. Jag är jättenöjd kund!
  • Johan N
    Johan N skrev om Loopia
    Är imponerad av loopias support, snabba svar och bra kvalitet - dom funderar tydligen lite innan dom svarar, har hittills löst mina problem på första försöket.

Johan N
  • Håkan N
    Håkan N skrev om Loopia
    statistiken funkar ej 21 dagar efter nu
  • Micke P
    Micke P skrev om Loopia
    Varit kund med ett 30 tal domäner hos Loopia sedan ett par år & min erfarenhet är odelat positiv.
    Jag uppfattar hela deras företag med tjänster och support som väldigt tillgängligt och har känt mig "viktig" som både kund och person när jag behövt support.

Jag anser att den servicen de erbjuder är minst lika viktig som de tekniska kraven på serverplattformen, där jag inte haft anledning att rikta särskild kritik heller.

Rekommenderar Loopia efter mina behov och erfarenheter.

Vänliga hälsningar
    Micke Pettersson
  • Johan H
    Johan H skrev om Loopia
    Jag heter Johan Hansson och har varit kund hos Loopia med min hemsida www.johan.se sedan 2001. Jag är enormt nöjd med deras tjänster och support. Deras support svarar exempelvis alltid utförande inom 30-60 minuter. Dom är väldigt aktiva med sitt bloggande. Där får man nyttiga tips om webbrelaterade tjänster och produkter. Jag rekommenderar Loopia till de vänner som söker domän, mail och webhotell.
  • Nicklas B
    Nicklas B skrev om Loopia
    Jag skickade in 3-4 mejl med diverse frågor rörande dns-flytt mm. Fick snabbt lättbegripliga svar på mina frågor, vilket gjorde att jag kunde lösa mina problem galant. Världsklass! Tack Loopia!
    /Nicklas Bågvinge
  • Ralph B
    Ralph B skrev om Loopia
    Loopia kundsupport!
    Efter flera år av samarbete med Loopia kan jag säga att jag som en mycket liten kund, men med många frågor om problem att lösa, och problem som jag
    mestadels skapat själv, alltid fått snabba och lösningsinriktade svar från Loopia. Aldrig sett en glimt av att få pekpinnar eller fnysningar åt min
    okunnighet som i de flesta fall lett fram till problemen. Ännu bättre är att Loopias sätt att presentera lösningarna, fått in mig i en sorts utbildningsfålla som lett till att jag blivit familjens datanörd, även mina
    barnbarn mellan 17 till 24 anlitar min hjälptelefon. Tror att det är få antal morfar 72, som ligger på den nivån:)

Så sammanfattat, jag hänvisar sedan lång tid alltid till Loopia och har aldrig hört att någon av de som valt Loopia har varit missnöjda. Fortsätt
    så, ni supporthjältar på Loopia. Att det kan bli driftsstörningar vid uppgraderingar drabbar vartenda IT-serviceföretag, själv har jag haft några timmars störningar under det senaste året sammantaget, men kan man inte leva med det, kan man inte leva i ett samhälle med den tekniknivå vi har. Märklig sätt att se på tid, man sparar tusentals timmar och en drös pengar, men ramlar ihop om webbmailen inte fungerar fullt ut under ett dygn. Det går ju att använda sms och telefonsamtal under avbrott! Ni som klagar kan ju börja funderar över hur ni skall kunna leva om hela elsystemet i stora delar av Sverige slås ut under ett par dagar, vilket är fullt möjligt. Meddela sedan oss andra vad ni kom fram till!
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Loopia
    Nu är jag riktigt less, trött, sur och förbannad. Hur är det möjligt att det ska ta sådan låååång tid att ordna så att jag kan använda mailen ordentligt. Efter över ett år med strul med att logga in, bristfällig uppdatering om NÄR jag inte kan förvänta mig att kunna sköta mitt företag, förlorade inkomster och försämrade relationer med mina kunder när jag inte kan nå dem i tid. Ingenting fungerar ordentligt innan kl. 17.00 - då vad jag vet är den tid era kunder behöver använda tjänsterna som mest! Har nu suttit flera nätter för att göra mitt dagjobb. Är trött! Nu får ni får ni ta till er kritiken och göra något!!!!!!...men som vanlig blir väl svaret: Se på vår driftsblogg...om det nu kommer ett svar. Är detta verkligen något jag betalar för? Jag måste ha fått fnatt. För ett år sedan slarvade ni bort ett helt års mailkorrespondens samt mina kontakter. Vad händer nu? Vilket annat serviceföretag gör så här med denna dåliga uppdatering i informationen. BLÄ.
    2014-05-12 Loopia A svarar Johanna J
    Hej Johanna, jag får börja med att be om ursäkt för de störningar du upplever. Våra tekniker jobbar oavbrutet med att lösa denna störning för samtliga kunder och vi har sedan arbete påbörjades för fyra månader sedan jobbat hårt med att så få kunder som möjligt ska drabbas av detta. Dessvärre så är ni fortfarande ett antal kunder som stundtals har svårt att komma åt sin e-post då framförallt under dagtid och stora inkorgar. Vi är slutskedet av vårt arbete inför migreringen och under veckan så hoppas vi kunna komma med klarare besked om den närmsta tiden. Detta är oerhört olyckligt för er drabbade kunder och teknikerna har detta högst på sin prioriteringslista att lösa för er och ny hårdvara är inköpt och installerad nu för att lösa detta en gång för alla. Du får jättegärna kontakta mig på reco@loopia.se för en diskussion om hur vi kan förbättra din nuvarande situation. Med vänlig hälsning Daniel Ö Loopia AB
    2014-05-12 Johanna J svarar Loopia A
    Skriver......när jag kommer åt min mail igen.....
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Bob A
    Bob A skrev om Loopia
    Loopia höjde detta år sina domänpriser med runt 20kr/styck. Samtidigt dök det plötsligt upp en överlåtelseavgift på 99kr/domän (det har tidigare varit gratis - och är det fortfarande hos många konkurrenter), så även missnöjda kunder är i stort sett tvingade att stanna kvar. Tyckte tidigare detta var ett riktigt schysst företag, har använt dom i flera år och ej haft några större problem, men så är helt klart inte fallet. Skulle flytta på en gång om det inte kostade ytterligare en årsavgift per domän att göra det...
    2014-04-25 Loopia A svarar Bob A
    Hej Bob, det låter lite som ett missförstånd här. Vi tar inga avgifter för att flytta en domän från oss. Den överlåtelseavgift du nämner är vid ett ägarbyte av en domän. Då många av dessa fortfarande kräver manuell hantering och vi får in tusentals ägarbyten varje månad så har vi valt att ta ut en kostnad per överlåtelsetillfälle (ej per domännamn). Då vi under många år lämnat våra domänpriser orörda så såg vi nu ett behov av att justera några av dem tex .se som höjdes med 10:- om året för att täcka de kostnader som varje domännamn har. Vår avsikt är fortfarande att sälja domännamn till självkostnadspris och kommer så att fortsätta. Om du behöver hjälp eller har frågor rörandes en transfer av domännamn från oss så svara gärna vår support på dina frågor. Du når dem på 021-128222 eller support@loopia.se Med vänlig hälsning Daniel Ö Loopia AB
    2014-04-25 Bob A svarar Loopia A
    Ajdå, skrev visst ett lite förhastat klagomål där... pinsamt. Att vanlig förflyttning fortfarande är kostnadsfritt sätter genast saken i nytt perspektiv! Verkar inte gå att ändra betyget här, men det är definitivt ett sort plus.

Vad gäller priser är det enbart .se .dk och .pl som höjts med 10kr, de allra flesta höjdes med 20kr (däribland dom vanligaste .com och .net). .info .org samt .at höjdes med 30kr och .biz med hela 40kr. Jag förstår att priserna är rörliga, men det var en väldig (och oväntad) höjning om man har många domäner som förnyas varje år. När jag ser att ex. Active24 (som tydligen också ingår i Visma företagsgruppen) dessutom skyltar med betydligt lägre priser för dom vanligaste domännamnen (ex. halva priset på .org) ställer jag mig tvivlande till om en så drastisk ökning behövdes, eller om en ökning alls behövdes. Internationellt har priset länge legat kring 10 USD för .org .net samt .com och valutakursen har gjort att era och deras priser länge varit ganska jämlika. Om det har varit något dyrare hos er har det varit värt det för att vara närmare företaget, ha Svensk support etc, men nu ökar klyftorna en del.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Christian B
    Christian B skrev om Loopia
    Jag kan inte längre rekommendera Loopia som leverantör av mail. Problemet har pågått under flera år, och blir allt sämre. Supporten är bra, men deras "mailservrar" behöver uppgraderas betydligt. De är bra på att drifta hemsidor med inte e-post. Behöver du bara skicka mail efter kl 17.00 så välj Loopia.
  • Robin V
    Robin V skrev om Loopia
    Oerhört professionell support. Hade problem med installationen av OpenCart, både på grund av att mitt köpta tema inte var anpassat efter svensk översättning, men även SMTP-servern kunde jag inte konfigurera korrekt.

Efter många mail fram och tillbaka så lyckades Loopia hjälpa mig att lösa alla problem. De lever upp till sin marknadsföring att erbjuda superb support.

Blev även förvånad över hur snabb sidan var.

Betyg: 5/5 utan tvivel.

MVH, Robin
  • Linus P
    Linus P skrev om Loopia
    Seg och dålig suport, dåligt med utrymme på privatpaketet. Många driftproblem, Rekommenderas inte
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Loopia
    Det här är sanningen.

Mail:
    Upptiden på mailen är superdålig. Ska du använda deras e-postsystem varnar jag för extremt dålig service. Det är rent utav löjligt vilken dålig uptime de har. Läs mer på denna länk:

Nu, 131022 är de nere igen, nu är vi på dag 2 och de har fortfarande inte löst problemet.

Hosting:
    Är som tidigare människor sagt supersnabbt, men då OM du bara kör en HTML sida, kör du e-handel, wordpress, Joomla eller Drupal eller något annat databasstyrt CMS system så är Loopia något av det segaste som jag har upplevt. Och du kan räkna med 5-15 sekunder från klick till att sidan visas (genereras).

Jag, och den webb/reklambyrå som jag arbetar för har helt bytt till ett annat företag och är supernöjda med bytet.
    Linus P gillar detta
  • Chris L
    Chris L skrev om Loopia
    Jättebra kundservice, allt bara funkar...
  • Mattias M
    Mattias M skrev om Loopia
    Allt jag kan säga är, helt utmärkt har använt loopia i ca 2 år och aldrig haft problem, de få gångerna jag kontaktat support angående min ovisshet så har de löst problemet åt mig, en bra förklaring från min sida och från deras sida "okej, problem löst" :D
  • Annika
    Annika skrev om Loopia
    Jag har varit kund hos Loopia i många år men har stor erfarenhet av att ha med många andra webbhotell att göra. Visst finns det billigare webbhotell men jag är supernöjd med supporten, det enkla gränssnittet, funktionaliteten, valmöjligheterna och den suveräna stabiliteten. Helt enkelt det bästa webbhotellet.
  • Christer W
    Christer W skrev om Loopia
    Loopia erbjuder suverän service!
    Vi hade inte klarat våra uppdrag på samma smidiga sätt utan Loopia.
    Loopia är ett företag i Världsklass
  • Johan O
    Johan O skrev om Loopia
    Personal som tar sig en promenad i regnet, när supporten redan vart stängt i flera timmar, för att hjälpa en stackars kund som har tabbat sig är det få företag som har. Men på Loopia har dom minsann det! Oerhört hjälpsamma och jag är oerhört tacksam!
  • Jan K
    Jan K skrev om Loopia
    Hej
    Har varit och är kund hos Loopia med ett flertal tjänster, sen åtskilliga år.
    Men, börjar nu ledsna på allt för många fel, som idag då ligger allt nere sen 12 tiden, Helt oacceptabelt.
    Er driftsäkerhet och även virus skydd dåligt.
  • Gaia
    Gaia skrev om Loopia
    Har varit kund hos ett annat företag i samma koncern som Loopia men vilken skillnad hos Loopia!

Fantastiskt bra support, uppföljning och återkoppling. Stort urval av tjänster! Bra överblick på det egna kontot som är mycket användarvänligt.

Loopia hjälpte mig med flytten av min domännamn och webbhotell samt allt annat som behövdes för att få sidan att fungera.

Om ni vill ha ett stabilt webbhotell och utomordentligt bra support som känner empati med kunden välj då Loopia. Ni kommer inte ångra er!

Tack alla på Loopia som hjälpte mig 2012-12-22
  • Ulrika R
    Ulrika R skrev om Loopia
    Vi har haft Loopia i två år och deras servicenivå är outstanding.
  • Robert H
    Robert H skrev om Loopia
    Varit kund i många år.
    Verktygen fungerar bra, de är snabba och effektiva samt enkla.
    Supporten fungerar bra.
    Jag är nöjd på alla plan.
  • Joel
    Joel skrev om Loopia
    Har varit kund i drygt 3 år. Superbra tjänster och support! Bra överblick på sitt konto och lätt att göra justeringar. Förnyelsen av domännamn är underbar då en ny räkning kommer en gång per år (går av välja bort), om man vill behålla domännamnet så betalar man, annars inte. Fick panik när ett projekt förändrades och jag behövde behålla ett domännamn som skulle gå ut dagen efter, men en kontakt med supporten så fixade dom att domänen förnyades på 1 timme!! Oslagbart!! 5 av 5!
  • Jan R
    Jan R skrev om Loopia
    Jag driver ett flertal webbsidor och är i behov av snabb och rätt hjälp när/om det strular till sig. Detta får jag av Loopia oavsett dag i veckan. Ofta blir jag förvånad över den snabba hjälp jag får när jag rört till det på servern

Jag rekommenderar Loopia.
  • Lars E
    Lars E skrev om Loopia
    supper nöjd med deras tjänster o speciellt supporten som löser alla våra problem på domänerna.
    Lowes.nu
    Loweshairextensions.se
  • Thomas P
    Thomas P skrev om Loopia
    Snabb, vänlig och pedagogisk support med "vändande mail" löste mina problem, samt lärde mig hur jag skall undvika liknande framöver !
  • gabri s
    gabri s skrev om Loopia
    Mycket bra kundservice
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Loopia
    Har haft Loopia både som webbhotell och enbart domän-administratör.
    I bägge fallen har allt fungerat klockrent, helt klart värt den extra peng det kostar jämfört med billigare konkurrenter.
    Mailar man någon av deras avdelningar så har man svar snabbare än om man skulle ringa, fruktansvärt bra och trevliga.

Mitt råd till alla som vill ha ett stabilt webbhotell med bra support om man någon gång behöver det, välj Loopia. Ni kommer inte ångra er!
  • Anne-Christine S
    Anne-Christine S skrev om Loopia
    Vilket superteam support-gänget är. Flyttning av wordpress från ett konto till ett annat i rekordhastighet. Inget strul vilket troligtvis hade hänt om jag skulle göra det. Finfin kundkontakt. PÅ en söndag dessutom.
    Loopia A, Niklas E gillar detta
  • Jan V
    Jan V skrev om Loopia
    Kan bara ge plus för detta företag! Dom få (och dom är inte många) jag har behövt hjälp så finns dom där! Dom svarar snabbt och lätt! Har använt mig av domän köp flertal gånger och det har aldrig strulat med Loppia!
  • Berndt L
    Berndt L skrev om Loopia
    Jag tycker Loopia supporten är helt OK, ganska bra faktiskt. Jag hade lite bekymmer med att få upp min hemsida. Det berodde på att jag inte var medveten om att det fanns två konton registrerade på Gustaf Kihlin (björksta och bjorksta). Det gjorde att inloggningen på servern misslyckades. Men med hjälp från suppoorten lyckades jag till slut efter sammanslagning av kontona.
  • Sanna S
    Sanna S skrev om Loopia
    Jag tycker Loopia fungerar bra och de uppfyller de förväntningar jag har på dem.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Loopia
    Rekommenderar absolut Loopia. Har använt dem i flera år. Bra priser, bra tjänsteutbud och snabb och kompetent support - både som privat- och företagskund.
  • Anders H
    Anders H skrev om Loopia
    Om Loopia tycker jag mycket.
    Jag fick utomordentligt snabbt och bra feedback från dem, när jag hade ett problem, som föranledde en längre skrift växling med dem.
  • Madelene H
    Madelene H skrev om Loopia
    Väldigt prisvärda, bra och snabb support. Självklart det bästa webbhotellet!
  • Nina F
    Nina F skrev om Loopia
    super bra support
  • Knut K
    Knut K skrev om Loopia
    Helt suveräna. Tack för hjälpen idag. Kanon support
  • Mathias M
    Mathias M skrev om Loopia
    Loopia hjälpte mig idag när mitt andra webbotell "Dinero" visade prov på total inkompetens. Jag kommer att flytta över alla mina sidor till Loopia efter detta. Tusen tack till er snabba support för hjälpen idag.
  • Joachim T
    Joachim T skrev om Loopia
    Utmärkt serviceföretag med support i världsklass.
  • Emily S
    Emily S skrev om Loopia
    Mycket bra webbhotell med låga priser och utmärkt service.
  • Vigor S
    Vigor S skrev om Loopia
    Har alla våra sidor hos Loopia och är mer än nöjda.
    Loopia uppvisar en proffsighet som inga andra på marknaden kan mäta sig med.
  • Annika N
    Annika N skrev om Loopia
    Jag kan varmt rekommendera Loopia som har en snabb support och dessutom är alla väldigt hjälpsamma och trevliga. Mycket användarvänligt och lätt att hitta rätt i kontrollpanelen som också ha bra funktioner.
  • Rickard P
    Rickard P skrev om Loopia
    Väldigt bra support. De svarar snabbt och är väldigt hjälpsamma. Mycket bra beskrivningar och guider på loopias hemsida om hur man går tillväga för att anpassa sin hemsida
  • Sven L
    Sven L skrev om Loopia
    Mycket bra support. Svarar inom 10 minuter och hjälper en att ändra så att det funkar.
    Rekommenderas starkt.
  • Elina E
    Elina E skrev om Loopia
    Jag har mina domäner via Loopia och jag är jättenöjd med den hjälp och service jag får. När jag skulle starta upp min webbutik och kvällen innan inser att min ompekning av domän bara halvvägs gått igenom fick jag hjälp inom 15 minuter. Tokbra service!! Kanon Loopia!!
  • Karl N
    Karl N skrev om Loopia
    Suveräna Loopia
    Tack för all hjälp idag.
    Kunservicen får 6 recos
  • Jimmy W
    Jimmy W skrev om Loopia
    Har i stort sett alla mina domäner hos Loopia. De klarar driften av domäner rätt bra och gränssnitten är tydliga och enkla att jobba med.

Vettetusan om jag skulle köra dem som webbhotell dock.