Alla kategorier Övrigt Norrbotten Luleå Luleå Luleå Hockey Förening

Luleå Hockey Förening

Ostrongatan 2, 973 34 Luleå — Visa karta

Luleå Hockeyförening (LHF), bildad 1977 som GroKo Hockey, är en ishockeyklubb i Luleå, Sverige. Klubben är den nordligaste i elitserien. År 1979 bytte klubben namn till Luleå Hockeyförening. Från och med säsongen 1994/1995 har klubblogotypen bestått av en björn och färgerna rött, gult, vitt och svart. Säsongen 2011-12 hade man fortfarande denna som klubbmärke, men prövade en ny logotyp, också föreställande en björn, på matchställen. Klubben har hittills tagit ett SM-guld, 1996. Luleå HF har spelat i elitserien sedan 1984 (27 år räknat till och med säsongen 2011).

Läs vad 3 kunder tycker om Luleå Hockey Förening

• Björn W
    Björn W skrev om Luleå Hockey Förening
    Stora hjärtan och alltid rätt inställning...go Lule!!!!
    Joakim B gillar detta
  • Johan S
    Johan S skrev om Luleå Hockey Förening
    Levererar kvalitetsunderhållning varje vinter. Temat varierar, alllt ifrån komedi och lyckliga feelgood dramer via spänning till rena tragedier. En pålitlig underhållare varje vinter!
  • Janne J
    Janne J skrev om Luleå Hockey Förening
    Luleå Hockey (LHF) är ett lag som sedan 1984 spelat i högsta serien. Året 1996 blev det serieseger och sedan SM-guld. De senare åren har LHF lyckat ta sig till slutspel, trots att experterna säsong efter säsong tippat dem utanför slutspelet. Ett härligt gäng som jag såg första gången med min pappa i Boden, innan Luleå hade en ishall. Om du vill läsa mera om klubben och vill veta vad jag tycker, så har jag skrivit mera här

Björn W, SUSSIE S gillar detta

Ostrongatan 2, 973 34 Luleå