Alla kategorier Övrigt Stockholms län Danderyd Mäklarhuset Danderyd

Mäklarhuset Danderyd

Svärdvägen 11D, 182 33 Danderyd — Visa karta

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående lokala mäklarkontor.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Övriga företag nära Mäklarhuset Danderyd:

Box 6088, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Läs vad 7 kunder tycker om Mäklarhuset Danderyd

• Mattias H
    Mattias H skrev om Mäklarhuset Danderyd
    Väldigt hjälpsamma och effektiva vid både försäljning och köp av bostäder.
  • Juan G
    Juan G skrev om Mäklarhuset Danderyd
    Hej,

Vi köpte ett hus igenom mäklarhuset för ett år sedan. Det var vårt första hus, så vi hade inte full koll på vad vi skulle titta på. Tyvärr så fick vi även en partisk mäklare som var vän med säljarna. Man kan lätt säga att vi fått lära oss en dyr läxa. Den utpekade tomten, av mäklaren, på visningen var klart större än verkligheten. I beskrivningen stod det att huset var omdränerat (var bara gjord på ena sidan av huset och felaktig eftersom källarväggen höll på att rasa in då vattnet samlades mer än det fördes bort). Den ”nya elen med automatsäkringar och jordfelsbrytare” var bara ett nytt proppskåp med en urkopplad jordfelsbrytare (”Eftersom det stod under beskrivningen ”Hallen” där elskåpet stod ”så kan det rimligtvis inte tolkas som ny el i resten av huset?”) Jacuzzin läckte för att den hade fryst sönder 2 vintrar innan (fick höra det av en granne) men enligt mäklaren så hade jag inget bevis för att det hade hänt innan vi hade flyttat in så det kunde jag inte kräva något för. Om jag ville ta upp något så skulle jag ta det direkt med säljarna. Han visade tydligt att han inte ville medla och säljarna sade bara nej till det jag tog upp. Man kan fråga sig vilken del av etik och moral han brann för som medlem i mäklarsamfundets styrelse, men inte känt sig skyldig att följa vid denna försäljning?

Mitt råd till alla är att alltid göra en balkabesiktning. Då hade de flesta felen hittats. Vi visste inte att det fanns. Det är dyrt men värt vid en så stor investering. Om mäklaren avråder dig från att göra det så är det ännu viktigare att göra det. Vår avrådde oss från en vanlig besiktning eftersom han hade en egen gjord.

Min erfarenhet är att en ansvarig mäklare i Mäklarhuset inte är sakligt och professionell. Om du vill ha mer än huset är värt och inte har några skrupler så är mäklarhuset kanske rätt val för dig. För min del har jag redan varnat alla jag känner och tror på karma så jag är helt säker att han och säljarna ändå får betala för det någon gång.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Mäklarhuset Danderyd
    Måste ge bara ris, urusel hjälp, när stora dolda brister upptäcktes efter köp av lägenhet.
  • Eva A
    Eva A skrev om Mäklarhuset Danderyd
    Snabb och smidig försäljning av vår lägenhet.
  • Zebastian N
    Zebastian N skrev om Mäklarhuset Danderyd
    Anlitade Mäklarhuset för att sälja min lägenhet. Extremt god service och mycket bra stöd i efterhand med hantering av skatter osv. Upplevde också att det var förhållandevis lite administration för mig som säljare vilket var mycket uppskattat.
  • Johan B
    Johan B skrev om Mäklarhuset Danderyd
    Som köpare har jag endast haft 100% negativ upplevelse av Mäklarhuset Danderyd. Oproffsigt beteende och direkta lögner i samband med husköpet. Har sedan våren 2014 passat på att så fort jag får chansen sprida mina åsikter om Mäklarhuset i allmänhet och mäklaren Madeleine Muller i synnerhet..
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Mäklarhuset Danderyd
    mäjlaren gav dålig service, var inte påläst om objektet vi köpte och bröt mot muntliga överenskommelser. Vi rekommenderar inte Mäklarhuset Danderyd.

Svärdvägen 11D, 182 33 Danderyd