Målerifirma Alfred Holm

Nymansgatan 6B, 753 23 Uppsala — Visa karta

Med flexibilitet, kvalitet och tradition utför vi allt från mindre servicejobb till hela renoveringsprojekt.

Vi är i grunden ett måleri, men har idag bred kompetens inom måleri & tapetsering, golv och renovering. I företaget har vi målare, plattsättare, snickare och golvläggare som alla har utbildning och korrekta certifikat inom sina områden.

Våra drygt 20 målare har gesällbrev och är duktiga på både traditionellt måleri, tapetsering och måleri med moderna färger. När det gäller golv har vi erfarna golvläggare som jobbar på alla underlag och är GVK-auktoriserade för golvläggning i våtrum. Vi erbjuder även golvslipning i Uppsala.

Läs vad 292 kunder tycker om Målerifirma Alfred Holm

• 2020-11-30

Joakim S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Golvläggning, innerdörrar och målning av rum. Mycket bra intryck från första stund. Bra offert, fast pris och inga obehagliga överraskningar när fakturan landade. Och framför allt mycket bra hantverk. De får våra renoveringar i fortsättningen. /Joakim och Anette Läs mer

Kerstin B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Tusen tack för vänligt bemötande och för ett superproffsigt och snabbt utfört arbete. Jag njuter av min nyrenoverade ägenhet och hoppas få återkomma när det är dags att måla om i köket.

Men ett problem återstår, som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag behöver två starka killar till hjälp att bära in två möbler från vardagsrummet till sovrummet. Vår vaktmästare brukar hjälpa till med sånt, men han är antingen sjuk eller ledig ändå, eftersom han inte har besvarat min förfrågan om detta.

Mattläggarna kanske kan sticka emellan med detta kneg? Be i så fall att de ringer före, så vi får göra upp om tid och betalning.

Med vänlig hälsning
    Kerstin Berg
    018-10 40 03
    070-28 30 547 Läs mer

Anders H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målat om lägenhet. Bra bemötande av både arbetsledning och målare. Blev mycket nöjd med resultatet 👍👍 Läs mer

Hilde L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Trevliga och snabbt utförande. Dock har färgen lossnat på ett par ställen och det känns trist. Läs mer
    2020-11-27 Andreas O svarar Hilde L
    Hej Hilde,

Tack för Er recension! Angående att färg har lossnat, så ska det såklart inte vara!
    Hör mer än gärna av Er till oss så kommer vi ut och undersöker vad som har hänt!

Med vänliga hälsningar,

Andreas Ohlsson
    VD
    Alfred Holm AB

Anders W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra logistik från beställning till utförande. Smidig diskussion om komplettering.Trevligy bemötande från personen som utförde arbetet Läs mer

Mamunur R skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Badrumsrenovering.

Bra service, och bemötande.
    Lyssnar på dina önskemål och försöker jobbba efter detta.

UTMÄRKT UTFÖRT ARBETE.

SVARAR PÅ TELEFON OM MAN FÖRSÖKER FÅ TAG PÅ DEM.

ÄRLIGA. Läs mer

Victor L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ommålning av vardagsrums. Det gick snabbt och blev jättebra! Läs mer

Fredrik M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra utfört jobb. Arbetsledaren drar dock ned betyget avsevärt. Svarar inte på mail, hade inte koll på vad han offererade. Har fortfarande inte offererat 2 sovrum som han tittade på i samband med första jobbet, trots ett antal påminnelser. Jag kommer att välja någon annan för det jobbet, det var alldeles för struligt att jobba med Alfred Holm. Läs mer

Johan S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning av vindskivor. Utmärkt bemötande och resultat. Läs mer

Sally P skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi ville ha hjälp med en garderobslösning i hallen.Vi blev mycket trevligt bemötta och fick väldigt bra förslag på hur vi kunde få till den optimala förvaringslösningen för just vår hall. Snickarna var väldigt trevliga och kunniga. Det märktes att de hade mycket erfarenhet inom området. Vi är väldigt nöjda med hela processen, från första mötet till slutförandet. Vi rekommenderar Alfred Holm varmt! Läs mer

Sarah H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Både i samband med renovering av toalett och kök har vi använt oss av Alfred Holm. Fantastiska människor som näst intill känts som familjemedlemmar. Arbetet har hållit hög klass och vi rekommenderar dem varmt! Läs mer

Peter L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renovering av badrum . Höll tiden dom lovat . Bra och trevliga killar ( Göran ). Riktigt bra resultat 👍. Städar fint efter sig och inga spår efter er . ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer

Celina H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Blev jättebra. Trevliga och hjälpsamma! Läs mer

Mikael V skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi använde Alfred Holm för tapetsering och målning av vår bostadsrätt och är mycket nöjda med det arbete de utfört. Kommunikationen har varit rak och enkel och trots att vi bestämde oss sent för att tilläggsjobb så löste de det på ett tillfredsställande sätt. Läs mer

Svante B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Golvläggning, bra första möte, bra genomfört arbete. Läs mer

Edward A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bemötandet var utmärkt, men.... de två gubbar som kom hit var nog det sämsta som fanns, kladdade lite här och där ” glömde” måla ett hörn i köket, grundfärgen lyser igenom på några ställen.
    Nä det var nog sista gången... Läs mer
    2020-11-25 Andreas O svarar Edward A
    Hej Edward, tack för din recension!
    Vi beklagar verkligen att våra hantverkare inte uppfyllde Era förväntningar och efter att ha talat med ansvarig arbetsledare har du fullt fog i din kritik! Som jag förstod det önskade du fixa till felen själv med avdrag på kostnaderna! Jag hoppas att det har löst sig på ett godtagbart sätt, om inte får du gärna kontakta mig! Självklart hoppas vi få en ny möjlighet i framtiden att visa vad vi verkligen kan!
    Återigen beklagar vi att målarna inte utförde ett fullgott arbete, självklart har vi talat med berörda om detta!

Med vänlig hälsning
    Andreas Ohlsson
    VD
    Alfred Holm AB

Dimitry V skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ett väldigt bra jobb ni har gjort med vår trappa! Läs mer

Eva T skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag fick kök och ett mindre rum tapetserat och målat. Lite besviken över att jag trots hembesök för offert inte fått någon offert på golvbyte i vardagsrum trots påstötningar. Offert för tapet och målning fick jag... Därför har det inte blivit någon renovering. Annars nöjd ! Läs mer

Therese J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Har gjort två större badrumsrenoveringar med Alfred Holm som utförare. Kakel storlek XXL, golvvärme, kakel från golv till tak, en del speciallösningar, kolmårdsmarmor i ett av badrummen. Väldigt noga och skickliga och slutresultatet blev outstanding! Alltid ett väldigt trevligt bemötande och hantverkare som förstår att det är kanske deras arbetsplats men det är främst mitt hem! Får mina allra varmaste rekommendationer! Läs mer

Gudrun S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    I somras bestämde vi oss för att vårt lilla kök behövde renoveras. Efter en dialog med George på Alfred Holm kände vi oss övertygade om att ge uppdraget till dem. Vi upplevde hans bemötande som kunnigt och engagerat, vilket var ett viktigt stöd för oss då man behöver ta en del svåra beslut inför en renovering.
    Renoveringen gick enligt tidplan och hantverkarna (snickare, målare, elektriker, kakelsättare, rörmokare) var alla jätteduktiga och professionella.
    Jag vill tacka för att vi har fått ett sånt fint kök och kommer att kontakta Alfred Holm nästa gång vi behöver hjälp! Läs mer

Jonas A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Trevliga och lyhörda hantverkare som hjälpe mig renovera badrum och har även slipat golv vid separat tillfälle. Läs mer

Egon H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Nytt golv. Bra telefonsamtal,sen offert på mejl och tidsbokning snabbt och smidigt. Två killar la golvet på några timmar med perfekt resultat. Vi är mycket nöjda även med priset, Läs mer

Jaro P skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning och tapetsering av vardagsrum, kök och hall.
    Bra bemötande.
    Helt nöjd med resultatet.
    Bra bemötande leder till höga förväntningar och firman uppfyllde dem. Även priset var rimligt. Läs mer

Hanna F skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra bemötande och hjälp, och ett mycket fint arbete med tapetsering och målning helt efter våra önskemål. Vi är nöjda rakt igenom! Läs mer

Kjell K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    målning och tapetsering av ett sovrum.
    inget strul och allt flöt på enligt överenskommelse.
    duktiga målare som gjorde ett bra jobb Läs mer

Pia K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Tapetsering samt målning av tak - sllt bra gjort i rätt tid till uppgjort pris. Inget krångel, allt bra. Läs mer

Kenneth M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ommålning av platsbyggt kök.
    Snabb och bra behandling av ärendet. Noggrann målare som gjorde ett toppjobb.
    Hade höga förväntningar efter tidigare erfarenhet av företaget i samband med renovering av badrum. Förväntningarna infriades med råge.

Företaget har en bra behandling av kunder och deras hantverkare gör mycket bra jobb. Läs mer

Magnus L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning fönstersmygar och element
    Snabbt, raskt och prisvärt! Läs mer
  • Bror Lars Edvard W

2020-11-23

Bror Lars Edvard W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    AH målade om vår nya lägenhet i Sävja. Blev väl bemött av företaget som gjorde en strå-
    lande insats. Vi hade stora förväntningar och de infriades.

Sammanfattningsvis gjorde målarna en storartad insats och hjälpte mig att sätta upp hyllor och armaturer. De är guld värda!! Liksom deras chef!! Läs mer

Pia B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag anlitade Målerifirma Alfred Holm för renovering av vardagsrum och sovrum - ommålning av väggar och tak och inläggning av nytt parkettgolv. Jag fick snabbt besök av en representant, fick en offert inom ett par dagar och det fanns hantverkare som kunde komma och utföra arbetet direkt. Det var lätt att framföra synpunkter på jobbet som utfördes, synpunkter blev snabbt åtgärdade och slutresultatet blev mycket fint. Jag kan verkligen rekommendera Firma Alfred Holm för renoveringsarbeten, golvläggning och måleri. Läs mer
  • 2019-11-26

Björn E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Inoljning av utvändiga ekpartier.
    Målning av träpartier i fasad och takdetaljer.

Uppgörelser betr. upphandling, utförande och tidplan
    har alltid fungerat till vår belåtenhet. Läs mer

Stefan K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Hade haft vattenskada i köket så nytt golv behövde läggas; kök o hall. Då vi valde ett golv av vinyl var det tunnare och mjukare än vanligt. Killarna var skeptiska till en början men det gick bra till slut. Det enda negativa var att de glömde skruva upp några ben under arbetsbänkarna i köket så det fick vi ta senare när vi upptäckte det. Läs mer

Maria L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Hjälpte oss att renovera badrum. Gav ett bra bemötande och tog hand om allt så vi inte behövde tänka på något. Kom med bra råd och gjorde ett noggrant arbete. Läs mer

Lisbeth A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Hantverkarna mycket trevliga och utförde ett bra jobb!!
    MEN en av målarna ”saltade på” fakturan och chef/arbetsledare ville inte lyssna på kund och ändra faktura. Det är INTE ok att bemöta kund på detta sätt och låta kund betala för timmar som målare INTE var på plats!! Kommer inte rekommendera Alfred Holm till vänner som frågar om tips på målare. Läs mer

Marica J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning av fönster.

Vi har gamla fönster som kräver fackkunskap.
    Mycket duktig målare som gjorde ett bra jobb. Var tydlig i sin kommunikation. Kommunicerade när han kom och gick och vad som behövde göras.
    Dessutom en Trevlig person.

Vi kommer återkomma med förfrågan om att få anbud om fönstermålning på vån 3. Önskar få det gjort under juni 2020.
    Ser gärna att vi får samma målare.

Marica Johansson
    Alfgården Geijersgatan 16 a Läs mer

Nina W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag fick golvet bytt och blev mycket nöjd både med bemötande, service och resultat. Arbetet gick snabbare än beräknat vilket var en bonus. Läs mer

Britt-marie H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag fick två sovrum tapetserade och målade och min balkong målad + inlagd matta.
    Jag blev mycket bra bemött av personalen. De gjorde också ett mycket bra jobb och jag är mycket nöjd med resultatet. Företaget levde upp till mina förväntningar. Jag anlitar gärna ert företag igen. Läs mer

Linda K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi lät renovera vårt badrum. Arbetet utfördes mot ett fastpris och en deadline på 1 mån från kontraktsskrivning. Deras offert var inte den billigast, men bolaget kändes trovärdigt Då vi valde entreprenör. Deras projektledare var bra, merparten av deras underentreprenörer var bra och både tidplan och fastpriset höll. Vi är nöjda. Läs mer

Torbjörn L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Tjänster:
    1 Renovering/ombyggnad av tvättstuga och bastu
    2 Förändring av ny bostad (rivning vägg, ommålning av 4 rum)

Mina förväntningar:
    Hög kvalitet för våtrumsrenovering.

Företaget levererade:
    Erfaren, kunnig och proffesionell byggledning med god kommunikativ förmåga.
    Proffesionell personal med hög kvalitetsnivå i levererat resultat!

Sammanfattning:
    Trots pressad tidsplan och en ibland något förvirrad beställare levererade företaget:
    - enligt överenskommen omfattning, tidsplan
    och kostnad. Läs mer
  • Stig T

2019-11-21

Stig T skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ombyggnad av duschrum. Alla hantverkare (6) inkl. chef gjorde ett mycket fint bemötande under hela projektet. Mina förväntningar på företaget var att effektivisera tiden, säkerställa ett våtsäkert duschrum till ett bra pris för hela arbetet. Företaget levde verkligen upp till mina förväntningar och det med råge. Jag tycker att det var en fröjd att se så många skickliga hantverkare tillsammans utföra sina speciella färdigheter under en viss begränsad tid som det gällde.Vi kan varmt rekommendera företaget och är kolossalt nöjda med valet av material,färger och utförande. Läs mer

Margareta E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Alfred Holm utförde målningsarbete i min lägenhet och allt genomfördes till belåtenhet, från offert och första möte till avstädningen. Bra rekommendationer från arbetsledning och trevliga och noggranna målare. Jag har redan rekommenderat företaget till flera bekanta och om jag behöver målning igen blir Alfred Holm ett självklart val Läs mer

Tobias H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi fick bra och snabb hjälp av Jörgen! Blev ett bra resultat i vårt kök. Läs mer

Hans A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag har haft dom både på att lägga klinkergolv och målning / tapetsering. Har inget att klaga på. A & H har trevliga och duktiga medarbetare. Läs mer

Jenny W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi var väldigt nöjda med ommålningen av vårt hus! Läs mer
  • 2019-02-14

Ulrica S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Byte av golvsocklar och uppsättning av täcklister.
    Trevligt bemötande, och mycket duktig och noggrann hantverkare. Läs mer
  • 2019-02-13

Yvonne S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi beställde byte av koppelbeslag som vi blev väldigt nöjda med. Läs mer
  • 2019-02-12

Suzanne A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renovering av badrum.
    Mycket bra bemötande och kunnig personal.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-02-11

Daniel H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Badrum. Bra genomfört jobb på utsatt tid och men brs slutresultat. Läs mer
  • Anna W

2019-02-11

Anna W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Omslipning av två parkettgolv. Bra bemötande båda gångerna. Lyssnade på mina viljor, mycket bra. Allt gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2018-12-13

Lemm P skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi behövde renovera vårt kök, badrum och toalett. Nya golv behövdes i köket, hallen och arbetsrummet, dessutom målning av köksluckor samt väggar och tak i köket, badrummet och toaletten. Installation av ny spis, ett par handfat och badrumsskåp också. Mycket bra rådgivning av arbetsledaren, punktligt och väl utförda arbeten av samtliga i arbetslaget! Vi kan varmt rekommendera Alfred Holm AB!@ Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte