Målerifirma Alfred Holm

Målerifirma Alfred Holm

Med flexibilitet, kvalitet och tradition utför vi allt från mindre servicejobb till hela renoveringsprojekt.

Vi är i grunden ett måleri, men har idag bred kompetens inom måleri & tapetsering, golv och renovering. I företaget har vi målare, plattsättare, snickare och golvläggare som alla har utbildning och korrekta certifikat inom sina områden.

Våra drygt 20 målare har gesällbrev och är duktiga på både traditionellt måleri, tapetsering och måleri med moderna färger. När det gäller golv har vi erfarna golvläggare som jobbar på alla underlag och är GVK-auktoriserade för golvläggning i våtrum. Vi erbjuder även golvslipning i Uppsala.

Läs vad 299 kunder tycker om Målerifirma Alfred Holm 2

2021-05-07
    Arbetet har varit bra utfört. Men det har tagit mycket lång tid. Det första jobbet gjordes i dec 2020 nu är det maj 2021. Det är fortsatt inte färdigt. Jag väntar på den sista målningen, snickaren har varit toppen bra med hans arbetsledare som gjorde måtten på beställda dörrar har mätt fel.
    2021-04-29
    Jag fick professionell hjälp med att lägga parkett, ta bort trösklar, måla väggarna och kakla in öppna spisen. Det blev inga dröjsmål och blev bra kvalitet på slutresultatet. Det jag blev gladast över var deras tålamod med mina konstiga önskemål som de gjorde sitt yttersta för att verkställa. Rekommenderas varmt!
    2021-04-08
    Hej. Jag har redan försökt svara. En tjej kom och la ny silikonsträng bakom badkaret. Det blev bra och hon var så glad och trevlig dessutom. Jag är nöjd. 😀
    2021-04-06
    Diverse måleriarbeten. Håller det de lovar, dyker upp enligt avtalat och har en bra kommunikation.
    2021-04-06
    Helrenovering av lägenhet inklusive byte av vitvaror. Allt gick mycket smidigt och blev rätt direkt. Kommunikationen med respektive hantverkare inom el, VVS, snickeri och måleri flöt på bra och förvånansvärt snabbt.
    2021-04-06
    Duktiga, smidiga, effektiva, kommer anlita dem igen.
    2021-03-31
    Arbetsledare var snabbt på plats för en första bedömning av vår kommande renovering och skulle återkomma med offert. Upplevdes då som professionella och vi hade höga förväntningar. Företagets målare återkom med offert väldigt snabbt men arbetsledaren för snickarna dröjde. Efter flera veckor hörde vi av oss med flera mail och telefonsamtal. Vi fick olika besked vid telefonkontakt: "offerten får du innan helgen", "skickar över offerten under dagen". Vi har fortfarande inte fått någon offert, det hade varit bättre att säga "vi har för mycket att göra så det kan dröja flera månader". Vi valde en firma med bättre kommunikation.
    Hej Johan, beklagar verkligen att vi inte uppfyllt Era förväntningar och du har all rätt i din kritik, så som har hänt i Ert fall ska inte ske! Den aktuelle arbetsledaren är inte längre kvar hos oss så vi hoppas självklart få möjlighet att göra bättre ifrån oss om Ni vill prova oss igen någon gång i framtiden! Vi ber återigen om ursäkt! Med vänlig hälsning, Andreas Ohlsson VD Alfred Holm AB Målerifirma Alfred Holm
    2020-11-30
    Golvläggning, innerdörrar och målning av rum. Mycket bra intryck från första stund. Bra offert, fast pris och inga obehagliga överraskningar när fakturan landade. Och framför allt mycket bra hantverk. De får våra renoveringar i fortsättningen. /Joakim och Anette
    2020-11-27
    Tusen tack för vänligt bemötande och för ett superproffsigt och snabbt utfört arbete. Jag njuter av min nyrenoverade ägenhet och hoppas få återkomma när det är dags att måla om i köket.

Men ett problem återstår, som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag behöver två starka killar till hjälp att bära in två möbler från vardagsrummet till sovrummet. Vår vaktmästare brukar hjälpa till med sånt, men han är antingen sjuk eller ledig ändå, eftersom han inte har besvarat min förfrågan om detta.

Mattläggarna kanske kan sticka emellan med detta kneg? Be i så fall att de ringer före, så vi får göra upp om tid och betalning.

Med vänlig hälsning
    Kerstin Berg
    018-10 40 03
    070-28 30 547
    2020-11-27
    Målat om lägenhet. Bra bemötande av både arbetsledning och målare. Blev mycket nöjd med resultatet 👍👍
    2020-11-27
    Trevliga och snabbt utförande. Dock har färgen lossnat på ett par ställen och det känns trist.
    Hej Hilde, Tack för Er recension! Angående att färg har lossnat, så ska det såklart inte vara! Hör mer än gärna av Er till oss så kommer vi ut och undersöker vad som har hänt! Med vänliga hälsningar, Andreas Ohlsson VD Alfred Holm AB Målerifirma Alfred Holm
    2020-11-27
    Bra logistik från beställning till utförande. Smidig diskussion om komplettering.Trevligy bemötande från personen som utförde arbetet
    Badrumsrenovering.

Bra service, och bemötande.
    Lyssnar på dina önskemål och försöker jobbba efter detta.

UTMÄRKT UTFÖRT ARBETE.

SVARAR PÅ TELEFON OM MAN FÖRSÖKER FÅ TAG PÅ DEM.

ÄRLIGA.
    2020-11-26
    Ommålning av vardagsrums. Det gick snabbt och blev jättebra!
    2020-11-26
    Bra utfört jobb. Arbetsledaren drar dock ned betyget avsevärt. Svarar inte på mail, hade inte koll på vad han offererade. Har fortfarande inte offererat 2 sovrum som han tittade på i samband med första jobbet, trots ett antal påminnelser. Jag kommer att välja någon annan för det jobbet, det var alldeles för struligt att jobba med Alfred Holm.
    2020-11-26
    Målning av vindskivor. Utmärkt bemötande och resultat.
    2020-11-25
    Vi ville ha hjälp med en garderobslösning i hallen.Vi blev mycket trevligt bemötta och fick väldigt bra förslag på hur vi kunde få till den optimala förvaringslösningen för just vår hall. Snickarna var väldigt trevliga och kunniga. Det märktes att de hade mycket erfarenhet inom området. Vi är väldigt nöjda med hela processen, från första mötet till slutförandet. Vi rekommenderar Alfred Holm varmt!
    2020-11-25
    Både i samband med renovering av toalett och kök har vi använt oss av Alfred Holm. Fantastiska människor som näst intill känts som familjemedlemmar. Arbetet har hållit hög klass och vi rekommenderar dem varmt!
    2020-11-25
    Renovering av badrum . Höll tiden dom lovat . Bra och trevliga killar ( Göran ). Riktigt bra resultat 👍. Städar fint efter sig och inga spår efter er . ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    2020-11-25
    Blev jättebra. Trevliga och hjälpsamma!
    2020-11-25
    Vi använde Alfred Holm för tapetsering och målning av vår bostadsrätt och är mycket nöjda med det arbete de utfört. Kommunikationen har varit rak och enkel och trots att vi bestämde oss sent för att tilläggsjobb så löste de det på ett tillfredsställande sätt.
    2020-11-25
    Golvläggning, bra första möte, bra genomfört arbete.
    2020-11-25
    Bemötandet var utmärkt, men.... de två gubbar som kom hit var nog det sämsta som fanns, kladdade lite här och där ” glömde” måla ett hörn i köket, grundfärgen lyser igenom på några ställen.
    Nä det var nog sista gången...
    Hej Edward, tack för din recension! Vi beklagar verkligen att våra hantverkare inte uppfyllde Era förväntningar och efter att ha talat med ansvarig arbetsledare har du fullt fog i din kritik! Som jag förstod det önskade du fixa till felen själv med avdrag på kostnaderna! Jag hoppas att det har löst sig på ett godtagbart sätt, om inte får du gärna kontakta mig! Självklart hoppas vi få en ny möjlighet i framtiden att visa vad vi verkligen kan! Återigen beklagar vi att målarna inte utförde ett fullgott arbete, självklart har vi talat med berörda om detta! Med vänlig hälsning Andreas Ohlsson VD Alfred Holm AB Målerifirma Alfred Holm
    2020-11-24
    Ett väldigt bra jobb ni har gjort med vår trappa!
    2020-11-24
    Jag fick kök och ett mindre rum tapetserat och målat. Lite besviken över att jag trots hembesök för offert inte fått någon offert på golvbyte i vardagsrum trots påstötningar. Offert för tapet och målning fick jag... Därför har det inte blivit någon renovering. Annars nöjd !
    2020-11-24
    Har gjort två större badrumsrenoveringar med Alfred Holm som utförare. Kakel storlek XXL, golvvärme, kakel från golv till tak, en del speciallösningar, kolmårdsmarmor i ett av badrummen. Väldigt noga och skickliga och slutresultatet blev outstanding! Alltid ett väldigt trevligt bemötande och hantverkare som förstår att det är kanske deras arbetsplats men det är främst mitt hem! Får mina allra varmaste rekommendationer!
    2020-11-24
    I somras bestämde vi oss för att vårt lilla kök behövde renoveras. Efter en dialog med George på Alfred Holm kände vi oss övertygade om att ge uppdraget till dem. Vi upplevde hans bemötande som kunnigt och engagerat, vilket var ett viktigt stöd för oss då man behöver ta en del svåra beslut inför en renovering.
    Renoveringen gick enligt tidplan och hantverkarna (snickare, målare, elektriker, kakelsättare, rörmokare) var alla jätteduktiga och professionella.
    Jag vill tacka för att vi har fått ett sånt fint kök och kommer att kontakta Alfred Holm nästa gång vi behöver hjälp!
    2020-11-24
    Trevliga och lyhörda hantverkare som hjälpe mig renovera badrum och har även slipat golv vid separat tillfälle.
    2020-11-24
    Nytt golv. Bra telefonsamtal,sen offert på mejl och tidsbokning snabbt och smidigt. Två killar la golvet på några timmar med perfekt resultat. Vi är mycket nöjda även med priset,
    2020-11-23
    Målning och tapetsering av vardagsrum, kök och hall.
    Bra bemötande.
    Helt nöjd med resultatet.
    Bra bemötande leder till höga förväntningar och firman uppfyllde dem. Även priset var rimligt.
    2020-11-23
    Mycket bra bemötande och hjälp, och ett mycket fint arbete med tapetsering och målning helt efter våra önskemål. Vi är nöjda rakt igenom!
    2020-11-23
    målning och tapetsering av ett sovrum.
    inget strul och allt flöt på enligt överenskommelse.
    duktiga målare som gjorde ett bra jobb
    2020-11-23
    Tapetsering samt målning av tak - sllt bra gjort i rätt tid till uppgjort pris. Inget krångel, allt bra.
    2020-11-23
    Ommålning av platsbyggt kök.
    Snabb och bra behandling av ärendet. Noggrann målare som gjorde ett toppjobb.
    Hade höga förväntningar efter tidigare erfarenhet av företaget i samband med renovering av badrum. Förväntningarna infriades med råge.

Företaget har en bra behandling av kunder och deras hantverkare gör mycket bra jobb.
    Målning fönstersmygar och element
    Snabbt, raskt och prisvärt!
  • Bror Lars Edvard W
    skrev om Målerifirma Alfred Holm
    2020-11-23
    AH målade om vår nya lägenhet i Sävja. Blev väl bemött av företaget som gjorde en strå-
    lande insats. Vi hade stora förväntningar och de infriades.

Sammanfattningsvis gjorde målarna en storartad insats och hjälpte mig att sätta upp hyllor och armaturer. De är guld värda!! Liksom deras chef!!
    2020-11-23
    Jag anlitade Målerifirma Alfred Holm för renovering av vardagsrum och sovrum - ommålning av väggar och tak och inläggning av nytt parkettgolv. Jag fick snabbt besök av en representant, fick en offert inom ett par dagar och det fanns hantverkare som kunde komma och utföra arbetet direkt. Det var lätt att framföra synpunkter på jobbet som utfördes, synpunkter blev snabbt åtgärdade och slutresultatet blev mycket fint. Jag kan verkligen rekommendera Firma Alfred Holm för renoveringsarbeten, golvläggning och måleri.
    2019-11-26
    Inoljning av utvändiga ekpartier.
    Målning av träpartier i fasad och takdetaljer.

Uppgörelser betr. upphandling, utförande och tidplan
    har alltid fungerat till vår belåtenhet.
    2019-11-23
    Hade haft vattenskada i köket så nytt golv behövde läggas; kök o hall. Då vi valde ett golv av vinyl var det tunnare och mjukare än vanligt. Killarna var skeptiska till en början men det gick bra till slut. Det enda negativa var att de glömde skruva upp några ben under arbetsbänkarna i köket så det fick vi ta senare när vi upptäckte det.
    2019-11-23
    Hjälpte oss att renovera badrum. Gav ett bra bemötande och tog hand om allt så vi inte behövde tänka på något. Kom med bra råd och gjorde ett noggrant arbete.
    2019-11-23
    Hantverkarna mycket trevliga och utförde ett bra jobb!!
    MEN en av målarna ”saltade på” fakturan och chef/arbetsledare ville inte lyssna på kund och ändra faktura. Det är INTE ok att bemöta kund på detta sätt och låta kund betala för timmar som målare INTE var på plats!! Kommer inte rekommendera Alfred Holm till vänner som frågar om tips på målare.
    Målning av fönster.

Vi har gamla fönster som kräver fackkunskap.
    Mycket duktig målare som gjorde ett bra jobb. Var tydlig i sin kommunikation. Kommunicerade när han kom och gick och vad som behövde göras.
    Dessutom en Trevlig person.

Vi kommer återkomma med förfrågan om att få anbud om fönstermålning på vån 3. Önskar få det gjort under juni 2020.
    Ser gärna att vi får samma målare.

Marica Johansson
    Alfgården Geijersgatan 16 a
    2019-11-23
    Jag fick golvet bytt och blev mycket nöjd både med bemötande, service och resultat. Arbetet gick snabbare än beräknat vilket var en bonus.
    2019-11-21
    Jag fick två sovrum tapetserade och målade och min balkong målad + inlagd matta.
    Jag blev mycket bra bemött av personalen. De gjorde också ett mycket bra jobb och jag är mycket nöjd med resultatet. Företaget levde upp till mina förväntningar. Jag anlitar gärna ert företag igen.
    2019-11-21
    Vi lät renovera vårt badrum. Arbetet utfördes mot ett fastpris och en deadline på 1 mån från kontraktsskrivning. Deras offert var inte den billigast, men bolaget kändes trovärdigt Då vi valde entreprenör. Deras projektledare var bra, merparten av deras underentreprenörer var bra och både tidplan och fastpriset höll. Vi är nöjda.
    Tjänster:
    1 Renovering/ombyggnad av tvättstuga och bastu
    2 Förändring av ny bostad (rivning vägg, ommålning av 4 rum)

Mina förväntningar:
    Hög kvalitet för våtrumsrenovering.

Företaget levererade:
    Erfaren, kunnig och proffesionell byggledning med god kommunikativ förmåga.
    Proffesionell personal med hög kvalitetsnivå i levererat resultat!

Sammanfattning:
    Trots pressad tidsplan och en ibland något förvirrad beställare levererade företaget:
    - enligt överenskommen omfattning, tidsplan
    och kostnad.
  • Stig T
    skrev om Målerifirma Alfred Holm
    2019-11-21
    Ombyggnad av duschrum. Alla hantverkare (6) inkl. chef gjorde ett mycket fint bemötande under hela projektet. Mina förväntningar på företaget var att effektivisera tiden, säkerställa ett våtsäkert duschrum till ett bra pris för hela arbetet. Företaget levde verkligen upp till mina förväntningar och det med råge. Jag tycker att det var en fröjd att se så många skickliga hantverkare tillsammans utföra sina speciella färdigheter under en viss begränsad tid som det gällde.Vi kan varmt rekommendera företaget och är kolossalt nöjda med valet av material,färger och utförande.
    2019-11-21
    Alfred Holm utförde målningsarbete i min lägenhet och allt genomfördes till belåtenhet, från offert och första möte till avstädningen. Bra rekommendationer från arbetsledning och trevliga och noggranna målare. Jag har redan rekommenderat företaget till flera bekanta och om jag behöver målning igen blir Alfred Holm ett självklart val
    2019-11-20
    Vi fick bra och snabb hjälp av Jörgen! Blev ett bra resultat i vårt kök.
    2019-11-20
    Jag har haft dom både på att lägga klinkergolv och målning / tapetsering. Har inget att klaga på. A & H har trevliga och duktiga medarbetare.