Alla kategorier Målare Uppsala Uppsala Målerifirma Alfred Holm

Målerifirma Alfred Holm

Nymansgatan 6B, 753 23 Uppsala — Visa karta

Med flexibilitet, kvalitet och tradition utför vi allt från mindre servicejobb till hela renoveringsprojekt.

Vi är i grunden ett måleri, men har idag bred kompetens inom måleri & tapetsering, golv och renovering. I företaget har vi målare, plattsättare, snickare och golvläggare som alla har utbildning och korrekta certifikat inom sina områden.

Våra drygt 20 målare har gesällbrev och är duktiga på både traditionellt måleri, tapetsering och måleri med moderna färger. När det gäller golv har vi erfarna golvläggare som jobbar på alla underlag och är GVK-auktoriserade för golvläggning i våtrum. Vi erbjuder även golvslipning i Uppsala.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 192 kunder tycker om Målerifirma Alfred Holm

• Maria Å
    Maria Å skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målerifirma Alfred Holm tapetserade om i vår hall. Vi är otroligt nöjda med såväl resultatet som bemötandet i stort. Tapetseringen utfördes med stor noggrannhet, och resultatet blev perfekt. Priset var också bra, tycker vi.
  • Elin A
    Elin A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi valde Alfred Holm med hjälp av kakling av kök. Första kontakten med företaget var positivt med en kort väntetid till kaklarn var på plats. Resultatet av arbetet är vi dock mindre nöjda med. Åtminstone två kakelplattor sitter snett/ojämnt efter kaklarens arbete, vilket påtalades för firman. Kaklaren hade fler plattor att välja på, varav ett helt oöppnat paket, så det går ej att skylla på att plattorna skulle vara dåliga. Ingen kompensation, reducering av priset eller dylikt gavs av firman efter att vi påtalat felen.
  • Håkan J
    Håkan J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket positivt bemötande, lätta att nå på telefon, snabba och lyhörda, gör mycket bra jobb. Professionella:
  • Christer B
    Christer B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Snabbt men inte med högsta finish.
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Alfred Holm renoverade vårt badrum på drygt 20 kvm. Många vinklar och vrår samt sadeltak på del av badrummet så inte helt lätt med hänsyn till mkt stora plattor på vägg. Kapning av plattor, flytt av brunn, ledbelysning, bygga nisch etc. Vi är grymt nöjda med genomförandet samt slutresultatet. Trevlig och kunnig personal som går att prata med!
  • Leif A
    Leif A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Alfred Holm gjorde ett jättebra jobb med vårt badrum. Ger dom högsta betyg.
  • Mia F
    Mia F skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket proffsiga och bemötande
  • Lars L
    Lars L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Planering av parkettläggning fungerade utmärkt. Arbetet utfördes på ett professionellt sätt och i rätt tid, med god samverkan med oss. Resultatet blev utmärkt.
  • Annika J
    Annika J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är jätte nöjd med arbetet de gjorde hos mig
  • Siv K
    Siv K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Arbetet var korrekt slutfört. Möjligtvis några småsaker som kan vara svåra att beskriva. Kan försöka. En ventillucka i köket som blev målad på fel sida. Mycke trevliga hantverkare. Siv
  • Petal R
    Petal R skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande, snabb visit för besiktning av byte av hallmatta. Kom när det var avtalat, smärre fördröjning, arbetet utfört snabbt och till min tillfredställande, inkl lite extrajobb med att ersätta plastsocklarna med trä. Anlitar firman gärna igen.
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Snabbt och proffsigt. Trevlig personal
  • Björn B
    Björn B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Det är lätt gjort
    Positivt och vänligt bemötande redan vid första kontakten.
    Ett professionellt och snabbt utförande.
    Högsta betyg i allt.
  • Sabina A
    Sabina A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Har inte kunnat bli bättre bemött, jättenöjda och ska absolut rekommendera firman Alfred Holms Måler vidare.
  • Ola S
    Ola S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renoverade badrummet efter vattenskada. Arbetet flöt på utan problem och blev klart inom den satta tiden. Mycket trevlig personal som lyssnar på idéer och önskemål. Rekommenderar varmt Alfred Holm och anlitar de gärna igen vid kommande renoveringar.
  • Maria W
    Maria W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är inte direkt- kund- det var HSB men jag ärväldigt nöjd med de 2 trevliga o snabb o utifrån vad jag kan bedöm, duktiga målare som var hos mig i höstas.( Jo jag betalade ju tapeter minns jag nu.)
  • Sven-olof K
    Sven-olof K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra arbete i stort. Ej så nöjda med praktikantens arbete och hens handledning. Målade bl.a. hela lampan utan att täcka med tejp. Handfatet belastades så att det böjdes framåt. I övrigt snabb hjälp för de merarbete som krävdes utöver offertinnehåll. Trevlig och skicklig personal. Resultatet är vi nöjda med.
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra utfört vi är mycket nöjda.
    Mvh Stefan Wikeestedt
  • Stefan U
    Stefan U skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Duktiga yrkesmänn som visste vad dom håll på med!
    Vi är mycket nöjda!
  • Monica G
    Monica G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bara 👍👍👍. Seriösa, serviceinriktade och tillmötesgående.
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande, fick hjälp med att lägga golv, tapetsering, målning. Allt fungerade hela tiden utmärkt.
  • Christina B
    Christina B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Korrekt och klar offert inklusive vilka möjligheter personal bör få t.ex. toalett, matplats.
    Gott bemötande vid telefonkontakt och snabba åtgärder.

Grannar och besökande beundrar alla min garageport som skiner som en sol!
  • Matts E
    Matts E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Hej.
    Mycket nöjd med utvändiga målningen av vårt hus, killen som var här och målade var mycket trevlig och ambitiös, vi har inget att klaga på.
  • Pia B
    Pia B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra utfört jobb och de håller leveranstid.
  • Björn S
    Björn S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ett stort tack.
    Jag vill rikta ett stort tack till de två målartjerna som gjorde ett fantasktisk
    arbete.
    Samt tiill de två snickare som gjorde så att hela gavelen blev perfeckt.
    Björn med familj.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Toppenbra jobb med grundarbete och läggning av vinyl- och textilmattor!
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Till en början fick jag en bra kontakt ansåg jag, tyvärr drog jobbet ut på tiden och med tidens gång även missar och sådant vi pratat om glömdes bort.
    Trots manga mail och samtal anser jag att vi inte kunnat samarbeta och har fått manga bortförklaringar eller inte svar alls. (gäller ej alla)
    Jag fick först nu 10e November klart min renovering som skulle varit kl den 6e juni!
    Tråkigt nog kan jag ej rekomendera detta företag till någon pga att vissa inom företaget inte tar sitt ansvar eller kan bemöta kunder på ett bra sätt.
    2016-11-14 Andreas O svarar Hanna L
    Hej Hanna,

Jättetråkigt att höra att Ert projekt inte har gått bra. Det är absolut inte vad vi vill. Jag kommer att prata med arbetsledarna och undersöka vad som har gått fel. Jag beklagar verkligen att Ni inte känner förtroende för oss, då har vi verkligen misslyckats i vårt uppdrag. Någon från oss kommer att återkomma till dig! Med de vänligaste hälsningar, Andreas Ohlsson, VD, Alfred Holm AB
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra upplevelse. Arbetet bestod i att ta bort strukturtapeter, måla om samt viss tapetsering. Allt fungerade mycket bra, de var trevliga att ha kontakt med från början till slut. Arbetet kom igång på på utsatt tid, de gjorde ett bra arbetet, var flexibla och tog en tilläggsbeställning under arbetet osv,
  • Leif E
    Leif E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi hade lite missförstånd vad det gällde uppspackling av golvfall som gjorde att
    att jag själv fick göra en uppspackling av golvet själv som blev sådär.
    Men sen kom AH in och finspacklade så resultatet blev otroligt bra.
    Sen flöt det på och AH gjorde klart jobbet
  • Grizelda T
    Grizelda T skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är mycket nöjd med arbetet
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra resultat och flexibla i mötet. Prisnivån låg inom den uppskattade offerten.
  • Kjell E
    Kjell E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ett bra företag som alltid levererar, är noggranna och är lätta att ha och göra med
  • Christina F
    Christina F skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra utfört jobb. Trevliga anställda. Höll dock inte utlovad starttid alls.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mitt betyg är med berömt mycket bra jobb utfört samt ett mycket bra bemötande
  • Christine J
    Christine J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra! Har använt oss av Alfred Holm flera gånger nu och vi har alltid varit nöjda.
  • Jan M
    Jan M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Fullfjädrat fackmannaskap! Perfekt jobb, finns inget negativt att säga!!
  • Jan O
    Jan O skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande från början till slut. Vi renoverade ett badrum och lade in nya golv i huset. Vi blev nöjda med resultatet.
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande, småfel fixades utan krångel. Mycket bra slutresultatet.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    God kontakt vid beställning och redig offert, Hjälpsamma med jobb som tillkom till rimligt kostnad. God samordning av hantverkare. Vi inser hur många olika hantverk som är inkopplade på en renovering av grovkök med dusch. Det tog lite längre tid än planerat, men ok ändå. Förtroendeingivande firma
  • Helena L
    Helena L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning av tak, dörrar och lådor och väggar i kök. Målning av all dörrar i resten av lägenheten.
    Lite strul med kommunikationen som gjorde att arbetet tog lite tid.
    Arbetet snyggt utfört, mycket trevligt bemötande.
  • Christopher F
    Christopher F skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Har hela tiden haft ett bra o trevligt bemötande med de anställda på Alfred Holm. Arbetet utfördes proffsigt, även om det i några enstaka fall behövdes finjusteringar. Det drog tyvärr ut på tiden varför jag drar av 1.
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Firman har seriös personal som verkar vara måna om att ge kunden ett bra stöd.
    A.H har vid flera tillfällen hjälpt mig i hemmet med allt från uppsättning av tavlor och klockor då slagborr erfodras, till att byta ett köks skåp till ett nytt mer funktionellt.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi anlitade Alfred Holm för målning tapetsering samt läggning av fiskbensparkett.

Vår lägenhet har nog inte en enda rak vägg trots det blev resultatet väldigt välgjort!
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi anlitade Alfted Holm för renovering av ett badrum. De var mycket bra och proffsiga rakt igenom hela arbetet och vi är supernöjda! Vi kan starkt rekommendera firman till andra.
  • Henning M
    Henning M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    They are not finished yet but so far we are happy with what they have done. Also find them very accommodating and friendly.
  • Jeanette N
    Jeanette N skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är otroligt nöjd! Proffsiga , vänliga och framför allt så höll dom tiden! Vi lämnar dom varmaste rekommendationerna och vi tänker använda dom när vi gör om vårt kök!
  • Eva-lena H
    Eva-lena H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jättefint arbete. Trevlig personal.
    Supernöjd !!😃
  • Christina G
    Christina G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Väldigt bra utförda jobb. Vi är väldigt nöjda med en snickare som var här tror han kallades för Jonte. Har nog aldrig varit med om än skickligare och trevligare hantverkare och vi har anlitat många genom åren. Han får 5 i betyg
  • Solveig N
    Solveig N skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Upplevde bra service o bra kunnande. Trevligt bemötande.
  • Samer S
    Samer S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jättefin byggfirma jätte duktiga jag är nöjd med deras jobb

Nymansgatan 6B, 753 23 Uppsala