Alla kategorier Målare Uppsala Uppsala Målerifirma Alfred Holm

Målerifirma Alfred Holm

Nymansgatan 6B, 753 23 Uppsala — Visa karta

Med flexibilitet, kvalitet och tradition utför vi allt från mindre servicejobb till hela renoveringsprojekt.

Vi är i grunden ett måleri, men har idag bred kompetens inom måleri & tapetsering, golv och renovering. I företaget har vi målare, plattsättare, snickare och golvläggare som alla har utbildning och korrekta certifikat inom sina områden.

Våra drygt 20 målare har gesällbrev och är duktiga på både traditionellt måleri, tapetsering och måleri med moderna färger. När det gäller golv har vi erfarna golvläggare som jobbar på alla underlag och är GVK-auktoriserade för golvläggning i våtrum. Vi erbjuder även golvslipning i Uppsala.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 212 kunder tycker om Målerifirma Alfred Holm

• Sture L
    Sture L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket proffsigt utfört jobb och bra arbetsledning . 😎. Läs mer
  • Martin H
    Martin H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renovering av tvättstuga. Utmärkt bemötande, pedagogisk genomgång och förklaringar, höll tidsplanen, lyhörd för vår ambitionsnivå och våra önskemål, bra och smidigt genomförande. Sammanfattningsvis mycket bra och vi anlitar gärna företaget igen i framtiden. Läs mer
  • Stig-lennart G
    Stig-lennart G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning, tapetsering samt golv och tröskel slipning av samtliga fyra rum och kök. Snabbt och väl utfört arbete. Läs mer
  • Ann-katrin J
    Ann-katrin J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Trevlig personal, snabbt jobbat och klanderfritt resultat. Mycket nöjd! Läs mer
  • Karl Bonny L
    Karl Bonny L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    I en första omgång målades väggar i två sovrum. Därefter väggmålningar i vardagsrum, matplats och hall. Varje omgång planerades noggrant och vi fick sakkunnig hjälp med val av färger etc. Genomförandet skedde på utsatt tid på ett smidigt och fackmannamässigt sätt. All inblandad personal uppträdde på ett trevligt och tillmötesgående sätt. Vi är mycket nöjda och kommer snart att lägga en ny beställning på målning av ett arbetsrum. Läs mer
  • Rasem S
    Rasem S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Proffsigare kan man nog inte vara. Arbetet genomfördes noggrant och effektivt. Resultatet blev superbra och vi kommer anlita dem igen när det är dags. Läs mer
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Kakelsättning över diskbänk. Snabbt och smidigt utan problem. Ja, jag upplevde att jag fick det jag hade beställt. Läs mer
  • Lars-göran O
    Lars-göran O skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renovering av badrum.
    Mycket trevligt bemötande. Leverans enligt plan och med hög kvalitet.
    Vi ör väldigt nöjda Läs mer
  • Elias D
    Elias D skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket väl utföd uppsättnung av ytskikt i ett badrum! Allt enligt offert och tidplan utan diffusa tillägg eller överraskningar. Rekommenderas! Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Helt nöjda, trevlig och duktig målare Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Väldigt trevliga och lätta att ha att göra med. Inledningsvis fick vi många bra tips och förslag på hur vi skulle utforma vårt nya badrum. Resultatet blev kanon. Det enda negativa var att det ibland kunde vara lite svåra att få tag på. Läs mer
  • Camilla E
    Camilla E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande o utförande.
    Skönt att vända sig till en som därefter tar in UE, då jag är amatör på området, exvis vilken hantverkare som utför vad. Läs mer
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renoverade badrummet och blev väldigt nöjd. Det tog ett tag att komma igång på grund av högt tryck med beställningar men när renoveringen kom igång gick det snabbt och smidigt, jag blev bra bemött och upplevde att det inte var något problem att ringa när jag hade frågor. Kommer vända mig till dem igen om jag behöver renovera något mer. Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Tapetsering, målning, golv och trappbyte. Allt fungerade mycket bra. Läs mer
  • Dylan S
    Dylan S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Fin service, snabba och ordentliga samt städade riktigt grymt efter sig. Rekommenderar starkt Alfred Holm. Läs mer
  • Carola L
    Carola L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Köpte en målartjänst inför en försäljning av min totalrenoverade bostadsrätt.

Målaren var oförskämd och lämnade mitt hem i kaos där eksocklar, ekparkett, dörrposter, dörrar, induktionshäll, ugn, skåpshandtag i läder och flertalet köksskåp var nedkluddade av målarfärg.

Det blev många besök av arbetsledaren för att försöka rädda upp situationen, vilket inte gick fullt ut.

Först efter påpekande reducerades fakturan men det kompenserade inte det förfärliga arbete de utfört.

Den målare jag tilldelades sades vara mycket duktig och trevlig. Om det stämmer bör Alfred Holm måleri stänga sin verksamhet, då kunder under inga omständigheter ska behöva vänta på en målare i många veckor/månader för att sedan få hem en så otrevlig och slarvig målare i sitt hem. Den stressen det medför för betalande kunder är oacceptabel.

Jag hade förväntat mig en professionell målare som förstod att täcka över innan han började sitt arbete. (Jag erbjöd täcktejp plast och täckpspper. Papperet acc det övriga nobbades). Istället gick jag hem en otrevlig och oprofessionell målare som lyckades skvätta ner hela mitt nyrenoverade hem och därför tvingades ha arbetsledaren i mitt hem upprepade gånger för att med rakblad försöks skrapa bort målarfärg. Blev uppmanad att själv skrapa bort färg och med en svamp lösa upp färg trots att jag köpt en målartjänst

Det oprofessionellt utförda arbete och stress jag utsattes för genom mitt val av målarfirma ska ingen betalande kund behöva uppleva. Läs mer
    2018-09-20 Andreas O svarar Carola L
    Hej Carola,

Jag får börja med att beklaga att din upplevelse av att anlita oss blev en helt annan än du förväntat dig.
    Målaren som var hos Er har varit och är en omtyckt man med över 30 år i hantverket, men något måste ha gått riktigt fel i samband med Ert projekt. Jag kommer att ha ett samtal med berörd hantverkare och arbetsledare för att säkerställa hur vi kan undvika denna typ av misshändelser.

Med vänliga hälsningar,

Andreas Ohlsson, VD, Alfred Holm AB
  • Annika L
    Annika L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Måla tak, byta golvlister och tapetsera. Snabbt och enkelt vid beställning av tjänster. Förväntningarna blev med belåtenhet mycket trevlig personal och mycket noggrannt utförande. Läs mer
  • Sten R
    Sten R skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renovera bostadsrätt
    Kom överens med arbetsledare
    Han fixade sedan alla kontakter med golvläggare snickare målare elektriker
    Ringde när allt klart Läs mer
  • Ing-mari D
    Birger G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra jobb. Hade fått 5 om det inte blivet försenat med 4 dagar. Läs mer
  • Maria Å
    Maria Å skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målerifirma Alfred Holm tapetserade om i vår hall. Vi är otroligt nöjda med såväl resultatet som bemötandet i stort. Tapetseringen utfördes med stor noggrannhet, och resultatet blev perfekt. Priset var också bra, tycker vi. Läs mer
  • Elin A
    Elin A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi valde Alfred Holm med hjälp av kakling av kök. Första kontakten med företaget var positivt med en kort väntetid till kaklarn var på plats. Resultatet av arbetet är vi dock mindre nöjda med. Åtminstone två kakelplattor sitter snett/ojämnt efter kaklarens arbete, vilket påtalades för firman. Kaklaren hade fler plattor att välja på, varav ett helt oöppnat paket, så det går ej att skylla på att plattorna skulle vara dåliga. Ingen kompensation, reducering av priset eller dylikt gavs av firman efter att vi påtalat felen. Läs mer
  • Håkan J
    Håkan J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket positivt bemötande, lätta att nå på telefon, snabba och lyhörda, gör mycket bra jobb. Professionella: Läs mer
  • Christer B
    Christer B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Snabbt men inte med högsta finish. Läs mer
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Alfred Holm renoverade vårt badrum på drygt 20 kvm. Många vinklar och vrår samt sadeltak på del av badrummet så inte helt lätt med hänsyn till mkt stora plattor på vägg. Kapning av plattor, flytt av brunn, ledbelysning, bygga nisch etc. Vi är grymt nöjda med genomförandet samt slutresultatet. Trevlig och kunnig personal som går att prata med! Läs mer
  • Leif A
    Leif A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Alfred Holm gjorde ett jättebra jobb med vårt badrum. Ger dom högsta betyg. Läs mer
  • Mia F
    Mia F skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket proffsiga och bemötande Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Planering av parkettläggning fungerade utmärkt. Arbetet utfördes på ett professionellt sätt och i rätt tid, med god samverkan med oss. Resultatet blev utmärkt. Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är jätte nöjd med arbetet de gjorde hos mig Läs mer
  • Siv K
    Siv K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Arbetet var korrekt slutfört. Möjligtvis några småsaker som kan vara svåra att beskriva. Kan försöka. En ventillucka i köket som blev målad på fel sida. Mycke trevliga hantverkare. Siv Läs mer
  • Petal R
    Petal R skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande, snabb visit för besiktning av byte av hallmatta. Kom när det var avtalat, smärre fördröjning, arbetet utfört snabbt och till min tillfredställande, inkl lite extrajobb med att ersätta plastsocklarna med trä. Anlitar firman gärna igen. Läs mer
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Snabbt och proffsigt. Trevlig personal Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Det är lätt gjort
    Positivt och vänligt bemötande redan vid första kontakten.
    Ett professionellt och snabbt utförande.
    Högsta betyg i allt. Läs mer
  • Sabina A
    Sabina A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Har inte kunnat bli bättre bemött, jättenöjda och ska absolut rekommendera firman Alfred Holms Måler vidare. Läs mer
  • Ola S
    Ola S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renoverade badrummet efter vattenskada. Arbetet flöt på utan problem och blev klart inom den satta tiden. Mycket trevlig personal som lyssnar på idéer och önskemål. Rekommenderar varmt Alfred Holm och anlitar de gärna igen vid kommande renoveringar. Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är inte direkt- kund- det var HSB men jag ärväldigt nöjd med de 2 trevliga o snabb o utifrån vad jag kan bedöm, duktiga målare som var hos mig i höstas.( Jo jag betalade ju tapeter minns jag nu.) Läs mer
  • Sven-olof K
    Sven-olof K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra arbete i stort. Ej så nöjda med praktikantens arbete och hens handledning. Målade bl.a. hela lampan utan att täcka med tejp. Handfatet belastades så att det böjdes framåt. I övrigt snabb hjälp för de merarbete som krävdes utöver offertinnehåll. Trevlig och skicklig personal. Resultatet är vi nöjda med. Läs mer
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra utfört vi är mycket nöjda.
    Mvh Stefan Wikeestedt Läs mer
  • Stefan U
    Stefan U skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Duktiga yrkesmänn som visste vad dom håll på med!
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Monica G
    Monica G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bara 👍👍👍. Seriösa, serviceinriktade och tillmötesgående. Läs mer
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande, fick hjälp med att lägga golv, tapetsering, målning. Allt fungerade hela tiden utmärkt. Läs mer
  • Christina B
    Christina B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Korrekt och klar offert inklusive vilka möjligheter personal bör få t.ex. toalett, matplats.
    Gott bemötande vid telefonkontakt och snabba åtgärder.

Grannar och besökande beundrar alla min garageport som skiner som en sol! Läs mer
  • Matts E
    Matts E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Hej.
    Mycket nöjd med utvändiga målningen av vårt hus, killen som var här och målade var mycket trevlig och ambitiös, vi har inget att klaga på. Läs mer
  • Pia B
    Pia B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra utfört jobb och de håller leveranstid. Läs mer
  • Björn S
    Björn S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ett stort tack.
    Jag vill rikta ett stort tack till de två målartjerna som gjorde ett fantasktisk
    arbete.
    Samt tiill de två snickare som gjorde så att hela gavelen blev perfeckt.
    Björn med familj. Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Toppenbra jobb med grundarbete och läggning av vinyl- och textilmattor! Läs mer
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Till en början fick jag en bra kontakt ansåg jag, tyvärr drog jobbet ut på tiden och med tidens gång även missar och sådant vi pratat om glömdes bort.
    Trots manga mail och samtal anser jag att vi inte kunnat samarbeta och har fått manga bortförklaringar eller inte svar alls. (gäller ej alla)
    Jag fick först nu 10e November klart min renovering som skulle varit kl den 6e juni!
    Tråkigt nog kan jag ej rekomendera detta företag till någon pga att vissa inom företaget inte tar sitt ansvar eller kan bemöta kunder på ett bra sätt. Läs mer
    2016-11-14 Andreas O svarar Hanna L
    Hej Hanna,

Jättetråkigt att höra att Ert projekt inte har gått bra. Det är absolut inte vad vi vill. Jag kommer att prata med arbetsledarna och undersöka vad som har gått fel. Jag beklagar verkligen att Ni inte känner förtroende för oss, då har vi verkligen misslyckats i vårt uppdrag. Någon från oss kommer att återkomma till dig! Med de vänligaste hälsningar, Andreas Ohlsson, VD, Alfred Holm AB
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra upplevelse. Arbetet bestod i att ta bort strukturtapeter, måla om samt viss tapetsering. Allt fungerade mycket bra, de var trevliga att ha kontakt med från början till slut. Arbetet kom igång på på utsatt tid, de gjorde ett bra arbetet, var flexibla och tog en tilläggsbeställning under arbetet osv, Läs mer
  • Leif E
    Leif E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi hade lite missförstånd vad det gällde uppspackling av golvfall som gjorde att
    att jag själv fick göra en uppspackling av golvet själv som blev sådär.
    Men sen kom AH in och finspacklade så resultatet blev otroligt bra.
    Sen flöt det på och AH gjorde klart jobbet Läs mer
  • Grizelda T
    Grizelda T skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är mycket nöjd med arbetet Läs mer

Nymansgatan 6B, 753 23 Uppsala