Alla kategorier Målare Uppsala Uppsala Målerifirma Alfred Holm

Målerifirma Alfred Holm

Nymansgatan 6B, 753 23 Uppsala — Visa karta

Med flexibilitet, kvalitet och tradition utför vi allt från mindre servicejobb till hela renoveringsprojekt.

Vi är i grunden ett måleri, men har idag bred kompetens inom måleri & tapetsering, golv och renovering. I företaget har vi målare, plattsättare, snickare och golvläggare som alla har utbildning och korrekta certifikat inom sina områden.

Våra drygt 20 målare har gesällbrev och är duktiga på både traditionellt måleri, tapetsering och måleri med moderna färger. När det gäller golv har vi erfarna golvläggare som jobbar på alla underlag och är GVK-auktoriserade för golvläggning i våtrum. Vi erbjuder även golvslipning i Uppsala.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 242 kunder tycker om Målerifirma Alfred Holm

• Jonas N
    Jonas N skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Återställning/renovering efter vattenskada. Våtrumsmatta på golv och kakel på vägg. Brf-föreningen stod för rivning och återuppbyggnad av väggar, jag stod för resten. Jag tillhandahöll kakel, porslin, armaturer och möbler. AH installerade.
    Valde Alfred Holm då dom framstod som mest seriösa, svarade snabbt och höll en bra prisnivå.

Jag förväntade mig att det hela skulle flyta på smidigt och utan större problem då layout, materialval och utförande av badrummet inte var något utöver det vanliga. Jag förväntade mig också att, utan egen insats, få ett nytt våtrum utfört i enlighet med senaste branchregler. Men så fel jag hade.

Man kan inte annat än förbluffas av hur totalt odugliga och framförallt likgiltiga hantverkare det finns. Det måtte saknas vitala delar av hjärnkontoret.

Alla delar av arbetet krävde att jag som betalande kund gick in och styrde. Totalt oförmögna att följa de skrivna regler som de är förbundna (och påstår sig) att följa. Vi pratar inte om hjärnkirurgi. Reglerna är utförda och presenterade i vad som i det närmaste kan kallas bilderboksform. Jag vet, för jag tvingdes läsa in mig på samtliga.

Allt som kunde gå fel gick fel, våtrumsanmälan, skivor på vägg, flytspackling, rördragning, mattläggning, installation, städning etc. Allt utfört felaktigt, uruselt eller inte alls. Det enda som gick som förväntat var kaklingen. Isf att komma hem, besikta och tänka "Wow, det märks att dom gör detta varje dag" så var det istället "WTF, vad är det för blind clown som har varit här idag?". Mest graverande är att våtrumsmattan inte var tät och att dom inte lyckades installera golvbrunnenen korrekt trots 3 försök av 3 pesoner. Den egna kvalitetskontrollen var obefintlig/undermålig och tyvärr även den som GVK utförde på min anmodan. Om jag inte hade legat på om och om igen så hade det varit en ny vattenskada inom 2 månader. Säkert som amen i kyrkan.

Till AH:s försvar skall sägas att dom alltid svarade när man ringde eller mailade. Alltid villiga att diskutera vad som blivit fel och hur man skulle lösa det. Tog sitt ansvar kort och gott. Men ska det behövas? Ska det inte bli rätt första gången när man anlitar proffs? Ska man inte få ett tätt badrum utan egen insats?

Nåväl, alla funktionsfel åtgärdades på AH:s bekostnad och jag förhandlade till mig en kompensation i form av reducerat pris.

Top tip:
    Kolla att våtrumsnmälan till GVK är gjord.
    Stå på er och acceptera inte "det är så man/vi gör".
    Dokumentera allt! För anteckningar. Få allt "på papper". Läs mer
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Proffesionella, trevliga och lätta att ha och göra med. Bra jobb till marknadsmässigt låga priser. Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Värkade stressad hade pricis blivit färdig med ett jobb och tog mig i mellan tycker att han slavat det är ett litet hålrum under tapeten nära dörr fodret slarvigt gjort tycker jag och slarvat med tapetseringen inte lika lång mellan dom randiga tapeterna dåligt och väljer nog nån annan målar firma nästa gång tyvärr Läs mer
  • Rolf L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning av befintligt garage och befintlig gavelspets mot norr. Målning av nyuppsatt panel på gavelspets mot söder. Kunnig, glad och trevlig personal vars arbete gav ett utmärkt resultat. Gav löfte om att om något skulle behöva bättras så var det bara att ta kontakt. Läs mer
  • Birgitta E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi renoverade vårt badrum
    Blev trevligt bemött av alla. Vi hade stora förväntningar och blev nöjda. Trevliga hantver-
    käre som var hos oss. Vår upplevelse blev bra allt gick
    bra vi är jättenöjda
    Tack för ett bra arbete
    Birgitta Eriksson Läs mer
  • James H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag köpte målning av tak och servicen var väldigt snabb. Resultatet blev bra men tyvärr täcktes inte möblerna helt varpå färg stänkte. Förutom det är jag helnöjd. Läs mer
  • Petter H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    De fixade badrum åt oss. Helt suveränt. De har även lagt golv och fixat lister. Vi är verkligen supernöjda. Läs mer
  • Christina G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Tjänst: Måleri, tapetsering samt inläggning av golv. Mycket nöjd med utförandet samt att företaget ringde oss efter utfört arbete för att verifiera att vi var nöjda. Rekommenderar detta företag. Läs mer
  • Karin B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Nya golv, målat kök och ändringar i badrum. Allt blev utmärkt utfört och kontakten före det mkt bra.
    Anlitar dem gärna igen och har rekommenderat dem till både vänner och grannar. Läs mer
  • Aleksander O skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Helrenovering av badrum och byte av takfönster som börjat läcka. Snabbt och seriöst, de bekymmer dom dykte upp längs vägen åtgärdades snabbt. Mycket gott bemötande av Jörgen och de hantverkare som utförde arbetet.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Johan E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Snabb, snyggt och inga problem Läs mer
  • Hans R skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemött och ett mycket väl utfört arbete. Lätta att ha kontakt med. Läs mer
  • Anna Y skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Dom har hjälpt oss med flera målningar plus tapetseringar. Alltid lika nöjd!
    mvh
    Anna Yones Läs mer
  • Sigun O skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Utmärkt målning av huset men struligt med offert och tidplaneringen Läs mer
  • Mathias C
    Mathias C skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Trevliga och duktiga. Var en äldre herre och en ung ny målare. De gjorde ett bra jobb. Kom i tid och städade efter sig. Som det skall vara. Läs mer
  • Mikael A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Perfekt resultat. Snabbt och smidigt. Jag kommer anlita dem igen nästa gång. Läs mer
  • Gunilla W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Köpte delar av ett kök, kakel, diskho, spis tapetsering av kök mm. Vart väldigt bra bemött, bra förslag o trevliga killar o tjejer som jobbade . Arbetet gick fort o va väldigt hänsynsfulla, har husdjur som var hemma under arbetet som dom tog hänsyn till. Väldigt nöjd med slut resultatet. Läs mer
  • Caroline F skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag fick hjälp med att lägga ett sexkantigt betonggolv. Plattorna lades under utsatt tid och resultatet blev toppen. hantverkaren höll det rent och snyggt på platsen. Trevligt bemötande.Jag kommer att anlita firman igen när jag behöver. Läs mer
  • Tommy B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra service har kunnig personal ett företag. man kan lita på. Läs mer
  • Nina Z skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Seriöst företag och duktig personal. Läs mer
  • Regina R skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renovering av två sovrum.
    Golv, väggar, tak och element.
    Mycket snabb respons. Bra planering som höll till punkt och pricka. Snabbt och välgjort arbete! Läs mer
  • Adam Ö skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Tapetsering & målning
    Proffsigt och trevligt bemötande. Motsvarade förväntningarna. Mycket nöjd. Läs mer
  • Kristoffer W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra service, trevligt personer. Läs mer
  • Sven-erik O skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra kontakt med arbetsledaren när jobbet, sätta vägg- och golv att i badrum, beställdes.

Proffsiga, trevliga och snabba hantverkare.

Korrekt debitering av tid mm. Jobbet blev faktiskt billigare än vad jag räknat med.

Kan varm rekommendera firman med utgångspunkt från mina erfarenheter.

Sven-Erik Olsson Läs mer
  • Daniel L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Utmärkt arbete och snabbt utfört. Läs mer
  • Arne S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Kakling och nya bänkskivor i köket.
    Bra bemötande och mycket trevlig personal. Läs mer
  • Birgit A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Alfred Holm har snabbt ordnat för ett plötsligt handikapp med bl a renovering av ett sovrum och montering av handtag och räcken. De har tidigare också renoverat ett duschrum. De har kommit snabbt och när de lovat och jobbat professionellt. De har hjälpt till med bra lösningar utan krusiduller för oss. Jag är mycket nöjd och kommer att anlita dem igen och kan rekommendera dem. Läs mer
  • Lena H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Väldigt trevliga och kompetenta golvläggare som inte tvekade att fixa, det lilla extra. Mycket nöjda kunder. Läs mer
  • Bo S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bemötandet utmärkt liksom det utförda måleriarbetet. Läs mer
  • Marini N skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ett bra jobb utfört.trevlig målare ansvarsfulla Läs mer
  • Sture L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket proffsigt utfört jobb och bra arbetsledning . 😎. Läs mer
  • Martin H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renovering av tvättstuga. Utmärkt bemötande, pedagogisk genomgång och förklaringar, höll tidsplanen, lyhörd för vår ambitionsnivå och våra önskemål, bra och smidigt genomförande. Sammanfattningsvis mycket bra och vi anlitar gärna företaget igen i framtiden. Läs mer
  • Stig-lennart G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning, tapetsering samt golv och tröskel slipning av samtliga fyra rum och kök. Snabbt och väl utfört arbete. Läs mer
  • Ann-katrin J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Trevlig personal, snabbt jobbat och klanderfritt resultat. Mycket nöjd! Läs mer
  • Karl Bonny L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    I en första omgång målades väggar i två sovrum. Därefter väggmålningar i vardagsrum, matplats och hall. Varje omgång planerades noggrant och vi fick sakkunnig hjälp med val av färger etc. Genomförandet skedde på utsatt tid på ett smidigt och fackmannamässigt sätt. All inblandad personal uppträdde på ett trevligt och tillmötesgående sätt. Vi är mycket nöjda och kommer snart att lägga en ny beställning på målning av ett arbetsrum. Läs mer
  • Rasem S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Proffsigare kan man nog inte vara. Arbetet genomfördes noggrant och effektivt. Resultatet blev superbra och vi kommer anlita dem igen när det är dags. Läs mer
  • Gunilla H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Kakelsättning över diskbänk. Snabbt och smidigt utan problem. Ja, jag upplevde att jag fick det jag hade beställt. Läs mer
  • Lars-göran O skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renovering av badrum.
    Mycket trevligt bemötande. Leverans enligt plan och med hög kvalitet.
    Vi ör väldigt nöjda Läs mer
  • Elias D skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket väl utföd uppsättnung av ytskikt i ett badrum! Allt enligt offert och tidplan utan diffusa tillägg eller överraskningar. Rekommenderas! Läs mer
  • Anders H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Helt nöjda, trevlig och duktig målare Läs mer
  • Sara E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Väldigt trevliga och lätta att ha att göra med. Inledningsvis fick vi många bra tips och förslag på hur vi skulle utforma vårt nya badrum. Resultatet blev kanon. Det enda negativa var att det ibland kunde vara lite svåra att få tag på. Läs mer
  • Camilla E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande o utförande.
    Skönt att vända sig till en som därefter tar in UE, då jag är amatör på området, exvis vilken hantverkare som utför vad. Läs mer
  • Hanna L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renoverade badrummet och blev väldigt nöjd. Det tog ett tag att komma igång på grund av högt tryck med beställningar men när renoveringen kom igång gick det snabbt och smidigt, jag blev bra bemött och upplevde att det inte var något problem att ringa när jag hade frågor. Kommer vända mig till dem igen om jag behöver renovera något mer. Läs mer
  • Peter W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Tapetsering, målning, golv och trappbyte. Allt fungerade mycket bra. Läs mer
  • Dylan S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Fin service, snabba och ordentliga samt städade riktigt grymt efter sig. Rekommenderar starkt Alfred Holm. Läs mer
  • Carola L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Köpte en målartjänst inför en försäljning av min totalrenoverade bostadsrätt.

Målaren var oförskämd och lämnade mitt hem i kaos där eksocklar, ekparkett, dörrposter, dörrar, induktionshäll, ugn, skåpshandtag i läder och flertalet köksskåp var nedkluddade av målarfärg.

Det blev många besök av arbetsledaren för att försöka rädda upp situationen, vilket inte gick fullt ut.

Först efter påpekande reducerades fakturan men det kompenserade inte det förfärliga arbete de utfört.

Den målare jag tilldelades sades vara mycket duktig och trevlig. Om det stämmer bör Alfred Holm måleri stänga sin verksamhet, då kunder under inga omständigheter ska behöva vänta på en målare i många veckor/månader för att sedan få hem en så otrevlig och slarvig målare i sitt hem. Den stressen det medför för betalande kunder är oacceptabel.

Jag hade förväntat mig en professionell målare som förstod att täcka över innan han började sitt arbete. (Jag erbjöd täcktejp plast och täckpspper. Papperet acc det övriga nobbades). Istället gick jag hem en otrevlig och oprofessionell målare som lyckades skvätta ner hela mitt nyrenoverade hem och därför tvingades ha arbetsledaren i mitt hem upprepade gånger för att med rakblad försöks skrapa bort målarfärg. Blev uppmanad att själv skrapa bort färg och med en svamp lösa upp färg trots att jag köpt en målartjänst

Det oprofessionellt utförda arbete och stress jag utsattes för genom mitt val av målarfirma ska ingen betalande kund behöva uppleva. Läs mer
    2018-09-20 Andreas O svarar Carola L
    Hej Carola,

Jag får börja med att beklaga att din upplevelse av att anlita oss blev en helt annan än du förväntat dig.
    Målaren som var hos Er har varit och är en omtyckt man med över 30 år i hantverket, men något måste ha gått riktigt fel i samband med Ert projekt. Jag kommer att ha ett samtal med berörd hantverkare och arbetsledare för att säkerställa hur vi kan undvika denna typ av misshändelser.

Med vänliga hälsningar,

Andreas Ohlsson, VD, Alfred Holm AB
  • Annika L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Måla tak, byta golvlister och tapetsera. Snabbt och enkelt vid beställning av tjänster. Förväntningarna blev med belåtenhet mycket trevlig personal och mycket noggrannt utförande. Läs mer
  • Sten R skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Renovera bostadsrätt
    Kom överens med arbetsledare
    Han fixade sedan alla kontakter med golvläggare snickare målare elektriker
    Ringde när allt klart Läs mer
  • Ing-mari D skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning och skärpning av väggar Slipning av golv Nytt golv