Alla kategorier Målare Uppsala Uppsala Målerifirma Alfred Holm
Rekommenderat företag 2016 - Målerifirma Alfred Holm
Rekommenderat företag 2015 - Målerifirma Alfred Holm

Målerifirma Alfred Holm

Nymansgatan 6B, 753 23 Uppsala — Visa karta

Alfred Holm grundades redan 1943 och har haft samma ägare sedan 1977. Vi arbetar med alla sorters måleri, golvläggning, kakel och klinkers och även totalrenovering av t.e.x. badrum, kök mm. Alla hantverkare har erforderlig utbildning och certifikat för sina arbeten såsom GVK, BKR, MVK, Heta Arbeten mm. AAA-rated av Soliditet.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 173 kunder tycker om Målerifirma Alfred Holm

• Monica G
    Monica G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bara 👍👍👍. Seriösa, serviceinriktade och tillmötesgående.
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande, fick hjälp med att lägga golv, tapetsering, målning. Allt fungerade hela tiden utmärkt.
  • Christina B
    Christina B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Korrekt och klar offert inklusive vilka möjligheter personal bör få t.ex. toalett, matplats.
    Gott bemötande vid telefonkontakt och snabba åtgärder.

Grannar och besökande beundrar alla min garageport som skiner som en sol!
  • Matts E
    Matts E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Hej.
    Mycket nöjd med utvändiga målningen av vårt hus, killen som var här och målade var mycket trevlig och ambitiös, vi har inget att klaga på.
  • Pia B
    Pia B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra utfört jobb och de håller leveranstid.
  • Björn S
    Björn S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ett stort tack.
    Jag vill rikta ett stort tack till de två målartjerna som gjorde ett fantasktisk
    arbete.
    Samt tiill de två snickare som gjorde så att hela gavelen blev perfeckt.
    Björn med familj.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Toppenbra jobb med grundarbete och läggning av vinyl- och textilmattor!
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Till en början fick jag en bra kontakt ansåg jag, tyvärr drog jobbet ut på tiden och med tidens gång även missar och sådant vi pratat om glömdes bort.
    Trots manga mail och samtal anser jag att vi inte kunnat samarbeta och har fått manga bortförklaringar eller inte svar alls. (gäller ej alla)
    Jag fick först nu 10e November klart min renovering som skulle varit kl den 6e juni!
    Tråkigt nog kan jag ej rekomendera detta företag till någon pga att vissa inom företaget inte tar sitt ansvar eller kan bemöta kunder på ett bra sätt.
    2016-11-14 Andreas O svarar Hanna L
    Hej Hanna,

Jättetråkigt att höra att Ert projekt inte har gått bra. Det är absolut inte vad vi vill. Jag kommer att prata med arbetsledarna och undersöka vad som har gått fel. Jag beklagar verkligen att Ni inte känner förtroende för oss, då har vi verkligen misslyckats i vårt uppdrag. Någon från oss kommer att återkomma till dig! Med de vänligaste hälsningar, Andreas Ohlsson, VD, Alfred Holm AB
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra upplevelse. Arbetet bestod i att ta bort strukturtapeter, måla om samt viss tapetsering. Allt fungerade mycket bra, de var trevliga att ha kontakt med från början till slut. Arbetet kom igång på på utsatt tid, de gjorde ett bra arbetet, var flexibla och tog en tilläggsbeställning under arbetet osv,
  • Leif E
    Leif E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi hade lite missförstånd vad det gällde uppspackling av golvfall som gjorde att
    att jag själv fick göra en uppspackling av golvet själv som blev sådär.
    Men sen kom AH in och finspacklade så resultatet blev otroligt bra.
    Sen flöt det på och AH gjorde klart jobbet
  • Grizelda T
    Grizelda T skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är mycket nöjd med arbetet
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra resultat och flexibla i mötet. Prisnivån låg inom den uppskattade offerten.
  • Kjell E
    Kjell E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Ett bra företag som alltid levererar, är noggranna och är lätta att ha och göra med
  • Christina F
    Christina F skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra utfört jobb. Trevliga anställda. Höll dock inte utlovad starttid alls.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mitt betyg är med berömt mycket bra jobb utfört samt ett mycket bra bemötande
  • Christine J
    Christine J skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra! Har använt oss av Alfred Holm flera gånger nu och vi har alltid varit nöjda.
  • Jan M
    Jan M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Fullfjädrat fackmannaskap! Perfekt jobb, finns inget negativt att säga!!
  • Jan O
    Jan O skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande från början till slut. Vi renoverade ett badrum och lade in nya golv i huset. Vi blev nöjda med resultatet.
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande, småfel fixades utan krångel. Mycket bra slutresultatet.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    God kontakt vid beställning och redig offert, Hjälpsamma med jobb som tillkom till rimligt kostnad. God samordning av hantverkare. Vi inser hur många olika hantverk som är inkopplade på en renovering av grovkök med dusch. Det tog lite längre tid än planerat, men ok ändå. Förtroendeingivande firma
  • Helena L
    Helena L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målning av tak, dörrar och lådor och väggar i kök. Målning av all dörrar i resten av lägenheten.
    Lite strul med kommunikationen som gjorde att arbetet tog lite tid.
    Arbetet snyggt utfört, mycket trevligt bemötande.
  • Christopher F
    Christopher F skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Har hela tiden haft ett bra o trevligt bemötande med de anställda på Alfred Holm. Arbetet utfördes proffsigt, även om det i några enstaka fall behövdes finjusteringar. Det drog tyvärr ut på tiden varför jag drar av 1.
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Firman har seriös personal som verkar vara måna om att ge kunden ett bra stöd.
    A.H har vid flera tillfällen hjälpt mig i hemmet med allt från uppsättning av tavlor och klockor då slagborr erfodras, till att byta ett köks skåp till ett nytt mer funktionellt.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi anlitade Alfred Holm för målning tapetsering samt läggning av fiskbensparkett.

Vår lägenhet har nog inte en enda rak vägg trots det blev resultatet väldigt välgjort!
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi anlitade Alfted Holm för renovering av ett badrum. De var mycket bra och proffsiga rakt igenom hela arbetet och vi är supernöjda! Vi kan starkt rekommendera firman till andra.
  • Henning M
    Henning M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    They are not finished yet but so far we are happy with what they have done. Also find them very accommodating and friendly.
  • Jeanette N
    Jeanette N skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är otroligt nöjd! Proffsiga , vänliga och framför allt så höll dom tiden! Vi lämnar dom varmaste rekommendationerna och vi tänker använda dom när vi gör om vårt kök!
  • Eva-lena H
    Eva-lena H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jättefint arbete. Trevlig personal.
    Supernöjd !!😃
  • Christina G
    Christina G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Väldigt bra utförda jobb. Vi är väldigt nöjda med en snickare som var här tror han kallades för Jonte. Har nog aldrig varit med om än skickligare och trevligare hantverkare och vi har anlitat många genom åren. Han får 5 i betyg
  • Solveig N
    Solveig N skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Upplevde bra service o bra kunnande. Trevligt bemötande.
  • Samer S
    Samer S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jättefin byggfirma jätte duktiga jag är nöjd med deras jobb
  • Gun-marie B
    Gun-marie B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket bra,god service o hjälp. Bra personal 😄 Känner mig mycket nöjd o rekommenderar gärna Alfred Holm till andra.
  • Anna L
    Anna L skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Trevligt bemötande men inte helt hundra gällande måleriarbetet.
  • Sören S
    Sören S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Hej Efter några vändor blev jag en nöjd kund
  • Staffan P
    Staffan P skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Fantastiskt bra jobb utfört !!!
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Det som var positivt var att tiden för entreprenaden hölls helt. Jag behövde inte vara orolig att det skulle dra ut på tiden. Hantverkarna kom på löpande band. De reklamationer som jag påtalat har lösts på ett väldigt bra sätt. Sen var det väl i och för dig onödigt att det behövde bli några reklamationer över huvudtaget. Men när det blev så i alla fall så har jag fått hjälp med allt som jag ville ha hjälp med.
  • Anders M
    Anders M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra bemötande. Tapetsering av ett rum.
  • Liisa W
    Liisa W skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Allt OK utom jag väntar fortvarande att bsdrummets golvbrunn får ett lock.Det har lovats minst fyra gånger. Det har gått snart ett år!
    2016-02-16 Andreas O svarar Liisa W
    Hej Liisa, jättetråkigt att vi inte har levererat locket som vi ska! Ring mig så ska vi fixa till det på en gång! Mvh Andreas Ohlsson, VD, 018-4816021.
  • Gitte A
    Gitte A skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Duktiga trevliga mattläggare. Utförde jobbet snabbt
  • Anna B
    Anna B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Gjorde det de skulle och höll budgeten.
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Målaren som var hos oss svor som en borstbindare och var mycket irriterad över att tapeterna som han skulle måla på bubblade upp flera gånger; vi upplevde dock att det var upp till honom att ta ner dem/spackla eller annat, då vi hade fast pris, men det kändes som att han var irriterad på oss. Han fortsatte dock tills det blev ok.

Han var sur och även om han verkade kunnig så kändes det inte som att han var särskilt noggrann när han målade tex trappan (inget förarbete tex målartvätt, slipning etc vilket jag såg då jag var hemma den dagen ). Färgen har även släppt en del på trappan.
    2015-12-17 Andreas O svarar Hanna S
    Hej Hanna, ta gärna kontakt med mig så ska vi ta och ordna till Er trapp, och jag beklagar verkligen för vår målares språkbruk. Det är inte ok och jag kommer att ta upp detta med berörd person!
    Med vänlig hälsning.
    Andreas Ohlsson, VD
    andreas@alfredholm.se
  • Emelie K
    Emelie K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Allt fungerade utmärkt. De kom i tid och jag blev väldigt nöjd med resultatet.
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Jag är mycket nöjd. Arbetet utfördes väl och resultatet blev tillfredsställande
  • Eleonore E
    Eleonore E skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Fantastiskt jobb! Vi har fått vårt drömhem. Tack
  • Elzbieta M
    Elzbieta M skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Vi är väldigt nöjda och skulle rekommendera dem till någon dom behöver sådan tjänst
  • Hans H
    Hans H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Bra jobb och snabbt utfört med noggranhet
  • Johan K
    Johan K skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Helnöjd, dom ställde upp och kom med kort varsel.
    Bra blev det med.
  • Erik B
    Erik B skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Mycket nöjd med utfört arbete både när det gäller kvalité och tidsplan.
  • Simon H
    Simon H skrev om Målerifirma Alfred Holm
    Snabbt och överlag bra.
    Kantarbetena var lite slarviga på ett par platser.

Nymansgatan 6B, 753 23 Uppsala