Målerifirma Alfred Holm

Målerifirma Alfred Holm

www.alfredholm.se
  • Badge2021
4.4

Med flexibilitet, kvalitet och tradition utför vi allt från mindre servicejobb till hela renoveringsprojekt. Vi är i grunden ett måleri, men har idag bred kompetens inom måleri & tapetsering, golv och renovering. I företaget har vi målare, plattsättare, snickare och golvläggare som alla har utbildning och korrekta certifikat...

322 omdömen om Målerifirma Alfred Holm

Sedan starten hos Reco 2015

Gete H
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Alfred Holm renoverade mitt badrum – jag är inte förvånad över att de inte bjöd in mig till att ge ett omdöme i Reco. Först vill jag säga att enligt min uppfattning är badrummet ok enligt våtrumsreglerna så det är inte det som varit problemet. Det blev mycket fel: man sågade hål för eldosor där de inte skulle vara och glömde att göra hål där de skulle vara. Många fel som åtgärdades efter påpekande men ska jag som kund behöva vara som en hök och upptäcka alla fel? Många av alla fel bedömer jag vara orsakade av dålig kommunikation...

Gustav L
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Jag kontaktade Alfred Holm för ommålning av äldre typ av flänselement. Efter snabbt och tydligt svar med offert med arbetsbeskrivning ”Intäckning av golv, Tvättning, skrapning, grundning, färdigstrykning” och specificerade kostnader ”arbetskostnad, material (tvättmedel, täckpapp, slippapper och färg) och resor/servicebil” så bokade vi in arbetet. Det var mycket uppskattat att målarna kunde komma snabbt för ett sådant mindre jobb. När jag fick fakturan hade dock priset stigit med 20%. Efter kontakt så skulle detta bero...

Åke S
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Hej, Bry er inte om betygsättningen, den gör jag bara för att kunna skicka in beskrivningen av "upplevelsen". Jag har haft tre kontakter med Alfred Holm, de första två var jättebra (återställanden av en några rökskadade rum i en villa utanför Uppsala för cirka 20 år sedan och renovering av badrum i min nuvarande lägenhet för några år sedan).Utifrån dessa båda erfarenheter kontaktade jag i höstas Alfred Holm om de kunde göra en bedömning av renoveringsbehov och renoveringskostnader för ett småhus i Bergsbrunna söder om Uppsala...

Henrik G
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Mycket proffesionellt arbete i samband med min lägenhetsrenovering

Cecilia E
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Det tog lång tid innan ni genomförde jobbet samt att det var svårt att kontakta aktuell hantverkare. När vi väll fick hjälp, av en annan hantverkare, gick det väldigt smidigt. Jag fick hjälp av en golvläggare.

Maria F
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Det var allt bra, inte perfekt men okej.

Tomas P
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

trevligt bemötande av yrkesarbetaren proffsigt utfört golvläggnings bra på att plocka undan inget skäp snygg och fint efter avslutat arbete . ett litet minus var kontoret vi hamnade när det böts folk på olika positioner så vi hamnade lite i kläm men det är mänskligt mvh margareta

Filip S
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Jag kontaktade Alfred Holm för att få hjälp att måla om i köket. En vecka senare var de klara. Bra kommunikation, effektiva och fint resultat. Jag kan varmt rekommendera Alfred Holm.

Mikael P
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Proffesionellt utfört jobb! Duktiga och trevliga hantverkare. Utfört på beslutad tid. Resultat över förväntan och till ett överkomligt pris!

Johan M
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Vi behövde förbättra ytskikten i en gammal lägenhet och bygga ut /renovera badrummet som var från 30 talet. Jag blev hela tiden bra bemött. Inte minst av de hantverkare som var på plats. Att det drog ut på tiden är väl inget att göra något åt nu förtiden men framåt sommaren gick "luften ur" byggsidan och vi fick väl ligga på lite mer. Men det allt blev väldigt bra. Det som drar ner betyget är att vi inte fått våtrumsintyg än efter flera påminnelser och att inte någon kom och slutbesiktiga resultatet. Men vi är nöjda.

Joachim G
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Jag blev hela tiden vänligt bemött av företaget och är väldigt nöjd med det utförda arbetet. Kostnaden för utfört arbete motsvarade de muntliga uppgifter vi fått innan arbetets start. Det enda negativa är att arbetet blivit rejält försenat och att det under vissa perioder stod helt stilla.

Monica F
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Väldigt trevligt bemötande Alla mina saker jag önskat är uppfyllda Jag hade målning kom väldigt snabbt Lade in heltäckningsmatta samma där Proffsigt Jag återkommer Tack Mvh Monica Forsberg

Gull W
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Bra, tillmötesgående, snabbt och noggrant gjort

Peteris P
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Gjorde totalrenoveringen av lägenhet - badrum, kök, måleri, golv. Allt gjordes med god kvalitet och inom tidsramen trots olika motgångar. Hade bra kommunikation med respektive hantverkare. Varmt rekommenderar och skulle anlita nästa gång.

Anna Karin W
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Det som helt klart drar ned mitt helhetsbetyg är delar av företagets sätt att kommunicera. Vid flera tillfällen har offert utlovats och datum för påbörjande av jobb bestämts, men offert har ej inkommit och jobb har skjutits på utan kommunikation. Mitt exempel är två offertbesök med 6 månaders mellanrum som varken resulterade i erhållen offert eller att jobb startade enligt överenskommelse. Som kund är kommunikation med anlitat företag centralt. När kommunikation och överenskommen tidsplan inte respekteras vågar jag inte...

Agneta L
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Snabbt, enkelt och bra💕 Använder gärna firman igen.💕

Robert H
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Byte av golvbrunn och ny lagd våtrumsmatta i tvättstugan i vårat hus. Vilken team dom är, när snickaren var klar så kom VVS killen direkt och dagen efter kommer mattläggaren, otroligt nöjd med arbetet och även priset på arbetet.

Isabel P
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Fint bemötande. Jättebra resultat.

DANIEL S
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Mitt första intryck var att det var en proffesionellt målarfirma, lämnade ett vettigt pris samt en bonus, dom kunde börja med mitt badrum redan efter 2 veckor, men tyvärr blev det inte så bra resultat…. Efter att jag accepterade offerten så frågade jag hur lång tid renoveringen skulle ta, varav jag fick svaret: ungefär 3 veckor om allt flyter på bra, det tog 13 veckor!,,, hade nog tagit mycket längre tid om vi inte hade ringt var och varannan dag och påpekat att nu har bygget stått stilla flera dagar som värst kom ingen...

Annica S gillar detta
Nina L
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Lyhörda, duktiga och väldigt serviceinriktade.

Eva H
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Mycket bra bemötande. Ytterst professionella hantverkare. Höll tiden som utlovats. Inga obehagliga övverasknimgar på priset. Arbetet som utfördes var ytskiktsrenovering i hela vår lägenhet Högsta betyg 👍

Ola Å
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

De gjorde ett relativt litet jobb men jag fick snabbt en tid och en trevlig och kompetent hantverkare.

Margareta Å
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Arbetet har varit bra utfört. Men det har tagit mycket lång tid. Det första jobbet gjordes i dec 2020 nu är det maj 2021. Det är fortsatt inte färdigt. Jag väntar på den sista målningen, snickaren har varit toppen bra med hans arbetsledare som gjorde måtten på beställda dörrar har mätt fel.

Kristian J
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Jag fick professionell hjälp med att lägga parkett, ta bort trösklar, måla väggarna och kakla in öppna spisen. Det blev inga dröjsmål och blev bra kvalitet på slutresultatet. Det jag blev gladast över var deras tålamod med mina konstiga önskemål som de gjorde sitt yttersta för att verkställa. Rekommenderas varmt!

Gunilla V
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Hej. Jag har redan försökt svara. En tjej kom och la ny silikonsträng bakom badkaret. Det blev bra och hon var så glad och trevlig dessutom. Jag är nöjd. 😀

Michaela R
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Diverse måleriarbeten. Håller det de lovar, dyker upp enligt avtalat och har en bra kommunikation.

Tomas K
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Helrenovering av lägenhet inklusive byte av vitvaror. Allt gick mycket smidigt och blev rätt direkt. Kommunikationen med respektive hantverkare inom el, VVS, snickeri och måleri flöt på bra och förvånansvärt snabbt.

Katarina W
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Duktiga, smidiga, effektiva, kommer anlita dem igen.

Johan Daniel B
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Arbetsledare var snabbt på plats för en första bedömning av vår kommande renovering och skulle återkomma med offert. Upplevdes då som professionella och vi hade höga förväntningar. Företagets målare återkom med offert väldigt snabbt men arbetsledaren för snickarna dröjde. Efter flera veckor hörde vi av oss med flera mail och telefonsamtal. Vi fick olika besked vid telefonkontakt: "offerten får du innan helgen", "skickar över offerten under dagen". Vi har fortfarande inte fått någon offert, det hade varit bättre att säga...

Svar från Målerifirma Alfred Holm

Hej Johan, beklagar verkligen att vi inte uppfyllt Era förväntningar och du har all rätt i din kritik, så som har hänt i Ert fall ska inte ske! Den aktuelle arbetsledaren är inte längre kvar hos oss så vi hoppas självklart få möjlighet att göra bättre ifrån oss om Ni vill prova oss igen någon gång i framtiden! Vi ber återigen om ursäkt! Med vänlig hälsning, Andreas Ohlsson VD Alfred Holm AB

Joakim S
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Golvläggning, innerdörrar och målning av rum. Mycket bra intryck från första stund. Bra offert, fast pris och inga obehagliga överraskningar när fakturan landade. Och framför allt mycket bra hantverk. De får våra renoveringar i fortsättningen. /Joakim och Anette

Kerstin B
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Tusen tack för vänligt bemötande och för ett superproffsigt och snabbt utfört arbete. Jag njuter av min nyrenoverade ägenhet och hoppas få återkomma när det är dags att måla om i köket. Men ett problem återstår, som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag behöver två starka killar till hjälp att bära in två möbler från vardagsrummet till sovrummet. Vår vaktmästare brukar hjälpa till med sånt, men han är antingen sjuk eller ledig ändå, eftersom han inte har besvarat min förfrågan om detta. Mattläggarna kanske kan sticka...

Anders H
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Målat om lägenhet. Bra bemötande av både arbetsledning och målare. Blev mycket nöjd med resultatet 👍👍

Hilde L
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Trevliga och snabbt utförande. Dock har färgen lossnat på ett par ställen och det känns trist.

Svar från Målerifirma Alfred Holm

Hej Hilde, Tack för Er recension! Angående att färg har lossnat, så ska det såklart inte vara! Hör mer än gärna av Er till oss så kommer vi ut och undersöker vad som har hänt! Med vänliga hälsningar, Andreas Ohlsson VD Alfred Holm AB

Anders W
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Bra logistik från beställning till utförande. Smidig diskussion om komplettering.Trevligy bemötande från personen som utförde arbetet

Mamunur R
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Badrumsrenovering. Bra service, och bemötande. Lyssnar på dina önskemål och försöker jobbba efter detta. UTMÄRKT UTFÖRT ARBETE. SVARAR PÅ TELEFON OM MAN FÖRSÖKER FÅ TAG PÅ DEM. ÄRLIGA.

Victor L
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Ommålning av vardagsrums. Det gick snabbt och blev jättebra!

Fredrik M
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Bra utfört jobb. Arbetsledaren drar dock ned betyget avsevärt. Svarar inte på mail, hade inte koll på vad han offererade. Har fortfarande inte offererat 2 sovrum som han tittade på i samband med första jobbet, trots ett antal påminnelser. Jag kommer att välja någon annan för det jobbet, det var alldeles för struligt att jobba med Alfred Holm.

Johan S
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Målning av vindskivor. Utmärkt bemötande och resultat.

Sally P
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Vi ville ha hjälp med en garderobslösning i hallen.Vi blev mycket trevligt bemötta och fick väldigt bra förslag på hur vi kunde få till den optimala förvaringslösningen för just vår hall. Snickarna var väldigt trevliga och kunniga. Det märktes att de hade mycket erfarenhet inom området. Vi är väldigt nöjda med hela processen, från första mötet till slutförandet. Vi rekommenderar Alfred Holm varmt!

Sarah Emma Linnéa H
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Både i samband med renovering av toalett och kök har vi använt oss av Alfred Holm. Fantastiska människor som näst intill känts som familjemedlemmar. Arbetet har hållit hög klass och vi rekommenderar dem varmt!

Peter L
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Renovering av badrum . Höll tiden dom lovat . Bra och trevliga killar ( Göran ). Riktigt bra resultat 👍. Städar fint efter sig och inga spår efter er . ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Celina H
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Blev jättebra. Trevliga och hjälpsamma!

Mikael V
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Vi använde Alfred Holm för tapetsering och målning av vår bostadsrätt och är mycket nöjda med det arbete de utfört. Kommunikationen har varit rak och enkel och trots att vi bestämde oss sent för att tilläggsjobb så löste de det på ett tillfredsställande sätt.

Svante B
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Golvläggning, bra första möte, bra genomfört arbete.

Edward A
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Bemötandet var utmärkt, men.... de två gubbar som kom hit var nog det sämsta som fanns, kladdade lite här och där ” glömde” måla ett hörn i köket, grundfärgen lyser igenom på några ställen. Nä det var nog sista gången...

Svar från Målerifirma Alfred Holm

Hej Edward, tack för din recension! Vi beklagar verkligen att våra hantverkare inte uppfyllde Era förväntningar och efter att ha talat med ansvarig arbetsledare har du fullt fog i din kritik! Som jag förstod det önskade du fixa till felen själv med avdrag på kostnaderna! Jag hoppas att det har löst sig på ett godtagbart sätt, om inte får du gärna kontakta mig! Självklart hoppas vi få en ny möjlighet i framtiden att visa vad vi verkligen kan! Återigen beklagar vi att målarna inte utförde ett fullgott arbete, självklart...

Dimitry V
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Ett väldigt bra jobb ni har gjort med vår trappa!

Eva T
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Jag fick kök och ett mindre rum tapetserat och målat. Lite besviken över att jag trots hembesök för offert inte fått någon offert på golvbyte i vardagsrum trots påstötningar. Offert för tapet och målning fick jag... Därför har det inte blivit någon renovering. Annars nöjd !

Therese J
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Har gjort två större badrumsrenoveringar med Alfred Holm som utförare. Kakel storlek XXL, golvvärme, kakel från golv till tak, en del speciallösningar, kolmårdsmarmor i ett av badrummen. Väldigt noga och skickliga och slutresultatet blev outstanding! Alltid ett väldigt trevligt bemötande och hantverkare som förstår att det är kanske deras arbetsplats men det är främst mitt hem! Får mina allra varmaste rekommendationer!

Gudrun S
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

I somras bestämde vi oss för att vårt lilla kök behövde renoveras. Efter en dialog med George på Alfred Holm kände vi oss övertygade om att ge uppdraget till dem. Vi upplevde hans bemötande som kunnigt och engagerat, vilket var ett viktigt stöd för oss då man behöver ta en del svåra beslut inför en renovering. Renoveringen gick enligt tidplan och hantverkarna (snickare, målare, elektriker, kakelsättare, rörmokare) var alla jätteduktiga och professionella. Jag vill tacka för att vi har fått ett sånt fint kök och kommer att kontakta Alfred Holm nästa gång vi behöver hjälp!

Jonas A
Skrev om Målerifirma Alfred Holm

Trevliga och lyhörda hantverkare som hjälpe mig renovera badrum och har även slipat golv vid separat tillfälle.