Alla kategorier Målare Västmanland Västerås Nordisk Yta Målerispectrum

Målerispectrum

Metallverksgatan 21, 721 30 Västerås — Visa karta

Vi på Målerispectrum har utfört byggnadsmåleri i Västeråsområdet sedan 1987 och genom åren har vi samlat på oss en bred kunskapsbas, många duktiga och yrkesutbildade målare samt ett stort nätverk inom Västerås byggbransch.

Oavsett om det gäller nyproduktion, om- eller tillbyggnad eller reparationsmåleri kan vi på Målerispectrum hjälpa dig. Vi är proffs på hemmamåleri, men känner stor stolthet i att även kunna erbjuda renovering av t.ex. kyrkor, slott och herrgårdar med traditionella tekniker samt avfärgning av putsfasader. Genom nätverket Nordisk Yta kan vi erbjuda ännu fler tjänster, hör av dig så berättar vi mer!

Vill du ha hjälp med hela byggprojektet? Vi projekterar, kalkylerar och färgsätter alla typer av uppdrag och tack vare våra många år i branschen kan vi hitta en lösning även för bygg, el och VVS.

Läs vad 71 kunder tycker om Målerispectrum

• 2018-12-09

Jan S skrev om Målerispectrum
    Fönster och fasadm ålning.
    Bra bemötande och trevlig personal.

Negativt, en fönsterbräda gick sönder vid arbetet. Brädan ersätts av företaget = bra. Det jag kan anmärka på är tiden att få brädan på plats. Den är int epå plats nu 2 månader efter att jobbet är klart.

Målerispectrum kan marknadsföra ommålning av fönster på ett mera tydligt sätt. Det var för mig svårt att hitta någon som ville måla fönster. Bra eftersom det inte är något fel på mina fönster. Vill man byta fönster till nya får man erbjudande nästan varje vecka.

m.a.o. Nöjd men väntar på fönsterbräda Läs mer
    2018-12-10 Målerispectrum svarar Jan S
    Hej Jan

Tack för tipset angående fönstermålning!
    Fönsterbänken är beställd som jag meddelat dig, jag jagar på ytterligare för att få fram den till dig så snart som möjligt.

Med vänlig hälsning Magnus
    Målerispectrum gillar detta
  • 2018-12-08

Peter K skrev om Målerispectrum
    Målning av tak och väggar samt bredspackling Läs mer

Pia F skrev om Målerispectrum
    Köpte målning av tapetserade väggar samt målning av tak. Trevliga hantverkare samt bra kontakt med Stefan.
    Målningen av två av rummen fick dock göras om eftersom skarvar syndes i det första rummet - vilket upptäcktes av hantverkarna själva. I det andra rummet fick målningen göras om eftersom den randiga strukturen på tapeten syndes igenom. Detta upptäcktes av oss efter att rummet hade rensats från skyddspapper etc. Inga problem att få det omgjort men här kanske vi tycker att hantverkarna själva skulle ha upptäckt det. I slutändan var vi mycket nöjda med jobbet! Tack! Läs mer

Staffan J skrev om Målerispectrum
    Måleri vid två olika tillfällen.
    Enkelt att diskutera med dem inför offert.
    Bra och trevlig måleripersonal.

Resultatet blev riktigt bra inför vår husförsäljning. Läs mer

Tommy L skrev om Målerispectrum
    Måleri och tapetsering har vi fått gjort av MS, på ett mycket bar och fort utfört till humana priser. Läs mer

Maria T skrev om Målerispectrum
    Trevliga och noggranna. Utmärkt finish på arbetet. Läs mer

Elisabeth S skrev om Målerispectrum
    Målning och tapetsering av vardagsrum.Är mycket nöjd med resultatet och samarbetet./E Läs mer

Jens J skrev om Målerispectrum
    Tapetsering av två fondväggar.
    Allt fungerade enl den ök som gjordes innan jobbet utfördes. Bra utfört arbete av målaren. Läs mer

Stefan H skrev om Målerispectrum
    Uppspackling av väggar med glasfiberväv samt målning och det blev väl utfört och ok tidsmässigt Läs mer

Karin E skrev om Målerispectrum
    Fick tapetserat i sovrum och hall där det tidigare var ganska taffligt gjort. Nu blev allt riktigt urfört och med superfint resultat! Trevlig personal också 🙂 Läs mer
  • 2017-10-26

Carolina S skrev om Målerispectrum
    De gjorde ett fantastiskt jobb när de målade om i vårt hus. Skicket väggarna var i innan var inte alls bra men då de gjorde ett utmärkt underarbete blev resultatet så bra och vi är väldigt nöjda. Bemötandet var bra, vi kände att de kunde sin sak. Under tiden de var och målade hade vi täta avstämningar och de var klara den dag de utlovat. Vi kommer anlita Målerispectrum vid framtida behov och rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • 2017-10-23

Pär G skrev om Målerispectrum
    Jag är mycket nöjd med Målerispectrum arbete. Trevlig och serviceinriktad personal och man höll offert och tidsramar. Läs mer
  • 2017-10-23

Christian S skrev om Målerispectrum
    Proffsigt bemötande genom hela processen vid målningsarbeten på vårt hus. Läs mer
  • 2017-07-11

Henrik R skrev om Målerispectrum
    Vi har fått mkt bra bemötande från start med offert efter personligt besök, mkt duktiga målare, klar på utsatt tid. Vi anlitade Målerispectrum för att riva gamla tapetväggar och sedan skapa släta målade väggar o tak och element. Vi kommer garanterat höra av oss till Målerispectrum nästa gång vi har ett behov. Läs mer
  • 2017-07-04

Jan N skrev om Målerispectrum
    bra bemötande
    håller utlovade tider
    snabb offert
    bra återkoppling Läs mer
  • 2017-07-03

Yvonne W skrev om Målerispectrum
    Fantastiskt bemötande och fantastiskt bra utfört arbete med målning av tak, dörrar, fönsterbrädor samt tak- och golvlister plus lasering av entre'. Jag är pedant men mer än nöjd. Läs mer
  • Karl-Jörgen M

Karl-Jörgen M skrev om Målerispectrum
    Superbra bemötande ända från början och till slut. Efter bokning hösten innan så meddelades i god tid när det började bli dags och sedan flöt jobbet på utan problem. Läs mer
  • Eva S

Eva S skrev om Målerispectrum
    Vi anlitade Målerispectrum för tak och vägg målning i hall och trapphus .Vi är väldigt nöjda ! Cathrine som jobbade hos oss var trevlig, duktig och nogrann ,Stefan som vi hade första kontakten med gav ett yrkeskunnigt ,trevligt intryck.
    Ett alltigenom proffsigt företag som vi varmt rekommenderar Läs mer
  • Cecilia D

Cecilia D skrev om Målerispectrum
    Vi fick hjälp med invändig målning på ca 80 kvadrat. Både planering och själva utförandet var toppen och vår målare Henrik var toppen. Läs mer
  • Johnny W

2017-05-03

Johnny W skrev om Målerispectrum
    Vi har inte haft så många entreprenader tillsammans här via Riksbyggen.
    Jag upplever i tidigare sammarbete mycket bra och proffsigt bemötande, utförande.

Vänligen
    Johnny Westling
    Riksbyggen
    Leveranschef
    Bygg, drift, Tekniskförvaltning. Läs mer

Mikael S skrev om Målerispectrum
    Känner till företaget och vet vad jag får, vid detta arbete köpte jag både projektering och utförande och det blev bra, dyrare än projekterat men det fanns orsaker till det. Läs mer

Mikael K skrev om Målerispectrum
    Nordikon har ett mycket långt samarbete med Målerispectrum i både mindre samt stora om och nybyggnadsprojekt. De levererar efter våra och kundens förväntningar på en bra slutprodukt. Kvalitet och service är ledord. Läs mer

Michael H skrev om Målerispectrum
    Proffisionellt och bra bemötande allt från hantverkare till tjänstemän. Har varit behjälpliga i budgetingar av projekt i tidigt statie vilket är mycket uppskattat. Har alltid haft en uppenoch ärlig dialog med företaget. Läs mer

Magnus H skrev om Målerispectrum
    Alltid bra service, håller tidplan. Hyresgästerna nöjda med personalen.
    Får hjälp vid akuta beställningar, fördelen med att de är ett större måleriföretag. Läs mer

Henrik L skrev om Målerispectrum
    Som alltid ett fantastiskt bemötande och sedan bra dialog under våra projekt, vare sig det handlar om små servicejobb eller lite större projekt. Läs mer

Mikael S skrev om Målerispectrum
    Hela bemötandet har varit bra igenom hela processen Läs mer

Kenneth Ö skrev om Målerispectrum
    anlitade dom på ett stort jobb på en brf,och dom levererade fullt ut,priset vi fick stämde helt närt jobbet var utfört,och vi hade en bra kontakt under hela jobbet så vi var jättenöjda att jobba med dom,och det kommer vi göra i framtiden flera gånger . Läs mer

Micael L skrev om Målerispectrum
    Hej!
    Bra företag med duktiga medarbetare alla är måna om kunderna. Läs mer

Peter W skrev om Målerispectrum
    Har alltid bemöts med ett gediget kunnande och ett trevligt sätt. En för mig väldigt seriös entreprenör, som håller utlovade färdigställande tider och med ett bra slutresultat. Läs mer
  • Lars P

2017-04-24

Lars P skrev om Målerispectrum
    Alltid ett bra bemötande och snabb service.
    Har fått hjälp med servicearbeten som fungerat utan anmärkningar.
    Ett proffsigt bemötande hos kunder vilket skapar ett bra förtroende. Läs mer

Jesper F skrev om Målerispectrum
    Trevliga människor, proffsigt bemötande och väl utfört arbete. Läs mer

Johan S skrev om Målerispectrum
    Lättsamma att jobba med , oftast goda resultat och nöjda kunder Läs mer

Kristina C skrev om Målerispectrum
    Beställer både små och stora jobb utav Målerispectrum. Jag uppfattar företaget som det ledande i Västerås. Jag uppfattar dem som proffsiga, kunniga, samarbetsvilliga. Läs mer

Stefan I skrev om Målerispectrum
    Det har alltid fungerat bra med Målerispectrum som leverantör, trevligt bemötande och utförandet har varit mycket bra inget att anmärka på.Så vi kommer att fortsätta att använda Målerispectrum som leverantör till oss. Läs mer

Thomas N skrev om Målerispectrum
    Målerispectrum har åter igen levererat en produkt som överträffar allas förväntan.
    Deras uppträdande/servicemind under pågående byggnation samt eftermarknad är enligt mig helt otroligt. Alltid positiva, uppmuntrande-som bidrar till en positiv stämning är i världsklass. Läs mer

Kaij B skrev om Målerispectrum
    Bemötandet är toppen . Vi gjorde 28 lgh och 3 trh och de höll upp till förväntningarna. Det jag personligen tycker är att det är förmycket ÄTOR.
    Kvalitets mässigt har jag inget att klaga på , dom tar också reda på fel utan problem. Läs mer

Peter skrev om Målerispectrum
    Mycket bra överlag.
    Lite dyra på tillkommande arbeten och många frånskrivningar i anbudsskedet. Läs mer

Anders B skrev om Målerispectrum
    Bra bemötande som både kund och leverantör. Vi anser att vi har ett tätt och tajt samarbete vilket gynnar oss båda. Vi upplever också att leveranserna varit av mycket bra kvalitet. Toppbetyg. Läs mer

Per P skrev om Målerispectrum
    brakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk Läs mer

Jimmy P skrev om Målerispectrum
    Jag har köpt tjänster, både inomhus och utomhusmålning, Bra bemötande från både utförare och arbetsledning. alltid bra återkoppling före, under och efter arbete. Prisvärda och leveranssäkra Läs mer

Johan B skrev om Målerispectrum
    Har jobbat med Målerispectrum under många år, de är alltid trevliga och bra att ha att göra med. Som alla måleriföretag är de beroende av den enskilda hantverkaren och det finns givetvis variationer i kunskap och ambitionsnivå.

Oavsett vilken tjänst vi köper är det viktigt med kunskap och att leverantören har egna idéer kring tjänst/produkt som ska levereras. Läs mer

Håkan B skrev om Målerispectrum
    Bra . Bra service, snabba med att utföra arbeten , bra kvalité Läs mer
  • 2017-04-17

Arne N skrev om Målerispectrum
    Det fungerar bra med bra bemötande och bra utfört arbete. Läs mer
  • 2017-04-17

Thomas W skrev om Målerispectrum
    Trevligt bemötande och kunnig personal Läs mer

Claes A skrev om Målerispectrum
    Vi anlitar Målerispectrum vid våra byggnationer. Dom lämnar ett bra jobb efter sig och sköter tidhållningen bra. Läs mer

Curt G skrev om Målerispectrum
    Köpt målningsentreprenader, stora som små. alltid fått bra bemötande och schyssta priser till god kvalité. Läs mer

Tord S skrev om Målerispectrum
    Har nyligen anlitat dem och har ej startat upp arbetet. Men ett bra och proffsigt bemötande hit tills Läs mer
  • 2017-04-12

Peter V skrev om Målerispectrum
    Ingen uppfattning eftersom jag inte har något samarbete med företaget, Läs mer
  • 2017-04-12

Lennart R skrev om Målerispectrum
    Jag har b.la köpt målning av fönster i kulturmärkta byggnader. Stor kunnighet när det gäller gammal målningsteknik och hög servicegrad samt bra kommunikation. Läs mer
  • 2017-04-11

Thomas W skrev om Målerispectrum
    Dom senaste beställda arbeten gäller återställning efter en vattenskada på ett äldreboende där 1 lgh ,flera omklädningsrum och en korridor behövde målas om och återställning av 1 helt utbränd lgh med spärrmålning, färdigmålning och tapetsering.
    Målerispectrum har varit delaktiga i planeringen tillsammans med hyresgäster och oss under hela arbetet och allt har fungerat mycket bra, arbetet utfört inom överenskommen tid och det har hela tiden varit undanstädat inom arbetområdet.
    Jag är mycket nöjd med det utförda arbetet. Läs mer

Metallverksgatan 21, 721 30 Västerås