Målerispectrum

Vi på Målerispectrum har utfört byggnadsmåleri i Västeråsområdet sedan 1987 och genom åren har vi samlat på oss en bred kunskapsbas, många duktiga och yrkesutbildade målare samt ett stort nätverk inom Västerås byggbransch.

Oavsett om det gäller nyproduktion, om- eller tillbyggnad eller reparationsmåleri kan vi på Målerispectrum hjälpa dig. Vi är proffs på hemmamåleri, men känner stor stolthet i att även kunna erbjuda renovering av t.ex. kyrkor, slott och herrgårdar med traditionella tekniker samt avfärgning av putsfasader. Genom nätverket Nordisk Yta kan vi erbjuda ännu fler tjänster, hör av dig så berättar vi mer!

Läs vad 118 kunder tycker om Målerispectrum 2

2022-11-14 Insamlad av företaget
    Väldigt bra och proffsigt bemötande från första kontakt, offert, genomförande och uppföljning. Hos oss renoverade de ett innertak i en sekelskiftsvåning och kvaliteten på det utförda arbetet är väldigt bra och utfördes inom utsatt tid och budget. Vi är verkligen nöjda och rekomenderar dem varmt. Har de mycket att göra skulle jag gärna vänta några extra veckor för att anlita dem igen.
    2022-11-14 Insamlad av företaget
    Snabb offert. Bra leveranstid, bra utfört arbete
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    Fredrik var en kille på 22 år, oerhört duktig, i den åldern brukar
    man ta livet med en klackspark men F tog verkligen sitt jobb på allvar
    2022-10-01 Insamlad av företaget
    Professionellt och mycket trevligt bemötande.
    Ganska lång väntetid innan arbetet kunde påbörjas men sedan gick det snabbt och effektivt och smidigare än vi förväntat och med utmärkt resultat.
    Målning av träfasad på villa.
    Duktiga, trevliga, glada och positiva målare.
    Rekommenderas varmt.
    2022-09-30 Insamlad av företaget
    De hade trevliga hantverkare.
    De gjorde Extra hall som vi önskade.

Vi är jätte nöjda
    2022-09-30 Insamlad av företaget
    Det var andra gången de målade om vårt hus
    Mycket nöjda med resultatet och deras kompetens
    2022-09-30 Insamlad av företaget
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Resultatet över förväntningarna
    Smidigt från dag ett med vår tapetsering
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Som tidigare har kontakten varit jättebra och arbetet har utförts till vår fulla belåtenhet.
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Jättefint och proffsigt bemötande och resultat vid målning av vårt barnrum. Rekommenderar varmt!
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Offerten stämde med det pris jag fick betala. Väldigt fint målat.

Anlitar gärna dem igen.
  • CARINA R
    skrev om Målerispectrum
    2022-05-24 Spontant omdöme
    Vi är mycket nöjda med allt från första kontakt till det färdiga resultatet. Vi beställde helmålning av 2 rum och Mattias och Henrik gjorde ett riktigt bra jobb!
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt bemötande och arbete.
    2022-04-25 Insamlad av företaget
    Kompetenta målare och effektivt utfört arbete
    2022-04-22 Insamlad av företaget
    Trevligt och bra bemötande från första samtal, genomförande och fakturering. Inga konstigheter och allt blev som vi kommit överens om och som vi förväntade oss att resultatet skulle bli.
    2022-04-22 Insamlad av företaget
    Perfekt och proffsigt bemötande!
    2021-12-25 Insamlad av företaget
    dsdsdsdsfsfsfdgfhghjsfsfsfsfssfsfsfsfsfsfsf
    2021-12-24 Insamlad av företaget
    Vi fick en bra kontakt vid första mötet, som gjorde att vi kände det var rätt företag att anlita.

Som första användare av tjänsterna vi behövde ha så visste vi inte vilka förväntningar skulle komma bli.
    Kontakten med alla berörda parter fungerade utmärkt.

Vi anlitade en totalentreprenad inom måleri bla. i en lägenheten som det gjordes totalrenoveringen i.

Mvh Agneta Mossberg
    2021-11-02 Insamlad av företaget
    Professionell aktör, effektiv, pålitlig o noggrann. Målning väggar o tak inomhus villa.
    2021-10-30 Insamlad av företaget
    Anlitade Målerispektrum för ommålning av tak och väggar i lägenheten (4 rum). Uppdraget omfattade nedslipning av tak, utspackling av betongskarvar, bredspackling väggar, målning. Jag är mycket nöjd med bemötande, genomförande, resultat till ett konkurrenskraftigt pris. Har inget att anmärka på. Allt proffessionellt och smidigt. Henrik målare gjorde utmärkt jobb. Mina varmaste rekommendationer. Skulle anlita igen.
    2021-10-29 Insamlad av företaget
    Snabbt och bra bemötande. Tydlighet kring tider samt återkoppling både före och under utförandet!!
    2021-10-29 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabb hantering.
    2021-10-28 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, snabb och enkel dialog. Bra utfört jobb.
    Tack för att vi fick måla erat hus!
    Den gröna kulören på huset blev riktig snygg tycker jag.
    Vänligen / Stefan Allvin
    2021-10-27 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig, duktig och tillmötesgående målare (Henrik). Fick ett uppföljningssamtal innan faktura på överenskommet pris skickades. Professionellt. Rekommenderas starkt.
    Tack för ditt svar!
    Ja Henrik är ett säkert kort för privatpersoner. Levererar alltid bra jobb!
    Vänligen / Stefan Allvin
  • Jens K
    skrev om Målerispectrum
    2021-07-09 Insamlad av företaget
    Bad om offert (tillsammans med två andra företag).
    Uppdraget var att måla om alla innerväggar i mitt hus (150m2).
    Uppmätning, bra diskussion. Offert kom efter ett par dagar. Bra pris. (Bäst)
    Genomförandet blev mycket bra. En tjej o en kille kom.
    Inga problem som vi inte kunde lösa tillsammans. (Bl.a. väldigt hög hall, omflyttning av möbler inför nästa steg osv...
    Trevliga, duktiga och sociala.

Mina varmaste rekommendationer!

/Jens Kåregren
    2021-07-09 Insamlad av företaget
    Det var väldigt bra bemötande från första frågan om offert till slutresultatet av renoveringen. Våra förväntningar uppfylldes helt med hela arbetet, lätt att kommunicera med alla personer vi var i kontakt med. Väldig trevlig och duktig hantverkare som renoverade sovrummet. Bra bollplank för idéer och hur det skulle kunna göras.i rummet. Vi köpte grundarbete, målning och tapetsering. Vi kommer att anlita dem igen när det är dax för nästa renovering.
    Mvh Eva
    2021-04-07 Insamlad av företaget
    Målning av sovrum o dörrar. Mycket väl bemött av alla!
    Kan varmt rekommendera Målerispectrum!
    2021-04-07 Insamlad av företaget
    Renoverade hall med tapetserade och målade ytor. De har snabb inställelsetid och utförde även arbetet på uppskattad tid. De lyssnade och åtgärdade snabbt synpunkter vi hade. Enkla att få tag på och duktiga på sitt område!
    2021-02-27 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande från början till slut & väl utfört jobb.
    2021-02-24 Insamlad av företaget
    Trevliga att ha och göra med. Mycket bra resultat så kan bara rekommendera.
    Hej Mikael! Tack för din positiva bedömning!
    Vi (Proffshjälpen) kommer gärna tillbaka och målar mer hos er!
    2021-02-05 Insamlad av företaget
    Fantastiskt duktig och trevlig målare! Topp!
    Hej Joel!
    Tack för att du bedömde oss på Reco!
    Kul att få göra ett sovrum med alla ytor i samma kulör.
    Ni får gärna skicka en "färdig bild" som vi kan lägga ut på instagram.
    Vänligen
    /Stefan
    2020-12-15 Insamlad av företaget
    Väl utfört målningsarbete, trevlig och respektfull personal.
    Målaren höll tider och informerade om närvaron.
    2020-12-10 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt utfört arbete. Har anlitat dem flera gånger.
    2020-12-09 Insamlad av företaget
    Professionella genom hela kontakten och smidiga att ha att göra med! Det gick snabbt att boka tid och fick offert snabbt.
    Jag anlitade dem för tapetsering av två rum. Bra underarbete och mycket noggrann tapetsering.
    Är väldigt nöjd och rekommenderar dem varmt! De blir mitt självklara val nästa gång!
    2020-12-07 Insamlad av företaget
    Små och stora måleribeställningar.
    Blev bemött på ett mycket bra sätt.
    Våra förväntningar uppfylldes till fullo.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda.
  • 2020-12-07 Insamlad av företaget
    Arbetet utfördes effektivt och noggrant, vi är mkt nöjda!
    2020-10-15 Insamlad av företaget
    Vi beställde tapetsering och fick bästa möjliga service av trevlig och kunnig personal, som kändes trygga att släppa in i hemmet. Vi har anlitat Målerispectrum flera gånger tidigare och kommer att anlita dem igen.
    2020-10-02 Insamlad av företaget
    Ommålning av fasad, vindskivor, fönster. Bemötandet var proffsigt, inga oklarheter. Resultatet blev suveränt. Det var värt varenda krona det kostade. Vi är supernöjda med ALLT.
    2020-08-13 Insamlad av företaget
    måleri
    bra
    ja
    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
    2020-08-11 Insamlad av företaget
    Målerispectrum i Västerås målade om vårt hus sommaren 2020. Vi är otroligt nöjda med resultatet och hur vi blivit bemötta från deras professionella och mycket trevliga målare. Redan från start gav företaget ett mycket professionellt intryck. Företaget har levererat i tid med högsta kvalitet och hela tiden haft uppföljningar med oss för att säkerställa sina leveranser. Det är med glädje som vi rekommenderar Målerispectrum.
  • 2020-04-23 Insamlad av företaget
    Målerispectrum renoverade ett trapphus och hall med utmärkt resultat.
    Mycket trevliga människor som utförde arbetet. De höll tider, priser, leveranser och allt annat som utlovats i offerten på bästa sätt. Toppbetyg!!
    2020-01-02 Insamlad av företaget
    De utförde målning och tapetsering av kök och allrummet på ett föredömligt och proffsigt sätt. Alla vi hade kontakt med var trevliga ovh kunniga i sin del. Super nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dem till andra
    2019-12-08 Insamlad av företaget
    Tjänst: spackling, målning, tapetsering av barnrum.
    Bemötande: professionellt och vänligt. En go upplevelse.
    2019-12-08 Insamlad av företaget
    Målerispectrum målade i vårt hus medan vi var på semester. Vi valde Målerispectrum eftersom offerten var mycket tydlig och rimlig ang. jobb- och materiella kostnader. Experterna från Målerispectrum var väldigt professionella. Jag kan inte kalla personerna som utförde jobbet som "målare" eftersom dem var mer en så: riktiga experter och artister som gjorde ett fantastiskt finn jobb. Självklart blev allt färdig i tid och med priset vi kom överens. Det var lätt att nå säljaren och ordna olika praktiska saker ang. jobbet.
    Ett stort nöje med Målerispectrum!
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Väldigt bra utförda arbeten. Noggran och proffsig firma.
  • 2019-12-06 Insamlad av företaget
    Målning av väggar, tak, lister, fönster o karmar. Supernöjd av målare Katta på Målerispektrum i Västerås dom var otroligt noggrann o trevlig🤗 Ska anlita henne igen för målning av badrum. Mvh Els-Marie Elmerfors
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Målning och tapetsering i hall. Väl bemött. Tydlig offert. Väl utfört arbete inom överenskommen tid.
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd. Blev så snyggt. Trevlig målare. Fick betala exakt enligt offerten.
    2018-12-09 Insamlad av företaget
    Fönster och fasadm ålning.
    Bra bemötande och trevlig personal.

Negativt, en fönsterbräda gick sönder vid arbetet. Brädan ersätts av företaget = bra. Det jag kan anmärka på är tiden att få brädan på plats. Den är int epå plats nu 2 månader efter att jobbet är klart.

Målerispectrum kan marknadsföra ommålning av fönster på ett mera tydligt sätt. Det var för mig svårt att hitta någon som ville måla fönster. Bra eftersom det inte är något fel på mina fönster. Vill man byta fönster till nya får man erbjudande nästan varje vecka.

m.a.o. Nöjd men väntar på fönsterbräda
    Hej Jan

Tack för tipset angående fönstermålning!
    Fönsterbänken är beställd som jag meddelat dig, jag jagar på ytterligare för att få fram den till dig så snart som möjligt.

Med vänlig hälsning Magnus
    2018-12-08 Insamlad av företaget
    Målning av tak och väggar samt bredspackling
    2018-12-06 Insamlad av företaget
    Köpte målning av tapetserade väggar samt målning av tak. Trevliga hantverkare samt bra kontakt med Stefan.
    Målningen av två av rummen fick dock göras om eftersom skarvar syndes i det första rummet - vilket upptäcktes av hantverkarna själva. I det andra rummet fick målningen göras om eftersom den randiga strukturen på tapeten syndes igenom. Detta upptäcktes av oss efter att rummet hade rensats från skyddspapper etc. Inga problem att få det omgjort men här kanske vi tycker att hantverkarna själva skulle ha upptäckt det. I slutändan var vi mycket nöjda med jobbet! Tack!