Målerispectrum

Vi på Målerispectrum har utfört byggnadsmåleri i Västeråsområdet sedan 1987 och genom åren har vi samlat på oss en bred kunskapsbas, många duktiga och yrkesutbildade målare samt ett stort nätverk inom Västerås byggbransch.

Oavsett om det gäller nyproduktion, om- eller tillbyggnad eller reparationsmåleri kan vi på Målerispectrum hjälpa dig. Vi är proffs på hemmamåleri, men känner stor stolthet i att även kunna erbjuda renovering av t.ex. kyrkor, slott och herrgårdar med traditionella tekniker samt avfärgning av putsfasader. Genom nätverket Nordisk Yta kan vi erbjuda ännu fler tjänster, hör av dig så berättar vi mer!

Vill du ha hjälp med hela byggprojektet? Vi projekterar, kalkylerar och färgsätter alla typer av uppdrag och tack vare våra många år i branschen kan vi hitta en lösning även för bygg, el och VVS.

Läs vad 101 kunder tycker om Målerispectrum 2

2021-11-02
    Professionell aktör, effektiv, pålitlig o noggrann. Målning väggar o tak inomhus villa.
    2021-10-30
    Anlitade Målerispektrum för ommålning av tak och väggar i lägenheten (4 rum). Uppdraget omfattade nedslipning av tak, utspackling av betongskarvar, bredspackling väggar, målning. Jag är mycket nöjd med bemötande, genomförande, resultat till ett konkurrenskraftigt pris. Har inget att anmärka på. Allt proffessionellt och smidigt. Henrik målare gjorde utmärkt jobb. Mina varmaste rekommendationer. Skulle anlita igen.
    2021-10-29
    Snabbt och bra bemötande. Tydlighet kring tider samt återkoppling både före och under utförandet!!
    2021-10-29
    Trevligt bemötande och snabb hantering.
    2021-10-28
    Bra bemötande, snabb och enkel dialog. Bra utfört jobb.
    Tack för att vi fick måla erat hus!
    Den gröna kulören på huset blev riktig snygg tycker jag.
    Vänligen / Stefan Allvin
    2021-10-27
    Mycket trevlig, duktig och tillmötesgående målare (Henrik). Fick ett uppföljningssamtal innan faktura på överenskommet pris skickades. Professionellt. Rekommenderas starkt.
    Tack för ditt svar!
    Ja Henrik är ett säkert kort för privatpersoner. Levererar alltid bra jobb!
    Vänligen / Stefan Allvin
  • Jens K
    2021-07-09
    Bad om offert (tillsammans med två andra företag).
    Uppdraget var att måla om alla innerväggar i mitt hus (150m2).
    Uppmätning, bra diskussion. Offert kom efter ett par dagar. Bra pris. (Bäst)
    Genomförandet blev mycket bra. En tjej o en kille kom.
    Inga problem som vi inte kunde lösa tillsammans. (Bl.a. väldigt hög hall, omflyttning av möbler inför nästa steg osv...
    Trevliga, duktiga och sociala.

Mina varmaste rekommendationer!

/Jens Kåregren
    2021-07-09
    Det var väldigt bra bemötande från första frågan om offert till slutresultatet av renoveringen. Våra förväntningar uppfylldes helt med hela arbetet, lätt att kommunicera med alla personer vi var i kontakt med. Väldig trevlig och duktig hantverkare som renoverade sovrummet. Bra bollplank för idéer och hur det skulle kunna göras.i rummet. Vi köpte grundarbete, målning och tapetsering. Vi kommer att anlita dem igen när det är dax för nästa renovering.
    Mvh Eva
    2021-04-07
    Målning av sovrum o dörrar. Mycket väl bemött av alla!
    Kan varmt rekommendera Målerispectrum!
    2021-04-07
    Renoverade hall med tapetserade och målade ytor. De har snabb inställelsetid och utförde även arbetet på uppskattad tid. De lyssnade och åtgärdade snabbt synpunkter vi hade. Enkla att få tag på och duktiga på sitt område!
    2021-02-27
    Proffsigt bemötande från början till slut & väl utfört jobb.
    2021-02-24
    Trevliga att ha och göra med. Mycket bra resultat så kan bara rekommendera.
    Hej Mikael! Tack för din positiva bedömning!
    Vi (Proffshjälpen) kommer gärna tillbaka och målar mer hos er!
    2021-02-05
    Fantastiskt duktig och trevlig målare! Topp!
    Hej Joel!
    Tack för att du bedömde oss på Reco!
    Kul att få göra ett sovrum med alla ytor i samma kulör.
    Ni får gärna skicka en "färdig bild" som vi kan lägga ut på instagram.
    Vänligen
    /Stefan
    2020-12-15
    Väl utfört målningsarbete, trevlig och respektfull personal.
    Målaren höll tider och informerade om närvaron.
    2020-12-10
    Mycket proffsigt utfört arbete. Har anlitat dem flera gånger.
    2020-12-09
    Professionella genom hela kontakten och smidiga att ha att göra med! Det gick snabbt att boka tid och fick offert snabbt.
    Jag anlitade dem för tapetsering av två rum. Bra underarbete och mycket noggrann tapetsering.
    Är väldigt nöjd och rekommenderar dem varmt! De blir mitt självklara val nästa gång!
    2020-12-07
    Små och stora måleribeställningar.
    Blev bemött på ett mycket bra sätt.
    Våra förväntningar uppfylldes till fullo.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda.
  • 2020-12-07
    Arbetet utfördes effektivt och noggrant, vi är mkt nöjda!
    2020-10-15
    Vi beställde tapetsering och fick bästa möjliga service av trevlig och kunnig personal, som kändes trygga att släppa in i hemmet. Vi har anlitat Målerispectrum flera gånger tidigare och kommer att anlita dem igen.
    2020-10-02
    Ommålning av fasad, vindskivor, fönster. Bemötandet var proffsigt, inga oklarheter. Resultatet blev suveränt. Det var värt varenda krona det kostade. Vi är supernöjda med ALLT.
    2020-08-13
    måleri
    bra
    ja
    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
    2020-08-11
    Målerispectrum i Västerås målade om vårt hus sommaren 2020. Vi är otroligt nöjda med resultatet och hur vi blivit bemötta från deras professionella och mycket trevliga målare. Redan från start gav företaget ett mycket professionellt intryck. Företaget har levererat i tid med högsta kvalitet och hela tiden haft uppföljningar med oss för att säkerställa sina leveranser. Det är med glädje som vi rekommenderar Målerispectrum.
  • 2020-04-23
    Målerispectrum renoverade ett trapphus och hall med utmärkt resultat.
    Mycket trevliga människor som utförde arbetet. De höll tider, priser, leveranser och allt annat som utlovats i offerten på bästa sätt. Toppbetyg!!
    2020-01-02
    De utförde målning och tapetsering av kök och allrummet på ett föredömligt och proffsigt sätt. Alla vi hade kontakt med var trevliga ovh kunniga i sin del. Super nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dem till andra
    2019-12-08
    Tjänst: spackling, målning, tapetsering av barnrum.
    Bemötande: professionellt och vänligt. En go upplevelse.
    2019-12-08
    Målerispectrum målade i vårt hus medan vi var på semester. Vi valde Målerispectrum eftersom offerten var mycket tydlig och rimlig ang. jobb- och materiella kostnader. Experterna från Målerispectrum var väldigt professionella. Jag kan inte kalla personerna som utförde jobbet som "målare" eftersom dem var mer en så: riktiga experter och artister som gjorde ett fantastiskt finn jobb. Självklart blev allt färdig i tid och med priset vi kom överens. Det var lätt att nå säljaren och ordna olika praktiska saker ang. jobbet.
    Ett stort nöje med Målerispectrum!
    2019-12-06
    Väldigt bra utförda arbeten. Noggran och proffsig firma.
  • 2019-12-06
    Målning av väggar, tak, lister, fönster o karmar. Supernöjd av målare Katta på Målerispektrum i Västerås dom var otroligt noggrann o trevlig🤗 Ska anlita henne igen för målning av badrum. Mvh Els-Marie Elmerfors
    2019-12-06
    Målning och tapetsering i hall. Väl bemött. Tydlig offert. Väl utfört arbete inom överenskommen tid.
    2019-12-06
    Mycket nöjd. Blev så snyggt. Trevlig målare. Fick betala exakt enligt offerten.
    2018-12-09
    Fönster och fasadm ålning.
    Bra bemötande och trevlig personal.

Negativt, en fönsterbräda gick sönder vid arbetet. Brädan ersätts av företaget = bra. Det jag kan anmärka på är tiden att få brädan på plats. Den är int epå plats nu 2 månader efter att jobbet är klart.

Målerispectrum kan marknadsföra ommålning av fönster på ett mera tydligt sätt. Det var för mig svårt att hitta någon som ville måla fönster. Bra eftersom det inte är något fel på mina fönster. Vill man byta fönster till nya får man erbjudande nästan varje vecka.

m.a.o. Nöjd men väntar på fönsterbräda
    Hej Jan

Tack för tipset angående fönstermålning!
    Fönsterbänken är beställd som jag meddelat dig, jag jagar på ytterligare för att få fram den till dig så snart som möjligt.

Med vänlig hälsning Magnus
    2018-12-08
    Målning av tak och väggar samt bredspackling
    2018-12-06
    Köpte målning av tapetserade väggar samt målning av tak. Trevliga hantverkare samt bra kontakt med Stefan.
    Målningen av två av rummen fick dock göras om eftersom skarvar syndes i det första rummet - vilket upptäcktes av hantverkarna själva. I det andra rummet fick målningen göras om eftersom den randiga strukturen på tapeten syndes igenom. Detta upptäcktes av oss efter att rummet hade rensats från skyddspapper etc. Inga problem att få det omgjort men här kanske vi tycker att hantverkarna själva skulle ha upptäckt det. I slutändan var vi mycket nöjda med jobbet! Tack!
    2018-12-06
    Måleri vid två olika tillfällen.
    Enkelt att diskutera med dem inför offert.
    Bra och trevlig måleripersonal.

Resultatet blev riktigt bra inför vår husförsäljning.
    2018-12-06
    Måleri och tapetsering har vi fått gjort av MS, på ett mycket bar och fort utfört till humana priser.
    2018-12-06
    Trevliga och noggranna. Utmärkt finish på arbetet.
  • 2018-12-06
    Målning och tapetsering av vardagsrum.Är mycket nöjd med resultatet och samarbetet./E
    2018-12-06
    Tapetsering av två fondväggar.
    Allt fungerade enl den ök som gjordes innan jobbet utfördes. Bra utfört arbete av målaren.
    2018-12-06
    Uppspackling av väggar med glasfiberväv samt målning och det blev väl utfört och ok tidsmässigt
    2018-12-06
    Fick tapetserat i sovrum och hall där det tidigare var ganska taffligt gjort. Nu blev allt riktigt urfört och med superfint resultat! Trevlig personal också 🙂
    2017-10-26
    De gjorde ett fantastiskt jobb när de målade om i vårt hus. Skicket väggarna var i innan var inte alls bra men då de gjorde ett utmärkt underarbete blev resultatet så bra och vi är väldigt nöjda. Bemötandet var bra, vi kände att de kunde sin sak. Under tiden de var och målade hade vi täta avstämningar och de var klara den dag de utlovat. Vi kommer anlita Målerispectrum vid framtida behov och rekommenderar dem varmt.
    2017-10-23
    Jag är mycket nöjd med Målerispectrum arbete. Trevlig och serviceinriktad personal och man höll offert och tidsramar.
  • 2017-10-23
    Proffsigt bemötande genom hela processen vid målningsarbeten på vårt hus.
    2017-07-11
    Vi har fått mkt bra bemötande från start med offert efter personligt besök, mkt duktiga målare, klar på utsatt tid. Vi anlitade Målerispectrum för att riva gamla tapetväggar och sedan skapa släta målade väggar o tak och element. Vi kommer garanterat höra av oss till Målerispectrum nästa gång vi har ett behov.
    2017-07-04
    bra bemötande
    håller utlovade tider
    snabb offert
    bra återkoppling
    2017-07-03
    Fantastiskt bemötande och fantastiskt bra utfört arbete med målning av tak, dörrar, fönsterbrädor samt tak- och golvlister plus lasering av entre'. Jag är pedant men mer än nöjd.
  • 2017-07-03
    Superbra bemötande ända från början och till slut. Efter bokning hösten innan så meddelades i god tid när det började bli dags och sedan flöt jobbet på utan problem.
  • Eva S
    2017-07-03
    Vi anlitade Målerispectrum för tak och vägg målning i hall och trapphus .Vi är väldigt nöjda ! Cathrine som jobbade hos oss var trevlig, duktig och nogrann ,Stefan som vi hade första kontakten med gav ett yrkeskunnigt ,trevligt intryck.
    Ett alltigenom proffsigt företag som vi varmt rekommenderar
  • Cecilia D
    2017-07-03
    Vi fick hjälp med invändig målning på ca 80 kvadrat. Både planering och själva utförandet var toppen och vår målare Henrik var toppen.
  • Johnny W
    2017-05-03
    Vi har inte haft så många entreprenader tillsammans här via Riksbyggen.
    Jag upplever i tidigare sammarbete mycket bra och proffsigt bemötande, utförande.

Vänligen
    Johnny Westling