MARKIS

MARKIS

markis.se
  • Badge2023
4.4

Vi är experter inom skapandet av ett skönare hemmaklimat sedan 1974. Med närvaro i Storgöteborg, Varberg, Norrköping och Linköping har vi hjälpt kunder att förbättra sina hemmiljöer. Vårt familjeägda företag, nu i andra generationen, brinner verkligen för solskydd och att hjälpa våra kunder att skapa en bättre hemmiljö. Genom...

67 omdömen om MARKIS

Katarina P

Trevligt bemötande, snabb service! Mycket nöjd med installationen av ert märke markis basic

Svar från MARKIS

Hej Katarina Tack för din feedback:)

Ida K
Skrev om MARKIS

Trevligt bemötande och fin butik. Hembesök och montering fungerade utmärkt.

Svar från MARKIS

Tack Ida, härligt och höra sådan fin feedback till vår organisation

Henry D
Skrev om MARKIS

Rörigt på fakturan - referensperson blev inte enligtinstruktioner. Installatör kom 30 min för sent, trots att det var första uppdraget för dagen. En persienn var för bred för hela fönstret, vilket installatören löste genom att ta bort de skyddsdelar i plast på sidorna som ska skydda karmen mot skav. Nöjd med själva kvalitén på persiennerna, men inte övrigt.

Svar från MARKIS

Hej Henry, vi skall se över våra rutiner för att installatör var 30 min sen samt att produkten var något felmåttad

Gunilla B

Snabbt, trevligt och väl genomfört arbete. Jag är mycket nöjd. Köpte Bad plisse’gardiner.

Svar från MARKIS

Hej Gunilla, tack för feedback:)

Margareta L

Lite väl mycket gå på från försäljningen men leverans och montage jättebra!

Svar från MARKIS

Tack för feedback, vi tar till oss detta och är glad att du blev nöjd

Jan C
Skrev om MARKIS

Mycket bra bemötande och bra kompetens gällande val av markis. Tyvärr blev måttet fel på markisen vid hemmabesöket vilket jag uppmärksammade i offerten. Montaget gick snabbt och smidigt.

Svar från MARKIS

Tack Jan för ditt omdöme, bra att du såg detta innan markisen gick i produktion. Vi ser över våra rutiner så det aldrig skall hända igen.

Patrik A
Skrev om MARKIS

Väldigt trevliga personer vi mött och vi är väldigt nöjda med installationen och deras produkter

Svar från MARKIS

Hej Patrik, härligt att du är nöjd med din kundresa med oss

Barbro W
Skrev om MARKIS

Mycket trevligt bemötande och stort kunnande. Monteringen perfekt. Mycket nöjd.

Svar från MARKIS

Hej Barbro, tack för att du tog dig tid, denna feedback ger vi till vår personal

Barbro C
Skrev om MARKIS

Trevligt bemötande, kunnig personal p snabb leverans…

Svar från MARKIS

Tack Barbro tack för omdöme, det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Christer J

Bra service hela vägen från det att vi beställde, Jobbet kpl var mkt bra.

Svar från MARKIS

Tack Christer för din feedback:)

Carl E
Skrev om MARKIS

Snabb offert och leverans som utlovat. Trevliga montörer.

Svar från MARKIS

Tack Carl för feedback, det är precis så vi vill att kunder skall uppleva kontakten med oss

Robert K
Skrev om MARKIS

Allt var kanon! Från inledande möte, till montering och slutresultat. Kan varmt rekommenderas!

Svar från MARKIS

Hej Robert Tack för feedback, det glädjer oss att du är nöjd med din kundresa hos oss:)

Martin L
Skrev om MARKIS

Allt fungerar fint. Installationen gick snabbt och smidigt. Leveranstiden kunde vara lite snabbare men allt som allt. Jag är nöjd och kan tänka mig att anlita dem igen

Svar från MARKIS

Hej Martin Stort tack för ditt omdöme, det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Marie S
Skrev om MARKIS

Bemötandet var 10 av 10 av både säljare och montör med andra ord det var jättebra. Jag förväntade mig att få ett ärligt svar på mina frågor angående två olika produkter. Och det fick jag. Jag köpte persienner till mina köksfönster. Har precis fått dom uppsatta och än så länge är jag nöjd.

Svar från MARKIS

Stort tack Marie för ditt omdöme, det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Ylva M
Skrev om MARKIS

Ett långsiktigt seriöst företag som jag efter första leverans för tio år sedan, nu fick samma fina bemötande när jag behövde uppgradera min produkt. Snabba, proffsiga och trevliga. Jag bytte ut några delar på min markis som under 10 års tid utsatts för salta vindar och annat Göteborgsväder. Vi passade också på att köpa invändigt solskydd till ett köksfönster. Var i kontakt med både säljare, montörer och har en mycket positiv bild av samtliga. Kan varmt rekommendera!!

Svar från MARKIS

Hej Ylva Stort tack för ditt omdöme, det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Marina A
Skrev om MARKIS

Personlig kontakt och uppriktig service! Väldigt bra bemötande! Bra tips och dialog kring valen! Köpte utgående markiser med designfront samt zip-markiser. Har räddat oss från värmen i sommar!! De får en 4 eftersom det var en del strul med deras nya externa betallösning, men det löste sig tillslut! I det stora hela mycket nöjda! Kvalitetsprodukter!

Svar från MARKIS

Hej Marina Tack så mycket för ditt positiva omdöme och för att du tog dig tid att dela din upplevelse med oss! Vi är glada att höra att du uppskattade vår personliga service och att våra markiser kunde ge dig komfort under sommarens värme. Vi ber om ursäkt för besväret med vår nya betallösning. Vi strävar ständigt efter att förbättra våra tjänster, och din feedback är värdefull i detta arbete. Tack för ditt tålamod och förståelse kring detta.

Henrik T
Skrev om MARKIS

Fruktansvärt nöjd med mina måttbeställda persienner. Mycket kompetenta och trevliga säljare/tekniker. Rekommenderas varmt!

Svar från MARKIS

Hej Henrik Tack för ditt fantastiska omdöme! Vi är överväldigade av din positiva feedback och glada att höra att du är så nöjd med dina måttbeställda persienner. Vårt team strävar alltid efter att leverera den bästa servicen, och det är underbart att höra att vi lyckades möta dina förväntningar.

Stig-håkan S

Tillmötesgående, trevligt bemötande

Hej Stig - Håkan, tack för feedback

Jens Z
Skrev om MARKIS

Snabb hantering med mätning, bra stöd med att välja lösning och slutligen väldigt nöjd med produkten

Svar från MARKIS

Hej Jens Tack för ditt omdöme, att välja rätt lösning är inte det lättaste.

Nina S
Skrev om MARKIS

Proffessionell ut i fingerspetsen. Väldigt bra koll på färgmatchningar och vad som bäst skulle passa hos oss.

Svar från MARKIS

Hej Nina Stort tack för ditt omdöme, det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Maria J
Skrev om MARKIS

Bra servis, snabb installation och trevligt bemötande. Säljaren var kunnig och hade ett estetiskt öga när det gällde färg och utseende på markisen.

Svar från MARKIS

Hej Maria Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet

Mathias E

Proffsiga och hög kvalitè på produkterna

Svar från MARKIS

Hej Mathias Tack för ditt omdöme, så härligt att höra att du är nöjd med oss och våra produkter

Oskar A
Skrev om MARKIS

Duktig, bra kvalité och trevlig.

Hej Oskar Tack för fin feedback till oss

Eva M
Skrev om MARKIS

Bra och trevlig personal, både i butik och hantverkare. Punktlig leverans.

Svar från MARKIS

Hej Eva tack för din feedback, det glädjer oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Helena B
Skrev om MARKIS

Kanonbra! Mycke nöjd med mina plissepersienner.

Svar från MARKIS

Härligt att höra Helena, tack för feedback

Lena B
Skrev om MARKIS

Glada och trevliga killar. Inga sura miner trotts regn och hög höjd utan egna stegar.

Svar från MARKIS

Hej Lena Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet

Carl L
Skrev om MARKIS

Ronny har varit extremt service minded och angelägen att jag skall vara nöjd med slutresultatet. Världsklass!

Svar från MARKIS

Stort tack Carl för ditt omdöme, det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Anna W
Skrev om MARKIS

Jättebra rådgivning av produktval och bra support med montering. Är supernöjd med resultatet.

Svar från MARKIS

Stort tack Anna för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Barbro R
Skrev om MARKIS

Proffsigt och snabbt. Snyggt resultat. Precis som vi ville ha det.

Hej Barbro Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet 🤩

Freddy G
Skrev om MARKIS

Trevligt bemötande. Familjekänsla. Bra personlig service. Smidigt hembesök. Bra kunskap. Snabbt och proffsigt montage av trevliga montörer

Svar från MARKIS

Hej Freddy Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet 🤩 Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet 🤩

Stefan J
Skrev om MARKIS

När jag beställde min reparation var det svårt att få en respons, och jag fick själv påpeka att nu hade väl min reservdel kommit, nästan 2 veckor utsatt leveranstid. När man skulle montera fick jag en dag, stannade hemma och inga kom. Mailade och ringde, fick ingen respons förrän jag ringde för 8:e gången och då sa man att montörerna skulle komma en helt annan tid än vad jag hade fått i mail veckan innan. När sedan montörna kom var dessa mycket trevliga och gjorde sitt jabb.

Svar från MARKIS

Hej Stefan Tack för att du delar din upplevelse med oss. Vi beklagar verkligen de svårigheter och den bristande kommunikation du upplevde under beställnings- och monteringsprocessen. Vi förstår att detta har orsakat frustration och vi ber om ursäkt för de olägenheter det har medfört. Vi är medvetna om vikten av att ge snabba och tydliga svar till våra kunder, och vi beklagar att du inte fick tillräcklig respons när du beställde din reparation. Vi ska undersöka vad som gick fel i den processen och se till att vårt team...

Rolf S
Skrev om MARKIS

Superproffsigt bemötande i butiken. Tydliga och klara besked om tidpunkt för montering och smidig montering.

Svar från MARKIS

Stort tack Rolf för ditt omdöme, det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Ann J
Skrev om MARKIS

Som gammal kund fanns förväntningar att allt skulle fungera u a. Bemötandet från företaget har varit vänligt och korrekt. Dock uppstod ett par mindre irritationsmoment vid överenskommelse av tidpunkt för leverans och montering (två markiser, en motor, en persienn). Kl 10 - 12 uppgavs som ungefärlig starttid, men arbetet påbörjades inte förrän 13:15, detta efter påstötning per telefon. Kunden i praktiken "låst" sedan kl 10 av väntan. Vore önskvärt med en tätare uppdatering från företaget ang. verklig och aktuell tidpunkt...

Svar från MARKIS

Hej Ann Tack för att du delar din feedback med oss. Vi uppskattar verkligen att du som en gammal kund har valt oss för dina solskyddsbehov och att du har upplevt vårt bemötande som vänligt och korrekt. Vi ber om ursäkt för de mindre irritationsmomenten som uppstod vid överenskommelsen av tidpunkt för leverans och montering. Vi förstår att det kan vara frustrerande när överenskomna tider inte hålls och när kommunikationen inte är tillräckligt tydlig. Vi tar till oss av ditt förslag om att ge tätare uppdateringar angående...

Caroline J

Proffsigt bemötande från första stund till leverans. Får högsta betyg!

Svar från MARKIS

Hej Caroline Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet 🤩

Marie M
Skrev om MARKIS

Lätta att få kontakt med och trevligt bemötande. Kunnig och trevlig säljare. Väntar dock fortfarande på mina markiser då beräknad leverans var för 2v sedan men har inte hört något från dem.

Svar från MARKIS

Hej Marie Tack för din feedback, som både var positiv och negativ, vår kundtjänst har nu kontaktat dig med leveranstiden så du blir nöjd.

Oscar G
Skrev om MARKIS

Vi köpte vår markis 2017 och vi fick inte in den helt,detta efter ett antal år med bra funktion. Jag fick service på dagen så nu fungerar markisen i gen

Svar från MARKIS

Hej Oscar Stort tack för ditt omdöme, det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Mattias A

Jag har bara haft positiva upplevelser. En mycket trevlig dialog där mina önskemål verkligen togs på allvar.

Svar från MARKIS

Hej Mattias Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet 🤩

Hasse G
Skrev om MARKIS

Jag är missnöjd med deras oproffsiga placering av solmätare och vindmätare!! Dom har skickat mig en påminnelsefaktura utan jobbskatteavdrag fastän jag för ett tag sedan påpekade att jag vill ha en ny faktura som inkluderar jobbskatteavdrag!!!

Svar från MARKIS

Hej Hasse, Stort tack för din feedback till oss på Markis. Det uppskattas. Vi är medvetna om att det blivit fel i kommunikationen och är hemskt ledsna för detta, vi har en avdelning som sitter i dialog med dig just nu och vi ska såklart se till att rätta till detta så att det blir helt rätt för dig. Ärendet kommer även att följas upp så att du är helt nöjd när vi stänger affären.

Nina E
Skrev om MARKIS

Professionellt och vänligt bemötande.

Svar från MARKIS

Stort tack Nina för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd med vårt arbete och vi ser fram emot att få höra av dig nästa gång du behöver hjälp.

Leif G
Skrev om MARKIS

Bra och snabb service för hembesök och utformning av erbjudande. Kunniga säljare. Montering och installation gick snabbt och smärtfritt när det väl kom igång. Dock kom de ca 3 timmar efter avtalad tid utan att meddela försening. Den interna kommunikationen kunde varit bättre då montörerna inte fått all information om jobbet som skulle göras vid ankomst, och var tvungen att åka och hämta rätt grejor.

Svar från MARKIS

Stort tack för ditt omdöme, det uppskattas otroligt mycket! ☀️ Vi skall bli tydligare på och meddela förseningar av montage

Ronny P
Skrev om MARKIS

Vi har köpt markis till ett stort fönster på andra våning. Vi blev väldigt bra bemötta vid de kontakter vi har haft såväl i telefon, mail, hembesök som vid montering.

Svar från MARKIS

Tack för dina fina ord, vi är glada för din feedback 😃

Bengt A
Skrev om MARKIS

Trevligt uppträdande och proffsigt arbete

Svar från MARKIS

Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet 🤩

Larry R
Skrev om MARKIS

Bra bemötande från alla men lite otydlighet vad gäller leverans av persienner.

Hej Larry Tack för dina fina ord 🤩 vi tar oss till feedback

Agneta J
Skrev om MARKIS

Mycket bra info o hjälp i butiken, trevligt hembesök, duktiga snabba montörer o trevliga. Köpte en terrassmarkis med montering o nedplockning, bortfördes av den gamla.

Hej Agneta Stort tack för ditt omdöme, det uppskattas otroligt mycket! ☀️

Per H
Skrev om MARKIS

Effektivt och proffsigt - från mätning och offert till montering. Bra pris också om man jämför med andra närmare Göteborg. Trevligt bemötande av Tobiasz och de två proffsiga montörerna.

Hej Per Vi blir så glada utav dina fina ord, tack snälla 👋🏽

Birgitta H

Jag är helt nöjd . Jag köpte persienner till min lägenhet. Han monterade dem allt är bara bra. Har inget att anmärka kan rekommendera på det varmaste.

Hej Birgitta Tack för dina fina ord 🤩

Staffan T

Konstruktivt, kreativt, kompetent, alltid trevligt

Svar från MARKIS

Stort tack för ditt omdöme, det uppskattas otroligt mycket! ☀️

Lena L
Skrev om MARKIS

Proffsigt bemötande, snabbt inbokat besök för mått, och rek efter mina önskemål. Prod gick snabbt och jag fick bra hjälp med att montera. Nöjd och glad över mina nya typ plisse/rullgardiner!

Hej Lena Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet 🤩

Daniel G
Skrev om MARKIS

Trevligt bemötande och samtal o professionella. Tyvärr är priserna lite väl höga.

Svar från MARKIS

Hej Daniel Tack för dina fina ord, vi är glada för din feedback. Vi har tagit fram fördelaktiga priser med vårt nya Markis Basic sortiment

Helena E
Skrev om MARKIS

Proffsigt och trevligt bemötande. Tyvärr för dyrt för att jag ska anlita företaget.

Hej Helena Tack för ditt omdöme, så trevligt med feedback till vår verksamhet 🤩