Matverkstan Catering

Matverkstan Catering

Välkommen till Matverkstan!

Vi har lång erfarenhet av catering och hjälper dig vid bröllop, fest och alla typer av evenemang. Du kan själv välja om du vill komponera din egen meny eller så kan du beställa någon av våra buféer, smörgåsar, sallader, fika, smörgåstårta och mycket mer. Vi tar hand om såväl stora som små evenemang.

Förutom mat kan vi även tillhandahålla med porslin, glas, bestick, bordslinne och möbler till festen.

Vill du testa vår mat är du välkommen till oss på Ulls väg 4 på Ultuna. Här kan du alltid äta dagens lunch mellan 10 - 14. Vi erbjuder buffé med kött, fisk, pasta, soppa, vegetariskt, med mera.

Läs vad 22 kunder tycker om Matverkstan Catering 2

2021-05-04
    Minnesstund
    Det var mycket bra ordnat med minnesstund för min man.
    Smörgåstårtan och princesstårtan var goda.
    Trevligt bemötande från personal.
    2020-12-29
    Jag beställde jullunch och blev utomordentligt bra bemött av personalen. Maten smakade väldigt gott och alla var nöjda med maten. Där kan jag beställa igen!
    Mvh Anett
    2020-12-29
    Julmat med hemkörning, väl tilltaget, smakade bra.
    Kom på utsatt tid
    Trevlig personal
    2020-12-28
    Allt ok bara lite för lite rödbetssallad
    2020-12-26
    Bra bemötande och stöd i en svår stund. Någon otydlighet ang. Corona säkerheten i dukningen.
    2020-10-18
    Förtäring på minnesstund efter begravning.
    Vackert dukat och serverat, allt smakade mycket bra, trevlig och vänlig personal.
    Överträffade förväntningarna!
    2020-10-02
    Catering av buffe. Jättegod mat. Dock hade jag velat ha en skriflig bekräftelse på bokningen där alla villkor tydligen framgick. Nu fick vi ringa och dubbelkolla och även ringa inför leveransen då maten levererades en dryg timme efter överenskommelse. Vi och 20 gäster fick vänta på maten och det skapade oro då vi trodde maten kanske skulle utebli. Men bär maten väl kom var personalen trevlig och maten var väldigt god!
    2020-09-28
    Jag kontaktade matverkstan inför min farbrors minnesstund. De var snabba i att svara och ge förslag på upplägg. Jag beställde landgångar med kaffe & fika.

Landgångarna var stora och väldigt goda. Vi hade några med specialkost och det var inga problem för Matverkstan att tillgodose.

De var diskreta under minnestunden och hanterade allting väl.
    2020-08-30
    Bra bemött.
    Maten dålig, köttet torrt o hårt, laxen torr, pajen bränd.
    Resterande av menyn bra.
    Mycket besviken.
    Britt Melin
    Brittmelin@gmail
    Väldigt tråkigt att höra Britt som jag skrev i mitt mail till dig. Frågan är hur länge värmeskåpet stod på värmhållning innan ni åt? Rekommendationen är max 2 timmar... Hur som helst vi gärna kompensera dig för detta... Matverkstan Catering
  • Daniel N
    skrev om Matverkstan Catering
    2020-08-19
    Maten var supergod och det gick väldigt bra att prata med dom angående frågor man har.

Det ända dåliga jag upplevde var min mat som jag hade specialbeställt till en av mina gäster inte var uppmärkt på något vis. Fick då ringa och fråga, vilket gick superbra.
    Härligt att ni gillade maten, självfallet ska specialkosten vara uppmärkt. Köket tyckte väl att det var uppenbart när det var bara en person men i fortsättningen märks det upp. Matverkstan Catering
  • Inger G
    skrev om Matverkstan Catering
    2020-08-17
    Köpte buffé till 80-års-kalas för 15 personer. Vänligt bemötande vid beställning. Leverans på utsatt tid, Hämtning av värmeskåp etc på utsatt tid och sist, men inte minst, fantastiskt god mat och rikligt så alla blev mer än mätta. Företaget levde verkligen upp till de förväntningar vi hade. Kan rekommenderas å det varmaste.
    Tack fina Inger för dina vänliga ord. Matverkstan Catering
    2020-07-26
    Åt lunch, bra service. Hade inga direkta förväntningar , blev rekommenderad stället av lokalbo.
    Mysig inredning, roligt att ta del av konst på väggarna och fin bakgrundsmusik som förhöjde stämningen.
    Tack Annika B. Roligt att höra. Välkommen tillbaka. Matverkstan Catering
    2020-06-30
    Mycket lätta att ha och göra med. Kommer alltid i tid, enkelt och smidigt och till ett pris som är bra. Maten smakar bra och samtliga brukar vara nöjda. Toppenbra!
    Tack Axel, det värmer........... Matverkstan Catering
    2020-06-10
    God mat men vi fick inte med det som fanns angivet. När vi påpekade det hela blev svaret att vi hade avbeställt vissa saker och att vi inte hade plockat ut allt ur värmelådan. Att vi avbeställde något stämmer inte alls. Och om det nu var så att vi hade lämnat kvar hela rätter i värmelådan kollar man inte då som ett service minded bolag varför kunden inte ville ta i rätten med tång? Går man till en vanlig restaurang och skickar tillbaka en hel rätt ja då blir man alltid kompenserad. Här var det inte ens en fråga om en ursäkt.

Nåväl, jag kommer aldrig mer att beställa därifrån.
    Ni fick precis det ni beställde. Quesadillasen som hade chili som garnering och då var det en person som sa: "Den där kan ni ta tillbaka för jag/vi är allergiska mot chili". Kikärtsbiffarna som det inte heller var något fel på, stod kvar i värmeboxen för att det var ingen som hade tittat in ordentligt högst upp i boxen. Jag förstår inte vad det är vi ska kompensera? Vad är det vi ska be om ursäkt för? Vi har varit felfria och levererat det ni har beställt, det kanske är så att det är ni som ska be om ursäkt för den dåliga rekommendationen? Med vänlig hälsning,. //Christian Matverkstan Catering
    2020-04-19
    Väldigt god mat, bra kontakt, lätt att boka, bra service.
    2020-03-13
    Vänligt proffsigt bemötande.
    Handlade middagsbuffe' för 16 personer. Allt fungersde smidigt och vi kunde göra ändringar o beställa spec.kost helt utifrpn behov. Skulle gärna anlita Matverkstan igen.
    2020-03-12
    Lunch för deltagare på vår utbildningsdag på SVA
    Jättebra bemött både före under och efter genomförandet.
    Lätt att ha att göra med. Vi fick önskad specialkost efter samtal och personlig service av kocken. God vällagad mat och ett varierat utbud. Tydligare innehåll/ allergimärkning kan vara ett tips för framtiden. Fungerat jättebra att få faktura enligt önskemål.
    2020-03-12
    Buffé för 30 personer. Allt fungerade enkelt och smidigt utan problem. Maten var god och kom i tid.
    2020-03-10
    Beställde lunch till ett möte med ca 20 personer ("enkel buffé"), maten anlände i värmelådor och på fat och var fint upplagt. Alla var nöjda och tyckte att maten smakade jätte bra.

Har talat gott om detta för både kollegor och vänner och kan absolut tänka mig att beställa igen.
    Tack för din rekommendation Angelica. Välkommen åter. Matverkstan Catering
    2020-03-10
    Catering inklusive personal
    Bra feedback o kontakt innan till att bemöta våra önskemål.
    Kom på utsatt tid och skötte uppdraget prickfritt.
    God och varierad mat.
    Plockade in överbliven mat i matlådor o la in i kylskåp.
    Vi lämnade tillbaka porslinet dagen efter.

Lätt gott och smidigt!
    Tack snälla Mats, det var ett nöje att vara hos er. //Christian Matverkstan Catering
    2020-02-21
    Rekativt bra mottagande lite svajigt stora känslosvängningar i kundbemötande
    2020-02-10
    Vi skulle hyra porslin, glas och bestick av två anledningar: att slippa arbetet med disk samt att få enhetlig dukning.

Det blev ett missförstånd vid leveransen och det var svårt att nå varandra. Detta var delvis vårt eget fel. Vi hade missat att beställa djupa tallrikar och dessa kunde vi snabbt komma och hämta vilket var toppen.

De glas, bestick och tallrikar som levererades uppfyllde inte våra förväntningar gällande enhetlighet och det var dåligt diskat. Många tallrikar var väldigt slinta och kantstötta.