Välkommen till Matverkstan!

Vi har lång erfarenhet av catering och hjälper dig vid bröllop, fest och alla typer av evenemang. Du kan själv välja om du vill komponera din egen meny eller så kan du beställa någon av våra buféer, smörgåsar, sallader, fika, smörgåstårta och mycket mer. Vi tar hand om såväl stora som små evenemang.

Förutom mat kan vi även tillhandahålla med porslin, glas, bestick, bordslinne och möbler till festen.

Vill du testa vår mat är du välkommen till oss på Ulls väg 4 på Ultuna. Här kan du alltid äta dagens lunch mellan 10 - 14. Vi erbjuder buffé med kött, fisk, pasta, soppa, vegetariskt, med mera.

Läs vad 45 kunder tycker om Matverkstan Catering 2

2022-01-06 Verifierad kund
    Bra mat, bra mottagande och fungerade smidigt att beställa
    Tack för din recension Richard Matverkstan Catering
  • PERNILLA T
    2022-01-05 Spontant omdöme
    Vi är mycket nöjda med hanteringen av vår bröllopsbuffe. Supertrevligt bemötande hela vägen. Proffsig service och framförallt prisvärda. Kommer rekommendera matverkstan till alla jag känner som behöver catering. Mvh Pernilla Thellman Carlsson
    Du är härlig Pernilla, vi tackar så mycket.
    Ett nöje att leverera till er.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Vi var nöjda med helheten och servicen när vi har varit i kontakt med er men några saker var vi mindre nöjda med tyvärr. Vi beställde ”julbord mellan” och hade önskat mera av det varma, framförallt Janssons frestelse som var väldigt lite för 10 personer. Gubbröran som vi fick istället för paté smakade tyvärr bara vanlig potatissallad så där hade vi önskat mera smak.
    2021-12-29 Verifierad kund
    Maten var helt ok - caterat julbord för många - men tyvärr undermåligt uppmärkt vad det var och dess innehåll. Det var särskilt bekymmersamt gällande allergimaten, som till viss del därför blev oätbar.
    Hej Kristina, All specialkost-mat vad uppmärkt som du skrev i beställningen. Det stod på alla lock vad det var. vegan, vegetariskt, glutenfritt, ej skaldjur, ej svamp + vitlök samt den personen som var superspecial. Vi hade lagt väldigt mycket tid på det så det skulle vara tydligt. Matverkstan Catering
    2021-12-20 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och god mat!"
    Tack Linda, välkommen tillbaka. Matverkstan Catering
    2021-12-13 Verifierad kund
    Matverkstan levererade mat till vår julbuffé inalles 45 personer . Leverans skedde utan anmärkning och maten var varierad och god . Det var även prisvärt .
    Tack för fina ord. Julbordet är en höjdpunkt!! Matverkstan Catering
    2021-12-13 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och levererade enligt överenskommelse, enkelt och smidigt! Rekommenderas.
    Vi bugar och bockar…Tack Sofie Matverkstan Catering
    2021-12-13 Verifierad kund
    Vi tyckte maten var bra men inte resten
    vi fick fel mat och det var väldigt rörigt finns en del att jobba på
    Ledsen Terese att det blev struligt.
    Kul att ni gillade maten, men jag får be om ursäkt för att vi blandade ihop era beställningar.
    Det har förbättrat våra rutiner med bättre märkning….Gott slut på året.
    2021-12-10 Verifierad kund
    God mat, god service, väldigt flexibla och lätta att kommunicera med.
    Tack David, Kommunikation är väldigt viktigt ! Matverkstan Catering
    2021-11-29 Verifierad kund
    Bra service, lätta att ha att göra med.
    Tack Lotten Matverkstan Catering
    2021-11-13 Verifierad kund
    Jag beställde snittar och tårta till min 50-årsdag.. Snittarna var lite väl stora och behövde ätas med gaffel och kniv. Det hade vi inte räknat med. Dumt att klaga på för mycket mat men det är synd när det blir mycket över. Gästerna sa ”synd att vi redan ätit lunch”. Snittarna hade inte heller den finess som bilderna på hemsidan. Jag hade inte valt typ av snittar utan överlät det till leverantören. Tips är att välja själv kanske med utgångspunkt från bilderna.

Chokladmoussetårtan var supergod men även här fick vi en hel tårta över. Fick 3 tårtor till 25 pers.

Bra kontakt med leverantören i övrigt.
    Vi är kända för att vara generösa med våra portioner. Ber om ursäkt om det blev för mycket.
    Tårtorna är beräknande för 8-10 bitar.
    Kändes snålt att skicka 2 st bara.
    2021-11-09 Verifierad kund
    Jag Blev väl mottagen både vid beställning inför minnesstund och när vi anlände till minnesstunden.
    Personalen tog väl hand om oss och var avkännande och behjälpliga på alla sätt under hela tiden.
    Tack Eva Matverkstan Catering
    2021-11-07 Verifierad kund
    Vi fick väldigt mycket mat och den var god!
    Härligt att höra Mikaela Matverkstan Catering
    2021-10-18 Verifierad kund
    Mycket bra och goda smörgåstårtor
    Kul att ni gillade dom. Matverkstan Catering
    2021-09-28 Verifierad kund
    Super god mat, personalen lätt att ha och göra med och la stor vikt vid att vi som kunder skulle vara nöjda
    Underbart att höra Lovisa Matverkstan Catering
  • 2021-09-27 Spontant omdöme
    Toppen! Alla var mycket nöjda med maten, levererade på utsatt tid Samt ordentliga portioner,
    Mycket nöjd. Vi valde lyx buffén
    Verkligen härligt att höra Carl. Välkommen tillbaka. Matverkstan Catering
    2021-09-17 Verifierad kund
    Inga kommentarer............................................
    2021-09-13 Verifierad kund
    Mycket god mat och ett jättetrevligt bemötande. Vi beställde skog- hav- land buffé och hade inget att klaga på.
    Lena, det var fint att höra Matverkstan Catering
    2021-08-31 Verifierad kund
    Blev bemött på ett mycket bra sätt.
    Hade beställt catering till en minnesstund efter en begravning.
    God mat och efterrätt. Uppfyllde mina förväntningar.
    Det var ett nöje att ha er som gäster.. Matverkstan Catering
    2021-08-12 Verifierad kund
    Vi anlitade matverkstan till vårat bröllop. Det var jättebra mat och trevlig bemötande av personal. Kan varmt rekommendera matverkstan Claes & Jenny
    Tack snälla Cleas & Jenny....All lycka till er ! Matverkstan Catering
    2021-08-07 Verifierad kund
    Anlitade matverkstan för catering av middag till sonens examensfest för 50 personer.
    Väldigt fint, trevligt och lyhört bemötande.
    Fin service och god mat.
    Rekommenderar varmt.
    Värmer otroligt...tack tack Matverkstan Catering
    2021-08-05 Verifierad kund
    Bra bemötande och punktlig leverans.
    Portionerna var väl tilltagna.
    Kvalitén ok men inte på topp.
    Kyl boxen behöll inte kylan. Fick komplettera med kylklampar.
    Värmeboxen kopplades till el och fungerade utmärkt.

Smidig betalning med Swish.
    Tyvärr kom även en faktura från Fortnox. Har bestridit den fakturan men ännu är inte ärendet avklarat.
    Riktigt surt efterspel.
    Det löste sig med betalningen, ber om ursäkt för att du fick den.
    Välkommen tillbaka
    2021-06-14 Verifierad kund
    Allt fungerade utmärkt. Vi fick dessutom plocka av olika bufféer vilket var en mycket bra service.
    Tack för din fina kommentar, det värmer i ett gammalt restauranghjärta.... Matverkstan Catering
    2021-05-04 Verifierad kund
    Minnesstund
    Det var mycket bra ordnat med minnesstund för min man.
    Smörgåstårtan och princesstårtan var goda.
    Trevligt bemötande från personal.
    2020-12-29 Verifierad kund
    Jag beställde jullunch och blev utomordentligt bra bemött av personalen. Maten smakade väldigt gott och alla var nöjda med maten. Där kan jag beställa igen!
    Mvh Anett
    2020-12-29 Verifierad kund
    Julmat med hemkörning, väl tilltaget, smakade bra.
    Kom på utsatt tid
    Trevlig personal
    2020-12-28 Verifierad kund
    Allt ok bara lite för lite rödbetssallad
    2020-12-26 Verifierad kund
    Bra bemötande och stöd i en svår stund. Någon otydlighet ang. Corona säkerheten i dukningen.
    2020-10-18 Verifierad kund
    Förtäring på minnesstund efter begravning.
    Vackert dukat och serverat, allt smakade mycket bra, trevlig och vänlig personal.
    Överträffade förväntningarna!
    2020-10-02 Verifierad kund
    Catering av buffe. Jättegod mat. Dock hade jag velat ha en skriflig bekräftelse på bokningen där alla villkor tydligen framgick. Nu fick vi ringa och dubbelkolla och även ringa inför leveransen då maten levererades en dryg timme efter överenskommelse. Vi och 20 gäster fick vänta på maten och det skapade oro då vi trodde maten kanske skulle utebli. Men bär maten väl kom var personalen trevlig och maten var väldigt god!
    2020-09-28 Verifierad kund
    Jag kontaktade matverkstan inför min farbrors minnesstund. De var snabba i att svara och ge förslag på upplägg. Jag beställde landgångar med kaffe & fika.

Landgångarna var stora och väldigt goda. Vi hade några med specialkost och det var inga problem för Matverkstan att tillgodose.

De var diskreta under minnestunden och hanterade allting väl.
    2020-08-30 Verifierad kund
    Bra bemött.
    Maten dålig, köttet torrt o hårt, laxen torr, pajen bränd.
    Resterande av menyn bra.
    Mycket besviken.
    Britt Melin
    Brittmelin@gmail
    Väldigt tråkigt att höra Britt som jag skrev i mitt mail till dig.
    Frågan är hur länge värmeskåpet stod på värmhållning innan ni åt?
    Rekommendationen är max 2 timmar...
    Hur som helst vi gärna kompensera dig för detta...
  • Daniel N
    2020-08-19 Verifierad kund
    Maten var supergod och det gick väldigt bra att prata med dom angående frågor man har.

Det ända dåliga jag upplevde var min mat som jag hade specialbeställt till en av mina gäster inte var uppmärkt på något vis. Fick då ringa och fråga, vilket gick superbra.
    Härligt att ni gillade maten, självfallet ska specialkosten vara uppmärkt.
    Köket tyckte väl att det var uppenbart när det var bara en person men i fortsättningen märks det upp.
  • Inger G
    2020-08-17 Verifierad kund
    Köpte buffé till 80-års-kalas för 15 personer. Vänligt bemötande vid beställning. Leverans på utsatt tid, Hämtning av värmeskåp etc på utsatt tid och sist, men inte minst, fantastiskt god mat och rikligt så alla blev mer än mätta. Företaget levde verkligen upp till de förväntningar vi hade. Kan rekommenderas å det varmaste.
    Tack fina Inger för dina vänliga ord. Matverkstan Catering
    2020-07-26 Verifierad kund
    Åt lunch, bra service. Hade inga direkta förväntningar , blev rekommenderad stället av lokalbo.
    Mysig inredning, roligt att ta del av konst på väggarna och fin bakgrundsmusik som förhöjde stämningen.
    Tack Annika B. Roligt att höra. Välkommen tillbaka. Matverkstan Catering
    2020-06-30 Verifierad kund
    Mycket lätta att ha och göra med. Kommer alltid i tid, enkelt och smidigt och till ett pris som är bra. Maten smakar bra och samtliga brukar vara nöjda. Toppenbra!
    Tack Axel, det värmer........... Matverkstan Catering
    2020-06-10 Verifierad kund
    God mat men vi fick inte med det som fanns angivet. När vi påpekade det hela blev svaret att vi hade avbeställt vissa saker och att vi inte hade plockat ut allt ur värmelådan. Att vi avbeställde något stämmer inte alls. Och om det nu var så att vi hade lämnat kvar hela rätter i värmelådan kollar man inte då som ett service minded bolag varför kunden inte ville ta i rätten med tång? Går man till en vanlig restaurang och skickar tillbaka en hel rätt ja då blir man alltid kompenserad. Här var det inte ens en fråga om en ursäkt.

Nåväl, jag kommer aldrig mer att beställa därifrån.
    Ni fick precis det ni beställde. Quesadillasen som hade chili som garnering och då var det en person som sa: "Den där kan ni ta tillbaka för jag/vi är allergiska mot chili". Kikärtsbiffarna som det inte heller var något fel på, stod kvar i värmeboxen för att det var ingen som hade tittat in ordentligt högst upp i boxen. Jag förstår inte vad det är vi ska kompensera? Vad är det vi ska be om ursäkt för?
    Vi har varit felfria och levererat det ni har beställt, det kanske är så att det är ni som ska be om ursäkt för den dåliga rekommendationen?
    Med vänlig hälsning,. //Christian
    2020-04-19 Verifierad kund
    Väldigt god mat, bra kontakt, lätt att boka, bra service.
    2020-03-13 Verifierad kund
    Vänligt proffsigt bemötande.
    Handlade middagsbuffe' för 16 personer. Allt fungersde smidigt och vi kunde göra ändringar o beställa spec.kost helt utifrpn behov. Skulle gärna anlita Matverkstan igen.
    2020-03-12 Verifierad kund
    Lunch för deltagare på vår utbildningsdag på SVA
    Jättebra bemött både före under och efter genomförandet.
    Lätt att ha att göra med. Vi fick önskad specialkost efter samtal och personlig service av kocken. God vällagad mat och ett varierat utbud. Tydligare innehåll/ allergimärkning kan vara ett tips för framtiden. Fungerat jättebra att få faktura enligt önskemål.
    2020-03-12 Verifierad kund
    Buffé för 30 personer. Allt fungerade enkelt och smidigt utan problem. Maten var god och kom i tid.
    2020-03-10 Insamlad av företaget
    Beställde lunch till ett möte med ca 20 personer ("enkel buffé"), maten anlände i värmelådor och på fat och var fint upplagt. Alla var nöjda och tyckte att maten smakade jätte bra.

Har talat gott om detta för både kollegor och vänner och kan absolut tänka mig att beställa igen.
    Tack för din rekommendation Angelica. Välkommen åter. Matverkstan Catering
    2020-03-10 Insamlad av företaget
    Catering inklusive personal
    Bra feedback o kontakt innan till att bemöta våra önskemål.
    Kom på utsatt tid och skötte uppdraget prickfritt.
    God och varierad mat.
    Plockade in överbliven mat i matlådor o la in i kylskåp.
    Vi lämnade tillbaka porslinet dagen efter.

Lätt gott och smidigt!
    Tack snälla Mats, det var ett nöje att vara hos er.
    //Christian
    2020-02-21 Verifierad kund
    ".......................................................................
    2020-02-10 Verifierad kund
    Vi skulle hyra porslin, glas och bestick av två anledningar: att slippa arbetet med disk samt att få enhetlig dukning.

Det blev ett missförstånd vid leveransen och det var svårt att nå varandra. Detta var delvis vårt eget fel. Vi hade missat att beställa djupa tallrikar och dessa kunde vi snabbt komma och hämta vilket var toppen.

De glas, bestick och tallrikar som levererades uppfyllde inte våra förväntningar gällande enhetlighet och det var dåligt diskat. Många tallrikar var väldigt slinta och kantstötta.