Välkommen till Matverkstan!

Vi har lång erfarenhet av catering och hjälper dig vid bröllop, fest och alla typer av evenemang. Du kan själv välja om du vill komponera din egen meny eller så kan du beställa någon av våra buféer, smörgåsar, sallader, fika, smörgåstårta och mycket mer. Vi tar hand om såväl stora som små evenemang.

Förutom mat kan vi även tillhandahålla med porslin, glas, bestick, bordslinne och möbler till festen.

Vill du testa vår mat är du välkommen till oss på Ulls väg 4 på Ultuna. Här kan du alltid äta dagens lunch mellan 10 - 14. Vi erbjuder buffé med kött, fisk, pasta, soppa, vegetariskt, med mera.

97 omdömen om Matverkstan Catering

Sedan starten hos Reco 2019
    2023-01-20 Verifierad kund
    Svåra att få kontakt med innan beställning och leverans. Maten var god och leveransen var punktlig.
    2023-01-02 Verifierad kund
    Bra bemötande, God service Vi är mycket nöjda
    2023-01-01 Verifierad kund
    Mycket bra service och god mat!
    Tack snälla Nimea, god fortsättning på året 👨🏼‍🍳 Matverkstan Catering
    2022-12-30 Verifierad kund
    Vi blev jätte bra bemötta av företaget.
    Helt klart över förväntningarna.

Vi köpte julbord. Kanongott o mycket mat.
    2022-12-26 Verifierad kund
    Hej Mat var bra smakade jätte bra. Alla var nöjda.
    Allt var varmt som skulle var varmt.

Upsala Simsällskap
    2022-12-26 Verifierad kund
    Jag beställde en Ultunabuffé, den levererades när den skulle och smakade bra.
    Allt väl alltså.
    2022-12-25 Verifierad kund
    Bemötandet och beredskapen var vi mycket nöjda med.
    Angående maten kom det blandade åsikter från deltagarna:
    Förrätten: inga särskilda åsikter framkom, men vid vårt bord var alla nöjda!
    Flanksteken: Många var nöjda, men vi också höra att köttbiten varit seg och svår att hantera.
    Havsabborren: vid vårt bord var de som beställt den (och det var många) mycket nöjda, även om rätten gärna hade kunnat vara varmare!
    En av deltagarna - vid ett helt annat bord - var mycket missnöjd och ansåg den inte prisvärd.
    2022-12-25 Verifierad kund
    Jätte god mat, aldrig varit missnöjda.
    2022-12-14 Verifierad kund
    Bra bemötande.
    Leverans på minuten i rätt tid.
    Otroligt god mat! Köpte Ultunabuffe.
    2022-10-31 Verifierad kund
    Väldigt nöjda! Allt från beställning av catering till utförandet på Minnesstunden fungerade utmärkt!
    Ost/skink -och laxsmörgåstårtorna var jättegoda.
    Det var ett nöje att ta hand om er, alla var så trevliga och hjälpsamma. Matverkstan Catering
    2022-10-28 Verifierad kund
    Bra bemötande och flexibla. Kan rekommendera.
    Tack Johanna, välkomna tillbaka. Matverkstan Catering
    2022-10-21 Verifierad kund
    Bra mat! Inte så bra på att svara på mail. När jag fick tag på dem på telefon gick allting väldigt mycket snabbare och de var trevliga och tillmötesgående. Utlämning och upphämtning av mat och porslin gick fint och vi var väldigt nöjda med maten.
    Tack, Sara.
    Ibland blir vi helt överösta med mail och det tar lite tid att gå igenom alla. Fint att ni gillade maten och servicen.
    2022-10-10 Verifierad kund
    Väldigt trevlig personal överlag. De levererar alltid väldigt god mat som passar bra till sittningarna; Enda egentliga kritiken är att deras vegetariska alternativ kan vara något tråkiga ibland, men oftast är de goda ändå!
    Vi köpte caterat 2-rätters till ca 100 personer och fick allting levererar i tid, i rätt mängd och våra middagsgäster var mycket nöjda!
    2022-10-08 Verifierad kund
    En skog, hav och landbuffé till pappas födelsedag valde vi. Det blev jättebra! Bra smaker och bra komponerat. Väl tilltaget på proteinfronten (tom lite extra kycklingfiléer) och en stor fin grönsallad med fetaost. Biffen med svartvinbärssmak var fantastisk. Men det hade kunnat vara lite mer potatisgratäng 😉
    Det hela levererades i tid och återbördades av oss. Funkade perfekt. Vi är så nöjda!
    2022-10-02 Verifierad kund
    Catering, hade gärna haft personalen kvar så länge som möjligt men fanns inget ytterligare utrymme i budgeten. Personalen upplevdes som kunniga, trevliga och lyhörda.
    2022-10-02 Verifierad kund
    Mycket god buffé som levererades punktligt till vårt hem i Märsta. Rikliga portioner, god variation och goda smaker. Även anpassning för glutenintoleranta gäster. Priset rimligt!
    Det enda som skulle kunna förbättras är att det är svårt att få kontakt och få svar på frågor i förväg. Mannen som körde ut maten var dock mycket tillmötesgående.
    2022-09-26 Verifierad kund
    Beställde Lyxbuffé. Trevligt bemötande, fin service. Leverans på slaget med bra tips om servering. Buffén mycket uppskattad av mina gäster med ord som mycket god, överdådig.
    2022-09-24 Verifierad kund
    Beställde buffé i samband med att vi helst fest. Bra mat och bra service.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande
    Mina förväntningar uppfylldes
    Pappas buffé köptes

Eftersom det var barn med skulle köttmängden kunnat minskas och ostpajen och brödet ökas. Bearnaisesåsen hade gärna fått vara något annat. ( Detta borde jag ha tagit upp vid beställningen, men gjorde inte det)
    2022-08-30 Verifierad kund
    Jag fick ett mycket bra bemötande vid beställningen, men är missnöjd med att maten kom 30 minuter för sent. Eftersom vi beställt 48 portioner blev det stressigt för oss att lägga upp allt när den väl kom. Jag fick inte heller något meddelande om förseningen.
    Maten smakade bra, men en av rätterna, sparris med parmesan, var lite underdimensionerad för den tog slut när 75 % av gästerna hade tagit mat.
    2022-08-29 Verifierad kund
    Jag blev bemöt så bra. Förväntningarna hade jag inga. Jag har inte beställt något förut. Alla som med på festen var så nöjda med maten. Vi tyckte det var gott. Mycket mat. Jag beställde enkel buffé. Lade till lax med Hollandaise och rostad potatissallad. Men tyvärr fick jag inte såsen. Fick 2 st beasåser istället. Men det gick och bra.
    2022-08-29 Verifierad kund
    Vi beställde smörgåstårtor till en fest. Utan problem fixade dom även specialare! Väldigt goda och allt tog slut, till minsta smula! Även om alla blev mätta så var portionerna något små.

Smidig kommunikation och leverans i tid.
    2022-08-16 Verifierad kund
    Blev rekommenderad av väninna. Maten var bra och räckte till. Däremot var det extremt dålig kundkontakt! Fick söka Christian flera gånger. Hade svårt att få tag i honom och blev informerad av kollegor att han skulle höra av sig men han gjorde inte det trots påminnelse av dem via mejl och direkt. Fick själv ringa upp och tjata. Detta drar ner omdömet betydligt!
    Jag blev också lovad recept på marinering av kycklingbröst av kollega, men det har jag inte fått.
    Vi köpte middagsbuffé för 29 personer den 6 augusti.
    Elisabeth Gripemo
    Hej Elisabeth
    Jag är ledsen att du fick vänta på mitt samtal.
    Jag stod i ett tält och jobbade dag och natt på O-ringen och hade väl helt enkelt fullt upp. Dock hade jag ditt perfekt detaljerade mail så det fanns ingen oro från mitt håll. Vår chaufför sitter inte på någon receptbank. Vi använder säsongens färska örter och mixar med kallpressad olja samt lök, vitlök och spansk sherryvinäger.
    2022-08-15 Verifierad kund
    Bra bemötande, trevlig personal och god mat.
    Tack Ebba, det samma till dig tillbaka. Trevlig kund.! Matverkstan Catering
    2022-08-12 Verifierad kund
    Bra personal och bemötande, väldigt god mat. Skulle absolut anlita dom igen.
    Härligt att höra Jenny, vi kanske hörs igen… Matverkstan Catering
    2022-08-01 Verifierad kund
    Från första kontakt så var Maguns otroligt trevlig och tillmötesgående när det kom till catering till vårt bröllop.
    Han gjorde tid för min frågor och önskemål. När det sedan kom till maten så var både vi och gärsterna nöjda och serveringspersonalen var väldigt trevliga och lösningsorienterade.
    Kommer helt klart rekommendera dem till andra!
    Tack snälla Ellinore, det var ett nöje att samarbeta med dig. Bröllopet blev jättefint !
    Önskar er all lycka som man kan få....
    2022-07-12 Verifierad kund
    Supergod mat. Bra råvaror. Fint upplagt. Bra service.
    2022-07-10 Verifierad kund
    Vi beställde buffé för 20 pers. Allt smakade jättegott. Vi blev bemötta på ett trevligt sätt. Vi rekommenderar gärna Matverkstan till andra.
    2022-07-08 Verifierad kund
    Vi googlade runt och valde helt rätt! Gott och trevligt bemötande, smidig service. Maten fick lovord av alla. Generösa portioner. Lätt att kombinera utifrån hemsidan.
    Riktigt kul att höra, vi älskar nöjda kunder... Matverkstan Catering
    2022-07-06 Verifierad kund
    Stora portioner. Jättegod mat. Tårtorna supergoda oxå.
    Bekvämt med utkörning. Det ända som tog slut var rostbiffen. Köpte köksmästarens buffe o tårtor till vårat bröllop.
    2022-07-06 Verifierad kund
    Väldigt bra med maten och bemötandet från Christian. Allt var proffsigt utfört och våra kunder fick ett fin inflyttningsbjudning tillsammans med sina grannar.
    Tack Kristina. Trevligt att träffa ert team. Hör av dig om ni behöver hjälp med fler event. Matverkstan Catering
    2022-07-05 Verifierad kund
    Mycket hjälpsamma

Tack för en snabb leverans och hjälp med lämning och hämtning
    Tack, tack!! Bara att höra av er igen om ni behöver hjälp med något. Matverkstan Catering
    2022-07-01 Verifierad kund
    Riktigt goda smörgåstårtor och bra service!
    Härligt att höra Niklas, vi använder endast de bästa råvaror till våra smörgåstårtor.
    Glad sommar !
    2022-06-28 Verifierad kund
    Bra mat och bra service. Mkt nöjd! Vi använde till bröllop.
    Tack Stefan, fantastisk ställe med härlig miljö.
    Trevlig sommar och välkomna tillbaka.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Snabbt, gott & trevligt bemötande!
    Tack Maria för ditt betyg, trevlig sommar och välkommen tillbaka. Matverkstan Catering
    2022-06-25 Verifierad kund
    Bra mat och bra service till ett bra pris!
    2022-06-25 Verifierad kund
    Bra bemötande och bra transporter.
    Buffén var OK, men vissa rätter alldeles för snålt tilltagna för de antalet beställda portioner. Kötträtterna på tok för torra.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Vi beställde sommar och grillbuffe till studenten. Positiv upplevelse, jättegod mat, exakt i tid och förståelse för att jag ändrade bokningen ett par gånger.
  • 2022-06-13 Spontant omdöme
    Vi anlitade Matverkstan med Christian i framkant samt två serveringspersonal till vårt bröllop i helgen och det var en magisk upplevelse från början till slut 😊

Väldigt bra kontakt inför bröllopet och hade stenkoll dagen innan.

De bjöd på de godaste snittarna till minglet.
    Serranoskinka med manchego
    Renkött i tunnbröd med pepparrot
    Tunnbrödsrulle med laxröra

Och förrätt toastskagen samt varmrätt ljummen flankstek med potatisgratäng och madeirasås samt ugnsbakade småtomater.

Christian samt serveringspersonalen var proffsiga och lyhörda och gjorde allt för att vi och gästerna skulle ha det bra. Imponerande att leverera högklassig mat till 80 gäster.

Våra varmaste rekommendationer! 🌷

Med vänlig hälsning, Jannika & Robert
    Vilka toppengäster ni är!
    Alla var så trevliga och hjälpsamma.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Bra att ha att göra med i planeringen. Fint bemötande

Otroligt god mat (vårbuffé) som alla gäster tyckte om och ville veta leverantören av.

Sammanfattning: Mycket nöjd med allt!
    Tack Kristina
    Otroligt roligt och smickrande att höra.
    2022-05-27 Verifierad kund
    Mycket bra service och jättegod mat! Jag är supernöjd!
    Tack för dina fina ordHanna. Matverkstan Catering
    2022-05-15 Verifierad kund
    Gott och rikligt med mat samt fin lyhördhet för speciella önskemål uppskattades
    Härligt att hör Mats. Matverkstan Catering
    2022-05-07 Verifierad kund
    Jag köpte en buffé vid namn ”En svensk klassiker” till 21 personer.
    Maten var riklig och alla gäster berömde den. Det var kanske lite väl mycket inlagd strömming. Jag fick nästan för mej att det var felräknat eftersom det fanns betydligt fler fileer än gäster. Buffen innehöll ju dessutom både inlagd sill OCH rökt lax.
    Plus allt annat gott.
    Härligt att höra Christina ❤️ Matverkstan Catering
    2022-05-04 Verifierad kund
    God mat, extremt hjälpsam!
    Lite svårt att kommunicera i början, tog lång tid innan jag fick svar.
    2022-05-01 Verifierad kund
    Hej !

Mycket väl och service inriktat bemötande .
    Matverkstan levererade mycket god mat.

Vi hade Beställt Vårbuffe , där även barn var med på kalaset å det funka jätte bra med maten för dem med..👍🙏😊 mycket bra å föräldrarna var nöjda å tacksamma ..

Matverkstan levererade på tid å allt var med å mycket hygieniskt förpackat , extra mycket plus på det !!

Rekommenderas varmt till andra som vill ha catering . 👍👍🤩.

Tackar ! 💐
    Med vänlig hälsning,
    Britt Gillqvist.
    Tack snälla Britt!
    Det är viktigt med hygienen tycker vi…
    2022-04-04 Verifierad kund
    God smörgåstårta levererad i rätt tid till mycket bra pris
    2022-04-04 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, mycket och god mat.
    Tyvärr så fungerade inte funktionen att beställa direkt från hemsidan den dagen jag skulle lägga en order.
    2022-03-27 Verifierad kund
    Bra bemött och de var flexibla i att ändra i menyn o anpassa till allergier. Maten var god och räckte. Brödet var lite tråkigt.
    2022-03-21 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande

Hade höga förväntningar och de infriades

Köpte catering till minnesstund och det är knappast en upplevelse men servicen var förstklassig

Over and out
    Anders Nylund
    Tack Anders.
    Det är så viktigt att det blir bra på en minnesstund.
    2022-02-27 Verifierad kund
    Äter lunch ett par ggr i veckan på Matverkstaden, känner därmed till deras mat.
    Jag började att kolla på hemsidan, planerade och åkte dit och fick ett bra bemötande och svar på frågor och önskemål.
    Jag hämtade upp maten själv, en buffé samt tårtor. Fick lite tips på vägen.
    Tårtorna var jag inte nöjd med, i stort sett bara grädde men övrigt var mycket bra.