Max Martin Construction AB

Max Martin Construction AB

Välkommen till oss på MM Construction!

Vi hjälper dig med det mesta inom renovering oavsett om det gäller att slipa ett golv, renovera badrummet eller renovera hela din bostad. Med två erfarna projektledare, en tydlig arbetsprocess och ett team av professionella hantverkare tar vi ditt projekt tryggt från start till mål.

OFFERT
För att kunna ge dig rätt pris från början börjar vi varje projektering med ett kostnadsfritt hembesök. Vi erbjuder både fast och rörligt pris, du väljer vilket som passar bäst.
UPPSTART
Vi vet att varje projekt och bygge är unikt och kräver sina egna lösningar vad gäller konstruktion, tidsåtgång och materialval. Att vi lägger en noggrann plan för varje steg i projektet innan vi sätter igång gör att vi kan leverera enligt överenskommelse.
PRODUKTION
När projektet är igång gör vi regelbundna avstämningar med dig för att kontrollera att allt går enligt plan och stämmer med dina förväntningar. Du får vara så mycket eller lite involverad som du själv önskar.
AVSLUT
För att vara säkra på att du är fullt nöjd med resultatet låter vi alltid dig som kund göra en besiktning innan vi lämnar projektet. Är det något som inte stämmer åtgärdar vi och först när du sagt ok är vi klara.

Läs vad 148 kunder tycker om Max Martin Construction AB 2

2021-06-01
    Renovering av gatuplan inkl justering av väggar, målning, nytt golv, viss justering av köket. MM höll tidsplan och gjorde ett fantastiskt jobb. Jag vill även lyfta fram Daniel som var ansvarig på plats och hade goda idéer och ett väldigt bra bemötande. Jag kan absolut rekommendera MM och kommer att anlita dem i samband med renovering av vinden inom kort.
    2021-05-12
    Renovera badrum

Gick smidigt
    Tack för rekommendationen Johannes! Vi är glada att du vart så nöjd med ditt nya badrum! Mvh Teamet på Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-05-10
    Vi anlitade Max Martin Construction AB för att renovera våra två badrum. Bemötandet var professionellt och trevligt redan från början. Vi är väldigt nöjda och kan absolut rekommendera dem.
    Tack Magnus! Vad kul att ni vart så nöjda era nya badrum, njut till fullo. Ha en härlig långhelg! Mvh Teamet på Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-05-04
    Mitt badrum blev fantastiskt! Så nöjd med resultatet.
    Kan rekommendera Max Martin. Trevliga och punktliga och badrummet blev färdigt tidigare.
    Hej Lena! Tack så mycket för rekommendationerna. Vad härligt att du vart nöjd med ditt nya badrum, njut till fullo. Mvh Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-04-23
    Jag tog hjälp av Max Martin Construction för en totalrenovering och utbyggnad av ett badrum samt byggnationen av en garderobsvägg. Alla på bolaget har, från kontakt via offert, planering och projektledning, varit oerhört professionella, lyhörda och snabba i sin återkoppling. Det har från dag ett känts oerhört tryggt att jobba med Max Martin och alla frågetecken och problem som har dykt upp under resans gång har hanterats på ett väldigt bra sätt. Jag kan varmt rekommendera Max Martin och kommer definitivt anlita dem igen!
    Hej Ida, tack för de fina rekommendationerna! Vi är väldigt glada att du vart så nöjd med din renovering, tack för förtroendet ! Med vänlig hälsning Vi på Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-04-21
    Anlitade MMC för renovering av badrum och hall. Fick ett gott första intryck och därefter ett trevligt bemötande rakt igenom. Resultatet blev som förväntat och vi är därför väldigt nöjda. Stort plus för snabb återkoppling och flexibilitet!
    Tack för fina rekommendation! Kul att ni är nöjda med er renovering, vi tackar för uppdraget. Mvh Teamet på Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-03-18
    Vill tala om att jag är så jättenöjd 😀
    med hela köksprojektet!
    Fint och snabbt bemötande från början till slut !
    Vilka toppen killar jag fick .!!!
    Marian &Marian med hjälp av Andre ’.
    Högsta betyg 🤩kunde inte fått ett finare kök o Marian var noggrann och gjorde så köket ser platsbyggd ut.
    Alltid med ett gott humör dessutom.
    De glada el killarna Anton &Johnny bidrog också till att allt blev så bra.
    Vill starkt rekommendera dessa om du vill ha ett toppen kök !
    Från en supernöjd kund som gjort kök i 20-tals stil på Södermalm.
    Hej Marie! Tack för fina rekommendationer. Så kul att höra :) ska framför din nöjdhet till alla inblandade. Njut av ditt nya kök! Mvh Johan Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-03-12
    Vi anlitade MMC för att måla om vårt hus invändigt, dra lite el samt göra i ordning ett attefallshus som tidigare enbart nyttjats som grovförråd. De höll budget, tidsschema, var flexibla och lösningsorienterade trots att vi kom med en del förändringar under resans gång. Vi har enbart gott att säga både avseende bemötande och utförande. Vi kommer garanterat nyttja dem igen!
    Hej Per! Tack för fin rekommendation. tack för att vi fick möjligheten att renovera hos er. Mvh Teamet på Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-03-11
    Snabba men ändå sjukt noggranna! Rekommenderas starkt
    Tack Max för rekommendationen! Mvh max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-03-10
    Tillbyggnad i hus.
    Bra genomförande från offert till avslut.
    Rent och strukturerat under hela arbetet som tog 5 veckor.
    Hej Jonas! tack för din rekommendation och hoppas du njuter av din fina tillbyggnad. Mvh Teamet på Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-03-08
    Vi anlitade Max Martin Construction för en badrumsrenovering. Kommunikationen med projektledaren och teamet har fungerat mycket bra. Han har hört av sig när det har behövts och varit tillgänglig när vi haft frågor.

Vi hade ett relativt svårt badrumsprojekt, vilket ledde till några missförstånd. Vi behövde vara delaktiga i processen för att få det önskade resultatet. När vi hade synpunkter/blivit missförstånd var de snabba att åtgärda dessa saker och det var lätt att kommunicera. Tjänsten var prisvärd, samtidigt som det krävde självständig design/ritning. MMC var seriösa i att göra alla steg på ett fackmannamässigt sätt och måna om att vi skulle bli nöjda. Några mindre skönhetsfel med plattsättning/fogning finns, men som helhet är vi mycket nöjda med vårt badrum och Max Martins arbete.
    Tack för er rekommendation och tack för ett bra samarbete! Så kul att höra att ni är nöjda med ert fina badrum. Hälsningar Johan och teamet på Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-03-05
    Vi gjorde en ombyggnation av vår altan efter att vi tog bort den gamla poolen.
    De var snabbt ute på plats och kollade mark och planering för den nya altanen. Efter ok och ö.k från oss började de riva den gamla samma dag!
    De har varit noggranna med att hålla skräp i ordning runt huset och inte sprida saker runt sig.
    De har hållit en god kontakt med oss genom bygget och bemött oss som kunder väl.

Tackar Max Martin för denna gång och hoppas vi kan finna nya projekt ni kan hjälpa oss med!
    Tack för rekommendationerna och kul att ni är nöjda med er nya altan! Hoppas på en varm sommar så ni kan nyttja altanen till fullo. Mvh Johan Max Martin Construction AB Max Martin Construction AB
    2021-02-07
    Renovering av badrum och tvättstuga till relaxrum. Det var ett bra och trevligt bemötande redan vid offererandet. Tydlig offert och snabb på att svara på frågor och korrigera offerten med tillägg och borttag. MMC var inte billigast men vi valde dem för att de var professionella i offererandet och kunde sätta en exakt tid på när de skulle vara klara med jobbet.

Vi visste att det skulle bli lite besvärligt under renoveringsperioden då vi bodde och arbetat samtidigt i huset. Huset plastades in och golv täcktes för att minimera spridande av damm och smuts. Fungerade utmärkt. Bra arbetsledare som ofta kom både morgon och kväll och berättade vad som vad som var på gång, vad som skulle göras nästa dag. Trevlig och bara att ringa honom om det var något som uppstod under dagen, han kom direkt. Under arbetets gång ändrade vi en del i redan fastställda planer och vi stötte även på problem men detta löste MMC mycket bra, med förslag på hur problemet/förändringen skulle kunna lösas och med att tydligt tala om vad extra kostnaden skulle bli och också vad det skulle innebära i tidsåtgång.

Trevliga killar som jobbade, bra avstämning med arbetsledare och projektledare och tidplanen höll.

Vi är mycket nöjda, tryggt att ha att göra med ett professionellt företag som leverera vad de lovar, till överenskommet pris på utsatt tid. Resultatet blev helt fantastiskt! Jag kan varmt rekommendera MMC.
    Hej Lena, Tack för din rekommendation. Kul att du är så nöjd med oss och ditt nya relaxrum/tvättstuga. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2021-01-25
    Ombyggnad av lägenhet - flytt av kök!

Första kontakt och offert via tjänsten Lead me - bra och tydlig offert!

Trevligt bemötande av Martin, toppenbra projektledning av Joakim, grym byggledning av Raffa och skickliga hantverkare!

Bra kommunikation genom hela processen och leverans enligt offert och våra förväntningar - inga konstigheter alls!

Har själv arbetat inom bygg och hade höga förväntningar men kunde bekvämt följa processen på lagomt avstånd.

Skulle inte tveka på att höra av mig igen om jag står inför ett till projekt!

- Simon
    Hej Simon, tack för din rekommendation. Hoppas du kommer njuta av ditt nya kök. Vänliga hälsningar Joakim och Raffa Max Martin Construction AB
    2020-12-15
    Nytt badrum och renoverat kök efter att en vägg togs ner.
    Trevligt bemötande och alltid lätta att få tag på. Kunniga. Höll tidsplanen.
    Hej Cecilia, Tack för din rekommendation, vi blir väldigt glada av dina ord. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-11-29
    Totalrenovering om ca 100 kvm.

Kul med ett företag som levererar det dom lovar !

När vi samlade in offerter så var inte Max Martin Construction billigast men vi gick på den goda magkänslan då det var en stor investering för oss.

Vi blev supernöjda med en lägenhet som nu håller en riktigt hög kvalitet.
    Hej Emil, Tack för din rekommendation. Tack för du gav oss ditt förtroende och ett bra samarbete. Vänliga hälsningar, Johan på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-11-15
    Vi har precis färdigställt en stor renovering i en sekelskiftets lägenheten om 170 kvm där allt i princip har gjorts om från ny el i hela lägenheten till två badrum, kök, ytskikt osv.

Vi fick Max Martin Construction rekommenderat till oss av ett par bekanta som även dom var väldigt nöjda. Det har varit så smidigt att jobba med dom. Tydliga offerter, bra projektledning och såklart riktigt skickliga hantverkare.

Vårat projekt har inte varit det lättaste och då vi även är väldigt petiga och noggranna men slutresultatet blev riktigt bra.

Kan varmt rekommendera detta gäng!
    Hej Sara, Tack för din rekommendation och förtroende. Kul att du är så nöjd med oss och din renovering. Utmanande jobb med trevliga kunder, tack för bra samarbete Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
  • Tina L
    2020-11-13
    Vår upplevelse efter offerts konsultation och priset var helt rätt; Att företaget var seriöst och har kunniga, vänliga, noggranna hantverkare och de var väldigt service bemötande. De förklarade hur de hade tänkt sig att renovera vår tvättstuga och hur det kommer att se ut. Vi kunde påverka deras förslag och slå ihop med våra idéer. När renoveringen var klar blev det faktiskt en snygg tvättstuga med snyggt tak. Vi rekommenderar er dem, tipsar även till våra vänner och vi själva definitivt kommer att kontakta Max Martin Construction AB för framtida jobb.
    Hej Tina, Tack för din rekommendation. Vad glada vi blir och tack för gott samarbete. Vänliga hälsningar, Johan på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-11-13
    Vi valde Max Martin för att göra nytt badrum i vår sekelskiftslägenhet. Då jag är pedant och själv byggkunnig valde vi någon som verkade ha känsla för detaljer! Och mycket riktigt uppfyllde hantverkarna våra förväntningar. Allt arbete blev extremt välgjort och det fiskbensmönstrade marmorgolvet blev precis som vi ville ha det!!! Vi lyckades också ha ett bra samarbete där jag tilläts putsa hålkäl och göra tak ihop med hantverkarna så att slutresultatet blev precis sådär som man hade drömt om! Hatten av till finfin kakelsättning! Bygganavarige samt projektledare Joakim Carpfelt var lyhörda och med en bra inställning att hellre ett grymt slutresultat än att stressa fram något halvdant. Kommunikationen mellan hantverkarna och byggledare kunde vara bättre som vanligt vilket gjorde det viktigt att vara väldigt tydlig och rak hur vi ville ha det. Samtidigt har jag inte upplevt innan att projektledaren verkligen är tillgänglig och på besök ett par gånger varje vecka vilket löste misskommuninstion som uppstod. Stort tack för ett underbart badrum som vännerna pratar om :)
    Hej Emma, Tack för din rekommendation. Kul att du är så nöjd med oss och ditt nya badrum. Extra kul att även dina vänner blev nöjda. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-11-12
    ​Anlitade Maxmartin i December -19 för totalrenovering i vår lägenhet som innefattade flytt av kök, håltagning i bärande väggar, nya badrum och nytt golv osv. Efter rivning av gamla golvet fick jag veta att en omfattande underarbete krävdes i hela lägenheten för att kunna lägga det nya golvet med bra resultat. Betalade en ÄTA på över 50tkr för detta i förväntan att golvet skulle bli perfekt. När entreprenaden är färdig i April märker vi att golvet knakar och sviktar i många områden, vägglister som inte ligger an golvet, utan är allt mellan 1-2cm över golvet, och nivåskillnader på över 1cm på mindre en 0,5m radie. Det värsta av allt är att man har satt dussintals spikar i golvet över hela lägenheten i förhoppning att dölja de områden där det sviktar. En spik sticker ut i ett sovrum och jag fåt slå in den igen!
    Jag tar in en oberoende besiktningsman som skriver en rapport som i princip underkänner arbetet.

Jag håller tillbaka sista fakturan och ber MaxMartin lägga om golvet men det tar månader för de att ens svara och skyller på att de saknar svar från deras försäkringsbolag, och juste, Corona såklart! Under tiden så har vi lämnat möbler på lager i väntan på att golvet skall läggas om. Juli återkommer de att de kan tänka sig lägga om golvet i Oktober, men vi vill inte flytta ut igen utan kommer överens att Maxmartin ersätter oss motsvarande kostnaden att lägga nya golvet. Vi tar in en professionell golvläggare (som MaxMartin rekommenderade) som prissätter arbetet och ersättningsnivån är därmed bestämd. Helt plötsligt svarar inte MaxMartin längre på Mail, telefon och SMS, utan jag blir i Oktober tvungen att koppla in en jurist som får sköta ärendet. Och än är det inte löst!

Jag har fram till idag verkligen hållit tillbaka att skriva ett omdöme och hoppades på att det skulle lösa sig, men tyvärr verkar det som om Max och Martin inte bryr sig särskilt mycket om kunder och problemen de orsakat......

18 Maj 2021
    ÄNTLIGEN!! Så glad att bli av med det här oseriösa och oprofessionella bolaget! Mer än 1 år efter avslutat arbete får MaxMartin Construction “tummen ur” och betalar ersättning för den skada de orsakat på vårt golv (läs detaljerad omdöme längre ner) efter hot från min jurist att driva detta till Kronofogden och rätten.

För att åtgärda MaxMartins katastrofala arbetet på golv och undergolv, måste vi nu flytta ut i 2,5 veckor för att riva och lägga om precis allt. Detta har gjort att projektet blir ca 40 tusen dyrare än planerat, och att jag och familj med småbarn måste bo på hotell under tiden. På det får jag stå för en del av ombudskostnaderna som hemförsäkringen inte täcker. Men värst har varit att lägga tid och energi på det här skitbolaget.

MaxMartin har ett fåtal duktiga hantverkare, förutom det är det ett riktigt oseriöst gäng och det är noll kommunikation mellan arbetsledare, projektledare och hantverkare. Många av deras hantverkare som var hos mig var väldigt frustrerade på MaxMartin som arbetsgivare och lämnade bolaget kort efter mitt projekt.

Det går samtidigt inte att undvika de många ”fina omdömen” MaxMatin har fått här. Jag tvivlar dock starkt på att alla dessa är äkta omdömen.

Jag hade gärna lagt upp bilder på mitt golv och den 30kg väggmonterade hatthylla som föll ner mitt i natten. Hade någon suttit på bänken under så hade det gått riktigt illa till!

Jag håller med att de ger ett fint intryck vid första ögonkastet och initiala diskussioner, men låt er för guds skulle inte luras av detta.
    2020-11-02
    Vi anlitade Max Martin för renovering av vårt kök. De utförde arbetet snabbt och resultatet blev mycket bra. Jag kan varmt rekommendera dem.
    Hej Gustav, Tack för din rekommendation. Kul att du är så nöjd med oss och ditt nya kök. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-10-09
    Efter att ha fått tips om företaget tog jag kontakt och bad om en offert på totalrenovering av mitt badrum.

Från första kontakten kände jag att det här företaget vill jag anlita!

Allt jobb genomfördes smidigt, proffsigt och inom utsatt tid. Under hela arbetsprojektet hade jag en kontakt in (Joakim) vilket gjorde det enkelt och tryggt för mig som kund.

Så nöjd med slutresultatet - kan varmt rekommendera företaget!

Ann-Sofie M
    Hej Ann-Sofie, Tack så mycket din rekommendation och fina omdöme. Det var ett nöje att få ha dig som kund. Lycka till med ditt nya badrum! Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-10-01
    Vi lät MM totalrenovera vårt kök i vår lägenhet. Det innefattade nytt golv med mönsterformat klinker (Victorian Tiles), nytt tak, nya köksstommar (Ikea), väggar m.m. Martin, Jocke & Artur var mycket tillmötesgående och lätta att ha att göra med! Vi kunde diskutera om alla detaljer helt obehindrat. Rummets väggar var inte parallella vilket gjorde golvläggningen mycket svår. Jag hade högt ställda förväntningar främst avseende golvet, vilka blev uppfyllda. Vi blev mycket nöjda med slutresultatet. Alla våra vänner tycker att det blev mycket fint! De små och få invändningar vi hade vid slutbesiktningen ordnade MM snabbt och smidigt därefter. Nu väntar vi bara på bänkskivan och därefter ska MM koppla in vatten. Jag kan varmt rekommendera Martin, Jocke & Artur! Med vänliga hälsningar Embla & Daniel.
    Hej Daniel, Tack så mycket fin ditt fina omdöme och rekommendation. Så roligt att höra att ni är nöjda med vårt arbete. Ert kök blev verkligen superfint. Verkligen kul att få jobba mer er. Lycka till med ert fina kök! Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-08-25
    Fick hjälp med målning av tak och väggar. Fint bemötande från dag ett och ett fint resultat! Överlag Mycket nöjd!
    Hej Olivia, Underbart att höra att du är så nöjd. Tack så mycket för ditt fina omdöme. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-08-11
    Vi helrenoverade vårt kök, ut med det gamla in med det nya. Vi valde MMC till stor del för alla positiva bedönmingar på Reco. Från vårt första möte till färdigt kök har det fungerat helt perfekt. Vi hade en bild av hur slutresultatet borde bli men det blev faktiskt bättre. Hantverkarna var punktliga och mycket skickliga. Arbetsledaren Jocke som vi hade mest kontakt med var lyhörd och mycket profesionell.
    Vid frågor till Martin fick vi alltid snabba svar. Vi vill tacka alla på MMC för hjälpen och för ett utmärkt jobb! Mvh Pelle med familj på Nydalsvägen.
    Hej Pelle, Tack så mycket för ert fina omdöme. Vad roligt att höra att vi överträffade era förväntningar. Det har varit väldigt trevligt att samarbeta med er under hela processen. Njut av ert nya fina kök! Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
  • David E
    2020-07-11
    Jag vet knappt vart jag ska börja? Så jävla nöjd är jag över mitt nya badrum!

Jag anlitade Max Martin Construction för en totalrenovering av ett 3,5 kvm badrum. Jag tog in ca tre till fyra offerter och kände att Martin lämnade ett rimligt pris och gav ett förstående och proffsigt intryck. Priset de lämnade var inte sådär osäkert billigt och inte larvigt dyrt heller. Precis så som man tänker att ett badrum kan kosta i Stockholms innerstad.

Jag fick sån otroligt bra relation till Joakim Carpfelt som fick projektledarrollen. Förstående, sansad, proffsig och extremt dedikerad. Löste problem som jag själv trodde jag hade full koll på efter 3 månaders planering innan projektet drog igång. Pro!

Sen går det inte att undgå att ge en eloge till Lukas som körde hantverket. Precis allt satt på millimetern. Jag trodde JAG hade detaljöga men nu har jag mött min överman. Både till ytskikt och tätskikt.

Vid besiktningen frågade min besiktningsman två gånger vem som gjort förarbetet och tät?? Varpå han utbrister i att det är det bästa han någonsin sett! Känt mig sjukt trygg hela vägen ut efter det.

Vi snackar geninivå här.
    Stort tack!
    Hej David, Tack så mycket för dina omdömen! David, en eloge till dig som kund. En mer förberedd, påläst och ödmjukt detaljorienterad kund få man leta efter. Du gör vårt arbete enkelt. Vi önskar dig lycka till med ditt nya badrum! Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-06-08
    Vi gjorde en totalrenovering av en lägenhet. Vi var riktigt nöjda med allt längs vägen och framförallt resultatet. Väldigt lösningsorienterade och snabb återkoppling med allt. Skulle definitivt ta hjälp av dem igen!
    Hej Mikaela, Tack så mycket för din fina rekommendation. Vi ser fram emot att höra från dig igen och hjälpa dig med ditt nya renoveringsprojekt. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-06-04
    Jag renoverade precis min etta i vasastan till en tvåa med Max Martin construction. Gjorde nytt kök och nytt sovrum.
    Jag har haft en otroligt bra upplevelse. Både service mässigt och renoverings mässigt. Jag hade under hela tiden daglig kontakt med Max som var otroligt professionell. Det kändes väldigt personligt och tryggt med en så nära och daglig kontakt. Jag är mer än nöjd med hur min lägenhet blev och allt känns så noga och ordentligt gjort!
    Jag kan starkt rekommendera Max Martin construction!
    Hej Klara, Tack så mycket för ditt fina omdöme och din rekommendation. Vad roligt att höra att du är så nöjd med din renovering. Vi tackar så mycket för ett mycket bra och trevligt samarbete. Vänliga hälsingar, Max och alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-06-04
    Vi har gjort om en klädkammare till nytt badrum tillsammans med Max Martin. Det bästa med Max Martin är deras hantverkare och jobbet de gör. Jobbet blev så bra att besiktningsmannen blev förvånad över hur bra det såg ut.

I stort sätt är vi nöjda med Max Martin. Projektledarna kan jobba lite mer på sin kommunikation och uppföljning, men bortsett från det var det bra jobb.
    Hej Casey, Tack så mycket för ert omdöme. Kul att höra från både er och besiktningsmannen att arbetet var så väl utfört. Vi önskar er lycka till med ert nya badrum. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-05-28
    Vi renoverade båda våra badrum för ett par veckor sen (mitt i Corona). Trots en lite knackig start på projektet med försenat startdatum på grund av miss i den interna kommunikationen, så jobbade de in det under projektets gång. Två lyhörda och stabila projektledare i Jocke & Jocke, som avlöste varandra, gjorde att vi kände oss i trygga händer från början till slut. Väldigt skönt med duktiga och anställda hantverkare, som körde på oförtrutet trots Corona-tider. MM visade en bra flexibilitet under resans gång och de (verkligen) fåtal småsaker som dök upp löstes väldigt smidigt! Vi är väldigt nöjda med hela projektet och inte minst det snygga resultatet.
    Stabilt, gediget, proffsigt och trevligt genomfört projekt (och det är inte varje dag man kan säga det när man dealar med hantverkare)!
    Hej Henrik, Tack så mycket för ert omdöme. Vi genomförde ert projekt under tuffa förutsättningar (corona, sjukskrivningar etc) men vi gjorde vad vi kund för att följa alla restriktioner och framförallt göra det bästa vi kunde hos er. Vi tackar så mycket för ett mycket bra och tydligt samarbete. Det är mycket kul att höra "Stabilt, gediget, proffsigt och trevligt genomfört projekt" från er. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-05-09
    Vi byggde om vårt badrum och la hela entreprenaden på MM Constructions. Väldigt nöjda med resultatet. Arbetet var väl utfört och kontakten med MMC var tillfredsställande. Det blev lite försening i tidsplanen vilket drar ner betyget men i övrigt är vi nöjda. Arbetet blev dokumenterat och vi fick ett bra avslutsprotokoll med bilder från bygget.
    Hej Anna, Tack för ert omdöme. Kul att höra att ni så nöjda med resultatet. Tack för ett trevligt och bra samarbete. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-04-26
    Kaxigt och inte så kundorienterat delägare (Max). Slutresultatet var ok efter påpekade brister kring bl.a. kakelsättning och snickerier. Daniel som var en projektledare var mycket mer kundorienterat än Max och lyssnade på oss. Dock var kommunikationen bristfälligt under processen, vi fick ingen info om hur det går och nästa steg om vi inte frågade.

Vid första möte kom en ung kille med namn Max och var inte så intresserat av vad vi vill göra egentligen, sen när han skulle återberätta det till sin underleverantör så tog han inte ens hälften med vi sa. Han har inte antecknat något hellre under mötet. Vore bättre om de ersatt Max med Daniel som ägare istället.
    Som helhet, ok jobb men väldigt dåligt kommunikation och ingen kundintresse. När allt var klart ingen har ens frågat oss om vi var nöjda eller liknande. Känns som Max är där bara att hämta pengar och helt ointresserat av kunder.
    Hej Evgeny, Det är lite märkligt att era kommentarer kommer så här långt efter avslutat projekt. Vi slutförde ju ert badrum för över 1 år sedan. Det var tråkigt att höra att ni kände er dåligt bemötta. Jag vet att det kan uppstå en viss besvikelse när man som beställare tror att allt man vill ha gjort ingår i offerten. Våra offerter är väldigt tydliga för att just detta inte ska ske och som vi förklarade för er så räknar vi med alla moment som står specificerade i offerten och de moment man som beställare vill lägga till i efterhand behöver vi ta betalt för. Det är därför väldig viktigt att man som beställare läser offerten noga och påpekar saker som ev. saknas. Vi tar till oss kritiken och gör allt vi kan för att förbättra vår process hela tiden. Vi hoppas dock att ni är nöjda trots allt och ni trivs i ert nya badrum Vänliga hälsningar, Max Martin Construction Max Martin Construction AB
    2020-04-09
    Vi skulle renovera en liten tvättstuga. Tog in flera offerter och MM var klart proffsigast och prismässigt inte värst. Renoveringen genomfördes. Tidsplanen höll inte riktigt då "coronan" medförde att Jocke, vår projektledare (som själv hamnade i karantän), fick bolla litet med resurserna. Trevliga, noggranna hantverkare som höll snyggt och städat omkring sig. Extra plus för Lukas, vilken kille! Resultatet blev strålande, kan nog ge merjobb i vårt radhusområde.
    Vi kan verligen rekommendera Max Martin!
    Hej Jan, Tack så mycket för ert omdöme. Ja, det hände en del saker under våren som försvårade tillvaron för många av oss. Vi gjorde vad vi kunde för att hålla ihop det när det var som värst. Det glädjer oss ni är nöjda och vi hoppas kunna få hjälpa er med framtida renoveringar. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
  • Bengt Erik Albin C
    2020-04-02
    Snyggt och bra slutresultat. Vi är nöjda! Väldigt problemlösningsorienterade och måna om att vi skulle bli nöjda. Det uppskattade vi nåt enormt. Bitvis kunde kommunikation varit bättre, dock inträffade corona under tiden vi renoverade så viss förståelse får man ha att det blir strul.
    Hej Bengt, Vad kul att höra att ni är nöjda med vårt arbete. Omständigheterna (corona) kunde ju varit bättre för oss alla men vi tycker att vi tillsammans gjorde det bästa av situationen och fick till ett toppenprojekt till slut. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
  • Lars N
    2020-03-27
    Vi önskade en totalrenovering av vår lägenhet på Reimersholme. Efter att ha läst rekommendationer på Reco.se kontaktade vi Max Martin Construction (MMC) och även flera andra och bad om offerter. Genom sitt samarbete med LeadMe.se hade MMC den bästa responstiden och den mest omfattande och rimliga offerten.

Arbetet inkluderade rivning av golv, rivning och flytt av väggar, fiskbensparkett i ek genomgående i hela lägenheten, nya el dragningar, helt nytt och utökat badrum med inbyggd dusch, vägghängd toalett, nya kakel och klinkers. Uppsättning av ny belysning osv. I grund och botten de har rivat ner större delen av lägenheten och byggt om den till en modern och lyxig, arkitektritad standard.

Mitt råd, om du väljer Max Martin Construction: Ta alla dina beslut, i detalj, innan projektet startar eftersom de inte slösar bort tid. Desto mer tydlig man är i början desto bättre kommer resultat att bli. Jag har aldrig sett ett byggprojekt gå så snabbt och med så mycket uppmärksamhet på detaljer. De överträffade våra förväntningar och de höll fast vid budget och tidsplan. Hela projektet tog cirka 3 månader från början till slut och vi är mycket nöjda med resultatet. Vi kan varmt rekommendera Max Martin Construction. De är professionella, begåvade och pålitliga.
    Hej Lars, Tack så mycket för ert omdöme och fina rekommendationer. Vad härligt att höra att ni är så nöjda med det vi har gjort och att ni trivs så bra i ert nya hem. Vi vill också tacka för ett väldigt bra och smidigt samarbete. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-03-26
    Ett litet duschrum som blev exakt som förväntat. Rörmokare, elektriker och byggare gjorde ett utmärkt arbete. Enkelt att samarbeta med och arbetet var välplanerat. Rekommenderas verkligen.
    Hej Eva-Britt, Tack så mycket för din fina rekommendation. Det glädjer oss att höra att du är så nöjd med ditt nya duschrum. Vänliga hälsingar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-03-23
    Jag ville riva mitt gamla kök och göra om det till sovrum, samt bygga nytt kök på ny plats i min nya lägenheten. Jag hade först kontaktat två andra byggföretag som slutade svara helt plötsligt (men det var nog för det bästa).
    Jag fick sedan kontakt med Max Martin Construction AB som kunde hjälpa mig med det jag ville och kunde starta omgående, vilket var en enorm lättnad för mig.

Jag har själv aldrig gjort en renovering tidigare och visste inte vad jag skulle förvänta mig. Men jösses vad smidigt allting gick, dom var lätta att få kontakt med under hela renoveringen och svarade snabbt på mina frågor/funderingar som jag hade. Samt att det kändes extremt skönt för mig att ha hittat en byggfirma som jag kände att jag kunde lita på och som visste vad dom gjorde.

Resultatet blev så himla bra och min lägenhet känns mer som ett hem nu, tack vare Max Martin Construction AB.
    Jag kan verkligen lämna mina varmaste rekommendationer till både Max Martin Construction AB och även till Joakim som var projektledaren för det hela!
    Hej Madeleine, Tack för ditt fina omdöme och varma rekommendationer. Det är enkelt och roligt för oss att arbete när vi har kunder som du :) Lycka till med din nya lägenhet! Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Construction Max Martin Construction AB
  • Ulrika R
    2020-03-17
    Vi totalrenoverade badrummet, inklusive att installera en toalett där det inte funnits tidigare, samt flyttade köket till ett nytt rum, och gjorde om det gamla köket till sovrum. Med andra ord en stor renovering med många lösningar på ventilation, vatten och el som löstes.
    Max Martin har gjort ett fantastiskt jobb hos oss. De höll sig inom budget och blev klara tidigare än angivet.
    De var trevliga och höll så rent det bara var möjligt under omständigheterna.
    Grannarna och styrelsen var också glada och tyckte att de var trevliga i trapphuset.
    Vi kan varmt rekommmendera Joakim och hans team.
    Hej Ulrika, Tack så mycket för de trevliga orden. Det glädjer oss att ni (och även föreningen) är nöjda med vårt arbete. Vi hoppas att ni kommer att trivas i ert nya hem. Vänliga hälsningar, Joakim och resterande team på Max Martin Construction Max Martin Construction AB
    2020-03-15
    Vi renoverade både badrum, kök och ytskikt med hjälp av Max Martin construction och är supernöjda! Resultatet motsvarar våra förväntningar!
    Hej Olivia, Tack så mycket för din rekommendation. Vad kul att höra att ni är å nöjda. Vi tackar så mycket för ett bra och trevligt samarbete. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Construction Max Martin Construction AB
    2020-02-26
    Vi ville ha ett badrum i ett förråd i källaren, med dusch och uppvärmda golv.
    De var mycket professionella, hjälpsamma och med god uppmärksamhet på detaljer.
    Kommunikationen med projektledaren kunde ha varit lite bättre, men annars gick det bra.
    Allt gjordes på en och en halv vecka och de hjälpte också till att ge stöd efter att arbetet avslutades.
    Hej Paulo, Tack så mycket för ert omdöme. Vad kul att höra att ni är nöjda med ert nya badrum. Vi tackar så mycket för ett trevligt och bra samarbete under projektet. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-02-25
    Vi är så glada att vi valde Max Martin Construction AB inför vår badrumsrenovering!

Som två noviser när det kommer till renoveringar, var det viktigt för oss att känna oss trygga genom hela projektet - och detta har Max Martin Construction AB absolut levt upp till.

Valet föll för Max Martin Construction AB då vi redan vid offertleverans fick ett professionellt bemötande. Tillsammans med Emil på MMC gick vi igenom offerten över telefon, vi fick snabbt svar på frågor via mail och förslag på produkter att inhandla. Vi träffade projektledaren Joakim vid uppstartsmötet och fick direkt ett positivt och kunnigt intryck. Joakim har under projektet gett oss massa tips, varit engagerad och hela tiden driven i att hitta lösningar på de hinder/utmaningar som dök upp under renoveringens gång. Vi har uppskattat att ha en projektledare att vända oss till i alla lägen, det har varit väldigt enkelt att kommunicera. Vi upplever även att övriga hantverkarteamet har varit noggranna och flexibla - framförallt tycker vi att plattsättningen i duschen blev över förväntan.

Vi är supernöjda med slutresultatet och kommer att välja Max Martin Construction AB igen vid framtida renoveringar.

Mvh Linnea & Rickard
    Hej Linnea och Rickard, Tack för ett mycket trevligt och bra samarbete. Det gläder oss att ni är så nöjda med renoveringen. Vi tackar så mycket för ert fina omdöme. Hoppas vi kan få hjälpa er igen med era framtida projekt. Vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Construction Max Martin Construction AB
    2020-02-23
    Vi valde Max Martin för en helrenovering av vårt radhus på Lidingö. Renoveringen omfattade nytt kök, nytt badrum, samtliga ytskikt i sovrum, hall och vardagsrum samt ny el i samtliga rum. Vi är överlag nöjda med kvaliteten på utfört arbete men tyvärr skedde en del missar i slutet av projektet, bland annat att vår inbyggnadsugn inte hade monterats/skruvats fast ordentligt och att köksfläkten saknade ett par komponenter. Vi tycker även att kommunikationen med projektledaren kunde varit bättre då brister där skapade både merarbete för oss och ökade kostnader. Inte mycket tid och inga stora kostnader men tillräckligt för att skapa stress under en stor renovering.
    Hej Erik, Tack för ditt omdöme. Kul att höra att ni är nöjda med slutresultatet. När man genomför en sådan omfattande renovering som ni har gjort händer det ibland att man stöter på saker som man inte riktigt hade räknat med. Dessa är ibland svåra att förutse både för er som beställare men även för oss som entreprenör. Vi tar till oss av dina kommentarer och kommer att förfina vår process ytterligare. Vi tackar för ett trevligt samarbete och önskar er lycka till i er nya bostad. Vänliga hälsningar, Max Martin Max Martin Construction AB
    2020-02-17
    Mycket nöjd med MM:s totalrenovering av mitt badrum från den utförliga offerten till slutresultatet. Uppskattar också projektledarens engagemang och att tidsplanen hölls.
    Hej Christina, Tack så mycket för ett trevligt samarbete. Så härligt att du är nöjd med ditt nya badrum. Med vänliga hälsningar, Alla på Max Martin Construction Max Martin Construction AB
  • Carina O
    2020-02-15
    MMC totalrenoverade mitt badrum. Med min stilidé, bra arkitekt, minutiös planering, fina materialval, bra bemötande/kommunikation och superduktiga hantverkare blev det precis så som jag önskade.
    Jag har förmodligen Södermalms finaste badrum 😀
    Tack,
    Carina
    Hej Carina, Tack, vad glada vi blir! Så roligt att du är nöjd och grattis till Södermalms snyggaste badrum :D Med vänlig hälsning, Max Martin Construction Max Martin Construction AB
    2020-02-11
    Max Martin renoverade mitt badrum och gjorde om en klädkammare till toalett. De var genomgående proffsiga, snabba att rycka ut när något gick fel och alltid ansvarstagande gentemot andra boende i fastigheten.
    De kom när de skulle på morgonen, och gick i tid på kvällen vilket gjorde att vi kunde planera vår fritid.
    De hade en grundlig offert som tydligt markerade vad som skulle göras, och hur lång tid det skulle ta.
    Även om det är jobbigt med en badrumsrenovering, gjorde Max Martin att vi kände oss trygga och omhändertagna – jag rekommenderar dem varmt.
    Hej Sara, Tack så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation. Vad härligt att höra att ni är nöjda med ert nya badrum och WC. Joakim, vår projektledare, skickar ett särskilt tack för ett trevligt och bra samarbete. Med vänliga hälsning, Alla på Max Martin Construction Max Martin Construction AB
    2020-01-28
    Vi gjorde en helrenovering av ett litet badrum och är mkt nöjda. Såväl projektledare som hantverkarna var extremt tillmötesgående och serviceorienterande. Framförallt vill jag lyfta fram projektledaren som alltid återkopplade snabbt och hittade kreativa lösningar på de problem som dök upp. Att det skulle bli problem var förväntat med tanke på mängden funktioner vi ville få in på den begränsade ytan, men dom löste de uppkomna problemen på ett förtjänstfullt sätt (förvisso mot extra ersättning, men det är ju rimligt som jag ser det). Kan bara rekommendera dom. Om jag skall klaga på ngt så är det möjligen att killen som sålde in det borde ha reagerat direkt på vår föreslagna layout INNAN offerten skrevs - då hade några av problemen som sedan uppstod kunnat undvikas.
    Hej Peter, Tack så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation. Så roligt att höra att ni är så nöjda med ert nya badrum. Vänliga hälsningar, Max & Martin Max Martin Construction AB
  • Robin L
    2020-01-27
    Jag valde Max Martin att renovera min lägenhet, då jag fick ett genuint professionellt intryck redan vid första mötet, bättre intryck än andra bolag som var och kollade. De kunde sätta igång fort och hade medelpris. Jag är jättenöjd över resultatet, även fast jag är ganska petig. Finns lite småsaker att förbättra men den totala upplevelsen väger helt klart upp detta. Ett plus i kanten är att projektledaren nästan alltid var anträffbar och kunde sy ihop allt, då jag kan tänka mig att jag är ganska strulig som kund.
    Hej Robin, Vi tyckte inte att du var en strulig kund :) Vi tackar så mycket för ett fint samarbete och vi glädjer oss att höra att du är så nöjd. Vänliga hälsningar, Max & Martin Max Martin Construction AB
    2020-01-17
    väldigt nöjd och ligger emellan en 4a och en 5a snarare. Bra noggran projektledning och en a få firmor som tar deadlines på allvar och verkligen måna om att bli klara i tid enl offert. jag kan rekommendera MM construction AB till alla. För att få full pott så skulle jag föreslå att man antingen i offert eller som tillägg tar projektledningen längre utöver själva bygg arbetet. Dvs. att denne håller i all kontakt med leverantörer av inredning, checkar av spec, mått osv. Men i projektledningen av renoveringen så är jag väldigt nöjd och sällsynt att projketledaren var ständigt anträfbar som var mkt skickligt givet flera paralella projekt. Vi hade också en mkt sympatisk och hårt arbetande byggare som inte bara renoverade och byggde väl men också tog sig tid att göra snyggt och städat efter varje dag. Bra jobbat!
    Hej John, Tack så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation! :) Vi tar till oss dina kommentarer och ska ytterligare förfina vår process. Vad kul att ni är nöjda med ert nya badrum! Vänliga hälsningar, Max & Martin Max Martin Construction AB
    2020-01-12
    Overall, really good work and professional interactions.
    Hi Allen, Thank you for your review and recommendation! We are glad that you are happy with us :) Best regards, Max Martin Construction Max Martin Construction AB
    2019-12-18
    Vi totalrenoverade ett badrum och gjorde ett par mindre arbeten i andra delar av lägenheten, i köket och taket i ett rum.
    Valet föll på Max Martin på grund av professionellt bemötande i offertprocessen, den höga ratingen och priset som låg någonstans i mellanklass.

Vi uppskattar särskilt hantverkarna och i synnerhet att det var samma trevliga killar som kom varje dag.
    Slutresultatet blev väldigt fint, men vi upplevde att Max Martin stressade lite med att färdigställa badrummet i tid. Det medförde ett par kompletteringsarbeten och några mindre estetiska missar.
    Det sammanfattar kanske också den utvecklingspotential som vi upplever finns hos Max Martin - tydligare och mer kontinuerlig kommunikation från projektledaren.
    Men som sagt, på det stora hela är vi ändå nöjda.
    Hej Karin, Vi tackar så mycket för ditt omdöme och rekommendation :) Vi uppskattar också din konstruktiva kritik, och det är givetvis något vi tar med oss. Vi vill bara bli bättre! Väldigt kul att höra att ni är nöjda med slutresultatet :) Med vänlig hälsning, Max och Martin Max Martin Construction AB