Media Markt Stockholm-Länna Tv-Hifi-Elektro AB

Läs vad 3 kunder tycker om Media Markt Stockholm-Länna Tv-Hifi-Elektro AB

• Leif U

2020-06-02

Leif U skrev om Media Markt Stockholm-Länna Tv-Hifi-Elektro AB
    Otroligt dålig köpupplevelse som företgskund på Media Markt Länna!
    Som företagskund blev jag otroligt uselt bemött när jag lämnade in en ASUS-skärm köpt november 2019 till service. Efter ca 4 månader går det inte går att höja eller sänka skärmen, den verkar ha fastnat i ett läge - och tyvärr inget jag kunde fixa själv - trots att det verkar lätt att åtgärda. Butiken lagar inget hos dem utan de skickar iväg produkten och det brukar ta ca 14 dagar men kan i coronatider ta upp till en månad. Efter 5 veckor hör jag av mig och det visar sig att de inte gjort något åt saken. Skärmen är kvar i Länna utan åtgärd. Men som ett mirakel hade precis när jag hörde av mig ASUS mejlat som svarat att de "tror" att det är inget som täcks av garantin från ASUS. Det utan att ha tittat på skärmen eller kommit med en lösning. Butiken gör inget åt saken mer än att låta tiden gå och alltså inget för att hjälpa till i ärendet trots att det är ett garantiärende. Inte heller centralt på Mediamarkts kundservice (dit jag ringt 6 gånger) vill man lägga sig i utan hänvisar till butikschefen (som jag pratat med men efter denne inte ringt tillbaka på en vecka så avslutades det där). Media Markts kundserviceansvarig (som varit väldigt vänliga men verkningslösa) hade inget mer att säga utan hänvisade till ARN vilket jag tycker är anmärkningsvärt för ett bagatell-ärende där varan kostar ca 3000 kr. Dessutom representerar jag ju ett företag och inte en konsument i ärendet vilket jag tycker rimmar illa med hur man löser ev tvister på ett proffisionellt sätt mellan företag. Jag ville ha ett rakt svar om de tänker laga produkten, byta ut den eller ge mig pengarna tillbaka - men det svaret uteblev alltså - så jag får svara åt dem. Hej på er och tack för kaffet! Läs mer
  • 2015-04-11

Mickael P skrev om Media Markt Stockholm-Länna Tv-Hifi-Elektro AB
    Köpte en laptop på Media Markt i Länna.
    Någon dag efter skall jag flyga till Norge. På Arlanda råkar en förbipasserande kvinna välta ner min dator väska. Skärmen spräcks. När jag kommer åter tilll Sverige lämnar jag in det för skärmbyte. Asus kan inte få fram en ny skärm till min dator. Jag fick vänta på reservdelen över 6 månader. Ur uselt att man inte kan tillhanda hålla reservdelar. Inte heller komma med alternativ lösning. Akta er för att köpa en Asus produkt. Ni kan missta största delen av eran garanti då produkten ligger hos en verkstad för att man inte kan tillhanda hålla reservdelar
    Tjejen som representerade Mediamarkt ryckte på axlarna när jag ställde frågan om man inte får kompensation för man mist halva sin garanti,kanske prisavdrag eller något? Inte
    Det går bra att sälja, men nöjda kunden skiter man i. Men det finns andra som vill sälja

Utan dator i över 6 månader och till en reparationskostnad 7311kr. Uselt skött av MEDIA MARKT Länna och ASUS Läs mer
  • Peter N

2014-12-23

Peter N skrev om Media Markt Stockholm-Länna Tv-Hifi-Elektro AB
    Skulle inhandla en iPhone6 m tillhörande abb enl utskickat annonsblad. Vi försäkrade oss i butiken att allt stämde i annonsen men då den utlovade högtalaren efter köpet inte dök upp kontaktade vi både operatören och sedan Media Markt som efter ett antal timmar i telefon och en mer en timmeslångt besök i butiken slutade med att säljaren påstod att det var ett feltryck. Säljaren försökte få sina chefer att se till att vi blev kompenserade korrekt men erbjöds som ett sista val en utg högtalare av enklare modell (demo/returex) utan den funktionalitet vi behövde samt ett mindre presentkort. Vi lämnade tillbaka den öppnade telefonen och backade abbonemanget. Kan tyvärr inte bli mer besviken och kommer aldrig sätta min fot mer i en Media Markt butik Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte