Alla kategorier Radio Stockholms län Huddinge Media Markt Tv-Hifi Elektro

Dialoggatan 2, 141 75 Kungens kurva — Visa karta

Läs vad 12 kunder tycker om Media Markt Tv-Hifi Elektro

• Björn W
    Björn W skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Lite svårt att ha en åsikt om dessa varuhus. Kan dock konstatera att jag fick tillräckligt information för att genomföra ett köp som jag känner mig nöjd med. Bemötandet var helt ok, till och med rätt trevligt. Prismässigt ligger dom bra till (det är ju därför man går dit)

Helt ok med andra ord, även om det inte var årets köp/service upplevelse.
  • Stefan Q
    Stefan Q skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Det finns aldrig någon att fråga om hjälp eller råd, utan man får stå i kö för detta och jag har väntat i över 30 minuter och sedan gått därifrån. Tyvärr är ingen av de andra kedjorna ett dugg bättre...
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Var på Media Markt Heron City för att köpa en TV. Fick hjälp av en trevlig tjej som berätta för och nackdelar för de olika tv apparaterna. Jag upplevde henne som proffsig och serviceinriktad.

Jag valde tv, betalade och åkte hem. Dagen efter visar det sig att min tv har gått ner i pris och modellen över min kostade nu lika mycket som jag betalat.

Känslan som jag hade när jag ringde Media Markts serviceavdelning, går inte ringa direkt till butik, var lurad.

Efter någon timme rinde tjejen som jag köpte tvn av och förklarade för mig de på golvet får inte reda på prissänkningar innan och att jag såklart kunde få mellanskillnaden tillbaka eller byta upp mig.

Jag valde såklart att byta upp mig och det hela gick mycket smidigt. Bra service!
    Cajsa J gillar detta
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Min recension berör inte själva butiken, utan serviceavdelningen. Även butiken får dock en etta eftersom dom mer än gärna säljer gamla produkter till nypris och har en allmänt trött och ointresserad attityd mot deras kunder.

Hela butiken drivs av ett gäng outbildade och icke-serviceinriktade tonåringar. Deras serviceavdelning är ett skämt. Jag lämnade in min stationära dator (köpt på Media Markt) för reparation. Datorn är död, och det första tjejen föreslår är om det inte kan vara så att det är batteriet som behöver bytas? Just det. Batteriet. I en stationär dator. Får vänta flera veckor på att deras tekniker ska komma tillbaka på semester. Hans teori är att det är strömknappen som är trasig, så han skickar vidare datorn till en riktig verkstad som troligen faktiskt kan något om datorer. De har datorn i ytterligare några veckor innan de till slut skickar tillbaka den till Media Markt utan att ha åtgärdat felet som nu helt plötsligt är borta (trots att det konstaterades i butiken när jag lämnade in datorn). Så nu sitter jag här med samma fel på datorn som när jag lämnade in den, och 800 spänn fattigare. Vad du än gör, köp ALDRIG något dyrt hos Media Markt. De gör ALLT för att slippa ta ansvar om något fel uppstår.
    johan e gillar detta
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Bra bemötande i butiken, fast du bör veta vad du är ute efter innan du går dit.

Serviceavdelningen däremot har en enorm förbättringspotential. De varken är mänskliga eller serviceinriktade.
  • Nicole L
    Nicole L skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    De borde verkligen se över sin personal!

• Roberto D
    Roberto D skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Har nu helt slutat handla hos Media Markt.. Då det är ett företag som genomsyras av fusk, mygel, falsk marknadsföring och ett ruttet kundbemötande. Några exempel:
    Media Markt har inte de billiga varor de marknadsför, bara varor som är dyrare än konkurrenterna.
    Media Markt har inget öppet köp om varan packas upp! Hos El-Giganten kan du testa varan i 1 månad!
    Media Markt har endast prisgaranti mot vissa konkurrenter, ENDAST inom få kilometer från varuhuset, endast om de är en svensk konkurrent och endast om de har flera fysiska butiker.
    Glömmer du ditt kvitto hemma tar Media Markt 75 kr för att slå upp köpet i deras system. Detta koster 0 kr hos alla andra varuhus.
    Därtill kommer okunniga och arroganta säljare som bara vill bli av med de varor som Media Markt tjänar mest på, inte dem som du behöver.
    Media Markt säljer ofta trasiga demovaror etc. och då HELT utan garanti och returrätt.
    FY FAN FÖR MEDIA MARKT.
    johan e gillar detta
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Snabb & kunnig Personalen, bra ordning på sina prylar, Priser som onoff & elgiganten ibland lite billigare.

Anledningen till att de bara får en 3 är för att de inte har sitt fulla sortiment och inga priser på nätet.
  • A
    A skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Riktigt dyrt faktiskt. Efter prikollande mellan olika butiker inför julklappinköpen visade sig att priserna var betyligt högre på alla varorna utom en som de var mycket billiga på. Kanske är det de höga priserna som de inte har sina priser utsatta på hemsidan. Kolla på internet vad som är bra pris på det du tänker köpa innan du går till Mediamarkt så du inte köper något till ett aldeles för högt pris.
  • Nilowisch
    Nilowisch skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Vilken ordning, Vilket utbud....Hurraaaa !!!
    Bra personal.
    Priserna kan man ju diskutera !?
    Stort MINUS för deras Otroligt dåliga hemsida !!!
  • Erik
    Erik skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Jag blev positivt överraskad av Media Markt. Två olika ur personalen gav bra hjälp, varav jag var den ene. Jag anser mig vara duktig och behövde hjälp med om de hade en switch. Säljaren försäkrade sig först om att jag verkligen menade en switch och inte en router eller dylikt innan han berättade vad som fanns. Den andra säljaren informerade en familj om vad de skulle tänka på då de köpte sin dator. Han frågade till exempel vad de skulle använda den till och han verkade kunna både hård- och mjukvara. I denna butik finns dessutom ett brett sortiment av det mesta inom elektronik, minst lika billigt som Elgiganten är min uppfattning.
  • Leon
    Leon skrev om Media Markt Tv-Hifi Elektro
    Stora elektronikkedjor är föga inspirerande, men Media Markt är faktiskt ett undantag. I tysk perfektionistanda kombinerar Media Markt låga priser med ultrabrett sortiment. Här hittar du med andra ord näst intill varenda digitalkamera, TV eller vattenkokare som finns på marknaden. Är du elektronikfetischist rekommenderas ett besök oavsett om du är ute efter något specifikt eller inte.

Dialoggatan 2, 141 75 Kungens kurva