Alla kategorier Övrigt Stockholms län Botkyrka Mekonomen Bilverkstad JE Bil

Mekonomen bilverkstad, däckservice. Släcker 2:or

Läs vad 2 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad JE Bil

• Emre A
    Emre A skrev om Mekonomen Bilverkstad JE Bil
    Inte nog med att man får vänta 15 till 30 minuter på telefon så säger han att felsökningen kostar 600-1200 kronor. När jag åker dit för att visa bilen så har han inte ens noterat felbeskrivningen. Han säger även att jag ska ta om hela historian om felbeskrivningen igen för personalen!

Han sa även att de inte kommer kunna laga bilen samma dag!

Slöseri med tid och pengar!

det var första och sista försöket att lämna bilen här!

Åker nu till Autoexperten istället! Läs mer
  • jimmie b skrev om Mekonomen Bilverkstad JE Bil
    Lämande in bilen på service, vill ha 500 SEK i felsökningsavgift vilket är helt ok, Sedan återkommer de med att de inte hade hittat felet och ville ha ytterliggare 500 för att fortsätta felsäkning. Tyckte det var lite konstigt med gick med på det.

Sedan återkom de med att det var nåt fel med spridarna och de måste bytas och sedan skall den fungera bra. Kostnad va ca 2500 för detta. Det är det väl värt tänkte jag och så kom vi överens om att det skulle göras.

Men när de sedan återkom IGEN med att bilen fortfarande hade problem och de var en styrbox även den måste bytas så började tycka att det var väldigt oseriöst då det nu taagit ca 1 ½ vecka.

Styrboxen skulle skickas iväg för service som inte heller skulle vara nåt problem. Detta visade sig sedan inte alls vara fallet då denna INTE GICK att reparera utan denna måste bytas och detta skulle tas från en SKROT enligt dem.

sagt och gjort då gör denna otroligt oseriösa verkstaden detta och nu så verkar det som att bilen funkar efter nästa 3 veckor!!! helt enkelt inte ok och riktigt dålig återkoppling då det hela tiden är jag som kund som måste ringa och fråga hur det går och då verkar det inte veta själva vad som händer.

Gör aldrig nåt mer hos dem och kan inte rekomandera dessa oseriösa till nån!!!

/Arg Läs mer