Mekonomen Majorna

Bruksgatan 16, 414 51 Göteborg — Visa karta

3.6 i betyg av av 9 omdömen

Välkomna till Mekonomen Majorna. Våra kompetenta mekaniker hjälper er gärna. Vi har det senaste inom IT och teknik.

Läs vad 9 kunder tycker om Mekonomen Majorna

• 2019-10-10

Jonas Å skrev om Mekonomen Majorna
    VARNING för Mekonomen i Masthuggsgaraget, om du är rädd om dina pengar.
    Under hösten lämnade jag in min bil för service OCH för att reparera vobblande bromsar. Jag betalade de sura 5000 kronorna och använde bilen för en resa med familjen till Falkenberg. Jag kände att vobblandet var kvar, med tänkte att det var något övergående. Tillbaka i Göteborg rasade bromsarna helt ihop. Nästan all bromskraft var borta.
    Det visade sig att dom inte alls åtgärdat bromsarna. Utan utsatt oss för LIVSFARA. De sa inget om bromsarna när jag hämtade ut bilen, så jag förutsatte att de lagats.

Tillbaks till verkstan. Dom bytte alla bromsskivor och bromsklossar, för en väl tilltagen summa.

När jag påtalade att de inte lagat bromsarna i första skedet, sa chefen att de försökt nå mig på mobilen utan att lyckas. Vilket var helt fel. Historiken i mobilen visade motsatsen. Detta vill han inte titta på.

När jag sedan skulle hämta ut bilen fick jag beskedet att bromsservon och annat var ur funktion. Bromskraften var fortfarande minimal. Jag fick veta att reservdelarna nästan var omöjliga att få tag på och skulle kosta drygt 10.000 kr och arbetskostnad på det. Och han lovade att leta reservdelar, men inte göra något utan att höra av sig till mig.

Ett par timmar senare hade jag kontaktat en annan verkstad, som sa att det verkade helt uppåt väggarna. Jag återvände då till Masthuggsgaraget. Då påstår bossen att han redan beställt reservdelarna (som skulle vara nästan omöjliga att få tag på!!!!!!) och utan att kontakta mig, som utlovats. "Jag får väl se om det går att lämna tillbaks reservdelarna", var kommentaren. Synd om honom. Jag fick ta i för att få ut min bil. Märkligt beteende.

Krypkörde bilen till den seriösa verkstaden. Där fick jag senare beskedet att kostnaden för reservdelar blir 2000kr och arbetskostnad 2000kr. DETTA ÄR EN JÄVLA SKILLNAD.

Som sagt, UNDVIK DENNA VERKSTAD.

(Observera att de femstjärniga omdömena kommer från företaget) Läs mer
    Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    4.6 / 5 i betyg — 515 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Snabb och mycket bra service! Bra återkoppling efter felsök,kändes tryggt att ha bilen hos er!"
  • Oscar S

2018-07-30

Oscar S skrev om Mekonomen Majorna
    Stannade till för att kolla vad det var för fel på bilen, Check Engine-lampan hade tänts. På andra verkstäder brukar detta ofta bjudas på eller kosta MAX 200, därför frågar jag inte innan vad det skulle kosta. Stort misstag. De kopplar in dosan i bilen och kollar felkoden, tar totalt ca 4 minuter. För detta får jag betala 600 kr. Ren stöld anser jag, plus att personalen är otrevlig. Kommer aldrig sätta min fot här igen! Rekommenderar ingen annan att åka hit men om man skulle vara tvungen så glöm inte fråga innan vad det kostar, annars blir du blåst! Läs mer
  • 2018-05-30

Andreas H skrev om Mekonomen Majorna
    Hade bokat tid via Mekonomens hemsida. När jag kommer dit finns inte tiden och Nino i kassan blir förbannad på mig för att jag tror att jag bokat en tid, försöker visa bokningsbekräftelsen men han är inte intresserad av att se den.
    Sämsta och otrevligaste bemötande jag fått under väldigt lång tid. Välj annan verkstad! Läs mer
    Speedy Bilservice Högsbo
    4.6 / 5 i betyg — 600 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Snabbt, trevligt, korrekt och informativt"
  • 2015-10-14

Ola R skrev om Mekonomen Majorna
    Mekonomen Majorna har alltid löst mina bilproblem på ett seriöst sätt och med ett vänligt bemötande Läs mer
  • 2015-10-14

Birgitta D skrev om Mekonomen Majorna
    Snabb tid, snabb service och ett bra resultat
    Dessutom, inte minst, ett bra bemötande
    Hälsning Birgitta Läs mer
    Speedy Bilservice Falkenberg
    4.9 / 5 i betyg — 204 omdömen
    Badge2020
    "Underbara killar fixde lampan snabbt🙏"
    Rose-Marie E
  • Thomas H

2015-10-14

Thomas H skrev om Mekonomen Majorna
    Alltid snabb och bra service och trevlig personal. Läs mer

Anna Karin B skrev om Mekonomen Majorna
    Rekommenderar med nöje.
    Mycket ärliga och håller tider som utlovats. Läs mer
    Speedy Bilservice Lindome
    4.8 / 5 i betyg — 141 omdömen
    Badge2020
    "Fantastisk bra årsservice av min bil, med beröm på kundservice och väl utfört arbete, med en på köpet biltvätt som gjorde gjorde mig extra g"

Karin H skrev om Mekonomen Majorna
    Mycket god service, familjär stämning och skickliga , förtroendeingivande mekaniker. Läs mer

Josefin K skrev om Mekonomen Majorna
    Snabb service när vi svängde förbi utan bokad tid. En timma senare var punkteringen åtgärdad! Läs mer
    Speedy Bilservice Tagene
    4.8 / 5 i betyg — 272 omdömen
    Badge2020
    "Årlig service på husbilen. Ett mkt vänligt mottagande, smidig inlämning. Sms så fort den var klar. Genimgång pp vad som gjorts och tips på a"
    Eva Marianne O

Bästa Bilverkstäderna nära Mekonomen Majorna: